Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: Gwgaki στις Μάρτιος 05, 2023, 04:47:05 μμ

Τίτλος: Νοηματική συνοχή & νοηματική συνεκτικότητα
Αποστολή από: Gwgaki στις Μάρτιος 05, 2023, 04:47:05 μμ
Καλησπέρα!
Θα ήθελα τη συνδρομή σας, ώστε να ξεκαθαρίσω κάτι στη θεωρία Έκθεσης Α λυκείου. Συγκεκριμένα, όταν ζητείται να εξεταστεί η νοηματική σύνδεση/αλληλουχία μεταξύ παραγράφων, ως φοιτήτρια είχα διδαχτεί ότι αυτή εξασφαλίζεται με: α) νοηματική συνοχή (χρήση διαρθρωτικών λέξεων) και β) νοηματική συνεκτικότητα (επανάληψη λέξεων/ονοματικών συνόλων, χρήση δεικτικής αντωνυμίας). Ωστόσο, σε βοήθημα που αγόρασα πρόσφατα, είδα ότι στη νοηματική συνοχή συμπεριλαμβάνεται τόσο η χρήση διαρθρωτικών λέξεων όσο και η επανάληψη λέξεων & δεικτικής αντωνυμίας ουδετέρου γένους. Ποιο από τα δύο είναι ορθό τελικά;;;
Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Νοηματική συνοχή & νοηματική συνεκτικότητα
Αποστολή από: apri στις Μάρτιος 05, 2023, 05:55:31 μμ
O όρος "συνοχή" χρησιμοποιείται, για να αποδώσει τον αγγλικό "cohesion". Ειναι η μορφολογική σύνδεση του κειμένου με συνδετικά επιρρήματα, αντωνυμίες κλπ.

Ο όρος "συνεκτικότητα" αποδίδει τον αγγλικό "coherence". Είναι η λογική αλληλουχία του κειμένου, ο ειρμός, που επιτυγχάνεται όταν υπάρχουν λογικές σχέσεις πχ αιτιου-αποτελέσματος, χρονικής ή τοπικής σειράς, ερωτησης-απάντησης.
Τίτλος: Απ: Νοηματική συνοχή & νοηματική συνεκτικότητα
Αποστολή από: Gwgaki στις Μάρτιος 05, 2023, 07:27:50 μμ
Ευχαριστώ!