Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ86 Πληροφορικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: fma145 στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 10:11:03 πμ

Τίτλος: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: fma145 στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 10:11:03 πμ
Καλημέρα. Θα ήθελε κάποιος να μοιραστεί θέματα που μπορούν να εφαρμοστούν στους εκπαιδευτικούς ομίλους; Στο ΦΕΚ γίνεται λόγος για ρομποτική και ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Έχουν δοθεί περισσότερες οδηγίες από το υπουργείο;
Ευχαριστώ πολύ!
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: English στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 02:09:57 μμ
Νομίζω ότι από το ΦΕΚ έχουμε ενημερωθεί οι περισσότεροι αν και νομίζω δεν έχει ξεκαθαρίσει σε όλα τα σχολεία το τοπίο για τη λειτουργία των ομίλων. Η ρομποτική και η ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο είναι μόνο δύο από μια ευρεία γκάμα θεμάτων. Όμιλοι εικαστικών και μουσικής ακούω ότι θα υπάρξουν σε διάφορα σχολεία. Σαφώς τα θέματα των ομίλων θα εξαρτηθούν κι από τις ειδικότητες που θα δουλέψουν σε αυτούς αλλά και τα ενδιαφέροντα και δεξιότητες των υπευθύνων.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 02:16:10 μμ
Έχετε καταλάβει σε τι διαφέρουν οι όμιλοι από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά κλπ);

Διαφέρουν στα διαδικαστικά αλλά σαν δουλειά με τους μαθητες, το ίδιο δεν είναι; Αλλά μόνο ο όμιλος δίνει μόρια; Δεν είναι κάπως θολό το τοπίο;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 03:09:23 μμ
Υπάρχουν πολλές θεματικες
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: elranna στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 03:15:16 μμ
Έχετε καταλάβει σε τι διαφέρουν οι όμιλοι από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά κλπ);

Διαφέρουν στα διαδικαστικά αλλά σαν δουλειά με τους μαθητες, το ίδιο δεν είναι; Αλλά μόνο ο όμιλος δίνει μόρια; Δεν είναι κάπως θολό το τοπίο;

Εμείς θέσαμε το θέμα στο συντονιστή και ούτε αυτός ήξερε να μας πει. Αντικαθιστούν οι όμιλοι τα προγράμματα; Θα τρέχουν παράλληλα προγράμματα και όμιλοι; Κανένας δεν έχει καταλάβει. Οπότε δεν κάνουμε τίποτα μέχρι να έρθει κάτι επίσημο.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 03:30:38 μμ
Εμείς έχουμε ήδη μοριοθήρα συναδελφο. Δεν λέω κάτι άλλο γιατί δεν θέλω να γίνω κακιά. Ο άνθρωπος έχει όρεξη για δουλειά αλλά κατέστη σαφές ότι το θέμα των μορίων τον απασχολεί πολύ γιατί έχει φιλοδοξίες.

Τα προγράμματα επισήμως έπρεπε σε όλα τα σχολεία να είχαν σταματήσει μόλις καταργήθηκε η συμπλήρωση ωραρίου με αυτά. Και φυσικά κανεις δεν θα έπρεπε να δεχτεί όμιλο με αντάλλαγμα μόρια. Έχουμε καταπιεί μειώσεις μισθών και αύξηση ωραρίου, δεν θα έπρεπε όμως επίσημα να δεχόμαστε τίποτα άλλο. Οποίος θέλει ας κάνει στα τμήματα του μια ωραία διαθεματική εργασθα, ανάγνωση βιβλίου, εικαστικό διαγωνισμό, οτιδήποτε. Μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, γι όλα τα παιδιά, όπως θα έπρεπε να είναι ούτως ή άλλως.

Δεν κατακρίνω όποιον θέλει να κάνει κάτι παραπάνω ως στέλεχος. Δεν είναι κακό να θες να εχεις καριέρα. Κι εγω θέλω, δεν το κρύβω. Μπορείς προσωπικά για την εξέλιξη σου, οικειοθελώς, να επιμορφώνεσαι, να κανεις δημοσιεύσεις κλπ. Το να τρέχεις να κυνηγάς μόρια ενώ σου καταπατούν τα δικαιώματα σου και σε ξεφτιλίζουν, το θεωρώ επαγγελματική αυτοταπείνωση.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: menandros στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 03:45:47 μμ
παρεμπιπτόντως έχει κάποιος ταινίες με ελλ. υπότιτλους για εφήβους για να φτιάξουμε κινηματογραφικό όμιλο;  σε αρχεία mp 4
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: AshenOne στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 04:19:58 μμ
Εμείς έχουμε ήδη μοριοθήρα συναδελφο. Δεν λέω κάτι άλλο γιατί δεν θέλω να γίνω κακιά. Ο άνθρωπος έχει όρεξη για δουλειά αλλά κατέστη σαφές ότι το θέμα των μορίων τον απασχολεί πολύ γιατί έχει φιλοδοξίες.

Τα προγράμματα επισήμως έπρεπε σε όλα τα σχολεία να είχαν σταματήσει μόλις καταργήθηκε η συμπλήρωση ωραρίου με αυτά. Και φυσικά κανεις δεν θα έπρεπε να δεχτεί όμιλο με αντάλλαγμα μόρια. Έχουμε καταπιεί μειώσεις μισθών και αύξηση ωραρίου, δεν θα έπρεπε όμως επίσημα να δεχόμαστε τίποτα άλλο. Οποίος θέλει ας κάνει στα τμήματα του μια ωραία διαθεματική εργασθα, ανάγνωση βιβλίου, εικαστικό διαγωνισμό, οτιδήποτε. Μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, γι όλα τα παιδιά, όπως θα έπρεπε να είναι ούτως ή άλλως.

Δεν κατακρίνω όποιον θέλει να κάνει κάτι παραπάνω ως στέλεχος. Δεν είναι κακό να θες να εχεις καριέρα. Κι εγω θέλω, δεν το κρύβω. Μπορείς προσωπικά για την εξέλιξη σου, οικειοθελώς, να επιμορφώνεσαι, να κανεις δημοσιεύσεις κλπ. Το να τρέχεις να κυνηγάς μόρια ενώ σου καταπατούν τα δικαιώματα σου και σε ξεφτιλίζουν, το θεωρώ επαγγελματική αυτοταπείνωση.
Συμφωνώ μαζί σας. Τίποτε πέραν του εργασιακού ωραρίου δίχως καταβολή αποζημίωσης. Βασικό να σεβόμαστε προτίστως οι εκπαιδευτικοί την δουλειά μας. Δεν είμαστε στελέχη πολυεθνικής ούτε αχθοφόροι. Είμαστε παιδαγωγοί και το έργο μας είναι σημαντικό και δύσκολο. Ας μην επιτρέψουμε η κύρια διδασκαλία που είναι το κύριο έργο μας να περάσει σε δεύτερη μοίρα έναντι των καινοτομιών που αποσκοπούν σε μία μοριοθηρία. Πάμε να καταπολεμήσουμε την βαθμοθηρία στους μαθητές όταν το ίδιο το Υπουργείο προσπαθεί να καλλιεργήσει σε εμάς την μοριοθηρία. Η βλακεία είναι επικίνδυνη!!!
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 07:41:44 μμ
Δύσκολο να κάθεσαι στο σχολείο παραπάνω ώρες ή να πηγαινοέρχεσαι απογεύματα και Σάββατο είτε είσαι εκπαιδευτικός είτε μαθητής, ειδικά αν το σχολείο σου είναι μακριά από εκεί που μένεις. Σε εμάς προβλέπω ότι οι όμιλοι θα αποτύχουν παταγωδώς διότι μετά τις 2 το μεσημέρι θα ξεκινά η ενισχυτική και τα Σάββατα  τα περισσότερα παιδιά έχουν δραστηριότητες ή ξένες γλώσσες. Αυτό που υποψιάζομαι ότι θα κάνουν πολλοί είναι να ξεκινήσουν ομίλους, στους οποίους θα ζητούν  από τα  παιδιά να ψάχνουν μόνα τους για πληροφορίες,  να ετοιμάζουν τα θέματά τους στο σπίτι και να τα βλέπουν μαζί με τον εκπαιδευτικό για 5-10 λεπτά στο τέλος του μαθήματος. Αναγκαστικά θα γίνουν τσαπατσουλιές.
Σε περίπτωση, πάντως,  που θέλει να συμμετέχει όλη η τάξη μπορούν να ξεκινήσουν δύο διαφορετικοί όμιλοι στο ίδιο τμήμα με το ίδιο θέμα, ώστε να συμμετέχουν όλοι.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: asta napane στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 08:00:54 μμ
Έχετε καταλάβει σε τι διαφέρουν οι όμιλοι από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά κλπ);
Διαφέρουν στα διαδικαστικά αλλά σαν δουλειά με τους μαθητες, το ίδιο δεν είναι; Αλλά μόνο ο όμιλος δίνει μόρια; Δεν είναι κάπως θολό το τοπίο;

Τα ίδια είναι με άλλο όνομα και ευκαιρία για ρητορική κενή της υπουργάρας (άθλια τακτική). Αντί να είναι ΕΝΤΟΣ προγράμματος - δίωρο - και με μείωση ωραρίου (όπως στα πειραματικά, αλλά μόνο οι πλεμπαίοι των λοιπών σχολείων να το κάνουν εθελοντικά) και να αξιοποιηθούν ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ τα εργαστήρια δεξιοτήτων (όχι αυτό το μπάχαλο-γονατογραφία). Περιμένω να δω τι θα γίνει με τους υπευθύνους δραστηριοτήτων ειλικρινά (χρόοοοονια παράταση κι εκεί με έργο ποιο τα τελευταία; )
Αντί να φοβάται ο κλάδος που τον λένε μονίμως αρνητικό και γκρινιάρη και να νομίζει ότι βάζει πλάτη και κάνει λειτούργημα , έπρεπε να για χρόνια να είχαν κοπεί τα εθελοντικά ! Για λόγους ουσιαστικούς και όχι τεμπελιάς δήθεν ! Τώρα και την ακούει και λύση δεν υπάρχει ή πιο ουσιαστική βοήθεια στην εκπαιδευτική πράξη.

Εμείς έχουμε ήδη μοριοθήρα συναδελφο. Δεν λέω κάτι άλλο γιατί δεν θέλω να γίνω κακιά. Ο άνθρωπος έχει όρεξη για δουλειά αλλά κατέστη σαφές ότι το θέμα των μορίων τον απασχολεί πολύ γιατί έχει φιλοδοξίες.


Η τοξικότητα έχει χτυπήσει κόκκινο (και πού είσαι ακόμα). Μόνο όποιος παρατηρεί τα τελευταία χρόνια τι παίζει (δυστυχώς από το κεφάλι) με μεθοδεύσεις , πεδία μοριοδοτήσεων και άγρα μορίων με κάθε μέσο παρακολουθώντας και τις όποιες - και όπως έγιναν- κρίσεις θα καταλάβει πολλά. Και αν δεν θέλει να πιάσει στασίδι εξουσίας ΟΛΟΙ πρέπει να τα παρακολουθούν στον κλάδο, γιατί επηρεάζουν και δηλητηριάζουν το παιδαγωγικό κλίμα και τις σχέσεις με αντίκτυπο στη διδακτική πράξη : με νόμους (υπερδιευθυντές), πρακτικές εμφανείς (αποφάσεις-κενοτομίες) και υπόγειες (μεθοδεύσεις). 
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 09:12:45 μμ
Αν λοιπόν ένας τρέχει όμιλο παίρνει μόρια, ενώ ένας που κάνει πρόγραμμα δεν παίρνει μόρια;
Ή οδεύουν προς  κατάργηση τα προγράμματα;

Τα προγράμματα κανονικά είναι περιττά. Τα βιωματικά, τα διαθεματικά κλπ όφειλαν να είναι μέρος των
μαθημάτων. Όχι ως εργαστήρια δεξιοτήτων. Μέρος του «κανονικού» μαθήματος. Κι αν θέλαμε ομίλους, ας υπήρχε ένα σερί δίωρο εντός ωρολογίου που να μετράει ως ώρα που κάθε παιδί θα έμπαινε σε έναν όμιλο.

Επειδή πολλοί γονείς, κυρίως δημοτικών, γούσταραν από παλιά κάτι ανοησίες του στιλ «ο δάσκαλος στο διπλανό σχολείο κάνει εθελοντικά το απόγευμα ρομποτική ενώ ο δικός μας λετσος τα βάζει την ώρα του μαθήματος να κάνουν λαχανόκηπο και θα κάνει τα παιδιά μας μπαφιαρηδες χίπηδες ενώ ο άλλος θα τα στείλει στη silicon valley, και κρίμα που πληρώνονται τα ίδια και αν υπήρχε αξιολόγηση πμπλα μπλα μπλα και αν μπορούσα να διαλέξω σχολείο το παιδί μου θα γινόταν Μπιλ Γκειτς», οι όμιλοι ποντάρουν σε κάτι τετοια επικοινωνιακά, εκμεταλλευόμενοι και την καλή ή κακή φιλοδοξία πολλών από εμάς…
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: leon. στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 09:25:11 μμ
Μια καλή ιδέα είναι για Όμιλο Σοσιαλιστικού Προβληματισμού.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 09:44:17 μμ
Από εδώ και πέρα βαφτίζουν τα προγράμματα ομίλους, αυτή είναι η διαφορά.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 13, 2022, 10:38:10 μμ
Από εδώ και πέρα βαφτίζουν τα προγράμματα ομίλους, αυτή είναι η διαφορά.

Άρα τα προγράμματα καταργούνται;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: mortimer στις Σεπτέμβριος 14, 2022, 09:00:46 πμ
Εκτός από ρομποτική (που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη υλικά σε πολλά σχολεία - ειδικά Δημοτικά), ενδιαφέρουν έχουν και οι όμιλοι Πνευματικών Παιχνιδιών (πχ Σκάκι) και σχολικής Εφημερίδας.

Δεν ξέρω αν υπάρχει αναπληρωτής που δεν έχει όμιλο.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: English στις Σεπτέμβριος 14, 2022, 06:44:43 μμ
Εκτός από ρομποτική (που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη υλικά σε πολλά σχολεία - ειδικά Δημοτικά), ενδιαφέρουν έχουν και οι όμιλοι Πνευματικών Παιχνιδιών (πχ Σκάκι) και σχολικής Εφημερίδας.

Δεν ξέρω αν υπάρχει αναπληρωτής που δεν έχει όμιλο.
Πολλή ενδιαφέρουσα η ρομποτική αλλά πόσοι είναι αυτοί που έχουν τις γνώσεις να τη διδάξουν;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: mortimer στις Σεπτέμβριος 14, 2022, 07:00:29 μμ
Πολλή ενδιαφέρουσα η ρομποτική αλλά πόσοι είναι αυτοί που έχουν τις γνώσεις να τη διδάξουν;

Εδώ είναι που οι μέντορες θα έπρεπε να έχουν τελείως διαφορετικό ρόλο. Μέντορας σε εμάς του ΠΕ86 θα έπρεπε να είναι ένας καταξιωμένος Πληροφορικός-Εκπαιδευτικός που να βοηθάει τους νεοεισερχόμενους σε εκπαιδευτικά θέματα του κλάδου.
Έπειτα -χωρίς να εξαιρώ τον εαυτό μου- οι περισσότεροι απλά μαθαίνουμε τα παιδιά να ενώνουν τουβλάκια και να γράφουν κώδικα. Η εκπαιδευτική ρομποτική όμως εκτείνεται από τη φυσική μέχρι και τα μαθηματικά...
Τέλος, στα ΚΔΑΠ δουλεύαμε με 8-9 παιδιά.
Ο Όμιλος μπορεί να έχει και 15 από Α' έως Στ' Δημοτικού! Τα οποία βρίσκονται εκεί για διάφορους λόγους... Από το ότι τους αρέσει μέχρι επειδή απλά δουλεύουν οι γονείς...
Πρώτες ημέρες είναι όμως, όλα θα βρουν τον δρόμο τους και εμείς τον τρόπο...
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Σεπτέμβριος 14, 2022, 09:53:47 μμ
Πολλή ενδιαφέρουσα η ρομποτική αλλά πόσοι είναι αυτοί που έχουν τις γνώσεις να τη διδάξουν;

Πάντως στα εργαστήρια δεξιοτήτων τη διδάσκουν καλλιτεχνικοί, μουσικοί κλπ, μαζί με τη σεξουαλική αγωγή. Αντί να την ενσωματώσουν στο μάθημα της πληροφορικής, όπως θα έπρεπε και να το ενισχύσουν, βάζουν άλλους που δεν έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση να βγάλουν το φίδι από την τρύπα, στο όνομα μιας δήθεν διαθεματικότητας.
Ελπίζω, τουλάχιστον, ότι στους ομίλους θα μπορούμε να διαλέξουμε εμείς, μαζί με τους μαθητές το θέμα που μας ταιριάζει περισσότερο.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: menandros στις Οκτώβριος 04, 2022, 07:27:34 μμ
μπορεί ένας καθηγητής να μπει υπεύθυνος σε περισσότερους του ενός ομίλους ; και να λάβει περισσότερες της μίας βεβαιώσεις;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 04, 2022, 08:07:20 μμ
Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β 4509 22, όχι.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: asta napane στις Οκτώβριος 14, 2022, 01:14:00 μμ
Άρα τα προγράμματα καταργούνται;

Και να που το μπάχαλο και η τρικυμία εν κρανίω στο μαρούσι ΞΑΝΑχτυπά ! Βγήκε η εγκύκλιος των προγραμμάτων (υποθέτω κατόπιν και πιέσεων συγκεκριμένων ομάδων...) και δημιουργείται μια πολυεπίπεδη δημιουργική ατμόσφαιρα στα σχολεία με πλήθος προγραμμάτων, περιπτώσεων κλπ κλπ . Περαστικά τους !
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 14, 2022, 02:33:33 μμ
Ήρθε και σε εμάς η εγκύκλιος των προγραμμάτων.
Οι όμιλοι είναι βαφτισμένα προγράμματα, άρα τι νόημα έχει να συνεχίσουν να υλοποιούνται τα προγράμματα στο προηγούμενο πλαίσιο, αφού προγράμματα/όμιλοι καλύπτουν ακριβώς τις ίδιες ανάγκες και δουλεύονται σε ώρες εκτός σχολείου; Η διαφορά είναι ότι ενώ στο πρώτο δεν παίρνεις απουσίες, στο δεύτερο παίρνεις, χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής από τους γονείς  και επιπλέον ότι περιορίζεται ο αριθμός των συμμετεχόντων έως 12.
Τι να πρωτοκάνουν παιδιά και εκπαιδευτικοί;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: asta napane στις Οκτώβριος 14, 2022, 02:50:31 μμ

Τι να πρωτοκάνουν παιδιά και εκπαιδευτικοί;

Όχι ότι με εκπλήσσει αλλά η παράνοια, η ιδεοληψία , η θολούρα (και επιμένω : οι πιέσεις να μη φανεί ότι δεν έχουμε λόγο να πιάνουμε καρέκλες στις διευθύνσεις και να βολτάρουμε... δεν γράφω άλλα) το τερματίζουν. θα ξαναπώ μόνον το εξής : ο κλάδος πρέπει να σταματήσει να βάζει πλάτη σε ΟΛΑ αυτά, είναι δύσκολο για δημιουργικούς ανθρώπους καιν υπεύθυνους, αλλά ας το κάνουν στην τάξη (μέχρι γυμνάσιο άνετα). Το βρισίδι ο κλάδος το τρώει όπως και να έχει. Έξυπνη υπονόμευση όποιων απαράδεκτα υπονομεύουν το εκπαιδευτικό έργο. Δεν πάει άλλο, δεν χάθηκε μόνο η μπάλα αλλά και η λογική ! Αλλιώς ας μπουν όλοι στη διαδικασία να μαζέψουν μόρια στην αξιολόγηση ! Τι να πει κανείς
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Οκτώβριος 14, 2022, 08:24:16 μμ
Και να που το μπάχαλο και η τρικυμία εν κρανίω στο μαρούσι ΞΑΝΑχτυπά ! Βγήκε η εγκύκλιος των προγραμμάτων (υποθέτω κατόπιν και πιέσεων συγκεκριμένων ομάδων...) και δημιουργείται μια πολυεπίπεδη δημιουργική ατμόσφαιρα στα σχολεία με πλήθος προγραμμάτων, περιπτώσεων κλπ κλπ . Περαστικά τους !

Δεν την άνοιξα καν. Γιατί δεν μπορώ αυτήν την παράνοια. Και γιατί να κάνει κάποιος τώρα πρόγραμμα, ενώ αν έκανε όμιλο θα έπαιρνε μόρια; και τα προγράμματα έχουν κι αυτά τη γραφειοκρατία τους, ειδικά αν εχεις στενό κορσέ τον υπευυυνο όπως είναι η δικια μας, που για μένα ήταν  λόγος για να μην κάνει κανείς πρόγραμμα.

Εντωμεταξύ σκέφτομαι και το άλλο. Σε όλα τα σχολεία, πολλοί έχουμε κάνει στο παρελθόν προγράμματα, έστω και λόγω της ανάγκης να συμπληρωθούν οι ώρες, που υπερσυμπληρώνονταν όμως, αν σκεφτείς τη δουλειά που παραγόταν. Στο σχολείο μου πχ σκέφτομαι 7-8 άτομα από τους μόνιμους. Φέτος ένας κάνει όμιλο. Αυτός δηλαδή στο μάλλον, δικαιούται μόρια. Ενώ εμείς που τα κάναμε τόσα χρόνια, δεν μετράνε.

Οι όμιλοι θεωρώ ότι πριμοδοτούνται γιατί παρουσιάζονται σαν καινοτομία, γιατί υπάρχουν και στα πειραματικά, γιατί η λέξη όμιλος παραπέμπει σε μια κάστα παιδιών επιλεγμένη που κάνει κάτι ουαου το απόγευμα με τον πολύ ουαου καθηγητη που δεν ειναι τεμπέλης αλλά ειναι άριστος και έχει μια κλειστή λέσχη εκλεκτών που κάθε γονιός θέλει να συμμετέχει το παιδί του. Το όμιλος ακούγεται ψαγμένο (όμιλος ρομποτικής, όμιλος σκακιού, τετοια ωραία πράγματα, κουλτουριάρικα, όχι ας πούμε σαν πρόγραμμα με λαχανόκηπο ή θερμοκήπιο που ειναι πιο μπας κλας (ναι το έχω ακούσει αυτό από γονείς). Είναι καθαρα μάρκετινγκ. Rebranding για κάτι που υπήρχε για να φανεί ότι τώρα στα σχολεία έρχεται η καινοτομία ενώ  πριν ήταν γεμάτα άπλυτους συριζαίους που θα έκαναν τα παιδιά μας χίπηδες από κάμπινγκ στην Αμοργο.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 14, 2022, 08:36:11 μμ


[...] Οι όμιλοι θεωρώ ότι πριμοδοτούνται γιατί παρουσιάζονται σαν καινοτομία, γιατί υπάρχουν και στα πειραματικά, γιατί η λέξη όμιλος παραπέμπει σε μια κάστα παιδιών επιλεγμένη που κάνει κάτι ουαου το απόγευμα με τον πολύ ουαου καθηγητη που δεν ειναι τεμπέλης αλλά ειναι άριστος και έχει μια κλειστή λέσχη εκλεκτών που κάθε γονιός θέλει να συμμετέχει το παιδί του. Το όμιλος ακούγεται ψαγμένο (όμιλος ρομποτικής, όμιλος σκακιού, τετοια ωραία πράγματα, κουλτουριάρικα, όχι ας πούμε σαν πρόγραμμα με λαχανόκηπο ή θερμοκήπιο που ειναι πιο μπας κλας (ναι το έχω ακούσει αυτό από γονείς). Είναι καθαρα μάρκετινγκ. Rebranding για κάτι που υπήρχε για να φανεί ότι τώρα στα σχολεία έρχεται η καινοτομία ενώ  πριν ήταν γεμάτα άπλυτους συριζαίους που θα έκαναν τα παιδιά μας χίπηδες από κάμπινγκ στην Αμοργο.

Α, βέβαια και μπορείς να κάνεις θερμοκήπιο σούπερ ουάου first class και να το συνδυάσεις με τη ρομποτική, κατασκευάζοντας drones με μορφή μέλισσας για τεχνητή επικονίαση, όπως κάνουν οι Γιαπωνέζοι!  ;D
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Οκτώβριος 14, 2022, 08:45:09 μμ
Α, βέβαια και μπορείς να κάνεις θερμοκήπιο σούπερ ουάου first class και να το συνδυάσεις με τη ρομποτική, κατασκευάζοντας drones με μορφή μέλισσας για τεχνητή επικονίαση, όπως κάνουν οι Γιαπωνέζοι!  ;D

Άλλο αυτό. Αυτό να πάρει και μόρια. Αλλιώς τι λέμε, να πάρει μόρια ο άλλος επειδή έπιασε μια τσάπα και φύτεψε και έβαλε τα πιτσιρίκια να ποτίζουν; Σιγά την επιστήμη. Γι αυτό τα πάμε τα παιδιά σχολείο; Για να γίνουν αγρότες; Εμείς τα πάμε για να γίνουν Ζακερμπεργκ. Καινοτόμοι. Να μιλάνε σε TedX. όχι να φυτεύουν μπρόκολο. Και ποιος ξέρει κι αν φυτεύει και τίποτα άλλο ο αναρχοαπλυτος που τους κάνει μάθημα που είναι και κατά του ανταγωνισμού και δεν τα ετοιμάζει για τον διαγωνισμό φυσικής, που στερεί από το σπλάχνο μας το πρώτο βήμα για το Νόμπελ, ενώ της άλλης τάξης ο δάσκαλος, αυτός δεν είναι της ισοπέδωσης, κάθε μέρα τεστ γράφουν σε όλα, να ξεχωρίσει η ήρα απ το σιτάρι απ το δημοτικό, και τα απογεύματα όλα κάτι κάνει, και να, αν υπήρχε αξιολόγηση, αυτός θα έπαιρνε περισσότερα χρήματα και θα ξεχώριζε, αλλά οι κομπλεξικοί δεν τα θέλετε αυτά.

(τα έχω ακούσει αυτά τα παραληρήματα. δεν τα επινοώ)
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 14, 2022, 08:55:32 μμ
Θέλουν προγράμματα με φυτώρια, όπου αντί για μπρόκολα και κολοκύθια να φύονται και να καλλιεργούνται νέοι Αϊνστάιν!
Να δούμε που θα χωρέσουν όλα αυτά τα σούπερ μυαλά που θα φυτρώσουν με τις νέες κενοτομίες (με ε).
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Οκτώβριος 15, 2022, 07:30:18 πμ
Θέλουν προγράμματα με φυτώρια, όπου αντί για μπρόκολα και κολοκύθια να φύονται και να καλλιεργούνται νέοι Αϊνστάιν!
Να δούμε που θα χωρέσουν όλα αυτά τα σούπερ μυαλά που θα φυτρώσουν με τις νέες κενοτομίες (με ε).

Έχω καταλάβει ότι υπάρχει μερίδα γονέων με παιδιά υψηλών επιδόσεων, που θεωρεί ότι από πίσω κρύβεται ένα μοναδικό μυαλό, ππυ κάποιος εκπαιδευτικός μπορεί να κρατήσει πίσω, αν δεν κάνει το κάτι παραπάνω, ή να εκτοξεύσει, αν κάνει το κάτι παραπάνω. «το κάτι παραπάνω» κατά τη δική τους αντίληψη φυσικά. Αν ο εκπαιδευτικός έκανε το κάτι παραπάνω για να ενταξει όλο το τμήμα, να μην μείνουν μαθητες πίσω (στο μέτρο του δυνατού), ώστε να υπάρχει ομοιογένεια και να μπορούν να προχωρούν στο μέλλον πιο γρήγορα όλοι, αυτό δεν θα θεωρηθεί «το κάτι παραπάνω» κι ας είναι η δυσκολότερη δουλειά. Είναι η νοοτροπία ότι δεν θελουμε καλύτερη εκπαίδευση συνολικά, θέλουμε καλύτερη εκπαίδευση για το δικό μας παιδί, για να ξεχωρίσει το δικό μας παιδί. Να διαλέξουμε καλό σχολείο για το δικό μας παιδί κοκ. Αυτών των γονέων τα άγρια χαϊδευει η Κεραμεως με τις «κενοτομιες».

Πίσω απ αυτό όμως κρύβεται και μια άλλη πλευρά. Τα μεγάλα τμήματα πολλών ταχυτήτων με παιδιά ανομοιογενή, ανομοιογενή ώς πρις τις επιδόσεις αλλά και ως προς το κοινωνικό περιβάλλον, δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα. Αν στην ίδια τάξη εχεις τα παιδιά που διαβάζουν λογοτεχνία, μαθαίνουν κλασική μουσική, πηγαίνουν με τους γονείς διακοπές και σε μουσεία κλπ, έχουν ευρύτητα εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, και ταυτόχρονα μαθητες που δεν μιλούν καλά ελληνικά, και μαθητες με διάφορες δυσκολίες (μαθησιακές, ψυχολογικές), και μαθητες που μεγαλώνουν στη σαβούρα των ριάλιτι, όλο αυτό το ετερόκλητο πλήθος, κανένα παιδί δεν λαμβάνει την εκπαίδευση που του αξίζει και που καλύπτει τις ανάγκες του. Αυτός που χρειάζεται βοήθεια ή αργό ρυθμό, απλα μένει πίσω και φυτοζωεί, όποιος θέλει κάτι παραπάνω (για να ικανοποιήσει τη διανοητική του περιέργεια) δεν το παίρνει, το παιδί της τηλεοπτικής υποκουλτούρας θα μείνει στην τηλεοπτική υποκουλτούρα, τελικά του μόνου που θα καλυφθούν οι ανάγκες είναι του μαθητικού προφίλ που εξυπηρετεί το εκπαιδευτικό σύστημα: το ήσυχο διαβαστερό επιμελές παιδί, όχι απαραίτητα έξυπνο, όχι ταλαντούχο, αλλά αρκετά ικανό και με αρκετή υποστήριξη από το σπίτι ώστε να ανταποκρίνεται στη δεδομένη ύλη και στον δεδομένο τρόπο εξέτασης, για να παίρνει καλούς βαθμούς, χωρίς να αποζητά κάποια παραπάνω πνευματική τροφή.

Όλοι χάνουμε απ αυτήν την κατάσταση κι ο καθένας πιάνεται απ όπου μπορεί να πιαστεί.  Ο γονιός παραμυθιάζεται από τους ομίλους και τα πρότυπα με εξετάσεις , ενώ αυτά προϋπηρχαν σε άλλη μορφή, ο εκπαιδευτικός παραμυθιάζεται από τα παιδαγωγικά συνέδρια ή τα μόρια ή τα ερασμους κλπ. Σαν να έχουμε παραιτηθεί από την ελπίδα να βελτιώσουμε κάτι μέσα στο μάθημα, μέσα από την κανονική ύλη και τα σχολικα βιβλία, για όλους τους μαθητες.

Προγράμματα και όμιλοι για το κάτι παραπάνω, έπρεπε να είναι θεσμοθετημένα εντός ωρολογίου για όλους, να μετράνε ως διδακτική ώρα και να επιλέγει ο μαθητής αυτό που θέλει. Ας πούμε δυο τελευταίες ώρες την εβδομάδα, προσφέρονται χ όμιλοι σε κάθε σχολείο, μοιράζονται τα παιδιά σε όποιον επιθυμούν και κάνουν κάτι σχετικό με τα ενδθαφεροντα τους, χορούς, τραγούδι, ζωγραφική, φιλαναγνωσία, σκάκι, μπάσκετ, αγωγή υγείας, οτιδήποτε.
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: asta napane στις Οκτώβριος 15, 2022, 08:05:06 πμ
Α, βέβαια και μπορείς να κάνεις θερμοκήπιο σούπερ ουάου first class και να το συνδυάσεις με τη ρομποτική, κατασκευάζοντας drones με μορφή μέλισσας για τεχνητή επικονίαση, όπως κάνουν οι Γιαπωνέζοι!  ;D

αν υλοποιήσεις αυτή την ιδέα , θα πάρω τηλέφωνο την υπουργό (έχει κανείς τον αριθμό που λέει ότι την καλούν και της δίνουν συγχαρητήτρια για διάφορα που κάνει ; ή έστω του γγ ) και θα εισηγηθώ όχι απλώς να πάρεις ΜΟΡΙΑ (διαλέγεις ή ό,τι τύχει από το ΥΠΑΙΘ; ξέρουμε; ) αλλά διευθυντική θέση απευθείας και προσωποπαγώς , κρίσεις και βλακείες !
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 15, 2022, 04:40:23 μμ
Όμιλοι και πρακτικά προβλήματα...που δεν σκέφτονται όσοι αποφασίζουν από γραφεία, χωρίς να έχουν πατήσει το πόδι τους σε σχολική τάξη.

alfavita:

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/396411_omiloi-sta-sholeia-kai-praktika-problimata
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: menandros στις Οκτώβριος 18, 2022, 01:06:30 μμ
Μπορεί ο ίδιος καθηγητής να υλοποιήσει και  όμιλο και περιβαλλοντικό πρόγραμμα;
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: harac στις Οκτώβριος 18, 2022, 01:37:10 μμ
Μάλλον ναι. Δεν είδα κάτι που να το αποκλείει.
Το θέμα είναι ότι δεν είμαστε ελβετικοί σουγιάδες για να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα.  :-\
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: Έσπερος στις Οκτώβριος 18, 2022, 01:59:23 μμ
Μάλλον ναι. Δεν είδα κάτι που να το αποκλείει.
Το θέμα είναι ότι δεν είμαστε ελβετικοί σουγιάδες για να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα.  :-\

Οι άριστοι μπορούν  :o
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: mortimer στις Οκτώβριος 18, 2022, 05:32:48 μμ
Όμιλοι και πρακτικά προβλήματα...που δεν σκέφτονται όσοι αποφασίζουν από γραφεία, χωρίς να έχουν πατήσει το πόδι τους σε σχολική τάξη.

alfavita:

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/396411_omiloi-sta-sholeia-kai-praktika-problimata

Και κάτι ακόμη. Όμιλοι με 10 παιδιά ηλικίας από 6 έως 11 ετών! Τα μισά Ρομά που με το ζόρι γράφουν το όνομά τους. Αναγκαστικά τα τμήματα είναι ανομοιογενή, ενώ τα παιδιά κουρασμένα.
Δεν είναι όπως στο ΚΔΑΠ, που έχεις στο τμήμα κοντινές ηλικίες, αλλά και παιδιά που πήγαν στο σπίτι τους κι επέστρεψαν για απογευματινές δραστηριότητες.
Αρκετά από τα παιδιά είναι συνεχόμενα στο σχολείο από τις 7:30 το πρωί...
Τίτλος: Απ: Εκπαιδευτικοί Όμιλοι-Νέο Ολοήμερο
Αποστολή από: menandros στις Οκτώβριος 20, 2022, 05:11:23 μμ
Bεβαίωση για ομίλους δίνει ο διευθυντής του σχολείου;