Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - dimoi

Σελίδες: 12
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Μάιος 11, 2011, 12:17:58 πμ »
παιδιά, sorry, δεν ξέρω τι χαζομάρα έκανα και δεν βγήκε σωστά η παράθεση του kozzi1 που πρσπάθησα να επισυνάψω αλλά τελικά την ενσωμάτωσα στο δικό μου κείμενο. ελπίζω να μην σας μπερδεύω

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Μάιος 11, 2011, 12:04:51 πμ »
...ομως δε γινεται να απαγορευσεις σε καποιον ευθεως και να μη χρησιμοποιησεις β' προσωπο...
(αδιαφορο το υποκειμενο του  ρηματος.)

...και οσον αφορα το κ. 45,  δε βλεπω το λογο να επιλεξει ο μαθητης  στον ευθυ λογο την απαγορευση, οταν δε συναγεται κατι τετοιο απο το νοημα του κειμενου. Δεν απαγορευει κατι , απλως λαμβανει μετρα προληπτικα ωστε να μην την πατησει ο 'ταχυδρομος' και του "φανε" το γραμμα...
τον ενδιαφερει πώς θα γινει και "δε θα μαθουν το σχεδιο τους οι εχθροι"-----" non  cognoscentur" , Οριστικη Απλου Μελλοντα.
[/quote]

Συμφωνώ απολύτως

...και οσον αφορα το κ. 45,  δε βλεπω το λογο να επιλεξει ο μαθητης  στον ευθυ λογο την απαγορευση, οταν δε συναγεται κατι τετοιο απο το νοημα του κειμενου. Δεν απαγορευει κατι , απλως λαμβανει μετρα προληπτικα ωστε να μην την πατησει ο 'ταχυδρομος' και του "φανε" το γραμμα...
τον ενδιαφερει πώς θα γινει και "δε θα μαθουν το σχεδιο τους οι εχθροι"-----" non  cognoscentur" , Οριστικη Απλου Μελλοντα.
[/quote]

Δεν μπορείς από πλάγιο λόγο επιθυμίας (βουλητική πρόταση) να περάσεις σε ευθύ λόγο κρίσεως (οριστική μέλλοντα). "...ne cognoscantur" : κύρια πρόταση επιθυμίας, με υποτακτική ενεστώτα. η υποτακτική είναι μελλοντική φράση και όσο για το "ne" είναι η άρνηση στις προτάσεις επιθυμίας (π.χ. ου - μη στα αρχαία).

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Μάιος 10, 2011, 10:52:46 πμ »

Ανεξάρτητη μορφή→si intercepta erit (Ορ. Σ. Μέλλοντα)…ne cognita sint
*Η Βουλητική πρόταση της απόδοσης, πρέπει στον ανεξάρτητο λόγο να αποδοθεί με μία από τις μορφές της απαγόρευσης. Επιλέγουμε τη μορφή με ne + Παρακειμένου, γιατί στην άλλη μορφή έπρεπε να είχαμε β’ πρόσωπο.

Ενδιαφέρουσα μετατροπή, όμως μου δημιουργείται η εξής απορία : πώς δικαιολογείται η απαγόρευση με τη χρήση γ΄ πληθυντικού προσώπου; απ' όσο ξέρω, η απαγόρευση είναι στο β΄ ενικό και β΄ πληθυντικό. και η διαφορά στις μορφές συνδέεται με το ποιόν της ενέργειας : noli/nolite + απαρ. ενεστώτα = διάρκεια, ne + υποτ. παρακ. = στιγμή, π.χ. : nolite confidere = μην εμπιστεύεστε  ενώ ne confisi sitis = μην εμπιστευθείτε.


[/quote]

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Μάιος 04, 2011, 01:20:38 πμ »
Υπαρχει καποιος βασικος κανονας για τις μετατροπες των εξαρτημενων υποθετικων λογων σε ανεξαρτητους? Γιατι τα παιδια δυσκολευονται πολυ να το καταλαβουν
αρχικά μετατρέπεις την απόδοση σε κύρια πρόταση (μετατροπή πλαγίου λόγου σε ευθύ). το αποτέλεσμα είναι ή οριστική μέλλοντα ή κάποια μελλοντική φράση, π.χ. προστακτική, επομένως οδηγείσαι λογικά στην υπόθεση ανοιχτή στο μέλλον. στη συνέχεια μετατρέπεις την υπόθεση, η οποία διατηρεί τη χρονική βαθμίδα που εξέφραζε με την υποτακτική (προτερόχρονο όλες άρα γίνονται οριστική συντελεσμένου μέλλοντα, εκτός από αυτή του 45 "possit" που είναι σύγχρονο και γινεται οριστική απλού μέλλοντα).
Τελικά όλοι δηλώνουν υπόθεση ανοιχτή στο μέλλον.
Ιδιαίτερη περίπτωση αυτή του 37, αλλά είναι, αν θυμάμαι καλά, η μόνη που αναλύει το βιβλίο του καθηγητή. και πάλι για υπόθεση ανοιχτή στο μέλλον μιλάμε.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Μάιος 03, 2011, 12:31:37 πμ »
υπόθεση : υποθετική με οριστική συντ. μέλλοντα (στον ευθύ η υποτ. υπερ/κου δηλώνει προτερόχρονο) : si ... cesserit
απόδοση : ευθεία ερώτηση με οριστική μέλλοντα : quam... interimam?
Εκφράζει υπόθεση ανοιχτή στο μέλλον

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 03, 2011, 12:25:32 πμ »
αν λέξη βαθμολογείται με 1 μονάδα κόβουν τη μισή.
οδηγός είναι η άσκηση με το πινακάκι,
π.χ. Sertorius: ειναι ____ στο ____

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Μάρτιος 31, 2011, 12:54:00 πμ »
Απλά δε σχηματίζουν κανένα  χρόνο και εκλιση που δημιουργείται από το σουπίνο πχ μετοχη, υποτακτική, απαρέμφατο μέλλοντα, συντελικοί χρόνοι

ακριβώς. ωστόσο, κάποια δανείζονται σουπίνο από συνώνυμά τους ρήματα. π.χ: το "posco, poposci, --, poscere" δανείζεται το σουπίνο "postulatum"

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 29, 2010, 02:56:45 μμ »
έχεις απόλυτο δίκιο για το ποιόν ενέργειας του παρακειμένου. αυτό εννοούσα κι εγώ, αλλά μου ξέφυγε... ουπς  :-[

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 28, 2010, 01:42:48 μμ »
apri, πρώτα απ' όλα να σου πω ότι βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή τη συζήτηση. τη συνεχίζω, γιατί βρίσκω διαρκώς μέσα από τις απαντήσεις σου στοιχεία που μου κινούν το ενδιαφέρον. ελπίζω να μη σε κουράζω.
Απαρέμφατο παρατικού δυστυχώς δεν υπάρχει. Έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο απαρέμφατο ενεστώτα που δηλώνει διαρκή σύγχρονη πράξη και το απαρέμφατο παρακειμένου που δηλώνει στιγμιαία ή τετελεσμένη προτερόχρονη πράξη. Άρα, όποιο και από τα δυο να επιλέξεις, κάτι χάνεις σε σαφήνεια είτε στο ποιον ενεργείας είτε στο χρόνο.
δες και την επόμενη σκέψη:
Ο παρακείμενος στα λατινικά, κατά περίπτωση, μπορεί να δηλώνει τόσο το συντελεσμένο όσο και το εξακολουθητικό ποιόν ενέργειας. επομένως, δεν είναι ένας ακόμη λόγος για να προκρίνουμε το απαρέμφατο του παρακειμένου στην περίπτωση που συζητάμε;

 
[/quote]

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 28, 2010, 01:30:31 μμ »
έτσι νομίζω κι εγώ, turpis

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 27, 2010, 12:13:12 πμ »
Με βάση το σχολικό βιβλίο η οριστική παρατατικού μετατρέπεται σε απαρέμφατο ενεστώτα, με τη λογική ότι ο παρατατικός δεν έχει δικό του απαρέμφατο και άρα δανείζεται απαρέμφατο από τον κοντινότερο χρόνο.

Με βάση άλλες γραμματικές (βλ. λ.χ εδώ στη σελίδα 379 http://www.textkit.com/files/AG_New_Latin_Grammar_AR5.pdf ) όλες οι οριστικές παρελθοντικών χρόνων μετατρέπονται σε απαρέμφατα παρακειμένου, με τη λογική -φαντάζομαι- ότι εκφράζουν το προτερόχρονο σε σχέση με το χρόνο εκφώνησης της πρότασης στον ευθύ λόγο.
Ωστόσο, αναφέρεται ότι η οριστική παρατατικού μπορεί να μετατραπεί και σε απαρέμφατο ενεστώτα. Μάλιστα, ειδικά το ρήμα memini συντάσσεται με απαρέμφατο ενεστώτα π.χ dicebas----- Memini te haec dicere.


Άρα, νομίζω ότι αν μετατρέψεις την οριστική παρατατικού σε απαρέμφατο ενεστώτα,
είσαι καλυμμένη-ος με βάση όλες τις γραμματικές, σχολικές ή μη.

Αν θες, μπορείς να τη μετατρέψεις και σε απαρέμφατο παρακειμένου, αλλά έχω μια αμφιβολία για το πόσοι διορθωτές θα γνωρίζουν ότι υπάρχει και αυτή η εναλλακτική.

apri, νομίζω ότι το σχολικό βιβλίο είναι πολύ ασαφές στο συγκεκριμένο θέμα. το ίδιο και η γραμματική του τζάρτζανου. Αντίθετα ο Κακριδής αλλά και η γραμματική που παρέθεσες το δίνουν με σαφήνεια. δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως αυτή με το memini, αλλά γενικότερα. Νομίζω ότι η μετατροπή του παρατατικού σε απαρέμφατο ενεστώτα δίνεται περισσότερο κατ'αναλογία προς τα αρχαία. ωστόσο, το ότι είναι παρελθοντικός χρόνος, εμένα τουλάχιστον, με στρέφει περισσότερο προς το απαρέμφατο του παρακειμένου.
μου προκαλεί εντύπωση πάντως πως πουθενά στο σχολικό δεν υπάρχει παράδειγμα με παρατατικό. Μήπως διαφωνούσαν στο θέμα μέχρι και οι συγγραφείς;

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 24, 2010, 11:13:45 πμ »
Θα ήθελα αν κάποιος μπορεί να με βοηθήσει στη μετατροπή προτάσεων σε πλάγιο λόγο. πιο συγκεκριμένα όταν έχουμε πρόταση επιθυμίας με ποιο κριτήριο διαλέγουμε αν η μετατροπή θα γίνει με τελικό απαρέμφατο ή με βουλητική πρόταση?
ευχαριστώ!!
Ρόλο παίζει το ρήμα εξάρτησης που θα σου δώσουν και η σύνταξή του. Αν δηλαδή συντάσσεται με απαράμφατο π.χ moneo ή με βουλητική πρόταση π.χ oro
Καλησπέρα . Μια σημείωση που έχω κρατήσει στο κεφάλαιο του πλάγιου λόγου λέει ότι το τελικό απαρέμφατο στα λατινικά είναι μόνο σε ενεστώτα . Οπότε , δεδομένου ότι πριν προχωρήσω ελέγχω το χρόνο του ρήματος που μετατρέπω , είναι καλό να κοιτώ και αν ο χρόνος της πρότασης είναι ενεστώτας ώστε να δικαιολογείται και γραμματικά η χρήση του τελικού απαρεμφάτου .

αν αναφέρεσαι στο χρόνο του ρήματος εξάρτησης αυτός δεν παίζει κανένα ρόλο. αν αναφέρεσαι στο χρόνο του ρήματος που γίνεται τελικό απαρέμφατο, ισχύει ο κανόνας ότι το τελικό απαρέμφατο βρίσκεται σε χρόνο ενεστώτα. επομένως, ακόμη κι αν είναι στον υπερσυντέλικο, θα γίνει τελικό χρόνου ενεστώτα

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 24, 2010, 11:03:05 πμ »
To αντίστοιχο ενεργητικό του fio είναι το facio. Οπότε η ενεργητική σύνταξη, φαντάζομαι πως είναι: (Milites) Claudium faciunt.
Milites Claudium fecerunt/fecere, γιατί το factus est είναι παρακείμενος

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Απρίλιος 24, 2010, 10:58:48 πμ »
ευχαριστώ πολύ dimoi!την έχω και το κοίταξα.
Να 'σαι καλά, max. οι πληροφορίες άλλωστε είναι για να τις μοιραζόμαστε.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 788
Σύνολο: 795

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.