Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Landau στις Ιούλιος 24, 2021, 04:48:19 μμ

Τίτλος: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Ιούλιος 24, 2021, 04:48:19 μμ
Ξεκινώ ένα θέμα με αφορμή την παραπληροφόρηση με όχημα την ψευδοεπιστήμη, που δυστυχώς συναντήσαμε σε ένα εκπαιδευτικό φόρουμ.
Σκοπός του θέματος είναι να αναδειχτούν οι πηγές της παραπληροφόρησης, καθώς και οι απόψεις της επιστήμης για αυτές. Επίσης, μπορούμε να συζητήσουμε τρόπους με τους οποίους θα αποβληθεί η ψευδοεπιστήμη ως νοοτροπία και πώς η εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.

Προειδοποίηση: μηνύματα σε αυτό το θέμα που τυχόν θα προωθούν ψευδοεπιστημονικές απόψεις, θα αναφέρονται άμεσα στους διαχειριστές, από τους οποίους περιμένω να έχουν την ίδια ευαισθησία όπως και σε άλλες περιπτώσεις.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: gf στις Ιούλιος 24, 2021, 05:08:13 μμ
Δυστυχώς πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα κερδοσκοπούν πάνω στο φόβο, την άγνοια και την ευκολοπιστία μεγάλης μερίδας του πληθυσμού και ταυτόχρονα θα διογκώνουν τα παραπάνω.
Είναι αποτέλεσμα δυστυχώς κακής ποιότητας παιδείας.
Μεγάλο μέρος των ανθρώπων αυτών καθίστανται ευάλωτοι στα κελεύσματα alt right ρητορικών και όλη η προσπάθεια χειραγώγησής τους κεφαλαιοποιείται και πολιτικά, πχ Τραμπ, Ορμπάν κλπ.
Άλλοι πάλι συσπειρώνονται σε ακραίες θρησκευτικές και παραθρησκευτικές οργανώσεις με αποτέλεσμα τις γραφικές και θλιβερές εικόνες των συλλαλητηρίων πότε για τις ταυτότητες, πότε για τις Πρέσπες και τώρα για τα μέτρα κατά του Covid 19.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: elranna στις Ιούλιος 24, 2021, 05:31:48 μμ
Προτείνω το εξής βιβλίο: Jason Stanley, Πώς λειτουργεί ο φασισμός, Εκδ. Μεταίχμιο. Έχει ένα κεφάλαιο με τίτλο "Αντιδιανοουμενισμός", ένα από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του φασισμού. Μια από τις πρακτικές των φασιστικών κινημάτων είναι η επίθεση στους ειδήμονες. Όλες οι ναζιστικές πρακτικές ήταν βασισμένες σε ψευδοεπιστημονικές θεωρίες, οι οποίες φορούσαν το μανδύα της επιστημονικότητας, ενώ ήταν εντελώς αβάσιμες. Ο Αινστάιν ήταν μαύρο πρόβατο ως Εβραίος και η πυρηνική φυσική απορρίφθηκε συλλήβδην ως "εβραϊκή" επιστήμη, δήθεν κατασκευασμένη από συνωμότες εναντίον της Γερμανίας και εξοβελίστηκε από τα γερμανικά πανεπιστήμια. Ο Τραμπ μπορεί να λέει ότι ο κορονοϊός αντιμετωπίζεται με ενέσεις χλωρίνης, τι παραπάνω ξέρουν οι γιατροί που δεν το ξέρει ο Τραμπ και ο κάθε Τραμπ; :P

Αν ψάχνουμε κοινά σημεία της σημερινής εποχής με το φασισμό, σίγουρα ένα είναι ο αντιδιανοουμενισμός.  Καλώς ή κακώς, η επιστήμη δεν ενδιαφέρεται για την άποψή μας. Η γη δεν είναι επίπεδη, όποια και να είναι η αποψάρα μας για το θέμα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Ιούλιος 28, 2021, 05:12:09 μμ
Ένα παράδειγμα ψευδοεπιστήμονα που ξεκίνησε διάφορες θεωρίες συνομωσίας για τον κόβιντ και τα εμβόλια:

https://www.in.gr/2021/07/28/world/nyt-koronaios-aytos-einai-o-giatros-pou-ksekinise-tis-theories-synomosias-gia-ta-emvolia/
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Αύγουστος 08, 2021, 04:16:30 μμ
Ψευδοεπιστήμη στην Ινδία:

https://www.naftemporiki.gr/story/1733137/india-giatroi-diamarturontai-gia-ton-gkourou-pou-isxurizetai-oti-i-giogka-mporei-na-nikisei-ton-covid
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Jarvis στις Αύγουστος 08, 2021, 05:40:15 μμ
Τραγικό. Μα τι θα γίνει με αυτή την ιστορία της ψευδοεπιστημης? Έχει κατάστρεψει κόσμο. Η πανδημια ανέδειξε το πρόβλημα κ το διογκωσε κ επικίνδυνα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Jarvis στις Αύγουστος 08, 2021, 05:53:16 μμ
https://www.mcgill.ca/newsroom/channels/news/americans-are-super-spreaders-covid-19-misinformation-330229
Η παραπληροφόρηση έχει τη δυναμική να αλλάξει κρίσιμες αποφάσεις/συμπεριφορες σχετικά με πανδημια κ τελικά να αλλάξει και τις επιπτώσεις της πανδημιας στον πληθυσμο, πχ το βαθμό θνησιμότητας.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 09, 2021, 06:39:39 πμ
Νομίζω ότι μια θέση στο Hall of Fame της ψευδοεπιστημονικής ανάλυσης αξίζει και ο δικός μας Γκίκας Μαγιορκίνης. Εδώ θυμόμαστε πώς μας εξηγεί με ψευδοεπιστημονικό τρόπο ότι μία τάξη με 25 μαθητές είναι πιο ασφαλής από μία τάξη με 15!

https://www.protothema.gr/greece/article/1039101/koronoios-sholeia-ti-leei-o-magiorkinis-gia-tis-pithanotites-metadosis-stin-taxi/
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: gf στις Αύγουστος 09, 2021, 11:11:09 πμ
Νομίζω ότι μια θέση στο Hall of Fame της ψευδοεπιστημονικής ανάλυσης αξίζει και ο δικός μας Γκίκας Μαγιορκίνης. Εδώ θυμόμαστε πώς μας εξηγεί με ψευδοεπιστημονικό τρόπο ότι μία τάξη με 25 μαθητές είναι πιο ασφαλής από μία τάξη με 15!

https://www.protothema.gr/greece/article/1039101/koronoios-sholeia-ti-leei-o-magiorkinis-gia-tis-pithanotites-metadosis-stin-taxi/
Εδώ αν και (αν δεν κάνω λάθος) συνήθως διαφωνούμε, έχεις απόλυτο δίκιο, υπογράφω και επαυξάνω.
Δυστυχώς η ψευδοεπιστήμη συχνά γίνεται αρωγός πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Αύγουστος 09, 2021, 12:10:02 μμ
Ο Μαγιορκίνης δεν είναι ακριβώς το παράδειγμα ψευδοεπιστήμονα, αλλά κάτι χειρότερο.. του επιστήμονα που για πολιτικούς-κομματικούς λόγους κάνει το μαύρο, άσπρο. Δεν ξεχνιούνται οι ανεκδιήγητες δηλώσεις του, ρεζίλι έγινε στην κοινωνία (όσοι καταλαβαίνουν δηλαδή) αλλά και στον ιατρικό χώρο που υποτίθεται εκπροσωπεί. Κρίμα, νέος ακαδημαϊκός να ξεπουλιέται έτσι για την κομματική γραμμή.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Jarvis στις Αύγουστος 09, 2021, 12:58:35 μμ
Ο Μαγιορκίνης δεν είναι ακριβώς το παράδειγμα ψευδοεπιστήμονα, αλλά κάτι χειρότερο.. του επιστήμονα που για πολιτικούς-κομματικούς λόγους κάνει το μαύρο, άσπρο. Δεν ξεχνιούνται οι ανεκδιήγητες δηλώσεις του, ρεζίλι έγινε στην κοινωνία (όσοι καταλαβαίνουν δηλαδή) αλλά και στον ιατρικό χώρο που υποτίθεται εκπροσωπεί. Κρίμα, νέος ακαδημαϊκός να ξεπουλιέται έτσι για την κομματική γραμμή.
Σωστά αυτά για τον Γκίκα, ξεφτιλίστηκε. Για να μην χάσει τα φράγκα, ξεπουλήσε τα πτυχία κ  τις γνώσεις του. Ψευδοεπιστημονας όντως, δεν είναι ακριβώς, αλλά κ αυτοί ξεπουλιουνται για τα φράγκα. Οι πιο πολλοι από αυτους δεν είναι τσαρλατάνοι, αλλά παιζουν ένα ρόλο (του αιρετικου επιστήμονα που αποκαλύπτει αφοβα την αλήθεια για να σώσει τους ανθρώπους) για να θησαυρίζουν από κανάλια YouTube, προώθηση προϊόντων κλπ. Μια χαρά γνωστικό επίπεδο έχουν μερικοί, απλά είναι απατεώνες.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 09, 2021, 01:04:35 μμ
Εδώ βλέπουμε μια ενδιαφέρουσα περίπτωση ψευδοεπιστήμης σε ένα τριτοκοσμικό θεοκρατικό κράτος (δεν το γνωρίζετε), όπου μία καθηγήτρια επιδημιολογίας μεγάλου κρατικού πανεπιστημίου δηλώνει (ξανά) σε κρατικό κανάλι εν μέσω πανδημίας (11ος 20200) ότι

1. Δεν είναι επικίνδυνο όχι μόνο να κοινωνεί κάποιος αλλά και γενικότερα να χρησιμοποιεί το ίδιο κουτάλι καθώς ‘επιδημιολογική μελέτη η οποία να αποδεικνύει ότι διά της καταπόσεως, όχι μόνο του σάλιου αλλά και του ίδιου του ιού, μεταδίδεται η νόσος δεν υπάρχει‘
2. Προτρέπει δε τους πιστούς να μη χρησιμοποιούν τη λογική τους καθώς ‘Νομίζω ότι δεν μπορούμε να λύσουμε θέματα πνευματικά και ορθοδόξου πίστεως με λογική. Το μεταφυσικό, συμφωνώ απόλυτα, δεν αποδεικνύεται‘
3 Τέλος παραδέχεται ότι η ίδια σαφώς και θα κοινωνούσε εν μέσω πανδημίας.

Βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=YG2VISfVEfg


Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 09, 2021, 01:07:10 μμ
Ο Μαγιορκίνης δεν είναι ακριβώς το παράδειγμα ψευδοεπιστήμονα, αλλά κάτι χειρότερο.. του επιστήμονα που για πολιτικούς-κομματικούς λόγους κάνει το μαύρο, άσπρο. Δεν ξεχνιούνται οι ανεκδιήγητες δηλώσεις του, ρεζίλι έγινε στην κοινωνία (όσοι καταλαβαίνουν δηλαδή) αλλά και στον ιατρικό χώρο που υποτίθεται εκπροσωπεί. Κρίμα, νέος ακαδημαϊκός να ξεπουλιέται έτσι για την κομματική γραμμή.

Δεν μίλησα για ψευδοεπιστήμονα, καθώς ο Μαγιορκίνης, άσχετα με το ποιόν του έχει πάρει πτυχίο  ::)
Η ανάλυση που κάνει ωστόσο φυσικά και είναι ψευδοεπιστημονική, το διευκρίνησα στο ποστ. Και φυσικά έχεις δίκο ότι όταν τέτοια μαργαριτάρια προέρχονται από πτυχιούχους επιστήμονες είναι ακόμα πιο επικίνδυνα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Jarvis στις Αύγουστος 09, 2021, 01:09:19 μμ
Εδώ βλέπουμε μια ενδιαφέρουσα περίπτωση ψευδοεπιστήμης σε ένα τριτοκοσμικό θεοκρατικό κράτος (δεν το γνωρίζετε), όπου μία καθηγήτρια επιδημιολογίας μεγάλου κρατικού πανεπιστημίου δηλώνει (ξανά) σε κρατικό κανάλι εν μέσω πανδημίας (11ος 20200) ότι

1. Δεν είναι επικίνδυνο όχι μόνο να κοινωνεί κάποιος αλλά και γενικότερα να χρησιμοποιεί το ίδιο κουτάλι καθώς ‘επιδημιολογική μελέτη η οποία να αποδεικνύει ότι διά της καταπόσεως, όχι μόνο του σάλιου αλλά και του ίδιου του ιού, μεταδίδεται η νόσος δεν υπάρχει‘
2. Προτρέπει δε τους πιστούς να μη χρησιμοποιούν τη λογική τους καθώς ‘Νομίζω ότι δεν μπορούμε να λύσουμε θέματα πνευματικά και ορθοδόξου πίστεως με λογική. Το μεταφυσικό, συμφωνώ απόλυτα, δεν αποδεικνύεται‘
3 Τέλος παραδέχεται ότι η ίδια σαφώς και θα κοινωνούσε εν μέσω πανδημίας.

Βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=YG2VISfVEfg
Πωπω ναι έχεις δίκιο, τι τραγικό. Τα ίδια έλεγε κ η Γιαμαρελλου! Κ είχε ζητήσει απολογία η πειθαρχικο ο ιατρικός συλλογος.
Απίστευτο φάουλ κ απο τις δυο, σε πολυ κρίσιμες στιγμές, όπου επηρέασαν λογικα πολυ κόσμο,γιατι ο λόγος τους έχει βαρυτητα. Κρίμα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 09, 2021, 01:12:00 μμ
Εδώ αν και (αν δεν κάνω λάθος) συνήθως διαφωνούμε, έχεις απόλυτο δίκιο, υπογράφω και επαυξάνω.
Δυστυχώς η ψευδοεπιστήμη συχνά γίνεται αρωγός πολιτικών σκοπιμοτήτων.

gf, δεν θυμάμαι ειλικρινά αν διαφωνήσαμε στο παρελθόν (ο άτιμος ο covid μάλλον έχει χτυπήσει τη μνήμη μου), ελπίζω αν το κάναμε να το κάναμε πολιτισμένα  ;D
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: gf στις Αύγουστος 09, 2021, 01:19:30 μμ
gf, δεν θυμάμαι ειλικρινά αν διαφωνήσαμε στο παρελθόν (ο άτιμος ο covid μάλλον έχει χτυπήσει τη μνήμη μου), ελπίζω αν το κάναμε να το κάναμε πολιτισμένα  ;D
Και εγώ μπορεί να κάνω λάθος αλλά και στην αντίθετη περίπτωση οι διαφωνίες είναι γόνιμο έδαφος προόδου.
Οι πολιτισμένες πάντα  ;D
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 09, 2021, 01:19:47 μμ
Σωστά αυτά για τον Γκίκα, ξεφτιλίστηκε. Για να μην χάσει τα φράγκα, ξεπουλήσε τα πτυχία κ  τις γνώσεις του. χουν

Ξεπούλησε πτυχία για να μην χάσει τα φράγκα λες Jarvis...
Και τώρα η ερώτηση του εκατομμυρίου. Σε ποιον ξεπουλήθηκε;
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Jarvis στις Αύγουστος 09, 2021, 01:37:33 μμ
Ξεπούλησε πτυχία για να μην χάσει τα φράγκα λες Jarvis...
Και τώρα η ερώτηση του εκατομμυρίου. Σε ποιον ξεπουλήθηκε;
Ε νομίζω μαντεύουμε όλοι. Η κυβέρνηση έφτασε σε σημείο να πει ότι ο ιός δεν μεταδίδεται ουτε στα ΜΜΜ, αλλά μεταδίδεται στο μικρομαγαζο το συνοικιακό. Μεταξύ άλλων δλδ που έχει κάνει.
Ίσως ο Τσιοδρας γι αυτό αποσυρθηκε backstage. Για να γλιτώσει ξεφτίλα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 12, 2021, 12:12:16 μμ
Σε μια περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας (που δεν θα κατονομαστεί σ’ αυτό το ποστ) μια πανδημία απείλησε την ανθρωπότητα από έναν ιό που ήταν άκρως μεταδοτικός.

Οι τότε άρχοντες βρήκαν έναν τρόπο να προστατεύσουν τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που έρχονταν σε στενή επαφή λόγω της πολύωρης συνύπαρξής τους στις σχολικές τάξεις με ένα σύστημα που στηρίζονταν σε γραπές  δηλώσεις! Θα έφερναν όλα τα άτομα της σχολικής κοινότητας απλές δηλώσεις που θα ανέφεραν ότι έκαναν μόνοι τους ένα τεστ στο σπίτι τους και αυτό βγήκε αρνητικό! Καμια επαλήθευση ότι όντως έκαναν το τεστ, ούτε ότι το έκαναν σωστά, ούτε ότι βγήκε όντως αρνητικό. Απλά μια δήλωση! Καμιά συνέπεια σε περίπτωση που κάποιος έκανε ψευδή δήλωση γιατί δεν υπήρχε κανένας τρόπος να ελεγχθεί. Ακόμα και σε άτομα που έφεραν το πρωί δήλωση ότι ήταν αρνητικοί και εμφάνισαν συμπτώματα το ίδιο απόγευμα (υπήρξαν τέτοιες περιπτώσεις, καμιά συνέπεια στα άτομα αυτά).

Οι μόνοι άνθρωποι που τιμωρούνταν και αντιμετωπίζονταν ως μιάσματα ήταν αυτοί που αρνούνταν να φέρουν αυτή τη δήλωση! Υπήρχαν ειδικές αίθουσες στο σχολείο για μαθητές που δεν έφερναν τη δήλωση, ενώ οι γονείς τους διασύρονταν στα κανάλια αλλά και στη δικαιοσύνη ως αρνητές και ψεκασμένοι. Φυσικά οι πραγματικοί αρνητές που έφερναν τη δήλωση χωρίς να έχουν κάνει το τεστ και έκλειναν ειρωνικά το μάτι όταν έδειχναν το χαρτί, έμπαιναν πρώτοι πρώτοι στις αίθουσες. (Σε πολλούς μπορεί να θυμίζει κάπως την δήλωση κοινωνικών φρονημάτων. Δεν με ενδιαφέρει τι πραγματικά πιστεύεις αρκεί να δείξεις υποταγή υπογράφοντας ότι πιστεύεις σε αυτό που σου λεώ εγώ.).

Μερικά link, έτσι πολύ γρήγορα ενδεικτικά, για να δούμε την αντίδραση των επιστημόνων και ορθολογιστών της τότε εποχής σε αυτόν τον παραλογισμό.

Σαρηγιάννης - Δερμιτζάκης: https://www.tovima.gr/2021/04/07/society/anoigoun-stis-12-apriliou-ta-lykeia-i-eisigisi-tis-epitropis/
Υπουργός παρά τω πρωθυπουργώ: https://www.tanea.gr/2021/04/24/politics/skertsos-ta-self-test-petyxan-to-stoxo-tous-olo-kai-pio-konta-to-telos-tis-pandimias/
Βατόπουλος, επιστήμονας, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων: https://www.vita.gr/2021/04/13/epikairotita/self-test-xrisimo-ergaleio-ti-tha-ginei-me-to-tetarto-kyma/
Ιατρικός σύλλογος Κέρκυρας: https://www.corfupress.com/2021/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83/%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF/koinonia/%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%AF%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF/

(Όλο αυτό θα το θεωρούσατε ψευδοεπιστήμη ή βουντού; Το αφήνω σε εσάς να το αποφασίσετε.)
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Αύγουστος 12, 2021, 02:56:56 μμ
Η πολιτική αντιμετώπιση της επιδημίας δεν έχει καμία σχέση με το θέμα επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Οι πολιτικοί και η κυβέρνηση έχουν την πλήρη ευθύνη για την αποτυχημένη αντιμετώπιση και το ερώτημά σου (σε μορφή αφηγήματος) δεν έχει να κάνει με το παρόν νήμα.
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 12, 2021, 03:17:48 μμ
Η πολιτική αντιμετώπιση της επιδημίας δεν έχει καμία σχέση με το θέμα επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Οι πολιτικοί και η κυβέρνηση έχουν την πλήρη ευθύνη για την αποτυχημένη αντιμετώπιση και το ερώτημά σου (σε μορφή αφηγήματος) δεν έχει να κάνει με το παρόν νήμα.

Αν ήταν μόνο η κυβέρνηση δεν θα το ανέφερα σε αυτό το νήμα. Ήταν όμως μια στρατιά επιφανών επιστημόνων που υποστήριξαν το μέτρο και με τον τρόπο αυτό το επικύρωσαν. Έδωσα κάποια ενδεικτικά μόνο λινκ, σίγουρα και εσύ θα ξέρεις αρκετές περισσότερες περιπτώσεις.

Αυτό είναι ψευδοεπιστημονικό. Αν παραδεχτούμε εδώ, δημόσια, ότι 30-40 επιφανείς επιστήμονες μπορεί απλά να λένε μπούρδες για πολιτικούς λόγους, τότε μήπως σιγά σιγά αρχίζουμε να μεταφερόμαστε στο στρατόπεδο των ψεκασμένων;
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Αύγουστος 12, 2021, 03:44:33 μμ
Οι 30-40 μπορεί να μιλούν πολιτικά και όχι επιστημονικά (συζητήσαμε τέτοια παραδείγματα και προηγούμενα), από την άλλη έχουν 300-400 (διεθνώς) που μιλάνε επιστημονικά. Οπότε, όχι δεν θα πηγαίναμε ποτέ σε κανένα στρατόπεδο και ειδικά των λεγόμενων ψεκασμένων (συνωμοσιολόγων θα προτιμούσα ως ορολογία).
Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: μυωπία στις Αύγουστος 12, 2021, 09:49:43 μμ
Οι 30-40 μπορεί να μιλούν πολιτικά και όχι επιστημονικά (συζητήσαμε τέτοια παραδείγματα και προηγούμενα), από την άλλη έχουν 300-400 (διεθνώς) που μιλάνε επιστημονικά. Οπότε, όχι δεν θα πηγαίναμε ποτέ σε κανένα στρατόπεδο και ειδικά των λεγόμενων ψεκασμένων (συνωμοσιολόγων θα προτιμούσα ως ορολογία).

Όταν αρχίζεις να αμφισβητείς τους επιστήμονες από όπου και να προέρχονται αυτοί, τότε ουσιαστικά ανοίγει ο ασκός του αιόλου για τις θεωρίες συνωμοσιολογίας. Αν αυτοί οι διακεκριμένοι επιστήμονες λένε μπαρούφες και το δεχόμαστε σαν το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου, άρα μπορεί κάλλιστα να λένε και όλοι οι υπόλοιποι! Ποιος μπορεί να κρίνει ποιος επιστήμονας λέει την αλήθεια και ποιος την μπαρούφα για πολιτικούς λόγους; Σάμπως και οι επιστήμονες του εξωτερικού, δεν υπόκεινται στις ίδιες πολιτικές πιέσεις, όπως και οι εγχώριοι;

Νομίζω ότι κάποιοι μέσα σε αυτή την πανδημία χάσαμε απότομα την αθωότητά μας και την εμπιστοσύνη μας στους ‘επιστήμονες‘ της δεκάρας, όταν είδαμε τόσους πολλούς από αυτούς να μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα. Κι εγώ άνθρωπος της επιστήμης είμαι και ενώ ο στόχος μου πάντα στο σχολείο ήταν να περάσω στους μαθητές μου τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, φέτος ντράπηκα κυριολεκτικά μπροστά τους για όλα αυτά που έζησαν και τους παραλογισμούς που έπρεπε να υπερασπιστώ.


(ο όρος ψεκασμένος κατά τη δική μου οπτική δεν είναι περισσότερο προσβλητικός από τον όρο συνωμοσιολόγος. Αν χαρακτηρίσεις κάποιον με οποιονδήποτε από τους δύο όρους, νομίζω ότι θα είναι το ίδιο προσβλητικό. Δεν θεωρώ πιο πολιτικά ορθό τον δεύτερο όρο. Αλλά όπως το βλέπει ο καθένας...)

Τίτλος: Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
Αποστολή από: Landau στις Αύγουστος 12, 2021, 11:06:06 μμ
Δεν είχα στο μυαλό την πολιτική ορθότητα (που δεν με απασχολεί εν γένει, τη θεωρώ περιττή τις περισσότερες φορές) αλλά την πιο ορθή περιγραφή των ατόμων αυτών.
Το "ψεκασμένος" είναι λιγότερο γενικό και προέρχεται (πάλι από θεωρίες συνωμοσιολόγων) περί ψεκασμού από αεροπλάνα κλπ. Οπότε, ναι, προτιμώ το "συνωμοσιολόγος" για να περιγράψω κάποιο άτομο που πιστεύει ό,τι μπούρδα διαβάζει στο διαδίκτυο ή οπουδήποτε αλλού, βασισμένη σε ψευδοεπιστημονικά ή εντελώς παράλογα "δεδομένα".
Εδώ θα πρέπει να είναι ο ρόλος του πραγματικού επιστήμονα, για να: 1) ξεμπροστιάζει τον κάθε ψευδοεπιστήμονα και 2) παρέχει την επιστημονική γνώση στο ευρύ κοινό.