Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ρηνιώ στις Σεπτέμβριος 13, 2006, 03:30:08 μμ

Τίτλος: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Ρηνιώ στις Σεπτέμβριος 13, 2006, 03:30:08 μμ
γνωριζει καποιος ποια θα ειναι φετος η εξεταστεα υλη της Αντιγονης (Γενικης Παιδειας-Β'Λυκειου)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: eleftheria στις Σεπτέμβριος 14, 2006, 08:29:08 μμ
Μέχρι στιγμής το υπουργείο έχει στείλει την ύλη της Γ' Λυκείου (http://www.alfavita.gr/egiklioi/egiklioi33.php). Λογικά στο ypepth θα τη βγάλουν.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: bilstef στις Σεπτέμβριος 15, 2006, 09:38:41 μμ
το υπουργείο καθορίζει την ύλη της Γ ΄λυκείου ΜΟΝΟ  στην οποία υπάρχουν οι πανελλήνιες εξετάσεις
Στις άλλες τάξεις η ύλη καθορίζεται από το παιδαγωγικό ινσιτούτο .
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Ρηνιώ στις Σεπτέμβριος 19, 2006, 01:18:30 μμ
το υπουργείο καθορίζει την ύλη της Γ ΄λυκείου ΜΟΝΟ  στην οποία υπάρχουν οι πανελλήνιες εξετάσεις
Στις άλλες τάξεις η ύλη καθορίζεται από το παιδαγωγικό ινσιτούτο .

καθοριζεται..οκ.
αλλα αναικοινωνεται απο το Παιδ.Ινστ;

γνωριζει καποιος τουλαχιστον την περσινη υλη;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: alkmel στις Οκτώβριος 28, 2006, 09:42:05 πμ
Δείτε στον σύνδεσμοhttp://www.ypepth.gr/docs/prog_spoud_lyk_2001_2.doc ότι ισχυει επίσημα σαν διδακτέα.
Βρείτε κάπου και μια εγκύκλιο από την εξεταστέα όταν δίνοταν σε Πανελλαδικό επίπεδο και πράξτε κατα βούληση και συνείδηση.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: ankas στις Σεπτέμβριος 01, 2007, 06:02:21 μμ
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος αν υπάρχει βιβλίο καθηγητή στην Αντιγόνη του Σοφοκλή?Αν ναι, πώς μπορούμε να το βρούμε?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: BOEMISSA στις Σεπτέμβριος 01, 2007, 10:31:42 μμ
Συνάδελφε υπάρχει ένα βιβλίο που λέγεται¨"Αξιολόγηση των μαθητών της  Β΄Λυκείου στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Τεύχος Α΄και Β, ειναι του ΚΕΕ.. Περιέχει ερωτήσεις ερμηνευτικές ανοιχού και κλειστού τύπου, ασκήσεις γραμματικές και συνατκτικές. Εϊναι πολύ καλό και το δουλεύουν πολλοί καθηγητές στο σχολείο. Σίγουρα θα το βρεις από συνάδελφο που είναι διορισμένος ή από κάποιο βιβλιοπωλείο. Αν είσαι από Αθήνα, νομίζω πως κατά καιρούς συνάδελφοι έχουν προτείνει ανάλογα βιβλιοπωλεία. Εγώ είμαι από επαρχία, το έχω και ξέρω ότι πωλείται και σε ένα συγκεκριμένο βιβλιοπωλείο της πόλης μου. 
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: pariel στις Σεπτέμβριος 02, 2007, 07:13:22 μμ
Βιβλίο καθηγητή για την Αντιγόνη δεν υπάρχει. Μόνο τα κριτήρια αξιολόγησης που έχουν ερωτήσεις που σου είπε η boemissa
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Lara στις Μάιος 29, 2008, 09:41:33 πμ
Καλημερα! Υπάρχουν επαναληπτικές σημειώσεις για ΑΝτιγόνη? Γνωρίζετε κάποιο site? Ευχαριστω΄εκ των προτέρων!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: tihea στις Μάιος 29, 2008, 10:18:32 πμ
Λαρα, ρίξε μια ματιά στο αρχειο...

Από διευθύνσεις δες αυτή..

http://www.ekivolos.gr/klassika%20keimena-analiseis.htm (http://www.ekivolos.gr/klassika%20keimena-analiseis.htm)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: apuleius στις Αύγουστος 12, 2008, 09:51:18 μμ
Συνάδελφοι ξέρει κανείς αν μπορώ να βρω πουθενά στο ιντερνετ το βιβλίο καθηγητή της Αντιγόνης για τη Β΄ Λυκείου; Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν υπάρχει τίποτα. Όποιος ξέρει, ας βοηθήσει... Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Dr_Michael στις Αύγουστος 12, 2008, 09:54:15 μμ
Σε παρακαλώ διόρθωσε τον τίτλο σε πεζά.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: daffyduck στις Αύγουστος 12, 2008, 09:57:35 μμ
τώρα αν σου πω ότι φέτος που δίδασκα και Αντιγόνη στάθηκε αδύνατο να το βρω; Κι αν έψαξα.....
Κανένας συνάδελφος, σε κανένα σχολείο δεν το είχε, και οι περισσότεροι δεν είχαν καν δει ποτέ κάτι παρόμοιο...!
Πρέπει να είναι αστικός μύθος η ύπαρξη του συγκεκριμένου βιβλίου τελικά.... ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Vania στις Αύγουστος 30, 2008, 10:29:12 πμ
και γω το εχω ψαξει αρκετα αλλα τιποτα.μαλλον δεν υπαρχει τι να πω ???παντως αν κανεις το ανακαλυψει ας διαφωτισει και εμας :-\
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Supreme στις Αύγουστος 30, 2008, 10:33:59 πμ
Δεν υπάρχει...'Εχουν γίνει έρευνες και έρευνες για αυτό... :o
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: VICA στις Αύγουστος 30, 2008, 10:47:37 πμ
Επιβεβαιώνω πως δεν υπάρχει. Ως οδηγίες διδασκαλίας θα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι ερωτήσεις του Κ.Ε.Ε. και οι υποσημειώσεις που τις συνοδεύουν. Εγώ τουλάχιστον έτσι πορεύομαι από την εποχή ακόμη που το συγκεκριμένο μάθημα ήταν πανελλαδικά εξεταζόμενο.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: eliven στις Αύγουστος 30, 2008, 11:42:45 πμ
Το τελευταίο αντίτυπο το θάψανε μαζί μετην Αντιγόνη καιθ το κάνε βαρκούλες η μικρά για να της περάσει η ώρα. Οταν τελιώσε , αυτολτόνησε από την πλήξη, με τα γνωστά αποτελέσματα. ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: fotini.1981 στις Μάιος 11, 2009, 11:46:18 πμ
καλημέρα. θα ήθελα τη βοήθειά σας.
υπάρχουν σοσ θέματα για την αντιγόνη?
παρόλο που δε μου αρέσει η λογική των σοσ, μου ζήτησε ένα παιδί μαθήματα και επιμένει να κάνουμε μόνο τα πιο σημαντικά. εγώ προσπάθησα να του εξηγήσω ότι κάτι τέτοιο δεν βοηθάει, αλλά όταν και οι γονείς είναι της λογικής των σοσ, τι να κάνεις?
θα περιμένω τη βοήθειά σας.
η ύλη που έχει είναι : στίχοι 1-99, 280-331, 441-507, 635-725.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: nebula στις Μάιος 11, 2009, 11:57:46 πμ
Και αν δεν πέσει κάποιο από τα σος που θα του προτείνεις, τί γίνεται; Θα αποδώσει σε σένα την ευθύνη, ότι δεν επέλεξες τα σωστά σος;  :-\
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: fotini.1981 στις Μάιος 11, 2009, 12:15:29 μμ
είναι λεπτό το ζήτημα. εγώ έκανα συζήτηση και με το παιδί και με τη μητέρα του. τους τόνισα ότι μπορεί ο καθηγητής στο σχολείο να τους βάλει οτιδήποτε. δε μπορώ να καταλάβω πώς δε φοβούνται και θέλουν να το ρισκάρουν, παρόλο που σχεδόν σε όλα τα μαθήματα έχει πολύ χαμηλούς βαθμούς...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: nebula στις Μάιος 11, 2009, 12:57:45 μμ
Δεν ξέρω... έχω πολύ κακή εμπειρία σε αυτό το θέμα και μάλιστα αφορά την Αντιγόνη. Είχα ξεκινήσει να κάνω μάθημα σε μία Αρσακειάδα, ότι είχαν τελειώσει τον πρόλογο και η καθηγήτρια στο σχολείο τούς έβαλε τεστ. Η πάγια τακτική μου ήταν να μη δίνω σος. Αφού τελειώσαμε την επανάληψη όλου του προλόγου, της είπα απλά, την ώρα που τελειώναμε το μάθημα, ότι εμένα θα μ' άρεσε αυτό το κομμάτι (νομίζω ήταν οι δύο μονόλογοι της Αντιγόνης και της Ισμήνης). Τελικά δεν έπεσε αυτό και έπεσε στιχομυθία... Η μητέρα της επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε ότι διακόπτουμε το μαθημα (μάλιστα αρχικά απλά μου τα ακυρωνε), γιατί δεν της είπα το σωστό σος και πάτωσε... πήρε 17...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: fotini.1981 στις Μάιος 11, 2009, 01:30:39 μμ
απαράδεκτες καταστάσεις... πάτωσε με 17? μάλιστα... ???
δε ξέρω τι να κάνω. η ύλη που έχουν δεν είναι μεγάλη, αλλά το παιδί δεν έχει ανοίξει βιβλίο ποτέ.
σκέφτομαι να του κάνω οπωσδήποτε τους στίχους 280-314 (σύγκρουση του Κρέοντα με φύλακα), και να επιμείνω να κάνουμε τους στίχους 449-507 (ανάκριση Αντιγόνης) και 635-725(σύγκρουση Αίμονα-Κρέοντα).
θα προσπαθήσω πάλι να τους πω να βγάλουμε όλη την ύλη, αλλά δε νομίζω να τους πείσω...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: maryvas στις Μάιος 11, 2009, 02:33:15 μμ
Δεν ξέρω... έχω πολύ κακή εμπειρία σε αυτό το θέμα και μάλιστα αφορά την Αντιγόνη. Είχα ξεκινήσει να κάνω μάθημα σε μία Αρσακειάδα, ότι είχαν τελειώσει τον πρόλογο και η καθηγήτρια στο σχολείο τούς έβαλε τεστ. Η πάγια τακτική μου ήταν να μη δίνω σος. Αφού τελειώσαμε την επανάληψη όλου του προλόγου, της είπα απλά, την ώρα που τελειώναμε το μάθημα, ότι εμένα θα μ' άρεσε αυτό το κομμάτι (νομίζω ήταν οι δύο μονόλογοι της Αντιγόνης και της Ισμήνης). Τελικά δεν έπεσε αυτό και έπεσε στιχομυθία... Η μητέρα της επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε ότι διακόπτουμε το μαθημα (μάλιστα αρχικά απλά μου τα ακυρωνε), γιατί δεν της είπα το σωστό σος και πάτωσε... πήρε 17...

ειναι λιγο εκτος θεματος  αυτο που θα πω αλλα...
δεν ξερω αν το εχετε διαπιστωσει αλλα οταν ημασταν εμεις μαθητες η "αποτυχια" φορτωνοταν σε μας. τωρα μου φαινεται οτι οι γονεις δεν θελουν να "μαλωσουν" το παιδι τους κ φορτωνουν ολα τα κακα στον καθηγητη. δε μου εχει τυχει ακομα καποιο περιστατικο σαν αυτο που ανεφερες αλλα εχω την εντυπωση οτι αν τυχει καποιο παιδι κ δεν γραψει καλα οι γονεις με κοιτανε με μισο ματι σα να εφταιγα εγω. μπορει κ να ειναι η ιδεα μου
τι να πω...
οσον αφορα το θεμα που εθιξες φωτεινη, θα ξεκαθαρισεις απο την αρχη οτι δεν υπαρχουν sos κ οτι τελευταια στιγμη δε μπορεις να κανεις θαυματα. τωρα αν μπει καποιο θεμα απο αυτα που πειτε εχει καλως, αν οχι, δεν φταις εσυ...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: bikini στις Μάιος 11, 2009, 03:02:56 μμ
Δεν ξέρω... έχω πολύ κακή εμπειρία σε αυτό το θέμα και μάλιστα αφορά την Αντιγόνη. Είχα ξεκινήσει να κάνω μάθημα σε μία Αρσακειάδα, ότι είχαν τελειώσει τον πρόλογο και η καθηγήτρια στο σχολείο τούς έβαλε τεστ. Η πάγια τακτική μου ήταν να μη δίνω σος. Αφού τελειώσαμε την επανάληψη όλου του προλόγου, της είπα απλά, την ώρα που τελειώναμε το μάθημα, ότι εμένα θα μ' άρεσε αυτό το κομμάτι (νομίζω ήταν οι δύο μονόλογοι της Αντιγόνης και της Ισμήνης). Τελικά δεν έπεσε αυτό και έπεσε στιχομυθία... Η μητέρα της επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε ότι διακόπτουμε το μαθημα (μάλιστα αρχικά απλά μου τα ακυρωνε), γιατί δεν της είπα το σωστό σος και πάτωσε... πήρε 17...

ειναι λιγο εκτος θεματος  αυτο που θα πω αλλα...
δεν ξερω αν το εχετε διαπιστωσει αλλα οταν ημασταν εμεις μαθητες η "αποτυχια" φορτωνοταν σε μας. τωρα μου φαινεται οτι οι γονεις δεν θελουν να "μαλωσουν" το παιδι τους κ φορτωνουν ολα τα κακα στον καθηγητη. δε μου εχει τυχει ακομα καποιο περιστατικο σαν αυτο που ανεφερες αλλα εχω την εντυπωση οτι αν τυχει καποιο παιδι κ δεν γραψει καλα οι γονεις με κοιτανε με μισο ματι σα να εφταιγα εγω. μπορει κ να ειναι η ιδεα μου
τι να πω...
οσον αφορα το θεμα που εθιξες φωτεινη, θα ξεκαθαρισεις απο την αρχη οτι δεν υπαρχουν sos κ οτι τελευταια στιγμη δε μπορεις να κανεις θαυματα. τωρα αν μπει καποιο θεμα απο αυτα που πειτε εχει καλως, αν οχι, δεν φταις εσυ...

++++++++++++++++++++++++

Όταν ασχολούμουν με ιδιαίτερα και μου έρχονταν μαθητές μόνο για τις εξετάσεις, αναλάμβανα μόνο τους καλούς.
Τους επαναλάμβανα την ύλη στην οποία ιδιαίτερα κενά δεν είχαν και στο Γυμνάσιο τους "ξεψάχνιζα" τη γραμματική.
Έτσι, επιμέναμε σε αυτά που δεν γνώριζαν καλά διώχνοντας κυρίως το άγχος τους και δίνοντάς τους έναυσμα/δύναμη να "πατήσουν γερά στα πόδια τους".  :D
Αν ο μαθητής δεν ήταν καλός αλλά αδύναμος, δεν τον αναλάμβανα.
Οι γονείς και τα παιδιά σε κρίνουν από τις 5 ώρες μαθήματος πριν τις εξετάσεις και, αν δεν γράψουν όσο και οι 2 θέλουν, είσαι απλώς αποτυχημένος...  :-\  ::)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: olgalia στις Μάιος 11, 2009, 04:01:04 μμ
Από τη στιγμή που ο μαθητής έχει πολλά κενά, το μόνο που μπορείς να κάνεις τελευταία στιγμή (προφανώς αυτό που τον ενδιαφέρει είναι μη μείνει μεταξεταστέος στο μάθημα) είναι να του μάθεις τη μετάφραση πολύ καλά, έστω και παπαγαλία απέξω, για να πάρει ένα σχετικά σίγουρο βαθμό. Τα πιο σημαντικά από εισαγωγή (που μπορεί να τη μελετήσει και μόνος του στο σπίτι και συ να τον εξετάζεις). Λεξιλογικά λογικά κάτι θα πετύχει, δεν είναι δύσκολα! Γραμματική την ξεχνάς εντελώς, ίσως μόνο λίγο συντακτικό.
Εννοείται ότι θα μάθει όλη τη μετάφραση, τα ΣΟΣ τα ξεχνάμε, δεν υπάρχουν...
Ελπίζω να βοήθησα... καλό κουράγιο...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: soul στις Μάιος 11, 2009, 04:49:51 μμ
Συμφωνώ ότι ΣΟΣ δεν υπάρχουν.Ισα - ίσα γνωρίζω καθηγητές που επειδη ξέρουν αυτή τη νοοτροπία των παιδιων, βάζουν θέματα που κάθε άλλο παρά ΣΟΣ θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε. Τουλάχιστον τη μετάφραση πρέπει να ¨στρωθεί¨ και να τη μάθει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: fotini.1981 στις Μάιος 11, 2009, 06:29:32 μμ
σας ευχαριστώ πολύ.
ευτυχώς έκανα πάλι μια συζήτηση μαζί τους και τους έπεισα ότι είναι μεγάλο ρίσκο να μην κάνουμε όλη τη μετάφραση.
ελπίζω να μην αλλάξουν γνώμη.
είναι πολύ περίεργο να ζητάνε βοήθεια, αλλά να μη θέλουν να προσπαθήσουν λίγο ούτε την τελευταία στιγμή...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: eliven στις Μάιος 12, 2009, 01:31:13 πμ
συγνώμη για το off topic aλλά θυμήθηκα κάτι... ;D πέρσι έκανα στο σχολείο Νέα Γ' Γυμνασίου και τον Ιούνη έβαλα τη "Γένεση" από το Άξιον Εστί... και με "επέπληξε " ένας μαθητής μου γιατί , λέει "δεν ήταν sos" :D ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Iris_ στις Οκτώβριος 05, 2009, 01:39:35 μμ
Καλησπέρα!
Μου ανέθεσαν να διδάξω σε φροντιστήριο Αντιγόνη...Το μάθημα αυτό δεν το εχω ξαναδιδάξει και η διδακτική ώρα στο φροντιστήριο είναι μία την εβδομάδα.....(ουσιαστικά 45 λεπτά)...

Όπως υπολόγισα , επειδή μου είπαν ότι πρέπει να μπω άμεσα σε κείμενο...θα κάνω κάθε φορά 2 σελίδες εισαγωγή και γύρω στους 20 στίχους....
Τη βοήθεια σας τη θέλω όσον αφορά το που πρέπει να εστιάσω... Τα 45 λεπτά είναι ελάχιστα οπότε πρέπει να εκμεταλλευτώ το χρόνο μου όσο καλύτερα γίνεται... Σκέφτηκα ότι θα διαβάζουμε το κείμενο και θα κάνουμε μετάφραση...θα λέμε ερμηνευτικά......Τώρα όσον αφορά το συνατκτικό....τί πρέπει να κάνω(αν και δε νομίζω ότι θα προλάβω και πολλά) .....

Γενικότερα όσοι εχετε εμπειρία στο μάθημα αυτό καθοδηγήστε με και δώστε μου κάποιες συμβουλές...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: MARKOS στις Οκτώβριος 05, 2009, 04:06:04 μμ
εχω διδαξει σε ιδιαιτερο την Αντιγονη. βεβαια δεν ειναι το ιδιο. αλλα να δωσεις βαρος στα ερμηνευτικα. οσο για τα συντακτικα και τα γραμματικα, σε αυτα ελαχιστα πραγματα, ισως τα πλεον σημαντικα και οχι πανω παο 3-4 λεπτα. παραλληλα με τη μεταφραση μπορεις να κανεις και καποιο σχολιασμο αλλα στο τελος οπωσδηποτε τα ερμηνευτικα. ασκησεις μπορεις να τους δινεις ετυμολογικα,παραγωγα κλπ κλπ
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: nataly23 στις Οκτώβριος 07, 2009, 01:29:33 πμ
Δίδασκα πέρυσι την Αντιγόνη σε φροντιστήριο κ ελπίζω να βοηθήσω. Στο μάθημα αυτό βαρύτητα έχει η μετάφραση και τα ερμηνευτικά. Όσον αφορα το συντακτικό ζητούνται βασικά κι απλά πράγματα (κατηγορούμενο, κατηγορημ. μετοχή, επιρρηματικοί προσδιορισμοί). Συντακτικό εγώ το έδινα σε φωτοτυπία και έκανα κάθε φορά 1 πρόταση ενδεικτικά. Όσον αφορά τη γραμματική επίσης ζητάνε απλά πράγματα (λύω-λύομαι, ουσιαστικά, όχι τόσο τα συνηρημένα, οχι τα εις -μι).
Το μάθημα το παρακολουθούνε και μαθητές από τεχνολογική ή θετική κατεύθυνση, οπότε αυτα που ζητούνται στις εξετάσεις δεν είναι εξεζητημένα.
Επίσης χρειάζεται να κάνεις και κάποιες ετυμολογικές ασκήσεις,ομόρριζα κτλ.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Iris_ στις Οκτώβριος 07, 2009, 10:27:05 πμ
Σας ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Ιανουάριος 16, 2010, 08:22:28 μμ
Καλησπέρα συνάδελφοι, ζητώ τη βοήθειά σας....ξέρει κάποιος να μου πει πως βαθμολογούμε στην Αντιγόνή; Στα 20 ή στα 100; Και πόσο παίρνει η κάθε ερώτηση; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: maryvas στις Ιανουάριος 16, 2010, 08:35:16 μμ
το αριστα ειναι το 100. πηγαινε σε αυτη τη σελιδα

http://www.sunfiles.org/omicrondeltaetagamma943epsilonsigmaf-deltaiotadeltaalphasigmakappaalphalambda943alphasigmaf-mualphathetaetamu940tauomeganu.html

που ειναι οι οδηγιες διδασκαλιας φιλολογικων μαθηματων στο λυκειο. πηγαινε στη σελιδα 80 κ εκει θα δεις ακριβως πώς δομειται το διαγωνισμα. γενικα καλο ειναι να ριξεις μια ματια σε αυτο το βιβλιο γιατι ειναι πολυ χρησιμο
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Ιανουάριος 16, 2010, 08:45:37 μμ
Χίλια ευχαριστώ marvyas!!!!!!Το βιβλίο αυτό το έχω μπροστά μου και κόντεψα να τρελαθώ γιατί λέει ότι βαθμολογώ τη μετάφραση με 10...Δεν ήξερα τι να σκεφτώ. Τελικά μάλλον πρόκειται για τυπογραφικό λάθος...Και πάλι σε ευχαριστώ για την άμεση και κατατοπιστική απάντησή σου!!!Να είσαι καλά :D ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Ιανουάριος 16, 2010, 08:46:40 μμ
Maryvas!!!!!!Ζητώ συγγνώμη για τον αναγραμματισμό!!!!! :P
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: maryvas στις Ιανουάριος 16, 2010, 08:47:25 μμ
παρακαλω!  :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Ιανουάριος 19, 2010, 10:33:25 μμ
Καλησπέρα σε όλους: και πάλι θα ζητήσω τη βοήθεια του κοινού :o! Στον επιτάφιο βαθμολογούμε με άριστα το 60; Δε βρίσκω πουθενα οδηγίες αξιολογησης για μάθημα γενικής παιδείας Γ Λυκείου....Όποιος έχει γνώση και την καλή προαίρεση ας βοηθήσει! Σας ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Ιανουάριος 19, 2010, 10:35:01 μμ
Ουπς....λάθος τόπικ!!!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: aeee στις Ιανουάριος 19, 2010, 10:58:23 μμ
Καλησπέρα σε όλους: και πάλι θα ζητήσω τη βοήθεια του κοινού :o! Στον επιτάφιο βαθμολογούμε με άριστα το 60; Δε βρίσκω πουθενα οδηγίες αξιολογησης για μάθημα γενικής παιδείας Γ Λυκείου....Όποιος έχει γνώση και την καλή προαίρεση ας βοηθήσει! Σας ευχαριστώ

Mετάφραση 15-20 στιχοι = 40 μονάδες
3 ερωτήσεις ερμηνευτικές (η 1 απο μεταφρασμένο) = 30 μονάδες
1 ερώτηση εισαγωγής = 10 μονάδες
2 ερωτήσεις λεξιλογικές = 20 μονάδες

Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: marita στις Φεβρουάριος 26, 2010, 05:02:54 μμ
Μπορείτε να μου πείτε την ετυμολογία του ονόματος και σημασία; Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: gringa στις Φεβρουάριος 26, 2010, 05:24:24 μμ
Αντιγόνη =αντί +γόνος

1) ίση με τα αρσενικά παιδιά, αντίπαις
2) η ανταμοιβή της οικογένειας
3) εκείνη που εναντιώνεται στη γενιά της

(νομίζω ωστόσο ότι το δεύετρο είναι παρετυμολογία)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: apri στις Φεβρουάριος 26, 2010, 09:11:39 μμ
Εγώ θα ψήφιζα την τρίτη εκδοχή πάντως. Η Αντιγόνη ήταν αυτή που εναντιώθηκε στον πρόγονο (Κρέοντα).
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: aeee στις Φεβρουάριος 26, 2010, 09:14:44 μμ
Εγώ θα ψήφιζα την τρίτη εκδοχή πάντως. Η Αντιγόνη ήταν αυτή που εναντιώθηκε στον πρόγονο (Κρέοντα).

και εγω την τριτη ψηφιζω
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: marita στις Φεβρουάριος 26, 2010, 10:03:22 μμ
Eυχαριστώ πολύ. βρήκα και την εξής :αντι + γίγνομαι =η ασάξια με τον πατέρα της.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Ιούνιος 08, 2010, 07:36:04 μμ
καλησπέρα! θα διδαξω  φέτος πρωτη χρονια αντιγονη στη β λυκειου.. θα ηθελα να μου δωσετε καποιες πληροφορίες για το πως να κανω το μαθημα.. 1)ποιο βοηθητικο είναι πληρεστερο;
2)θα πρεπει να κανω αναλυτική συνταξη το κειμενο? 3)θα αφιερωνω μισή ώρα για συνταξη και μιση ώρα σχόλια; 4)στην εισαγωγη ποσες ώρες να αφιερώσω?
ευχαριστω πολυ εκ των προτέρων.. !ι
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: aeee στις Ιούνιος 08, 2010, 08:12:44 μμ
1. υπάρχουν πολλα πχ Μεταιχμιο Επίσης καλο θα ηταν να εχεις αυτο του Εκδοτικου Ομίλου Συγγραφέων Καθηγητων
2. Συνηθως δε κανουν στο σχολειο συνταξη . Ελαχιστα πραγματα, τα βασικα ζητουν, καθοτι υπαρχει μια ερωτηση στις εξετασεις
3. αφιερωσε περισσοτερο χρονο στα ερμηνευτικα και μετα  γραμματικη και συνταξη (στις εξετασεις η γραμματικη εχει τα ιδια μορια με τα συντακτικα, ενω τα ερμηνευτικα εχουν περισσοτερα μορια)
4. ισως 3 ωρες να ειναι καλο.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Ιούνιος 08, 2010, 09:46:52 μμ
δηλαδη από συντακτικο  πάνω στο βιβλίο να μην κάνω καθόλου ή να κάνω λίγα; και αυτά τα λίγα εγώ να τα λέω ή τα παιδια; για την εισαγωγή για το φροντιστήριο δεν είναι πολλές 3 ώρες; ειδα ότι έχει μεγαλη εισαγωγη αλλά αγχώνομαι αν θα μου φτάσουν οι ωρες!! ευχαριστώ παρα πολυ για τη βοήθεια! ειλικρινά! :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: marsak72 στις Ιούνιος 11, 2010, 10:34:18 πμ
Συμβουλεψου βιβλιο καθηγητη που αφορα ολα τα φιλολογικα μαθηματα σχετικα με τις ωρες που πρεπει να αφιερωσεις, επισης ψαξε κριτηρια αξιολογησης.Σχετικα με το συντακτικο,  θα κανεις επιλεκτικα .
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 05:14:43 μμ
Καλησπέρα... πρόκειται να διδάξω σε ένα φροντιστήριο για πρώτη φορά Αντιγονη και για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα πώς να κάνω το μάθημα.. Θα ήθελα αν γίνεται να μου πείτε μια ενδεικτική πορεία διδασκαλίας.. Τα παιδιά που θα κάνω είναι θεωρητικής κατευθυνσης και το επίπεδο σχετικά καλούτσικο.. οποιαδηποτε βοήθεια θα μου είναι πραγματικά πολύτιμη!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 05:38:28 μμ
Γειά σου, δε χρειάζεται άγχος και πανικός, το μάθημα είναι εύκολο! Ξεκινώ με ανάλυση των βασικών σημείων της εισαγωγής (τραγωδία, θέατρο κτλ). Κατόπιν αναλύω 15-25 στίχους κάθε φορά, ανάλογα με το που φτάνει στο σχολείο ο μαθητής, δίνω μετάφραση και εξηγώ τα πραγματολογικά, χαρακτηρισμούς κτλ. Συνήθως κάνω αναλυτική σύνταξη, κατι που βοηθάει στο να κατανοήσει το παιδί τη μετάφραση και να μην την μαθαίνει παπαγαλία. Ταυτόχρονα εξετάζω και γραμματική (ουσιαστικά, επίθετα) ενώ σε σημειώσεις δίνω και κάποια παράγωγα, ομόρριζα κτλ. Θα δεις ότι το μάθημα είναι βατό και θα βοηθηθείς πολύ από ένα καλό σχολικο βοήθημα. Προσωπικά χρησ. των Ελληνικών Γραμμάτων. Καλή δύναμη και καλή συνέχεια. ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 05:53:31 μμ
Κατ'αρχας ευχαριστώ πολύ για την άμεση βοήθεια! Κατα δεύτερον προλαβαίνεις μεσα σε μια ώρα να κάνεις αναλυτική συνταξη και σχολιασμό 15-25 στίχων?? πώς??
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karas στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 06:07:51 μμ
Προλαβαίνεις κυρίως επειδή έχεις να κάνεις με παιδιά θεωρητικής κατεύθυνσης....Μπορείς να προσπερνάς τα πολυ εύκολα συντακτικά όπως και τα εξαιρετικά δύσκολα.Θα δεις το επίπεδο των μαθητών σου και θα πράξεις ανάλογα. Στο σχολείο εξάλλου δεν κάνουν όλους τους στίχους αναλυτικά.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 06:13:09 μμ
ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια karas!ελπίζω να τα καταφέρα αν και είμαι αρκετά αγχωμένη! ???
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: alexis2 στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 06:18:02 μμ
πρώτ'απ'όλα μην αγχώνεσαι.εγώ το δίδαξα στο λύκειο.λοιπόν ξεκινάς από την εισαγωγή χωρίζοντας την σε όσα μέρη κρίνεις εσύ ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών για να την μάθουν.οι περισσότεροι έχουν μια ιδέα από το γυμνάσιο.εγώ τους έδινε και ερωτήσεις πάνω στην εισαγωγή και στη συνέχεια κάποιες ασκήσεις συμπλήρωσης κενών,αντιστοίχισης και φυσικά ανάλυσης.όταν αρχίσεις το κείμενο ξεκινάς με 15-20 στίχους και αν δεις οτι το επίπεδο είναι καλό βάζεις λίγο παραπάνω.στο σχολείο δίνουν μεγαλύτερη βάση στα πραγματολογικά και την κατανόηση του κειμένου.συμβουλή του συμβούλου φιλολογων ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τις ιδέες του έργου.οπότε περιορίζεις τη σύνταξη σε κάποια βασικά.άλλωστε είναι ποιητικός λόγος και η σύνταξη δεν είναι και τόσο εύκολη.καλό είναι να τους κάνεις συνώνυμα,αντώνυμα και ομμόριζα γιατι θα τα χρησιμοποιήσουν και στην κατεύθυνση.εγώ φρόντιζα να σταματώ το κομμάτι εκει που κορυφωνόταν το ενδιαφέρον και τους είχα σε εγρήγορση.τα μεταφρασμένα μέρη τα διαβαζεις και κάνετε με τους μαθητές πραγματολογική ανάλυση καθώς και εκει κρύβονται πολλές ιδέες.εγώ είχα ως βοήθημα του Πατάκη που ήταν πολύ καλό( μετάφραση,σχόλια,ερωτήσεις,απαντήσεις,επιπλέον ερωτήσεις που μπορείς να δώσεις για το σπίτι).θα δεις ότι είνια έναπόλύ καλό μάθημα και η΄ωρα θα περνάει δίχως να το καταλάβεις.α!αν καλό είναι να τους κάνεις και γραμματική μέσα από το κείμενο,γιατί στο τέλος και στα διαγωνίσματα θα τους ζητηθούν τέτοια θέματα.πάντως τα βασικάγιατί είναι μάθημα γενικής παιδείας.ελπίζω να σε βοήθησα και να μη σε άγχωσα περισότερο.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: μαρία25 στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 06:54:14 μμ
΄΄οχι.. όλοι με βοηθήσατε πάρα πολύ απλά νομίζω πως ότι κι αν λέτε αν δεν το κάνω μια χρονιά δε θα ξέρω πως ακριβώς πρέπει να το διδάξω.. Ωστόσο μου δώσατε ενα πλάνο και έχω διευκολυνθεί ήδη πάρα πολύ... ευχαριστώ πολύ όλους!! και τη gringa με τα pm ;) !!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: gringa στις Σεπτέμβριος 10, 2010, 11:32:23 μμ
Είπα κι εγώ... για μένα τίποτα? ;D ;D

Μη μασάς βρε. Και μόνο ότι το ψάχνεις τόσο, σημαίνει ότι θακάνεις καλή δουλειά. Δε σε φοβάμαι εσένα! ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: tiel στις Σεπτέμβριος 24, 2010, 06:51:18 μμ
χαιρετε!μπορει καποιος καλος συναδελφος να παραθεσει τη φετινη υλη της αντιγονης;εισαγωγη και στιχους...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: pontiki!!! στις Σεπτέμβριος 24, 2010, 08:44:12 μμ
Στα Ημερήσια Λύκεια, στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας θα διδαχθούν από Σεπτέμβριο έως Μάιο επί δύο (2) ώρες την εβδομάδα οι τραγωδίες του Σοφοκλή:
α. Αντιγόνη: στ. 1-987 αναλυτικά (εκ των οποίων οι στίχοι 1-99, 280-331, 441-581, 635-780 θα διδαχθούν από το πρωτότυπο, ενώ οι υπόλοιποι από μετάφραση) και στ. 988-1353 περιληπτι-κά, με επισήμανση των βασικών σημείων.
β. Αίας: θα διατεθούν συνολικά 6 διδακτικές ώρες τον Μάιο (επισήμανση βασικών σημείων)

Το παραθέρω όπως ειναι στις φετινές οδηγίες!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: tiel στις Σεπτέμβριος 26, 2010, 06:09:49 μμ
thanxx pontiki!!!Η εισαγωγή ειναι ολόκληρη,έτσι;οχι εκτός ύλης..;;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: hmmm στις Οκτώβριος 21, 2010, 07:29:45 μμ
Θα μπορούσε να μου κανείς την απάντηση της ερώτησης 9 της σελίδας 36 του παρακάτω link: http://hercules.kee.gr/attachments/file/479.pdf
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: martha81 στις Οκτώβριος 21, 2010, 07:40:01 μμ
Διορατικός,κάτοψη,κάτοπτρο,εποπτικός,επόπτης,έφορος,περίοπτος,ενόραση,υπεροψία,προοπτική,υποψία και πολλά άλλα παράγωγα....
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: nice στις Οκτώβριος 21, 2010, 07:54:12 μμ
διορατικός
κάτοπτρον
επόπτης
περίοπτος
ενόραση
υπεροψία
προοπτική
ύποπτος
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: LK στις Νοέμβριος 20, 2010, 08:17:30 μμ
Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος καμιά ιστοσελίδα από όπου θα μπορούσα να καταβάσω τα μουσικά έργα "Αντιγόνη" του Μέντελσον και Αντιγόνη του Θεοδωράκη. Δυστυχώς, μόνο το youtube χρησιμοποιώ για να ακούω μουσική και δεν ξέρω και πολλά πράγματα σχετικά με τη μουσική. Αν μπορούσε κάποιος να βοηθήσει, θα ήμουν ευγνώμων. Χρειάζεται να τα βρω για μια εργασία που κάνουμε στο σχολείο. Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: MANNI στις Σεπτέμβριος 13, 2012, 06:59:50 μμ
Θα ήθελα να ρωτήσω στη Β Λυκείου διδάσκουμε μόνο Αντιγόνη και 6 ώρες Αίαντα ; Διδάσκεται με παραδοσιακό τρόπο ή έχουν έρθει καινούριες οδηγίες ;Η Εισαγωγή διδάσκεται;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: eirini_84 στις Σεπτέμβριος 24, 2012, 02:36:27 μμ
Κοίτα σε αυτό το site στη σελίδα 4....
http://www.slideshare.net/VeraDakanali/2012-2013-14343450
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: chriskas στις Οκτώβριος 05, 2012, 06:20:04 μμ
Γεια σας, ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τη μετάφραση της Αντιγόνης, τη λέτε στα παιδιά την ώρα τησ σύνταξης- ανάλυσης του κειμένου κ ζητάτε να την ξέρουν με αυτό τον τρόπο, δηλαδή να τη βγάζουν στο σπίτι μόνοι τους ή αφιερώνετε χρόνο (αρκετό) και την υπαγορεύετε κανονικά?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: bania στις Νοέμβριος 21, 2012, 07:53:32 μμ
Καλησπέρα! Μου ζήτησε μαθήτριά μου να τη βοηθήσω στην Αντιγόνη γιατί γράφει διαγώνισμα. Θα μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει σχετικά με το τι πρέπει να προσέξουμε στους στίχους 1-77;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: karxarias29 στις Νοέμβριος 22, 2012, 10:42:56 πμ
Καθηγητής περίπτωση σε σχολείο της πόλης μου. Διαγώνισμα:
Μετάφραση:μονάδες 7
Εισαγωγή: μονάδες 3
Γραμματική:μονάδες 5
Συντακτικό:μονάδες 5

Καλά, ρε, λέω στο κοριτσάκι που μου το είπε, εσείς δεν είχατε στόμα να μιλήσετε; Τι λέτε, κυρία, μου λέει, αφού μπήκε μέσα και με το καλημέρα μας είπε μην τολμήσει και μιλήσει κανείς, κάηκε! :o >:(

Αυτούς τους... κες πληρώνουμε τώρα όλοι! >:(
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: constansn στις Νοέμβριος 22, 2012, 12:54:13 μμ
Παιδαγωγός σου λέει μέτα.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: chriskas στις Δεκέμβριος 04, 2012, 07:02:50 μμ
καθώς πρώτη φορά το διδάσκω.. πόσους περίπου στίχους βάζουμε επανάληψη για το διαγώνισμα α' τετραμήνου? 80 που αναφέρθηκε πιο πάνω??
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: interstellar στις Δεκέμβριος 06, 2012, 07:28:55 μμ
Καλησπέρα σε όλους! Στην Αντιγόνη σε ποιο κομμάτι του κειμένου βρίσκεστε;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: adigoni στις Δεκέμβριος 06, 2012, 07:30:32 μμ
στίχος 83, ξεκινήσαμε μέσα Οκτωβρίου......στο άλλο τμήμα στον 60....μετά τον 99 θα τρέξουμε :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: jimy100 στις Δεκέμβριος 06, 2012, 07:32:28 μμ
Εγώ πάντως μόλις ξεκίνησα το β' επεισόδιο... :P ΟΚ, μη το παίρνετε ως μέτρο σύγκρισης, ξεκινήσαμε κανονικά από μέσα Σεπτέμβρη κι έχω 4 παιδιά στην τάξη!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: interstellar στις Δεκέμβριος 06, 2012, 07:42:03 μμ
Αυτό θα πει άμεση απάντηση!! Σας ευχαριστώ πολύ adigony και jimy100!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: eleni09 ΠΕ 02 στις Οκτώβριος 19, 2014, 07:39:21 μμ
Καλησπέρα σε όλους!

Ψάχνω παράγωγα του ρήματος  ἐάω - ἐῶ

Σε όσα λεξικά κοιτάζω βρίσκω μόνο το ρηματικό επίθετο...
Αν μπορείτε να βοηθήσετε...  :)

Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: ZoumbiZou στις Οκτώβριος 29, 2014, 10:07:07 πμ
Ήρθε μια μαθήτριά μου τη Δευτέρα και με ρώτησε, τελικά θα δώσουμε φέτος (β' λυκείου) Πανελλήνιες?
Έτσι όπως με ρώτησε κόλλησα... άλλαξε κάτι? Πως θα εξεταστούν τελικά?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Margr στις Οκτώβριος 29, 2014, 11:44:04 πμ
Θα εξεταστούν με τράπεζα θεμάτων. Κλήρωση θεμάτων απο το υπουργείο δηλαδή. Οι μισές μονάδες θα είναι από την τράπεζα οι άλλες μισές από τον καθηγητή του σχολείου τους.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: ZoumbiZou στις Οκτώβριος 29, 2014, 04:43:11 μμ
^^ Ευχαριστώ πολύ!  ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Margr στις Νοέμβριος 11, 2014, 11:30:09 πμ
Καλημέρα!
Κάνω μια προσπάθεια να συγκεντρώσω όλες τις ερωτήσεις της εισαγωγής σε ένα αρχείο word για να μπορέσουμε να τις επεξεργαστούμε καλύτερα μέσα στην τάξη. Έχω ήδη συγκεντρώσει καμιά 70αριά ερωτήσεις, καθώς έχω ήδη βγάλει τις δύο τελευταίες σελίδες (8 και 9) από την τράπεζα θεμάτων. Αν κάποιος συνάδελφος ενδιαφέρεται να με βοηθήσει για να μπορέσουμε να τις ανεβάσουμε και εδώ συγκεντρωμένες ας με ενημερώσει.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: undertow στις Νοέμβριος 23, 2014, 11:48:08 πμ
Καλημέρα! Margr και εγώ επεξεργάζομαι τις ερωτήσεις εισαγωγής στην Αντιγόνη και παράλληλα περνάω και τις απαντήσεις τους. Αν ακόμη θέλεις βοήθεια στείλε μνμ. Καθώς λοιπόν περνάω τις απαντήσεις και έχω φτάσει στο θέμα του Σοφοκλή ξεπρόβαλλαν πολλές απορίες. Πχ. ερώτηση 1η: πώς κρίνει ο Σοφοκλής στα σωζόμενα έργα του τις ανθρώπινες πράξεις; Απάντηση:Σ' όλα τα σωζόμενα έργα του Σοφοκλή κυριαρχεί το πρόβλημα της ηθικής τάξης. Προκειμένου να κρίνει τις ανθρώπινες πράξεις, αναζητεί τα βαθύτερα κίνητρα και την εσωτερική διάθεση των προσώπων που τις διέπραξαν. Ο Σοφοκλής, τρέφει βαθύ σεβασμό στις μυθικές και θρησκευτικές παραδόσεις της πόλης. Δεν τον προβλημάτισαν όμως, όπως τον Ευριπίδη, οι αντιφάσεις ανάμεσα στη μυθική παράδοση και τις ηθικές αντιλήψεις της εποχής του, ούτε τον διέκρινε ο μεταφυσικός προβληματισμός του Αισχύλου.
Ερώτηση 2η: Ποια είναι η παρουσία των θεών στο έργο του Σοφοκλή και τι αντιπροσωπεύουν; Απάντηση: Η παρουσία των θεών είναι πάντοτε αισθητή στο έργο του• αντιπροσωπεύουν το φως, την ηρεμία αλλά και τη δύναμη• ο άνθρωπος είναι ασταθής και εφήμερος, γι' αυτό και οι θεϊκοί νόμοι, συγκρινόμενοι με τους ανθρώπινους, υπερισχύουν σε όλα.
Ερώτηση 3η και αυτή που με προβλημάτισε περισσότερο: Πώς παρουσιάζονται οι ήρωες στα έργα του Σοφοκλή και σε τι διαφοροποιούνται από εκείνους του Αισχύλου και του Ευριπίδη;  Εδώ θεωρητικά θα πρέπει να δοθεί ως απάντηση η 2η παράγραφος από τη σελίδα 28, ωστόσο ταιριάζει και η 3η παράγραφος καθώς αναφέρεται στο πώς παρουσιάζει τους ήρωές του ο Σοφοκλής. Βέβαια, έχω παρατηρήσει ότι οι απαντήσεις της τράπεζας είναι σύντομες και δεν περιλαμβάνουν παραπάνω από μια μεγάλη παράγραφο. Ποια είναι η γνώμη σας; Επίσης, αναφορικά με την ερώτηση 1 και 2 συμφωνείτε με το χωρισμό;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: herseys στις Ιανουάριος 26, 2015, 01:51:21 μμ
Συναδελφοι, σύμφωνα με τοΦΕΚ που δημοδιεύτηκε προχτες για την διδασκαλία των Αρχαίων στο Λϋκειο, στην β' τάξη προβλέπεται και διδασκαλία επιλεκτικών κομματιών για συναναγνωση από τον Προμηθέα Δεσμώτη. Γνωρίζετε αν θα ισχύει από την φετινή χρονιά ; http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/1.pdf
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: Margr στις Ιανουάριος 26, 2015, 11:11:14 μμ
Τι είναι αυτό;Τι είναι αυτή η βόμβα και μάλιστα και για την Γ λυκείου;;
Πάντως  στο τέλος λέει ότι θα ισχύσει από σχολική χρονιά 2015-2016.

Ευτυχώς που άλλαξε ο υπουργός.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: chriskas στις Μάιος 25, 2018, 02:30:56 μμ
Καλησπέρα, προς τους συναδέλφους που φέτος δίδαξαν το μάθημα (και προς όποιον άλλον ξέρει):

Φέτος, ερώτηση από την εισαγωγή στις προαγωγικές εξετάσεις θέτουμε;

Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: casperini στις Σεπτέμβριος 13, 2021, 10:21:55 μμ
Ερώτηση : τελικα τα αρχαια γενικης της Β εξετάζονται ή όχι;
Στο ΦΕΚ δεν τα εχει στα εξεταζομενα μαθήματα της Β αλλα παρακάτω (το ίδιο ΦΕΚ) στον τρόπο εξέτασης μαθηματων τα αναφέρει κανονικα...
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: sofoulitsa στις Σεπτέμβριος 13, 2021, 10:42:48 μμ
Μήπως το ΦΕΚ αναφέρεται στον τρόπο εξέτασής τους στα διαγωνίσματα των τετραμήνων; Από ό,τι είδα, περιλαμβάνονται οδηγίες και για άλλα μαθήματα που δεν εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: casperini στις Σεπτέμβριος 13, 2021, 10:50:10 μμ
ναι, ετσι εξηγειται!
Ευχαριστώ παρα πολυ!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: weissheit στις Νοέμβριος 18, 2022, 08:03:57 μμ
Χαίρετε! Το μάθημα των αρχαίων εξετάζεται τον Ιούνιο; Αν όχι, σκέφτομαι μήπως θα μπορούσα να εφαρμόσω κάποιο άλλο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών στο τετράμηνο (αντί διαγωνίσματος), όπως π.χ. ομαδική/διευρυμένη ατομική εργασία.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: sofoulitsa στις Νοέμβριος 19, 2022, 02:41:38 μμ
Καλησπέρα! Τα Αρχαία Γενικής Παιδείας Β' Λυκείου δεν εξετάζονται τον Ιούνιο. Σύμφωνα με το άρθρο 86 του νόμου 4823 (ΦΕΚ A’ 136/03.08.2021) για την αξιολόγηση του μαθητή Γενικού Λυκείου κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά (μεταξύ άλλων): "γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)". Άρα, με βάση αυτό νομίζω ότι μπορείτε να αναθέσετε στα παιδιά κάποια ομαδική εργασία αντί για διαγώνισμα.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας
Αποστολή από: weissheit στις Νοέμβριος 19, 2022, 05:53:30 μμ
Τέλεια, ευχαριστώ πολύ συναδέλφισσα!