Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Lucifer στις Νοέμβριος 12, 2022, 01:01:47 μμ

Τίτλος: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Lucifer στις Νοέμβριος 12, 2022, 01:01:47 μμ
Εξακολουθεί να ισχύει το παρακάτω (Π.Δ 465/81, άρθρο 3, παρ.5) ή έχει αλλάξει κάτι;

"Παρ. 5. Στις ολιγόλεπτες γραπτές εξετάσεις και στις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες μετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές της τάξεως ή του τμήματος. Μαθητής που απέχει αδικαιολόγητα από τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες θεωρείται ότι εξετάστηκε και βαθμολογήθηκε με τον κατώτατο βαθμό επιδόσεως. Μαθητής που απέχει δικαιολογημένα από τη διενέργεια ωριαίας γραπτής δοκιμασίας καλείται να υποστεί τη γραπτή αυτή δοκιμασία σε πρώτη ευκαιρία κατά την κρίση του καθηγητή πού διδάσκει το μάθημα. (Όπως διαμορφώθηκε με την § 3 του άρ. 1 του Π.Δ. 268/82). "
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: cgs στις Νοέμβριος 12, 2022, 02:34:12 μμ
Ισχύει.

https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/444971/p.d.-465-1981#Άρθρο_3|621657 (https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/444971/p.d.-465-1981#Άρθρο_3|621657)

https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/621657 (https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/621657)
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Lucifer στις Νοέμβριος 12, 2022, 03:24:56 μμ
Ισχύει.

https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/444971/p.d.-465-1981#Άρθρο_3|621657 (https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/444971/p.d.-465-1981#Άρθρο_3|621657)

https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/621657 (https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/621657)
Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: gismix στις Νοέμβριος 12, 2022, 03:26:36 μμ
Επειδή δε μου ανοίγει το δευτερο έγγραφο. Μπορεί κάποιος να αναρτήσει  μία νομοθεσια που να εξηγεί τι είναι το "απέχει αδικαιολόγητα". Εφόσον πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογημένς και αδικαιολόγητες απουσίες.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 12, 2022, 03:44:52 μμ
Επειδή δε μου ανοίγει το δευτερο έγγραφο. Μπορεί κάποιος να αναρτήσει  μία νομοθεσια που να εξηγεί τι είναι το "απέχει αδικαιολόγητα". Εφόσον πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογημένς και αδικαιολόγητες απουσίες.

Κι εγω την έχω την
απορία. Πρέπει δλδ να φέρει χαρτι γιατρού;
Στο σχολείο μιυ δυστυχώς δεν έχει διευκρινιστεί αυτό. Θεωρείται αυτονόητο ότι όποιος λειπει δικαιούται να γράψει. Οι μαθητες δεν κάνουν κοπάνες. Γενικα λείπουν λόγω ασθένειας κ οι γονείς ενημερώνουν. Όμως επειδή είναι νησί, προκύπτουν ταξίδια στην Αθήνα για οικογενειακές υποθέσεις, θέμα σεβαστό, επίσης οι αλλοδαποί επειδή δουλεύουν σαιζόν συχνά φεύγουν από μέσα Δεκεμβρίου για τις γιορτές, πράγμα επίσης σεβαστό, και οι ντόπιοι επειδή δουλεύουν σαιζόν και τον χειμώνα έχουν λεφτά για φάγωμα, κάνουν ταξίδια. Αυτήν την τελευταία περίπτωση εγω προσωπικά δεν τη θεωρώ σεβαστή αλλά η γραμμή που έχει περάσει είναι ότι αδικαιολόγητα θεωρούμε ότι λειπει κάποιος αν είναι εν αγνοία της οικογένειας, αν επι τούτου δεν ήρθε την πρώτη ώρα που θα έγραφε κ ήρθε μετά και τετοια. Δλδ 1 περίπτωση στους 100 μαθητες ας πούμε.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: AshenOne στις Νοέμβριος 12, 2022, 04:49:51 μμ
Επειδή δε μου ανοίγει το δευτερο έγγραφο. Μπορεί κάποιος να αναρτήσει  μία νομοθεσια που να εξηγεί τι είναι το "απέχει αδικαιολόγητα". Εφόσον πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογημένς και αδικαιολόγητες απουσίες.
Να έχει κάνει ο μαθητής κοπάνα από το μάθημα σου για να αποφύγει το διαγώνισμα και να μην έχει γνώση ο κηδεμόνας του. Επομένως ενημερώνεις τον κηδεμόνα ότι το παιδί τους δεν ήταν παρόν στο διαγώνισμα και αν σου πει ο γονιός "ξέρετε έφυγε από το σχολείο γιατί δεν αισθανόταν καλά κλπ. τότε τον εξετάζεις άλλη μέρα αλλιώς του καταχωρείς βαθμό μηδέν στο γραπτό. Σε αυτό το ζήτημα πρέπει να είμαστε λίγο αυστηροί γιατί παρατηρείται το φαινόμενο σε προειδοποιημένο διαγώνισμα να λείπει το μισό τμήμα. Εγώ προσωπικά σε μαθητή που απουσιάζει από το διαγώνισμα και δεν έχει ενημερώσει εμένα ή τον διευθυντή για την απουσία του, ενημερώνω τον κηδεμόνα του και του καταχωρώ μηδέν.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: IoannisDr στις Νοέμβριος 12, 2022, 05:09:16 μμ
Επειδή δε μου ανοίγει το δευτερο έγγραφο. Μπορεί κάποιος να αναρτήσει  μία νομοθεσια που να εξηγεί τι είναι το "απέχει αδικαιολόγητα". Εφόσον πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογημένς και αδικαιολόγητες απουσίες.

Τυπικά μπορείς να επικοινωνήσεις με τους γονείς και να τους ενημερώσεις για την υπόθεση και τον κίνδυνο που διατρέχει ο μαθητής ώστε να φροντίσουν να φέρουν κάποιο δικαιολογητικό π.χ. από επίσκεψη σε γιατρό ή από κάποια δημόσια υπηρεσία ή έστω υπεύθυνη δήλωση. Αυτό δεν έχει να κάνει με δικαιολόγηση απουσιών με την έννοια που αναφέρεις αλλά ως προϋπόθεση για να έχει το δικαίωμα ο μαθητής να γράψει το διαγώνισμα σε άλλο χρόνο.
Αλλά όπως λέει και ο Έσπερος, συνήθως παραλείπεται αυτή η διαδικασία. Φαντάσου να έχεις λ.χ. 20 διαγωνίσματα τετραμήνου και από το κάθε ένα να τυχαίνει να λείπουν 2-3 μαθητές...
Από την άλλη, έχεις το δικαίωμα να εφαρμόσεις το νόμο, να ενημερώσεις και σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση, να βαθμολογήσεις τον μαθητή με μονάδα!
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 12, 2022, 05:21:37 μμ
Τυπικά μπορείς να επικοινωνήσεις με τους γονείς και να τους ενημερώσεις για την υπόθεση και τον κίνδυνο που διατρέχει ο μαθητής ώστε να φροντίσουν να φέρουν κάποιο δικαιολογητικό π.χ. από επίσκεψη σε γιατρό ή από κάποια δημόσια υπηρεσία ή έστω υπεύθυνη δήλωση. Αυτό δεν έχει να κάνει με δικαιολόγηση απουσιών με την έννοια που αναφέρεις αλλά ως προϋπόθεση για να έχει το δικαίωμα ο μαθητής να γράψει το διαγώνισμα σε άλλο χρόνο.
Αλλά όπως λέει και ο Έσπερος, συνήθως παραλείπεται αυτή η διαδικασία. Φαντάσου να έχεις λ.χ. 20 διαγωνίσματα τετραμήνου και από το κάθε ένα να τυχαίνει να λείπουν 2-3 μαθητές...
Από την άλλη, έχεις το δικαίωμα να εφαρμόσεις το νόμο, να ενημερώσεις και σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση, να βαθμολογήσεις τον μαθητή με μονάδα!

Ειλικρινα στα 10-12 διαγωνίσματα που έχω να βαλω κάθε τετραμηνο, είναι είδηση το να μην λειπει κάποιος… Και στα φιλοκογικα είναι δύσκολο να σχεδιάσεις διαφορετικό διαγωνισμα. Μεγάλη ταλαιπωρια.

Αν ο μαθητής που το έχασε είναι λίγο τεμπελάκος ή έχω την υποψία ότι ήθελε να το αποφύγει, θα τον κυνηγήσω να γράψει ο κόσμος να χαλάσει, δικαιολογημένη/αδικαιολόγητη γιατί αυτός είναι ο σκοπός: να γράψει. Να στρώσει τον πισινό του να γράψει. Πιο πολύ με ενοχλούν αυτά τα καθωσπρεπει παιδιά που έχουν και αξιώσεις, που γράφουν ένα 16-17, και λείπουν γιατί η κυριλέ οικογένεια τους πήγε στη Βιέννη και το Μιλανο για χειμωνιάτικο ταξίδι. Αλλά και πάλι, τι μπορείς να κανεις; Να μην γράψει? οκ δεν γράφει. Βαθμό δικαιούται δυστυχώς λόγω των προφορικών και της εν γενει συμμετοχής του. Άσε ππυ πάλι χάρη του κανεις αν το γλιτώσει. Οπότε, ταλαιπωρείσαι να διασκευάσεις το υπάρχον διαγωνισμα για να στρώσει κι αυτός τον πισινό του να γράψει μπας και καταλάβει ότι το σχολείο θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα του. Κι αν έχει χάσει και πολλά διαγωνίσματα, θα ζοριστεί να τα γράψει όλα μαζί, δεν πειράζει, ας το σκεφτούν καλύτερα οι γονείς του την άλλη φορά ππυ θα πάνε για ψώνια ή σκι στας Ευρώπας. Αυτοί ππυ σχολιάζουν εμάς ότι καθόμαστε τρεις μήνες .
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Lucifer στις Νοέμβριος 12, 2022, 05:51:40 μμ
Ειλικρινα στα 10-12 διαγωνίσματα που έχω να βαλω κάθε τετραμηνο, είναι είδηση το να μην λειπει κάποιος… Και στα φιλοκογικα είναι δύσκολο να σχεδιάσεις διαφορετικό διαγωνισμα. Μεγάλη ταλαιπωρια.

Αν ο μαθητής που το έχασε είναι λίγο τεμπελάκος ή έχω την υποψία ότι ήθελε να το αποφύγει, θα τον κυνηγήσω να γράψει ο κόσμος να χαλάσει, δικαιολογημένη/αδικαιολόγητη γιατί αυτός είναι ο σκοπός: να γράψει. Να στρώσει τον πισινό του να γράψει. Πιο πολύ με ενοχλούν αυτά τα καθωσπρεπει παιδιά που έχουν και αξιώσεις, που γράφουν ένα 16-17, και λείπουν γιατί η κυριλέ οικογένεια τους πήγε στη Βιέννη και το Μιλανο για χειμωνιάτικο ταξίδι. Αλλά και πάλι, τι μπορείς να κανεις; Να μην γράψει? οκ δεν γράφει. Βαθμό δικαιούται δυστυχώς λόγω των προφορικών και της εν γενει συμμετοχής του. Άσε ππυ πάλι χάρη του κανεις αν το γλιτώσει. Οπότε, ταλαιπωρείσαι να διασκευάσεις το υπάρχον διαγωνισμα για να στρώσει κι αυτός τον πισινό του να γράψει μπας και καταλάβει ότι το σχολείο θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα του. Κι αν έχει χάσει και πολλά διαγωνίσματα, θα ζοριστεί να τα γράψει όλα μαζί, δεν πειράζει, ας το σκεφτούν καλύτερα οι γονείς του την άλλη φορά ππυ θα πάνε για ψώνια ή σκι στας Ευρώπας. Αυτοί ππυ σχολιάζουν εμάς ότι καθόμαστε τρεις μήνες .
Αν δεν γράψει γιατί έλειψε αδικαιολόγητα τότε βαθμολογείται με την κατώτατη βαθμολογία λέει το Π.Δ....
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 12, 2022, 06:05:46 μμ
Αν δεν γράψει γιατί έλειψε αδικαιολόγητα τότε βαθμολογείται με την κατώτατη βαθμολογία λέει το Π.Δ....

Ναι και; Αν συνολικά το παθδι στα προφορικα είναι άψογο, τι θα γίνει; Καλό βαθμό θα πάρει πάλι αφού το διαγωνισμα συνεκτιμάται.

Και γιατί να μην γράψει; Για να λουφάρει;
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: AshenOne στις Νοέμβριος 12, 2022, 06:23:49 μμ
Στο σχολείο ο μαθητής δεν μαθαίνει απλώς αλλά και κοινωνικοποιείται και μαθαίνει να ακολουθεί τους κανόνες όπως και οι υπόλοιποι. Το σχολείο ή θα καλλιεργεί μελλοντικά υπεύθυνους πολίτες αλλιώς δεν έχει νόημα ύπαρξης. Δεν πάμε σχολείο για να μάθουμε άλγεβρα, αρχαία και φυσική ΜΟΝΟΝ. Πάμε για να συνηθίζουμε την τήρηση κανόνων που διέπουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στην Αγγλία το μότο στα σχολεία είναι " ο μαθητής κάνει αυτό που πρέπει να κάνει και όχι ότι θέλει". Η ελαστικότητα από μεριάς μας ζημιά και μόνον προκαλεί σε ένα παιδί. Εκτός και αν συντρέχουν στο παιδί ιδιαίτεροι λόγοι οπότε εξετάζονται κατά περίπτωση σε συνεργασία με τον ψυχολόγο του σχολείου.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 12, 2022, 06:38:55 μμ
Στο σχολείο ο μαθητής δεν μαθαίνει απλώς αλλά και κοινωνικοποιείται και μαθαίνει να ακολουθεί τους κανόνες όπως και οι υπόλοιποι. Το σχολείο ή θα καλλιεργεί μελλοντικά υπεύθυνους πολίτες αλλιώς δεν έχει νόημα ύπαρξης. Δεν πάμε σχολείο για να μάθουμε άλγεβρα, αρχαία και φυσική ΜΟΝΟΝ. Πάμε για να συνηθίζουμε την τήρηση κανόνων που διέπουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στην Αγγλία το μότο στα σχολεία είναι " ο μαθητής κάνει αυτό που πρέπει να κάνει και όχι ότι θέλει". Η ελαστικότητα από μεριάς μας ζημιά και μόνον προκαλεί σε ένα παιδί. Εκτός και αν συντρέχουν στο παιδί ιδιαίτεροι λόγοι οπότε εξετάζονται κατά περίπτωση σε συνεργασία με τον ψυχολόγο του σχολείου.

Τι είναι όμως ελαστικότητα; Εννοείς ελαστικότητα το ότι τον διευκολύνεις με το να γράψει διαγωνισμα ενώ «κοιμήθηκε» την πρώτη ώρα για να το χάσει; Εγω αυτό δεν το θεωρώ διευκόλυνση, το θεωρώ «επιβάρυνση»: ήθελε να το αποφύγει (πχ γιατί ήξερε ότι ούτως ή άλλως χάλια θα έγραφε» άρα δεν θα του κάνω τη χάρη. Θα κάτσει να γράψει. Το να μην γράψει, που στο κάτω κάτω δεν τον νοιάζει πώς θα βαθμολογηθεί, είναι κατ εμέ ελαστικότητα. Φυσικά αυτοκ που πήγε ταξιδάκι δεν θα τον διευκολύνω να γράψει όποτε τον βολεύει κλπ. Θα του ανακοινώσω ημερομηνία και ας γράφει κι άλλο εκείνη τη μέρα, σκασίλα μου. Ας είχε έρθει όταν έπρεπε. Ενώ το παιδί που ήταν άρρωστο θα προσπαθήσω να μην το πιεσω.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: gismix στις Νοέμβριος 12, 2022, 07:51:01 μμ
Ολα αυτά είναι ωραία. Αλλά που είναι το νόμιμο; Εδώ υπάρχει ένα κενό νόμου το οποίο είναι υπερ του μαθητή. Τυπικά δεν μπρούμε να βάλουμε σε κανένα μονάδα όταν λείπει από το διαγώνισμα.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Lucifer στις Νοέμβριος 12, 2022, 08:51:47 μμ
Ολα αυτά είναι ωραία. Αλλά που είναι το νόμιμο; Εδώ υπάρχει ένα κενό νόμου το οποίο είναι υπερ του μαθητή. Τυπικά δεν μπρούμε να βάλουμε σε κανένα μονάδα όταν λείπει από το διαγώνισμα.
Το αντίθετο, αν δεν αιτιολογηθεί η απουσία υποχρεωτικά μπαίνει μοναδα
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 12, 2022, 09:28:52 μμ
Το αντίθετο, αν δεν αιτιολογηθεί η απουσία υποχρεωτικά μπαίνει μοναδα

Ωραία, φέρνει ο άλλος χαρτι γιατρού έτσι τυπικα. Και; Το θέμα είναι τι βαθμό θα βάλουμε ή να κάτσει να διαβάσει και να γράψει?
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: leon. στις Νοέμβριος 12, 2022, 11:07:53 μμ
Ωραία, φέρνει ο άλλος χαρτι γιατρού έτσι τυπικα. Και; Το θέμα είναι τι βαθμό θα βάλουμε ή να κάτσει να διαβάσει και να γράψει?
Φυσικά και το θέμα είναι τι βαθμό θα βάλουμε. Εκπαιδευτικοί είμαστε; Αξιολογητές είμαστε. ;D
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 13, 2022, 09:28:18 πμ
Φυσικά και το θέμα είναι τι βαθμό θα βάλουμε. Εκπαιδευτικοί είμαστε; Αξιολογητές είμαστε. ;D

Οπότε εγω που όλη την ώρα λέω ότι δεν με νοιάζει ο βαθμός του διαγωνισματος γιατί θεωρώ ότι απλώς δείχνει την γραπτή επίδοση, και μετράω πιο πολύ την καθημερινή συμμετοχή, δεν είμαι καλή αξιολογήτρια.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: leon. στις Νοέμβριος 13, 2022, 01:09:19 μμ
Οπότε εγω που όλη την ώρα λέω ότι δεν με νοιάζει ο βαθμός του διαγωνισματος γιατί θεωρώ ότι απλώς δείχνει την γραπτή επίδοση, και μετράω πιο πολύ την καθημερινή συμμετοχή, δεν είμαι καλή αξιολογήτρια.
Όχι, και να διορθωθείς άμεσα. Αυτά είν' ανεπίτρεπτα που λες στους εξεταζόμενους μαθητάς. Ακυρώνεις τη μεγαλειώδη αξιολογητική ύπαρξη τόσων συναδέλφων. Λίγο σεβασμό δείξε. :P
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: gismix στις Νοέμβριος 13, 2022, 06:27:16 μμ
Πέρα από πλάκα. Το γραπτό είναι ένας βασικός παράγοντας αξιολόγησης. Φυσικά και πρέπει να μετράει σε ένα ποσοστό στον βαθμό του τριμήνου. Η σωστή και ολοκληρωμένη γραπτή παρουσιαση ενός θέματος (σε οποιοδήποτε μάθημα) σε ορισμένο χρόνο είναι μία από τις βασικές δξιότητες που πρέπει να αποκτήσει ένας μαθητής και για την οποία πρέπει να αξιολογείται. Κατά την γνώμη μου το "δεν με νοίαζει και πολύ το γραπτό" πρέπει να γίνει " έχουν και τα γραπτά την σημασία τους σε ορισμένο (σημαντικό) ποσοστό βέβαια". Σου λέει ο άλλος "μα δεν ήταν στην μέρα του, αγχώθηκε κλπ" . Φυσικά μπορεί να συμβαίνει σε καποιες λίγες περιπτώσεις (στις περισσότερες ο μαθητής δεν ήταν καλά προετοιμασμένος). Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση (μη καλή ημέρα κκλπ) είναι δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής και που αποτελούν μέρος της συνολικής αξιολόγησης.
Τίτλος: Απ: Απουσία από ωριαίο διαγώνισμα
Αποστολή από: Έσπερος στις Νοέμβριος 13, 2022, 06:49:45 μμ
Πέρα από πλάκα. Το γραπτό είναι ένας βασικός παράγοντας αξιολόγησης. Φυσικά και πρέπει να μετράει σε ένα ποσοστό στον βαθμό του τριμήνου. Η σωστή και ολοκληρωμένη γραπτή παρουσιαση ενός θέματος (σε οποιοδήποτε μάθημα) σε ορισμένο χρόνο είναι μία από τις βασικές δξιότητες που πρέπει να αποκτήσει ένας μαθητής και για την οποία πρέπει να αξιολογείται. Κατά την γνώμη μου το "δεν με νοίαζει και πολύ το γραπτό" πρέπει να γίνει " έχουν και τα γραπτά την σημασία τους σε ορισμένο (σημαντικό) ποσοστό βέβαια". Σου λέει ο άλλος "μα δεν ήταν στην μέρα του, αγχώθηκε κλπ" . Φυσικά μπορεί να συμβαίνει σε καποιες λίγες περιπτώσεις (στις περισσότερες ο μαθητής δεν ήταν καλά προετοιμασμένος). Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση (μη καλή ημέρα κκλπ) είναι δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής και που αποτελούν μέρος της συνολικής αξιολόγησης.

Ακριβώς αυτό λέω. Το γραπτό με νοιάζει ως αποτύπωση συγκεκριμένων δεξιοτήτων (γραπτή έκφραση, διαχείριση χρόνου κ άγχους, μελέτη επανάληψης κλπ). Επομένως θεωρώ αναγκαίο να γράψει ο μαθητής για να έχω πλήρη εικόνα, άρα δεν με αφορά το τυπικό κομμάτι αν δικαιούται ή όχι να γράψει. Θέλω να γράψει για να έχω πλήρη εικόνα κ εγω κ αυτός. Άρα θα γράψει ασχέτως του λόγου απουσίας. Απλώς αν η απουσία ήταν αδικαιολόγητη, δεν θα έχω τύψεις να τον ζορισω στον προγραμματισμό του πότε θα γράψει.