Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: Maria_efi στις Οκτώβριος 23, 2020, 08:56:37 πμ

Τίτλος: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 23, 2020, 08:56:37 πμ
Καλημέρα σε όλους. Χρειάζομαι τη βοήθεια ειδικών. Έχω μια μαθήτρια στο μελετητήριο μου, η οποία έχει κάποια μορφή στέρησης, πολύ ελαφριά, πολύ λειτουργική. Αυτό δυστυχώς το έχω βγάλει ως συμπέρασμα μόνη, μιας που η μαμά δε
μου έχει φέρει ποτέ τα χαρτιά της από τα κεσσυ ώστε να τα διαβάσω και δεν έχει μιλήσει ανοιχτά για το θέμα. Τη χαρακτηρίζει συνήθως ως ένα βαρύ παιδί. Από εκεί και πέρα το παιδί αρνείται να κάνει το οτιδήποτε. Την ενδιαφέρει να ααχολείται μόνο με τα μαθήματα του σχολείου και μετά δε δέχεται κανένα τύπου φυλλάδιο, που δίνω εγώ ώστε να βοηθηθεί. Χθες για παράδειγμα είχε μόνο μια άσκηση στα μαθηματικά από το τμήμα ένταξης που ανήκει και όταν της έδωσα έπειτα δικό μου φυλλάδιο, το πέταξε σε μια άκρη και άρχισε να κλαίει. Της μίλησα και της εξήγησα οτι δε με αφήνει να τη βοηθήσω, αλλά εκείνη επέμενε οτι δε θέλει να κάνει τπτ πέραν των σχολικών. (Ναι αλλά η μητέρα πληρώνει για να κάτσει στο μελετητήριο κάποιο νορμαλ χρόνο όχι για να φύγει σε δέκα λεπτά και φυσικά να βοηθηθεί). Επίσης τις ασκήσεις των μαθηματικών συνηθως τις λύνω εγώ, γτ δε γνωρίζει πως να κινηθεί και αν τις εξηγήσω δεν τις καταλαβαίνει. Μου φαίνεται οτι μέσα σε όλα δε θέλει να το καταλάβει και διέπεται και από μικρη βαρεμάρα ας τη θέσω. Μπορείτε να με βοηθήσετε ως προς την αντιμετώπισή της; Θέλω να τη βοηθήσω!
Ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 25, 2020, 04:18:01 μμ
Καμία βοήθεια;;
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Monte Sorry στις Οκτώβριος 25, 2020, 04:49:44 μμ
Καλημέρα σε όλους. Χρειάζομαι τη βοήθεια ειδικών. Έχω μια μαθήτρια στο μελετητήριο μου, η οποία έχει κάποια μορφή στέρησης, πολύ ελαφριά, πολύ λειτουργική. Αυτό δυστυχώς το έχω βγάλει ως συμπέρασμα μόνη, μιας που η μαμά δε
μου έχει φέρει ποτέ τα χαρτιά της από τα κεσσυ ώστε να τα διαβάσω και δεν έχει μιλήσει ανοιχτά για το θέμα. Τη χαρακτηρίζει συνήθως ως ένα βαρύ παιδί. Από εκεί και πέρα το παιδί αρνείται να κάνει το οτιδήποτε. Την ενδιαφέρει να ααχολείται μόνο με τα μαθήματα του σχολείου και μετά δε δέχεται κανένα τύπου φυλλάδιο, που δίνω εγώ ώστε να βοηθηθεί. Χθες για παράδειγμα είχε μόνο μια άσκηση στα μαθηματικά από το τμήμα ένταξης που ανήκει και όταν της έδωσα έπειτα δικό μου φυλλάδιο, το πέταξε σε μια άκρη και άρχισε να κλαίει. Της μίλησα και της εξήγησα οτι δε με αφήνει να τη βοηθήσω, αλλά εκείνη επέμενε οτι δε θέλει να κάνει τπτ πέραν των σχολικών. (Ναι αλλά η μητέρα πληρώνει για να κάτσει στο μελετητήριο κάποιο νορμαλ χρόνο όχι για να φύγει σε δέκα λεπτά). Επίσης τις ασκήσεις των μαθηματικών συνηθως τις λύνω εγώ, γτ δε γνωρίζει πως να κινηθεί και αν το εξηγήσω δεν το καταλαβαίνει. Μου φαίνεται οτι μέσα σε όλα δε θέλει να το καταλάβει και διέπεται και από μικρη βαρεμάρα ας τη θέσω. Μπορείτε να με βοηθήσετε ως προς την αντιμετώπισή της; Θέλω να τη βοηθήσω!
Ευχαριστω

Διωξτην από το μελετητηριο η απλά αστην να κοιμάται για να βγάζεις φράγκα άλλη λύση δεν υπάρχει
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Elina16 στις Οκτώβριος 25, 2020, 05:13:56 μμ
Προσωπικά,θα μιλούσα ανοιχτά στη μητέρα.Φαίνεσαι ειλικρινής και ότι θέλεις να βοηθήσεις πραγματικά το κοριτσάκι,οποτε περιέγραψε ακριβώς στη μητέρα την κατάσταση,π.χ.πως αντιδρά η μικρή όταν της δίνεις ασκήσεις.Επίσης,πες της ότι συγκριτικά με αλλα παιδιά αντίστοιχης ηλικίας η μικρή δείχνει πιο ανώριμη συμπεριφορά και δυσκολεύεται πιο πολύ στην κατανόηση και επεξεργασία εννοιών.Χωρίς να της αναφέρεις τη γνώμη σου περί υστέρησης κτλ.γιατί πολλοί γονείς δε δέχονται η δεν είναι έτοιμοι να ακούσουν ορισμένα πράγματα,οποτε σε τέτοια περίπτωση μπορεί να βρεθείς και εκτεθειμένη.Αναλύοντας όμως επακριβώς στη μητέρα τη συμπεριφορά της μικρής και μιλώντας μαζί της θα δεις πως θα αντιδράσει η μητέρα και τι θα έχει να σου πει,οποτε ίσως έτσι βοηθηθείς.Το θέμα θα είναι πάντως ότι θα είσαι εντάξει με τον εαυτό σου γιατί θα της έχεις εξηγηθεί.Απλά και ευγενικά πάντα μιλώντας.Την μικρή προς το παρόν μην την πολύ πιέζεις,για τις ασκήσεις που της δίνεις π.χ.μπορείς να της πεις σου δίνω άλλες ασκήσεις για να δούμε και να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό και όχι όλο τα ίδια του σχολείου,που μπορεί να σου φανεί πιο εύκολο και όχι για να σε φορτώσω με παραπάνω ασκήσεις.Αλλα για μένα και πάλι το κλειδί σε πρώτη φάση είναι η μητέρα.Αυτή είναι φυσικά καθαρά προσωπική μου άποψη,αν σου φανεί κάτι χρήσιμο,χρησιμοποίησε το.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Elina16 στις Οκτώβριος 25, 2020, 05:21:32 μμ
Πριν ξεκίνησετε επίσης κάποια δραστηριότητα με την μικρή, δώσε της κάποιο κίνητρο,π.χ.όταν τελειώσουμε τη πρώτη άσκηση μετά θα ζωγραφίσεις για 5 λεπτα η μπορούμε να μιλήσουμε για λίγο για οποίο θέμα θες εσυ.Μπορεί και να πιάσει...
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 25, 2020, 05:47:53 μμ
Διωξτην από το μελετητηριο η απλά αστην να κοιμάται για να βγάζεις φράγκα άλλη λύση δεν υπάρχει

Δε βρίσκω καθόλου αστεία την απάντησή σας. Καλή συνέχεια
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 25, 2020, 05:50:10 μμ
Πριν ξεκίνησετε επίσης κάποια δραστηριότητα με την μικρή, δώσε της κάποιο κίνητρο,π.χ.όταν τελειώσουμε τη πρώτη άσκηση μετά θα ζωγραφίσεις για 5 λεπτα η μπορούμε να μιλήσουμε για λίγο για οποίο θέμα θες εσυ.Μπορεί και να πιάσει...

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Θα ακολουθήσω την άποψή σου, μήπως και δω διαφορετικό αποτέλεσμα, γιατί με απασχολεί πραγματικά.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: platonas στις Οκτώβριος 25, 2020, 08:36:50 μμ
Συναδέλφισα θα έπρεπε ήδη να έχεις μιλήσεις με τους δικούς της. Το κέντρο μελέτης είναι δικό σου ή εργάζεσαι εκει;
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: English στις Οκτώβριος 25, 2020, 11:28:45 μμ
Θα προτείνω κι εγώ να μιλήσεις ευγενικά με τη μητέρα. Προσεκτικά όμως δίχως αναφορά σε πιθανή νοητική υστέρηση. Θα συμφωνήσω με τη συνάδελφο που προτείνει να ζητάς από τη μικρή να ασχοληθεί π.χ. με μια άσκηση κι έπειτα να κάνει κάτι που της αρέσει. Είναι σημαντικό επίσης να της παρουσιάσεις πρακτικές εφαρμογές της γνώσης που λαμβάνει στην καθημερινή της ζωή και να προσαρμόσεις όσο γίνεται το στυλ της διδασκαλίας σου στον μαθησιακό της τύπο.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 26, 2020, 12:06:47 πμ
Θα προτείνω κι εγώ να μιλήσεις ευγενικά με τη μητέρα. Προσεκτικά όμως δίχως αναφορά σε πιθανή νοητική υστέρηση. Θα συμφωνήσω με τη συνάδελφο που προτείνει να ζητάς από τη μικρή να ασχοληθεί π.χ. με μια άσκηση κι έπειτα να κάνει κάτι που της αρέσει. Είναι σημαντικό επίσης να της παρουσιάσεις πρακτικές εφαρμογές της γνώσης που λαμβάνει στην καθημερινή της ζωή και να προσαρμόσεις όσο γίνεται το στυλ της διδασκαλίας σου στον μαθησιακό της τύπο.

Αυτό το τελευταίο θέλω να το πετύχω αλλά δε γνωρίζω τον τρόπο. Αυτό είναι το πρόβλημά μου. Υπάρχει πιθανότητα να βρω σελίδες στο διαδίκτυο, που να περιέχουν ιδέες, φυλλάδια, πρακτικές και τέτοια, που να με βοηθήσυν; Ευχαριστώ πολύ!
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: English στις Οκτώβριος 26, 2020, 12:18:30 πμ
Απλά και πρακτικά, φρόντισε για αρχή να μάθεις τι μαθησιακό τύπο έχει, αν είναι οπτικός, ακουστικός, κιναισθητικος τύπος κλπ. Επίσης αν της αρέσει να δουλεύει ατομικά ή ομαδικά (αν κάνετε βέβαια λόγω καταστασης δουλεια σε ομάδες). Και φρόντισε πχ αν είναι οπτικός τύπος, να παρουσιάζεις το μάθημα με βιντεάκια από το διαδίκτυο, να χρησιμοποιείς διαφορετικό χρώμα για τα πιο σημαντικά σημεία των φυλλαδίων ή πάνω στο τετράδιο κλπ. Κάνε μια έρευνα σχετική στο διαδίκτυο. Προσωπικά βοηθήθηκα πολύ από το Master που έκανα αλλά και την εξειδίκευσή μου στην ειδική αγωγή. Θέλει βέβαια πολλή προσωπική δουλειά καθώς σχεδιάζεις το μάθημα πάνω ακριβώς στις ανάγκες του παιδιού. Το αποτέλεσμα όμως σε ανταμοίβει συνήθως. Φρόντισε να είσαι ήρεμη και υπομονετική και να μην αγχώνεσαι.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Οκτώβριος 26, 2020, 12:27:51 πμ
Απλά και πρακτικά, φρόντισε για αρχή να μάθεις τι μαθησιακό τύπο έχει, αν είναι οπτικός, ακουστικός, κιναισθητικος τύπος κλπ. Επίσης αν της αρέσει να δουλεύει ατομικά ή ομαδικά (αν κάνετε βέβαια λόγω καταστασης δουλεια σε ομάδες). Και φρόντισε πχ αν είναι οπτικός τύπος, να παρουσιάζεις το μάθημα με βιντεάκια από το διαδίκτυο, να χρησιμοποιείς διαφορετικό χρώμα για τα πιο σημαντικά σημεία των φυλλαδίων ή πάνω στο τετράδιο κλπ. Κάνε μια έρευνα σχετική στο διαδίκτυο. Προσωπικά βοηθήθηκα πολύ από το Master που έκανα αλλά και την εξειδίκευσή μου στην ειδική αγωγή. Θέλει βέβαια πολλή προσωπική δουλειά καθώς σχεδιάζεις το μάθημα πάνω ακριβώς στις ανάγκες του παιδιού. Το αποτέλεσμα όμως σε ανταμοίβει συνήθως. Φρόντισε να είσαι ήρεμη και υπομονετική και να μην αγχώνεσαι.

Σε ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες!!
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Νοέμβριος 04, 2020, 12:53:34 πμ
Όχι δυστυχώς δεν καταφέρνω κάτι ως τώρα. Δοκίμαδα διαλείμματα, δοκίμασα ζωγραφική και από πλευρά της υπάρχει απίστευτη άρνηση. Σήμερα είχε για το σχολείο τρεις ασκήσεις και όταν τις ολοκληρώσαμε ήθελε να μην κάνει τίποτα δικό μου και να φύγει. Άρνηση. Δε θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη τεμπελιά, αλλά έτσι νιώθω. Όταν άρχισε να κλαίει αρνούμενη να κάνει το οτιδήποτε της πρότεινα να φύγει σπίτι της και να ξαναέρθει κατά το απόγευμα για να κάνουμε μόνες μας μια ακόμα προσπάθεια. Τότε πήρε το φυλλάδιό μου και το έκανε σωστά. Μου είπε ότι το έκανε στην τύχη από αντίδραση, αλλά ξεκάθαρα δν ήταν τυχαίο. Δεν ξέρω πως να συμπεριφερθώ. Με τη συζήτηση νιώθω ότι δεν κερδίζω τίποτα. Πώς να πράξω; Δεν μπορώ να βρω μια γραμμή με την οποία θα τη βοηθήσω.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: English στις Νοέμβριος 04, 2020, 08:13:11 πμ
Πόσων ετών η μικρή; Προσπάθησε ίσως να καθυστερείτε τη λύση των ασκήσεων του σχολείου και να φτάνετε σε αυτή μέσα από βηματάκια. Έτσι και δε θα θέλει να φύγει πριν τελειώσει η προβλεπόμενη διδακτική σας ώρα αλλά και θα έχει ωφεληθεί από την διαδικασία που ακολουθήσατε. Κι έχε κι επιπλέον υλικό σε περίπτωση που θέλει σιγά σιγά να ασχοληθεί και με αυτό.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Νοέμβριος 04, 2020, 08:50:59 πμ
Πόσων ετών η μικρή; Προσπάθησε ίσως να καθυστερείτε τη λύση των ασκήσεων του σχολείου και να φτάνετε σε αυτή μέσα από βηματάκια. Έτσι και δε θα θέλει να φύγει πριν τελειώσει η προβλεπόμενη διδακτική σας ώρα αλλά και θα έχει ωφεληθεί από την διαδικασία που ακολουθήσατε. Κι έχε κι επιπλέον υλικό σε περίπτωση που θέλει σιγά σιγά να ασχοληθεί και με αυτό.
[/quote

Είναι β γυμνασίου...
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: gmork στις Νοέμβριος 04, 2020, 09:15:40 πμ
Καλημέρα
Για να καταλάβω...
1.Το πρόβλημα είναι ότι το παιδί δυσκολεύεται πολυ στην επεξεργασία πληροφοριων του κάθε μαθήματος γεγονός που δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την κάλυψη της ύλης;
2. Έχει πολλά μαθησιακά κενά κ θέλει εντατική δουλειά;
3. Λύνει τις ασκήσεις του σχολείου αλλά δε θέλει επιπλέον δικές σου ασκήσεις;
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική κ χρειάζεται εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση/παρέμβαση.
Η ζωγραφική σε αυτή την ηλικία δε νομίζω ότι ελκύει τα παιδιά εκτός κι αν είναι το χόμπυ τους ή έχουν κλίση.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: Maria_efi στις Νοέμβριος 04, 2020, 10:03:19 πμ
Καλημέρα
Για να καταλάβω...
1.Το πρόβλημα είναι ότι το παιδί δυσκολεύεται πολυ στην επεξεργασία πληροφοριων του κάθε μαθήματος γεγονός που δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την κάλυψη της ύλης;
2. Έχει πολλά μαθησιακά κενά κ θέλει εντατική δουλειά;
3. Λύνει τις ασκήσεις του σχολείου αλλά δε θέλει επιπλέον δικές σου ασκήσεις;
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική κ χρειάζεται εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση/παρέμβαση.
Η ζωγραφική σε αυτή την ηλικία δε νομίζω ότι ελκύει τα παιδιά εκτός κι αν είναι το χόμπυ τους ή έχουν κλίση.

Ναι στο ερώτημα 1και 2. Τις ασκήσεις του σχολείου ουσιαστικά τις αντιγράφει από εμένα μιας και δεν έχει την ικανότητα να τις λύσει. Έχει αρκετά κενά. Για να καταλάβετε αυτό το διάστημα κλίνουμε ουσιαστικά. Ζωγραφική χρησιμοποίησα γιατί κάποια στιγμή η ίδια της έκανε αναφορά ότι θέλει να ζωγραφίζει και να μην κάνει μαθήματα. Ουσιαστικά θέλει να κάνει ό,τι έχει για το σχολείο και κάτι παραπάνω σε φυλλάδιο δικό μου προς κάλυψη κενών δε δέχεται ούτε να το ακουμπήσει. Σπάνιες οι μέρες που θα το αγγίξει.
Τίτλος: Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα αντιμετώπισης
Αποστολή από: gmork στις Νοέμβριος 04, 2020, 11:19:16 πμ
Ενδεχομένως το παιδί να χρειάζεται ειδική παρέμβαση, εξατομικευμένη και σίγουρα διαφοροποιημένη.Αν μου λες και για ουσιαστικα...Αραγε γνωρίζει διάκριση Ρ/Ο, απαντάει σεαπλες ερωτήσεις κειμενου, λύνει απλά /σύνθετα προβλήματα, κάνει διαχείριση χρημάτων;;;Αναφέρομαι σε πυρηνική γνώση όχι ύλη β γυμνασίου!Αν όχι, ενδεχομένως κάτι υπάρχει και πρέπει να δουν την οικογένεια.
Μπορεις να αναφέρεις στη μητέρα ότι υπάρχει .μεγαλη δυσκολία στην επεξεργασία πληροφοριών το.οποιο θα τη δυσκολέψει πέρα από τα μαθήματα και στην καθημερινότητα της, σε άλλες δεξιοτητες.Το ζητούμενο δεν είναι να αντιγράφει τις ασκήσεις αλλά να.μαθει να σκέφτεται.Μη θίξεις συγκεκριμένη δυσκολία π.χ. νοητική κτλ θέλει πολύ λεπτό χειρισμο αλλά σίγουρα χρειάζεται επισήμανση των δυσκολιών του παιδιού , για να το βοηθήσετε.Στην Α Γυμνασίου πώς πήγε;Αν όντως υπάρχει θέμα με το παιδί είναι άδικο να ταλαιπωρείται, έχει μέλλον μπροστά της με σχολικες υποχρεώσεις.Μακαρι να βγάλεις άκρη!