Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Δημοτικό => Μήνυμα ξεκίνησε από: fair_play στις Ιούνιος 27, 2016, 09:07:49 πμ

Τίτλος: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 27, 2016, 09:07:49 πμ
Καλημέρα σε όλους

Στις εξετάσεις για τα πρότυπα Γυμνάσια έπεσε στα Μαθηματικά θέμα που αφορά στην κλιμακωτή χρέωση της κατανάλωσης νερού.

(https://s32.postimg.org/nurwo58mt/klimakoti.png) (https://postimage.org/)hebergement image (https://postimage.org/index.php?lang=french)

Μπορείτε να μου πείτε αν υπάρχει στην ύλη του Δημοτικού κάτι που θα βοηθούσε τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της κλιμακωτής χρέωσης και να λύσουν το θέμα αυτό.

Σας ευχαριστώ


Τίτλος: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 27, 2016, 08:31:01 μμ
Ένας δάσκαλος βρε παιδιά!!!!!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: lakostas στις Ιούνιος 27, 2016, 09:45:06 μμ
Σαν μαθηματικός μπορώ να σου πω ότι είναι πρόβλημα αναγωγής στην μονάδα. Δηλαδή θα διαιρέσει το 1,83 με το 7 για να βρει πόσο κοστίζει το ένα κ.μ. και στη συνέχει θα πολλαπλασιάσει με το 5 για να βρει πόσο κάνουν τα 5. Αρα:
Τα πρώτα 5 0,35€
Τα επόμενα 15 0,64€
Και τα άλλα 5 που περισσεύουν (μετα τις πράξεις που προαναφεραμε) 1,30

Είναι όμως αρκετά δύσκολο για Δημοτικό πιστεύω.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: sapore στις Ιούνιος 27, 2016, 09:56:14 μμ
Σαν μαθηματικός μπορώ να σου πω ότι είναι πρόβλημα αναγωγής στην μονάδα. Δηλαδή θα διαιρέσει το 1,83 με το 7 για να βρει πόσο κοστίζει το ένα κ.μ. και στη συνέχει θα πολλαπλασιάσει με το 5 για να βρει πόσο κάνουν τα 5. Αρα:
Τα πρώτα 5 0,35€
Τα επόμενα 15 0,64€
Και τα άλλα 5 που περισσεύουν (μετα τις πράξεις που προαναφεραμε) 1,30

Είναι όμως αρκετά δύσκολο για Δημοτικό πιστεύω.

Ό,τι να΄ναι.
Απλά: Αυτοί είμαστε (και γνωστικά).
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: spiritus asper στις Ιούνιος 27, 2016, 10:09:51 μμ
Τα πρωτα 5 ειναι 1,75,τα επομενα 15 9,6 και τα επομενα 5 με την ιδια τιμη στο κ.μ 3,2,αφου αλλαζει η τιμη απο τα επομενα 7 και μετα.Μετα προσθεση.Μαθηματικος δεν ειμαι,γαλλικου και wannabe  δασκαλα,γι αυτο μην βαρατε.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: spiritus asper στις Ιούνιος 27, 2016, 10:27:09 μμ
Στα επομενα 7 που λεει,το χανω,ας απαντησει καποιος,εχω κολλησει κι εγω.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fifi στις Ιούνιος 27, 2016, 10:59:00 μμ
Δεν υπάρχει κάτι στην ύλη  του δημοτικού που να βοηθά το μαθητή να λύσει το πρόβλημα αυτό, ούτε καν παρόμοιο πρόβλημα δεν υπάρχει. Πρόκειται καθαρά για ένα πρόβλημα λογικής και κατανόησης, που η όλη του δυσκολία έγκειται στη λεκτική του διατύπωση. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις και πολλαπλασιασμό.
 Αυτός που το έβαλε ήθελε να ελέγξει κατά πόσο ο μαθητής έχει την ευστροφία να αποκωδικοποιήσει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Στα πειραματικά ψάχνουν για τους έξυπνους.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: spiritus asper στις Ιούνιος 27, 2016, 11:02:57 μμ
Κι εμενα για διαχειριση πληροφοριας μου κανει στα προβληματα.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: maria_tslt92 στις Ιούνιος 27, 2016, 11:28:59 μμ
   Θα πληρώσει τα πρώτα πέντε με την χρέωση 0,35*5 και μετά θέλει άλλα 15 κ.μ. νερού, άρα τα επόμενα 10 κ.μ. θα τα πληρώσει με την παρακάτω χρέωση 0,64*15 και χρειάζεται άλλα 5 οπότε είναι στο επόμενο κόστος δηλ. 1,83 ευρώ/κ.μ. νερού. 1,75+9,6+12,81=24,16 ευρώ.
   Στην ύλη του δημοτικού υπάρχουν ανάλογα προβλήματα στην διαχείριση δεδομένων, είναι στην ύλη της ΣΤ'. Πάντα με την πιθανότητα να ΄χω καταλάβει κάτι λάθος!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: spiritus asper στις Ιούνιος 27, 2016, 11:32:18 μμ
Σε αυτο μπερδευτηκα κι εγω στα επομενα 5 απο τα'' 7 επομενα'',αυτα που συμπληρωνουν τα 25 κ.μ.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: sapore στις Ιούνιος 28, 2016, 12:19:34 πμ
επιτέλους (αν και δε ρωτα αυτό το αρχικό post)

5*0,35€ + 15*0,64€ + 5*1,83€ =.......


Το λογαριασμό της ΔΕΗ ξέρετε πως βγαινει;
Το φόρο;

Τα μεικτά στο ΜΚ σας;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: jak_13 στις Ιούνιος 28, 2016, 12:40:43 πμ
Σε αυτο μπερδευτηκα κι εγω στα επομενα 5 απο τα'' 7 επομενα'',αυτα που συμπληρωνουν τα 25 κ.μ.

Τα επόμενα 5 θα χρεωθούν επί 1,83 €. Δε χρειάζεται να πάμε παρακάτω.

Η απάντηση είναι 1,75+9,60+9,15=20,50 €.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: spiritus asper στις Ιούνιος 28, 2016, 12:41:09 πμ
Καλα μην μας δειρεις κιολας,γι αυτο ειπα πως μπερδευτηκα στο δευτερο μηνυμα γιατι τα τελευταια 5 ειναι με 1,83.Ανθρωπινα τα λαθη.

Προς sapore,αυτο.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 28, 2016, 01:29:26 πμ
Δεν υπάρχει κάτι στην ύλη  του δημοτικού που να βοηθά το μαθητή να λύσει το πρόβλημα αυτό, ούτε καν παρόμοιο πρόβλημα δεν υπάρχει. Πρόκειται καθαρά για ένα πρόβλημα λογικής και κατανόησης, που η όλη του δυσκολία έγκειται στη λεκτική του διατύπωση. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις και πολλαπλασιασμό.
 Αυτός που το έβαλε ήθελε να ελέγξει κατά πόσο ο μαθητής έχει την ευστροφία να αποκωδικοποιήσει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Στα πειραματικά ψάχνουν για τους έξυπνους.
Αγαπητέ/ή fifi,
Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου. Κατά την άποψή μου όλα τα προβλήματα είναι λογικής και κατανόησης και απαιτούν αποκωδικοποίηση. Όμως το κύριο προαπαιτουμενο είναι να αναφέρονται σε γνωστή ύλη.
Ή έννοια της κλιμακωτής χρέωσης υπάρχει στην ύλη του μαθήματος της Γ Λυκείου Ανάπτυξη Εφαρμογών και έχει ζητηθεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ή αποτυχία στο συγκεκριμένο θέμα ήταν παταγώδης. Δεν βρέθηκαν τόσοι έξυπνοι δυστυχώς. Τα πρότυπα θα πάρουν και κάμποσους βλακες    :) .
Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: sapore στις Ιούνιος 28, 2016, 01:55:49 πμ
Αγαπητέ/ή fifi,
Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου. Κατά την άποψή μου όλα τα προβλήματα είναι λογικής και κατανόησης και απαιτούν αποκωδικοποίηση. Όμως το κύριο προαπαιτουμενο είναι να αναφέρονται σε γνωστή ύλη.
Ή έννοια της κλιμακωτής χρέωσης υπάρχει στην ύλη του μαθήματος της Γ Λυκείου Ανάπτυξη Εφαρμογών και έχει ζητηθεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ή αποτυχία στο συγκεκριμένο θέμα ήταν παταγώδης. Δεν βρέθηκαν τόσοι έξυπνοι δυστυχώς. Τα πρότυπα θα πάρουν και κάμποσους βλακες    :) .
Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.


Δε διδάσκω σε Α''θμια οπότε δεν μπορώ να απαντήσω για αυτό που ρωτάς.

Θυμάμαι, όμως, αντίστοιχα θέματα από τέλη '70s που είχαν και αναλογίες τύπου:
10 εργάτες χτίζουν ένα φράχτη σε 2 μέρες
Σε πόσες μέρες θα χτίσουν 2 φράχτες 5 εργάτες

Το αν θα "πάρουν και κάποιους βλάκες" και "αποτυχία στο συγκεκριμένο θέμα" έχεις συγκεκριμένα στοιχεία;
Για τόση συμμετοχή και με τέτοια % επί των συμμετεχόντων , θα έλεγα "Περίμενε να δεις".
Δε σημαίνει ότι επειδή πολλοί (ακόμα και απόφοιτοι ΠΕ03) δε μπορούν να το λύσουν , δε μπόρεσαν κάποια παιδιά ΣΤ Δημοτικού.

Μη φτάσουμε στο άλλο άκρο (όπως με τα φετινά θέματα Πανελληνιών).

Θυμηθείτε:
σχεδιασμένο έγκλημα!!!! (http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CF%85%CE%BD%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85)

λαιμητόμος και πιθηκισμός!!! (http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%BC%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%86%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7)

Όταν έχεις στοιχεία από τους 1-2 (ή 0,5) /100 που το απάντησαν για πες: Μπορεί να μη ήταν μαθητές σου.
Μπορεί και να μην πήγαν προετοιμασία.
Δεν μπορεί να το ξέρεις.

Μη γενικεύουμε σε αφορισμούς "γύμνια της εκπαίδευσης"
Μάλλον σε "γύμνια" συγκεκριμένων ανθρώπων (ακόμα και του 99%) πρέπει να ανεφερόμαστε.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 28, 2016, 09:06:36 πμ
@sapore,

Αυτό που αναφέρεις με τις αναλογίες ήταν ένα μικρό μέρος της κατανόησης που χρειαζόταν από τους υποψηφίους.
Οι κλίμακες και η χρέωση ανά κ.μ. δεν κατανοηθηκαν επαρκώς.

Κάποια συγκεκριμένα στοιχεία θα έχω για να θέτω το ερωτημα. Και δεν είπα ότι δεν το έλυσε κανεις. Προς Θεού.
Ή συσχέτιση που κανείς με τις Πανελλήνιες είναι βάσιμη. Οι απόφοιτοι Λυκείου είναι τα ώριμα φρούτα μιας 13χρονης καλλιεργειας. Και δεν μενω στα εύκολα φετινα θέματα. Η ουσία είναι ή αποτίμηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος και η βελτιωση του συστήματος. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με την αδυναμία αποφοίτων Δημοτικού να κατανοήσουν επαρκώς ένα λιτό κείμενο και κάποια δεδομένα σε μορφή πίνακα. Δεν είναι ανησυχητικό; Φταίνε τα βιβλία τους; Φταίει ο τρόπος διδασκαλίας και αφομοίωσης (μαθηματικων και όχι μόνο) εννοιών; Κάτι πάντως φταίει. Και κάποιοι πρέπει να προβληματιστουν σοβαρά και να δράσουν. Άμεσα και προγραμματισμένα.

Μιλησες για προετοιμασία των παιδιών. Μην κρυβομαστε πίσω από το δάκτυλο μας. Εξετάσεις σημαίνει φροντιστήριο, ιδιαίτερο, επιστράτευση γονέων, θείων κ.λπ. . Δεν το θεωρώ κακό. Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθησεως. Το κακό είναι ότι γίνεται με αφορμή τις ανταγωνιστικές εξετάσεις και όχι ως ουσιώδες μέρος της διδασκαλίας.

Για τη γύμνια της εκπαίδευσης δεν σε πιάνω. Όταν το 99% (ή το 95%) είναι γυμνό πώς να το πούμε αλλιώς;

Υ.Γ. Σε ευχαριστώ για τις παραπομπές στα ενδιαφέροντά άρθρα
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fifi στις Ιούνιος 28, 2016, 07:01:58 μμ
      Σε τέτοιου είδους εξετάσεις εκτός από προβλήματα που βασίζονται στη διδαγμένη ύλη, μπαίνουν και προβλήματα που εν μέρει τη χρησιμοποιούν, αλλά επιπλέον χρειάζονται και αυτό το κάτι παραπάνω που πρέπει να έχουν οι ευφυείς μαθητές, αν θέλουν να λέγονται ευφυείς, και που κατά τη γνώμη μου είναι έμφυτο και πολύ λίγο καλλιεργήσιμο. 
      Σαφώς και όλα τα προβλήματα απαιτούν λογική και κατανόηση, κάποια όμως την απαιτούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από κάποια άλλα. Ένα πολύ απλό πρόβλημα μπορεί να γίνει δύσκολο στην επίλυσή του αν για παράδειγμα σ΄αυτό χρησιμοποιήσεις δυσνόητη γλώσσα, ανακατέψεις τη σειρά των πληροφοριών και παραθέσεις στο ενδιάμεσο και μερικές άχρηστες πληροφορίες. Το συγκεκριμένο λοιπόν πρόβλημα, θα μπορούσε να είχε γραφτεί με πιο απλό τρόπο και να έχουν παραλειφθεί οι επιπλέον/άσχετες πληροφορίες από τον πίνακα.
      'Οποιος δεν έλυσε το πρόβλημα αυτό δε σημαίνει ότι είναι βλάκας. Αλίμονο!!!  Ίσως θα ήταν καλύτερο να έγραφα ότι στα πρότυπα σχολεία ψάχνουν τους άριστους των αρίστων, τα αστέρια κοινώς. Μεταξύ τώρα, του αστεριού και του βλάκα υπάρχουν πολλοί ενδιάμεσοι. Σ' αυτούς τους ενδιάμεσους, κατά τη γνώμη μου, ανήκουν όσοι δεν έλυσαν το συγκεκριμένο πρόβλημα.   
       Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την άποψή σου αυτή. Δε θα φορτωθούμε στο έπακρο εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε αποτυχία των μαθητών μας για την οποία ευθύνονται πολλά και πολλοί- και εμείς οι ίδιοι κάποιες φορές. Από την άλλη πάλι, στις εξετάσεις των Προτύπων και της Μαθηματικής εταιρίας, στις οποίες μπαίνουν πάντα προβλήματα που απαιτούν πολυσύνθετη σκέψη και ανάλυση, ανώτερη αυτής του κανονικού επιπέδου/ηλικίας των μαθητών, συχνότατα βλέπουμε επιδόσεις μαθητών που μας εκπλήσσουν ευχάριστα.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 28, 2016, 09:12:11 μμ
      Σε τέτοιου είδους εξετάσεις εκτός από προβλήματα που βασίζονται στη διδαγμένη ύλη, μπαίνουν και προβλήματα που εν μέρει τη χρησιμοποιούν, αλλά επιπλέον χρειάζονται και αυτό το κάτι παραπάνω που πρέπει να έχουν οι ευφυείς μαθητές, αν θέλουν να λέγονται ευφυείς, και που κατά τη γνώμη μου είναι έμφυτο και πολύ λίγο καλλιεργήσιμο.
Δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο. Δεν είμαι ειδικος, αλλά ή επίλυση προβλήματος διδάσκεται. Ίσως ένας μαθητής που δεν το έχει δεν θα γίνει ποτέ μαθηματική ιδιοφυΐα. Θα γίνει όμως σίγουρα πολύ καλύτερος με μετρησιμους όρους.

       Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την άποψή σου αυτή. Δε θα φορτωθούμε στο έπακρο εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε αποτυχία των μαθητών μας για την οποία ευθύνονται πολλά και πολλοί- και εμείς οι ίδιοι κάποιες φορές. Από την άλλη πάλι, στις εξετάσεις των Προτύπων και της Μαθηματικής εταιρίας, στις οποίες μπαίνουν πάντα προβλήματα που απαιτούν πολυσύνθετη σκέψη και ανάλυση, ανώτερη αυτής του κανονικού επιπέδου/ηλικίας των μαθητών, συχνότατα βλέπουμε επιδόσεις μαθητών που μας εκπλήσσουν ευχάριστα.
Δεν νομίζω ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα απαιτεί πολυσύνθετη σκέψη και ανάλυση. Απλή κατανόηση κειμένου και απλή λογική χρειάζεται κατά τη γνώμη μου.
Δες ένα άλλο θέμα που, πάντα κατά τη γνώμη μου, απαιτεί ιδιαίτερο μαθηματικό ταλέντο.
"Σε πόσα μηδενικά τελειώνει το γινόμενο 25*25*25*25*25*25*25*4*4*4*16*16;"
Το * παριστάνει "επί".
Αυτό μάλιστα.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: aghathi στις Ιούνιος 28, 2016, 09:20:43 μμ
Απαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: edesta στις Ιούνιος 28, 2016, 09:25:29 μμ
Για να φύγουμε εκτός θέματος: :) 5^14*2^14=10^14 άρα 14 μηδενικά
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: jak_13 στις Ιούνιος 28, 2016, 10:18:31 μμ
Απαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.

Πού χρειάζεται η αναγωγή στη μονάδα;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 28, 2016, 11:00:21 μμ
Απαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.
Ή έκφραση "κλιμακωτή χρέωση" είναι δασκαλίστικος όρος που χρησιμοποιούμε μεταξύ μας. Δεν χρειαζόταν στα παιδιά για τη λύση. Ως αναγωγή στη μονάδα τι εννοείς αφού ή χρέωση δίνεται ανά κ.μ.δηλαδη στη μονάδα;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: lakostas στις Ιούνιος 28, 2016, 11:29:52 μμ
Σαν μαθηματικός μπορώ να σου πω ότι είναι πρόβλημα αναγωγής στην μονάδα. Δηλαδή θα διαιρέσει το 1,83 με το 7 για να βρει πόσο κοστίζει το ένα κ.μ. και στη συνέχει θα πολλαπλασιάσει με το 5 για να βρει πόσο κάνουν τα 5. Αρα:
Τα πρώτα 5 0,35€
Τα επόμενα 15 0,64€
Και τα άλλα 5 που περισσεύουν (μετα τις πράξεις που προαναφεραμε) 1,30

Είναι όμως αρκετά δύσκολο για Δημοτικό πιστεύω.
Με συγχωρείτε, ήμουν από κινητό και δε φαίνονταν καλά τα γραφόμενα στο γκρι κουτάκι, ότι ήταν ανα κ.μ. Υπάρχει λάθος στη λύση μου. Βλέπω ότι πλέον απαντήθηκε άρα αν θέλετε μπορεί να αφαιρεθεί το μήνυμά μου για να μην μπερδεύει.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fifi στις Ιούνιος 29, 2016, 12:04:15 πμ
Σαφως και το προβλημα αυτο δε λυνεται με αναγωγη στη μοναδα καθως δε ψαχνουμε την τιμη της μοναδας. Αυτη μας ειναι γνωστη.

Αγαπητε fair play αφου οπως λες το προβλημα ειναι απλο  και χρειαζεται μονο απλη λογικη και κατανοηση κειμενου γιατι σου φανηκε τοσο δυσκολο και γιατι θεωρησες οτι ειναι εκτος υλης;

Σιγουρα δεν εισαι εκπαιδευτικος πρωτοβαθμιας και δεν ξερω καν αν εισαι μαχιμος εκπαιδευτικος και αρα μιλας εκ πειρας.  Ναι το προβλημα ειναι απλο και λογικο μονο  για εναν ενηλικα, με καλες επιδοσεις στα μαθηματικα,  γιατι ειμαι εκατο τοις εκατο σιγουρη  οτι παρα πολλοι ειναι αυτοι που δε θα μπορουσαν να το λυσουν. Ακομα κι εδω στο σαιτ καποιοι προβληματιστηκαν. Ο,τι ομως ειναι απλο και κατανοητο για εναν ενηλικα δε σημαινει οτι ειναι το ιδιο. και για ενα παιδι το πολυ 12 ετων , που βρισκεται σε ενα αλλο σταδιο νοητικης αναπτυξης απο αυτο του ενηλικα.  Επιμενω οτι το προβλημα ειναι δυσκολο και πολυσυνθετο- προσοχη ιδιως για ενα παιδι -και το γεγονος οτι ολο το προβλημα ειναι ενας πινακας το κανει ακομα πιο δυσκολο, γιατι αυτος ο πινακας χρειαζεται αποκωδικοποιηση.

Τελος , μιλωντας  εκ πειρας μπορω να πω οτι αυτο που βασικα διδασκεται στα μαθηματικα, και σε μερικες περιπτωσεις πολυ δυσκολα κι αυτο, ειναι καποιοι μηχανισμοι οι απλες πραξεις για παραδειγμα και καποιοι συγκεκριμενοι τυποι απλων προβληματων. Αν ξεφυγεις απο αυτα αυτοι που δεν το εχουν με τα μαθηματικα μπερδευονται και στις περισσοτερες των περιπτωσεων αδυνατουν να βαλουν τις σκεψεις τους σε σειρα ακομα κι αν τους  βοηθας. Τουλαχιστον αυτο εχω δει εγω. Οι εξαιρεσεις στον κανονα ειναι σπανιοτατες.

Αγαπητε fair play τα γραφω ολα αυτα μην εχοντας την προθεση να αντιδικισω μαζι σου, αλλα απλα γιατι βρηκα τη συζητηση μας ενδιαφερουσα. Καθε αλλη αποψη δεκτη και συζητησιμη.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: aghathi στις Ιούνιος 29, 2016, 12:32:40 πμ
Αναφέρθηκα στην αναγωγη στη μονάδα για να απαντήσω στον συνάδελφο που μίλησε για αυτήν και να πω ότι είναι γνωστή στα παιδιά από την τεταρτη.  :)
Όπως είναι γνωστή η έννοια ότι όταν γνωρίζω την τιμή της μονάδας μπορώ να βρω την  τιμή των πολλών. Όπως είπα απάντησα ως μητέρα..
Στην πραγματικότητα θεωρώ ότι η ύλη των μαθηματικών στο δημοτικό είναι υπερβολική και δεν χρειάζεται να είναι εκπαιδευτικος κάποιος για να το δει αυτό. Οποία μητέρα και να ρωτήσετε θα απαντήσει ότι η προπαιδεια που πρέπει να μάθουν τα "δευτερακια" (ως το 12) είναι εφιάλτης. Δεν μιλάω για τα κλασματα και τις εξισώσεις της έκτης. Δεν είναι μόνο η ύλη, είναι ο τρόπος που πσρουσιαζονται
Κατά τα άλλα το πρόβλημα που αναφέρθηκε είναι σαφώς μέσα στην ύλη πολύ πριν την έκτη και θεωρώ ότι η πραγματική δυσκολία βρίσκεται στη λεκτικη διατύπωση.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fifi στις Ιούνιος 29, 2016, 12:55:57 πμ
Αγαπητη agathi οταν εγραφα την απαντηση μου ειλικρινα δεν απαντουσα σε καποιον συγκεκριμενα. Απλα ηθελα να βαλω λιγο τα πραγματα στη θεση τους , γιατι ο σωστος τροπος επιλυσης του προβληματος δεν ειχε φανει ξεκαθαρα ποιος ηταν.
Κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου. Και εγω πιστευω πως ενας μαθητης της Τεταρτης   ικανος στα μαθηματικα μπορει να λυσει το προβλημα το οποιο επιπλεον απαιτει πολλαπλασιασμο και προσθεση δεκαδικων.
Εισαι και εκπαιδευτικος η απλως μαμα;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: jak_13 στις Ιούνιος 29, 2016, 01:12:58 πμ
Απαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.
Ή έκφραση "κλιμακωτή χρέωση" είναι δασκαλίστικος όρος που χρησιμοποιούμε μεταξύ μας. Δεν χρειαζόταν στα παιδιά για τη λύση. Ως αναγωγή στη μονάδα τι εννοείς αφού ή χρέωση δίνεται ανά κ.μ.δηλαδη στη μονάδα;

Η έκφραση "κλιμακωτή χρέωση" φυσικά και δεν είναι "δασκαλίστικος" όρος αφού χρησιμοποιείται σε πάρα πολλά θέματα της σημερινής εποχής. Ούτως ή άλλως όμως, δεν υπάρχει καν σαν έκφραση μέσα στο πρόβλημα για να θεωρήσουμε ότι μπορεί να δυσκολέψει.
Δεν ξέρω για ποιους μπορεί να θεωρηθεί εύκολο το συγκεκριμένο πρόβλημα όταν ακόμη και κάποιοι από εμάς τοποθετούν τη λύση του σε λάθος βάση.
Θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό είναι θέμα λογικής περισσότερο παρά μαθηματικών, που δεν είναι συνηθισμένη ακόμα και σε μεγαλύτερα παιδιά.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: greedo στις Ιούνιος 29, 2016, 07:59:40 πμ
...............................................
Θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό είναι θέμα λογικής περισσότερο παρά μαθηματικών, που δεν είναι συνηθισμένη ακόμα και σε μεγαλύτερα παιδιά.
Συμφωνώ σε συτό και έχω να προσθέσω οτι αν το πρόβλημα δινόταν με ακέραιους αριθμούς και όχι με δεκαδικούς, θα γινόταν κατανοητό από μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και θα είχε έτσι μεγαλύτερη "εκπαιδευτική αξία", εκτός αν το ζητούμενο του θεματοδότη ήταν να βρεθούν αυτοί οι λίγοι οι οποίοι θα το αντιληφθούν και θα το επιλύσουν με τη συγκεκριμένη μορφή.
 Άποψή μου είναι οτι οι δεκαδικοί, τα κλάσματα κλπ πολλές φορές αποπροσανατολίζουν αυτούς "που δεν το έχουν τόσο" με τα μαθηματικά, ενώ το ίδιο πρόβλημα με ακεραίους γίνεται αποδεκτό θετικά από μεγαλύτερη ομάδα μαθητών.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 29, 2016, 09:00:27 πμ
Η έκφραση "κλιμακωτή χρέωση" φυσικά και δεν είναι "δασκαλίστικος" όρος αφού χρησιμοποιείται σε πάρα πολλά θέματα της σημερινής εποχής.
..........................
Θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό είναι θέμα λογικής περισσότερο παρά μαθηματικών, που δεν είναι συνηθισμένη ακόμα και σε μεγαλύτερα παιδιά.
Με το "δασκαλίστικος" εννοούσα ότι τον χρησιμοποιούμε μεταξύ μας οι εκπαιδευτικοί χωρίς να είναι απαραίτητα γνωστός στα παιδιά, όπως π.χ. ο όρος "ομώνυμα κλάσματα".  Και όπως λες χρησιμοποιείται και σε άλλους χώρους άσχετους με τη εκπαίδευση.

Το ότι η λογική δεν είναι συνηθισμένη ακόμα και σε μεγαλύτερα παιδιά που λες είναι για μένα τραγικό.
Θα τρίζουν τα κοκαλακια του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα.
Αν αποτυγχάνουμε να διδάξουμε στα παιδια ορθολογισμό που πάμε;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για τα Μαθηματικά του Δημοτικού
Αποστολή από: fair_play στις Ιούνιος 29, 2016, 11:05:19 μμ
............
Αγαπητε fair play αφου οπως λες το προβλημα ειναι απλο  και χρειαζεται μονο απλη λογικη και κατανοηση κειμενου γιατι σου φανηκε τοσο δυσκολο και γιατι θεωρησες οτι ειναι εκτος υλης;

Σιγουρα δεν εισαι εκπαιδευτικος πρωτοβαθμιας και δεν ξερω καν αν εισαι μαχιμος εκπαιδευτικος και αρα μιλας εκ πειρας.
......................
Τελος , μιλωντας  εκ πειρας μπορω να πω οτι αυτο που βασικα διδασκεται στα μαθηματικα, και σε μερικες περιπτωσεις πολυ δυσκολα κι αυτο, ειναι καποιοι μηχανισμοι οι απλες πραξεις για παραδειγμα και καποιοι συγκεκριμενοι τυποι απλων προβληματων. Αν ξεφυγεις απο αυτα αυτοι που δεν το εχουν με τα μαθηματικα μπερδευονται και στις περισσοτερες των περιπτωσεων αδυνατουν να βαλουν τις σκεψεις τους σε σειρα ακομα κι αν τους  βοηθας. Τουλαχιστον αυτο εχω δει εγω. Οι εξαιρεσεις στον κανονα ειναι σπανιοτατες.

Αγαπητε fair play τα γραφω ολα αυτα μην εχοντας την προθεση να αντιδικισω μαζι σου, αλλα απλα γιατι βρηκα τη συζητηση μας ενδιαφερουσα. Καθε αλλη αποψη δεκτη και συζητησιμη.
Αγαπητέ/ή fifi είμαι στη δευτεροβάθμια. Το πρόβλημα αποδείχθηκε στην πράξη πολύ δυσκολο για τους υποψηφίους. Εγώ απλά προσπάθησα να ανίχνευσω την αιτία της αποτυχίας μέσα από την αρχική μου ερώτηση. Ξέρω ότι ή επίλυση προβλήματος είναι ένα ζορικο αντικείμενο. Όμως διδάσκεται από την Β Δημοτικού αν δεν κάνω λάθος. Βεβαια, ανεξάρτητα από τις μεθόδους αντιμετώπισης που διδάσκονται ασφαλως κάθε πρόβλημα είναι ιδιαιτερο. Εδώ νομίζω εντοπίζεται ή δυσκολία.
Δεν υπάρχει καμία αντιδικία μεταξύ μας και η συζήτηση είναι πράγματι ενδιαφέρουσα και χρήσιμη. ☺
ΥΓ Το nickname σου έχει πολύ πλάκα. ☺