1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 08, 2009, 03:32:19 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Λόγο φόρτου εργασίας δεν είχα κοιτάξει το φετινό ΟΕΦΕ. Βρήκα το θέμα και τις απαντήσεις εδώ: http://www.orosimo.gr/prosom_2009.html
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Μάιος 08, 2009, 03:32:19 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Λόγο φόρτου εργασίας δεν είχα κοιτάξει το φετινό ΟΕΦΕ. Βρήκα το θέμα και τις απαντήσεις εδώ: http://www.orosimo.gr/prosom_2009.html
2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Μάιος 08, 2009, 02:00:52 πμ »
Μήπως κάποιος συνάδελφος έχει εντοπίσει στο internet προτεινόμενο θέμα σχετικό με τα φαινόμενα κοινωνικής-νεανικής βίας ή και τους τρόπους καταστολής της (σαν κι αυτά που ζήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν); Θα το εκτιμούσα πολύ αν με βοηθούσατε
3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης« στις: Μάρτιος 15, 2009, 11:35:15 μμ »
Μια αρκετά αναλυτική αναφορά για τον αφηγητή και την οπτική γωνία-εστίαση μπορείτε να δείτε και στο Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων του ΟΕΔΒ που μοιράζεται στην Α΄ λυκείου (σελ. 29-33).
4
Δημοτικό / Απ: α δημοτικού σοσ« στις: Μάρτιος 01, 2009, 08:48:15 μμ »
Αγαπητή gogo είχες κάνει παρόμοια ερώτηση και στο θέμα "Διδασκαλία γλώσσας α΄δημοτικού" και είχε τύχει να σου απαντήσω τότε. Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει το μήνυμά μου και δεν θα ήθελα να ξαναπώ τα ίδια και εδώ.
Για να σε συμβουλεύσει κάποιος έγκυρα και να μην αρχίσει να λέει απλώς ιδέες εμπειρικές, θα πρέπει να έχει σαφή εικόνα των παιδιών της τάξης σου, του τρόπου που εσύ τα έχεις διδάξει ως τώρα, αλλά κυρίως την επιστημονική κατάρτηση για να είναι αξιόπιστη η παρέμβασή του. Έχω και εγώ Α΄δημοτικού φέτος και 3 παιδιά μου δεν διαβάζουν ακόμα. Όμως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, ξέρουμε τι ευθύνεται για αυτή την αργοπορία στη μάθηση και τα έχουμε παραπέμψει και για επίσημη διάγνωση με σύμφωνη γνώμη της συμβούλου. Καλό θα ήταν, όπως σου ξαναείπα, να μιλήσεις με τον/την σύμβουλο της περιφέρειας που ανήκεις ώστε να σου πει αν συντρέχει λόγος παραπομπής των παιδιών στο οικείο ΚΕΔΔΥ, πρώην ΚΔΑΥ, καθώς και τι παρέμβαση πρέπει να κάνεις εσύ στο μεταξύ. 5
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: τιτλος= εκπαιδευτες-μισθοφοροι?« στις: Μάρτιος 01, 2009, 08:12:49 μμ »
Δεν καταλαβαίνω την ύπαρξη αυτού του θέματος, που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της προσωπικής εμπάθειας, αγένειας και αρνητικής μη τεκμηριωμένης γενίκευσης στο forum. Δεν προσφέρει τίποτα σε κανένα μας. Παρόμοιες διενέξεις παλαιότερα κατακρίθηκαν και μηνύματα διαγράφηκαν από τους υπεύθυνους του forum.
Συνάδελφοι γιατί πρέπει πάντα να απολογούμαστε στον κάθε κατακριτή της δουλειάς μας που καταδικάζει συλλήβδην τον κλάδο των εκπαιδευτικών; Μήπως του δίνουμε υπερβολική αξία τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος που ξεκίνησε το θέμα δεν απάντησε στα σχόλια κανενός από σας ενώ έμμεσα μας κατηγόρησε όλους; 6
Σχολική ζώνη / Απ: Επιτρέπεται οι μαθητές να τρώνε μέσα στην τάξη;;« στις: Μάρτιος 01, 2009, 07:39:14 μμ »Εμείς μιλάμε για προσπάθεια να τα φιλοτιμήσουμε – κεντρίσουμε δίνοντας φαγητό των 5 λεπτών μέσα στην τάξη για «ανταλλαγή» την παρακολούθηση και προσοχή 40 λεπτών[/color] όπως το έχουμε περιγράψει σε άλλα post.. .Συνάδελφε mac, παρακολουθώντας την κουβέντα για το φαγητό, και βλέποντας την αγωνία σου να είσαι μαζί με αυτά τα παιδιά (εννοώ να βλέπεις τα πράγματα από τη δική τους οπτική γωνία) προκειμένου να τα βοηθήσεις καλύτερα, θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις χρησιμοποιήσει κάποια άλλη εναλλακτική μεθοδο διδασκαλίας του μαθήματός σου με την ουσιαστική μαθητοκεντρική έννοια του όρου (και όχι την υποτιμητική που αναφέρθηκε σε κάποιο προηγούμενο post); Είδα επίσης σε κάποια από τις αρχικές σελίδες του topic ότι έχεις κερδίσει τη συμμετοχή των μαθητών σου με πχ. εύκολες ασκήσεις, ερωτήσεις κυκλικά σε όλη την τάξη, συχνά Τεστ, αστεία εμβόλιμα στην διδαχή και θα ήθελα γενικά να σε ενθαρρύνω προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή να δώσεις έμφαση στη δική τους συμμετοχή στο μάθημα προσαρμόζοντάς το στα ενδιαφέροντα και το επίπεδό τους, όσο αυτό είναι δυνατόν. Εγώ είμαι συνάδελφος της πρωτοβάθμιας (το πρωί) και της βθμιας στα ιδιαίτερα λόγω β πτυχίου. Ξέρω λοιπόν ότι είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις την προσοχή μικρών και μεγάλων παιδιών που δεν έχουν αυτορρύθμιση συμπεριφοράς. Αλλά αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση του επαγγέλματός μας και η γοητεία του: αυτό για το οποίο έχεις εσύ μεράκι να το κάνεις ελκυστικό και στους άλλους. Σε αυτό πιστεύω θα σε βοηθήσει πολύ η γνώση της διδακτικής των μαθηματικών (αν κατάλαβα καλά την ειδικότητά σου), και η έγνοια που δείχνεις για το κάθε παιδί και το πρόβλημά του. Μη σε πτοήσουν τα όποια πικρόχολα λέγονται κάποιες φορές είτε εδώ είτε στο χώρο που κινείσαι, αλλά θα σε συμβούλευα γενικά να προσπαθήσεις να εμπλουτίσεις από διδακτικής άποψης το μάθημά σου ώστε να είναι περιττός ο κανόνας του φάτε ή μη φάτε, να μην τρώνε οικειοθελώς γιατί θα συμμετέχουν σε κάτι ενδιαφέρον. Η διδασκαλία μας πρέπει πιστεύω να γίνει πιο συμμετοχική. Δεν είμαστε ηθοποιοί που απαγγέλουμε το μονόλογό μας. Η από καθέδρας διδασκαλία έχει πεθάνει για τα παιδιά και την κοροϊδεύουν με τον τρόπο τους όπου και αν τη συναντήσουν. Νομίζω ότι το έχεις καταλάβει και γι' αυτό προσπαθείς με άλλους τρόπους. Καλή συνέχεια 7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης« στις: Φεβρουάριος 17, 2009, 03:05:36 μμ »Έχει ανεβάσει η Ολγα Παλαιοχωρινού μια σχεδιαγραμματική απεικόνιση για τις Μοίρες στο σύνδεσμό της νομίζω πρόχειρα ότι είναι www.e-filologia.grΤης Παλαιοχωρινού το βρήκα σε αυτό το site: http://users.sch.gr/olgapal/. Το άλλο που αναφέρεις δε μου ανοίγει. 8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη« στις: Φεβρουάριος 17, 2009, 02:58:02 μμ »Ακόμη κι αν το λένε τα βοηθήματα, δεν είναι σωστό να μετατρέψουμε μια βουλητιή πρόταση σε κύρια πρόταση κρίσεως με οριστική γιατί αλλοιώνουμε τη σημασία της. Η βουλητική πρόταση (και το τελικό απαρέμφατο) ισοδυναμούν στον ευθύ με κύρια πρόταση επιθυμίας που θα εκφέρεται με προστακτική ή προτρεπτική(αποτρεπτική/απαγορευτική) υποτακτική. Η συγκεκριμένη πρόταση ne cognoscantur στον ευθύ θα αποτελεί κύρια πρόταση επιθυμίας και απόδοση του υποθετικού λόγου. Η αποτρεπτική υποτακτική με την οποία εκφέρεται θεωρείται μελλοντική έκφραση. Η υπόθεση, πολύ σωστά, είναι si epistula intercepta erit και ο υποθετικός λόγος ανήκει στο 1ο είδος, την ανοικτη υπόθεση για το μέλλον.Κι εγώ αυτή την εκδοχή, τη δική σου, θεωρώ ως την πιο σωστή και την πιο λογική με βάση και τη θεωρία του βιβλίου για τον Πλάγιο λόγο. Από την άλλη, γι' αυτό παρέθεσα και την απάντηση του βοηθήματος ώστε να προκύψει κάποια συζήτηση μπας και βγει μια άκρη. Όπως και να έχει πάντως, πιστεύω συμφωνούμε σε αυτό, δεν είναι μια απλή μετατροπή και αν μπει κάτι τέτοιο στις εξετάσεις θα πρέπει να διευκρινηστεί τι ακριβώς μετατροπή θέλουν να κάνουν οι μαθητές. 9
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Πρόβλημα σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο με δημοτικό« στις: Φεβρουάριος 15, 2009, 11:45:25 μμ »Το όλο ζήτημα της συμπεριφοράς των (νεων ιδιαιτερα) δασκάλων για μενα προκείπτει απο την άγνοια που έχουν πάνω στο αντικείμενο μας με αποτέλεσμα να θεωρούν τους εαυτούς τους υπεράνω...-ίσως και λόγω του εύκολου διορισμού-Για να σε παρηγορήσω, θα σου πω ότι εμείς, στο δημοτικό που δουλεύω, πάντα συμβουλευόμαστε τη νηπιαγωγό του οικείου νηπιαγωγείου για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη, και για τη γνωστική και για την κοινωνικο-συναισθηματική τους ανάπτυξη. Μάλιστα στις δικές της προτροπές βασίζεται και ο τρόπος που χωρίζουμε τα πρωτάκια ώστε να προκύψουν όσο το δυνατόν ισοδύναμα τμήματα και σε επιδόσεις και σε συμπεριφορά. Βέβαια, χρειάζεται προσοχή γιατί παραμονεύει και η αυτοεκπληρούμενη προφητεία και δεν πρέπει να είμαστε προκατειλημμένοι με ένα παιδί αν δεν εμφάνισε την προβλεπόμενη ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο. Πρέπει να το βοηθήσουμε όμως συτηματικά και μπορούμε σίγουρα να στηριχτούμε στις παρατηρήσεις της/του νηπιαγωγού. Το έργο σας είναι πολύ σημαντικό και είναι ευτύχημα που επιτέλους το νηπιαγωγείο αποτελεί κομμάτι της υποχρεωτικής μας εκπαίδευσης. 10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη« στις: Φεβρουάριος 15, 2009, 10:21:31 μμ »Στη μετατροπή του εξαρτημένου λανθάνοντα υποθετικού λόγου σε ευθύ στο 45, η αρνητική βουλητική πρόταση μετατρέπεται σε κύρια πρόταση επιθυμίας και εκφέρεται με αποτρεπτική υποτακτική, δηλαδή ne cognoscantur ή με απαγόρευση, δηλαδή ne cognita sint ;;Αν απλώς θέλεις να μετατρέψεις τη βουλητική πρόταση σε κύρια χωρίς να αλλάξεις την υποθετική μετοχή σε υποθετική πρόταση τότε: Ne cognoscantur (υποταχτική απαγορευτική η οποία δε συναντάται μόνο με παρακείμενο αλλά και με το γ' πρόσωπο ενεστώτα), intercepta epistula, nostra consilia ab hostibus. Αν πάλι θέλεις να μετατρέψεις την υποθετική μετοχή σε εξαρτημένο υποθετικό λόγο τότε: Curat et providet ne, si epistula intercepta sit (ή και erit κατά άλλους), nostra consilia ab hostibus cognoscantur, όπου ο εξαρτημένος υποθετικός λόγος δηλώνει το πραγματικό προσδωκόμενο προτερόχρονο κατά το συντακτικό Πατάκη ή την ανοικτή υπόθεση στο μέλλον κατά το σχολικό βιβλίο. Αν τώρα θέλεις να τρέψεις αυτόν τον εξαρτημένο υποθετικό λόγο σε ανεξάρτητο θα έχει τη μορφή: si intercepta erit (Οριστική συντελεσμένου μέλλοντα) - non cognascentur (Οριστική μέλλοντα). Πηγή: Λατινικά για το Λύκειο, β΄Μέρος, Συντακτικό, εκδόσεις Πατάκη 11
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Απ: Μουσική_temp02« στις: Ιανουάριος 10, 2009, 10:38:58 μμ »
Κάτι από τη 10ετία του '60 πολύ δυνατό. Αφιερωμένο σε όσους αισθάνονται να καταπιέζονται από κάτι ή κάποιον: "Pushin too hard on me" από τους Seeds
Lyrics You're pushin' too hard, uh-pushin' on me You're pushin' too hard, uh-what you want me to be You're pushin' too hard about the things you say You're pushin' too hard every night and day You're pushin' too hard Pushin' too hard on me (too hard) Well all I want is to just be free Live my life the way I wanna be All I want is to just have fun Live my life like it's just begun But you're pushin' too hard Pushin' too hard on me (too hard) Well, better listen girl to what I'm tellin' you You better listen girl, or we are through You better stop all your foolin' around Stop your runnin' all over town 'Cause you're pushin' too hard Pushin' too hard on me (too hard) Well I know there's a lotta fish in the sea I know some would-uh stay by me So if you don't think I'm gonna try You better ask yourself the reason why 'Cause you're pushin' too hard Pushin' too hard on me (too hard) Pushin' too hard, pushin' too hard Pushin' too hard, pushin' too hard Pushin' too hard, pushin' too hard Pushin' too hard on me (too hard) και το σχετικό video από το ΥοuΤube: http://www.youtube.com/watch?v=cmHTyLBIZ1g 12
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Ιστορικά...κουτσομπολιά« στις: Ιανουάριος 10, 2009, 10:08:14 μμ »Γεματοι καλοσυνη οι ξεχωριστοι ανθρωποι,ε?!?Ανώτεροι βλέπεις!!! Θυμηθείτε και το ποίημα του Καρυωτάκη προς το Μαλακάση "Μικρή Ασυμφωνία εις Α Μείζον". Πιο πολύ κουτσομπολιό για τον Καρυωτάκη σε λίγο καιρό από την tv όπου θα δούμε τη ζωή του σε σήριαλ. Συνέχεια Μαθηματικών κουτσομπολιών, πηγή τα "Πυθαγόρεια Εγκλήματα" του Τ. Μιχαηλίδη. Στην αρχαία αδελφότητα των Πυθαγορείων φαίνεται ότι δεν υπήρχε ούτε στοιχειωδώς η ελευθερία της επιστημονικής έρευνας ή η διατύπωση θεωρίας που ερχόταν σε αντίθεση με τη ρήση του δασκάλου Πυθαγόρα ότι τα πάντα είναι Αριθμός. Θεωρούσαν ότι κάτι τέτοιο θα κλόνιζε την εμπιστοσύνη στους αριθμούς και ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη στην αρμονία του σύμπαντος, με συνέπεια την κατάρρευση κάθε ηθικής και πνευματικής αξίας. Κάποτε, ο Ίππασος ο Μεταποντίνος (ιστορικό πρόσωπο και μαθητής της σχολής) ανακάλυψε ότι το μέγεθος της διαγωνίου ενός τετραγώνου με μήκος πλευράς τη μονάδα δεν μπορεί να εκφραστεί ούτε με ακέραιο ούτε με κλάσμα (τα δύο μεγέθη είναι ασύμμετρα) Προσπάθησε, μάλιστα, να παρουσιάσει την απόδειξή του στους μυημένους της σχολής. Οι μυημένοι που άκουσαν την απόδειξή του δε βρήκαν λάθος. Παρόλα αυτά, η ανακοίνωσή του αυτή του στοίχισε την αποπομπή του από τη σχολή και επιπλέον τη διασφάλιση της σιωπής του με τον πνιγμό του σε ναυάγιο που αποδόθηκε σε θεία απονομή δικαιοσύνης. Ήταν το πρώτο Πυθαγόρειο έγκλημα κατά το συγγραφέα. (Φυσικά η επιστήμη προχώρησε και όλοι διδασκόμαστε στο σχολείο το σύνολο των πραγματικών αριθμών R μεταξύ των οποίων είναι και η τετραγωνική ρίζα του δύο (√2) που είναι η τιμή της εν λόγω διαγωνίου) 13
Δημοτικό / Απ: Διδασκαλία Γλώσσας Α' Δημοτικού« στις: Ιανουάριος 09, 2009, 02:27:50 πμ »Εγω τώρα θα μπω στο 19 μαθηματικά και στη γλωσσα θα κάνω το Ωω..Βασικά το προβλημά και ερώτημα μου ειναι τι επίπεδο πρέπει να έχουν το λιγοτερο τα παιδάκια της πρώτης μέχρι τα χριστούγεννα...τα μισα διαβάζουν και γράφουν με λίγη βοήθεια..αλλά εχω 2 που δεν ξεχωρίζουν ακόμα τα γράμματα!!βέβαια δεν έχουν την παραμικρή βοήθεια απο το σπίτι!Εσας σε τι επίπεδο βρίσκονται τα παιδιά σας?Αγαπητή gogo85 θυμήσου ότι ο καθένας από εμάς έχει το δικό του ρυθμό μάθησης, πράγμα που ισχύει και για τους μαθητές σου. Κάποιοι από αυτούς που τώρα θεωρείς ότι είναι πίσω θα σε εκπλήξουν σε λίγο και ρό με την πρόοδό τους. Βοήθησέ τους με συχνές επαναλήψεις και επιλογή εργασιών που να ανταποκρίνονται στις δυνατότητές τους και λίγο παραπάνω. Μη τους ζητάς πολλά σε ποσότητα ή πολύ δύσκολα αν βλέπεις ότι δεν τα καταφέρνουν. Θα απογοητευτούν και τα πράγματα θα χειροτερέψουν πριν το καταλάβεις. Ως προς το επίπεδο: Γενικά θεωρούμε ότι πρέπει μέχρι τέλος Φλεβάρη να έχουν κατακτήσει το μηχανισμό ανάγνωσης (από το γράμμα στη συλλαβή και από τη συλλαβή σε απλές λέξεις, που θα τις διαβάζουν και θα τις κατανοούν). Βέβαια, ακόμα και τότε θα δεις ότι θα διαφέρουν ως προς την ποιότητα των κειμένων που θα μπορεί να διαβάζει το καθένα, πράγμα που οφείλεται στο περιβάλλον εγγραμματισμού από το οποίο προέρχονται αλλά και στην εξάσκησή τους. Πάντως, γι' αυτά τα δύο παιδάκια που αναφέρεις ότι ακόμα δεν αναγνωρίζουν τα γράμματα, καλό θα ήταν να κάνεις μια συζήτηση με τον δάσκαλο του τμήματος ένταξης του σχολείου σας, αν υπάρχει και έχει εμπειρία. Αν δεν υπάρχει, με έναν παλαιότερο συνάδελφο που έχεις εμπιστοσύνη. Θα πρέπει να του εκθέσεις τι έχεις παρατηρήσει για τα εν λόγω παιδιά, αλλά και τον τρόπο που εργάζεσαι π.χ. αν συνδέεις τα γράμματα με γνωστές λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα, αν έχεις αναρτημένες στους τοίχους, ώστε να μπορούν να τις δουν όλοι, καρτέλες με γράμματα-λέξεις και εικόνες των λέξεων και γενικά τι εποπτικό υλικό χρησιμοποιείς και τι άλλες διδακτικές πρακτικές μεταχειρίζεσαι, για να σου πει τη γνώμη του.Αν έχουν πρόβλημα τύπου δυσλεξίας, καλό είναι να εντοπιστεί το συντομότερο και να τύχουν της βοήθειας που προβλέπεται. Στην τελική ενημέρωσε το διευθυντή ή ακόμα και τον/την σύμβουλο για να σε συμβουλέψουν. Αυτός άλλωστε είναι ο ρόλος τους. 14
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Ιστορικά...κουτσομπολιά« στις: Ιανουάριος 08, 2009, 02:23:34 μμ »Ο Βιζυηνός στα σαράντα του ερωτεύτηκε παράφορα... τη δεκατετράχρονη Μπετίνα. Μάλιστα αφού η μητέρα της αρνήθηκε την πρόταση γάμου που έκανε στην κόρη της, ο Βιζυηνός απήγαγε την μικρή! Αφού η μητέρα της πήρε πίσω την Μπετίνα, ζήτησε τη βοήθεια του διευθυντή του Ωδείου στο οποίο ο Βιζυηνός εργάζοταν. Όταν πήγε λοιπόν εκείνος μαζί με ψυχίατρο, για να τον συνετίσουν προφανώς, βρήκαν το σπίτι του γεμάτο λουλούδια και τον Βιζυηνό ντυμένο γαμπρό να περιμένει τη νύφη! Για να τον πείσουν δε να τους ακολουθήσει στο ψυχιατρείο, αναγκάστηκαν να υποκριθούν ότι τον πήγαιναν να συναντήσει την αγαπημένη του. Ο καημένος...τραγική ιστορία, μετά από τέσσερα χρόνια πέθανε στο Δρομοκαϊτειο από μαρασμό...Σωστά όλα αυτά παιδιά, αλλά στο Δρομοκαϊτειο ψυχιατρείο κατέληξε από προχωρημένη σύφιλη, την οποία πιθανώς κόλλησε κατά την παραμονή του στο εξωτερικό. Η σύφιλη στο τελευταίο στάδιο επηρεάζει το νευρικό σύστημα και μπορεί να οδηγήσει στην τρέλα και τελικά στο θάνατο (τουλάχιστον εκείνα τα χρόνια), όπως και έγινε στη περίπτωση του Βιζυηνού. Δυστυχώς μας τον στέρησε νωρίς. |