Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: HOPE77 στις Δεκέμβριος 09, 2015, 10:55:39 πμ

Τίτλος: ΕΚΘΕΣΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αποστολή από: HOPE77 στις Δεκέμβριος 09, 2015, 10:55:39 πμ
Συνάδελφοι καλημέρα κ καλως σας βρηκα.Σας διΑβαζω καιρο αλλά πρωτη φορά γραφω.Θα ηθελα τη γνωμη σας για την βελτιωση εκφρασης-λεξιλογιου στην εκθεση σε μαθητη Α΄γυμνασιου.Τον ανέλαβα τώρα στην Έκθεση βασικά,αλλα το επιπεδο του ειναι ιδιαιτερο χαμηλο.Ειναι παιδι με πολλες δραστηριοτητες κ τις ασκησεις του μεχρι σημερα του τις εκαναν απ΄οτι καταλαβα η δασκαλα που τον διαβαζε στο δημοτικο κ οι γονεις του με αποτελεσμα το παιδι να κανει πολλα ορθογραφικά,να γραφει απαντησεις 2-3 σειρες μονο,φτωχο λεξιλογιο κτλ κ γενικα να μην ξερει να διαβάσει μονος του.Θελω πολύ να τον βοηθησω γιατι ειναι κ οικογενεικος φιλος κ βλεπω την αγωνια των γονιων του ιδιατερα στα φιλολογικά μαθηματα.Δεν ειμαι σιγουρη αν παιζει κ προβλημα δυσλεξιας,διασπασης προσοχης,εμενα μου φανηκε 2-3 φορες που τον ειδα οτι κατι υπάρχει οι γονεις λενε οτι ειναι πολυ κουρασμένος.
Τίτλος: Απ: ΕΚΘΕΣΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αποστολή από: elranna στις Δεκέμβριος 09, 2015, 11:40:43 πμ
Καλημέρα, συναδέλφισσα!

Η περίπτωση του παιδιού αυτού είναι τυπική στην α' γυμνασίου. Σε γενικές γραμμές -με ελάχιστες εξαιρέσεις-, τα παιδιά στην α' γυμνασίου έχουν ελλείψεις σε πάρα πολλές δεξιότητες που αφορούν το λόγο, ιδίως τον γραπτό. Θα σου πρότεινα να κάνεις το εξής: Γράψιμο, γράψιμο, γράψιμο και πάλι γράψιμο. Α, και μετά, ακόμα λίγο περισσότερο γράψιμο. Υπάρχουν αρκετά καλά βοηθήματα, εγώ προσωπικά προτιμώ τις Γλωσσικές Ασκήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα του Σαββάλα (το χρησιμοποιώ και για τις 3 τάξεις του γυμνασίου). Έχει πολλές ασκήσεις, διαφόρων τύπων, λεξιλογικές, γραμματικές, μετασχηματιστικές, με αντιστοιχία στα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου, που σίγουρα θα βοηθήσουν ένα παιδί με δυσκολία στη γραφή. Υπάρχουν και αρκετά άλλα βοηθήματα φυσικά, μπορείς να διαλέξεις αυτό που ταιριάζει σε σένα.

Αυτό που σίγουρα θα επέμενα εγώ είναι το εξής: κάθε φορά να κάνεις ξεκάθαρο στο παιδί ότι δουλεύετε μόνο ένα φαινόμενο (πχ. κατάληξη ρημάτων -ε και -αι, λεξιλόγιο που έχει σχέση με το σχολείο, ό,τι κρίνεις εσύ σημαντικότερο με βάση τα κενά του παιδιού), έτσι ώστε το παιδί να καταλαβαίνει ακριβώς τι δεξιότητα αποκτά. Έτσι, το παιδί δεν θα χάνεται (ιδιαίτερα αν υποψιάζεσαι ελλειμματική προσοχή), θα έχει την αίσθηση της επιτυχίας αν κατακτά μια καινούρια δεξιότητα και θα ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση του και εσύ θα έχεις καλύτερο έλεγχο της βελτίωσης του ή όχι.

Σε σχέση τώρα με τις μαθησιακές δυσκολίες, αυτό είναι ένα πολύ λεπτό θέμα. Οι γονείς, απ'ό,τι περιγράφεις, δεν είναι ιδιαίτερα δεκτικοί σε μια τέτοια πιθανότητα. Μπορείς να ρωτήσεις απέξω απέξω αν τους έχει γίνει κάποια νύξη από το σχολείο. Από εκεί και πέρα, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να μην έχει ασκηθεί το παιδί στο γραπτό λόγο και τα προβλήματα να οφείλονται εκεί. Υπάρχουν παιδιά -δυστυχώς εξαιρέσεις- με διαγνώσεις διαφόρων μαθησιακών δυσκολιών από ΚΕΔΔΥ, τα οποία έχουν καταφέρει να έχουν εξαιρετικό γραπτό λόγο.

Υπομονή, επιμονή και καλή διάθεση! Και για οτιδήποτε άλλο χρειαστείς, στείλε μήνυμα! Καλό κουράγιο!  :D
Τίτλος: Απ: ΕΚΘΕΣΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αποστολή από: HOPE77 στις Δεκέμβριος 09, 2015, 02:58:26 μμ
elranna σε ευχαριστω για την απάντηση,με βοηθησε πολύ.Σκεφτομουν να του προτεινω κανα λογοτεχνικο βιβλιο για τα Χριστούγεννα γιατι δε διαβάζει λογοτεχνια ,να το διαβάσει,να μου γραψει την περιληψη του,να σημειώσει κ φράσεις που του άρεσουν.
Δε ξερω τώρα πώς θα πεισω τους γονεις να μην του γράφουν τις ασκήσεις.Αυτος γυρναει απο τις δραστηριοτητες εξαντλημένος,τις κανει πανω-πανω τις ασκησεις κ οι γονεις για να μην τον στειλουν έτσι ,του τις γραφουν.Άρα το προβλημα που υπ'αρχει διαιωνιζεται.Επίσης ειναι κ αρκετα καλομαθημενο ως μοναχοπαιδι κ του φερονται ως μωρο με αποτελεσμα το παιδι δεν εχει την ωριμοτητα που αρμοζει στην ηλικια του.Όλα αυτα   τα παραδεχεται η μαμα χαριτολογωντας αλλα δε σταματαει να τα κανει με αποτελεσμα να χρειαζεται το παιδι περισσοτερο να αυτενεργησει γενικοτερα κ στα μαθηματα ειδικοτερα.Πιστευω πως το θεμα ειναι βαθυτερο αλλά πώς τους δινεις να το καταλαβουν χωρις να τους προσβάλλεις.
Τίτλος: Απ: ΕΚΘΕΣΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αποστολή από: elranna στις Δεκέμβριος 09, 2015, 09:38:29 μμ
Όπως περιγράφεις την κατάσταση, το πρόβλημα είναι πολύ βαθύτερο. Αν κατάλαβα καλά, το παιδί δεν έχει αναλάβει ποτέ καμία ευθύνη, τα βρίσκει όλα έτοιμα, οπότε και το σχολείο το ξεφορτώνεται στους γονείς, αφού είναι μια εύκολη και ξεκούραστη λύση. Δύσκολη κατάσταση. Ίσως θα μπορούσες να κάνεις μια συζήτηση με τους γονείς τύπου τι φταίει για την αποτυχία του μικρού στο σχολείο. Εφόσον φυσικά είναι αποδεκτό από τους γονείς ότι κάτι πάει στραβά. Αν δεν το δεχτούν οι γονείς, το μόνο που μπορείς να κάνεις -εξαρτάται πάντα και από τις ώρες που έχεις την εβδομάδα- είναι να του δίνεις δουλειά την οποία δεν μπορούν να κάνουν οι γονείς. Παράδειγμα να διαβάσει ένα μικρό κείμενο (2-3 παράγραφοι) και να σου πει το ίδιο την επόμενη φορά τι κατάλαβε από το κείμενο. Και βάζε το να κάνει ασκήσεις όση ώρα είσαι εκεί. Όλο και κάτι θα πιάσει. Θέλει πολλή υπομονή, απ'ό,τι φαίνεται.

Όσο για το λογοτεχνικό βιβλίο, μου φαίνεται ότι ζητάς πολλά. Ίσως είναι καλύτερο να του δίνεις μικρότερα κείμενα. Φοβάμαι ότι θα το διαβάσει η μαμά και θα κάνει η ίδια την περίληψη.

Τι υπέροχο κατασκεύασμα η Ελληνίδα μάνα!  :P