Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: maria3/4 στις Ιούνιος 21, 2016, 01:56:22 μμ

Τίτλος: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: maria3/4 στις Ιούνιος 21, 2016, 01:56:22 μμ
Χαίρετε! Θα διδάξω φέτος την ιστορία γενικής παιδείας ως επιλεγόμενο σε μαθητές θετικού προσανατολισμού. Γνωρίζει κάποιος να με ενημερώσει για τη φύση του μαθήματος; Το δουλεύουμε όπως την ιστορία κατεύθυνσης ή δεν είναι τόσο απαιτητικό;Κι ακόμα, ποιο βοήθημα θα μου συστήνατε; Ας με πληροφορήσει σχετικά κάποιος που διδάσκει το μάθημα. Ευχαριστώ για την όποια απάντηση!!!
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: despoina25 στις Ιούνιος 21, 2016, 09:33:47 μμ
   Η τυπολογία των ερωτήσεων είναι ίδια, πράγμα που φαίνεται κι από μια ματιά στα θέματα των πανελληνίων. Τα παραθέματα σίγουρα χρειάζονται μεθοδολογία αντίστοιχη με της κατεύθυνσης και συνήθως είναι απαιτητικά. Ξεκίνα από παλιά θέματα και από παραθέματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του καθηγητή.
    Κάποιο ικανοποιητικό βοήθημα δε θυμάμαι να χρησιμοποίησα, πάνε όμως 4 χρόνια από την τελευταία φορά που είχα μαθήτρια που εξετάστηκε πανελλαδικά σε αυτό, οπότε δεν αποκλείεται να έχει κυκλοφορήσει κάτι καλύτερο. Γενικώς χρησιμοποιούσα πολύ υλικό από βιβλία ιστορικά, λευκώματα (ακόμα κι από το Ε ιστορικά). Θεωρώ ότι το επιπλέον υλικό σε πολλά σημεία είναι απαραίτητο όχι μόνο για την εξάσκηση των μαθητών σε παραθέματα, αλλά και για την κατανόηση των γεγονότων και την κριτική επεξεργασία τους, μιας και το βιβλίο είναι πολύ πυκνογραμμένο και ελλειπτικό σε πολλά σημεία.
     Κατά τη γνώμη μου σαν βιβλίο είναι πιο δύσκολο από της κατεύθυνσης, απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια απομνημόνευσης και γλωσσικά συνήθως δυσκολεύει τα παιδιά. Εκτός αυτού συνήθως η ύλη είναι πολύ περισσότερη στην Ιστορία Γενικής. Ωστόσο, τα θέματα που θίγονται είναι πιο ενδιαφέροντα και αγγίζουν ποικίλες πλευρές της νεότερης ιστορίας (π.χ. Παγκόσμιο Πόλεμοι, αποικιοκρατία κλπ), με αποτέλεσμα συνήθως να προκαλούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μαθητές. 
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: erietta στις Σεπτέμβριος 25, 2016, 09:57:32 μμ
Συνάδελφοι, έχω πάρει το μάθημα για πρώτη φορά και έχω μια μαθήτρια μόνο που θα το δώσει πανελλαδικά. Δεν πάει φροντιστήριο και περιμένει από εμένα να βγάλει την ύλη. Προβληματίζομαι όμως γιατί οι συνάδερφοι πέρυσι δεν κατάφεραν να βγάλουν την ύλη. Βγαίνει η ύλη στο σχολείο ή όχι, τελικά; Επίσης, έχω μια απορία: οι ορισμοί στο τέλος του βιβλίου είναι ύλη εξετάσεων ή όχι; Γιατί κάποιοι από αυτούς "πέφτουν" στις Πανελλαδικές και κάποιοι είναι διαφορετικοί.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: missathens στις Σεπτέμβριος 25, 2016, 10:22:37 μμ
Υπεραγαπώ τη νεότερη ιστορία, γι΄ αυτό και κάνω την Ιστορία Γενικής πολλά χρόνια στο σχολείο. Πάντα υπήρχαν 1-2 μαθητές που έδιναν εξετάσεις, κυρίως επειδή δεν ήθελαν καθόλου τα μαθηματικά. Πέρυσι ήταν αρκετοί λόγω της αλλαγής του συστήματος, οι μισοί το έδιναν σοβαρά ως 4ο μάθημα, οπότε το μάθημα είχε για όλο το τμήμα ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα. Εγώ όσους το επιλέγουν τους εξετάζω κανονικά σε κάθε ενότητα και δίνω πηγές για το σπίτι συστηματικά. Όταν τελειώνει το κάθε κεφάλαιο, βάζω επαναληπτικό διαγώνισμα, με μία πηγή. Τους δίνω τη δυνατότητα να επιλέξουν ημερομηνία και τους βάζω σε άλλη αίθουσα να γράψουν μόνοι τους. Η ύλη σε κανονικές συνθήκες βγαίνει αρχές-μέσα Μαρτίου, πέρυσι θυμάμαι ότι ήταν πριν την Καθαρά Δευτέρα, δηλαδή πριν τις 14/3. Από τότε ξεκίνησα επαναλήψεις. Επίσης, αποφάσισε ο καθένας πότε θα γράψει το διαγώνισμα εφ' όλης της ύλης σε ένα κανονικό 3ωρο. Οι ορισμοί στο τέλος δεν πέφτουν σε εξετάσεις. Τα θέματα είναι βατά πάντα ως τώρα. Το πρόβλημα είναι το βιβλίο που είναι υπερβολικά πυκνογραμμένο και δύσκολο για διάβασμα. Ο διαβασμένος μπορεί να γράψει πολύ καλά. Για αυτό χρειάζεται εξάσκηση στις πηγές, όπως και στην ιστορία κατεύθυνσης.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Σεπτέμβριος 25, 2016, 11:36:54 μμ
Ποιά βοηθήματα θα προτείνατε για τις πηγές στην Ιστορία γενικής παιδείας;
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: erietta στις Σεπτέμβριος 26, 2016, 12:18:37 πμ
missathens, ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Οι ορισμοί στο τέλος, όμως, δεν προσφέρονται για να εξεταστούν οι μαθητές ενδοσχολικά; Το λέω, γιατί είναι σύντομοι. Και όσο για τους ορισμούς, μήπως πρέπει να τους βγάζω μόνη μου και να τους δίνω στους μαθητές;

theodora7, είχα δει το βοήθημα του Μεταίχμιου, αλλά το έβρισκα κουραστικό. Θα δω κι άλλα άμεσα.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Σεπτέμβριος 26, 2016, 09:55:52 πμ
Ευχαριστώ πολύ. Αναμένω αν δεις κάτι.Φυσικά θα ψάξω και γω αλλά για τις πηγές στην Ιστορία Γενικής δεν βρήκα κάτι καλό.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Σεπτέμβριος 26, 2016, 09:03:38 μμ
Ερώτηση... :o ::)Στην ύλη της Ιστορίας Γενικής παιδείας θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:Στο Α κεφάλαιο παιδιά η ενότητα 7,8 που δεν αναγράφεται είναι εντός ύλης;Έλεος γιατί δεν το γράφει;Ούτε στα εκτός,ούτε στα εντός.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Σεπτέμβριος 27, 2016, 10:26:33 πμ
Ουδείς;;;
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: missathens στις Σεπτέμβριος 28, 2016, 05:38:41 μμ
Βοήθημα για το σχολικό βιβλίο δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο. Συνήθως επαναλαμβάνουν όλο το μάθημα... Είχα πάρει κι εγώ απλά για να υπάρχει, δεν το χρησιμοποιήσα σχεδόν καθόλου. Καλύτερα να συμβουλεύεσαι το βιβλίο του καθηγητή. Και το σχεδιάγραμμα καλύτερα να το ετοιμάζεις μόνη σου.

Ερώτηση... :o ::)Στην ύλη της Ιστορίας Γενικής παιδείας θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:Στο Α κεφάλαιο παιδιά η ενότητα 7,8 που δεν αναγράφεται είναι εντός ύλης;Έλεος γιατί δεν το γράφει;Ούτε στα εκτός,ούτε στα εντός.

Δεν είναι στην ύλη οι ενότητες αυτές. Φαίνεται ξεκάθαρα.

missathens, ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Οι ορισμοί στο τέλος, όμως, δεν προσφέρονται για να εξεταστούν οι μαθητές ενδοσχολικά; Το λέω, γιατί είναι σύντομοι. Και όσο για τους ορισμούς, μήπως πρέπει να τους βγάζω μόνη μου και να τους δίνω στους μαθητές;

Προσωπικά δεν ασχολήθηκα ποτέ ιδιαίτερα με τους ορισμούς στο τέλος. Απλά παραπέμπαμε εκεί για διευκρινίσεις των όρων. Ειδικά για τις ενδοσχολικές, καλύτερα να επιμένουμε στα πιο βασικά σημεία. Και για τους ορισμούς που αναφέρεις - μάλλον εννοείς την άσκηση με τους ιστορικούς όρους - η απάντηση πάντα βρίσκεται μέσα στην ιστορική αφήγηση. Μπορεί να είναι μια σειρά, αλλά και μία ολόκληρη παράγραφος.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Σεπτέμβριος 28, 2016, 06:21:17 μμ
Δεν αναφέρομαι στο βιβλίο. Αλίμονο.Το ξέρω τόσο καλά.Το είχα δώσει και στις πανελλήνιες πρόσφατα για β σχολή.Για τις πηγές αναφέρομαι όπως ήδη έγραψα.Αν κάτι καλό έχεις να προτείνεις ευπρόσδεκτο. :) :) :)
Ευχαριστώ για την ύλη.Το είχα φανταστεί αλλά ήθελα να είμαι βεβαία.
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Ιούνιος 19, 2017, 12:32:33 μμ
Πώς σας φάνηκαν τα θέματα σήμερα; Είχα παιδάκια που το έδιναν και για το λόγο αυτό ρωτώ τη γνώμη σας. Μου φάνηκαν νορμάλ. Τί λέτε;
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Ιούνιος 19, 2017, 01:26:44 μμ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ
ΟΜΑ∆Α ΠΡΩΤΗ
ΘΕΜΑ Α1
Να δώσετε το περιεχό΅ενο των παρακάτω όρων:
α) Ελληνοσερβική Συ΅΅αχία
β) Συ΅φωνία της Καζέρτας
γ) Συ΅βούλιο της Ευρώπης
Μονάδες 15
ΘΕΜΑ Α2
Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας τη λέξη Σω-
στό ή Λάθος δίπλα στο γρά΅΅α που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:
α) Τα φιλελεύθερα κινή΅ατα προωθούσαν συνταγ΅ατικούς θεσ΅ούς.
β) Το 1832 το ελληνικό κράτος περιλά΅βανε τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα
Επτάνησα.
γ) Η Βιο΅ηχανική Επανάσταση στην Αγγλία συντελέστηκε πρώτα στον το΅έα της κλωστο-
ϋφαντουργίας.
δ) Η Τρίτη ∆ιεθνής ή Κο΅΅ουνιστική ∆ιεθνής ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1919 ΅ε στόχο την
προαγωγή της διεθνούς επανάστασης εναντίον του καπιταλισ΅ού.
ε) Οι Γερ΅ανοί εξαπέλυσαν την «εαρινή» επίθεση εναντίον της Ελλάδας τον Μάρτιο του
1941.
Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Β1
Ποιοι παράγοντες επιβράδυναν τον εκσυγχρονισ΅ό των θεσ΅ών στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
(μονάδες 8)και τι σή΅αινε «εκσυγχρονισ΅ός» την ίδια περίοδο; (΅ονάδες 4)
Μονάδες 12
ΘΕΜΑ Β2
Να αναφερθείτε:
α) στα δεδο΅ένα που οδήγησαν στην ανάπτυξη του αναθεωρητισ΅ού ΅ετά το τέλος του Α΄
Παγκοσ΅ίου Πολέ΅ου ( μονάδες 8)και
β) στην αναθεωρητική κίνηση που εκδηλώθηκε στην Οθω΅ανική Αυτοκρατορία κατά την
ίδια περίοδο. (΅ονάδες 5)
Μονάδες 13
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Ιούνιος 19, 2017, 01:28:44 μμ
ΟΜΑ∆Α ∆ΕΥΤΕΡΗ
ΘΕΜΑ Γ1
Αντλώντας στοιχεία από τα κεί΅ενα που σας δίνονται και ΅ε βάση τις ιστορικές σας γνώσεις,
να αναφερθείτε:
α) στις ιδεολογικές αρχές του φασισ΅ού και τις ΅εθόδους επιβολής του (΅ονάδες 20)
β) στους λόγους επικράτησής του στην Ιταλία του Μεσοπολέ΅ου. (΅ονάδες 5)
Μονάδες 25
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Ανεβασ΅ένοι επάνω σε οχή΅ατα… οι «΅ελανοχίτωνες»* κατευθύνονται προς το ΅έρος όπου
βρίσκεται ο στόχος της επιχείρησής τους. Μόλις φτάσουν, αρχίζουν να χτυπούν ΅ε τους
υποκόπανους κάθε διαβάτη που συναντούσαν στο δρό΅ο και που δεν έσπευδε να χαιρετίσει τα
φασιστικά σύ΅βολα ή του τύχαινε να φορά ένα πουκά΅ισο, ένα ΅αντήλι και ΅ια γραβάτα
κόκκινη. Αν κανείς αντιδρούσε, αν έκανε κάποια χειρονο΅ία για να υπερασπιστεί τον εαυτό
του, αν ένας φασίστας τραυ΅ατιζόταν ή απλά στραπατσαριζόταν, τότε η «τι΅ωρία» έπαιρνε
΅εγαλύτερες διαστάσεις. Οι φασίστες κατευθύνονταν προς την έδρα του τα΅είου εργασίας**,
του συνδικάτου, του σπιτιού του λαού·** έσπαγαν τις πόρτες, έριχναν στο δρό΅ο τα έπιπλα, τα
βιβλία και τα ε΅πορεύ΅ατα και ΅ετά έχυναν δοχεία βενζίνης: ΅ετά από λίγα λεπτά όλα
καίγονταν. Αυτοί που βρίσκονταν τυχαία στα κτίρια δέρνονταν αλύπητα ή δολοφονούνταν…
*Μέλη του ιταλικού φασιστικού κό΅΅ατος ΅ε ΅αύρη στολή
**Στην προφασιστική Ιταλία τα εργατικά συνδικάτα ίδρυαν τα΅εία εργασίας για ενίσχυση των
εργατικών οικογενειών και πολιτιστικές λέσχες (σπίτια του λαού) για τη ΅όρφωσή τους.
Α. Ρόσι, Η γέννηση του φασισ΅ού (1938), στο Β. Σκουλάτος – Ν. ∆η΅ακόπουλος – Σ. Κόνδης, Ιστορία
νεότερη και σύγχρονη, τεύχ. Γ, ΟΕ∆Β, Αθήνα 2000, σ. 175.
ΚΕΙΜΕΝΟ Β
 Ο προσηλυτισ΅ός των Ιταλών [στη φασιστική ιδεολογία] διενεργείται σε δύο επίπεδα.
Πρώτα πρώτα στην εκπαίδευση, που αποβλέπει λιγότερο στη δια΅όρφωση καλλιεργη΅ένων
αντιλήψεων και υπεύθυνων πολιτών και περισσότερο σε ΅ια φυλή ανθρώπων εύρωστη,
θαρραλέα, πειθαρχη΅ένη, ανθεκτική και αφοσιω΅ένη ΅ε φανατισ΅ό στο καθεστώς. Πέρα από
το σχολείο, που χαρακτηρίζεται από έντονη φασιστικοποίηση (οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν ΅ε
΅αύρα πουκά΅ισα), και το πανεπιστή΅ιο (όπου οι καθηγητές, οι περισσότεροι ΅εγαλοαστικής
καταγωγής, υποστηρίζουν τον φασισ΅ό), οι νέοι και των δύο φύλων στρατολογούνται από τα
οχτώ τους χρόνια […]. Εφοδιάζονται ΅ε στολές και ΅ε ψεύτικα όπλα και συ΅΅ετέχουν σε
επιδείξεις και παρελάσεις. Στα αγόρια καλλιεργείται η αγάπη για την ο΅αδική ζωή και τη
στρατιωτική δράση. Τα κορίτσια υφίστανται κι αυτά σω΅ατική και κοινωνική διαπαιδαγώ-
γηση ΅ε στόχο να γίνουν «ψυχω΅ένες ΅ητέρες», έτοι΅ες να θυσιάσουν τα παιδιά τους για χάρη
του έθνους και του Ντούτσε*.
*Τίτλος του Μουσολίνι
Serge Berstein – Pierre Milza, Ιστορία της Ευρώπης, τό΅. 3, ΅τφρ. Μ. Κοκολάκης, Αλεξάνδρεια, Αθήνα
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Ιούνιος 19, 2017, 01:31:10 μμ
ΘΕΜΑ ∆1
Αξιοποιώντας στοιχεία από τα κεί΅ενα που σας δίνονται και ΅ε βάση τις ιστορικές σας
γνώσεις, να αναφερθείτε:
α) στη δικτατορία των συνταγ΅αταρχών και, συγκεκρι΅ένα, στην ηγεσία της, τους τρόπους
άσκησης της εξουσίας και τις συνέπειες για τη διεθνή θέση της Ελλάδας (΅ονάδες 14)
β) στην αντίσταση των φοιτητών εναντίον του καθεστώτος. (΅ονάδες 11)
Μονάδες 25
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Μια από τις πρώτες «πολιτιστικές» κινήσεις ΅ετά την επιβολή της ∆ικτατορίας ήταν η
απαγόρευση κυκλοφορίας και η κατάσχεση ενός ΅εγάλου αριθ΅ού βιβλίων. Ο Μιχάλης
Μερακλής ση΅ειώνει στο η΅ερολόγιό του στις 3 Ιουνίου 1967: «Στα βιβλιοπωλεία έδωσαν
΅ακροσκελή (και ασυνάρτητο) κατάλογο από απαγορευ΅ένα βιβλία (ως και ΅ια ΅έθοδος της
ρωσικής και ένα ελληνοβουλγαρικό λεξικό υπάρχουν). Ο πιο ΅αύρος ΅εσαίωνας. Η ΅ισή
βιβλιοθήκη ΅ου έγινε παράνο΅η…». Το Index* των απαγορευ΅ένων βιβλίων περιελά΅βανε,
πάντως, και όλα τα βιβλία γνωστών αριστερών συγγραφέων (Ρίτσος, Βάρναλης) ή
κοινωνιολογικές ΅ελέτες, αλλά και ΅εταφράσεις αρχαίων κλασικών από χαρακτηρισ΅ένους
αριστερούς.
*Κατάλογος
∆. Παπανικολάου, «”Κάνοντας κάτι παράδοξες κινήσεις”: Ο πολιτισ΅ός στα χρόνια της δικτατορίας»,
στο Β. Καρα΅ανωλάκης (επι΅.), Η στρατιωτική δικτατορία 1967-1974, Τα Νέα, Αθήνα 2010, σ. 176.
ΚΕΙΜΕΝΟ Β
 Εκτός από τις εκτοπίσεις χιλιάδων πολιτών […] υπήρχαν και χιλιάδες πολιτικοί
κρατού΅ενοι στις φυλακές, που είχαν καταδικαστεί για αντιστασιακές ενέργειες.
 Μία από τις πρώτες ενέργειες της δικτατορίας για τη συγκρότηση του κατασταλτικού
΅ηχανισ΅ού ήταν και η ενεργοποίηση του θεσ΅ού των εκτάκτων στρατοδικείων. Έτσι, στις
25/4/1967 συστήθηκαν δέκα έκτακτα στρατοδικεία στις πόλεις: Αθήνα, Τρίπολη, Λα΅ία,
Λάρισα, Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Αλεξανδρούπολη, Χανιά και ∆ρά΅α.
 Κατά τη διάρκεια της περιόδου 1967-1974 τα έκτακτα στρατοδικεία και τα εφετεία
(που επίσης άρχισαν από τον Απρίλιο 1971 να εκδικάζουν υποθέσεις αντιστασιακών ενερ-
γειών) εξέδωσαν συνολικά 4.493 καταδίκες, που αφορούσαν πράξεις κατά του δικτατορικού
καθεστώτος.
Γ. Μητροφάνης, «Πολιτικοί κρατού΅ενοι. Μετε΅φυλιακό κράτος, δικτατορία», στο Β.
Παναγιωτόπουλος (επι΅.), Ιστορία του Νέου Ελληνισ΅ού 1770-2000, τό΅. 9, Ελληνικά Γρά΅΅ατα,
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: theodora7 στις Ιούνιος 19, 2017, 01:32:18 μμ
ΚΕΙΜΕΝΟ Γ
Οι φοιτητές ε΅φανίστηκαν στην ταράτσα του κτιρίου [της Νο΅ικής Σχολής Αθήνας], όπου
τραγούδησαν το κλασικό ριζίτικο τραγούδι «Ξαστεριά» […]. Για πρώτη φορά τα συνθή΅ατα
«Κάτω η Χούντα» και «∆η΅οκρατία» προφέρθηκαν δη΅οσίως, απευθυνό΅ενα σε πολλαπλούς
αποδέκτες, όπως η αστυνο΅ία, αλλά και όλους όσοι βρίσκονταν στο κέντρο της Αθήνας. […]
Κάποια στιγ΅ή σήκωσαν στην ταράτσα ΅εγάλα χαρτόνια ΅ε τα γρά΅΅ατα
«Ε-Λ-Ε-Υ-Θ-Ε-Ρ-Ι-Α». Εκείνη ακριβώς τη στιγ΅ή οι φοιτητές έσπασαν τα δεσ΅ά του φόβου.
[…] Σύντο΅α οι περαστικοί άρχισαν να στα΅ατούν στο δρό΅ο για να κοιτάξουν το σπάνιο και
απρόσ΅ενο θέα΅α. Πολλοί στα΅ατούσαν από περιέργεια, άλλοι δείχνοντας την αλληλεγγύη
τους. ∆εν βιάζονταν να επιστρέψουν στο σπίτι τους, αλλά στέκονταν να δούνε τι γίνεται. Όταν
οι φοιτητές ζήτησαν συ΅παράσταση, ΅ερικοί τόλ΅ησαν να φωνάξουν: «Εί΅αστε ΅αζί σας!».
Κ. Κορνέτης, Τα παιδιά της ∆ικτατορίας. Φοιτητική αντίσταση, πολιτισ΅ικές πολιτικές και η ΅ακρά
δεκαετία του εξήντα στην Ελλάδα, ΅τφρ. Πελαγία Μαρκέτου, Πόλις, Αθήνα 2015, σ. 463-464.
ΚΕΙΜΕΝΟ ∆
[Έκκληση του Ραδιοφωνικού σταθ΅ού του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης
στις 17 Νοε΅βρίου 1973]
Σας ΅ιλά΅ε από το ραδιοφωνικό σταθ΅ό του Ελεύθερου Πανεπιστή΅ιου της Θεσσαλονίκης.
Αν ο στρατός ΅άς χτυπήσει, αν πέσει έστω και ένας πυροβολισ΅ός, κανείς δεν ΅πορεί να είναι
ανεύθυνος γι’ αυτό. […] Εί΅αστε κυκλω΅ένοι από το στρατό. Αυτή τη στιγ΅ή βρισκό΅αστε σε
διαπραγ΅ατεύσεις. Απευθύνου΅ε στον ελληνικό λαό και σε ολόκληρο τον ελεύθερο κόσ΅ο
έκκληση να πάρει θέση.
 Ζητά΅ε από τους στρατιώτες να καταλάβουν ότι εί΅αστε αδέρφια, ότι ο εχθρός ΅ας
είναι ένας και ότι είναι κοινός. ∆εν θέλου΅ε να βγού΅ε πριν ξη΅ερώσει. ∆εν θέλου΅ε να
βγού΅ε όσο είναι σκοτάδι. Κάνου΅ε έκκληση στον ελεύθερο κόσ΅ο. Ζητά΅ε να πάρετε θέση!
Ζητά΅ε να πάρετε θέση!
 Ζητά΅ε από τους στρατιώτες να ΅ην υπακούσουν σε κα΅ιά διαταγή για πυροβολισ΅ό!
 Ζητά΅ε από τους γονιούς ΅ας, τους καθηγητές ΅ας, απ’ όλους τους πολίτες να πάρουν
θέση!
Χ. Ζαφείρης, Η ΅νή΅η της πόλης: Κεί΅ενα και σπάνιες φωτογραφίες για τη Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη
Τίτλος: Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: tiel στις Απρίλιος 25, 2018, 05:04:49 μμ
Καλησπέρα, συνάδελφοι, γνωρίζει κανείς για την Ιστορία Γενικής Παιδείας, εάν έχει αλλάξει η ύλη και ο τρόπος αξιολογησης, σε σχέση με πέρσι;
Ψαχνω να βρω στο minedu αλλα τίποτα.