Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Nihil-Nil

Σελίδες: 123
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:49:31 πμ »
Στην περίπτωση που μεταβαίνουμε σε παθητική μετοχή παρακειμένου :

1. Το αντικείμενο του ρήματος μετατρέπεται σε υποκείμενο της παθητικής μετοχής.

2. Αν το υποκείμενο της μετοχής είναι όρος της κύριας πρότασης (στο παράδειγμα το πρώτο που έθεσες με το concussit είναι. Cassium και eum ταυτίζονται), τότε η μετοχή γίνεται συνημμένη και συμφωνεί με τον όρο αυτό σε γένος, αριθμό και πτώση. Στο 2ο που έθεσες δεν είναι και μετατρέπουμε τη μετοχή σε απόλυτη.

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 10:45:55 πμ »
Πρόσεξε, οι δύο προτάσεις έχουν στην πραγματικότητα ίδιο αντικείμενο. Το υποκείμενο της μετοχής (concussum) που πρόκειται να θέσεις είναι όρος της πρότασης που ακολουθεί (eum). Άρα, θα θέσεις συνημμένη μετοχή.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 11:51:19 μμ »
Sali προφανώς και αν πράγματι δε βρήκες τον επίμαχο τύπο στα έργα των συγγραφέων που μας ανέφερες, έχεις δίκιο. Τότε για ποιο λόγο τον αναφέρει το ηλεκτρονικό φροντιστήριο;

DioneG83
concussum

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 10:04:21 μμ »
Ευχαριστώ Sali για την απάντηση. Το πρόβλημα περιπλέκεται και από τον Κουμανούδη, ο οποίος ενώ δίνει γενική coniugis στη συνέχεια αναφέρει και τον τύπο coniunges...


5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 07:04:37 μμ »
Αυτό έγραψα και παραπάνω.  Tο study4exams προτείνει και τους δύο τύπους. Τον τύπο coniungis όμως δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι άλλα βιβλία τον αναφέρουν. Το σχολικό βιβλίο πίσω στο λεξιλόγιο δίνει μόνο τον τύπο coniugis.

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 04:30:08 μμ »
Μία ερώτηση θα ήθελα να θέσω και όποιος συνάδελφος θέλει, ας απαντήσει.

Το ουσιαστικό coniu(n)x, γενική ενικού σχηματίζει και τύπο coniungis εκτός από τον τύπο coniugis; 

Το σχολικό βιβλίο δεν είναι απόλυτα σαφές για το συγκεκριμένο θέμα. Το study4exams δίνει και τους δύο τύπους. Ο Σκάσσης ούτε και αυτός το ξεκαθαρίζει.

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 30, 2016, 12:56:35 πμ »
Από το υποκείμενο. Οι δύο προτάσεις έχουν διαφορετικό υποκείμενο, άρα η χρονική πρόταση θα μετατραπεί σε μετοχή απόλυτη.

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 08, 2016, 12:33:21 μμ »
Αν δεν κάνω λάθος, βαθμολογείται ως εξής : Περιεχόμενο 10,  Έκφραση 6, Δομή 4.


9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Δεκέμβριος 04, 2015, 09:09:20 πμ »
@ sxolarxos

Έχεις δίκιο.

Αν δεν κάνω λάθος, η όποια αναφορά στη γραμματική, που γίνεται μέσα από την ύλη ανά κείμενο, είναι περιττή από τη στιγμή που ο μαθητής μαθαίνει τη γραμματική που μάθαιναν οι υποψήφιοι  και των προηγούμενων ετών.

Και σίγουρα, βέβαια, δεν καλύπτει τις απαιτήσει των Πανελληνίων η θεωρία Γραμματικής που υπάρχει στις σελίδες του σχολικού βιβλίου των Σαββαντίδη - Πασχάλη. Γι’ αυτό, εξάλλου, και στο κείμενο 27 όπου γίνεται αναφορά στα παραθετικά των επιρρημάτων και των επιθέτων, υπάρχει η σημείωση ότι ο μαθητής  πρέπει να διαβάσει τις εξαιρέσεις τους στη σχολική Γραμματική του Τζάρτζανου.

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Δεκέμβριος 03, 2015, 11:30:33 μμ »
Επειδή, η λογική με την ύλη των πανελληνίων κάπου έχει χαθεί... να ρωτήσω κάτι απλό.

Το κείμενο 21 έχουν οι μαθητές να το μάθουν μετάφραση και συντακτικό. Δεν αναφέρεται τίποτα όμως για γραμματική, αν παρατηρήσει κανείς την ύλη, όπως ανακοινώθηκε από του Υπουργείο Παιδείας. Αυτό τι σημαίνει; Ότι μπορεί να μην τεθεί γραμματική άσκηση, αν πέσει το 21; Μου φαίνεται αδιανόητο να καλούν τους μαθητές να μάθουν παπαγαλία τις μεταφράσεις ...

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Οκτώβριος 28, 2015, 11:03:04 μμ »
Το επιχείρημα είναι ψευδεπίγραφο. Ποιοι είναι  οι άξιοι; Αν θεωρηθεί ότι «άξιοι» είναι οι προικισμένοι από τη φύση, πάλι έχουμε μία μορφή ανισότητας από τη στιγμή που προκρίνονται σε επιτελικές θέσεις αυτοί που διαθέτουν «χαρίσματα» έναντι αυτών που συγκαταλέγονται στους «υστερούντες».

Σε μια πολιτισμένη κοινωνία, οι φορείς της θα πρέπει να διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες, έτσι ώστε αυτοί που μειονεκτούν σε φυσικά χαρίσματα να προσεγγίζουν τηρουμένων των αναλογιών τις επιδόσεις των «προικισμένων» ανθρώπων.   

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 28, 2015, 10:56:35 μμ »
Έχεις δίκιο MARKO. Στα περισσότερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία φαίνεται ότι  τα 2 βιβλία του Βασίλη Σουγλέ και της Ειρήνης Μπαλαδάκη είναι εξαντλημένα.

Δεν ξέρω αν στο link που σε παραπέμπω, μπορείς να τα  βρεις.

http://www.ebooks.gr/gr/%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-324/%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-9

Όπως και να έχει, καλή δύναμη.




13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούλιος 28, 2015, 03:10:32 μμ »
Αν δεν κάνω λάθος, παλιότερα, οι εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα  είχαν ομαδοποιημένα τα ουσιαστικά τόσο για το βιβλίο της Β΄ όσο και για το βιβλίο της Γ΄ Λυκείου.   

14
Quidam έχεις δίκιο. Το ίδιο ισχύει για την  apri και τη Sali. Υπήρχαν σημεία στο άγνωστο τα οποία, για να αποδοθούν, απαιτούσαν ενορατικές ικανότητες από την πλευρά των υποψηφίων ...

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32325
  • Τελευταία: MariaK.
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161597
  • Σύνολο θεμάτων: 19232
  • Σε σύνδεση σήμερα: 530
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 453
Σύνολο: 466

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.064 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.