Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Β/θμια => Μήνυμα ξεκίνησε από: froski στις Δεκέμβριος 06, 2022, 09:22:28 μμ

Τίτλος: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: froski στις Δεκέμβριος 06, 2022, 09:22:28 μμ
Καλησπέρα σας,
στο σχολείο σας πώς λειτουργεί το Τμήμα ένταξης; Με βοήθεια εντός της τάξης ή σε ειδικές αίθουσες τμημάτων ένταξης;
Είμαι σε Γυμνάσιο και εδώ γίνεται το εξής: ο/η εκπ/κός του Τμήματος ένταξης, παίρνει από τις αίθουσες τα παιδιά και πηγαίνουν σε ειδική αίθουσα και τους κάνει εκεί μάθημα. Στο τέλος της ώρας τα επιστρέφει στην τάξη για να πάρουν τα μαθήματα από τους συμμαθητές/τριές τους.
Κάπου άκουσα ότι αυτό δεν είναι σύμφωνο με το ΦΕΚ. Θα ήθελα να μάθω τι γίνεται και στα άλλα Γυμνάσια στην Ελλάδα.
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 06, 2022, 09:40:32 μμ
Καλησπέρα σας,
στο σχολείο σας πώς λειτουργεί το Τμήμα ένταξης; Με βοήθεια εντός της τάξης ή σε ειδικές αίθουσες τμημάτων ένταξης;
Είμαι σε Γυμνάσιο και εδώ γίνεται το εξής: ο/η εκπ/κός του Τμήματος ένταξης, παίρνει από τις αίθουσες τα παιδιά και πηγαίνουν σε ειδική αίθουσα και τους κάνει εκεί μάθημα. Στο τέλος της ώρας τα επιστρέφει στην τάξη για να πάρουν τα μαθήματα από τους συμμαθητές/τριές τους.
Κάπου άκουσα ότι αυτό δεν είναι σύμφωνο με το ΦΕΚ. Θα ήθελα να μάθω τι γίνεται και στα άλλα Γυμνάσια στην Ελλάδα.

Έτσι λειτουργεί γενικα η ένταξη. Χρειαχεται φυσικά επικοινωνία με τον καθηγητη της τάξης, ώστε τα παιδιά να μένουν σε επαφή με το τι γίνεται γιστι συχνά βραχυκυκλώνουν, δεν ξέρουν πώς να μελετήσουν για την άλλη φορά.
Ένα καλό που είχε κάνει μια κοπέλα μια φορά, που βοηθούσε όμως κατά τύχη η κατανομή των μαθητών στα τμήματα, ήταν τη μια από τις δυο ώρες τιυ εκάστοτε φιλολογικού να παίρνει τα παιδιά ενος τμήματος και να κάνει ο,τι έκανε ο καθηγητής της τάξης. Ζόρικο βέβαια να πετύχει ο συντονισμός όλων των ωρών αλλά το είχε καταφέρει.
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: froski στις Δεκέμβριος 09, 2022, 07:26:02 πμ
Έτσι λειτουργεί γενικα η ένταξη. Χρειαχεται φυσικά επικοινωνία με τον καθηγητη της τάξης, ώστε τα παιδιά να μένουν σε επαφή με το τι γίνεται γιστι συχνά βραχυκυκλώνουν, δεν ξέρουν πώς να μελετήσουν για την άλλη φορά.
Ένα καλό που είχε κάνει μια κοπέλα μια φορά, που βοηθούσε όμως κατά τύχη η κατανομή των μαθητών στα τμήματα, ήταν τη μια από τις δυο ώρες τιυ εκάστοτε φιλολογικού να παίρνει τα παιδιά ενος τμήματος και να κάνει ο,τι έκανε ο καθηγητής της τάξης. Ζόρικο βέβαια να πετύχει ο συντονισμός όλων των ωρών αλλά το είχε καταφέρει.
Ευχαριστώ Έσπερος
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: Lucifer στις Δεκέμβριος 09, 2022, 09:59:12 πμ
Τις μισές ώρες του μαθήματος μένουν μέσα στην τάξη και τις άλλες μισές όπως περιγράφεται πιο πάνω.
Οπότε και μένουν σε επαφή με την τάξη και καλυπτουν οσο είναι δυνατό τις αδυναμίες τους με τον καθηγητή της ένταξης.
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: IoannisDr στις Δεκέμβριος 09, 2022, 10:50:43 πμ
https://www.pde.gr/index.php?topic=4119.364
 (https://www.pde.gr/index.php?topic=4119.364)
Άλλοι εφαρμόζουν κυλιόμενο, υποστηρικτικό πρόγραμμα, δηλαδή ο μαθητής μια μένει στην τάξη και παρακολουθεί κανονικά το μάθημα, την άλλη υποστηρίζεται στο τμήμα ένταξης. Αυτό είναι δύσκολο να εφαρμοστεί σε μονόωρα μαθήματα ενώ επίσης δυσκολεύει το πρόγραμμα του εκπαιδευτικού του τε.
Άλλοι παίρνουν τα παιδιά αποκλειστικά από το αντίστοιχο μάθημα, π.χ. όταν το τμήμα του μαθητή με εεα κάνει μαθηματικά, ο ίδιος του κάνει μαθηματικά στο τμήμα ένταξης.Τέλος υπάρχουν και αυτοί οι λίγοι που κάνουν συνδιδασκαλία με τον εκπαιδευτικό γενικής στο τμήμα.


Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: never_give_up στις Δεκέμβριος 09, 2022, 11:51:07 πμ
Καλημερα! Οι πιο εμπειροι ας μας δώσουν τα φώτα τους! :) Όταν σε καλέσουν εν μέσω της χρονιάς αναπληρωτή σε τμήμα ένταξης, τί ακριβώς θα πρέπει να κάνεις? Ενημερώνεσαι από τον καθηγητη σε ποιο σημείο βρίσκεται στην ύλη και ξεκινάς από κει? Το προγραμμα ποιος το φτιαχνει?
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: IoannisDr στις Δεκέμβριος 09, 2022, 12:14:37 μμ
Για το πρόγραμμα υπάρχει συνάδελφος επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον. Τώρα αν πας στη μέση της χρονιάς μπορεί να μην προκύψει το ιδανικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες σου, ιδίως αν συμπληρώνεις και σε άλλα σχολεία.
Όσον αφορά την ύλη θα ξεκινήσεις από εκεί που βρίσκονται τα παιδιά σου που τόσο καιρό συμμετείχαν κανονικά στο τμήμα τους και θα συνεννοηθείς με τους συναδέλφους της ειδικότητας σου για τον προγραμματισμό της ύλης, ειδικά μάλιστα αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Να έχεις υπόψη σου ότι τα θέματα προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, είναι κοινά για όλους τους μαθητές και ως "συνεισηγητής/συνδιδάσκων" έχεις ίδιο μερίδιο λόγου στην επιλογή τους! Από κει και πέρα θα δεις εξατομικευμένα που πάσχουν, τι κενά έχουν και θα προσπαθήσεις να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να υποστηρίξεις τα παιδιά, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τη γνωμάτευση και το επε του καθενός.
Καλή αρχή!
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: never_give_up στις Δεκέμβριος 09, 2022, 12:24:43 μμ
Για το πρόγραμμα υπάρχει συνάδελφος επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον. Τώρα αν πας στη μέση της χρονιάς μπορεί να μην προκύψει το ιδανικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες σου, ιδίως αν συμπληρώνεις και σε άλλα σχολεία.
Όσον αφορά την ύλη θα ξεκινήσεις από εκεί που βρίσκονται τα παιδιά σου που τόσο καιρό συμμετείχαν κανονικά στο τμήμα τους και θα συνεννοηθείς με τους συναδέλφους της ειδικότητας σου για τον προγραμματισμό της ύλης, ειδικά μάλιστα αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Να έχεις υπόψη σου ότι τα θέματα προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, είναι κοινά για όλους τους μαθητές και ως "συνεισηγητής/συνδιδάσκων" έχεις ίδιο μερίδιο λόγου στην επιλογή τους! Από κει και πέρα θα δεις εξατομικευμένα που πάσχουν, τι κενά έχουν και θα προσπαθήσεις να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να υποστηρίξεις τα παιδιά.
Καλή αρχή!
Θερμα ευχαριστω! Καλες γιορτες!
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 09, 2022, 02:50:07 μμ
Καλημερα! Οι πιο εμπειροι ας μας δώσουν τα φώτα τους! :) Όταν σε καλέσουν εν μέσω της χρονιάς αναπληρωτή σε τμήμα ένταξης, τί ακριβώς θα πρέπει να κάνεις? Ενημερώνεσαι από τον καθηγητη σε ποιο σημείο βρίσκεται στην ύλη και ξεκινάς από κει? Το προγραμμα ποιος το φτιαχνει?

Στο σχολείο μου το πρόγραμμα το φτιάχνει ο καθηγητής της ένταξης αφού έχει γνωρίσει τους μαθητες και διαπιστώσει τις ανάγκες τους. Δεν είναι δουλειά του προγραμματιστή να σου πει πώς θα γκρουπάρεις τα παιδιά και πόσες ώρες θα κανεις στο καθένα. Ούτε του διευθυντή δουλειά. Μπορείς να ζητήσεις τη γνώμη των διδασκόντων όμως.

Για την ύλη, καλό θα ήταν να κανεις κ μια διαγνωστική δοκιμασία. Να δεις τι ανάγκες έχει το κάθε παιδί. Ρωτα κι αυτούς που τους κάνουν μάθημα αλλά βασικού στο τι θα δεις εσυ. Για πολλούς δυστυχώς τα παιδιά της ένταξης είναι γενικώς κ αοριστως παιδιά που ούτε μπορούν ούτε θέλουν πολλά πολλά. Επίσης προσπάθησε να μάθεις τις προθέσεις των διδασκόντων, κάποιοι δεν έχουν ενδοιασμό να κόψουν. Καλό είναι να ζητήσεις από όλους να σου πουν 5 πράγματα που θεωρούν ότι πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουν οι μαθητες τους. Πχ στα αρχαία να μπορούν να πουν το νόημα ή στη γλώσσα να βρουν τη δομή της παραγράφου κοκ. Σαν να κανεις και μια άτυπη συμφωνία δλδ, ότι τα παιδιά αν ξέρουν αυτά τα 5, δεν κινδυνεύουν.
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: Lucifer στις Δεκέμβριος 09, 2022, 04:02:59 μμ
Για το πρόγραμμα υπάρχει συνάδελφος επιφορτισμένος με αυτό το καθήκον. Τώρα αν πας στη μέση της χρονιάς μπορεί να μην προκύψει το ιδανικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες σου, ιδίως αν συμπληρώνεις και σε άλλα σχολεία.
Όσον αφορά την ύλη θα ξεκινήσεις από εκεί που βρίσκονται τα παιδιά σου που τόσο καιρό συμμετείχαν κανονικά στο τμήμα τους και θα συνεννοηθείς με τους συναδέλφους της ειδικότητας σου για τον προγραμματισμό της ύλης, ειδικά μάλιστα αν το μάθημα είναι εξεταζόμενο! Να έχεις υπόψη σου ότι τα θέματα προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, είναι κοινά για όλους τους μαθητές και ως "συνεισηγητής/συνδιδάσκων" έχεις ίδιο μερίδιο λόγου στην επιλογή τους! Από κει και πέρα θα δεις εξατομικευμένα που πάσχουν, τι κενά έχουν και θα προσπαθήσεις να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να υποστηρίξεις τα παιδιά, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τη γνωμάτευση και το επε του καθενός.
Καλή αρχή!
Το ίδιο μερίδιο λόγου δεν ισχύει σε καμμία περίπτωση.
Τα θέματα υπογράφονται από τον διδάσκοντα της τάξης άρα αυτός έχει σύμφωνα με το νόμο την ευθύνη να τα επιλέξει.
Αν θέλει να ακούσει την γνώμη των συναδέλφων του έχει καλώς, δεν είναι όμως υποχρεωμένος.
Αυτό έλειπε να συνεπιλεγει για 120 μαθητές τα θέματα, ο διδάσκων 5-6 από αυτούς. Ακόμα και αναλογικά να έμπαιναν τα θέματα θα του αναλογούσε μισό υποερωτημα.
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: IoannisDr στις Δεκέμβριος 09, 2022, 04:54:30 μμ
Το ίδιο μερίδιο λόγου δεν ισχύει σε καμμία περίπτωση.
Τα θέματα υπογράφονται από τον διδάσκοντα της τάξης άρα αυτός έχει σύμφωνα με το νόμο την ευθύνη να τα επιλέξει.
Αν θέλει να ακούσει την γνώμη των συναδέλφων του έχει καλώς, δεν είναι όμως υποχρεωμένος.
Αυτό έλειπε να συνεπιλεγει για 120 μαθητές τα θέματα, ο διδάσκων 5-6 από αυτούς. Ακόμα και αναλογικά να έμπαιναν τα θέματα θα του αναλογούσε μισό υποερωτημα.
Αγαπητέ συνάδελφε, έτσι είναι αν έτσι νομίζετε. Εγώ πάντως τόσα χρόνια βάζω φαρδιά πλατιά την υπογραφή μου στα θέματα , μαζί με των υπολοίπων συνεισηγητων, συνδιαμορφωνοντας τα ισότιμα!
Τώρα για τις αστειοτητες περί αριθμού των μαθητών και την επίδραση του στα θέματα καλό θα ήταν να παραθετατε και το σχετικό νόμο που επικαλειστε.
Δηλαδή ο συνάδελφος που έχει ένα τμήμα ενώ ο άλλος 4-5, έχει μικρότερο λόγο στην επιλογή θεμάτων, βάσει νόμου μάλιστα;
Τίτλος: Απ: Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Αποστολή από: Έσπερος στις Δεκέμβριος 09, 2022, 08:11:02 μμ
Εμείς βάζουμε την υπογραφή του καθηγητη της ένταξης ή της παράλληλης αλλά σπανίως εμπλέκονται στα θέματα. Ίσως τα δείξουμε για να διαλέξουν κάτι που τα δικά τους παιδιά θα ανταποκριθούν καλύτερα. Δεν είναι ότι δεν μας νοιάζει ει η γνώμη τους αλλά γενικα εμείς δεν έχουμε συχνά παιδιά με δυς-, στην ένταξη έχουμε όλους αυτούς με τις ακαθόριστες δυσκολίες που βασικά είναι οριακά αναλφάβητοι, οπότε ούτως ή άλλως δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τίποτα της δικής μας ύλης.