Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Υπηρεσιακές μεταβολές => Μήνυμα ξεκίνησε από: blueswire στις Φεβρουάριος 07, 2008, 11:15:30 μμ

Τίτλος: Πολύτεκνοι και οργανική θέση
Αποστολή από: blueswire στις Φεβρουάριος 07, 2008, 11:15:30 μμ
Ερώτηση:
υποθέτουμε ότι κατέχω οργανική θέση σε λύκειο  εδώ και 4 χρόνια. Διορίζεται για πρώτη χρονιά εκπαιδευτικός πολύτεκνος της ίδιας ειδικότητας
α) στην προσωρινή του τοποθέτηση, μπορεί να τοποθετηθεί στο λύκειό μου και να χάσω την οργανική?
β) (και σημαντικότερο) τη δεύτερη χρονιά ο εκπαιδευτικός επιλέγει για οριστική τοποθέτηση το λύκειό μου. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΔΙΏΞΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΉ ΜΟΥ?
Παρακαλώ ενημερώστε με αναφέροντας πιθανούς νόμους, διατάξεις, αποφάσεις δικαστηρίων κ.λ.π.
Σέβομαι τους πολυτέκνους αλλά έχω φτύσει αίμα μέσω ΑΣΕΠ να διοριστώ και να πάω στον τόπο μου. Έλεος πιά με τους πολύτεκνους...
Τίτλος: Απ: Πολύτεκνοι και οργανική θέση
Αποστολή από: vsk στις Φεβρουάριος 08, 2008, 12:05:42 πμ
Το ΠΔ 100/97 (που είναι τροποποίηση του ΠΔ 50/96) είναι αυτό που αναφέρει όλα τα σχετικά. Με βάση αυτό:

1) Ο πολύτεκνος μετατίθεται ως ειδική κατηγορία (Π.Δ. 100/97 άρθρα:13 παρ. 1 β και  8 παρ. 4 καθώς και άρθρο 10 παρ.3 του ν. 1910/44). Να σημειωθεί ότι για τον πολύτεκνο δεν απαιτείται η συμπλήρωση 1 έτους στην οργανική του θέση.
2) Ο πολύτεκνος εκπαιδευτικός δεν κρίνεται ως υπεράριθμος, βάσει του άρθρου 14 παρ. 11 του Π.Δ. 100/97 (εφόσον έχει μετατεθεί ως ειδική κατηγορία).
3) Στην διαδικασία των τοποθετήσεων, τοποθετείται άμεσα μετά την άρση της υπεραριθμίας (άρθρο 15 παρ. 8 α).

Και αντί απάντησης στις ερωτήσεις σου, παραθέτω ένα μέρος από ένα υπόμνημα της ΟΛΜΕ προς το ΥΠΕΠΘ στιις 1/10/2007:

Τοποθετήσεις πολυτέκνων

Το θέμα των πολύτεκνων οικογενειών και ειδικότερα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερης σημασίας, αν συνδυαστεί μάλιστα με το οξύ  δημογραφικό πρόβλημα. Πρωτίστως, όμως, είναι θέμα γενναίων οικονομικών και κοινωνικών κινήτρων και παροχών, που οφείλει  να σχεδιάσει και να προωθήσει η Πολιτεία. Είναι εσφαλμένη η αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων με διοικητικές ρυθμίσεις που θίγουν εργασιακά δικαιώματα άλλων συναδέλφων. Το τελευταίο διάστημα εμφανίστηκαν σοβαρά προβλήματα, όπως:
- συνάδελφοι που υπηρετούν επί χρόνια στην περιφέρεια για να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα  μόρια, ώστε, όταν θελήσουν, να έλθουν στο κέντρο, αδυνατούν, γιατί τυχόν οργανικά κενά καλύπτονται από νεοδιόριστους ή μετατιθέμενους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς,  καθώς αυτοί οι συνάδελφοι τοποθετούνται κατ� απόλυτη προτεραιότητα.
- αρχαιότεροι συνάδελφοι με προσωρινή τοποθέτηση σε κάποια σχολεία δεν έχουν καμία ελπίδα να πάρουν οργανική θέση, αφού για την κατάληψή της  θα προηγηθούν τυχόν πολύτεκνοι. Συνέπεια αυτού είναι ότι εκπαιδευτικοί με πολυετή προσωρινή τοποθέτηση σε κάποιο σχολείο να έχουν καταστεί ή να κινδυνεύουν να καταστούν  την επόμενη σχολική χρονιά υπεράριθμοι,
- συνάδελφοι με οργανική θέση για χρόνια σε κάποιο σχολείο κινδυνεύουν να καταστούν υπεράριθμοι, αν τυχόν τοποθετηθεί στο σχολείο τους άλλος συνάδελφος πολύτεκνος,  καθώς ο τελευταίος εξαιρείται από τη διαδικασία άρσης της  υπεραριθμίας. Η περίπτωση αυτή αφορά όλους σχεδόν τους εκπαιδευτικούς.

Με το παραπάνω σκεπτικό προτείνουμε:
- Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί να προηγούνται στους διορισμούς. Εντός της περιοχής μετάθεσης, όταν καλύπτονται νέες οργανικές θέσεις, δεν πρέπει να προηγούνται έναντι όλων των συναδέλφων της αντίστοιχης ειδικότητας εφόσον οι τελευταίοι έχουν περισσότερες μονάδες μετάθεσης.
- Η ρύθμιση της υπεραριθμίας να εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο για όλους τους συναδέλφους (και τους πολύτεκνους). Για το σκοπό αυτό απαιτείται και τροποποίηση της σχετικής διάταξης που αφορά την ειδική κατηγορία πολυτέκνων, του Π.Δ. 50/96).
- Οι διευκολύνσεις των πολύτεκνων συναδέλφων ως προς τις εξωδιδακτικές υποχρεώσεις δεν μπορεί να γίνονται σε βάρος των υπόλοιπων συναδέλφων και σε βάρος της ίδιας της λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
- Θεωρούμε επίσης, απόλυτα αναγκαία την ενίσχυση των πολύτεκνων συναδέλφων με όλα εκείνα τα ουσιαστικά μέτρα, που θα αποδεικνύουν στην πράξη την δέουσα ευαισθησία της πολιτείας απέναντί τους (μείωση διδακτικού ωραρίου κ.λπ).

Τίτλος: Απ: Πολύτεκνοι και οργανική θέση
Αποστολή από: blueswire στις Φεβρουάριος 08, 2008, 01:50:31 πμ
αυτό το "άρση της υπεραριθμίας δεν κατάλαβα". Υπεραριθμία δεν προκύπτει όταν οι εκπαιδευτικοί είναι περισσότεροι απο τις οργανικές και γενικά από τα λειτουργικά κενά? Αυτός επιλέγει το σχολείο μου, έτσι? πώς όμως η διεύθυνση τον στέλνει αφού η οργανική του σχολείου είναι κατειλημμένη (από εμένα?).΄άρα σε όποιο σχολείο θελήσει να πάει ένας πολύτεκνος πάει οπωσδήποτε και καταλαμβάνει οργανική έστω κι αν την έχει άλλος?
Τίτλος: Απ: Πολύτεκνοι και οργανική θέση
Αποστολή από: orped στις Ιανουάριος 15, 2020, 10:48:23 μμ
Με διάταξη που περιλαμβάνεται στο νέο Σχέδιο Νόμου  προβλέπεται ότι οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί  εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 του ΟΠ.Δ 50/1996 και μετατίθενται κατά προτεραιότητα και από περιοχή σε περιοχή , αλλά εντός της ίδιας περιοχής.

Επομένως, οι πολύτεκνοι θα προηγούνται πλέον και στις βελτιώσεις εντός της ίδιας περιοχής!
Μεγάλη αδικία για τους μη πολύτεκνους.
Τίτλος: Απ: Πολύτεκνοι και οργανική θέση
Αποστολή από: harac στις Ιανουάριος 15, 2020, 10:57:06 μμ
Συμφωνώ, διότι έτσι δεν έχει νόημα να μαζεύουμε μόρια, όλοι οι υπόλοιποι. Ας βρουν άλλους τρόπους να τους πριμοδοτήσουν.