Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: Maryse στις Οκτώβριος 04, 2007, 03:27:43 μμ

Τίτλος: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Maryse στις Οκτώβριος 04, 2007, 03:27:43 μμ
Γεια σας συνάδελφοι,
αντιμετωπίζω φέτος μία κατάσταση που δεν ξέρω πως να τη χειριστώ, βλέπετε είμαι δεύτερη χρονιά ωρομίσθια και "πάσχω" από παιδαγωγική κατάρτιση!!!
Λοιπόν το πρόβλημα είναι το εξής. Έχω ένα μικρούλι στην τάξη μου, τρίτη δημοτικού, το οποίο δε συμμαζεύεται με τίποτα. Φωνάζει, βρίζει, γελάει, χτυπάει τα άλλα παιδιά, δεν έχει ίχνος ντροπής, μπορεί να κάνει οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς εν πάση περιπτωσει. Το ζήτημα είναι ότι τα χέρια μου είναι δεμένα, γιατί ούτε καν με ακούει και κανένας από τους τρόπους που χρησιμοποιώ με τα υπόλοιπα παιδιά δεν πιάνει. Τον παίρνω με το καλό, γελάει, τον παίρνω με το άσχημο, γελάει, του βάζω τιμωρία, γελάει, τον αγνοώ, γελάει, φωνάζω τη διευθύντρια, γελάει, τελος πάντων μ'έχει γραμμένη κανονικά!!! Το ζήτημα είναι ότι δεν ξέρω μέχρι πιο σημείο μπορώ να το τραβήξω. Μου είπε η διευθύντρια ότι δεν έχω δικαίωμα να τον βγάλω από την τάξη, όμως μου φαίνεται αδύνατο να κάνω μάθημα με τους υπολοίπους μ'αυτόν μέσα. Τραβάει την προσοχή των πάντων με γκριμάτσες, γέλια, φωνές, σηκώνεται όποτε του καπνίσει και κάνει βόλτες, παίρνει τα πράγματα των παιδιών. Τέλος πάντων ενοχλεί το μάθημα σε τραγικό βαθμό.
Αυτό που θέλω να μάθω είναι αν είμαι υποχρεωμένη να τον ανέχομαι ή αν μπορώ να κάνω κάτι ώστε να μην είναι στην τάξη μου. Σημειωτέον, για να μη φανώ ρατσίστρια ή οτιδήποτε, έχω προσπαθήσει πάρα πολύ για να τον εντάξω στην ομάδα, αλλά αρνείται πεισματικά. Επιπλέον έμαθα ότι είναι έτσι και στο πρωινό σχολείο και ,εννοείται, στους υπόλοιπους δασκάλους και καθηγητές του ολοημέρου. Δεν μπορεί να τον πειθαρχήσει κανείς. Παρολαυτά η διευθύντρια επιμένει να τον κρατά στο σχολείο και να μην επιβάλλει κυρώσεις για τίποτα απολύτως. Και για να σας προλάβω, έχει ενημερωθεί πολλές φορές η μητέρα του, η οποία δεν κάνει τίποτα απολύτως.
Ξέχασα να σας πω ότι φέτος είναι η πρώτη του χρονιά σ'αυτό το σχολείο, αφού ήρθε με μετεγγραφή απο άλλο δημοτικό της περιοχής, φαντάζομαι λόγω συμπεριφοράς...
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: imak στις Οκτώβριος 04, 2007, 03:51:40 μμ
Maryse, βρίσκεσαι επομένως ενώπιον μιας μεγάλης πρόκλησης που αν τη χειριστείς δεόντως θα σου δώσει μεγάλη ικανοποίηση .Σε καμιά περίπτωση μη το βγάλεις εκτός τάξης (μόνο σε συνενόηση με το διευθυντή και σε συγκεκριμένο περιβάλλον .πχ στο γραφείο ενός καθηγητή αρκεί όμως να μη του μιλάει καθόλου)Ακόμα, που θα το πρότεινα ως πρώτη επιλογή θα ήταν να επιβραβεύεις ο,τι θετικό κάνε,ι ακόμα και το πιο χαζό για μας.Πρόσεξε και αυτό : όσο του δίνεις σημασία τόσο θα χειροτερεύει η κατάσταση.ΑΓΝΟΗΣΕ ΤΟ , όσο μπορείς  γιατί δίνοντάς του σημασία πετυχαίνει αυτό που θέλει : να τρβάει τα βλέμματα πάνω του.Τέλος,αν μπορείς κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον το μάθημά σου, κάνει καμιά ομαδικά εργασί α, δώστου πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να βρείς κάτι για νατ ον επαινέσεις.Αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει μέρες εως και βδομάδες για να δεις αποτελέσματα γιαυτό θέλει ΥΠΟΜΟΝΗ.Για περισσότερα σου συνιστώ το βιβλίο" Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο" της Καλαντζή -Αζιζι.(εκ Ελληνικά Γράμματα) Είναι οικοσυστημκή προσέγγιση και πιστεύω πως θα σε βοηθήσει.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Maryse στις Οκτώβριος 04, 2007, 03:57:34 μμ
Maryse, βρίσκεσαι επομένως ενώπιον μιας μεγάλης πρόκλησης που αν τη χειριστείς δεόντως θα σου δώσει μεγάλη ικανοποίηση .Σε καμιά περίπτωση μη το βγάλεις εκτός τάξης (μόνο σε συνενόηση με το διευθυντή και σε συγκεκριμένο περιβάλλον .πχ στο γραφείο ενός καθηγητή αρκεί όμως να μη του μιλάει καθόλου)Ακόμα, που θα το πρότεινα ως πρώτη επιλογή θα ήταν να επιβραβεύεις ο,τι θετικό κάνε,ι ακόμα και το πιο χαζό για μας.Πρόσεξε και αυτό : όσο του δίνεις σημασία τόσο θα χειροτερεύει η κατάσταση.ΑΓΝΟΗΣΕ ΤΟ , όσο μπορείς  γιατί δίνοντάς του σημασία πετυχαίνει αυτό που θέλει : να τρβάει τα βλέμματα πάνω του.Τέλος,αν μπορείς κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον το μάθημά σου, κάνει καμιά ομαδικά εργασί α, δώστου πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να βρείς κάτι για νατ ον επαινέσεις.Αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει μέρες εως και βδομάδες για να δεις αποτελέσματα γιαυτό θέλει ΥΠΟΜΟΝΗ.Για περισσότερα σου συνιστώ το βιβλίο" Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο" της Καλαντζή -Αζιζι.(εκ Ελληνικά Γράμματα) Είναι οικοσυστημκή προσέγγιση και πιστεύω πως θα σε βοηθήσει.

τον έχω επαινέσει πάρα πολλές φορές, μα ακόμα και τότε η αντίδραση του είναι άθλια! πηγαίνει στους άλλους και τους λέει ότι είναι καλύτερος απο αυτούς και μπορεί να κάνει και ότι θέλει αφού τον αγνοώ!!! φοβάμαι πως τα υπολοιπα παιδιά θα παρεξηγήσουν τη στάση μου και θα δημιουργηθεί χάος έτσι.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: imak στις Οκτώβριος 04, 2007, 04:12:47 μμ
Ζήτησε απο το Διευθυντή σου να γίνει παιδαγωγική συνεδρία για το συγκεκριμένο θέμα .(ετοίμασέ του "αποδεικτικό υλικό υλικό " για να καταλάβει τη σοβαρότητα του θέματος.Αν άλλοι δάσκαλοι έχουν το ίδιο πρόβλημα με τον ίδιο ή άλλους μαθητές καλό θα είναι να συνεργαστείτε. Να εξηγήσεις στο διευθυντή σου, αν αρνηθεί , οτι υπάρχει η περίπτωση ο μαθητής αυτός να χρήζει αντιμετώπισης απο ειδικό.Καν΄του μια νύξη για τους λόγους που έφυγε απο το άλλο σχολείο  και αν μπορεί να επικοινωνήσει με τον Διευθυντή του προηγούμενου σχολείου.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Maryse στις Οκτώβριος 04, 2007, 04:16:10 μμ
Ζήτησε απο το Διευθυντή σου να γίνει παιδαγωγική συνεδρία για το συγκεκριμένο θέμα .(ετοίμασέ του "αποδεικτικό υλικό υλικό " για να καταλάβει τη σοβαρότητα του θέματος.Αν άλλοι δάσκαλοι έχουν το ίδιο πρόβλημα με τον ίδιο ή άλλους μαθητές καλό θα είναι να συνεργαστείτε. Να εξηγήσεις στο διευθυντή σου, αν αρνηθεί , οτι υπάρχει η περίπτωση ο μαθητής αυτός να χρήζει αντιμετώπισης απο ειδικό.Καν΄του μια νύξη για τους λόγους που έφυγε απο το άλλο σχολείο  και αν μπορεί να επικοινωνήσει με τον Διευθυντή του προηγούμενου σχολείου.

Σ' ευχαριστώ πολύ imak, αλλά υπάρχει διάθεση "κουκουλώματος" στο σχολείο απ'ότι έχω καταλάβει... οπότε θα το ρίξω στο διάβασμα μπας και μπορέσω να τον μαζέψω λιγάκι τουλάχιστον στο μάθημά μου.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: imak στις Οκτώβριος 04, 2007, 04:20:49 μμ
Maryse, μη τους αφήνεις στην ησυχία τους γιατί μετά απο εσένα θα ζητήσουν ευθύνες. "Υψωσε"  με ευγένεια το ανάστημά σου και  βοήθησε αυτό το παιδάκι γιατί είναι και αυτό  θύμα των μεγάλων. Ενημέρωνέ μας πάντως γιατί και εμείς ωφελούμαστε .
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: happiness στις Οκτώβριος 04, 2007, 04:58:01 μμ
Εμένα μου ήρθε μια "ιδέα" αλλά επειδή και γω δεν σκαμπάζω γρι από παιδαγωγική, φαντάζομαι ότι δεν θα είναι σύμφωνη με τις επιταγές αυτής της επιστήμης.

Επειδή το πρόβλημα που σου δημιουργεί είναι ότι αποσπάει τα άλλα παιδιά και δημιουργεί ανακατωσούρα στην τάξη, προσπάθησε το εξής: βάλε το άτακτο παιδάκι να κάτσει μόνο του σε κάποιο σημείο της τάξης όπου θα είναι μακριά από τα άλλα παιδιά. Εάν το εργαστήριο είναι οργανωμένο κυκλικά, βάλτον στη μέση. Εάν τα θρανία είναι όπως σε μία κλασική τάξη, βάλτον στην έδρα ή στην γωνία. Και μετά ειδοποίησε με πολύ αυστηρό ύφος τα ΥΠΟΛΟΙΠΑ παιδιά, ότι όποιος κοιτάξει τον άτακτο συμμαθητή ή γελάσει με τα καμώματά του θα έχει "άσχημα ξεμπερδέματα". Και συνέχισε το μάθημά σου κανονικά αγνοώντας τον άτακτο. Άμα τα άλλα παιδάκια σε ακούσουν, τότε όσες γκριμάτσες κι αν κάνει, όσες φωνές κι αν βάλει, δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα (δλδ την προσοχή των συμμαθητών του).

Είναι μάλλον "σκληρό" αυτό  που προτείνω, αλλά σε βλέπω λίγο απελπισμένη :) και είπα μήπως βοηθήσω. Πάντως, τέτοια συμπεριφορά σίγουρα έχει τις ρίζες της στο σπίτι του.
Εάν το "κόλπο" πιάσει και ηρεμήσει λίγο, μη παραλείψεις να το εντάξεις σιγά σιγά στο μάθημα.

Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: alexmaths στις Οκτώβριος 04, 2007, 05:18:43 μμ
Αγκωνιά στη μύτη... (Πλάκα κάνω!)
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: giotamike στις Οκτώβριος 04, 2007, 05:32:36 μμ
...KAI πάνω απ'όλα να κάνεις υπομονή γιατί οι μεγάλες αλλαγές γίνονται αργά. ;)
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: eDimitris στις Οκτώβριος 04, 2007, 05:38:46 μμ
Τον παίρνω με το καλό, γελάει, τον παίρνω με το άσχημο, γελάει, του βάζω τιμωρία, γελάει, τον αγνοώ, γελάει, φωνάζω τη διευθύντρια, γελάει, τελος πάντων μ'έχει γραμμένη κανονικά!!!

Βάλτο να παίξει κανα παιχνίδι μόνο του.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Proteas στις Οκτώβριος 04, 2007, 06:33:50 μμ
Maryse, δοκίμασε να χωρίσεις τους μαθητές σε ομάδες και να τους δίνεις ποντους για κάθε σωστή συμπεριφορά. Κάθε φορά που παρατηρείται αρνητική συμπεριφορά σβήνεις πόντο. Τους πόντους θα τους σημειώνεις στον πίνακα  για να φαίνονται.  Στο τέλος της ώρας , οι μαθητές των ομάδων που  έχουν συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους  κερδίζουν από ένα αυτοκόλλητο(ή ο,τι νομίζεις εσύ καλύτερο). Αυτό το «παιχνίδι» δίνει άμεση ενίχυση  στη θετική συμπεριφορά και αποθαρρύνει την αρνητική. Εννοείται ότι αρχικά έχετε συζητήσει για τη χρησιμότητα των κανόνων  και την επιθυμητή συμπεριφορά στην τάξη. Μ’ αυτό τον τρόπο , ίσως ο μικρός ταραξίας  «μαζευτεί» λίγο α) για να κερδίσει το βραβείο και β) για να μην του «κρατάνε μούτρα» οι συμμαθητές του που εξαιτίας του έχασε η ομάδα.

Πάντως , ό,τι και να κάνεις καλό είναι να αποφύγεις τις σωματικές ποινές  και τις προσβολές.  Επίσης , να θυμάσαι να είσαι οσο το δυνατόν πιο ήρεμη αλλά αυστηρή και δυναμική όταν χρειάζεται.  Τα παιδιά έχουν ανάγκη από ορια και ειδικα τα πιο απείθαρχα. Όσες φορές έχω εφαρμόσει το σύστημα με τους πόντους είδα θετικά αποτελέσματα και νομίζω ότι είναι ιδανικό γι’ αυτές τις ηλικίες. Ελπίζω να σε βοηθήσει , αν και ξέρω πως κάθε περιπτωση είναι ξεχωριστή… Καλή δύναμη! 

Όποιος ενδιαφέρεται για βιβλία σχετικά με την εκπ/ση και τη διαχείριση τάξης θα πρότεινα ένα βιβλίο που βρήκα τυχαία στη βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού Ινστιτουτου και νομίζω πως με βοήθησε. Το βιβλίο μπορείτε να το δείτε εδώ: http://www.harrywong.com/product/fds.htm
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: MATH στις Οκτώβριος 05, 2007, 10:59:26 μμ
Σκέψου ότι ανάλογα προβλήματα συναντούμε και μεις  στα γενικά Λύκεια. Σήμερα μια συνάδελφος έγραφε ένα κείμενο για να συγκαλέσει σύλλογο ώστε να διώξουμε δυο μαθητές που αν τους δεις θα νομίσεις ότι είναι τα ...καλύτερα παιδιά . Λοιπόν , αν και είμαι μακρυά από την ψυχολογία αυτής της ηλικίας , αφού εφαρμόσεις αυτά που εσυ νομίζεις ή όσα έγραψαν οι προηγούμενοι , δοκίμασε και τούτο :
 Βάλε δυο παιδάκια που νομίζεις ότι είναι πιο κοντά στο μαθητή αυτό να του εξηγήσουν ότι αυτό που κάνει δεν είναι σωστό και πως αν συνεχίσει θα γίνει κάτι κακό  στην τάξη ή ό,τι νομίζεις(διότι αυτό μπορεί να φέρει και αντίθετα αποτελέσματα) κλπ. Αν τέλος πάντων τίποτα δεν ...πιάνει και συνεχίσει  , να  δεις τις απόψεις του συλλόγου .Αν η διεύθυνση δεν βοηθάει , τότε να καλέσεις τον πρόεδρο γονέων και να του εξηγήσεις ότι τα παιδιά τους θα χάσουν όλη τη χρονιά , δε θα μάθουν τίποτα και θα μείνουν θεόστραβα(μη φοβάσαι αυτούς τους όρους , διότι οι γονείς μόνο αυτούς καταλαβαίνουν). Πες τους ότι το παιδί αυτό πρέπει να φύγει από την τάξη και να πάει σε ειδικό σχολείο. Ας τα βγάλει μετά πέρα η διεύθυνση με τους γονείς  αν - επιμένει  και -   νομίζει ότι έχει δίκαιο.Να μην υποχωρήσεις με τίποτα και να απαιτήσεις να σου βρουν λύση , διότι το θέμα ξεφεύγει από τα όρια της δικής σου αρμοδιότητας και απαιτείται ειδική αγωγή σε άλλο χώρο.Δε μπορεί για ένα μαθητή να καταστραφεί ο αγώνας μιας χρονιάς για ένα ολόκληρο τμήμα εξ'αιτίας ενός μαθητή.Δημοκρατία δεν είναι ένας μαθητής να καταστρέφει μια τάξη , αλλά ο μαθητής να προσαρμοστεί. Αν αυτό δεν γίνεται , μετά τις αναγκαίες ενέργειες , ο μαθητής επιβάλεται να φύγει. Όχι στον Καιάδα , αλλά εκεί που η πολιτεία έχει αποφασίσει. Σε ειδικό σχολείο , όσο αμκρυά και να είναι. Υπομονή και καλή δύναμη.
 
Μπάμπης
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Proteas στις Οκτώβριος 06, 2007, 08:59:18 μμ
Πες τους ότι το παιδί αυτό πρέπει να φύγει από την τάξη και να πάει σε ειδικό σχολείο.
 

Συνάδελφε , λίγη προσοχή παρακαλώ!!! Από που προκύπτει ότι το παιδί πρέπει να πάει σε ειδικό σχολείο; Δεν είναι παρακινδυνευμένο να κάνουμε διαγνώσεις μέσω διαδικτύου;
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: MATH στις Οκτώβριος 10, 2007, 07:56:19 μμ
Δεν το στέλνω εγώ σε ειδικό , ούτε μου αρέσει αυτό !
 Ας αποφασίσουν αυτοί που το έχουν , δηλαδή ο διευθυντής , ο σύλλογος και οι ειδικοί που θα καλέσουν για να το εξετάσουν ! Αλλά δεν νομίζεις ότι πρέπει κάτι να γίνει και να μην περάσει η χρονιά στο χάος ; Δεν μου αρέσει για  καταστραφεί μια τάξη για ένα παιδί. Αν το ζήτημα είναι τόσο σοβαρό ,όσο λέει η συνάδελφος , τότε το σχολείο και΄οι σύλλογοι δασκάλων και γονέων πρέπει να δράσουν γρήγορα. Όσο το πρόβλημα παραμένει , τόσο όλο το τμήμα χειροτερεύει. Πρέπει κάποτε να αντιμετωπίσουμε την εκπαίδευση σοβαρά.Να επισκεφθεί το τμήμα σχολική σύμβουλος , ψυχολόγος και δεν ξέρω ποιος άλλος για να δοθεί λύση. Μου αρέσει σε όλα τα ζητήματα να δίνεται λυση και όχι όλοι να στρίβουν δεξιά αριστερά , αφήνοντας το δάσκαλο να αρρωστήσει ή τα υπόλοιπα παιδιά να μείνουν πίσω.
 Θα περιμένω να μας πει η συνάδελφος τι τελικά έγινε . Μακάρι κάποια τακτική να αποδώσει και το παιδί να προσαρμοστεί.
 ( Βλέπω όμως ότι υπάρχει γενικά μεγάλη καχυποψία για τα ειδικά σχολεία και για την ειδική αντιμετώπιση. Σε μας, στο Λύκειο εννοώ , ακόμα και τη δυσλεξία τη φοβούνται οι γονείς σαν το διάβολο με το λιβάνι. Όμως τα τελευταία χρόνια , επειδή αυτοί εξετάζονται προφορικά και έχουν γενικά ευνοικότερη αντιμετώπιση στις εξετάσεις , πολλοί τρέχουν στις επιτροπές να πάρουν πιστοποιητικό. Εδώ ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ! Δείχνει και αυτό την αθλιότητα του λαού μας.)
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Proteas στις Οκτώβριος 11, 2007, 04:20:22 μμ
MATH , δεν αμφιβάλλω ότι  οι προθέσεις σου είναι καλές , απλά λέω πως μεσω διαδικτύου δεν μπορούν να γίνουν διαγνώσεις. Μπορούμε μόνο να κάνουμε κάποιες προτάσεις στη συνάδελφο και να ελπίζουμε ότι θα "πιάσουν τόπο".  Ο σύλλογος διδασκόντων , ο διευθυντής , ο σχολικός συμβουλος και το ΚΔΑΥ είναι αυτοί που μπορούν και πρέπει να πάρουν τις σχετικές αποφάσεις , αν το πρόβλημα ξεπερνάει τα όρια.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Maryse στις Οκτώβριος 11, 2007, 06:04:57 μμ
Συνάδελφοι ηρεμία.. δεν τίθεται καν θέμα ειδικού σχολείου. Το παιδί δεν εχει νοητικό πρόβλημα. Μιλάμε καθαρά για πρόβλημα συμπεριφοράς, το οποίο δεν το καλύπτει το ειδικό σχολείο.. όπως και να 'χει, αυτά τα παιδιά είμαστε υποχρεωμένοι τελικά να τα ανεχτούμε και να τα "βάλουμε στον ίσιο δρομο" εμείς... αμαρτίες γονέων κλπ κλπ... το ζήτημα είναι ότι τα χέρια μας, ειδικά εμάς των ωρομισθίων, είναι δεμένα... ο μόνος τρόπος να γίνει κάτι με αυτού του τύπου τα παιδιά είναι η υπομονή και το ενδιαφέρον.. τελευταία έχω ψιλοκαταφέρει να τον κρατάω σε ηρεμία και να παρακολουθεί και το μάθημα, μέχρι και να συμμετέχει σ' αυτό κάποιες φορές, αλλά η συμπεριφορά του στους άλλους δασκάλους και συμμαθητές είναι ακόμα απαράδεκτη..
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: MATH στις Οκτώβριος 11, 2007, 06:58:06 μμ
Maryse , σε ευχαριστώ που το τόνισες αυτό , το ότι δηλαδή δεν έχει νοητικό πρόβλημα.Τώρα ίσως τα πραγματα είναι λίγο πιο καλύτερα, διότι ξέρεις ότι η προσπάθειά σου δεν πάει χαμένη.
  Ξέρετε -  το λέω αυτό  και στο συνάδελφο proteas - , δεν μου αρέσει να πέφτουν στα χέρια των δασκάλων παιδιά που έχουν σοβαρά προβλήματα , να κάνουν όλοι οι υπεύθυνοι την ...πάπια  και να αφήνουν τον εκπαιδευτικό να υποφέρει  και να ακυρώνει το έργο του.Στον εκπαιδευτικό τρέφω μια ειδική αγάπη και έκτίμηση , διότι αυτός είναι η καρδιά της εκπαίδευσης. Χωρις τη δέουσα προσοχή στο δάσκαλο , κάθε προσπάθεια αναβάθμησης του σχολείου θα πάει χαμένη.Για το λόγο αυτό παίρνω πάντα τη θέση του δασκάλου και ποτέ του μαθητή. Αυτό δε σημαίνει ότι εξοβελίζω το μαθητή με την πρωτη αφορμή - το αντίθετο μάλιστα - αλλά όταν εξαντλούνται τα παιδαγωγικά μέσα , ο μαθητής που δημιουργεί πρόβλημα πρέπει να παραδίδεται σε χέρια πιο ειδικών. Γι αυτό άλλωστε υπάρχουν και οι ειδικότεροι. Δυστυχώς όλη η εκπαίδευση πρασαρμόστηκε στο μέτριο , τον άσχετο και τον απροσάρμοστο μαθητή και την πληρώνουν οι καλύτεροι ή αυτοί που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτεροι.Αυτός είναι για μένα και ένας σοβαρός λόγος που όλη η ελληνική κοινωνία φθίνει. Η Ελλάδα έχει υιοθετήσει τη μετριότητα στην εκπαίδευση και θα πληρώσει πολύ σκληρά αυτό το λάθος .
 Αυτά. Πιστεύω πως όλα θα πάνε καλά και η Maryse θα περάσει ευχάριστα τη χρινιά της.
 Καλή δύναμη σε όλους σας.
 Μπάμπης
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧχχ
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Maryse στις Οκτώβριος 12, 2007, 05:23:41 μμ
Αφήστε συνάδελφοι... εκεί που νόμιζα ότι όλα έχουν πάρει ένα δρόμο εν πάση περιπτώσει, σήμερα σκεφτόμουν να είχα τον  Ηρώδη μπάρμπα!!!! Έβγαζε παπούτσια και κάλτσες, τα πετούσε απο δω κι απο κει, φώναζε, μπουσούλαγε, φώναζε, γέλαγε (ήμαρτον!!!) πάει το μάθημα, τσάμπα μια ώρα χωρίς να τους κάνω τίποτα απολύτως! Νομίζω ότι αυτή η χρονιά θα είναι πολύ μεγάλη...

υ.γ. μήπως ένα μαστίγιο θα ήταν μία κάποια λύση;;;;;;
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: aphrodite στις Οκτώβριος 15, 2007, 02:22:56 μμ
Maryse, μόλις είδα το νήμα και έχω αρχικά να σου ευχηθώ καλή δύναμη, κουράγιο και υπομονή. Έχω κι εγώ μια ανάλογη περίπτωση μαθητή και μάλιστα σε φροντιστήριο. Αρχικά, συστήνω να κρατήσεις το μαθητή λίγα λεπτά μετά το διάλειμμα και να του μιλήσεις όπως θα μιλούσες και σε έναν ενήλικα. Μην του δώσεις την εντύπωση ότι τον θεωρείς έναν άθλιο ταραξία που σου χαλάει το μάθημα αλλά ότι με τη συμπεριφορά του καταστρέφει το δικό του μέλλον. Δήλωσέ του ρητά ότι είναι πανέξυπνος και ότι μπορεί να καταφέρει πολλά. Επίσης, ρώτησέ τον αν αισθάνεται την ανάγκη κάποιες στιγμές να κινείται ή να χαλαρώνει. Ό,τι κι αν σου απαντήσει, εσύ πες του ότι από εδώ και στο εξής κάποιες στιγμές θα πηγαίνει μέχρι την τουαλέτα ή για να πιει λίγο νερό. Προσοχή! Δεν θα τον βγάζεις έξω. Δεν θα είναι τιμωρία αλλά ευκαιρία να αφαιρείται και να χαλαρώνει. Όταν βγαίνει έξω μπορεί να τραγουδάει, να σφυρίζει και να μιλάει όσο δυνατά θέλει αλλά μόλις μπαίνει μέσα στην τάξη θα συγκεντρώνεται και πάλι στο μάθημα.
Δεν αναφέρω άλλες μεθόδους επιβράβευσης κ.λ.π γιατί είδα ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι έχουν αναφέρει κάτι αλλά είμαι σίγουρη ότι κι εσύ έχεις ήδη και μπορείς να συνεχίσεις να κάνεις πράξη διάφορες μεθόδους. Επίσης, προσπάθησε να σε συμπαθήσει το παιδί και να σε θαυμάζει. Ας μη σε βλέπει σαν τη δασκάλα που είναι εκεί να του θυμίζει κανόνες, να τον μαλώνει και εν ολίγοις, να «υπακούει» στις δικές του σκηνοθετικές οδηγίες. Κάνε τον να εκπλαγεί με την αντίδρασή σου στις αταξίες του!
Καλή τύχη και περιμένουμε νέα σου!
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: imak στις Οκτώβριος 15, 2007, 04:50:19 μμ
Συνάδελφοι συγχαρητήρια για τις ιδέες σας και τις προτάσεις σας προς τη συνάδελφο.Αν και φιλόλογος σε ΕΠΑΛ(οπου  πολλά παιδιά είναι αγρίμια) μου αρέσει η κοινή ανησυχία που μας συνδέει για την τύχη τους.Παράλληλα όμως εντοπίζω και την ανεπάρκεια του σχολείου  να στηρίζει τους συναδέλφους σε τέτοια περιστατικά. Προσωπικά ,πιστεύω πως έπρεπε να είχε κινητοποιηθεί όλος ο μηχανσιμός και να χε δώσει μια λύση.(δεν είναι ουτοπία)Τι συνάδελφοι είμαστε τελικά;;;
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: Proteas στις Οκτώβριος 15, 2007, 06:45:58 μμ
Παράλληλα όμως εντοπίζω και την ανεπάρκεια του σχολείου  να στηρίζει τους συναδέλφους σε τέτοια περιστατικά. Προσωπικά ,πιστεύω πως έπρεπε να είχε κινητοποιηθεί όλος ο μηχανσιμός και να χε δώσει μια λύση.(δεν είναι ουτοπία)Τι συνάδελφοι είμαστε τελικά;;;


Μήπως θα έπρεπε να κληθεί κι ο σχολικός σύμβουλος να δώσει μια λύση; Απ' όσο ξέρω είναι μέσα στις αρμοδιότητες του η επίλυση τέτοιων προβλημάτων. Γνωρίζω βέβαια ότι κάθε σύμβουλος είναι υπεύθυνος για μεγάλο αριθμό σχολείων , αλλά αν είναι μεγάλη ανάγκη σίγουρα θα βρει τρόπο να πάει.
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: heren στις Οκτώβριος 16, 2007, 01:07:58 μμ
αντιστοιχο προβλημα ειχα αντιμετωπισει και γω με ενα παιδακι Α Δημοτικού στο Ολοημερο. Υστερα απο συζητηση με την υπευθυνη ολοημερου καταλαβα οτι το παιδι αυτο δεν ειχε καμια επαφη με τους γονεις και γενικα το παραμαλουσαν πολυ. Σκεφτηκαμε λοιπον να του δωσουμε αρμοδιοτητες μεσα στην ταξη. το εκανα υπευθυνο για τις φωτοτυπιες, υπευθυνο καθαριοτητας του πινακα και γενικα το ειχα διπλα μου σαν βοηθο κ.α.(Την ιδια τακτικη ακολουθησε και η δασκαλα του στο πρωινο και η δασκαλα του ολοημερου). Μεσα σε λιγοτερο απο 1 μηνα το παιδι εγινε αρνακι. Επαψε να ενοχλει τους συμαθητες του και με κοιτουσε στα ματια, φυσικα βελτιωθηκε κατα πολυ και η επιδοση του στο σχολειο. Τα παιδια θελουν μονο την προσοχη, την ειλικρινεια και τη συμπαθεια μας και πρεπει οι εκπαιδευτικοι να συνεργαζονται για να αντιμετωπιζουν τετοια προβληματα. Πιστευω οτι αμα το αγνοουσα οπως καναν οι γονεις του τα πραγματα θα γινοντουσαν χειροτερα και η ανταμοιβη μου ηταν πως στο τελος της σχολικης χρονιας εκλαιγε οταν αποχαιρετουσα την ταξη
Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: k_k στις Οκτώβριος 16, 2007, 03:37:29 μμ
Heren πολύ όμορφη και αισιόδοξη είναι η ιστορία που μοιράστηκες μαζί μας ! Πραγματικά !
Ο δάσκαλος στο δημοτικό περναει αρκετές ώρες με τα παιδιά, τα οποια είναι και σε μια τρυφερή ηλικία ! Για μένα πάνω απο όλα πρέπει να είναι παιδαγωγός και πράγματι μπορεί να καταφέρει πράγματα !
Στο γυμνάσιο όμως και στο λύκειο, οπου ο καθηγητής μπαίνει λίγες ώρες την εβδομάδα σε κάθε τμήμα και που τα παιδιά είναι στην ήβη ή εφηβεία, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για τον καθηγητή που θέλει να είναι και παιδαγωγός !
Εχω συναντήσει δύσκολα παιδιά !!! Και πάντα απο οικογένειες με προβλήματα ! Δεν μπορεί το γυμνάσιο να καλύψει το κενό που αφήνουν οι γονείς !!
Και τα παιδιά είναι σε φάση αμφισβήτησης των μεγαλυτερων και οχι αποδοχής όπως είναι στο δημοτικό !
Και επιπλέον, οταν φτάνουμε στο σημείο να τιμωρήσουμε , υπαρχουν και γονείς που κατηγορούν καθηγητές και απειλούν με γνωριμίες !

Τίτλος: Απ: Πλήρης αταξία στην τάξη - Ολοήμερο Δημοτικό
Αποστολή από: MATH στις Οκτώβριος 17, 2007, 10:42:51 μμ
αντιστοιχο προβλημα ειχα αντιμετωπισει και γω με ενα παιδακι Α Δημοτικού στο Ολοημερο. Υστερα απο συζητηση με την υπευθυνη ολοημερου καταλαβα οτι το παιδι αυτο δεν ειχε καμια επαφη με τους γονεις και γενικα το παραμαλουσαν πολυ. Σκεφτηκαμε λοιπον να του δωσουμε αρμοδιοτητες μεσα στην ταξη. το εκανα υπευθυνο για τις φωτοτυπιες, υπευθυνο καθαριοτητας του πινακα και γενικα το ειχα διπλα μου σαν βοηθο κ.α.(Την ιδια τακτικη ακολουθησε και η δασκαλα του στο πρωινο και η δασκαλα του ολοημερου). Μεσα σε λιγοτερο απο 1 μηνα το παιδι εγινε αρνακι. Επαψε να ενοχλει τους συμαθητες του και με κοιτουσε στα ματια, φυσικα βελτιωθηκε κατα πολυ και η επιδοση του στο σχολειο. Τα παιδια θελουν μονο την προσοχη, την ειλικρινεια και τη συμπαθεια μας και πρεπει οι εκπαιδευτικοι να συνεργαζονται για να αντιμετωπιζουν τετοια προβληματα. Πιστευω οτι αμα το αγνοουσα οπως καναν οι γονεις του τα πραγματα θα γινοντουσαν χειροτερα και η ανταμοιβη μου ηταν πως στο τελος της σχολικης χρονιας εκλαιγε οταν αποχαιρετουσα την ταξη

 Heren ,
 τι σύμπτωση ! και γω μερικούς αδύναμους και ξεκομένους μαθητές με κάτι τέτοια τους κρατάω.Να βρέχουν το σφουγγάρι , να σβήνουν τον πίνακα , να μου συμπληρώνουν καταστάσεις κλπ. Αλλά δυστυχώς , το να κάνουν  μόνο αυτή τη χρήσιμη  δουλειά στην Γ΄Λυκείου , είναι αποτυχία του Λυκείου.Για αυτό λεμε ότι το σχολειο θέλει ριζικές αλλαγές.
 Μπάμπης