Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: killbill στις Απρίλιος 06, 2013, 05:48:43 μμ
-
στο κεφάλαιο 11 της Γεωμετρίας, απαιτείτε από τους μαθητές σας να θυμούνται τους τύπους των πλευρών και των αποστημάτων (τετραγώνου, κανονικού εγαξώνου και ισόπλευρου τριγώνου) συναρτήσει της ακτίνας του εγγεγραμμένου κύκλου; πως το εξετάζετε στο τέλος στις ενδοσχολικές αλλά και κατα τη διάρκεια του τετραμήνου; τους δίνετε τους τύπους;
-
Eγω δεν τους εχω δωσει ποτε τους λεω οτι ειναι κατι αντιστοιχο με τους τριγωνομετρικους αριθμους 30,45,60 κλπ της αλγεβρας, αρα πρεπει να τους μαθουν με καποιο μνημονικο κανονα ..
-
Οι τύποι δε δίνονται. Αν δεν τους θυμούνται μπορούν να τους αποδείξουν. Άσε που η απόδειξή τους έχει μεγαλύτεη διδακτική αξία από το να κάνουν αντικαταστάσεις.
-
Οι τύποι δε δίνονται. Αν δεν τους θυμούνται μπορούν να τους αποδείξουν. Άσε που η απόδειξή τους έχει μεγαλύτεη διδακτική αξία από το να κάνουν αντικαταστάσεις.
Συμφωνώ!
-
Eγω δεν τους εχω δωσει ποτε τους λεω οτι ειναι κατι αντιστοιχο με τους τριγωνομετρικους αριθμους 30,45,60 κλπ της αλγεβρας, αρα πρεπει να τους μαθουν με καποιο μνημονικο κανονα ..
o οποίος είναι?
Eγω δεν τους εχω δωσει ποτε τους λεω οτι ειναι κατι αντιστοιχο με τους τριγωνομετρικους αριθμους 30,45,60 κλπ της αλγεβρας, αρα πρεπει να τους μαθουν με καποιο μνημονικο κανονα ..
σίγουρα, αλλά δεν είναι και τόσο πρακτικό σε κάθε άσκηση να τους αποδεικνύεις; και τέλος πάντων γιατί είναι τόσο έγκλημα να τους δώσουμε; Είδα πανκυπριες εξετάσεις (αντίστοιχες των πανελληνίων), όπου στο τέλος τους δίνουν ένα κατεβατό από τύπους! Στην Ελλάδα είμαστε της παπαγαλίας και της αποστήθισης και χάνουμε την ουσία. Δηλαδή στην τάξη όταν κάνεις ασκησεις τους αποδεικνύεις συνέχεια σε κάθε άσκηση ή τους θυμάσαι;
-
.
-
Eγω δεν τους εχω δωσει ποτε τους λεω οτι ειναι κατι αντιστοιχο με τους τριγωνομετρικους αριθμους 30,45,60 κλπ της αλγεβρας, αρα πρεπει να τους μαθουν με καποιο μνημονικο κανονα ..
o οποίος είναι?
Eγω δεν τους εχω δωσει ποτε τους λεω οτι ειναι κατι αντιστοιχο με τους τριγωνομετρικους αριθμους 30,45,60 κλπ της αλγεβρας, αρα πρεπει να τους μαθουν με καποιο μνημονικο κανονα ..
σίγουρα, αλλά δεν είναι και τόσο πρακτικό σε κάθε άσκηση να τους αποδεικνύεις; και τέλος πάντων γιατί είναι τόσο έγκλημα να τους δώσουμε; Είδα πανκυπριες εξετάσεις (αντίστοιχες των πανελληνίων), όπου στο τέλος τους δίνουν ένα κατεβατό από τύπους! Στην Ελλάδα είμαστε της παπαγαλίας και της αποστήθισης και χάνουμε την ουσία. Δηλαδή στην τάξη όταν κάνεις ασκησεις τους αποδεικνύεις συνέχεια σε κάθε άσκηση ή τους θυμάσαι;
Είναι διαφορετικό να δίνεις τύπους π.χ. στατιστικής και διαφορετικό να δίνεις τύπους γεωμετρίας. Το ζητούμενο του πρώτου μαθήματος (τουλάχιστον στο Λύκειο) είναι κυρίως η απλή εκτέλεση αλγορίθμων. Γι' αυτό το σχολικό βιβλίο της Γ' δεν έχει αποδείξεις στη Στατιστική, γιατί δεν έχουν καμία διδακτική αξία.
Η παπαγαλία σχετίζεται πάντα με το τι εξετάζεις. Αν π.χ. ζητάς απλή αντικατάσταση, στην περίπτωση που δε δίνεις τους τύπους, ενθαρρύνεις την παπαγαλία, ενώ αν τους δίνεις, εξετάζεις για πολλοστή φορά μια άσκηση Β' Γυμνασίου (απλής αντικατάστασης). Ούτε το πρώτο έχει νόημα, ούτε το δεύτερο.
-
μιας και η Γεωμετρία Β Λυκείου από φέτος γίνεται και αυτή πανελλαδικού τύπου λόγω της τράπεζας θεμάτων, γνωρίζει κανείς τι θα ισχύσει για την ύλη; θα είναι και η στερεομετρία μέσα; γιατί εδώ και χρόνια το πρόγραμμα σπουδών συμπεριλάμβανε και την στερεομετρία, άλλο που δεν την έκανε κανείς.
-
μιας και η Γεωμετρία Β Λυκείου από φέτος γίνεται και αυτή πανελλαδικού τύπου λόγω της τράπεζας θεμάτων, γνωρίζει κανείς τι θα ισχύσει για την ύλη; θα είναι και η στερεομετρία μέσα; γιατί εδώ και χρόνια το πρόγραμμα σπουδών συμπεριλάμβανε και την στερεομετρία, άλλο που δεν την έκανε κανείς.
Τα κεφάλαια 8, 12 δεν αποτελούσαν εξεταστέα υλη, μόνο διδακτέα. 8)
-
ναι σωστά, και το 13 τελείως εκτός (που εκεί είναι ο κύριος όγκος ασκήσεων της Στερεομετρίας). οπότε μάλλον μέχρι και το 11 θα είναι. θα δείξει..
-
Συνάδελφοι , θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με τη διδακτέα ύλη καθώς το αναλαμβάνω πρώτη φορά . Σύμφωνα με τις περσινές οδηγίες η διδακτέα ύλη ήταν από το κεφ 7 ως το 12. Το 7 και το 8 που ήταν εκτός εξεταστέας ύλης τα παραδίδατε κανονικά? Περιλαμβάνουν θέματα που ειναι απαραίτητα στα κεφάλαια που εξετάζονται? Επίσης , υπάρχει κατι άλλο που πρέπει να προσέξω στη Γεωμετρία της Β στην διαχείριση της ύλης?
-
Τα 7 & 8 είναι πολύ βασικά για παρακάτω, όπου χρησιμοποιούνται στις αποδείξεις των θεωρημάτων αλλά και σε ασκήσεις.
-
Νομίζω ότι, από τη στιγμή που δεν έχει βγει ακόμη η φετινή εξεταστέα ύλη για τη Β λυκείου, θα πρέπει να τα διδάξουμε όλα κανονικά. Αυτό που μπορεί να κάνει κανείς είναι να μη διδάξει τις αποδείξεις των θεωρημάτων από τα κεφ. 7,8 (που ήταν πέρσι εκτός) και, όταν ανακοινωθεί η ύλη, να πράξει πράξει αναλόγως.
-
Ευχαριστώ συνάδελφοι.. Αλήθεια τις αποδείξεις τις προλαβαίνετε ή κάνετε μόνο αυτές που είναι στην εξεταστέα της προηγούμενης χρονιάς συν ό,τι καινουριο μπει?
-
Συνάδελφοι θα μπορούσε κάποιος να μου πει ποιες ειναι οι σημαντικότερες αποδείξεις στη γεωμετρία της β λυκείου ?
-
9.2 , 9.5 , 9.7 , 10.3 , 11.3
-
Στο μεταξύ περιμένοντας την ύλη , έχουμε το εξής θέμα: Οι φετινοί μαθητές της Α Λυκείου έχουν το ανανεωμένο (νέα γραφικά, γραμματοσειρές) βιβλίο Γεωμετρίας , ενώ οι της Β' από πέρσι το παλιό .
Οι σελίδες δεν συμβαδίζουνε στα δύο βιβλία.
Οπότε ουσιαστικά κάνεις μάθημα με το καινούργιο στην Α' και με το παλιό στη Β'.
-
Σ ευχαριστω πολύ συνάδελφε! Οντως εχεις δίκιο.. Μακάρι όμως να ήταν αυτό και το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ένα λύκειο που χρειαζεται αναδιαρθρωση στα πάντα..
-
To βιβλίο της Γεωμετρίας Α & Β Λυκείου έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι; ή άλλαξε μόνο το εξώφυλλο;
Επίσης έχουμε τίποτα αλλαγές στα άλλα βιβλία Μαθηματικών ή είναι ίδια με τις προηγούμενες χρονιές;
-
Στο δικό μας σχολείο όλα τα βιβλία Γεωμετρίας που έστειλαν για την Α λυκείου είναι έκδοσης 2012. Από αυτό να υποθέσω ότι δεν έχει αλλάξει κάτι;
-
Επί της ουσίας δεν άλλαξε κάτι. Έχει αλλάξει η δομή λίγο εσωτερικά ( κόπηκαν κάποια λευκά μέρη σελίδων και έγιναν πιο μικρές κάποιες εικόνες). Αυτό έχει όμως σαν αποτέλεσμα να μην συμβαδίζουν οι σελίδες με τις προηγούμενες εκδόσεις.
-
πρέπει να έχουν αλλάξει τα χρώματα και οι γραμματοσειρές. το προηγούμενο είχε πολύ χρώμα γενικά. τώρα βλέπω κυριαρχεί το άσπρο.
Πάντως διαβάστε εδώ http://didefth.gr/new/wp-content/uploads/nea_biblia_1415.pdf (http://didefth.gr/new/wp-content/uploads/nea_biblia_1415.pdf).
Δεν αναφέρεται η Γεωμετρία. Τι να πω; θα το τσεκάρω κάνοντας αντιπαραβολή με ένα καινούργιο και θα επανέλθω στο θέμα
-
Από καλά πληροφορημένη πηγή, η νέα εξεταστέα ύλη για τα μαθηματικά Α, Β λυκείου είναι έτοιμη και θα αποσταλεί στα σχολεία. Στη Γεωμετρία Β λυκείου συμπεριλαμβάνονται στην εξ. ύλη τα κεφ. 7, 8 χωρίς τις αποδείξεις των θεωρημάτων-πορισμάτων. Στο κεφ. 7 εξαιρούνται επίσης το πρόβλημα 2 της παρ. 7.7 και οι ορισμοί των "συζυγών αρμονικών" και "αρμονικής τετράδας". Στα θεωρήματα διχοτόμων εξαιρούνται οι υπολογισμοί των τμημάτων στα οποία η εσ.-εξ. διχοτόμος διαιρεί την απέναντι πλευρά. Στο κεφ. 8 (όμοια τρίγωνα) εξαιρούνται οι εφαρμογές 1,2,3.
-
το βιβλίο Γεωμετρίας της Β τάξης έκδοση 2014 έχει πολλές αλλαγές. Οι σελίδες δεν συμβαδίζουν με την παλαιότερη έκδοση (το ίδιο ισχύει και στην Αλγεβρα Α Λυκείου). Επίσης έχουν αλλαχτεί κάποιες ασκήσεις.
Απορώ που στο αρχείο του Διόφαντου που παρέπεμψα παραπάνω δεν αναφέρεται η Γεωμετρία Β τάξης, όπως και η άλγεβρα Α τάξης.
Εμείς δώσαμε και κάποια περσινα (λόγω έλλειψης των καινούργιων) νομίζοντας ότι είναι τα ίδια, και την πατήσαμε.
-
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη Α΄Β΄Γενικού Λυκείου 2014-2015 (ημερήσιου κι εσπερινού):
http://frontistirioalmapatras.com/24-09-2014-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%85%CE%BB%CE%B7-%CE%B1%CE%84-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CE%84-%CE%BB%CF%85/
Οδηγίες διδασκαλίας:
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%84-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CE%84-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CE%BB-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%84-%CE%B2%CE%84-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%84-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CF%89%CE%BD
Σύμφωνα με τα παραπάνω :
Κεφάλαια 7 και 8 εντός εξεταστέας ύλης (δεν διαχωρίζεται από την διδακτέα)