Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ρηνιώ στις Σεπτέμβριος 06, 2007, 04:15:30 μμ

Τίτλος: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Ρηνιώ στις Σεπτέμβριος 06, 2007, 04:15:30 μμ
καλησπερα συναδελφοι..
καλο χειμωνα καλη σχολικη χρονια να εχουμε!!

θα ηθελα να ρωτησω συγκεκριμενα τους φιλολογους συμφορουμιτες αν γνωριζουν να μου πουν..
οσον αφορα στα αρχαια απο μεταφραση στη Β Γυμνασιου τα μαθηματα ειναι Ιλιάδα και Ανθολογιο..με ποιο ομως απο τα δυο ξεκιναει η χρονια;

επισης,μπορούμε να βρούμε καπου την ύλη τους;

σας ευχαριστω εκ των προτερων

γεια χαρα!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: erietta στις Σεπτέμβριος 08, 2007, 12:13:42 πμ
Στην Β Γυμνασίου αρχίζουν με Ιλιάδα και εκεί δίνεται η περισσότερη έμφαση. Το Ανθολόγιο γίνεται στο τέλος, το τελευταίο τρίμηνο. Πάντως ,συνήθως στο τέλος πέφτει Ιλιάδα. Επίσης, πρέπει να δεις το νέο βιβλίο του καθηγητή από το pi-schools.gr. Όσο για την ύλη, δεν γνωρίζω να σου πω τι ακριβώς ισχύει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: CHRISTIKIR στις Ιούνιος 07, 2008, 10:36:01 πμ
 Φέτος όλες οι δυσκολίες μου έχουν έρθει μαζεμένες. Ήθελα να ρωτήσω λοιπόν: στην ερώτηση: " να εντοπίσετε τις τεχνικές αφήγησης στο απόσπασμα (Ε ραψ. ιλιαδας, δεν έχω πρόχειρους τους στίχους)" δεχόμαστε ως σωστή την απάντηση που εντοπίζει την επιβράδυνση και το διάλογο ή όχι. Έχω το Φ.Ε.Κ. που αναφέρει τι πρέπει να ζητηθεί στις εξετάσεις και οι τεχνικές αφήγησης αναφέρουν το διάλογο, τον έχουν όμως σε ξεχωριστή υποκατηγορία από την επιβράδυνση. Εξάλλου  στην ίδια ευρύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται και οι παρομοιώσεις. Τι θα γίνει θα δεχτούμε ως σωστές και αυτές; Όποιος μπορεί ας με βοηθήσει!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: stroumfita στις Σεπτέμβριος 07, 2008, 04:26:07 μμ
οποιος ξερει κατι για σημειωσεις στην ιλιαδα ας παραθεσει εδω τη σελιδα...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: lilogr στις Σεπτέμβριος 09, 2008, 10:47:21 μμ
δες εδώ  http://www.mikrosapoplous.gr/iliada/
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: stroumfita στις Σεπτέμβριος 10, 2008, 09:01:28 πμ
 σ ευχαριστω πολυ. το εχω δει αυτο. δεν εχεις βρει κατι πιο αναλυτικο και συ ε;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: lilogr στις Σεπτέμβριος 10, 2008, 04:03:29 μμ
σ ευχαριστω πολυ. το εχω δει αυτο. δεν εχεις βρει κατι πιο αναλυτικο και συ ε;
μπα όχι..αν ψάχνεις όμως υλικό για το σχολείο ένα καλό βοήθημα και το βιβλίο του καθηγητή αρκεί.έτσι δεν είναι;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: stroumfita στις Σεπτέμβριος 11, 2008, 09:16:01 πμ
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Animus στις Σεπτέμβριος 11, 2008, 08:41:32 μμ
Νομίζω πως και το βιβλίο του καθηγητή βοηθάει πολύ:
http://pi-schools.sch.gr/gymnasio/
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Supreme στις Σεπτέμβριος 11, 2008, 08:56:44 μμ
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
Η Ιλιάδα του Ομήρου,Παρασκευή Ρούλια,2003,εκδόσεις Μεταίχμιο.Είναι συμπληρωμένη επίτομη έκδοση.Είναι τεράστιο βιβλίο αλλά πάρα πολύ καλό.Ελπίζω να κυκλοφορεί.Πάρε ένα τηλέφωνο να δεις αν υπάρχει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: stroumfita στις Σεπτέμβριος 11, 2008, 09:24:51 μμ
οκ . ευχαριστω πολυ παιδια για τη βοηθεια σας
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: lilogr στις Σεπτέμβριος 12, 2008, 12:04:10 πμ
εχεις καποιο καλο βοηθημα υποψιν; ευχαριστω
Η Ιλιάδα του Ομήρου,Παρασκευή Ρούλια,2003,εκδόσεις Μεταίχμιο.Είναι συμπληρωμένη επίτομη έκδοση.Είναι τεράστιο βιβλίο αλλά πάρα πολύ καλό.Ελπίζω να κυκλοφορεί.Πάρε ένα τηλέφωνο να δεις αν υπάρχει.
και εγώ ένα από τις εκδόσεις μεταίχμιο έχω αλλά είναι του Εμμανουλίδη κ της Εμμανουλίδου,αρκετά καλό.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: stroumfita στις Σεπτέμβριος 12, 2008, 07:48:31 πμ
οκ. ευχαριστω και παλι. δεν εχω ξανακανει ι λιαδα και αγχωνομαι. μπορειτε μηπως να μου πειτε που εστιαζουμε στη διδασκαλια;
η υλη ξεκινα απο την α ραψωδια ετσι;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: mariaemilia14 στις Μάιος 02, 2009, 08:40:46 πμ
γεια σας, ειμαι μαθητρια της β' γυμνασιου και θα  ηθελα λιγη βοηθεια στην παρακατω ερωτηση  3 της ιλιαδας απο την ραψωδια Τ, σελιδα 136 του σχολικου βιβλιου! δεν εχω καταλαβει τι πρεπει ακριβως να συγκρινουμε μεταξυ των ραψωδιων Α και Τ.
ευχαριστω πολυ
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: morgan στις Μάιος 02, 2009, 01:30:55 μμ
Άντε ρε παιδιά, κανείς που ξέρει την Τ να βοηθήσει το κοριτσάκι!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: para5 στις Μάιος 02, 2009, 02:33:18 μμ
Δεν ξέρω κατά πόσο το φόρουμ μπορεί να δέχεται μηνύματα από μαθητές. Κάποιος από τους διαχειριστές ας μας διαφωτίσει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bobo1 στις Μάιος 02, 2009, 03:30:08 μμ
Δεχεται μηνυματα απο μαθητες κι εμεις μπορουμε να απανταμε στις αποριες τους.Στις τελευταιες πανελλαδικες γινοταν στα μαθηματικα κατευθυνσης.Οι μαθητες εγραφαν τις απαντησεις τους και οι ΠΕ03 τους  ελεγαν κατα ποσο ηταν σωστες
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Dr_Michael στις Μάιος 02, 2009, 03:42:04 μμ
Δεν ξέρω κατά πόσο το φόρουμ μπορεί να δέχεται μηνύματα από μαθητές. Κάποιος από τους διαχειριστές ας μας διαφωτίσει.

Σαφώς και επιτρέπεται. Οι διπλοεγγραφές δεν επιτρέπονται...

Καλωσήρθες mariaemilia14. Εύχομαι οι συνάδελφοι να σου απαντήσουν.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bobo1 στις Μάιος 02, 2009, 04:05:24 μμ
Ωραια θα τα θυμηθουμε κι εμεις...ή μαλλον θα τα μαθουμε!

(οι εγγραφες μονου αριθμου επιτρεπονται??γιατι αν ειναι να κανω πενταπλοεγγραφες!! πλακα κανω....)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Μάιος 02, 2009, 05:00:50 μμ
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Η ερώτηση ζητάει σύγκριση του Αχιλλέα όπως παρουσιάζεται στην Α και στην Τ.Κάτι ανάλογο ζητάει και για τον Αγαμέμνονα.
θα λέγαμε ,λοιπόν, ότι ο Αχιλλέας στην Τ παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο.Είναι πιο ήρεμος, πιο ψύχραιμος.Γνωρίζει καλά ότι έχει μερίδιο ευθύνης από τη φιλονικία του με τον Αγαμέμνονα.Προσπαθεί για το καλό της παράταξης να κρατήσει χαμηλους τόνους και να   κρατήσει τους Ελληνες ενωμένους. Βέβαια δεν πρόκειται να τηρήσει τους ίδιους χαμηλούς τόνους και στο πεδίο της μάχης, όπου επιθυμεί να βρεθεί γρήγορα και να πάρει εκδίκηση για τον αγαπημένο του φίλο.
Από την άλλη μεριά και ο Αγαμέμνονας κρατάει ανάλογη στάση και η οπισθοχώρηση του Αχιλλέα τον αναγκάζει να κάνει ένα βήμα πίσω.Ό ιδιος , ως αρχιστράτηγος , έχει μεγαλύτερες ευθύνες.Μαλιστα δε διστάζει να ρίξει τις ευθύνες στη θεόσταλτη Άτη, που του θόλωσε το μυαλό και τον οδήγησε σε αλλαζονική και απρεπή συμπεριφορά. Γι' αυτό και αναλαμβάνει να διορθώσει το λάθος του προσφέροντας στον Αχιλλέα πλούσια δώρα.
Άρα θα λέγαμε πως η ένταση που επικρατεί στην Α συνέλευση παύει να υπάρχει στη Β ,οπου επικρατει τόνος συμφιλίωσης.
Βέβαια  οι δυο ήρωες και στις δυο συνελεύσεις εξακολουθούν να είναι δυναμικοί και να διακατέχονται από ηγεμονική τάση.
Αυτά είναι επιγραμματικά τα βασικά στοιχεία στα οποία πρέπει να σταθείς στην απάντηση σου.
Ελπίζω να βοήθησα!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bobo1 στις Μάιος 02, 2009, 08:42:59 μμ
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Μαλιστα δε διστάζει να ρίξει τις ευθύνες στη θεόσταλτη Άτη, που του θόλωσε το μυαλό και τον οδήγησε σε αλλαζονική και απρεπή συμπεριφορά.
Γιατι ο Αγαμεμνονας χρησιμοποιει τη θεοσταλτη `Ατη για να ριξει τις ευθυνες του?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bikini στις Μάιος 02, 2009, 11:35:55 μμ
Αγαπητή mariaemilia14, θα προσπαθήσω να σου δώσω συνοπτικά μια απάντηση.
Μαλιστα δε διστάζει να ρίξει τις ευθύνες στη θεόσταλτη Άτη, που του θόλωσε το μυαλό και τον οδήγησε σε αλλαζονική και απρεπή συμπεριφορά.
Γιατι ο Αγαμεμνονας χρησιμοποιει τη θεοσταλτη `Ατη για να ριξει τις ευθυνες του?


Εφαρμόζεται και στην Ιλιάδα το σχήμα άτη-ύβρις-νέμεσις-τίσις.
Εξάλλου, οι ήρωες της Ιλιάδας αποδίδουν τα πάντα, καλά και άσχημα, που τους συμβαίνουν σε μια ανώτερη από αυτούς δύναμη, γι' αυτό και όλα τα θεοποιούν...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bobo1 στις Μάιος 03, 2009, 01:30:22 πμ
 thanks ! :)(το θυμηθηκα το σχημα με το που το διαβασα)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: maryvas στις Ιούνιος 01, 2009, 12:19:15 μμ
καλημερα σας! μολις μου ανεθεσαν για σημερα (δινει το παιδι την τεταρτη) να κανω μαθημα ιλιαδα τα πιο βασικα. μηπως ξερει καποιος να μου πει τι ερωτησεις βαζουν κ πώς διαρθρωνεται το διαγωνισμα?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: LK στις Ιούνιος 01, 2009, 12:46:17 μμ
έχω δύο χρόνια να κάνω Ιλιάδα, γιατί, συνήθως, διδάσκω σε λύκειο. Απ' ό,τι θυμάμαι βάζουν περί τις τέσσερις ερωτήσεις. Μία είναι περίληψη του αποσπάσματος, χαρακτηρισμοί προσώπων, παρομοιώσεις και τι δηλώνουν, τυπικές σκηνές, ανθρωπομορφισμό θεών, πολιτιστικά στοιχεία. Αυτά! Τους αρέσει ιδιαίτερα η ραψωδία  Ζ (Έκτορα και Ανδρομάχη) όσον αφορά στην εξέταση. Ας συμπληρώσει και άλλος συνάδελφος που τα έχει πιο πρόσφατα.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: syrrahm στις Ιούνιος 01, 2009, 03:01:26 μμ
Μπαίνουν 4 ερωτήσεις , από τις οποίες
η πρώτη  αφορά την εισαγωγή (σελ. 8-11)  και οι άλλες 3 αφορούν κέιμενο 20-30 στιχων.
Η 2η είναι ερώτηση κατανόησης του περιεχομένου (εδώ μπορεί να ζητείται & περίληψη).
Η 3η αναφέρεται στη δομή του κειμένου και αναλύεται σε 2 υποερωτήματα από τα οποία το ένα μπορεί να είναι να χωρίσουν ενότητες ή να βρουν πλαγιότιτλους & το άλλο να εντοπίζουν και να αξιολογούν εκφραστικά μέσα και αφηγηματικές τεχνικές (διάλογος,μονόλογος, προοικονομία ,επιβράδυνση,παρομοιώσεις,μεταφορές κλπ.).
Η 4η αναλύεται κι αυτή σε 2 υποερωτήματα από τα οποία το πρώτο αναφέρεται σε χαρακτηρισμούς προσώπων και το δεύτερο σε στοιχεία πολιτισμού (υλικά ή ιδεολογικά).
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: maryvas στις Ιούνιος 01, 2009, 03:06:55 μμ
σας ευχαριστω πολυ! τωρα τι απο ολα αυτα μπορει να μαθει ενα παιδι που οπως μου ειπε η μητερα του "δεν τα παιρνει τα γραμματα" , κανοντας του 4 ωρες ειναι αλλο θεμα...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 17, 2009, 02:34:46 μμ
γεια σας και πάλι!! μου βγήκε μια άλλη μεταξεταστέα στο φροντιστήριο για αρχαία και ιλιάδα. μήπως ξέρει κάποιος να μου πει τι βάζουν σε μεταξεταστέους  στις εξετάσεις;; ???
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: eleni στις Αύγουστος 17, 2009, 02:43:40 μμ
Στα αρχαια διαβαστε καλά νοηματα κειμενων.Δεν προλαβαινετε ετσι κι αλλιως για περισσοτερα.Ιλιάδα προσέξτε πολύ συναντηση εκτορα ανδρομαχης/θάνατο πατρόκλου/θανατο εκτορα και καμια απο τις μονομαχιες οπως αυτη εκτορα Αίαντα.πολύ σος ειναι ηυ συναντηση εκτορα ανδρομαχης αν δεν την ειχαν βαλει ιουνιο.Ας διαβασει και εισαγωγη.Καντης ενα σχεδιαγραμμα με τα βασικοτερα μπας και πει τιποτα.θεμα περειχομενο καθως και διαφορες ιλιαδας οδυσσειας.Καλό κουράγιο
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 17, 2009, 02:50:42 μμ
τη ρώτησα αν τους βάζουν μετάφραση στα αρχαία γιατι σε μερικά σχολεία βάζουν και σε άλλα όχι και μου απάντησε "νομίζω ναι!!" νομίζει;; είναι δυνατον να μη ξέρει;;; ευχαριστώ πολυ για τη βοήθεια!! οποιαδήποτε άλλη συμβουλή ευπρόσδεκτη!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: gringa στις Αύγουστος 17, 2009, 02:53:53 μμ
Στη Β Γυμνασίου συνήθως ζητάνε σύγκριση με τα παράλληλα κείμενα της κάθε ενότητας. Από εκεί και πέρα καλό θα ήταν να ασχοληθείς με την απαρεμφατική σύνταξη, μιας και τη ζητάνε σχεδόν πάντα. Από γραμματική... ό,τι προλάβεις...
Καλό κουράγιο.. :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: eleni στις Αύγουστος 17, 2009, 02:55:19 μμ
Τώρα μεταξύ μας, απο μαθητή που έχει μείνει και στα δυο μαθηματα και αποφάσισε να κανει μαθημα 15 μέρες δε θα πάρεις αξιόπιστη πληροφορία.Κανονικά στη β δε ζητάνε μεταφραση. Επικεντρωθείτε στις νοηματικές που έχει το βιβλίο κάτω από τα κείμενα.συνήθως το Σεπτέμβρη αν το παιδί δείξει ότι κάτι έχει προσπαθήσει το περνάνε χωρίς πολλές απαιτήσεις.Σημαντικό ειναι να ξέρεις αν εχει μείνει μονο σε αυτά τα μαθήματα.αν ναι, τοτε θα το σπρωξουν να περάσει.Βεβαίως κάθε σχολείο λειτουργεί με το δικό του τρόπο αλλά συνηθως δεν κοβουν μαθητές που έχουν  μεινει σε δυο μαθηματα μονο.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 17, 2009, 03:15:00 μμ
ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια!!α!! από λεξιλογικα τι να κάνω;;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: gringa στις Αύγουστος 17, 2009, 03:31:27 μμ
Καλό θα ήταν στις ενότητες που έχουν στην ύλη το λεξιλογικό πίνακα να αυγκεντρώσεις τις λέξεις και να τους δώσεις ένα φυλλάδιο με τις σημασίες τους και παραδείγματα χρήσης στο λόγο. Ας το διαβάσει στο σπίτι και μπορείτε να κάνετε μαζί 2-3 ασκήσεις να πιάσει το νόημα (αντιστοίχιση, συμπλήρωση κενών κλτ).
Για τα ετυμολογικά μπορείς να κάνεις κάτι αντίστοιχο: Να συγκεντρώσεις όλες τις κατηγορίες μαζί πάλι σε ένα φυλλάδιο να τα διαβάσει και κάντε μαζί παραδείγματα ασκήσεων. Θα πρέπει ωστόσο νηα καταλάβετε και εσύ αλλά και η μαθήτρια ότι αυτή τη στιγμή αυτό που θα τη σώσει είναι το προσωπικό διάβσμα το δικό της. Μην περιμένεις θαύματα. Όσες φορές ασχολήθηκα με μεταξεταστέους διαπίστωσα ότι πέρασαν μόνο εκείνοι που ήθελαν να περάσουν. Για τους υπόλοιπους απλά δεν είχε διαφορά ό,τι και να έκανα δυστυχώς... :(
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pariel στις Αύγουστος 17, 2009, 04:55:57 μμ
Από το Σεπτέμβριο του 2008 η μετάφραση στη Β΄ήταν απαραίτητη. Το έγραφαν οι νέες οδηγίες που ήρθαν αρχές σεπτεμβρίου και η   σχολική μας σύμβουλος  ήρθε αμέσως για να μας ενημερώσει και να το τονίσει σε όλους τους φιλολόγους. Μάλιστα οι καθηγητές που δίδασκαν το μάθημα έβαλαν κανονικά μετάφραση. Ωστόσο πολλά σχολεία δεν ήταν ενήμερα. Στη γειτονιά μου π.χ. έβαλαν νόημα και παράλληλο.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: syrrahm στις Αύγουστος 17, 2009, 05:13:51 μμ
pariel, στις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Γυμνασίου με ημερομηνία 24/9/2008 δεν υπάρχει αυτό που λες.
Ξέρεις αν υπάρχει σε άλλο έγγραφο;

Παραθέτω  ένα μικρό απόσπασμα και το link με τις οδηγίες:
"«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ»

(ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ)
ΤΩΝ Α΄, Β΄, Γ΄ ΤΑΞΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ
...........
8.   Όσον αφορά τον τρόπο εξέτασης των μαθητών (ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες, ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου) και για τις τρεις τάξεις (Α΄, Β΄, Γ΄) του Γυμνασίου ισχύει το Π.Δ. 319/2000 (ΦΕΚ 261, τ. Α΄, 27-11-2000)."

http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od1_11_08_932.php

Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: bikini στις Αύγουστος 17, 2009, 05:16:57 μμ

pariel, στις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Γυμνασίου με ημερομηνία 24/9/2008 δεν υπάρχει αυτό που λες.


Θα συμφωνήσω κι εγώ με τον syrrahm.
Στη μετάφραση εξετάζονται οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου, ενώ οι μαθητές της Α' και της Β' εξετάζονται στο νόημα και όχι στη μετάφραση.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pariel στις Αύγουστος 17, 2009, 07:58:36 μμ
το α΄ τετράμηνο της Α΄ Τάξης ενδιαφέρει μόνο η κατανόηση του κειμένου, ενώ στο β΄ τετράμηνο οι μαθητές ασκούνται και στη μετάφραση. Συστηματικά θα ασκούνται, επίσης, στη μετάφραση του διδασκόμενου κειμένου στη Β΄ και Γ΄ Τάξη.
http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od1_11_08_932.php
Ξαναλέω ότι η σύμβουλός μας μας ενημέρωση για να μας το τονίσει. Επέμενε ότι τα παιδιά στη Β έπρεπε να ασκηθούν στη μετάφραση ενώ η παλιά οδηγία μιλούσε μόνο για τη Γ. Για τις εξετάσεις δεν ξέρω πάντως οι φιλόλογοι στο σχολείο μας έβαλαν κανονικά μετάφραση, αφού τη δίδαξαν όλοι
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 17, 2009, 08:05:54 μμ
ναι κι έγω μόλις θα παρέθετα το συγκεκριμένο απόσπασμα pariel. Δε ξέρω εχω πελαγωσει με τους μεταξεταστέους. έχουν πάρα πολλά κενα κι πιστεύω ότι του χρόνου ,αν έχω την πολυτέλεια να διαλέξω,ότι δεν θα ξαναπάρω. Εγώ της βάζω να διαβάζει 2 μεταφράσεις στο σπίτι και δουλεύουμε μαζι τη γραμματική. Την επόμενη φορα που θα τις έχει μάθει ελπίζω λέω να δουλέψουμε ερωτήσεις κατανόησης.. Είναι όμως αυτό σωστός τρόπος;; κι έχω πάλι στη διαθεση μου 8 ώρες συνολικά..
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: syrrahm στις Αύγουστος 17, 2009, 08:20:24 μμ
Άρα στις εξετάσεις Ιουνίου για Β' Γυμ. δεν μπαίνει μετάφραση και αυτό ενδιαφέρει τους μετεξεταστέους.
Άλλο "ασκούνται στη μετάφραση" κατά τη διάρκεια της σχ. χρονιάς και άλλο "εξετάζονται στη μετάφραση" στις εξετάσεις Ιουνίου και Σεπτεμβρίου .
Είναι σαφείς οι οδηγίες.
Για τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου ότι ισχύει -σύμφωνα με τις οδηγίες-   το Π.Δ. 319/2000 (ΦΕΚ 261, τ. Α΄, 27-11-2000).
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 17, 2009, 08:38:42 μμ
τελικά εγώ τι να κάνω;;;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Αύγουστος 18, 2009, 08:39:45 μμ
Όντως στη β γυμνασίου από το β τρίμηνο οι μαθητές ασκούνται στη μετάφραση, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπαινει μετάφραση στο τέλος-στις εξετάσεις!!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pariel στις Αύγουστος 18, 2009, 10:54:32 μμ
Δεν ασκούνται από το β΄τρίμηνο, αλλά από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Λοιπόν, ξαναλέω ότι οι δικοί μας φιλόλογοι στο σχολειο (εγώ εφέτος δεν έκανα β΄) έβαλαν κανονικά μετάφραση και συγκεκριμένα την Καλλιπάτειρα.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: μαρία25 στις Αύγουστος 19, 2009, 02:25:21 μμ
ευχαριστώ !!!όπότε έγω τη βάζω να διαβάζει το νόημα σπίτι και μαζί κανουμε τις ερωτησεις κατανόησης!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Ίρμα στις Σεπτέμβριος 15, 2009, 07:18:46 μμ
Παιδιά ξέρει κανείς ποιες ακριβώς ενότητες (σε στίχους) διδάσκονται στη Β' Γυμνασίου κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γιατί έχω ένα ιδιαίτερο και θέλω να προχωρήσω στην ύλη.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Σεπτέμβριος 15, 2009, 09:56:00 μμ
εμ όλες ..........εξαρτάται και τον καθηγητη βέβαια αλλά συνηθως κάνουν όλο το βιβλιο το βοληθημα από το μεταίχμιο είναι αρκετά καλό και θα σε κατατοπίσει
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: nikonana στις Σεπτέμβριος 15, 2009, 10:24:25 μμ
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ: ΙΛΙΑΔΑ

Το βιβλίο Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα θα διδαχτεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου.


ΕΝΟΤΗΤΕΣ   Διδ. ώρες
Εισαγωγή     2
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Α
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας  Α  1-53   1
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 54-306   4

Ανάγνωση  χωρίου Α 307-349
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας   Α 350-431α   2
Ανάγνωση χωρίου Α 431β-493
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας    Α 494-612   
3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Β, Γ
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Γ 121-244
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Δ
Ανάγνωση χωρίου Δ 422-544   3
Περιληπτική αναδιήγηση  ραψωδιών Ε και Ζ
Ανάγνωση Ε 274-430
Αναλυτική επεξεργασία Ζ 119-236   3
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Ζ 369-529   3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας  Η, Θ, Ι
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας   Ι  225-431   4
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών  Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο   1

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Π
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας  Π 684-867   3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας   Ρ
Αναλυτική επεξεργασία Ρ 424-458
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Σ
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Σ 478-616   3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας  Τ,Υ,Φ
Ανάγνωση χωρίου Τ 1-152   1
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Χ
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Χ 247-394    3
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών  Ψ, Ω
Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Ω 468-677   3
Ανακεφαλαίωση    2
Σύνολο προβλεπόμενων ωρών   40

Οι αριθμοί στο τέλος της κάθε σειράς είναι οι διδακτικές ώρες
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Ίρμα στις Σεπτέμβριος 16, 2009, 04:39:54 μμ
Σ΄ευχαριστώ πολύ. Όταν λες ανάγνωση χωρίου; Απλώς το διαβάζουν, χωρίς κανένα σχολιασμό; ???
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: nikonana στις Σεπτέμβριος 16, 2009, 06:33:19 μμ
Φαντάζομαι ΤΕΤΑ πως η απλή ανάγνωση ναι θα είναι χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σχολιασμό. Απλώς γίνεται για να μπορούν τα παιδιά να έχουν μια πλήρη εικόνα αυτών που δεν αναλύουν και για να μην χάνουν τη σειρά των γεγονότων.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Ίρμα στις Σεπτέμβριος 16, 2009, 08:05:19 μμ
Και πάλι σ' ευχαριστώ πολύ. Καλό βράδυ.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Iris_ στις Μάιος 24, 2010, 05:53:41 μμ
Χρειάζομαι τα φώτα σας αν και νομίζω ότι η μαθήτρια μου έχει κάνει κάποιο λάθος. Στην ύλη για την Ιλιάδα γράφει ποια πράγματα πρέπει να προσέξει και ανάμεσα σε αυτά γράφει ''το φαινόμενο της παρασυτηγίας''᾿ Έψαξα να βρω τί είναι αυτό αλλά δε βρίσκω καμία πληροφορία. Υπάρχει κάτι τέτοιο ή δεν έχει ακούσει καλά;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: marsak72 στις Ιούνιος 01, 2010, 11:09:18 πμ
καλημερα συναδελφοι, θελω να ρωτησω για οσα απο τα  <<παιδια σας>> γραψανε το συγκεκριμενο μαθημα τι <<επεσε>>;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: eleni στις Ιούνιος 01, 2010, 12:03:27 μμ
Φέτος δεν το δίδασκα, αλλά πέφτει συχνά σκηνή εκτορα ανδρομάχης καθώς και η αριστεία και το τέλος του Πατρόκλου.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Mariaaaa στις Ιούνιος 01, 2010, 01:38:42 μμ
Και στα δικά μου φέτος Εκτορας-Ανδρομάχη έβαλαν
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: juliesan στις Ιούνιος 01, 2010, 01:47:04 μμ
Σε μια μαθήτρια που είχα <<έπεσε>> η ραψωδία Ζ. Τους έβαλαν περίληψη, χωρισμό σε ενότητες, δυο ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, χαρακτηρισμό Έκτορα-Ανδρομάχης και από εισαγωγή διαφορές Ιλιάδας-Οδύσσειας στην κοινωνία και στο πολίτευμα.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: elena86 στις Ιούνιος 01, 2010, 03:31:25 μμ
στο δικό μου παιδάκι...έπεσε η ραψωδία π και οι ψυχολογικές μεταπτώσεις του Αχιλλέα πριν και μετά το χαμό του Πατρόκλου, και οι διαφορές σε Ιλιάδα - Οδύσσεια στην εισαγωγή..
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: marsak72 στις Ιούνιος 02, 2010, 10:47:51 πμ
Ευχαριστω  κοριτσια , ετσι να ενημερωνομαστε ολοι.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: πάνθηρ στις Ιούνιος 02, 2010, 11:05:44 πμ
στην κόρη μου έπεσε ο λόγος του Έκτορα προς Ανδρομάχη
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: marsak72 στις Ιούνιος 05, 2010, 09:58:49 μμ
τελικα  η ραψωδια Π στχ.822-861.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: inw στις Ιούνιος 05, 2010, 10:07:18 μμ
Η κόρη μου έδωσε χτες . Τους έβαλαν συνομιλία Έκτορα-Ανδρομάχης. Να βρουν τραγική ειρωνεία, προικονομία, χαρακτηρισμούς προσώπων.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 02:31:37 μμ
Συνάδελφοι έψαξα αλλά δε βρήκα κάτι και ζητάω τη βοήθεια σας.
κάποιος που δίδαξε πέρισυ Ιλιάδα θα μπορούσε να μου δώσει τις οδηγίες σχετικά με το ποιοι στιχοι διδάσκονται αναλυτικά και ποιοι περιληπτικά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: marion στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 02:52:00 μμ
Συνάδελφοι έψαξα αλλά δε βρήκα κάτι και ζητάω τη βοήθεια σας.
κάποιος που δίδαξε πέρισυ Ιλιάδα θα μπορούσε να μου δώσει τις οδηγίες σχετικά με το ποιοι στιχοι διδάσκονται αναλυτικά και ποιοι περιληπτικά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!


Το βιβλίο Ομηρικά Έπη: Ιλιάδα  θα διδαχτεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εισαγωγή
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Α

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 1-53
   

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 54-306
   

 Ανάγνωση χωρίου Α 307-349

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 350-431α
   
Ανάγνωση χωρίου Α 431β-493

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Α 494-612
   
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Β, Γ

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Γ 121-244

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Δ

Ανάγνωση χωρίου Δ 422-544
Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ε και Ζ

Ανάγνωση Ε 274-430

Αναλυτική επεξεργασία Ζ 119-236
   

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Ζ 369-529
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Η, Θ, Ι

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Ι 225-431
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο
   
 

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Π

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Π 684-867
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Ρ

Αναλυτική επεξεργασία Ρ 424-458

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Σ

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Σ 478-616
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Τ,Υ,Φ

Ανάγνωση χωρίου Τ 1-152
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Χ

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Χ 247-394
   

Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ψ, Ω

Αναλυτική επεξεργασία ραψωδίας Ω 468-677
   

Ανακεφαλαίωση
   



   

Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Σεπτέμβριος 07, 2010, 03:01:51 μμ
Ευχαριστώ πάρα πολύ ,να  είσαι καλά :D :D :D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 09, 2010, 10:03:28 μμ
μηπως μπορει να μου πει καποιος αν η εισαγωγη ειναι ολη μέσα στην ύλη?
αν όχι ποια κομμάτια είναι εκτός?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 10:52:59 πμ
κανεις????
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: eleni στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 11:10:56 πμ
Είναι όλη μέσα στη ύλη. Είναι μικρή εξάλλου
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: grooog στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 11:13:24 πμ
thanks!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pontiki!!! στις Απρίλιος 28, 2011, 09:05:21 μμ
Θα ήθελα τη βοηθεια σας σε κατι αν ειναι εύκολο. Σε εναν μαθητη μου η καθηγητρια στο σχολειο έβαλε ως εργασία να διατυπώσουν τις απόψεις τους  σε 500 λέξεις για τα μηνυματα που εκπέμπει η ιλιάδα και τα οποία δεν είναι μόνο μηνύματα της εποχής αλλά απηχούν και επίκαιρα και διαχρονικά και στη σύγχρονη εποχή μηνύματα.

Δεν είναι υπερβολική η ανάπτυξη που ζητείται; Από που θα μπορούσα να αντλήσω πληροφορίες για το κάτι παραπάνω;

Οποιαδήποτε βοήθεια καλοδεχούμενη
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 28, 2011, 10:54:28 μμ
δες στο περιοδικο της Π.Ε.Φ. το τευχος για την "Ομηρική Φιλολογία", ισως εκει βρεις κατι.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 29, 2011, 08:42:46 πμ
Aκομα, pontiki, σκεφτηκα πως το παλιό σχολικό της Ιλιαδας εχει καποια πραγματα στις σελίδες 7,8 και 11.
(Αν δεν το εχεις ή δεν το βρεις μπορεις να μου τηλεφωνησεις- σου στελνω και το τηλ.μου με π.μ. αν και το εχεις απο τη συναντηση).
Ελπιζω να βοηθησα στο μετρο του δυνατου.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: dessi στις Απρίλιος 29, 2011, 10:54:36 πμ
Θα ήθελα τη βοηθεια σας σε κατι αν ειναι εύκολο. Σε εναν μαθητη μου η καθηγητρια στο σχολειο έβαλε ως εργασία να διατυπώσουν τις απόψεις τους  σε 500 λέξεις για τα μηνυματα που εκπέμπει η ιλιάδα και τα οποία δεν είναι μόνο μηνύματα της εποχής αλλά απηχούν και επίκαιρα και διαχρονικά και στη σύγχρονη εποχή μηνύματα.

Δεν είναι υπερβολική η ανάπτυξη που ζητείται; Από που θα μπορούσα να αντλήσω πληροφορίες για το κάτι παραπάνω;

Οποιαδήποτε βοήθεια καλοδεχούμενη

Διδάσκω αυτό το μάθημα φέτος στο σχολείο. Μου φαίνεται παράξενο πως η καθηγήτρια έβαλε τέτοια εργασία 500 λέξεων. Μάλλον το επίπεδο των παιδιών θα είναι υψηλό! :)

Εκανα μια αναζήτηση. Βρήκα αρκετά. Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να επικεντρωθείτε γύρω από τον πόλεμο, ο οποίος είναι διαχρονικό φαινόμενο.

Εδώ ο σύνδεσμος:

Η απήχηση της Ιλιάδας σήμερα
Μία σύγχρονη μελέτη για τον Αχιλλέα και τη διαχρονική φρίκη του πολέμου

 
http://palazi.blogspot.com/2010/07/3200.html
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 29, 2011, 11:29:24 πμ
Σωστα, στις αιτιες που τον προκαλεσαν, κυριως με τις μετακινησεις και την αναζητηση νεων χωρών.(μεταναστευση, οικονομικοι λογοι ) ο,τι γινεται σημερα.

μονο που τοτε δεν ειχαν τη "καταδιωξη" απο το λιμενικο  ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pontiki!!! στις Απρίλιος 29, 2011, 01:21:37 μμ
Αγαπητή dessi, εκανα και εγὠ την έρευνα μου εχθές. Ομολογώ ότι δεν βρήκα παρα πολλά στοιχεία, αλλά συμφωνώ στο ότι πρέπει να επικεντρωθώ στον πόλεμο. Εχω συλλέξει κάποια στοιχεία σχετικα με αυτό.
Και εμένα μου έκανε εντυπωση η ερώτηση. Στην τελική δεν είναι κακό και που την έβαλε αλλά δεν μπορεί να ζητάει και ανάπτυξη σε 500 λέξεις... έλεος!!! Ας ζητούσε σε μια παραγραφούλα να πουν τις εντυπώσεις τους.
Ειναι από τις εργασίες που μπαίνουν για να τρεχουν οι γονεις ν τις κανουν και οι καθηγητες στο ιδιαιτερο... δεν μπορω να φανταστω οτι ενα παιδακι στη β' γυμνασιου μπορει να αντεπεξελθει. Ειδικα αν δειτε τη διατυπωση, θα καταλαβετε... εγω εγραψα  συνοπτικα τι ζηταει, η εκφωνηση καλύπτει 10 γραμμες και ειναι σα να απευθυνεται σε παιδί γ' λυκείου...

όσο για το επίπεδο της τάξης, καθε άλλο παρα υψηλό είναι...
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοηθεια και το ενδιαφέρον, θα κοιτάξω τώρα το σύνδεσμο που μου έστειλες. :)

Αγαπητέ Μάρκο, οταν λες το παλιο βιβλίο εννοείς το προηγούμενο ή το πολύ παλιό; Θα παω να κοιτάξω σε αυτό που εχω ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pontiki!!! στις Απρίλιος 29, 2011, 01:28:36 μμ
dessi, σε ευχαριστώ και πάλι... αυτό ακριβώς βρήκα και εγώ εχθες!!! ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 29, 2011, 01:42:19 μμ
Το προηγουμενο. Εκει θα τα βρεις Ο-Λ-Α.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: pontiki!!! στις Απρίλιος 29, 2011, 02:35:07 μμ
Δεν το έχω :(
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 29, 2011, 03:10:50 μμ
Δεν το έχω :(

ΟΚ, θα βρουμε λυση. Don't worry!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: THELEA στις Φεβρουάριος 29, 2012, 11:19:58 μμ
Συνάδερφοι βοήθεια!Στην Ιλιάδα στη σελ. 102 έχει μία ερώτηση;"Ποιος είχε προβλέψει αυτή την εξέλιξη , μιλώντας χλευαστικά για το αχαικό τείχος;"
μήπως γνωρίζετε την απάντηση;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Φεβρουάριος 29, 2012, 11:25:36 μμ
Δυστυχως, δεν γνωριζω την απαντηση. Δες ομως στο βιβλιο του καθηγητη μηπως την εχει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: THELEA στις Φεβρουάριος 29, 2012, 11:30:34 μμ
Δυστυχώς δεν την έχει , το κοίταξα.Ευχαριστώ πάντως.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Μάρτιος 01, 2012, 07:31:27 μμ
Mάλλον αναφέρεται στη ραψ. Ι και στους στίχους 348-349 , όπου ο Αχιλλέας γίνεται ειρωνικός και στην ουσία κοροϊδεύει τον Αγαμέμνονα που προσπάθησε να ισορροπήσει την απώλεια του( Αχιλλέα)  κατασκευάζοντας τείχος. Όμως κανένα τείχος δε θα σταματήσει τον Εκτορα και μόνο ο Αχιλλέας μπορούσε να τον κοιτάξει στα μάτια και να τον αντιμετωπίσει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: THELEA στις Μάρτιος 01, 2012, 08:59:36 μμ
χίλια ευχαριστώ!!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: redbutterfly στις Μάρτιος 10, 2014, 02:21:59 μμ
Καλημέρα σας,

Θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε ένα θέμα που με έχει προβληματίσει στο λόγο του Οδυσσέα στη ραψωδία Ι 225 - 431. Αναλύοντας τα επιχειρήματα του Οδυσσέα από άποψη ρητορικής τέχνης ( πραγματικά/αδιαμφισβήτητα  ή  υποθετικά/μελλοντικά/ αναμενόμενα), το 4ο επιχείρημα των στίχων 261 - 262 ( η προσφορά των δώρων του Αγαμέμνονα) με μπερδεύει. Σύμφωνα με τους κανόνες της ρητορικής στις άτεχνες πίστεις , συγκαταλέγονται μαρτυρίες, έγγραφα, νόμοι και πράγματι, η προσφορά των δώρων είναι κάτι που όντως ειπώθηκε από μέρους του Αγαμέμνονα. Από την άλλη, δεν είναι κάτι που έχει ήδη γίνει ούτε μας βεβαιώνει κανείς ότι σίγουρα θα τα δώσει. Συνεπώς, σε ποια από τις δύο κατηγορίες θα το εντάσσατε;  :-\

Σας ευχαριστώ! Καλή μας βδομάδα!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Rose7 στις Απρίλιος 26, 2014, 01:01:19 μμ
Kαλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους.

Έχω μία απορία αναφορικά με τον τρόπο βαθμολόγησης των ερμηνευτικών ερωτήσεων. Kάθε ερμηνευτική ερώτηση παίρνει 2 βαθμούς, όμως πόσες μονάδες αναλογούν στα επιμέρους κριτήρια; Θεωρείτε την παρακάτω διαίρεση της βαθμολογίας σωστή ή έχουν οριστεί διαφορετικές αναλογίες;
Δομή: 5
Περιεχόμενο: 5
Σύνταξη, Γραμματική: 5
Λεξιλόγιο: 5
Σύνολο --> 20 
Έστω ότι ο μαθητής έχει πάρει 15/20 = 1,5 / 2


Σας ευχαριστώ  :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Β' Γυμνασίου
Αποστολή από: Dwrina στις Απρίλιος 28, 2018, 12:38:28 μμ
Μήπως γνωρίζει κάποιος ποια από τα παρακάτω θεωρούνται εκφραστικά μέσα (εκτός από τις παρομοιώσεις, μεταφορές και προσωποποιήσεις, οι οποίες σίγουρα ανήκουν σε αυτά) ;
Αντιθέσεις,  εικόνες,  αποστροφή προς τον ήρωα,  επίθετα (κάπου τα είδα και αυτά στα εκφραστικά μέσα), διάλογος – αφήγηση, επική ειρωνεία.
Το σχήμα τριπλής προσπάθειας, η χρήση του τυπικού αριθμού 3, η προοικονομία και η επιβράδυνση  νομίζω ότι δεν μπορούν να θεωρηθούν εκφραστικά μέσα, αλλά ότι είναι μόνο στοιχεία τεχνικής (τα βοηθήματα όλα τα παραπάνω τα δίνουν στα στοιχεία τεχνικής).