Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: apri στις Ιούλιος 02, 2014, 10:52:27 μμ

Τίτλος: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 02, 2014, 10:52:27 μμ
Μετά το βατερλό αλλάζει ο τρόπος προαγωγής των μαθητών

http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=313138&catid=3


Αλλάζει ο τρόπος προαγωγής των μαθητών στην Α΄ Λυκείου με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων για την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα:

α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.

β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.


Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.

Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.



Eρώτημα δικό μου: Είναι πράγματι τόσο απαιτητικό μέτρο η επίτευξη του 10 σε ένα μάθημα, προκειμένου να προαχθεί ένας μαθητής; ??? ???


Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: dina 94 στις Ιούλιος 02, 2014, 11:05:06 μμ
Πες τα apri γιατί αυτή η χώρα ΔΕΝ παίζεται ..
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: Βικη στις Ιούλιος 02, 2014, 11:06:16 μμ
νέες ταλαιπωρίες από αύριο για να αλλαχτούν οι βαθμοί.......
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: Landau στις Ιούλιος 02, 2014, 11:16:03 μμ
Εμ.. αν δεν μπορούν να γράψουν ένα 10, ποιος φταίει μετά; Σε όλο τον κόσμο η βάση (το μισό του άριστα) είναι το βασικό προαπαιτούμενο, κι εδώ ψάχνουμε πως να μειώσουμε τη βάση κάθε φορά για να περνάνε οι αδιάβαστοι.
Αλλά ξέχασα.. εδώ και στις πανελλήνιες αρκεί να βγάλεις το ζητούμενο μέσο όρο, και δεν παει να έχεις γράψει κάτω από τη βάση σε 1,2,3 μαθήματα...
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: greedo στις Ιούλιος 02, 2014, 11:44:44 μμ
......................................................
Eρώτημα δικό μου: Είναι πράγματι τόσο απαιτητικό μέτρο η επίτευξη του 10 σε ένα μάθημα, προκειμένου να προαχθεί ένας μαθητής; ??? ???
Νομίζω οτι αν τα θέματα, τράπεζας και διδάσκοντα, κινούνται σε λογικά επίπεδα για επαναληπτικές εξετάσεις σε όλη την ύλη, το μέτρο είναι μιά χαρά. Αν όμως τα θέματα υπερβαίνουν σε δυσκολία έναν λογικό βαθμό, τότε υπάρχει πρόβλημα.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 02, 2014, 11:50:02 μμ
Αν όμως τα θέματα υπερβαίνουν σε δυσκολία έναν λογικό βαθμό, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Εν τοιαύτη περιπτώσει, επανεξετάζεις το περιεχόμενο της τράπεζας θεμάτων. Δεν κατεβάζεις το βαθμό προαγωγής.
Εκτός αν θέλεις να χαϊδέψεις απλώς αυτιά. ???
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: syrrahm στις Ιούλιος 02, 2014, 11:56:15 μμ
O MO για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα θα παραμείνει 10, απλώς δεν θα είναι υποχρεωτικό το 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων αυτών. Με την προϋπόθεση ότι θα γίνει αυτό που λέει το άρθρο.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: Nihil-Nil στις Ιούλιος 03, 2014, 12:00:52 πμ
Θα μεταφέρω τη συζήτηση σε ένα άλλο επίπεδο. Έχεις κανείς επιχειρήματα για να υπερασπιστεί τον νέο τρόπο αξιολόγησης των μαθητών για την πρόσβασή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ με την τράπεζα θεμάτων;

Τα έχω γράψει και αλλού, τα κοινοποιώ και από αυτό το βήμα:

Ο νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών με την τράπεζα θεμάτων είναι κατάφωρα άδικο εργαλείο για 4 λόγους:

1. Δύο θέματα προς εξέταση θέτει ο καθηγητής που διδάσκει τους μαθητές του, με αποτέλεσμα να έχουν παρουσιαστεί κρούσματα, όπου συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί έχουν ενημερώσει εκ των προτέρων τους μαθητές τους για αυτά (ιδιωτικά σχολεία, κι όχι μόνο).

2.Δύο θέματα προς εξέταση τίθενται από την περιώνυμη τράπεζα. Η τράπεζα θεμάτων έχει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αδικίες με σχολεία και μαθητές που ευνοούνται και αντίστοιχα σχολεία και μαθητές που αδικούνται.

3. Όταν οι εξετάσεις δε διενεργούνται με την μορφή των πανελληνίων εξετάσεων, δηλαδή τα γραπτά να αποστέλλονται σε διάφορα εξεταστικά κέντρα, αλλά τα βαθμολογούν οι καθηγητές των σχολείων (αναφέρομαι στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου, το ίδιο εικάζω θα ισχύσει φέτος και στη Β΄ Λυκείου), καταλαβαίνετε πόσο δημοκρατικά θα βαθμολογούνται οι μαθητές…

4. Τέλος και το πιο σημαντικό, όταν οι μαθητές δε διαγωνίζονται στα ίδια θέματα, καταστρατηγείται η αρχή της αντικειμενικότητας στην αξιολόγηση… Κατά τα άλλα ο θεσμός της τράπεζας θεμάτων είναι δημοκρατικός, σύμφωνα με τη δήλωση του κυρίου Ανδρέα Λοβέρδου…
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: blueswire στις Ιούλιος 03, 2014, 12:06:05 πμ
Μία ζωή αθλιότητες και προχειρότητες. Από υπουργείο, συνδικαλιστές και από εμάς τους ίδιους. Μία ζωή χαΪδεύουμε τους μαθητές για να είναι όλα εντάξει. Το 7 να γίνει 10 για να περάσει το παιδί , το 12 να γίνει 15 και πάει λέγοντας.Μην τολμήσει κανείς να βάλει 8 ή 9, θα ξεφτιλιστεί στο σύλλογο, θα είναι ο "περίεργος". Έτσι χάσαμε το μέτρο δίνοντας ψεύτικες ελπίδες σε γονείς για τους "φωστήρες" παιδιά τους. Ήδη για να φτάσει ένας μαθητής να μένει του έχουν χαριστεί πολλά. "ψεύτικος" βαθμός στο τετράμηνο, βοήθεια από άλλους συναδέλφους για να ανέβει ο μέσος όρος, παρακάλια από μανάδες κλ.π. μία αηδία νιώθω για όλα αυτά που γκρεμίζουν την αξιοπρέπειά μου ως δάσκαλο, ως παιδαγωγό. Δεν ξεκίνησα την πορεία μου στην εκπαίδευση με αυτά τα όνειρα. Νιώθω μερικές φορές ένας υπαλληλάκος, ένα γρανάζι που το μόνο που έχει να κάνει είναι να μην προκαλεί προβλήματα, να "κάθεται ήσυχος", για να πάρει το χιλιάρικο κάθε μήνα και να μπορέσει να ζήσει. Από την άλλη καταλαβαίνω πλέον πολύ καλά πώς έφτασε εδώ που έφτασε η χώρα, με ευθύνη όλων μας. Καταλαβαίνω όμως δυστυχώς και κάτι χειρότερο: ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα...
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 03, 2014, 12:11:09 πμ
O MO για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα θα παραμείνει 10, απλώς δεν θα είναι υποχρεωτικό το 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων αυτών. Με την προϋπόθεση ότι θα γίνει αυτό που λέει το άρθρο.

Άρα, αν γράψεις ένα 6άρι στα αρχαία και από ένα 12άρι στα νέα ελληνικά και στη λογοτεχνία, είναι λογικό να περάσεις κι ας δεν ξέρεις ούτε τα βασικά στα αρχαία. Τι είναι τα γνωστικά αντικείμενα; Φρούτα και μετράμε μόνο το σύνολο που χρειαζόμαστε για να κάνουμε φρουτοσαλάτα; :o

Αδικία είναι να βάζεις θέματα ασαφή, θέματα που υπόκεινται σε πολύ υποκειμενική αξιολόγηση, θέματα δυσανάλογα δύσκολα σε σχέση με τις γνώσεις που πρόσφερες.
Αδικία δεν είναι να ζητάς να γράψει ο άλλος τη  βαθμολογική βάση, για να προχωρήσει σε ανώτερο γνωστικό επίπεδο. Αλλιώς, δεν έχει κανένα νόημα και η βαθμολόγηση. ::)

Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: greedo στις Ιούλιος 03, 2014, 12:14:15 πμ
 Αν υπολογιστεί ξανά η βαθμολογία στην Α' Λυκείου, δεν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στο μητρώο μαθητών;
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: syrrahm στις Ιούλιος 03, 2014, 12:31:51 πμ
Άρα, αν γράψεις ένα 6άρι στα αρχαία και από ένα 12άρι στα νέα ελληνικά και στη λογοτεχνία, είναι λογικό να περάσεις κι ας δεν ξέρεις ούτε τα βασικά στα αρχαία. Τι είναι τα γνωστικά αντικείμενα; Φρούτα και μετράμε μόνο το σύνολο που χρειαζόμαστε για να κάνουμε φρουτοσαλάτα; :o

Το εγχείρημα του νέου συστήματος δεν απέδωσε  γιατί ακόμη και το 10 δεν είναι πλέον εφικτό από μία μεγάλη μερίδα μαθητών.
Πολλές και οι αντιδράσεις προερχόμενες κυρίως από τον χώρο των εκπαιδευτικών εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των μετεξεταστέων.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 03, 2014, 12:41:03 πμ
Το εγχείρημα του νέου συστήματος δεν απέδωσε  γιατί ακόμη και το 10 δεν είναι πλέον εφικτό από μία μεγάλη μερίδα μαθητών.

Άρα, το πρόβλημα βρίσκεται αλλού και όχι στη βαθμολογική βάση.
Μπορεί κάποια από τα θέματα της τράπεζας να είναι προβληματικά. Μπορεί η όλη διαδικασία να σχεδιάστηκε πρόχειρα.
Μπορεί οι μαθητές να ήταν ελλιπώς προετοιμασμένοι για ποικίλους λόγους, ακόμα και γιατί ενδεχομένως βρέθηκαν "σπρωχτοί" στο Λύκειο.
Κι αντί να στραφεί το ενδιαφέρον σε όλα αυτά, για να βρεθεί μια άκρη, επελέγη η εύκολη λύση που θα ικανοποιήσει τα παιδιά.

Κατάλαβα κάτι λάθος; ::)
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: lenia στις Ιούλιος 03, 2014, 07:49:40 πμ
 Πάλι σε λαϊκίστικα μέτρα κατέφυγαν- όχι ότι μας εξέπληξε αυτό... Αφού αφορά και τους φετινούς εξετασθέντες, πάλι θα ξαναβγάζοεμε αποτελέσματα για την Α΄Λυκείου σήμερα;;;;
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: ----- στις Ιούλιος 03, 2014, 10:04:12 πμ
Συνάδελφοι αν δεν στραφούν στους πραγματικούς λόγους της μαθητικής αποτυχίας, δεν μπορούν να φτιάξουν ένα σωστό γενικό λύκειο!!
Αυτά που κάνουν είναι ημίμετρα!!
Τίτλος: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: giokspy στις Ιούλιος 03, 2014, 10:24:32 πμ
Και χωρις ουσιαστικα αποτελεσματα. Λιγοι θα ευνοηθουν και το ποσοστό αποτυχίας ίσως πέσει από το 40% στο 38%. Ειναι απαράδεκτο πάντως ένας μαθητής με κλίση στα θεωρητικά και μέσο όρο πάνω από 13 να μένει μαθηματικά. Ουσιαστικά τα μαθηματικά ειναι το μεγάλο πρόβλημα
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: demeb στις Ιούλιος 03, 2014, 10:42:14 πμ
έχουμε εκδόσει ήδη δύο φορές ελέγχους για την Α λυκείου. Λογικά δεν θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των βαθμών, απλά θα βγάλουμε επιπλέον ελέγχους για κάποιους μαθητές που παραπέμποταν στο Σεπτέμβριο. Δεν ξέρω πότε ακριβώς θα το κάνουμε αυτό. Τουλάχιστον είναι για το καλό των μαθητών. Σε εμάς, αν αρκεί το 13 ή το 14 ως γενικός βαθμός προσβασης, οι μισοί και παραπάνω από αυτούς που παραπέμπονται θα τη γλυτώσουν, γιατί το βασικό πρόβλημα ήταν η άλγεβρα. 
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 03, 2014, 11:09:41 πμ
Για το καλό των μαθητών φέτος. Του χρόνου;
Γιατί η λογική που διαπερνά την είδηση είναι ότι το σύστημα πέτυχε, οι μαθητές "έσκισαν", αλλά κάποιοι απέτυχαν επειδή η βάση ήταν υψηλή! Δηλ. όλα πήγαν περίφημα κι αν έγινε και κάποιο ατύχημα, δεν έφταιγε η στραβομάρα του οδηγού, αλλά η ελιά που φύτρωσε στο δρόμο του. :o
Άρα, τίποτα δεν προμηνύεται ότι θα διορθωθεί για του χρόνου.

Εγώ θα περίμενα μια αναγνώριση της προβληματικής εφαρμογής του θεσμού, μια δέσμευση για διόρθωσή του και τη ρύθμιση της μειωμένης βάσης να ισχύσει μόνο για φέτος.
Αλλά μάλλον πολλά περιμένω σ' αυτήν την παράλογη χώρα. ???
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: giokspy στις Ιούλιος 03, 2014, 11:22:04 πμ

Εγώ θα περίμενα μια αναγνώριση της προβληματικής εφαρμογής του θεσμού, μια δέσμευση για διόρθωσή του και τη ρύθμιση της μειωμένης βάσης να ισχύσει μόνο για φέτος.
Αλλά μάλλον πολλά περιμένω σ' αυτήν την παράλογη χώρα. ???

Ακομα δεν εχεις καταλαβει οτι βασιλευει ο στρουθοκαμηλισμος? Δηλαδη να τη βγαλουμε και φετος και του χρονου εχει ο Θεος. Δια μαγειας θα λυθουν τα προβλήματα τα οποια πολλαπλασιαζονται. Βεβαια εγινε και συναντηση των απανταχου υπουργών παιδειας, ζωντων και κεκοιμημένων (για οσους δεν το ξερουν εγινε τηλεδιάσκεψη μεσω μεντιουμ και skype για οσους δε βρισκονται εν ζωη) οποτε είμαι βεβαιος οτι εκαναν ενα σοβαρο σχεδιασμο για το μέλλον της παιδείας στη χώρα μας.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: guestteacher στις Ιούλιος 03, 2014, 11:35:18 πμ
Εγώ να κάνω μια αστεία ερώτηση?
Ο Γ.Μ.Ο. δια πόσα μαθήματα βγαίνει...διότι αν θέλω κάτι να το βλέπω διακριτό λογικά θα έπρεπε να εμφανίζεται και διακριτό στο Γ.Μ.Ο.
Ποιο είναι το βαθυστόχαστο νόημα ο Γ.Μ.Ο. να βγαίνει με 11 ας πουμε μαθήματα αλλά να μπορείς να κοπείς σε 15 (τυχαία τα νούμερα μιας αι δεν έχω εικόνα).
Ας βγαίνει κατευθείαν ο Γ.Μ.Ο. σε 15 μαθήματα και ας κόβεσαι στο καθένα ξεχωριστά... όταν όμως βγάζεις επι μέρους Μ.Ο. σε κάποια μαθήματα τότε δημιουργείς προυποθέσεις να παίξεις όπως θες στο μέλλον... αυτό όταν το έφτιαχναν οι ΣΟΦΟΙ δεν το ήξεραν ή το ήξεραν και περίμεναν να σκάσει για να το παίξουν large?   
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: apri στις Ιούλιος 03, 2014, 11:53:37 πμ
Ακομα δεν εχεις καταλαβει οτι βασιλευει ο στρουθοκαμηλισμος?

Πώς δεν το έχω καταλάβει... Και με τις εκλογές να επικρέμονται, είναι ακόμα πιο αναμενόμενος. :(
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: silkcut στις Ιούλιος 03, 2014, 12:02:33 μμ
Εγώ να κάνω μια αστεία ερώτηση?
Ο Γ.Μ.Ο. δια πόσα μαθήματα βγαίνει...διότι αν θέλω κάτι να το βλέπω διακριτό λογικά θα έπρεπε να εμφανίζεται και διακριτό στο Γ.Μ.Ο.
Ποιο είναι το βαθυστόχαστο νόημα ο Γ.Μ.Ο. να βγαίνει με 11 ας πουμε μαθήματα αλλά να μπορείς να κοπείς σε 15 (τυχαία τα νούμερα μιας αι δεν έχω εικόνα).
Ας βγαίνει κατευθείαν ο Γ.Μ.Ο. σε 15 μαθήματα και ας κόβεσαι στο καθένα ξεχωριστά... όταν όμως βγάζεις επι μέρους Μ.Ο. σε κάποια μαθήματα τότε δημιουργείς προυποθέσεις να παίξεις όπως θες στο μέλλον... αυτό όταν το έφτιαχναν οι ΣΟΦΟΙ δεν το ήξεραν ή το ήξεραν και περίμεναν να σκάσει για να το παίξουν large?
.............σχετικοί προβληματισμοί είχαν τεθεί σχεδόν 2 μήνες νωρίτερα από συνάδελφο στο alfavita:
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BF%CE%B9-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%E2%80%99-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B2%E2%80%99-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CE%BB-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%8D%CF%81%CE%B7-%CF%88%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: syrrahm στις Ιούλιος 03, 2014, 12:47:32 μμ
Εγώ νομίζω ότι όλοι σχεδόν αναμέναμε  ότι θα υπήρχαν αρκετοί μετεξεταστέοι, με βάση την εικόνα που έχουμε για την προαγωγή των μαθητών. Όσο κι αν εκπλήσσει ένα μέρος της κοινωνίας το γεγονός ότι ακόμα και το 10 για κάθε μάθημα δεν είναι εύκολη υπόθεση για τον μέσο μαθητή, είναι όμως δυστυχώς η πραγματικότητα.
O τρόπος προαγωγής που εφαρμόστηκε φέτος για την Α' Λυκείου είναι αντικειμενικά ο δυσκολότερος  των τελευταίων 30 χρόνων (δεν έχω εικόνα για πιο παλιά), ενώ ο προηγούμενος (αυτός που ισχύει για τα παιδιά της Β' Λυκείου) είναι ίσως ο ευκολότερος που υπήρξε ποτέ.
Η μετάβαση από ένα πολύ εύκολο σύστημα σε ένα αρκετά δυσκολότερο είναι που κάνει την κατάσταση πιο περίπλοκη. Θεωρώ υπήρξε αιφνιδιασμός, καθώς ένα μέρος των μαθητών δεν πρόλαβε να προετοιμαστεί καλύτερα, κάποιοι άλλοι δεν πίστευαν ότι θα μείνουν με το σκεπτικό ότι "αφού μας περνάνε κάθε χρόνο, έτσι και τώρα θα μας βοηθήσουν". 
Συγγενικό μου πρόσωπο  έβγαλε 18 Γ.Μ.Ο. με Μαθηματικά 10! Λίγο πριν από τις εξετάσεις καθόταν σε αναμμένα κάρβουνα!  Είμαι σίγουρος ότι του χρόνου θα προετοιμαστεί καλύτερα έχοντας και την εμπειρία της χρονιάς που πέρασε.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: Κυκλάμινο στις Ιούλιος 03, 2014, 01:32:35 μμ
Τώρα που άρχισαν οι εκπτώσεις στον τρόπο προαγωγής, τσιγκουνιές θα κάνουμε; Εγώ θα πρότεινα να συμψηφίζονται τα Μαθηματικά με τη Φυσική Αγωγή (το ένα μάθημα ασκεί το μυαλό και το άλλο το σώμα) και τα Ελληνικά με τα Θρησκευτικά (σύνδεση πίστεως και ελληνικής γλώσσας). Άντε να τελειώνουμε, να τους περάσουμε όλους και να πάμε για κανένα μπάνιο... ;D 8)
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: kopan στις Ιούλιος 03, 2014, 01:41:03 μμ
"Βαίνομεν ολοταχώς προς εκλογάς"...και η "εθνοσωτήριος" παίρνει τα μέτρα της...!!!
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 06:19:56 μμ
Τα Μαθηματικά υπολογίζονται σαν ομάδα ή πρέπει στο κάθε διακριτό αντικείμενο (Αλγεβρα Γεωμετρία) να γράψει τουλάχιστον 10;
Αν Γεωμετρία πχ έχει ΜΟ (προφορικό - γραπτό) 16, και Άλγεβρα βγάζει ΜΟ (προφορικό γραπτό) 6, περνάει και την Άλγεβρα ή πρέπει να την δώσει Σεπτέμβρη; (αφού ο ΜΟ της ομάδας είναι 11)


Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: non-stop στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 06:43:41 μμ
ο βαθμός της άλγεβρας και της γεωμετρίας πλέον συμψηφίζονται!!!
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 06:54:22 μμ
Τι γίνεται για έναν μαθητή που έχει παραπεμθεί για Σεπτέμβρη μόνο στην Άλγεβρα;

Ο γραπτός του βαθμός στην Άλγεβρα στην εξεταστική Σεπτεμβρίου θα βγει μέσος όρος με τον προφορικό των τετραμήνων και στη συνέχεια θα βγει μέσος όρος με την Γεωμετρία (για την οποία δεν παραπέμφθηκε) και αν όλα αυτά βγάλουν τουλάχιστον 10 τότε περνάει;

ή θα πρέπει να γράψει τον Σεπτέμβρη στην Άλγεβρα βαθμό ώστε μαζί με τον προφορικό που είχε να βγάζει τουλάχιστον 10;

μάλλον φαντάζομαι θα γίνει ο συνυπολογισμός μαζί με την Γεωμετρία, σωστά;
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: syrrahm στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 06:55:52 μμ
Τα Μαθηματικά υπολογίζονται σαν ομάδα ή πρέπει στο κάθε διακριτό αντικείμενο (Αλγεβρα Γεωμετρία) να γράψει τουλάχιστον 10;
Αν Γεωμετρία πχ έχει ΜΟ (προφορικό - γραπτό) 16, και Άλγεβρα βγάζει ΜΟ (προφορικό γραπτό) 6, περνάει και την Άλγεβρα ή πρέπει να την δώσει Σεπτέμβρη; (αφού ο ΜΟ της ομάδας είναι 11)
Περνάει. Τουλάχιστον 10 χρειάζεται.

Αλλά και κάτω από 10 να βγάζει (π.χ. Άλγεβρα 10 και Γεωμετρία 8 ή 9), μπορεί να περάσει εφόσον έχει ΜΟ κλάδων τουλάχιστον 12,5 για τα μαθήματα  «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες». (Ελπίζω να τα κατάλαβα σωστά  ;)).


Όταν μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ ( 8 ) σε έναν ή δύο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες», ο μαθητής δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται ή παραπέμπεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.


Εδώ τους βρήκα τους όρους προαγωγής:
http://anodosedu.gr/?p=5360
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: demeb στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 06:59:38 μμ
θέλουμε Μ.Ο. άλγεβρας με γεωμετρία ίσο με 10!Δηλαδή προφορικός άλγεβρας +γραπτος= Χ
προφορικός γεωμετρίας +γραπτός= Ψ
Χ+Ψ=40
Για να μιλήσουμε μαθηματικά!!!! ;)
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 07:21:28 μμ
βέβαια ισχύει και αυτό που παραθέτει ο syrrahm παραπάνω με το 12,5 οπότε δεν είναι τόσο απόλυτο αυτό που λες για το Χ+Ψ=40
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: filologos100 στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 07:30:02 μμ
τελικα αυτοί που δίνουν σεπτέβριο θα δώσουν και προφορικά ή η διαδιακασία θα τρέξει όπως τον ιούνιο χωρίς προφορικα;
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: demeb στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 08:01:12 μμ
τελικα αυτοί που δίνουν σεπτέβριο θα δώσουν και προφορικά ή η διαδιακασία θα τρέξει όπως τον ιούνιο χωρίς προφορικα;
μόνο γραπτά.
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 08:48:43 μμ


Όταν μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ ( 8 ) σε έναν ή δύο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες», ο μαθητής δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται ή παραπέμπεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.


Εδώ τους βρήκα τους όρους προαγωγής:
http://anodosedu.gr/?p=5360

Το παραπάνω στέκει ρε παιδιά;
Λέει "τουλάχιστον σε έναν ή σε δύο κλάδους". Το "δύο" που κολλάει; αφού βάζει στην υπόθεση το "τουλάχιστον σε έναν" τι νόημα έχει να λέει μετά "ή τουλάχιστον σε δύο;"
Αν κάποιος ικανοποιεί το "τουλάχιστον σε έναν" δεν είναι ΟΚ? αφού βάζει "ή" (διαζευτικό) ανάμεσα στις προτάσεις.
Αν δηλαδή ικανοποιώ το "τουλάχιστον σε δύο" τότε ικανοποιώ και το "τουλάχιστον σε ένα". Άρα αφού λες ή το ένα ή το άλλο, το "τουλάχιστον σε ένα" αρκεί.

Δεν καταλαβαίνω κάτι; ή υπάρχει ασάφεια στη διατύπωση;
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: syrrahm στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 10:30:01 μμ
Το παραπάνω στέκει ρε παιδιά;
Λέει "τουλάχιστον σε έναν ή σε δύο κλάδους". Το "δύο" που κολλάει; αφού βάζει στην υπόθεση το "τουλάχιστον σε έναν" τι νόημα έχει να λέει μετά "ή τουλάχιστον σε δύο;"
Αν κάποιος ικανοποιεί το "τουλάχιστον σε έναν" δεν είναι ΟΚ? αφού βάζει "ή" (διαζευτικό) ανάμεσα στις προτάσεις.
Αν δηλαδή ικανοποιώ το "τουλάχιστον σε δύο" τότε ικανοποιώ και το "τουλάχιστον σε ένα". Άρα αφού λες ή το ένα ή το άλλο, το "τουλάχιστον σε ένα" αρκεί.

Δεν καταλαβαίνω κάτι; ή υπάρχει ασάφεια στη διατύπωση;
«Tουλάχιστον 8» (δηλαδή 8 ή 9) «σε έναν ή δύο κλάδους ...» (πχ. μόνο Γεωμετρία 8 ή Γεωμετρία 8 και Αρχαία 9).
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: silkcut στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 10:58:33 μμ
Ο συνάδελφος Patreas είχε υποβάλλει σχετικά ερωτήματα στο helpdesk του myschool μετά και την τελευταία αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, δείτε εδώ τι απάντησαν, βοηθάει πολύ να καταλάβεις τι γίνεται:
http://www.pde.gr/index.php?topic=30784.msg797575#msg797575
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 02, 2014, 11:13:19 μμ
(πχ. μόνο Γεωμετρία 8 ή Γεωμετρία 8 και Αρχαία 9).

μα τι νόημα έχει το 2ο (Γεωμετρία 8 και Αρχαία 9), αν ικανοποιώ μόνο το "Γεωμετρία 8";

το 2ο παράδειγμα που αναφέρεις εμπεριέχει-καλύπτει και το 1ο. Άρα δεν έχει λογική.

Αν έχω Γεωμετρία 8 τότε γιατί να έχω και ΑΡχαία 9; αφού με τη Γεωμετρία μόνο καλύπτομαι..

Δεν ξέρω αν γίνομαι αντιληπτός
Τίτλος: Απ: Aλλάζει ο τρόπος προαγωγής στην Α΄ Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Σεπτέμβριος 09, 2015, 12:01:06 μμ
τι ισχύει πλέον για τον υπολογισμό του ΜΟ των μαθητών της Α αλλά και της Β για το 2015-2016;
Όσον αφορά τα μαθήματα που αποτελούν κλάδο (Μαθηματικά=Αλγεβρα+Γεωμετρία, Φυσικές επιστήμες: Φυσική+Χημεία+Βιολογία) στον μέσο όρο υπολογίζονται ξεχωριστά οι βαθμοί κάθε μαθήματος ή μπαίνει ο μέσος όρος του κλάδου; Δηλαδή ισχύει:
1) ΜΟ=(......+Άλγεβρα + Γεωμετρία....+Φυσική+Χημεία+Βιολογία+......)/?

ή ισχύει:
2) ΜΟ= (......+ΜΟ Μαθηματικά+.....+ΜΟ Φυσικές επιστήμες +......)/?