Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: katerina ioanna στις Οκτώβριος 02, 2022, 11:12:48 πμ

Τίτλος: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: katerina ioanna στις Οκτώβριος 02, 2022, 11:12:48 πμ
Καλημέρα σε όλους και καλό μήνα.

'Εχω αναλάβει μαθητή Λυκείου σε ιδιαίτερο από πέρσι και ενώ ανταποκρίνεται επαρκώς στις απαιτήσεις του μαθήματος, μου προκαλεί νευρικότητα καθώς την ώρα που κάθεται στην καρέκλα στριφογυρίζει όλη την ώρα. Σκέφτομαι να του πω να σηκώνεται με το βιβλίο και να βηματίζει αφού δεν μπορεί να κάθεται πολλή ώρα ήσυχος. Τι άλλο μου προτείνετε να κάνω; Είναι αρκετά κουραστικό να τον βλέπω όλη την ώρα να κουνιέται.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: erietta στις Οκτώβριος 02, 2022, 02:25:08 μμ
Γιατί δεν ρωτάς τη μητέρα του πώς αντιμετωπίζει η ίδια το θέμα, π.χ. αν τους έχει πει κάτι η εργοθεραπεύτριά του.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: daffodils στις Οκτώβριος 02, 2022, 05:06:02 μμ
Προφανώς βρίσκεται πιο κοντά στην υπερκινητικότητα παρά στη διάσπαση. Κάθε παιδί ανταποκρίνεται διαφορετικά από το άλλο για εμάς τους μη ειδικούς. Από την εμπειρία μου σε σχολείο, φροντιστήριο παλιότερα και στο σπίτι (με το δικό μου παιδί) ο/η ψυχολόγος θα δώσει τις οδηγίες, με την προυπόθεση ότι εχει παρακολουθηθεί το παιδί. Εμάς μας βοήθησε πολύ στο να μπουν όρια και να αντιμετωπιστούν επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Μια ειλικρινής συζήτηση με τους γονείς πάντα βοηθάει.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: IoannisDr στις Οκτώβριος 02, 2022, 05:42:00 μμ
Εφόσον πρόκειται για ιδιαίτερο, μπορείτε να ορίσετε περισσότερες μέρες με λιγότερες ώρες ή κατά τη διάρκεια του μαθήματος να κάνετε κάποια διαλείμματα αποφόρτισης. Εξηγήστε αρχικά τι στόχους έχει το κάθε μάθημά και βάλτε τον στη διαδικασία να επιλέγει ο ίδιος ποιοι τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Να τον ενθαρρύνετε συχνά  και να τον επιβραβεύετε όταν πετυχαίνει κάποιον από τους στόχους.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: katerina ioanna στις Οκτώβριος 02, 2022, 06:32:19 μμ
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις όλων σας. Το μάθημα μας είναι δύο φορές από μιαμισάωρο. Εχω ζητήσει από το παιδί διάλειμμα αλλά δεν θέλει. Εχω επίσης ενημερώσει τη μητέρα από πέρσι να πάει σε διαγνωστικό κέντρο αλλά δεν νομίζω ότι έκανε κάτι. Θα προσπαθήσω να σπάσω την ώρα όσο γίνεται και να τον πείσω να κάνει μικρά διαλείμματα. Δυστυχώς δεν έχουμε πάντα τη βοήθεια των γονιών οπότε θα προσπαθήσω όσο γίνεται μόνη μου να βρω μια λύση.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: Schoolikui στις Οκτώβριος 02, 2022, 08:07:34 μμ
Αν είναι συγκεντρωμενος παρά την κίνηση του μην διακοπτεις για διάλειμμα. Δεν θα τον ωφελήσει, ίσως μάλιστα χάνει και την συγκέντρωση του. Από όσα λες όμως νομίζω ότι το πρόβλημα είναι κυρίως δικό σου καθώς δεν αντέχεις την κίνηση του. Θα χρειαστεί να αγνοήσεις αυτό που ενοχλεί εσένα εφόσον δεν επιρεαζει το παιδί. Καταλαβαίνω τι λες και ότι σε ζαλίζει αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι για αυτό. Ίσως να βρεις εσύ τρόπους να ενοχλεισαι λιγότερο.. Και ξαναλέω ότι πραγματικά σε καταλαβαίνω..
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: katerina ioanna στις Οκτώβριος 02, 2022, 09:31:50 μμ
πέρσι το άντεχα φέτος όμως με ενοχλεί. Ξέρω ότι δεν το κάνει επίτηδες αλλά μου προκαλεί εκνευρισμό. Προσπαθώ να κάνω υπομονή όσο μπορώ γιατί έχω καλή συνεργασία τόσο με εκείνον όσο και με όλη την οικογένειά του.

Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: IoannisDr στις Οκτώβριος 03, 2022, 12:31:48 πμ
Αν είναι συγκεντρωμενος παρά την κίνηση του μην διακοπτεις για διάλειμμα. Δεν θα τον ωφελήσει, ίσως μάλιστα χάνει και την συγκέντρωση του. Από όσα λες όμως νομίζω ότι το πρόβλημα είναι κυρίως δικό σου καθώς δεν αντέχεις την κίνηση του. Θα χρειαστεί να αγνοήσεις αυτό που ενοχλεί εσένα εφόσον δεν επιρεαζει το παιδί. Καταλαβαίνω τι λες και ότι σε ζαλίζει αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι για αυτό. Ίσως να βρεις εσύ τρόπους να ενοχλεισαι λιγότερο.. Και ξαναλέω ότι πραγματικά σε καταλαβαίνω..

Πόσο συγκεντρωμένος να παραμείνει σε μιάμιση ώρα;; Ο συνάδελφος μπορεί να παρατηρήσει κάθε πότε εμφανίζονται έντονα τα συμπτώματα ή αν τα πυροδοτεί κάτι οπότε ανάλογα να οριστούν και διαλείμματα. Σε κάθε περίπτωση, μιαμιση ώρα μάθημα, ανεξαρτήτως ΔΕΠΥ, είναι πολλή ώρα!
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: Schoolikui στις Οκτώβριος 03, 2022, 11:41:06 πμ
Η συνάδελφος αναφέρεται σε μαθητή λυκείου. Που ανταποκρίνεται γνωστικά και δεν θέλει διάλειμμα ο ίδιος.
Ένα υπερκινητικο άτομο χωρίς έλλειψη συγκέντρωσης θα συνεχίσει να κινείται... Ασχέτως διακοπής του μαθήματος. Η κίνηση κάποιες φορές μπορεί και να βοηθά στην συγκέντρωση και την απόδοση του.
Αν χρειαστεί να επικεντρωθεί στο να μείνει ακίνητο αυτό μπορεί να τον ζημιωσει γνωστικά.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: IoannisDr στις Οκτώβριος 03, 2022, 11:48:10 πμ
Η συνάδελφος αναφέρεται σε μαθητή λυκείου. Που ανταποκρίνεται γνωστικά και δεν θέλει διάλειμμα ο ίδιος.
Ένα υπερκινητικο άτομο χωρίς έλλειψη συγκέντρωσης θα συνεχίσει να κινείται... Ασχέτως διακοπής του μαθήματος. Η κίνηση κάποιες φορές μπορεί και να βοηθά στην συγκέντρωση και την απόδοση του.

Όπως έγραψα και πριν, μιαμιση ώρα είναι υπερβολική για να γίνει σερί το μάθημα, ανεξαρτήτως μαθησιακής δυσκολίας. Εξαρτάται φυσικά και από τον ρυθμό. Μπορεί να μη θέλει αλλά να διαπιστώνεται ότι η απόδοσή του φθίνει οπότε πρέπει να του επισημανθεί ότι είναι αναγκαίο. Επίσης, το διάλειμμα δεν ωφελεί μόνο τον μαθητή.
Τίτλος: Απ: Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠΥ
Αποστολή από: apokyr στις Οκτώβριος 03, 2022, 05:54:59 μμ
Στις πανελλαδικές εξέτασα μαθητή με ασπεργκερ . Το παιδί χρειαζότανε να κινείται κατά την διάρκεια της εξέτασης και κάποιες φορές να σηκώνεται και να περπατάει πάνω κάτω. Τον βοηθούσε.
Κάθε περίπτωση είναι βέβαια διαφορετική αλλά το ότι κινείται συνέχεια δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι κουράστηκε ούτε σημαίνει ότι χρειάζεται διάλειμμα. Είναι πιθανό, αυτό να βοηθάει στην συγκέντρωσή του.

Πρέπει να βρεις τρόπους έτσι ώστε αυτό να μην σου προκαλεί ενόχληση, πχ εγώ θα προσπαθούσα να το διασκεδάσω το πράγμα στο μυαλό μου και θα σκεφτόμουν ότι έχει και λίγο πλάκα που το παιδί κουνιέται συνέχεια σαν σβούρα. Το βρίσκω, μ' έναν τρόπο, ταυτόχρονα πολύ γλυκιά και πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα να βλέπω ένα παιδί που το μυαλό του δουλεύει διαφορετικά απ' ότι δουλεύει το μυαλό των υπολοίπων (των νευροτυπικών)