Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: Syllas στις Οκτώβριος 17, 2014, 02:02:27 πμ

Τίτλος: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 17, 2014, 02:02:27 πμ
 
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
 
 
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
 
    Η Π.Ε.Φ. με ιδιαίτερη ανησυχία πληροφορείται από τους φιλολόγους και δέχεται καταγγελίες από τους Συνδέσμους Φιλολόγων ότι, σε πολλά σχολεία της χώρας, παρατηρείται έλλειψη φιλολόγων, με αποτέλεσμα, ένα μήνα και πλέον από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να παρακωλύεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και, συνακόλουθα, να υποβαθμίζονται τα φιλολογικά μαθήματα στο σύνολό τους και ιδιαίτερα το μάθημα της Ιστορίας.
    Επιπρόσθετα, σε πολλές περιοχές η περιθωριοποίηση των φιλολογικών μαθημάτων, με τις ισχύουσες ήδη αναθέσεις διδασκαλίας τους σε άλλες ειδικότητες, έχει ως άμεση συνέπεια τη μετακίνηση των φιλολόγων σε άλλα σχολεία της περιοχής τους, ακόμη και σε άλλους νομούς.
    Η Π.Ε.Φ. διαμαρτύρεται εντονότατα για την έκρυθμη κατάσταση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας, να περιφρουρήσει τόσο τη διαφύλαξη των ανθρωπιστικών σπουδών όσο και τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με τους απαραίτητους επιστήμονες ειδικοτήτων.
 
 
 
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
 
     Ο Πρόεδρος                                                   Η Γενική Γραμματέας
                Αναστάσιος Αγγ. Στέφος                                            Γεωργία Χαριτίδου

Σημερα στο σχολείο μου ηρθε ερώτημα απο το γραφείο συμβούλων και κάθε σχολείο πρέπει να δώσει στοιχεία για το πόσοι και ποιοι συνάδελφοι απο άλλες ειδικότητες έχουν ως β' ανάθεση φιλολογικά μαθήματα. Κάτι αρχίζει να κινείται. Ας εχουμε την ελπίδα ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση στον κλάδο μας.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: fiora στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:13:56 πμ
Μακάρι να βελτιωθεί η κατάσταση στον κλάδο των φιλολόγων και σύντομα.....
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: ariadni στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:15:23 πμ
Και ήδη άργησαν να αντιδράσουν...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: MARKOS στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:19:07 πμ
συγκρατημένη αισιοδοξία
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 17, 2014, 04:03:52 μμ
Ευχαριστώ τους συναδέλφους που, αν και εργάζονται, δεν ξεχνούν εμάς πίσω και μας ενημερώνουν. Μακάρι να γίνει κάτι...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Marioscor στις Οκτώβριος 17, 2014, 05:51:33 μμ
τι να πει κανείς...ήθελα να ξερα ποιες ειδικότητες μάς αντικαθιστούν!!τράτζικ εντελώς τα πράγματα!!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: greco1 στις Οκτώβριος 17, 2014, 06:09:23 μμ
Οι ξενόγλωσσοι κ.οι θεολόγοι .Παίρνουν τις ιστορίες .
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: greedo στις Οκτώβριος 17, 2014, 07:31:58 μμ
 Γενικά παρατηρείται ένα ¨ανακάτεμα" με κύριο σκεπτικό να μην τους ξεφύγει κανένας από τους υπάρχοντες εκπ/κούς με λιγότερες ώρες από το υποχρεωτικό του ωράριο, ασχέτως εκπαιδευτικού αποτελέσματος!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: psupsula στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:10:47 μμ
Οι ξενόγλωσσοι παίρνουν επίσης και το μάθημα Ευρωπαϊκός και Ελληνικός Πολιτισμός. Στο σχολείο μου ο διευθυντής δεν άφησε εμάς, τους φιλολόγους  να το πάρουμε.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:12:01 μμ
Για τους πολιτικάντηδες (και όχι πολιτικούς γιατί η χώρα δε διαθέτει πολιτικούς πια) όλα είναι θέμα ποσότητας και όχι ποιότητας. Σε λίγο θα βάλουν και τις απολυμένες καθαρίστριες να κάνουν ΑΟΘ μιας και δούλευαν στο Οικονομικών...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: jak_13 στις Οκτώβριος 17, 2014, 09:27:16 μμ
τι να πει κανείς...ήθελα να ξερα ποιες ειδικότητες μάς αντικαθιστούν!!τράτζικ εντελώς τα πράγματα!!

Δε φταίνε οι ειδικότητες όταν τις υποχρεώνουν να διδάσκουν άλλα μαθήματα, όπως υποχρεώνουν και τους φιλολόγους να διδάσκουν οικονομικά.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 18, 2014, 12:53:33 πμ
Έχω μια ένσταση συνάδελφε jak13. Οι ξενογλωσσοι και οι θεολόγοι θέλουν να παίρνουν ιστορίες για να μην πηγαίνουν σε άλλα σχολεία, δεν τους αναγκάζουν. Οι φιλόλογοι δε δεν θέλουν να παίρνουν οικονομικά, τους αναγκάζουν. Το αποτέλεσμα ειναι συχνά αυτο που λέει στην ανακοίνωση της ΠΕΦ, να μετακινούνται φιλόλογοι σε άλλα σχολεία για να συμπληρώνουν. Αυτά μπορεί να μη γίνονται κατα κανόνα, αλλά ειναι πλέον συνηθισμένο φαινόμενο. Να λέμε και στραβά μας: μαθαίνω ότι νεοπροσληφθέντες φιλόλογοι βύσματα μετακινούνται σε Α' περιοχή και το κενό τους αδειάζει και δεν ζητείται αναπληρωτής μετα απο 3 φορές που κλήθηκαν για το ίδιο κενό, ο διευθυντής τα μοιράζει σε θεολόγο και ξενόγλωσσο, οι οποίοι αφήνουν πρότζεκτ και εκπ προγράμματα που θα συμπλήρωναν για να καλυψουν κενό που αρνούνται με αυτόν τον τροπο οι φιλόλογοι.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: jak_13 στις Οκτώβριος 18, 2014, 04:05:07 πμ

Η εικόνα που έχω συνάδελφε και στο σχολείο που είμαι και σε άλλα σχολεία που ξέρω και είναι αρκετά, είναι εντελώς διαφορετική. Ο λόγος είναι διότι οι φιλόλογοι είναι η πιο πολυάριθμη ειδικότητα και υπάρχουν αρκετοι σε κάθε σχολείο ενώ οικονομολόγοι ή κοινωνιολόγοι πχ μπορεί να μην υπάρχουν καθόλου, οπότε τι θα κάνουν αφού όλοι ξέρουμε ότι προσπαθούν να καλυφθούν με αυτούς που έχουν;
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: napi στις Οκτώβριος 18, 2014, 11:28:56 πμ
Για τους πολιτικάντηδες (και όχι πολιτικούς γιατί η χώρα δε διαθέτει πολιτικούς πια) όλα είναι θέμα ποσότητας και όχι ποιότητας. Σε λίγο θα βάλουν και τις απολυμένες καθαρίστριες να κάνουν ΑΟΘ μιας και δούλευαν στο Οικονομικών...
😄😄😄😄😄😄😄!
Απλα δεν το εχουν σκεφτει ακομα!!!!😄😄😄😄
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: napi στις Οκτώβριος 18, 2014, 11:31:21 πμ
Η εικόνα που έχω συνάδελφε και στο σχολείο που είμαι και σε άλλα σχολεία που ξέρω και είναι αρκετά, είναι εντελώς διαφορετική. Ο λόγος είναι διότι οι φιλόλογοι είναι η πιο πολυάριθμη ειδικότητα και υπάρχουν αρκετοι σε κάθε σχολείο ενώ οικονομολόγοι ή κοινωνιολόγοι πχ μπορεί να μην υπάρχουν καθόλου, οπότε τι θα κάνουν αφού όλοι ξέρουμε ότι προσπαθούν να καλυφθούν με αυτούς που έχουν;
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: napi στις Οκτώβριος 18, 2014, 11:35:35 πμ
Jak13, ειναι πολυαριθμη ειδικοτητα, αλλα ειναι κ πολλα τα μαθηματα!δεν νομιζω πως υπαρχουν πολλοι φιλολογοι σε καθε σχολειο!!!Αν ειναι ετσι γιατι δεν τους αφηνουν να παρουν ιστοριες;;;;(κ μη μου πεις πως αυτο συμβαινει μονο σε ενα δυο σχολεια)!!!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: napi στις Οκτώβριος 18, 2014, 11:45:37 πμ
Η ειδικοτητα βαλλεται, οπως κ αλλες βασικες ειδικοτητες γιατι απλα δεν τους βγαινουν τα κουκια κ ξαφνικα ενω μιλαμε για κενα  κ διοριςμους σε βασικες ειδικοτητες, οι φιλολογοι ειναι πολλοι κ υπεραριθμοι!!!Ειναι κριμα οι υπολοιπες ειδικοτητες να μην μπορουν να το δουν αυτο! Κ ναι, φυσικα, οικονομολογοι κ κοινωνιολογοι υπαρχουν λιγοτεροι σε ενα σχολειο, αφου ειναι λιγοτερα τα μαθηματα τους, δεν ειναι παραξενο!σκεφτειτε ποσοι φιλολογοι θα συνταξιοδοτηθουν φετος κ ποσοι οικονομολογοι πχ(δανειζομαι κ χρηςιμοποιω την συγκεκριμενη ειδικοτητα απλα ως παραδειγμα)!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: jak_13 στις Οκτώβριος 18, 2014, 12:39:13 μμ

napi νομίζω δεν κατάλαβες τι θέλω να πω. Δεν έγραψα ότι οι φιλόλογοι είναι πολλοί και κάθονται. Φυσικά είναι πολλοί γιατί είναι περισσότερα τα μαθήματα αλλά υπάρχουν στα σχολεία και αφού δεχόμαστε ότι από το υπουργείο προσπαθούν να μπαλώσουν όπως μπορούν τα κενά με τους καθηγητές που έχουν, θα δώσουν τις ώρες στους καθηγητές που έχουν στα σχολεία. Οι υπόλοιποι μπορεί να μην έρθουν καθόλου στο σχολείο.
Στο σχολείο που είμαι, δύο φιλόλογοι διδάσκουν Πολιτική Παιδεία, ο Αγγλικός συμπληρώνει με τα Αγγλικά και η Θεολόγος συμπληρώνει σε δύο σχολεία. Επαναλαμβάνω ότι όλοι εξαναγκάζονται και οι άλλοι που ίσως θα μείνουν άνεργοι.
Οι συνταξιοδοτήσεις είναι ανάλογες του αριθμού των ενεργών εκπαιδευτικών άρα και των προσλήψεων.
Εγώ υποστηρίζω ότι οι συνάδελφοι εξαναγκάζονται και ξέρω πολλές περιπτώσεις. Δεν έχω τίποτα με καμιά ειδικότητα, ούτε τις ξεχωρίζω, ούτε τις κατηγοριοποιώ, ούτε τις υποτιμώ. Απλά περιγράφω γεγονότα. Σφαιρικά.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Marioscor στις Οκτώβριος 19, 2014, 04:47:11 μμ
Για τους πολιτικάντηδες (και όχι πολιτικούς γιατί η χώρα δε διαθέτει πολιτικούς πια) όλα είναι θέμα ποσότητας και όχι ποιότητας. Σε λίγο θα βάλουν και τις απολυμένες καθαρίστριες να κάνουν ΑΟΘ μιας και δούλευαν στο Οικονομικών...
αχαχαχαχαχαχαχα ικανούς του έχω, πραγματικά...κ αν δεν το χουν κάνει ακόμα είναι μάλλον όπως λέει κ η φίλη, επειδή δεν το χουν σκεφτεί ακόμα!!τι να πω ρε παιδιά...πραγματικά τα πράγματα έχουν ξεφυγει εντελώς!!κρίμα, γιατί είμαστε η χώρα από όπου ξεκίνησαν όλα κ θα έπρεπε να 'μαστε πρότυπο κ όχι αυτά τα χάλια!!πόσο κρίμα! :(
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: marcella στις Οκτώβριος 29, 2014, 06:05:01 πμ
Στο ταπεινό δυσπρόσιτο όπου υπηρετώ φέτος ( και λέω κι ευχαριστώ) είμαστε 3 φιλόλογοι για γυμνάσιο και ενιαίο λύκειο. Τις ιστορίες η Αγγλικού και το πρόγραμμα βγαίνει οριακά. Για ΠΔΣ ούτε λόγος. Έχουμε ζητήσει κι άλλο φιλόλογο αλλά μάλλον δε μας έδωσαν σημασία. Από την καλή μας την καρδιά άμα θέλουμε να πηγαίνουμε, λέει,  τα απογεύματα να κάνουμε και ΠΔΣ. Όοοοχι....Να πάρετε άλλο ένα άτομο! Λέω εγώ....
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Larisaios στις Οκτώβριος 29, 2014, 07:43:09 πμ

Οι απόφοιτοι των Φ.Π.Ψ. που παίρνουν (και μάλιστα με Α΄ ανάθεση!) Ιστορία είναι ...φιλόλογοι;...


Οι ξενόγλωσσοι κ.οι θεολόγοι .Παίρνουν τις ιστορίες .
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Larisaios στις Οκτώβριος 29, 2014, 07:45:47 πμ
Η ειδικοτητα βαλλεται, οπως κ αλλες βασικες ειδικοτητες γιατι απλα δεν τους βγαινουν τα κουκια κ ξαφνικα ενω μιλαμε για κενα  κ διοριςμους σε βασικες ειδικοτητες, οι φιλολογοι ειναι πολλοι κ υπεραριθμοι!!!Ειναι κριμα οι υπολοιπες ειδικοτητες να μην μπορουν να το δουν αυτο! Κ ναι, φυσικα, οικονομολογοι κ κοινωνιολογοι υπαρχουν λιγοτεροι σε ενα σχολειο, αφου ειναι λιγοτερα τα μαθηματα τους, δεν ειναι παραξενο!σκεφτειτε ποσοι φιλολογοι θα συνταξιοδοτηθουν φετος κ ποσοι οικονομολογοι πχ(δανειζομαι κ χρηςιμοποιω την συγκεκριμενη ειδικοτητα απλα ως παραδειγμα)!

Ο "ΠΕ02" είναι κλάδος, ΟΧΙ ειδικότητα! (οι ειδικότητες - αποφοίτων Τμημάτων διαφορετικής ειδίκευσης - υπάρχουν εντός του κλάδου)

Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: madonna mia στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:30:06 πμ
Οι απόφοιτοι των Φ.Π.Ψ. που παίρνουν (και μάλιστα με Α΄ ανάθεση!) Ιστορία είναι ...φιλόλογοι;...
Εχω τελειωσει ΦΠΨ(1 η μου επιλογη),κατευθυνση Φιλοσοφιας.Εκανα Ιστορια σε καθε εξαμηνο κ με θεωρω Φιλολογο. οπως θεωρουν φιλολογο τον εαυτο τους κ οι αποφοιτοι πχ.του Ιστορικου-Αρχαιολογικου.Για τον ασεπ διαβασα 3 βιβλια αρχαιας ιστοριας,6 βυζαντινης κ 7 νεοτερης....Διδασκω απο το 2000 σε ιδιαιτερα μαθηματα ολα τα φιλολογικα αφου πρωτα εχει προηγηθει πολυ ατομικο  διαβασμα κ αυτοσυνειδησια.Λυπαμαι που ο κοσμος καιγεται κ εσεις ασχολειστε ακομη με το αν ο αποφοιτος του ΦΠΨ ειναι φιλολογος χωρις να αντιλαμβανεστε οτι το θεμα των β αναθεσων που ξεκινησε απο την ιστορια ανοιξε τον ασκο του Αιολου για τους μαθηματικους, για τους καθηγητες της Οικ.Οικονομιας(ξερω σχολειο που ενω υπαρχει καθηγητρια οικιακης που μπορουσε να διατεθει το μαθημα το πηρε σε β ναθεση η γυμναστρια γιατι δεν ηθελε να αλλαξει σχολειο) και απο του χρονου που θα παρουν κ οι γυμναστες τη βιολογια εσεις να καθεστε κ να διυλιζετε τον κωνωπα
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 29, 2014, 01:03:58 μμ
Οι απόφοιτοι των Φ.Π.Ψ. που παίρνουν (και μάλιστα με Α΄ ανάθεση!) Ιστορία είναι ...φιλόλογοι;...
Είναι ντροπή να υπάρχει διχόνοια και μεταξύ μας...Είμαι απόφοιτος ΦΠΨ, κατεύθυνση Φ, και έχω διδαχθεί 5 εξάμηνα Ιστορία. Εμείς του ΦΠΨ είμαστε Φιλόλογοι και αισθανόμαστε πολύ προσβεβλημένοι από τη στάση κάποιων, ας πούμε , συναδέλφων.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: pde2000 στις Οκτώβριος 29, 2014, 01:12:03 μμ
Συνάδελφοι δεν πρέπει να υπάρχει διχόνοια μεταξύ μας.
 Ωστόσο, πρέπει να τονίσω ότι το ΦΠΨ είναι το μόνο τμήμα
που δίνει την παιδαγωγική επάρκεια και καθιστά επομένως
ικανό ένα εκπαιδευτικό να διδάξει.
 Κατά τα άλλα, προσπαθήστε να βρείτε λογικά επιχειρήματα
και αφήστε κατά μέρος τις μικρότητες!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Ελένη79 στις Οκτώβριος 29, 2014, 03:20:03 μμ
Γεια σας, είμαι απόφοιτος Ιστορικού Αρχαιολογικού και έχω διοριστεί μετά από το διαγωνισμό ΑΣΕΠ, στο σχολείο που διδάσκω δουλεύω με συναδέλφους μόνιμους και αναπληρωτές που έχουν τελειώσει είτε ΦΠΨ είτε Κλασσική η Νεοελληνική Φιλολογία, δεν έχω δει διαφορά ούτε στο τρόπο διδασκαλίας,ούτε στην κατάρτιση τους.Το μόνο που πρέπει να διαθέτει κανείς για να είναι καλός φιλόλογος, είναι μεράκι για τη δουλειά του και διάβασμα/προετοιμασία στο σπίτι. Για το θέμα της ιστορίας, συμφωνώ ότι πρέπει να διδάσκονται από τη δική μας ειδικότητα, γιατί είναι μάθημα πρώτης ανάθεσης και με το να δίνεται σε άλλες ειδικότητες χάνονται θέσεις αναπληρωτών, ενώ πολλοί μόνιμοι αναγκάζονται να μετακινούνται σε διπλανά σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο.Η ιστορία είναι αντικείμενο που το σπούδασα και παραδέχομαι ότι χαίρομαι να το διδάσκω περισσότερο από τα άλλα μαθήματα,δεν έχω τίποτα εναντίον άλλων ειδικοτήτων, ο καθένας κάνει τη δουλειά του, όπως θέλει και μπορεί, απλά αλλιώς είναι να διδάσκεις το μάθημα για το οποίο προορίζεσαι και αλλιώς να εξαναγκάζεσαι να διδάξεις κάτι για να συμπληρώσεις ωράριο.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: greco1 στις Οκτώβριος 29, 2014, 04:08:21 μμ
Οι απόφοιτοι των Φ.Π.Ψ. που παίρνουν (και μάλιστα με Α΄ ανάθεση!) Ιστορία είναι ...φιλόλογοι;...
Αφού το θέτεις έτσι ...Ναι είναι ,  περισσότερο πάντως από κάτι συναδέλφους  που τρέχουν να  μαθουν ιστορία στα  40 και στα 50 τους  για να μπορούν να σταθούν  στοιχειωδώς έστω στην τάξη .
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: greedo στις Οκτώβριος 29, 2014, 05:07:42 μμ
Τι ακριβώς σημαίνουν τα αρχικά Φ.Π.Ψ.;  ???
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Kakou στις Οκτώβριος 29, 2014, 05:10:51 μμ
Φιλοσοφία Παιδαγωγική Ψυχολογία
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Kokoschka στις Οκτώβριος 29, 2014, 05:12:33 μμ
Γι αυτό και αιτημα ολων μας πρεπει να είναι ενας σοβαρος-ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!-σχεδιασμος από το Υπουργειο για την ξενογλωσση εκπαιδευση στο δημοσιο σχολειο.Δεν ειμαστε μπαλωματαδες, οι ξενογλωσσοι,ειμαστε επιστήμονες.
 Αλλα και το να κανεις 500χλμ γυροβολιες σε 5 σχολεια,δεν παλευεται με 600 ευρω.Να παρουν τον Κοπερφιλντ
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 29, 2014, 05:50:46 μμ
Γι αυτό και αιτημα ολων μας πρεπει να είναι ενας σοβαρος-ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!-σχεδιασμος από το Υπουργειο για την ξενογλωσση εκπαιδευση στο δημοσιο σχολειο.Δεν ειμαστε μπαλωματαδες, οι ξενογλωσσοι,ειμαστε επιστήμονες.
 Αλλα και το να κανεις 500χλμ γυροβολιες σε 5 σχολεια,δεν παλευεται με 600 ευρω.Να παρουν τον Κοπερφιλντ
Τα αιτήματα των φιλολόγων πρέπει να είναι άλλα και όχι ο σχεδιασμός της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης! είναι δουλειά των κλάδων σας και του υπουργείου.
Στο σχολείο που είμαι συμπληρώνουν ξενόγλωσση και θεολόγος για να μην τρέχουν σε άλλα σχολεία και το αποτέλεσμα είναι να πηγαίνουν δύο από τους φιλολόγους μας σε 3 σχολεία! ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΠΟΝΙΟΥΝΤΑΙ
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Kokoschka στις Οκτώβριος 29, 2014, 07:39:36 μμ
Δεν είμαι χαζη να εννοω ότι εσεις πρεπει να ζητήσετε καλυτερη ξενογλωσση εκπαιδευση.Προφανως εννοω το συνολο των ξενογλωσσων!Εμεις τρεχουμε κατά 90% σε 5 σχολεια σε μεγαλες αποστασεις μεταξυ τους.
Εγω δεν είμαι βουδιστρια ουτε η Λάτσαινα, και παραπονιεμαι.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: georgia4 στις Οκτώβριος 29, 2014, 09:13:45 μμ
Δεν παραπονιούνται οι φιλόλογοι που τρέχουν σε 3 σχολεία?Είμαστε υπεράνω οι φιλόλογοι κ κουρασμένοι από τα πολλά διδακτικά αντικείμενα που έχουμε για να φωνάζουμε.Αυτά μας έφαγαν.Τώρα όμως αγριεύουμε.Καλή και η καλλιέργεια αλλά πρέπει να υψώσουμε τους τόνους!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: raclette στις Οκτώβριος 29, 2014, 10:43:21 μμ
Οι ξενογλωσσοι φιλολογοι εχουν διδαχθει ιστορια από την Αναγεννηση ως τον 20ο αιωνα με εξεταση από πηγες
και κανενα νεοελλληνικο λεξικο δεν αναφερει τον υποτιμητικό ορο αγγλικού, γαλλικού, γερμανικού.
Ο καθενας να διδασκει την πρωτη του αναθεση και η β αναθεση να μην υπερβαινει το 10% του ωραριου για περιπτωσεις εκτακτου αναγκης.
Νομιζω οτι το νημα πρεπει να κλειδωθει τωρα γιατι βλεπω ήδη τα πνευματα να οξυνονται για χιλιοειπωμενα πραγματα.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: pde2000 στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:19:55 μμ
Αυτό λέω και εγώ λίγο σεβασμός και ο καθείς στο πόστο του!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: raclette στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:21:39 μμ
Εγω συναδελφε δεν προσεβαλα κανενα και δεν απολογουμαι επειδη διαβαζω οσα νηματα μπορω για να ενημερωνομαι.
Απλώς επισημαίνω οτι ο ξενογλωσσος φιλολογος εχει διδαχθει ξένη γλωσσα, λογοτεχνιες και ιστοριες και κανενας με βαθμους κατω της βασης δεν καταφερνει να αποφοιτησει.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: bitch στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:27:22 μμ
εμένα λοιπόν που με δίδαξαν οι φιλολογάρες του ΦΠΨ και του Ιστορικού αρχαιολογικού εκείνα τα αλήστου  μνήμης μπλε και κόκκινα βιβλία ιστορίας, σας βεβαιώ δε με εντυπωσιασαν ποτέ με τις ιστορικές τους γνώσεις ( καθότι η μόνη τους απαίτηση ειναι να μάθω τα βιβλία απο εξώφυλλο σε εξώφυλλο και ο μονος τρόπος παράδοσης ειναι να γράφουν το σχεδιάγραμμα του μαθήματος στον πίνακα). Απ την άλλη μια κοινωνιολόγος μου έμεινε απ το σχολειο - πυ μας έκανε ιστορία κορμού τότε και ούσα προχωρημένη στην εποχή της μας δίδασκε Ιστορία μέσα απο πηγές και έφερνε υλικό και απ όλα...

Έκαστος εφ ω ετάχθη λοιπον... και οι ξενόγλωσσοι ετάχθησαν ΚΑΙ στην ιστορία με β' ανάθεση... Νόμιμα και Ωραία!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: georgia4 στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:36:39 μμ
Το θέμα είναι να μην υπήρχε αντιπαράθεση μεταξύ των ειδικοτήτων.Στην περίπτωσή μας ευθύνονται οι νόμοι.Όμως και εσείς των άλλων ειδικοτήτων πρέπει να καταλάβετε ότι έχουμε απόλυτο δίκαιο που θέλουμε να αλλάξει ο νόμος και η ιστορία να δίνεται αποκλειστικά σε φιλολόγους!Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να κατεβούν οι τόνοι και να καταλάβετε ότι ο αγώνας των φιλολόγων είναι δίκαιος!Είμαστε μορφωμένοι άνθρωποι και πρέπει να καταλαβαίνουμε τα αυτονόητα χωρίς να ερχόμαστε σε αντιπαραθέσεις
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:49:47 μμ
Το πρόβλημα των β' αναθέσεων το έθεσε η ίδια η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων όπως φαίνεται στο αρχικό μήνυμα του θέματος αυτού εδώ στην πρώτη σελίδα.
Συνάδελφοι, να επισημάνω και ένα άλλο θετικό στοιχείο που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα στον κλάδο μας του χρόνου και να δούμε ο πίνακας των αναπληρωτών και ελπίζουμε και διορισμών (με ασεπ ή χωρίς) να προχωράει πολύ κάτω, όπως έγινε φέτος με τους βιολόγους. Του χρόνου στο Λύκειο προστίθενται 8 ώρες φιλολογικές, στα λατινικά, στα αρχαία και νομίζω ιστορία και ναι μεν η λογοτεχνία φεύγει από κατεύθυνση, όμως γίνεται πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις. Θα ψάξω να σας πω αν τελικά είναι 10 ή 8 οι ώρες σύνολο. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό! φέτος με μείωση 2 ωρών λατινικά και με τόσες συνταξιοδοτήσεις είμαστε σε διπλάσιο αριθμό αναπληρωτών, αν πάμε + 8 ώρες μπορεί να φτάσει μέχρι και 2000 στον πίνακα, όπως έγινε φέτος στους βιολόγους.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: georgia4 στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:58:06 μμ
Ευχάριστα αυτά που γράφεις!Πρέπει όμως να είμαστε σε εγρήγορση για να μην εξαφανίζονται τα κενά μας όπως συμβαίνει φέτος!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: georgia4 στις Οκτώβριος 30, 2014, 12:00:27 πμ
Γιατί και φέτος εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά κενά αλλά τα εξαφανίζουν
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 30, 2014, 12:08:11 πμ
Έχουμε και λέμε:
Του χρόνου Γ' λυκείου:
έκθεση από 2 γίνονται 4 ώρες
λογοτεχνία γίνονται 2 γενικής από 4.5 (2 γενικής 2.5 κατευθ που είναι τώρα)
αρχαία από 5 γίνονται 10
ιστορία από 2 γίνονται 6
λατινικά από 2.5 γίνονται 4
Σύνολο αύξησης φιλολογικών μαθημάτων του χρόνου: 10
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: georgia4 στις Οκτώβριος 30, 2014, 12:15:21 πμ
Καλά τα στοιχεία αλλά να λάβουμε υπόψη και ώρες που θα μειωθούν στο γυμνάσιο και στο επαλ!Sylla αν γνωρίζεις και αυτές τις μειώσεις γράψτες για να κάνουμε έναν συνολικό υπολογισμό.Εγώ πιστεύω ότι η χρονιά είναι σε εξέλιξη και πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα μας φέτος με όλες μας τις δυνάμεις
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 30, 2014, 12:37:37 πμ
Επίσης προστίθενται και 6 ώρες ιστορίας στην 3η ομάδα προσανατολισμού για τις παιδαγωγικές & κοιωνιολογικές σπουδες, αλλά δεν ξέρω εάν σε αυτό το μάθημα θα συνενώνονται οι δύο κατευθύνσεις;
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 30, 2014, 12:57:58 πμ
Στο ΕΠΑΛ με το Νέο Λύκειο έχουμε:
Α' λυκείου: 3 ώρες έκθεση, 1 λογοτεχνία, 1 ιστορία
Β' λυκείου: 2 έκθεση, 1 λογοτεχνία
Γ' Λυκείου: 2 έκθεση, 1 λογοτεχνία
σύνολο: 11 ώρες
Δεν ξέρω πώς ήταν μέχρι τώρα, ας βοηθήσει κάποιος
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 30, 2014, 01:01:58 πμ
Syllas,  ευχαριστώ που κάπως μου δίνεις κουράγιο γιατί το ηθικό μου είναι στα τάρταρα. Κατά τα άλλα, ένα θα πω. ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ!!! Ωραίο παράδειγμα δίνουμε, αλληλοφαγωνόμαστε και κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους. Αυτό θα διδάξουμε στην Ιστορία στους μαθητές, πως η Ελλάδα πήγε ένα βήμα μπρος και δέκα πίσω λόγω της διχόνοιας??? Τόσα παραδείγματα διχόνοιας και μυαλό, εμείς οι μυαλωμένοι, δε βάλαμε... Στόχος της κριτικής και της πίεσης πρέπει να είναι η κυβέρνηση και η τρόικα. Καληνύχτα και καλά μας μυαλά (βάζω και τον εαυτό μου μέσα)...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 30, 2014, 01:05:20 πμ
Στο ΕΠΑΛ με το Νέο Λύκειο έχουμε:
Α' λυκείου: 3 ώρες έκθεση, 1 λογοτεχνία, 1 ιστορία
Β' λυκείου: 2 έκθεση, 1 λογοτεχνία
Γ' Λυκείου: 2 έκθεση, 1 λογοτεχνία
σύνολο: 11 ώρες
Δεν ξέρω πώς ήταν μέχρι τώρα, ας βοηθήσει κάποιος
Νομίζω δεν υπήρχε η λογοτεχνία γ λυκείου και η γλώσσα α λυκείου ήταν 2 ώρες. Δηλαδή +2 ώρες. Αυτά θυμάμαι όταν ήμουν σε ΕΠΑΛ πριν 2 χρόνια. Ή 3...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 30, 2014, 01:51:21 πμ
Πάντως η πίεση πρέπει να γίνει και προς την κατεύθυνση να αυξηθούν οι ώρες της γλώσσας στο γυμνάσιο! Εδώ και καιρό σκέφτομαι να στείλω μία επιστολή στην ΠΕΦ για το θέμα αυτό, η εμπειρία μου από α' και β' γυμνασίου αυτό λέει, αν θέλει να βγάλει κανείς σωστά μία ενότητα με τον απαραίτητο αριθμό κειμένων και τη νοηματική επεξεργασία, τη γραμματική με τον απαραίτητο αριθμό ασκήσεων, δουλειά με το λεξιλόγιο της ενότητας και την παραγωγή λόγου, τότε δε βγαίνουν πάνω από τις μισές ενότητες. Θέλω κάποιο χρόνο για να το συντάξω σωστά και τεκμηριωμένα. Η ΠΕΦ έχει τη δύναμη να απαιτήσει κάτι τέτοιο.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Stelios στις Οκτώβριος 30, 2014, 07:50:43 πμ
Αν το θέμα παραμείνει στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος (που θεωρώ ότι παραπέμπει και ο τίτλος) και δεν επεκταθεί σε άλλα (να μην τα επαναλάβω είναι γνωστά) θα μακροημερεύσει. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβληθούν ποινές και δεν θα μείνουμε στην απλή διαγραφή μαθημάτων.

Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: faz στις Οκτώβριος 30, 2014, 10:56:09 πμ
Συμφωνώ με Syllas σε όσα λέει για το γυμνάσιο.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Οκτώβριος 30, 2014, 02:17:28 μμ
Του χρόνου θα αφαιρεθεί μια ωρα ιστορίας απο τη γ' γυμνασίου, άρα εχουμε 10-1=
9 φιλολογικές ώρες προστίθενται για το έτος 2015-2016. Οχι ότι δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε να παραμείνει η Τρίτη ωρα ιστορίας, γιατι η ιστορία γ' γυμνασίου με 60 ενότητες δε βγαίνει με τίποτα σε δίωρο. Νομίζω όμως η διεκδίκηση της της τρίτης ώρας γλώσσας στο γυμνάσιο ειναι κάτι πιο εφικτό. Θα πρέπει αφού απευθυνθούμε στη ΠΕΦ αυτή να εισηγηθεί στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής πριν τον Ιούνιο.
Η 9 ώρες φιλολογικές συν σημαίνει συνάδελφοι μισή θέση αναπληρωτή σε κάθε σχολείο στην Ελλάδα! Φοβάμαι μόνο μη σκαρφιστούν τίποτα ειναι μανούλες σ'αυτα.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Οκτώβριος 31, 2014, 01:26:06 μμ
Του χρόνου θα αφαιρεθεί μια ωρα ιστορίας απο τη γ' γυμνασίου, άρα εχουμε 10-1=
9 φιλολογικές ώρες προστίθενται για το έτος 2015-2016. Οχι ότι δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε να παραμείνει η Τρίτη ωρα ιστορίας, γιατι η ιστορία γ' γυμνασίου με 60 ενότητες δε βγαίνει με τίποτα σε δίωρο. Νομίζω όμως η διεκδίκηση της της τρίτης ώρας γλώσσας στο γυμνάσιο ειναι κάτι πιο εφικτό. Θα πρέπει αφού απευθυνθούμε στη ΠΕΦ αυτή να εισηγηθεί στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής πριν τον Ιούνιο.
Η 9 ώρες φιλολογικές συν σημαίνει συνάδελφοι μισή θέση αναπληρωτή σε κάθε σχολείο στην Ελλάδα! Φοβάμαι μόνο μη σκαρφιστούν τίποτα ειναι μανούλες σ'αυτα.
[/quote

Η ανοχή και οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν. ΕΜΕΙΣ βαλλόμαστε από παντού. Είναι στο χέρι της ΠΕΦ, του ΠΑΣΑΦ ( της ΟΛΜΕ???) και όλων μας, ως άτομα που πιέζουμε, να μη σκαρφιστούν τίποτα άλλο και να πάρουν κόσμο. Και όχι μόνο αναπληρωτές, αλλά και να διορίσουν, κι όχι μόνο ψίχουλα,καταντήσαμε αιώνιοι αναπληρωτές με 0 δικαιώματα. Φτάνει πια!!!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Μάιος 20, 2015, 02:43:40 μμ
ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

 
Απεργία για τα Λατινικά & τα Αρχαία Ελληνικά
Στους δρόμους κατέβηκαν χτες χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές, που συμμετείχαν στην 24ωρη απεργία, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που μεταξύ άλλων βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και θα αντικαταστήσουν με την επιλογή «Γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας».


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC#ixzz3ag6uvGa6
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: kostasMath στις Μάιος 20, 2015, 04:26:10 μμ
Εκεί τα αρχαία δεν είναι υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές!
Με δεδομένη την πρόθεση της νέας ηγεσίας του υποπαιθ  να ενισχύσει τη γλωσσομάθεια στο δημόσιο σχολείο… εντός του υπάρχοντος δημοσιονομικού πλαισίου.
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/9241289.pdf
Μια είναι η λύση, για να γίνει  αυτό, πρέπει να μειώσουν από κάπου ώρες, εγώ δεν βλέπω υποβάθμιση στα φιλολογικά.  Από το 1977 ως το 1992 δεν διδάχτηκαν αρχαία από το πρωτότυπο στο γυμνάσιο, γιατί επανήλθαν ως υποχρεωτικό μάθημα με τόσες ώρες? Να μην ξεχάσουμε και 2 ώρες φιλοσοφία στο λύκειο…
http://www.pi-schools.gr/progr_spoudon_1899_1999/katalogos_fek.pdf
116 χρόνια μας έχουν τρελάνει με τα ωρολόγια προγράμματα και τις β αναθέσεις!
Μια λογική εξήγηση γιατί πρέπει οι μαθητές να μαθαίνουν τόσα μαθήματα δεν υπάρχει ο κάθε υπουργός κάνει την αλλαγή που επιθυμεί ή επιβάλουν οι περιστάσεις.
Ξεφυτρώνουν ώρες για φιλολόγους, μαθηματικούς , δασκάλους, και στη συνέχεια γίνονται περικοπές λογω καινοτόμων προγραμμάτων αλλά και για καλύτερη διαχείριση προσωπικού.
Υγ κάποιος είχε αναβαθμίσει τα φιλολογικά μαθήματα για να έρθει τώρα η ώρα της αποκαθήλωσης.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Kokoschka στις Μάιος 20, 2015, 07:46:34 μμ
Εδώ δεν εχουν τακτοποιησει τους εκπαιδευτικούς Β γλωσσας από αποψη ωρων -που συνεπάγεται και υποβαθμιση της παρεχομενης ξενογλωσσης εκπαιδευσης με ένα διωρο της πλάκας- και τρεχουμε σε 5 σχολεια, και θα επαναφερουν και τα ιταλοισπανικα με αναπληρωτες,για να τρεχουμε σε 10 σχολεια....Ανεκδιήγητοι.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Μάιος 26, 2015, 12:37:10 μμ
Την  αναστολή εφαρμογής   των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για  τα μαθήματα της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος   υπέγραψε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης  (Ανοίξτε εδώ το ΦΕΚ με την Υπουργική Απόφαση).

Σύμφωνα με την απόφαση από το σχολικό έτος 2015-16, θα ισχύσουν τα παλαιότερα προγράμματα

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ

Τελικά, τι θα ισχύσει φέτος για Λατινικά, Λογοτεχνία, Επιτάφιο? Δεν έχω καταλάβει...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: ran στις Μάιος 26, 2015, 01:18:37 μμ
Την  αναστολή εφαρμογής   των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για  τα μαθήματα της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος   υπέγραψε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης  (Ανοίξτε εδώ το ΦΕΚ με την Υπουργική Απόφαση).

Σύμφωνα με την απόφαση από το σχολικό έτος 2015-16, θα ισχύσουν τα παλαιότερα προγράμματα

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ

Τελικά, τι θα ισχύσει φέτος για Λατινικά, Λογοτεχνία, Επιτάφιο? Δεν έχω καταλάβει...
http://xenesglosses.eu/2015/05/nea-programmata-spoudon-sti-ximeia-kai-sta-latinika-lykeiou-gel-gia-2015-16/ (http://xenesglosses.eu/2015/05/nea-programmata-spoudon-sti-ximeia-kai-sta-latinika-lykeiou-gel-gia-2015-16/)
Δες εδω για λατινικα.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: DM στις Μάιος 26, 2015, 02:54:46 μμ
Την  αναστολή εφαρμογής   των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για  τα μαθήματα της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος   υπέγραψε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης  (Ανοίξτε εδώ το ΦΕΚ με την Υπουργική Απόφαση).

Σύμφωνα με την απόφαση από το σχολικό έτος 2015-16, θα ισχύσουν τα παλαιότερα προγράμματα

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ

Τελικά, τι θα ισχύσει φέτος για Λατινικά, Λογοτεχνία, Επιτάφιο? Δεν έχω καταλάβει...
Άλλο το πρόγραμμα σπουδών και άλλο το ωρολόγιο πρόγραμμα, που για τη Γ λυκείου 2015-16 έχει καθοριστεί με αυτό εδώ: http://dipe.kor.sch.gr/files/FEK_4327_2015.pdf
Στη γεν. παιδεία η λογοτεχνία μειώνεται κατά 1 ώρα, ενώ δεν θα διδάσκονται τα αρχαία.
Ένα ενδιαφέρον άρθρο για την υποβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων στη Γ λυκείου:
http://www.kathimerini.gr/816632/opinion/epikairothta/politikh/to-telos-ths-ellhnikhs-glwssas
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: evangelia 77 στις Μάιος 26, 2015, 03:12:32 μμ
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: greedo στις Μάιος 27, 2015, 12:36:12 πμ
Να υποθέσουμε οτι κάτι αντίστοιχο θα ισχύσει και για τα ΕΠΑΛ?
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: madonna mia στις Μάιος 27, 2015, 04:09:30 μμ
http://www.presspublica.gr/ta-arxaia-ellhnika-kai-oi-apozimioseis-ton-nazi/
Eπειδη τωρα τελευταια  μου αρεσει να μαζευω ταπες...
 ''Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, η κοινωνία, έχοντας χάσει κάθε αντανακλαστικό από την καταχρηστική διεκδίκηση κάθε είδους υπερβολικού ή παράλογου αιτήματος, έμαθε, αν έμαθε, ότι ο υπουργός παιδείας, με τις επαμφοτερίζουσες αποφάσεις και ανακοινώσεις, περιορίζει την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και του μαθήματος της λογοτεχνίας στα σχολεία,  αντικαθιστά δε την λογοτεχνία με κάποια ιστορία των κοινωνικών επιστημών.
Δεν χρειάζονται  σχόλια,  έχουν ήδη γίνει αρκετά. Εκείνο  που, ωστόσο, αποδεικνύει η ιδεοληπτική αυτή απόφαση (ιδεοληψία για την οποία η «εκσυγχρονιστική αριστερά» είχε διακριθεί επί δυόμιση δεκαετίες, ανάγοντας τον εθνομηδενισμό σε μοναδικό σχεδόν λάβαρό της και στοχοποιώντας την αρχαιότητα), είναι η αδυναμία μας να καταλάβουμε τι είμαστε και να εξελιχθούμε βασιζόμενοι ακριβώς πάνω στις δυνατότητες που εξ αντικειμένου μας προσφέρει η παράδοση και η ταυτότητά μας.''πολυ μου αρεσε!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 27, 2015, 04:24:25 μμ
Τελικά, σε σχέση με πέρυσι εχουμε;
-1 ωρα αρχαία γενικής παιδείας
-1 ωρα λογοτεχνία γενικής
- 2 ωρες (Α και Β λυκείου) πολιτική παιδεία (που κυρίως παίρνουν οι φιλόλογοι)
+ 1 ωρα ιστορια κατεύθυνσης
Επίσης και η κοινωνιολογία δίνεται στους φιλολόγους ως δεύτερη ανάθεση.
- 1 ωρα ιστορία 3η γυμνασίου (διπλό κακό: την έχουν ήδη οι ξενογλωσσοι και θεολόγοι, αν μειωθεί θα έχουν πρόβλημα με ωράριο= θα ζητάνε κι άλλα μαθήματα για συμπλήρωση)
Σύνολο: -3 ωρες στο λύκειο. Διορθώστε με αν κάνω λαθος.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 27, 2015, 04:29:40 μμ
Μπορεί κάποιος να υπολογίσει σε πόσους λιγότερους αναπληρωτές μεταφράζεται αυτο; (-3 ωρες στο λύκειο)
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: rataplan στις Μάιος 27, 2015, 04:41:46 μμ
Τελικά, σε σχέση με πέρυσι εχουμε;
-1 ωρα αρχαία γενικής παιδείας
-1 ωρα λογοτεχνία γενικής
- 2 ωρες (Α και Β λυκείου) πολιτική παιδεία (που κυρίως παίρνουν οι φιλόλογοι)
+ 1 ωρα ιστορια κατεύθυνσης
Επίσης και η κοινωνιολογία δίνεται στους φιλολόγους ως δεύτερη ανάθεση.
- 1 ωρα ιστορία 3η γυμνασίου (διπλό κακό: την έχουν ήδη οι ξενογλωσσοι και θεολόγοι, αν μειωθεί θα έχουν πρόβλημα με ωράριο= θα ζητάνε κι άλλα μαθήματα για συμπλήρωση)
Σύνολο: -3 ωρες στο λύκειο. Διορθώστε με αν κάνω λαθος.
Στον κύκλο οικονομίας κ πληροφορικής της γ λυκείου έχουν υποχρεωτικά ιστορία 3 ώρες. Άρα, κάπως σώζεται η κατάσταση.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: madonna mia στις Μάιος 27, 2015, 05:27:50 μμ
Μπορεί κάποιος να υπολογίσει σε πόσους λιγότερους αναπληρωτές μεταφράζεται αυτο; (-3 ωρες στο λύκειο)
Δικη μου εκτιμηση...τις 500 φετινες συνταξιοδοτησεις της πηρε το Ευρηκα.αρα τα κενα ειναιοσα κ περυσι.750 και κατι...Καποιοι διορισμοι εικαζω οτι θα γινουν 200,300,400?το θεμα ειναι με τι κριτηρια???Γιατι με μηδεν διορισμους μιλαμε για αντιστοιχους 750 και κατι αναπληρωτες...με 200  διορισμους 500 κ κατι κ παει λεγοντας
Θα σωζοταν κοσμος με αππσπασεις αν μπορουσαν οι βασικες ειδικοτητες να μπουν στο ΕΣπα
1)Αυτο σημαινει οτι καποιος πρεπει να καθησει να ασχοληθει σοβαρα με αυτο
2)Και να μπορουσε ειδικα φετος με μειωμενο το Εσπα κανενας δεν θα το κανει γιατι πρεπει να παει σε ειδικοτητες
Βλεπεις ο Κοτσιφακης κοιμοταν ορθιος σε σχεση με αυτα που γινοταν στη Γενικη Παιδεια κ δεν καταλαβε οτι εξαφανιστηκαν απο τα 51 εκατμ.του ΕΣΠΑ τα 48...ηταν στραγγαλια κ δεν τα προσεξε
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: faz στις Μάιος 27, 2015, 07:31:46 μμ
- 1 ωρα ιστορία 3η γυμνασίου (διπλό κακό: την έχουν ήδη οι ξενογλωσσοι και θεολόγοι, αν μειωθεί θα έχουν πρόβλημα με ωράριο= θα ζητάνε κι άλλα μαθήματα για συμπλήρωση)

[/quote]

Syllas, σωστά μιλάς. Και μην ξεχνάμε ότι περιμένουν ακόμα κάποιοι ξενόγλωσσοι και θεολόγοι διορισμό από το 2008. Εκείνοι ποια μαθήματα θα διδάξουν;
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Touristakos στις Μάιος 27, 2015, 07:39:17 μμ
Απλα επισημαινω κατι που ειπωθηκε. Εχετε μειωση οντως αλλα μετρηστε και το τριωρο που θα διδασκεται η γ λυκειου κατευθυνσης στην οικονομια -πληροφορικη που σε μικρα σχολεια μπορει να μην εχει διαφορα αφου θα γινεται μαζι με θεωρητικη αλλα νομιζω στα σχολεια στα αστικα κεντρα θα ειναι επιπλεον τρεις ωρες. Δε το λεω για να σας βγαλω ευνοημενους αλλα σαν ενθαρρυνση λογω των πολλων απωλειων που εχετε στα αλλα...
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: madonna mia στις Μάιος 27, 2015, 07:44:39 μμ
Ευχαριστουμε Τουριστακε...βοηθα παντα ο θετικισμος σας!!!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 28, 2015, 12:54:42 πμ
Μια διευκρίνιση: υπάρχει ανώτατο όριο στον αριθμό των μαθητών στην κατεύθυνση;
Ολα αυτά τελικά ειναι οργανωμένο έγκλημα με σκοπό να μειώσουν ωρες σε έναν κλάδο με τόσους ανέργους ή πληττομαστε αφού ο σκοπός ειναι να ευνοηθούν άλλοι κλάδοι; Εκεί που με το Νέο Λύκειο μετρούσαμε + 9 ωρες φτάσαμε στις -3; Πώς τα κατάφεραν έτσι οι άθλιοι; Με ποια λογική η προγραμματισμένη αύξηση της έκθεσης απο 2 σε 4 ωρες ακυρώθηκε; Αυτο το μάθημα δε βγαίνει με 2 ωρες, αλλά οι μαθητές θα ειναι γλωσσικά επαρκείς να ανταποκριθούν στα μαθήματα κοινωνιολογίας, βλέπετε θα εχουν μάθει να δουλεύουν με πηγές στο δίωρο μάθημα της Ιστορίας στο γυμνάσιο (βεβαίως βεβαίως) και αφού κατάφεραν να μειώσουν και τη γλώσσα στο γυμνάσιο απο 3 σε 2 ωρες, αφού μειώνουν τη λογοτεχνία και ο,τι άλλο σκαρφίζεται ο φτωχός νους τους. Και όλα αυτά χωρίς καμία επιστημονική επιχειρηματολογία. Ντροπή τους!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: topsy στις Μάιος 28, 2015, 08:37:39 πμ
Με την ιδια επιστημονικη επιχειρηματολογια που θεωρησαν πριν 10 χρονια οτι αρκουν δυο ωρες ξενης γλωσσας την εβδομαδα και αφαιρεσαν την τριτη ωρα απο τους ξενογλωσσους και την εδωσαν στους φιλολογους. Και να σκεφτει κανεις οτι αυτο το εγκλημα το εισηγηθηκε ο Μπαμπινιωτης και οχι καποιος ασχετος με τα γλωσσικα μαθηματα. Τουλαχιστον ο Μπαλτας υπηρξε ειλικρινης λεγοντας οτι οι ωρες των μαθηματων ειναι συναρτηση των ελλειψεων και των πλεονασματων σε καθε κλαδο.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 28, 2015, 09:20:13 πμ
Και με την ίδια επιστημονική επιχειρηματολογία διδάσκονται στο γυμνάσιο 3 ωρες αγγλικά και τα παιδια χωρισμένα σε επίπεδα (χωρίς να υποστηρίζουμε ότι δεχόμαστε το διαχωριςμο σε επίπεδα για τα νέα ελληνικά), ενώ νέα ελληνικά διδάσκονται 2 ωρες. Πολυ δίκαιο για τα παιδια. Άντε να δούμε όταν θα τους μιλάτε για ρηματικό χρόνο, όψη, υποκείμενα, αντικείμενα κ.ο.κ τι περιμένετε απο τα παιδια, αφού δεν έχουν μάθει πρωτα να σκέφτονται πάνω στη δίκη τους γλώσσα και δε γνωρίζουν τη μεταγλωσσα. Αλλά όταν ο μέσος όρος της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας στη β'μια εκπαίδευση στην Ευρώπη ειναι 136 ώρες στην Ελλάδα ειναι 48 ώρες το χρόνο! Συγχαρητήρια! Δύο 24ωρα γλώσσα το χρόνο στην Ελλάδα! Δε με ενδιαφέρει ποιος κλάδος παίρνει ωρες, αλλά γιατι παίρνει απλά γιατι τον συμφέρει πολιτικά και οχι επιστημονικά. Και 4 ωρες ξένη γλώσσα να σας έδιναν δεν πρόκειται να τη μάθουν τα παιδια εάν προηγουμένως δεν γίνουν επαρκείς χρήστες της μητρικής τους γλώσσας.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: kostasMath στις Μάιος 28, 2015, 10:08:14 πμ
περιμένετε απο τα παιδια, αφού δεν έχουν μάθει πρωτα να σκέφτονται πάνω στη δίκη τους γλώσσα και δε γνωρίζουν τη μεταγλωσσα. Αλλά όταν ο μέσος όρος της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας στη β'μια εκπαίδευση στην Ευρώπη ειναι 136 ώρες στην Ελλάδα ειναι 48 ώρες το χρόνο! Συγχαρητήρια! Δύο 24ωρα γλώσσα το χρόνο στην Ελλάδα! Δε με ενδιαφέρει ποιος κλάδος παίρνει ωρες, αλλά γιατι παίρνει απλά γιατι τον συμφέρει πολιτικά και οχι επιστημονικά. Και 4 ωρες ξένη γλώσσα να σας έδιναν δεν πρόκειται να τη μάθουν τα παιδια εάν προηγουμένως δεν γίνουν επαρκείς χρήστες της μητρικής τους γλώσσας.
Στο τέλος δεν θα διδάσκονται τα ελληνικά, σύντομα θα είναι μια νεκρή γλώσσα, το ίδιο θα συμβεί και με τη΄΄ διαστρέβλωση΄΄ της ιστορίας , δεν θα υπάρχουν ώρες για φιλολογικά μαθήματα αν παραμείνει αυτή η κυβέρνηση , σε λίγο θα αρχίσουν να γίνονται μαθήματα σε  ξένη γλώσσα αφού δεν θα υπάρχουν έλληνες μαθητές. Ποιος θα γνωρίζει γραμματική ορθογραφία , όταν  δεν  τα χρησιμοποιεί  στη δουλειά , στο σπίτι και στην επικοινωνία.
Μέχρι τώρα υπήρχαν αρκετά γλωσσικά ιδιώματα αλλά υπήρχαν ρίζες ελληνικές.
Με πάνω από 200.000 ιθαγενείς, έλληνες μετανάστες και εκατομμύρια ανθέλληνες, ποιος θα ενδιαφερθεί για τα φιλολογικά μαθήματα? Τα λαθράκια ? Τα μεταναστάκια? Οι απόφοιτοι γυμνασίου? Οι άνεργοι απόφοιτοι με μεταπτυχιακό ?
Δεν νομίζω μέλλον για τους φιλολόγους ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι υπουργός παιδείας…
Ποια γλώσσα θα μιλάει η ανθρωπότητα το 2115; Θα μιλιούνται τα Ελληνικά το 2115 και, αν ναι, πώς θα είναι τότε η γλώσσα μας;
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=665879
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: para5 στις Μάιος 30, 2015, 10:04:05 πμ
Στο τέλος δεν θα διδάσκονται τα ελληνικά, σύντομα θα είναι μια νεκρή γλώσσα, το ίδιο θα συμβεί και με τη΄΄ διαστρέβλωση΄΄ της ιστορίας , δεν θα υπάρχουν ώρες για φιλολογικά μαθήματα αν παραμείνει αυτή η κυβέρνηση , σε λίγο θα αρχίσουν να γίνονται μαθήματα σε  ξένη γλώσσα αφού δεν θα υπάρχουν έλληνες μαθητές. Ποιος θα γνωρίζει γραμματική ορθογραφία , όταν  δεν  τα χρησιμοποιεί  στη δουλειά , στο σπίτι και στην επικοινωνία.
Μέχρι τώρα υπήρχαν αρκετά γλωσσικά ιδιώματα αλλά υπήρχαν ρίζες ελληνικές.
Και μετά θα γίνει βιβλική καταστροφή, θα ξαναεμφανιστούν οι δεινόσαυροι και έχουμε παγετώνες σε όλη τη γη. Θα μένουμε σε σπήλαια και θα συνεννούμαστε με χειρονομίες.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 30, 2015, 12:36:03 μμ
Και μετά θα γίνει βιβλική καταστροφή, θα ξαναεμφανιστούν οι δεινόσαυροι και έχουμε παγετώνες σε όλη τη γη. Θα μένουμε σε σπήλαια και θα συνεννούμαστε με χειρονομίες.
αυτό βρήκες να σχολιάσεις; Είσαι εκτός θέματος, αν έχεις να πεις κάτι σχετικό, μιας και είσαι της ειδικότητας, πες το, αλλιώς μη γράφεις καλύτερα τίποτα.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: napi στις Μάιος 30, 2015, 02:37:00 μμ
Και με την ίδια επιστημονική επιχειρηματολογία διδάσκονται στο γυμνάσιο 3 ωρες αγγλικά και τα παιδια χωρισμένα σε επίπεδα (χωρίς να υποστηρίζουμε ότι δεχόμαστε το διαχωριςμο σε επίπεδα για τα νέα ελληνικά), ενώ νέα ελληνικά διδάσκονται 2 ωρες. Πολυ δίκαιο για τα παιδια. Άντε να δούμε όταν θα τους μιλάτε για ρηματικό χρόνο, όψη, υποκείμενα, αντικείμενα κ.ο.κ τι περιμένετε απο τα παιδια, αφού δεν έχουν μάθει πρωτα να σκέφτονται πάνω στη δίκη τους γλώσσα και δε γνωρίζουν τη μεταγλωσσα. Αλλά όταν ο μέσος όρος της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας στη β'μια εκπαίδευση στην Ευρώπη ειναι 136 ώρες στην Ελλάδα ειναι 48 ώρες το χρόνο! Συγχαρητήρια! Δύο 24ωρα γλώσσα το χρόνο στην Ελλάδα! Δε με ενδιαφέρει ποιος κλάδος παίρνει ωρες, αλλά γιατι παίρνει απλά γιατι τον συμφέρει πολιτικά και οχι επιστημονικά. Και 4 ωρες ξένη γλώσσα να σας έδιναν δεν πρόκειται να τη μάθουν τα παιδια εάν προηγουμένως δεν γίνουν επαρκείς χρήστες της μητρικής τους γλώσσας.
++++++++
Syllas στειλε κανενα mail στο υπουργειο μπας κ ξεστραβωθουν!!!
Κ τελος δεν μπορω να μην σχολιασω καποιους(οχι ολους) ξενογλωσςους που χαιρονται με κακια αν κ δεν πηραν εκεινοι πισω την ωρα που εχασαν απλα τους αρκει που ψοφησε η κατσικα του γειτονα!!!θλιβεροι "συναδελφοι"!!!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: gvasilis στις Μάιος 30, 2015, 03:06:59 μμ
Και με την ίδια επιστημονική επιχειρηματολογία διδάσκονται στο γυμνάσιο 3 ωρες αγγλικά και τα παιδια χωρισμένα σε επίπεδα (χωρίς να υποστηρίζουμε ότι δεχόμαστε το διαχωριςμο σε επίπεδα για τα νέα ελληνικά), ενώ νέα ελληνικά διδάσκονται 2 ωρες. Πολυ δίκαιο για τα παιδια. Άντε να δούμε όταν θα τους μιλάτε για ρηματικό χρόνο, όψη, υποκείμενα, αντικείμενα κ.ο.κ τι περιμένετε απο τα παιδια, αφού δεν έχουν μάθει πρωτα να σκέφτονται πάνω στη δίκη τους γλώσσα και δε γνωρίζουν τη μεταγλωσσα. Αλλά όταν ο μέσος όρος της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας στη β'μια εκπαίδευση στην Ευρώπη ειναι 136 ώρες στην Ελλάδα ειναι 48 ώρες το χρόνο! Συγχαρητήρια! Δύο 24ωρα γλώσσα το χρόνο στην Ελλάδα! Δε με ενδιαφέρει ποιος κλάδος παίρνει ωρες, αλλά γιατι παίρνει απλά γιατι τον συμφέρει πολιτικά και οχι επιστημονικά. Και 4 ωρες ξένη γλώσσα να σας έδιναν δεν πρόκειται να τη μάθουν τα παιδια εάν προηγουμένως δεν γίνουν επαρκείς χρήστες της μητρικής τους γλώσσας.
Αυτό από που προκύπτει?
Γιατί από τα λίγα στοιχεία που έχω εγώ, η μητρική γλώσσα (συμπεριλαμβάνει και τα αρχαία) διδάσκεται το ελάχιστο στο 21.74% του διδακτικού χρόνου Δ/βαθμιας στην Ελλάδα, ενώ ο μέσος όρος παγκόσμια είναι (προς το παρόν από τις χώρες που είδα) στο 13.01% για τις μητρικές γλώσσες.
Αντίθετα πρώτη ξενη γλώσσα (κυρίως αγγλικά) στην ελλάδα είναι 5.80%, ενώ ο μέσος όρος στον κόσμο είναι 10.16%.
Δηλαδή η εντύπωση μου είναι ότι συμβαίνει το αντίθετο...!
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: perastikos_kav στις Μάιος 30, 2015, 03:55:48 μμ
Αυτό από που προκύπτει?
Γιατί από τα λίγα στοιχεία που έχω εγώ, η μητρική γλώσσα (συμπεριλαμβάνει και τα αρχαία) διδάσκεται το ελάχιστο στο 21.74% του διδακτικού χρόνου Δ/βαθμιας στην Ελλάδα, ενώ ο μέσος όρος παγκόσμια είναι (προς το παρόν από τις χώρες που είδα) στο 13.01% για τις μητρικές γλώσσες.
Αντίθετα πρώτη ξενη γλώσσα (κυρίως αγγλικά) στην ελλάδα είναι 5.80%, ενώ ο μέσος όρος στον κόσμο είναι 10.16%.
Δηλαδή η εντύπωση μου είναι ότι συμβαίνει το αντίθετο...!

Δεν είναι η εντύπωση σου. πχ πρόσφατα σε αυτό το νήμα αναφέρθηκε η Γαλλία, όπου η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων της μητρικής (γλώσσα, λογοτεχνία κλπ) είναι 4 έως 5 ώρες εβδομαδιαίως στο γυμνάσιο και στην Ελλάδα τα γλωσσικά μαθήματα (νέα ελληνικά, αρχαία, κείμενα) είναι 9 ώρες εβδομαδιαίως.
Τίτλος: Απ: Η υποβάθμιση των φιλολογικών μαθηματων
Αποστολή από: Syllas στις Μάιος 30, 2015, 09:41:24 μμ
Αυτό από που προκύπτει?
Γιατί από τα λίγα στοιχεία που έχω εγώ, η μητρική γλώσσα (συμπεριλαμβάνει και τα αρχαία) διδάσκεται το ελάχιστο στο 21.74% του διδακτικού χρόνου Δ/βαθμιας στην Ελλάδα, ενώ ο μέσος όρος παγκόσμια είναι (προς το παρόν από τις χώρες που είδα) στο 13.01% για τις μητρικές γλώσσες.
Αντίθετα πρώτη ξενη γλώσσα (κυρίως αγγλικά) στην ελλάδα είναι 5.80%, ενώ ο μέσος όρος στον κόσμο είναι 10.16%.
Δηλαδή η εντύπωση μου είναι ότι συμβαίνει το αντίθετο...!
ΠΙΔΑΓΩΓΙΚΌ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΕΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 2003-2006, υπεύθυνη έρευνας Χριστίνα Αργυροπούλου, πραγματοποιήθηκε το 2010 (τα δεδομένα, όπως φαίνεται από τον τίτλο είναι από το 2003-2006, όταν το γλωσσικό μάθημα ήταν 3 ώρες και όχι 2 όπως είναι τώρα). Μην αρχίσουμε αν είναι και η λογοτεχνία, τα αρχαία, άλλη στοχοθεσία, άλλες ιστορικές περιόδους της γλώσσας, άλλο είδος κειμένων. Το μάθημα της Νέας Ελληνικής απαιτεί άλλες προσεγγίσεις (συνδυασμός κειμενογλωσσολογικής προσέγγισης με επικοινωνιακή μέθοδο όπου χρησιμοποιούνται πολυτροπικά κείμενα (δεν υπάρχουν σε λογοτεχνία κι αρχαία) και τα αρχαία ελληνικά απαραίτητα για την κατανόηση λεξιλογίου νέας ελληνικής με ζεύγη λέξεων από αρχαία και για πολλούς άλλους λόγους που δεν είναι το τόπικ για να τα συζητήσουμε.