Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ms Daisy στις Αύγουστος 06, 2014, 04:50:47 μμ

Τίτλος: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: Ms Daisy στις Αύγουστος 06, 2014, 04:50:47 μμ
Επειδή τελευταία έτυχε να ακούσω πολλές διαφορετικές και συγκρουόμενες απόψεις, θα ήθελα να ακούσω τις δικές σας γνώμες για το πώς ακριβώς διδάσκετε/εξετάζετε το λεξιλόγιο: είστε πιστοί στο companion, κάνετε λίστες με λέξεις, βάζετε στα παιδιά dictation ή μια άσκηση gap filling για να εξετάσετε τις λέξεις κλπ
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: real στις Αύγουστος 06, 2014, 04:58:34 μμ
Όλα αυτά. Μια εβδομάδα dictation, μια εβδομάδα gap filling, αντιστοίχηση, σταυρόλεξο... Για να μη βαριούνται. Έχω καταλήξει οτι η χειρότερη μέθοδος είναι το ξερό dictation. Πάντα τους βάζω να μαθαίνουν λεξιλόγιο μέσα σε προτάσεις και έτσι τους το υπαγορεύω.
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: Isla στις Αύγουστος 06, 2014, 05:00:13 μμ
Για ποιο επίπεδο μιλάμε;
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: real στις Αύγουστος 06, 2014, 05:03:44 μμ
ε, καλά για a senior και πάνω. Στα μικρά dictation, αντε και καμιά αντιστοίχηση
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: Ms Daisy στις Αύγουστος 06, 2014, 05:18:39 μμ
Ναι, για senior τάξεις μιλάω. Όταν λες ότι τους βάζεις να μαθαίνουν τις λέξεις μέσα σε προτάσεις, αν έχουν καμιά 20αριά λέξεις δηλαδή το καταφέρνουν;
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: real στις Αύγουστος 06, 2014, 05:26:52 μμ
Φυσικά. Το θέμα δεν είναι για 5-10 λέξεις. Στις πολλές είναι που χρειάζεται να τις κατηγοριοποιήσουν σε προτάσεις. Αλλιώς απλώς τις μαθαίνουν για να τις γράψουν ορθογραφία. Την άλλη εβδομάδα τις ξέχασαν!
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: Ms Daisy στις Αύγουστος 06, 2014, 05:47:52 μμ
Χμμμμ.......... Δεν έχεις άδικο...... Τις υπογραμμίζετε στο βιβλίο τις προτάσεις και από κει τις μαθαίνουν;
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: real στις Αύγουστος 06, 2014, 05:54:44 μμ
ναι!
Τίτλος: Απ: Διδασκαλία / Εξέταση Λεξιλογίου Ξένης Γλώσσας
Αποστολή από: Isla στις Αύγουστος 06, 2014, 06:03:43 μμ
Εγώ στις senior τάξεις δεν βάζω να μαθαίνουν προτάσεις αλλά επιμένω σε αντίθετα, συνώνυμα, collocations κλπ. Π.χ. αν μάθουμε τη λέξη once, παράλληλα τους βάζω και τη λέξη twice, αν μάθουμε sunblock μαθαίνουμε παράλληλα και suntan lotion, αν μάθουμε tropical μαθαίνουμε και το tropical fruit κ.ο.κ.

Τους εξετάζω υπαγορεύοντας τις αγγλικές λέξεις, στις οποίες πρέπει να μου γράψουν εξήγηση στα ελληνικά και ό,τι συνώνυμα / αντίθετα / collocations ξέρουν.

Στο μάθημα μαθαίνουμε το λεξιλόγιο με ασκήσεις, υπογραμμίζοντας στο κείμενο, παιχνίδια, αντίθετα κλπ.

Σε λίγο μεγαλύτερες τάξεις (D και pre-Lower) τους βάζω να μαθαίνουν και παραδείγματα σε μερικές λέξεις π.χ. αν μάθουμε τη λέξη about μαθαίνουν what about you? he has about 3 euros κλπ. Τα παραδείγματα πρέπει να τα μάθουν απέξω, δεν τα υπαγορεύω στην ορθογραφία.