Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: platonas στις Φεβρουάριος 08, 2020, 08:27:22 πμ

Τίτλος: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: platonas στις Φεβρουάριος 08, 2020, 08:27:22 πμ
Τελικά ένα χρόνο κράτησε. Τα φροντιστήρια το κατάφεραν και πάλι. Δεν υπήρχε τρόπος να αντιμετωπίσουν το 7ώρο του σχολείου με το 3ωρο ή 4 ώρο το δικό τους. Επίσης ο καθηγητης του σχολείου είχε την δυνατότητα να κάνει μάθημα και ασκήσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εξετάσεων (τουλάχιστον είχε τον απαιτούμενο χρόνο) και όχι απλά να κάνει την μικρή επνάληψη του φροντιστηρίου. Άρα είχε την δυνατότητα να δείξει (σε αρκετές περιπτώσεις) ότι και το σχολείο μπορεί να βοηθήσει (σε ένα καλό βαθμό) στις εξετάσεις. Πράγματα ανεπίτρεπτα για τα φροντιστήρια και τους ψηλά βρισκόμενους στα υπουργείο που τα υποστηρίζουν. "Πολά κενά λόγω 7ώρου" διαπύστωσε η υπουργός μας. "Με ένα σμπάρο δυό γκαρσόνια" που έλεγε και ο Βέγγος. Άντε ξανά να φανει ότι όλη η δουλειά γίνεται στο φροντιστήριο και άντε να μειωθουν τα κενά και να τρέχουν όλοι για συμπλήρωση ωραρίου.
Και όπως έλεγε καιο Χαρρυ Κλύν:
'Ελλάδα η χώρα του πράσινου ήλιου της ΑΕΚ του ΠΑΟΚ της Καλαμαριάς. Ελλάδα η χώρα , σουβλάκι με πίττα, ντατσουν, adidas και Χάνι της Γραβιάς"
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: Mack77 στις Φεβρουάριος 08, 2020, 08:57:01 πμ
Ναι το είδα και εγώ με το έγιναν επταωρα τα μαθήματα σταμάτησαν τα φροντιστήρια να δουλεύουν ! Απλά κάπως πρέπει να μειωθούν οι ανάγκες στις βασικές ειδικότητες και να βάλουμε άλλες που ψιλό πλεονάζουν . Ασε που κάναμε την Τρίτη λυκειου να μην έχει μαθήματα γενικής όπως χρειάζεται . Είμαι βασική ειδικότητα αλλά αυτή είναι η αλήθεια
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: erietta στις Φεβρουάριος 08, 2020, 09:35:56 πμ
Mack77, συμφωνώ με το ότι το Υπουργείο θέλει μειωθούν τα κενά στις βασικές ειδικότητες. Από κει και πέρα δεν νομίζω ότι χρειάζονται πολλά μαθήματα γενικής. Έχεις κάνει Ιστορία Γενικής να δεις πόσο αρνητικά και κουρασμένα ήταν τα παιδιά; Όχι φυσικά όταν τους μιλούσα για θέματα της πρόσφατης ιστορίας (π.χ. τους έλεγα για τον Παπανδρέου και άκουγαν με προσοχή, αλλά όταν έπρεπε να διαβάσουν κι άλλη ύλη. Ή την τρέλα που μαθητές της Γ΄ είχαν 3 ιστορίες, Ιστορία Γενικής, Ιστορία Κατεύθυνσης που δεν την έδιναν στις Πανελλαδικές και Ιστορία Τέχνης (επιλογής, αλλά τελικά υποχρεωτικό). Από αυτή την άποψη, ναι, τα 7ωρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον φτωχό μαθητή που δεν μπορούν οι γονείς του να δίνουν περιουσίες στα φροντιστήρια.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: nikos99 στις Φεβρουάριος 08, 2020, 09:48:24 πμ
Aν μειωθούν οι ώρες κατευθύνσεων από 7 σε 5 ή 6, θα πρέπει να επαναφέρουν τα μαθήματα γενικής παιδείας (όπως η Στατιστική Γ Λυκείου, που φέτος διδάσκεται εμβόλιμα και επιφανειακά στη Β Λυκείου) για να μη διαταραχθούν οι ισορροπίες. Αλλιώς, είναι ξεκάθαρο οτι θέλουν απλά να ΚΟΨΟΥΝ ειδικότητες.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: ΓΘΣ στις Φεβρουάριος 08, 2020, 10:02:22 πμ
Είναι δεδομένη η μείωση των 7ωρων?
Υπαρχει απόφαση για αυτό, ή απλά το υποθέτουμε?
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: Lasid στις Φεβρουάριος 08, 2020, 10:06:48 πμ
Είναι δεδομένο ότι θα ισχύει από τον Σεπτέμβριο. Το ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: JURE στις Φεβρουάριος 08, 2020, 11:11:35 πμ
Ιστορία, μαθήματα κατεύθυνσης, γλώσσες ελληνική και μία άλλη αγγλικά ή γαλλικά, μαθηματικές έννοιες, πληροφορική. Για όλους και να δίνουν σε όλα όλοι! Μαθητής που δεν μπορεί να κάνει μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο ή να διαμορφώσει ένα κείμενο σε word ή μαθητής που δεν κατέχει βασικές έννοιες των μαθηματικών και δεν μπορεί να επιλύει απλά προβλήματα ή μαθητής που είναι αγράμματος ή ανιστόριτος ή δεν κατέχει σε επίπεδο Β1 μια ξένη γλώσσα δεν μπορεί και δεν πρέπει να παίρνει απολυτήριο λυκείου. Πόσω μάλλον να σπουδάσει σε ελληνικό δημόσιο (πληρωμένο από όλους μας) πανεπιστήμιο. Χρειάζεται αναμόρφωση από τη βάση προς τα πάνω. Χρειάζονται τεχνικές σχολές για βασική τεχνογνωσία που αφορά τον ελληνικό πλούτο ορυκτό, πανίδα, χλωρίδα, θάλασσα... και φυσικά για τουρισμό, επιχειρηματικότητα και δόμηση. Τα περισσότερα παιδιά πρέπει να φοιτούν σε τεχνικό λύκειο. Αυτά τα λύκεια πρέπει να αναμορφωθούν εντελώς. Αυτά κι αν μας κοστίζουν (τόσα εργαστήρια πλήρως εξοπλισμένα) χωρίς τελικά θετικό αποτέλεσμα για την κοινωνία.
Φροντιστήριο δεν χρειάζεται κανένας μαθητής που ξέρει να μελετά. Αυτή τη γνώση την κατακτά κανείς στην εξαετία του δημοτικού. Και τη συμπληρώνει στα 3 του γυμνασίου. Αν μέχρι τότε δεν έχει μάθει κάποιος να μαθαίνει, μια ζωή θα είναι υπόδουλος των άλλων. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε γύρω μας και πολύ ενδεικτικά και τα αποτελέσματα του Pisa.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: platonas στις Φεβρουάριος 08, 2020, 11:50:58 πμ
Συνάδελφε έχεις κάνει μάθημα σε κατεύθυνση για πανελλήνιες; Έχει δει θέματα που βάζουν π.χ φυσική χημεία μαθηματικά ; Για να μπορεσει κάποιος να τα αντιμετωπίσει χωρίς βοήθεια (φροντιστηρίου) πρέπει να έχει γεννηθεί διάνοια ώστε να μπορεί να φτάσει  μόνος του να διαβάζει σε τέτοιο επίπεδο.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 08, 2020, 11:52:56 πμ
Εγώ διαφωνώ να δίνουν όλοι όλα. Ο Αϊνστάιν δίνοντας την πρώτη φορά εξετάσεις για το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης αρίστευσε στα Μαθηματικά και στη Φυσική και βάλτωσε στα Γαλλικά και στη Φυτολογία. Και κόπηκε. Και ξανάδωσε. Μάλιστα ανάφερε πως ο εξαναγκασμός τη δεύτερη χρονιά της παπαγαλίας των άσχετων με τα φυσικομαθηματικά μαθημάτων τον έφτασε στο σημείο για έναν ολάκερο χρόνο (τον πρώτο στη σχολή) να μη μπορεί να μελετήσει ευχάριστα την επιστήμη του μα να τον δυσανασχετεί. Τα παιδιά με την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης και της αριστείας σ' όλα τα μαθήματα πέραν της φυσικής τους κλίσης τα εξαντλούμε και το μόνο που καταφέρνουμε είναι ν' αφανίσομε και το έμφυτο ταλέντο τους.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: Kostas 21 στις Φεβρουάριος 08, 2020, 12:19:33 μμ
Είναι δεδομένο ότι θα ισχύει από τον Σεπτέμβριο. Το ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας.
Ώστε  να χρειαστούν και λιγότεροι Αναπληρωτές σε κάποιες ειδικότητεςΠΕ03 , ΠΕ04 πχ. Θα επιστρέψουν τα μαθήματα στις ώρες που είχαν.  Το θέλουν και οι φροντιστές.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: nikos99 στις Φεβρουάριος 08, 2020, 12:38:58 μμ
Aν μειώσει τις ώρες των κατευθύνσεων, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να επαναφέρει τις ώρες που χάθηκαν σε κάποια μαθήματα γενικής παιδείας....Η ΟΛΜΕ μόνιμα ''επιφυλάσσεται''.........
(Νέα Διαμαντοπούλου η Κεραμέως, ξεκάθαρα)
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: micdim στις Φεβρουάριος 08, 2020, 02:32:32 μμ
Έλα τι λες ? Σωστά άλλωστε σε μια παρασιτική κοινωνία...ζούμε...ας την κάνουμε και επίσημη...

Το θέλουν και οι φροντιστές.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: JURE στις Φεβρουάριος 08, 2020, 02:58:32 μμ
Εγώ διαφωνώ να δίνουν όλοι όλα. Ο Αϊνστάιν δίνοντας την πρώτη φορά εξετάσεις για το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης αρίστευσε στα Μαθηματικά και τη Φυσική και βάλτωσε στα Γαλλικά και στη Φυτολογία. Και κόπηκε. Και ξανάδωσε. Μάλιστα ανάφερε πως ο εξαναγκασμός τη δεύτερη χρονιά της παπαγαλίας των άσχετων με τα φυσικομαθηματικά μαθημάτων τον έφτασε στο σημείο για έναν ολάκερο χρόνο (τον πρώτο στη σχολή) να μη μπορεί να μελετήσει ευχάριστα την επιστήμη του μα να τον δυσανασχετεί. Τα παιδιά με την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης και της αριστείας σ' όλα τα μαθήματα πέραν της φυσικής τους κλίσης τα εξαντλούμε και το μόνο που καταφέρνουμε είναι ν' αφανίσομε και το έμφυτο ταλέντο τους.
Την επάρκεια πρέπει να κρίνουμε. Ποιος μίλησε για την αριστεία. Καλούνται να ζήσουν σε ένα περιβάλλον εντελώς διαφορετικό από εκείνο που μεγαλώσαμε εμείς και επιμένουμε να αξιολογούμε τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Ίδιο με το 80. Οι πανελλήνιες είναι άνευ ουσίας έτσι όπως είναι. Η εξειδίκευση είναι δουλειά των πανεπιστημίων και των τεχνικών σχολών. Πολίτες όμως θα είναι όλοι. Μάλιστα ευρωπαίοι πολίτες. Κι εμείς ωσάν να εκτρέφουμε πρόβατα συνεχίζουμε να τα ωθούμε στην παπαγαλία. Βλέπουμε τα αποτελέσματα χρόνια τώρα και στην κρίση των πολιτών και στις χρεωκοπίες που έρχονται αναπόφευκτα και στις επιλογές των ευρωβουλευτών μας (δυο παραδείγματα που τα λένε όλα Ζαγοράκης και Γεωργούλης!) και και και. Χρειαζόμαστε ένα τύπου μπακαλορεά απολυτήριο. Δυνατό πανευρωπαικά! Σίγουρα δεν χρειαζόμαστε αγράμματους πτυχιούχους χωρίς πολιτικοκοινωνική συνείδηση έτοιμοι να υποδουλωθούν για μια θεσούλα.
Θέλει δουλειά πολλή...για να γυρίσει ο Ήλιος!

Υ.Γ. Το παράδειγμα του Αινστάιν δεν πείθει πια. Τα δεδομένα της εποχής του δεν ισχύουν. Αντιθέτως λειτουργούμε στο άλλο άκρο. Είτε διαθέτεις είτε όχι ικανότητες θα σε βάλουμε σε μια σχολή...και όλα ρόδινα.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: BILL231 στις Φεβρουάριος 08, 2020, 05:13:16 μμ
Πρώτη φορά που με το 7ωρο έγινε μια σοβαρή προσπάθεια να βοηθηθούν όλοι οι μαθητές της Γ`Λυκείου με τα μαθήματα που θα εξεταστούν στις πανελλαδικές και ειδικά τα παιδιά φτωχών οικογενειών.. και αντί να στηριχτεί αυτή η προσπάθεια συνάδελφοι ψάχνουν να βρουν τι πρέπει να μπει μάθημα τώρα για να έχουν να ξεκουράζονται τα παιδιά,γιατί μην μου πει κανείς πως στη Γ`Λυκείου τα ενδιαφέρει η Ιστορία ή τα θρησκευτικά ή η θεατρολογία.. αρκεί κάποιοι να χαλαρώνουν και να συμπληρώνουν το ωράριό τους.. ξανά βήματα προς τα πίσω.. κρίμα..
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 08, 2020, 05:38:53 μμ
Εγώ διαφωνώ να δίνουν όλοι όλα. Ο Αϊνστάιν δίνοντας την πρώτη φορά εξετάσεις για το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης αρίστευσε στα Μαθηματικά και τη Φυσική και βάλτωσε στα Γαλλικά και στη Φυτολογία. Και κόπηκε. Και ξανάδωσε. Μάλιστα ανάφερε πως ο εξαναγκασμός τη δεύτερη χρονιά της παπαγαλίας των άσχετων με τα φυσικομαθηματικά μαθημάτων τον έφτασε στο σημείο για έναν ολάκερο χρόνο (τον πρώτο στη σχολή) να μη μπορεί να μελετήσει ευχάριστα την επιστήμη του μα να τον δυσανασχετεί. Τα παιδιά με την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης και της αριστείας σ' όλα τα μαθήματα πέραν της φυσικής τους κλίσης τα εξαντλούμε και το μόνο που καταφέρνουμε είναι ν' αφανίσομε και το έμφυτο ταλέντο τους.


Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν. Πώς ήταν δυνατόν να μπει στο Πολυτεχνείο χωρίς να έχει βασικές γνώσεις χημείας και βιολογίας ή χωρίς να γνωρίζει γαλλικά, γλώσσα της επιστήμης και της λογοτεχνίας μέχρι εκείνη την εποχή; Πώς θα διάβαζε βιβλιογραφία στα γαλλικά; Τα γερμανικά του δεν αρκούσαν.

Η ιδέα ότι πρέπει να παρακολουθούμε μόνο τα μαθήματα στα οποία έχουμε κλίση και μας ευχαριστούν μπορεί να μας βολεύει, γιατί μας δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αλλά μακροπρόθεσμα δημιουργεί προβλήματα.
Το να έχεις επαρκείς γνώσεις σε άλλα αντικείμενα δίνει τη δυνατότητα: α) να χρησιμοποιείς τις άλλες γνώσεις για να αποδώσεις καλύτερα στο αντικείμενό σου (π.χ η καλή γνώση της γλώσσας σε βοηθά να εκφράσεις με μεγαλύτερη ακρίβεια τις σκέψεις σου, η καλή γνώση ξένων γλωσσών σε βοηθά να διαβάσεις βιβλιογραφία από το πρωτότυπο), β) να αξιολογείς καλύτερα τις πληροφορίες που σου παρέχονται σ' αυτά τα αντικείμενα και να μην πέφτεις εύκολα θύμα παραπληροφόρησης, γ) να βλέπεις το αντικείμενό σου και από άλλες σκοπιές, με έναν πιο πρωτότυπο τρόπο (π.χ σκέψου ότι o Chomsky έχοντας γνώσεις μαθηματικών μπήκε στη διαδικασία να προσεγγίσει τη σύνταξη στη γλώσσα με μαθηματική λογική)  και δ) να συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν χιλιάδες πράγματα στην επιστήμη τα οποία αγνοείς, άρα είναι πιο φρόνιμο να μην είσαι δογματικός και αλαζονικός επιστήμονας.


Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν η γενική παιδεία, που είναι απαραίτητη, μπορεί να συνεχίζεται και στη Γ' Λυκείου. Η γνώμη μου είναι ότι είναι δύσκολο να συμβεί αυτό από τη στιγμή που οι εξετάσεις για το πανεπιστήμιο είναι στο τέλος της τάξης και το επίπεδό τους είναι υψηλό.
Στην πράξη αυτό που συμβαίνει, όταν υπάρχουν τέτοια μαθήματα, είναι ότι κανείς δεν έχει χρόνο για να τους δώσει σημασία, κυρίως δε οι ώρες των μαθημάτων κατεύθυνσης δεν είναι αρκετές σε σχέση με τις απαιτήσεις και οι μαθητές προσπαθούν να τις αναπληρώσουν στα φροντιστήρια. Γι' αυτό και βλέπεις να κάνουν φροντιστήριο ακόμα και καλοί μαθητές, ακόμα κι αν φοιτούν στο καλύτερο ιδιωτικό σχολείο και έχουν τους καλύτερους καθηγητές.

Θυμάμαι ως μαθήτρια λχ ότι στο σχολείο είχαμε διδαχθεί καμιά δεκαριά άγνωστα κείμενα στα αρχαία ελληνικά. Ήταν δυνατόν να νομίζει κανείς ότι θα μπορούσε κάποιος μαθητής να ερμηνεύσει μετά οποιοδήποτε άγνωστο κείμενο του έπεφτε στις εξετάσεις με τόσο λίγη εξάσκηση; Είναι σαν να πιστεύει κανείς ότι έχοντας λύσει μόνο δέκα ασκήσεις μαθηματικών στο σχολείο μπορεί να λύσει τις ασκήσεις των πανελληνίων.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 08, 2020, 06:27:03 μμ
Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν.
Είμαι βέβαιος πως το πιστεύεις. Εξάλλου τι θα χάναμε κι αν αφάνιζαν το ταλέντο του; (Το κατόρθωσαν για ένα χρόνο). Απλά δε θα υπήρχε η Θεωρία της Σχετικότητας κι η Θεωρία της Βαρύτητας. Μα τι σημασία έχει; Θα υπήρχαν οι Άγιοι Πατέρες να μελετούμε με κατάνυξη την Προσφορά τους στην Παιδεία στα Γράμματα στις Τέχνες και κάπου αλλού που δεν ενθυμούμαι. Μαζί σου apri κι εγώ. Γενική απεργία του νου διά παντός. Ή με απλά λόγια φέρτε τους όλους στα μέτρα της apri (και του Leon21). Τ' άλλα τα πιο ψηλά δε μας χρειάζουνται. Μας προκαλούν κι ίλιγγο συν τοις άλλοις. Φέρνουν και ναυτία κάτι σαν ανακατωσούρα.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 08, 2020, 06:34:08 μμ
Όποιος δίνει εξετάσεις για Πολυτεχνεία σε τρία μαθήματα πρέπει να εξετάζεται. Μαθηματικά Φυσική Χημεία. Κι η εξέταση στα Πανεπιστήμια. Όχι στα Λύκεια. Τελεία. Δε θα γίνουνται οι μαθητές τα θύματα των δικών μας συμπλεγματικών ε ξ ε τ α σ ι ο μ α ν ώ ν καταβολών. Αντίστοιχα για τις Νομικές στα θεωρητικά μαθήματα.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: JURE στις Φεβρουάριος 09, 2020, 08:01:35 πμ
Συνάδελφε έχεις κάνει μάθημα σε κατεύθυνση για πανελλήνιες; Έχει δει θέματα που βάζουν π.χ φυσική χημεία μαθηματικά ; Για να μπορεσει κάποιος να τα αντιμετωπίσει χωρίς βοήθεια (φροντιστηρίου) πρέπει να έχει γεννηθεί διάνοια ώστε να μπορεί να φτάσει  μόνος του να διαβάζει σε τέτοιο επίπεδο.
Ναι φυσικά. Τα περισσότερα χρόνια που εργάζομαι. Μαθητές μου έχουν πετύχει υψηλόβαθμες σχολές χωρίς καμία έξτρα βοήθεια (όχι μόνο για τα μαθήματα που δίδασκα. Σε όλα). Εσείς πιστεύετε ότι αν δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια οι Ιατρικές Σχολές πχ θα ήταν άδειες;
Ούτε διάνοιες ήταν ούτε ευφυίες οι μαθητές αυτοί. Με iq του μέσου ανθρώπου. Κοινή εξυπνάδα. Με τη σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές τους, με επιμονή και δουλειά από μέρους τους, μια χαρά μπορούν να τα καταφέρουν. Σκεφτείτε και το ανάποδο. Όλα σχεδόν τα παιδιά πηγαίνουν φροντιστήριο κι από το δημοτικό πλέον. Θα ανέμενε κανείς όταν δίνουν πανελλήνιες να πετυχαίνουν ένα 15 έστω. Πώς εξηγούνται τα 1,2,3 ;
Η ύλη και τα θέματα κατ επέκταση πρέπει να είναι στα μέτρα που καθορίζονται από τις γνώσεις που δύναται να χει κατακτήσει κανείς στα 12 έτη μαθητικής ζωής. Και σε γενικές γραμμές είναι. Για εμένα αλλού βρίσκεται το πρόβλημα: τα χουν όλα έτοιμα και δεν μαθαίνουν να μελετούν σε βάθος. Δεν είναι δυνατόν φυσικά όλοι να επιδιώκουν να γίνουν "επιστήμονες". Ούτε πραγματικά οι μαθητές το θέλουν ούτε χρειάζονται τόσοι. Τα τεχνικά λύκεια λοιπόν πρέπει να είναι όντως τεχνικά και να εκπαιδεύουν σωστούς πολίτες και τεχνίτες.
Ολική αναμόρφωση του συστήματος απαιτείται! Από τη βάση του. Για το 7ωρο; Νομίζω ότι για άλλους λόγους ζητούν να παραμείνει κι όχι για τους παιδαγωγικούς που επικαλούνται.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: platonas στις Φεβρουάριος 09, 2020, 09:11:29 πμ
Ο.κ Ότι πεις.. άλλωστε  ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει εδω μέσα........
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: JURE στις Φεβρουάριος 09, 2020, 10:49:13 πμ
Όποιος δίνει εξετάσεις για Πολυτεχνεία σε τρία μαθήματα πρέπει να εξετάζεται. Μαθηματικά Φυσική Χημεία. Κι η εξέταση στα Πανεπιστήμια. Όχι στα Λύκεια. Τελεία. ... Αντίστοιχα για τις Νομικές στα θεωρητικά μαθήματα.
Αυτό είναι το ιδανικό: θέματα και εξέταση από τα πανεπιστημιακά τμήματα. Ποιος εγγυάται όμως την αξιοκρατία, την αντικειμενικότητα, την α-διαβλητότητα; Τρομάζω με τη σκέψη και μόνο! Δυστυχώς το τοπίο των πανεπιστημίων μας χρειάζεται κάθαρση, ώσπου να φτάσουν να λειτουργούν έτσι. Για τον απλό (φτωχό) υποψήφιο οι πανελλήνιες -κι ας μην το εκτιμά- είναι η ιδανική (με τα ως τώρα δεδομένα) λύση. Όπως για τους υποψήφιους δημόσιους λειτουργούς οι γραπτοί διαγωνισμοί (κι ας μην το εκτιμούν).
Ένα τύπου "μπακαλορεά" θα ήταν το σωστότερο "κλείσιμο" για το Λύκειο: Επάρκεια στις γενικές γνώσεις. Είναι η βάση για να χτίσεις την εξειδίκευση σε όποιο πεδίο. Κατόπιν στο πανεπιστήμιο που θα σε δεχτεί εξειδικεύεσαι. Και δεν σταματάς να εξειδικεύεσαι. Για αυτό απαιτείται στέρεα βάση γενικών γνώσεων για ΟΛΟΥΣ.
Για εκείνους που θεωρούν τα φροντιστήρια ή τις εξαντλητικές ώρες παράδοσης πανάκεια, ένας είναι ο λόγος θεωρώ: το κέρδος (είτε σε χρήμα είτε σε κάλυψη ωρών είτε και τα δύο).
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 09, 2020, 11:50:22 πμ
Είμαι βέβαιος πως το πιστεύεις. Εξάλλου τι θα χάναμε κι αν αφάνιζαν το ταλέντο του; (Το κατόρθωσαν για ένα χρόνο). Απλά δε θα υπήρχε η Θεωρία της Σχετικότητας κι η Θεωρία της Βαρύτητας.


Leon, o Einstein δεν ήταν κάποιος μαθητής που έδωσε εξετάσεις στο ΕΤΗ στη βιολογία και στη χημεία, κι ενώ είχε βάσεις σ' αυτά, του έπεσαν δύσκολα θέματα ή είχε κακή μέρα και πάτωσε. Αν επρόκειτο γι' αυτό, θα σου έδινα δίκιο.
Το παιδί (15 χρονών ήταν) είχε εγκαταλείψει το γυμνάσιο, γιατί δεν του άρεσε η πειθαρχία των γερμανικών σχολείων, και δεν είχε διδαχθεί επαρκώς αυτά τα αντικείμενα. Εντελώς αλαζονικά όμως, επειδή καταλάβαινε το ταλέντο του στα μαθηματικά και στη φυσική, θεώρησε ότι μπορεί να διαβάσει μόνος του για να μπει στο πανεπιστήμιο.
Επειδή δεν είχε απολυτήριο λυκείου, όμως, του ζήτησαν στο πανεπιστήμιο να δώσει εξετάσεις για να πιστοποιήσει τις γνώσεις του. Ε, και εκεί αποδείχθηκε η αλήθεια, ότι σε κάποια μαθήματα δεν ήξερε την τύφλα του, όχι γιατί δεν μπορούσε να ασχοληθεί, αλλά γιατί είχε βαρεθεί να ασχοληθεί επαναπαυμένος στο ταλέντο του.
Ο καθηγητής του πανεπιστημίου δεν αφάνισε το ταλέντο του. Τον έστειλε σε ένα κοντινό λύκειο, το οποίο τέλειωσε σε έναν χρόνο (άρα, όταν μάζευε το μυαλό του, έκανε θαύματα) και με το απολυτήριο πλέον έγινε δεκτός στο ΕΤΗ. Έτσι έμαθε συν τοις άλλοις ότι δεν αρκεί μόνο το ταλέντο, αλλά τελικά χρειάζεται και λίγη πειθαρχία και κόπος, για να αποδώσεις.
Μια χαρά διατύπωσε τις θεωρίες του μετά. Δεν τον είχαν πάρει και τα χρόνια. Στα 16 μπήκε στο πανεπιστήμιο.


Θα υπήρχαν οι Άγιοι Πατέρες να μελετούμε με κατάνυξη την Προσφορά τους στην Παιδεία στα Γράμματα στις Τέχνες και κάπου αλλού που δεν ενθυμούμαι. Μαζί σου apri κι εγώ. Γενική απεργία του νου διά παντός.

Εγώ δεν πρότεινα γενική απεργία του νου. Εσύ προτείνεις απεργία του νου, αν το αντικείμενο δεν σε ενδιαφέρει ή αν δεν συμφωνείς με το περιεχόμενό του. Επιπλέον, πιστεύεις εντελώς στερεοτυπικά πως όποιος είναι επιστήμονας όχι απλώς δεν πρέπει να ασχολείται με άλλα αντικείμενα, αλλά δεν χρειάζεται να διαβάσει θρησκευτικά κείμενα ή ότι όποιος διαβάζει τέτοια κείμενα δεν μπορεί να έχει σχέση με την επιστήμη.

Η γνωστική μονομέρεια είναι μια βολική απεργία του νου, που οδηγεί στον δογματισμό ακόμα και στην ίδια την επιστήμη σου. Γιατί αυτή η επιλογή να φοράς παρωπίδες και να μαθαίνεις μόνο ό,τι σου κινεί το ενδιαφέρον ή σε βρίσκει σύμφωνο, σε κάνει να παραβλέπεις πληροφορίες που μπορεί να είναι σημαντικές για να καταλάβεις τον κόσμο ή ακόμα για να καταλάβεις πώς βλέπουν οι άλλοι τον κόσμο.

Αυτήν τη διάκριση σε επιτρεπτά και μη επιτρεπτά αντικείμενα, σε χρήσιμα και αχρείαστα, την έκαναν πάντα όσοι είχαν δυσανεξία στη διαφορετική προσέγγιση από φόβο μην τυχόν και αλλάξει κάτι στην κοσμοθεωρία τους. Δεν γίνεται να καταδικάζεις την πρακτική της Ιεράς Εξέτασης, αλλά μετά να την στήνεις μέσα σου με άλλες προφάσεις.
Και τον Αϊνστάιν πρέπει να διαβάσεις και τον Πλάτωνα και τον Μέγα Βασίλειο και τον Βούδα και πολλά άλλα πράγματα. Το τι άποψη θα έχεις μετά, είναι προσωπική σου υπόθεση. Ακόμα κι αν απορρίψεις κάτι, όμως, πρέπει πρώτα να ξέρεις καλά τι λέει και όχι να βασίζεσαι στο τι σου λένε άλλοι γι' αυτό ή να παρασύρεσαι από στερεότυπα.


Ή με απλά λόγια φέρτε τους όλους στα μέτρα της apri (και του Leon21). Τ' άλλα τα πιο ψηλά δε μας χρειάζουνται. Μας προκαλούν κι ίλιγγο συν τοις άλλοις. Φέρνουν και ναυτία κάτι σαν ανακατωσούρα.

Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω καν πώς έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Εμένα δεν μου προκαλεί ναυτία η ιδέα του να αναγνωρίσω ότι ήταν μια ιδιοφυία ο Αϊνστάιν, ούτε να διαβάσω τι λέει κάποιος σαν τον Αϊνστάιν, αν και δυστυχώς δεν μπορώ να τον παρακολουθήσω σε όλα, γιατί δεν έχω σπουδάσει το αντικείμενό του. Κι ακόμα κι αν διαφωνούσα με κάποια ιδέα του ή δεν καταλάβαινα μια άποψή του, δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να τον απαξιώσω.
Εσύ φαίνεται να νιώθεις ναυτία με την ιδέα να διαβάσεις κάτι διαφορετικό από τα άμεσα ενδιαφέροντά σου και απαιτείς να είναι στα μέτρα σου για να δεήσεις να τα δεις. Μην κάνεις προβολή της δικής σου τάσης σε εμένα.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: MiVaLo στις Φεβρουάριος 09, 2020, 11:54:59 πμ
Ο.κ Ότι πεις.. άλλωστε  ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει εδω μέσα........
Ο,τι και ότι
Λίγη ορθογραφία συνάδελφε μας έχεις κουράσει
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 09, 2020, 01:00:54 μμ
apri Και μόνον ότι θεωρείς πως εσύ γνωρίζεις καλύτερα τι ήταν το... σωστό και το... πρέπον για τον Einstein απ' τον ίδιο τον... Einstein πραγματικά με ξεπερνά. Και για να το στηρίξεις αρχίζεις τις λογικές κακοτοπιές του τύπου "και καλά του έκαναν (!!!???)", "δεν ήξερε την τύφλα του (!!!???)" και λοιπές αυθαιρεσίες μπας κι αντικρούσεις τ' αναντίρρητο και λεχθέν υπό του ιδίου σε πρεσβύτερη ηλικία: "Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".

Θα πρότεινα, λοιπόν, λιγότερη οίηση παντογνώστου apri (ίδιον του νεοέλληνος τούτο) και να μη χρησιμοποιείς αντεπιστημονικά την ψυχολογία στις κρίσεις σου απάνου σ' ανθρώπους με τέτοια καφενειακή ευκολία.

Και κάτι ακόμη. Άλλο πράγμα η εγκύκλιος μάθηση κι άλλο οι εξετάσεις. Ο μαθητής θα διδαχθεί και Λογοτεχνία και Φιλοσοφία μα άμα θέλει να γίνει γιατρός θα διαγωνιστεί σε Βιολογία και Φυσιολογία. Αλλιώς διαλέγεις υποψήφιο χειρουργό έναν άριστο ελληνιστή με μέτριες ως στοιχειώδεις γνώσεις ανατομίας. Καλό αυτό και πρωτότυπο. Αλλά υπάρχει ένα θέμα. Οι ασθενείς επί της εγχειρητικής κλίνης του... :)
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: Landau στις Φεβρουάριος 09, 2020, 01:32:24 μμ

Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν. Πώς ήταν δυνατόν να μπει στο Πολυτεχνείο χωρίς να έχει βασικές γνώσεις χημείας και βιολογίας ή χωρίς να γνωρίζει γαλλικά, γλώσσα της επιστήμης και της λογοτεχνίας μέχρι εκείνη την εποχή; Πώς θα διάβαζε βιβλιογραφία στα γαλλικά; Τα γερμανικά του δεν αρκούσαν.

...

Επιφυλάσσομαι αργότερα να τοποθετηθώ γενικότερα για το θέμα συζήτησης που ανοίξατε, αλλά θα σχολιάσω λίγο αυτό που παραθέτω..
Νομίζω ότι στο πολυτεχνείο χωρίς βιολογία, και σε αρκετές σχολές και χωρίς χημεία, μια χαρά θα ανταποκρινόταν κάποιος. Άλλωστε βασικές γνώσεις μαθαίνει κάποιος στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να εξετάζεται σε αυτά για εισαγωγή σε πανεπιστήμια (ανάλογα τη σχολή φυσικά).
Επίσης, χωρίς γαλλικά μια χαρά ήταν εκείνη την εποχή, αφού η περισσότερη βιβλιογραφία μαθηματικών και φυσικής ήταν στα αγγλικά και γερμανικά. Τα γαλλικά ήταν η γλώσσα των διπλωματών περισσότερο, παρά των επιστημόνων θετικής κατεύθυνσης (με εξαίρεση του εκ Γαλλίας ορμώμενους  :D )
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: platonas στις Φεβρουάριος 09, 2020, 02:04:14 μμ
Ρε MiValo
μην το βλέπεις αν σε έχω κουράσει . Ο καθένας κομπλεξικος εδώ μέσα με την ορθογραφία. Εδώ ο κόσμος χάνεται και ο καθε.... με την ορθογραφία. Από όλα αυτά που γράφονται η ορθογραφία σε πείραξε ρε.... Τι να σου πω καημένε;  Απορώ πως στέκεσαι στην τάξη με τέτοια μυαλά....Όταν θα ψάχνεις ώρες και θα σε φασκελώνουν οι μαθητές που δεν προλαβαίνεις την ύλη κάτσε και ασχολήσου με την ορθογραφία καημένε. Αλλα τι να απαντήσεις ; Τις ίδιες μπούρδες θα πέις πάλι για την ορθογραφία. Σάμπως ξέρεις και τι γίνεται στον πργματικό κόσμο της εκπάιδευσης.
Αντε καλό Πάσχα
Α και μην βάλεις τα κλάματα. στείλε μήνυμα στο συντονιστή . Ετσι και αλλιώς το έχω συννηθίσει όταν λέω τα πράγματα όπως είναι να με φιμώνουν.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 09, 2020, 07:15:10 μμ
Επιφυλάσσομαι αργότερα να τοποθετηθώ γενικότερα για το θέμα συζήτησης που ανοίξατε, αλλά θα σχολιάσω λίγο αυτό που παραθέτω..
Νομίζω ότι στο πολυτεχνείο χωρίς βιολογία, και σε αρκετές σχολές και χωρίς χημεία, μια χαρά θα ανταποκρινόταν κάποιος. Άλλωστε βασικές γνώσεις μαθαίνει κάποιος στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να εξετάζεται σε αυτά για εισαγωγή σε πανεπιστήμια (ανάλογα τη σχολή φυσικά).
Επίσης, χωρίς γαλλικά μια χαρά ήταν εκείνη την εποχή, αφού η περισσότερη βιβλιογραφία μαθηματικών και φυσικής ήταν στα αγγλικά και γερμανικά. Τα γαλλικά ήταν η γλώσσα των διπλωματών περισσότερο, παρά των επιστημόνων θετικής κατεύθυνσης (με εξαίρεση του εκ Γαλλίας ορμώμενους  :D )


Αυτό που λες είναι λίγο διαφορετικό από την περίπτωση του Αϊνστάιν.

Ο Αϊνστάιν ήταν κάποιος που δεν είχε βασικές γνώσεις σε βιολογία και χημεία, γιατί δεν είχε απολυτήριο λυκείου. Δεν τα είχε διδαχθεί στο σχολικό του πρόγραμμα. Κλήθηκε να αποδείξει τις γνώσεις του μέσω εξετάσεων, επειδή δεν είχε απολυτήριο, και απέτυχε.
Τα δε γαλλικά ήταν όχι μόνο η γλώσσα των Γάλλων φυσικών (καθόλου αμελητέο να μπορείς να τους διαβάσεις στο πρωτότυπο, γιατί δεν μεταφράζονται όλα τα συγγράμματα), αλλά και μια από τις επίσημες γλώσσες της Ελβετίας όπου βρίσκεται το ΕΤΗ. Ακόμα και σήμερα στα γερμανόφωνα καντόνια οι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά ως δεύτερη γλώσσα τα γαλλικά, όπως και στα γαλλόφωνα διδάσκονται γερμανικά, για λόγους εθνικής συνοχής. Γι' αυτό και ήταν προαπαιτούμενη η γνώση τους στο πανεπιστήμιο.

Αν κάποιος έχει βασικές γνώσεις, ναι, θα συμφωνήσω ότι είναι συζητήσιμο σε ποια αντικείμενα πρέπει να εξεταστεί, για να μπει σε κάθε σχολή. Αυτή είναι μια συζήτηση όμως που θα μπορούσε να γίνει, αν οι μαθητές έδιναν εξετάσεις απευθείας στη σχολή που ήθελαν, όπως γινόταν παλιά στην Ελλάδα, οπότε κάθε σχολή όριζε τα εξεταστέα μαθήματα.

Ο πατέρας μου, για παράδειγμα, μπήκε στο Φυσικό δίνοντας εξετάσεις απευθείας στη σχολή. Όμως, τότε ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μικρότερος. Σκέψου ότι στο έτος του ήταν μόλις ογδόντα άτομα. Στο πανεπιστήμιο πήγαιναν μόνο όσοι είχαν κλίση και επιθυμία να πάρουν επιστημονική εξειδίκευση και οι υπόλοιποι αναζητούσαν κάποια τεχνική ειδίκευση ή ένα επάγγελμα όπου αρκούσε το απολυτήριο του γυμνασίου.
Γι' αυτό και τα θέματα στις εξετάσεις του πανεπιστημίου είχαν βαθμό δυσκολίας σχετικό με τα εφόδια που είχαν πάρει οι μαθητές στο σχολείο. Το πολύ-πολύ να έκαναν κανένα φροντιστήριο το καλοκαίρι μετά την τελευταία τάξη του σχολείου και ήταν σε θέση να εξεταστούν. Δεν υπήρχε αυτή η βιομηχανία της παραπαιδείας που υπάρχει σήμερα.

Στις μέρες μας τα πράγματα είναι διαφορετικά. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, γιατί όλοι θεωρούν ότι πρέπει να πάνε στο πανεπιστήμιο για να έχουν ένα επιπλέον χαρτί (και μετά ούτε αυτό είναι αρκετό και θέλουν μεταπτυχιακό, διδακτορικό κλπ.).
Άτομα που άλλες εποχές δεν θα ενδιαφέρονταν καθόλου να δώσουν εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο, τώρα επιδιώκουν να μπουν. Αυτό έχει οδηγήσει στο να μπαίνουν στις πανελλήνιες θέματα υψηλότερων απαιτήσεων σε σχέση με τα εφόδια που παίρνεις στην Γ' Λυκείου και γι' αυτό όλοι, μα όλοι αναγκάζονται να καλύψουν το γνωστικό κενό μέσω των φροντιστηρίων.

Ή θα πρέπει το κράτος να δημιουργήσει άλλες διεξόδους σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται και τόσο να γίνουν επιστήμονες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των υποψηφίων, ή αναγκαστικά, θα πρέπει να το πάρει απόφαση ότι ανεβάζοντας τον πήχη των εισαγωγικών εξετάσεων μετατρέπει την Γ' Λυκείου σε προπαρασκευαστική χρονιά για το πανεπιστήμιο και οφείλει να προσφέρει το ίδιο τις απαραίτητες γνώσεις στους μαθητές και όχι να προϋποθέτει ότι ένα μέρος της δουλειάς θα την κάνει το φροντιστήριο. Γιατί κατά τη γνώμη μου είναι αδιανόητο ακόμα και ο καλός μαθητής να χρειάζεται να κάνει φροντιστήριο, για να περάσει στο επόμενο επίπεδο.

Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 09, 2020, 07:37:27 μμ
apri Και μόνον ότι θεωρείς πως εσύ γνωρίζεις καλύτερα τι ήταν το... σωστό και το... πρέπον για τον Einstein απ' τον ίδιο τον... Einstein πραγματικά με ξεπερνά. Και για να το στηρίξεις αρχίζεις τις λογικές κακοτοπιές του τύπου "και καλά του έκαναν (!!!???)", "δεν ήξερε την τύφλα του (!!!???)" και λοιπές αυθαιρεσίες μπας κι αντικρούσεις τ' αναντίρρητο και λεχθέν υπό του ιδίου σε πρεσβύτερη ηλικία: "Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".


Δεν λέω αυθαιρεσίες. Το ότι δεν ήξερε τα βασικά για τα συγκεκριμένα αντικείμενα πιστοποιήθηκε στις εξετάσεις του πανεπιστημίου, όχι από εμένα. Οι ίδιοι καθηγητές που του επέτρεψαν μετά να παρακολουθήσει, οι ίδιοι έκριναν σωστό και πρέπον ότι δεν έπρεπε να το κάνει χωρίς να έχει αποκτήσει εγκύκλιο παιδεία. Είναι βασική αρχή του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλον τον κόσμο. Αν ο ίδιος ένιωσε καταπίεση διαβάζοντας αυτά τα αντικείμενα, ίσως να έχει σχέση με τον τρόπο που διδάσκονταν στο σχολείο, ίσως και με τη δική του αδιαφορία γι' αυτά. Πάντως, είναι άσχετο με το αν έπρεπε να αποκτήσει ως μαθητής γενική παιδεία, πριν πάει στο πανεπιστήμιο.
Το ότι ήταν δε ιδιοφυία στη φυσική δεν σημαίνει ότι είναι υπεράνω κριτικής και ότι είναι αλαζονικό να μη συμφωνείς με κάποιες επιλογές του.


Θα πρότεινα, λοιπόν, λιγότερη οίηση παντογνώστου apri (ίδιον του νεοέλληνος τούτο) και να μη χρησιμοποιείς αντεπιστημονικά την ψυχολογία στις κρίσεις σου απάνου σ' ανθρώπους με τέτοια καφενειακή ευκολία.

Δεν δήλωσα ποτέ παντογνώστρια. Αντιθέτως, πιστεύω ότι η διαδικασία της μάθησης δεν τελειώνει ποτέ και δεν μπορεί να περιοριστεί. Όταν περιορίζεται, αρχίζει η δοκησισοφία.



Και κάτι ακόμη. Άλλο πράγμα η εγκύκλιος μάθηση κι άλλο οι εξετάσεις. Ο μαθητής θα διδαχθεί και Λογοτεχνία και Φιλοσοφία μα άμα θέλει να γίνει γιατρός θα διαγωνιστεί σε Βιολογία και Φυσιολογία. Αλλιώς διαλέγεις υποψήφιο χειρουργό έναν άριστο ελληνιστή με μέτριες ως στοιχειώδεις γνώσεις ανατομίας.

Δεν διαφωνώ καθόλου. Αλλά η εγκύκλιος μάθηση είναι προαπαιτούμενο. Δεν είναι δυνατόν κάποιος επειδή θα ασχοληθεί με τη λογοτεχνία, να μην ξέρει προπαίδεια. Ούτε επειδή κάποιος θα γίνει φυσικός, να μην μπορεί να εκφράσει με ειρμό τις σκέψεις του. Αν έχει κάποιες βάσεις στην παιδεία του, μετά βεβαίως οι εξετάσεις του για να αποκτήσει επιστημονική ειδίκευση θα πρέπει να αφορούν συναφή αντικείμενα.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 09, 2020, 08:00:53 μμ
Εκόντεψε να χαθεί το ταλέντο του για την εξετασιομανία άλλων, ξένων προς την επιστήμη, αντικειμένων. Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών. Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα. Η φυσική τα μαθηματικά η χημεία δεν είναι νεκρές γλώσσες που τις μελετούμε ταριχευμένες εδώ και δεκάδες αιώνες. Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά. Αλλά δεν το προχωρώ το τελευταίο περαιτέρω, γιατί μπαίνω και σ' άλλα χωράφια και δε με κρίνω ικανό γι' αυτό. Αφήνω τα περισπούδαστα γι' άλλους ευφυέστερους. Κλείνω μόνο με δυο στίχους του Μαβίλη. Όσοι σκανδαλιστούν ας τους αγνοήσουν.

"Με γενικές απόλυτες κι ισόκωλα
αντίς να πάμε ομπρός
πάμε πισόκωλα."
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 09, 2020, 11:15:16 μμ
Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών.

Δεν θεωρώ καθόλου κάτι τέτοιο και ευτυχώς, δεν το θεωρούσε ούτε ο καθηγητής του ΕΤΗ, ο οποίος αντί να κλείσει την πόρτα στον Αϊνστάιν, όπως ίσως έκαναν άλλοι δογματικοί, αναγνώρισε το ταλέντο του και του υπέδειξε τον τρόπο, για να μπει στο πανεπιστήμιο πληρώντας τις προϋποθέσεις. Και παρά τα όσα έλεγε ο Αϊνστάιν περί καταπίεσης, δεν απογοητεύτηκε καθόλου και τα κατάφερε μια χαρά.



Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα.


Μα, δεν έχω διαφορετική γνώμη. Πιστεύω στην εξέλιξη. Αλλά καμιά φορά νομίζουμε ότι η εξέλιξη θα έρθει μόνο αν κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν.

Ξέρεις, κι εγώ αν σκεφτώ τη σχολική μου εμπειρία εκ των υστέρων, θα σου έλεγα ότι ένιωθα καταπίεση στα Μαθηματικά, χαρά στη Φυσική και μεγαλύτερη χαρά στα Αρχαία Ελληνικά. Κι αυτό δεν είχε σχέση μόνο με τα προσωπικά μου ενδιαφέροντα, αλλά σε μεγάλο βαθμό και με τον τρόπο διδασκαλίας και την προσωπικότητα των καθηγητών.
Παρ' όλα αυτά, δεν μετανιώνω που αφιέρωσα χρόνο στα Μαθηματικά. Και μπορώ να πω ότι ευτυχώς που ήταν και υποχρεωτική η παρακολούθηση, γιατί ίσως κι εγώ στα 15 μου να έκρινα πιο παραγωγικό για την πνευματική μου εξέλιξη (κι ας μην ήμουν ιδιοφυία) και κυρίως πιο ευχάριστο να ασχοληθώ περισσότερες ώρες με τη Φυσική ή με τα Αρχαία Ελληνικά, αντί να υφίσταμαι αδιάφορες διδασκαλίες Μαθηματικών στο Γυμνάσιο ή ακόμα χειρότερα, το κόμπλεξ ενός καθηγητή στο Λύκειο που είχε μεγάλο καημό επειδή στο σχολείο είχε 14 στα Μαθηματικά (μας το είχε γράψει και με κιμωλία στον τοίχο της αίθουσας από την πρώτη μέρα) και για κάποιον λόγο τού φταίγαμε όσοι είχαμε μεγαλύτερο βαθμό και έπρεπε να μας το λέει ξανά και ξανά. Όμως, σκέφτομαι ότι έστω και με αυτόν έμαθα κάποια πράγματα στην Άλγεβρα, που με πήγαν πέντε βήματα παρακάτω. Κι ας υποστήριζε πρωτοφανή πράγματα, όπως ότι όσοι πάνε σε θεωρητική κατεύθυνση δεν χρειάζεται να καταλαβαίνουν τις θετικές επιστήμες και ότι πρέπει να τις μαθαίνουν παπαγαλία.


Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά.

Σ' αυτό συμφωνώ απολύτως. Και το ειρωνικό είναι ότι τελειώνουν το σχολείο και τελικά ούτε αυτά που έμαθαν στις γραμματικές και στα συντακτικά τους μένουν, αφού δεν τα έχουν μάθει ως εργαλείο για να διαβάζουν κάτι ενδιαφέρον, αλλά ως άλλο ένα αντικείμενο παπαγαλίας, που μοιραία με την πάροδο του χρόνου ξεχνιέται.




Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 09, 2020, 11:45:04 μμ
Η εγκύκλια εκπαίδευση είναι εννιαετής. Αρκετά χρόνια ώστε να μάθει το παιδί τα βασικά από κάθε τι που θα το μορφώσουν και θα του χρησιμέψουν στη ζωή. Τα τρία χρόνια του λυκείου κι οι εισαγωγικές δεν είναι γι' αυτή τη δουλειά. Αλλά για να δουλέψει ο μαθητής την κλίση του. Φυσικά στην Ελλάδα συνεχίζομε τα ίδια λες κι είμαστε δημοτικό ή γυμνάσιο. Θεωρώ πως εξήγησα τις θέσεις μου όσο σαφέστερα και διαυγέστερα μπορούσα. Να λέμε και να ξαναλέμε τα ίδια δεν έχει νόημα. Κλείνω με τα λόγια του ίδιου του Αλβέρτου.

"Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".

Κι εγώ συμπληρώνω. Ευτυχώς που δεν πέτυχε το στόχο του το σχολειό. Δυστυχώς, όμως, τον πετυχαίνει σε μυριάδες άλλα παιδιά...


Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 10, 2020, 09:40:55 πμ
Η εγκύκλια εκπαίδευση είναι εννιαετής. Αρκετά χρόνια ώστε να μάθει το παιδί τα βασικά από κάθε τι που θα το μορφώσουν και θα του χρησιμέψουν στη ζωή. Τα τρία χρόνια του λυκείου κι οι εισαγωγικές δεν είναι γι' αυτή τη δουλειά. Αλλά για να δουλέψει ο μαθητής την κλίση του.

Πάντως, η περίπτωση του Einstein δείχνει ότι τελικά τα βασικά δεν τα είχε μάθει σε όλα τα αντικείμενα.

Θα πρόσθετα δε ότι το βασικό του πρόβλημα ήταν ότι έχανε εύκολα το ενδιαφέρον του σε πρόσωπα και πράγματα, ειδικά όσα προϋπέθεταν κάποια πειθαρχία, και μετά απαξιούσε να ασχοληθεί ή ήθελε να επιβάλει τους δικούς του όρους, πράγμα που πλήρωσε όχι μόνο τότε που ήθελε να μπει στο ETH, αλλά και άλλες φορές, με κορυφαία τη στιγμή που η γυναίκα του αγανάκτησε με τις παράλογες απαιτήσεις (της είχε δώσει και κατάλογο με κανόνες) και τις απιστίες του και τον εγκατέλειψε παίρνοντας όμως μαζί της και τα παιδιά τους τα οποία αυτός υπεραγαπούσε. Αυτό δεν είναι δική μου κρίση, αλλά η άποψη των βιογράφων του. Ακόμα και στην τηλεοπτική σειρά που προβλήθηκε πρόσφατα για τη ζωή του, ήταν εμφανές. Δεν μειώνει αυτό την ιδιοφυΐα του και την προσφορά του στην επιστήμη. Άλλωστε, ευτυχώς για εκείνον και για εμάς, τουλάχιστον η Φυσική κράτησε το ενδιαφέρον του μέχρι τέλους κι έτσι δεν πήγε χαμένη η ιδιοφυΐα του. Εξηγεί όμως τις επιλογές ζωής που έκανε.

Εν πάση περιπτώσει, θεωρείς ότι το Λύκειο είναι περιττό, αν κάποιος έχει ταλέντο σε ένα αντικείμενο, και ότι μπορεί να παρακαμφθεί.
Είναι μια άποψη. Πάντως, το εκπαιδευτικό σύστημα σχεδόν σε όλες τις χώρες λειτουργεί διαφορετικά, γιατί λαμβάνουν υπόψη και άλλα κριτήρια εκτός από το επίπεδο ευφυΐας.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: happiness στις Φεβρουάριος 10, 2020, 11:34:35 πμ
Εκόντεψε να χαθεί το ταλέντο του για την εξετασιομανία άλλων, ξένων προς την επιστήμη, αντικειμένων. Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών. Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα. Η φυσική τα μαθηματικά η χημεία δεν είναι νεκρές γλώσσες που τις μελετούμε ταριχευμένες εδώ και δεκάδες αιώνες. Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά. Αλλά δεν το προχωρώ το τελευταίο περαιτέρω, γιατί μπαίνω και σ' άλλα χωράφια και δε με κρίνω ικανό γι' αυτό. Αφήνω τα περισπούδαστα γι' άλλους ευφυέστερους. Κλείνω μόνο με δυο στίχους του Μαβίλη. Όσοι σκανδαλιστούν ας τους αγνοήσουν.

"Με γενικές απόλυτες κι ισόκωλα
αντίς να πάμε ομπρός
πάμε πισόκωλα."
Και τώρα θα έρθω και γω να σε "πειράξω" Leon21 , και θα σου πω, ότι εάν είχες "βασικές" γνώσεις ιστορίας και κοινωνικής επιστήμης, θα ήξερες ότι δεν θα είχε γίνει και τίποτα τόσο φοβερό εάν είχε λήψει ο Αϊστάιν. Γιατί η ιστορία έχει δείξει (και αποδείξει) ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις γίνονται όταν έχουν ωριμάσει οι επιστημονικές συνθήκες για να γίνουν (κάτι σαν τις επαναστάσεις δηλαδή ;) ). Γίνονται είτε νωρίτερα, είτε αργότερα, στο ένα μέρος της γης ή στο άλλο. Αυτό που προσφέρουν οι "διάνοιες" στην ανθρωπότητα είναι ότι κάνουν τις ανακαλύψεις αυτές μία ώρα αρχύτερα και με πολύ λιγότερο κόπο για την ανθρωπότητα. Αλλιώς... οι ανακαλύψεις θα γίνουν, από την συνολική προσπάθεια χιλιάδων μέτριων φοιτητών, διδάκτορων, επιστημόνων, που θα καταθέσουν άπειρο κόπο και εργατοώρες... αλλά θα γίνουν.
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 10, 2020, 11:51:15 πμ
Και τώρα θα έρθω και γω να σε "πειράξω" Leon21 , και θα σου πω, ότι εάν είχες "βασικές" γνώσεις ιστορίας και κοινωνικής επιστήμης, θα ήξερες ότι δεν θα είχε γίνει και τίποτα τόσο φοβερό εάν είχε λήψει ο Αϊστάιν. Γιατί η ιστορία έχει δείξει (και αποδείξει) ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις γίνονται όταν έχουν ωριμάσει οι επιστημονικές συνθήκες για να γίνουν (κάτι σαν τις επαναστάσεις δηλαδή ;) ). Γίνονται είτε νωρίτερα, είτε αργότερα, στο ένα μέρος της γης ή στο άλλο. Αυτό που προσφέρουν οι "διάνοιες" στην ανθρωπότητα είναι ότι κάνουν τις ανακαλύψεις αυτές μία ώρα αρχύτερα και με πολύ λιγότερο κόπο για την ανθρωπότητα. Αλλιώς... οι ανακαλύψεις θα γίνουν, από την συνολική προσπάθεια χιλιάδων μέτριων φοιτητών, διδάκτορων, επιστημόνων, που θα καταθέσουν άπειρο κόπο και εργατοώρες... αλλά θα γίνουν.
Ε, χρειάζεται λιγουλάκι κι ο Νεύτωνας κι ο Αϊνστάιν! Όπως χρειάστηκε λιγουλάκι κι ο Μαρξ κι ο Μπακούνιν! Ή ο Σαίξπηρ κι ο Ντοστογιέφσκυ! Πάντως παράξενη η τοποθέτησή σου όπου με στίγμα κι αναφορά την πρόοδο υπερασπίζεται τη σχολική... συντήρηση! ;D
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: panos2 στις Φεβρουάριος 10, 2020, 09:40:50 μμ
Στην περίπτωση που δεν υπήρχαν οι πανελλήνιες εξετάσεις που επισκιάζουν τα πάντα στο Λύκειο, θα είχε νόημα η κατάργηση του μέτρου του 7ώρου στην Γ' Λυκείου. Όσο όμως υπάρχουν αυτές οι εξετάσεις και ο τρόπος που γίνονται δίνεται η δυνατότητα μέσω του 7ώρου να μην νιώθουν τα παιδιά πως χάνουν την ώρα τους το πρωί στο σχολείο και όντως αναβαθμίζεται το Λύκειο. Ας τελειώνει η γενική παιδεία στην Β' Λυκείου.
Σε ένα διαφορετικό και πιο όρθο πλαίσιο, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν θα ήταν υπόθεση του Λυκείου, έχει νόημα η διατήρηση της γενικής παιδείας και στην Γ' Λυκείου.

Μια μικρή επισήμανση ακόμη: Αν τύχει και υπάρξει ένα  ποσοστό άνω των 40% των μαθητών που θα νιώσει με την πάροδο του χρόνου πως μέσω του 7ώρου καλύπτεται μεγάλο μέρος της προετοιμασίας τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε οι πιέσεις της οργανωμένης παραπαιδείας προς το υπουργείο θα είναι τόσο μεγάλες, που το 7ωρο θα καταργηθεί άμεσα με θεωρητικά επιχειρήματα περί της αξίας της γενικής παιδείας  και άλλα ωραία...
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: leon. στις Φεβρουάριος 10, 2020, 09:46:38 μμ
Στην περίπτωση που δεν υπήρχαν οι πανελλήνιες εξετάσεις που επισκιάζουν τα πάντα στο Λύκειο, θα είχε νόημα η κατάργηση του μέτρου του 7ώρου στην Γ' Λυκείου. Όσο όμως υπάρχουν αυτές οι εξετάσεις και ο τρόπος που γίνονται δίνεται η δυνατότητα μέσω του 7ώρου να μην νιώθουν τα παιδιά πως χάνουν την ώρα τους το πρωί στο σχολείο και όντως αναβαθμίζεται το Λύκειο. Ας τελειώνει η γενική παιδεία στην Β' Λυκείου.
Σε ένα διαφορετικό και πιο όρθο πλαίσιο, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν θα ήταν υπόθεση του Λυκείου, έχει νόημα η διατήρηση της γενικής παιδείας και στην Γ' Λυκείου.

Μια μικρή επισήμανση ακόμη: Αν τύχει και υπάρξει ένα  ποσοστό άνω των 40% των μαθητών που θα νιώσει με την πάροδο του χρόνου πως μέσω του 7ώρου καλύπτεται μεγάλο μέρος της προετοιμασίας τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε οι πιέσεις της οργανωμένης παραπαιδείας προς το υπουργείο θα είναι τόσο μεγάλες, που το 7ωρο θα καταργηθεί άμεσα με θεωρητικά επιχειρήματα περί της αξίας της γενικής παιδείας  και άλλα ωραία...
Όπως πάντα εύστοχος ο συνάδελφος και φίλος panos2!
Τίτλος: Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
Αποστολή από: JURE στις Φεβρουάριος 11, 2020, 07:33:08 πμ
Για την ηγεσία το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει προσωπικό για να καλύψει το 7ωρο: π.χ. για 1η φορά μετά από τόσα χρόνια κάλεσαν τόσους Πε86 αναπληρωτές εκεί που περίσσευαν χιλιάδες. Οι μαθητές θα παρακολουθούν φροντιστήρια όχι γιατί είναι απαραίτητα, άκρως απαραίτητα όπως θέλετε να πιστεύετε και να το παρουσιάζετε, αλλά λόγω μιας κάκιστης νοοτροπίας. Κι αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι οι μαθητές των ιδιωτικών, παρόλο που από χρόνια τώρα ασχολούνται στο λύκειο μόνο με τα μαθήματα κατεύθυνσης στο σχολείο τους,  έκαναν και κάνουν και ιδιαίτερα μαθήματα (ακριβοπληρωμένα μάλιστα). Επίδειξη δύναμης! Θα σας πω κι αυτό: Ο μαθητής μου που χε περάσει Ιατρική πριν χρόνια, δέχθηκε επίθεση από τον περίγυρο, διότι δεν πίστευαν ότι πέρασε χωρίς επιπλέον βοήθεια και κατηγορούσαν την οικογένειά του ότι απέκρυπτε το γεγονός ότι έκανε ιδιαίτερα!!! Καταλαβαίνετε; Ενώ θα έπρεπε να τον επαινούν όλοι και να ναι το στολίδι του τόπου τους!
Και κάποιοι εδώ μέσα λειτουργείτε με τον ίδιο τρόπο. Επειδή δεν θα τα καταφέρνατε (νομίζετε) εσείς χωρίς τον φροντιστή σας, δεν μπορεί κανείς. Πρέπει να μας έχουν ανάγκη; Ο σκοπός είναι στο λύκειο ο μαθητής να αυτονομηθεί. Και κάπως έτσι καταλήγουμε να έχουμε δυσλειτουργικούς φοιτητές, λειτουργικά αναλφάβητους, οι οποίοι κάνουν ιδιαίτερα μέχρι και το 7ο έτος...και φυσικά για τις εργασίες τους πληρώνουν άλλους να τις κάνουν κλπ κλπ.