Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - octapus

Σελίδες: 123 ... 6
1
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Γ' Φάση αναπληρωτών φιλολόγων
« στις: Οκτώβριος 27, 2012, 09:04:55 μμ »
Συνάδελφος που ήταν Κω μου είπε πως μόνο Ρόδο πάμε. Η Διαμαντοπούλου έκλεισε και αυτά τα γραφεία...Εσύ κλήθηκες? αν ναι, συγχαρητήρια!
Όλοι οι κληθέντες σε περιοχές της Δωδεκανήσου- και στη Δ- παρουσιάζονται στη Ρόδο;

Και...η τοποθέτηση σε σχολείο μέσα σε πόσες μέρες περίπου γίνεται;


2
Παράθεση
Αλλά είναι φανερό πως ο πόλεμος εναντίον των Θρησκευτικών έχει στόχο να πλήξει την ελληνορθόδοξη προοπτική της παιδείας στην Ελλάδα. Τα επιχειρήματα για προστασία δήθεν των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, τουλάχιστον στο θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, αποδεικνύονται "προφάσεις εν αμαρτίαις" της κυβέρνησης

Παράθεση
Αυτά όμως ειναι "κόλπα" και του Συνηγόρου και του ΥΠΕΠΘ για να υποβαθμίσουν το μάθημα των Θρησκευτικών.

Παράθεση
Άρα η όλη αλλαγή έγινε με δόλο και στόχο το μάθημα των Θρησκευτικών.

Παράθεση
να γκρεμίσουν μόνοι τους πατρίδα και Πίστη στη χώρα αυτή.

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τη συζήτηση.
Θέλω ωστόσο να ρωτήσω τον/την thriskeftika (τα γραφόμμενά σου μου δημιουργούν εύλογες απορίες):
Γιατί  πιστεύεις ότι υπάρχει (αν υπάρχει) αυτή "η στοχευμένη και με δόλο" πολεμική κατά του μαθήματος των θρησκευτικών?
Για να πληγεί "η ελληνορθόδοξη προοπτική της παιδείας"?
Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της παιδείας?
Και αν στόχος του ΥΠΕΠΘ (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων) είναι να πληγεί η προοπτική μιας τέτοιας της παιδείας ποια η αναλλακτική προοπτική που θα προκύψει με την προαιρετική  απαλλαγή του μαθήματος από την υποχρεωτική διδασκαλία του?
Η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών ή και η κατάργησή του -με τον τρόπο που το μάθημα διδάσκεται  ως σήμερα-θα συντελέσει στο γκρέμισμα της πίστης η οποία θα παρασύρει μαζί της και την πατρίδα? (Για να το θέσω αλλιώς : τόσο πολύ έχει συμβάλει η διδασκαλία του μαθήματος  στη θεμελίωση της χριστιανικής πίστης που, αν πάψει να διδάσκεται, θα γκρεμιστεί συθέμελα αυτή η πίστη?)

Υ.Γ.: "εν αμαρτίαις" : σφάλματα (με την αρχαιοελληνική σημασία) ή αμαρτήματα για τα οποία αν δεν υπάρξει μετάνοια θα έρθει η τιμωρία του Θεού?


3
Σχετικά με το φιλοσοφικό λόγο τα πράγματα έχουν ακριβώς έτσι, maryvas.
Το διδαγμένο κείμενο συνήθως εξετάζεται ξεχωριστά από το αδίδακτο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και βαθμολογείται με 60/100. Διδαγμένο και αδίδακτο συνεξετάζονται στις τελικές εξετάσεις.

4

Πιστεύω πως ναι. Είναι ενδεικτικά τα σχέδια αυτά. Απλά πρέπει να διατυπωθούν κάπως καλύτερα οι στόχοι για να είναι και μετρήσιμοι. Κριτήριο αξιολόγησης για τα αρχαία του Λυκείου (εννοώ τη δομή που πρέπει να έχει) ξέρετε που μπορώ να βρω γιατί το ΦΕΚ δεν το έχω.

Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι τέτοιο.... Το παραθέτω από τις οδηγίες για τη διδασκαλία φιλιλογικών μαθηματων στο Λύκειο (2002-2203)

Α. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.
Ι. Για την εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Α' και Β τάξη Ενιαίου Λυκείου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας ισχύουν τα εξής:

1.Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 15-20 στίχων με νοηματική συνοχή και ζητείται:
α.  να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και :
β. να απαντήσουν σε:
i. Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες / αξίες / προβλήματα, στη στάση / ήθος / χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό / κοινωνικό / πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή / σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά / αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα.
ii. Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήμα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σ' αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα.
iii. Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή το έργο του.
iv. Μία (1) ερώτηση λεξιλογική -σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
ν.  Μία (1) ερώτηση γραμματικής και
νi. Μία (1) ερώτηση συντακτικού.
Οι ερωτήσεις υπό στοιχεία iv, v, vi  μπορεί να αναλύονται σε δύο
υποερωτήματα, ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων που χρησιμοποιούνται.

2.Η βαθμολογία κατανέμεται ως εξής:
α) Η μετάφραση του κειμένου βαθμολογείται με 30 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
β) Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
γ) Στις περιπτώσεις κειμένων για τα οποία δεν προβλέπεται από το Πρόγραμμα Σπουδών διδασκαλία από μετάφραση, δεν δίνεται στους μαθητές η υπό στοιχείο ii ερμηνευτική ερώτηση και τότε οι δύο πρώτες υπό στοιχείο i ερμηνευτικές ερωτήσεις βαθμολογούνται η καθεμία με δέκα πέντε (15) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.


5
Και μια άλλη απορία.....
Σχετικά με το αν ο Αριστοτέλης υπήρξε ιδρυτής συγκεκριμένης σχολής η σχολική γραμματολογία αναφέρει κατηγορηματικά ότι το 335 π.Χ. , αφού επέστρεψε στην Αθήνα, ίδρυσε δική του σχολή, το Λύκειο, η οποία αργότερα ονάστηκε Περιπατητική Σχολή (Περίπατος).
Ο Φιλοσοφικός Λόγος της Γ΄Λυκείου αναφέρει απλώς ότι ο Αριστοτέλης επιστρέφοντας από τη Μακεδονία συνέχισε την έρευνα και τη διδασκαλία του στο Λύκειο και όχι στην πλατωνική Ακαδημία. Αργότερα ο μαθητής του Θεόφραστος ίδρυσε τον Περίπατο, σχολή που θα διαφύλαττε τις θεωρίες του δασκάλου του. Ως γνωστόν το βιβλίο της Γ' Λυκείου (και το αντίστοιχο βιβλίο του καθηγητή) βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στη μελέτη και τα σχόλια του Λυπουρλή, ο οποίος δηλώνει ότι ο Αριστοτέλης δεν υπήρξε ιδρυτής σχολής.
Μένουμε λοιπόν στην εκδοχή του Λυπουρλή ??  Ποια είναι η άποψή σας?

6
Και ύστερα από την άψογη αυτή παράθεση από την apri, μια  "ταπεινή" απάντηση σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το βιβλίο Νεοελ. Γλώσσας Β’ Γυμν.

Τριών ειδών είναι τα πολυλεκτικά σύνθετα:
α. πολυσύνθετα   αποτελούνται από τρία ή και περισσότερα συνθετικά   π.χ. μισοκακόμοιρος

β. λεξικές φράσεις   ονοματικά σύνολα (επίθετο+ουσιαστικό, ουσιαστικό+ουσιαστικό) που έχουν μια παγιωμένη πλέον σημασία  π.χ. φακοί επαφής

γ.  παραθετικά    δύο λέξεις (συνήθως ουσιαστικά) που συνδέονται με ενωτικό π.χ. λέξη-κλειδί

7
Παράθεση
Αυτά ξέρω!
Και από ό, τι φαίνεται τα ξέρεις καλά.   :)

Έχεις δίκιο. Τρεις είναι "οι κατηγορίες".  Και  η σχολική γραμματολογία πραγματεύεται τη "νεοϋπερραλιστική τεχνοτροπία" στην ενότητα υπαρξιακή ποίηση.

8
L. K. , σε ευχαριστώ  για την αμεσότατη απάντηση.   :)

Η ομάδα των νεοϋπερρεαλιστών εξετάζεται από τη σχολική γραμματολογία στην ενότητα της υπαρξιακής-πνευματικής ποίησης. Γι' αυτό χρειάστηκα τη διευκρίνιση.(Τι λέγαμε κάπου για την ορθογραφία?!)

Στην ίδια ενότητα, αν δεν κάνω λάθος, αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο και ο Τάκης Σινόπουλος.

Θυμίζω ότι στο σχολικό διακρίνονται δύο τάσεις στην 1η μεταπολεμική γενιά: κοινωνική ποίηση και υπαρξιακή ποίηση και ανάλογα με αυτή τη " διάκριση" αναφέρονται και οι εκάστοτε ποιητές.

9
Σχετικά με τα "αμφιλεγόμενα θέματα", εγώ, τουλάχιστον, στέκομαι σε ό,τι αναφέρει το σχολικό βιβλίο.
Και  σε ό, τι αφορά το σίριαλ  (  ;) ) "Ιμπέριος και Μαργαρώνα"
και σχετικά με τη "Θυσία του Αβραάμ" (παραδίδεται ανώνυμα αλλά πολλοί μελετητές θεωρούν τον Κορνάρο δημιουργό του έργου)
και για τους συντάκτες της "Νεωτερικής Γεωγραφίας" (Φιλιππίδης και Κωνσταντάς. Δύο ήταν οι συντάκτες του έργου και για όσους έχουν μνήμες απο το περιβόητο γκρι βιβλίο ιστορίας της Δέσμης  :( ),
σημείο αναφοράς θα πρέπει να αποτελεί η σχολική γραμματολογία.

Σε σχέση τώρα με την επιστημονική βιβλιογραφία που αναφέρθηκε προηγουμένως:
Η συσχέτιση του σχολικού βιβλίου με όποιες άλλες επιστημονικές πηγές/έρευνες είναι , βέβαια, άκρως ενδιαφέρον θέμα, αλλά στο επίπεδο που έχει να κάνει με το διαγωνισμό καταντά τουλάχιστον κουραστικό....
Ο καθένας μπορεί να διαβάσει ο,τιδήποτε από οπουδήποτε και να αξιοποιήσει όποια και όσα επιστημονικά (ή και όχι) συγγράμματα επιθυμεί. Από που όμως θα αντλήσει τη σιγουριά ότι οι απαντήσεις του στα θέματα πολλαπλής επιλογής είναι οι σωστές ή έστω είναι αυτές που το ΑΣΕΠ δίνει ως σωστές??
Τα σχολικά βιβλία, θεωρώ ότι, ως ένα βαθμό , δίνουν κάποια σιγουριά........

Και μία ερώτηση: Έχετε διευκρυνίσει, σε σχέση με τη σχολική γραμματολογία, ποιοι ποιητές θεωρούνται "νεοϋπερραλιστές" (πρώτη μεταπολεμική γενιά) ??

10
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Πώς πάνε τα «κουράγια» σας;;;...
« στις: Ιανουάριος 07, 2009, 03:16:31 μμ »
Παράθεση
Από μία που χάθηκε στις σελίδες και έχασε την ουσία

Και από μία που επίσης χάθηκε στις σελίδες αλλά δεν παύει να ψάχνει την ουσία....ευχές για μια δημιουργική χρονιά και κυρίως για δημιουργική διάθεση σε όλα τα μέλη "της παρέας" .

Αυτό με την ορθογραφία πάλι.......

Θα καταλήξουμε να θυμόμαστε τους χορούς από όλες τις τραγωδίες του Ευριπίδη και θα ξεχάσουμε πώς γράφεται το όνομά του.... ;)

11
Δεν είναι πλέον δυνατή η πρόσβαση στα βιβλία καθηγητή- και όχι μόνο σε αυτά- στο site του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Το μεσημέρι επιχείρησα "να ανοίξω" τα βιβλία καθηγητή στην ιστορία (μέχρι και χτες τα άνοιγε ως αρχείο pdf) και αντί αυτού εμφανίστηκε η ένδειξη "Λογαριασμός Παιδαγωγικού Ινστιτούτου"...

Γιατί έτσι......?

Το έχει αντιμετωπίσει και κάποιος άλλος που μπήκε στο site του Π.Ι. ? ?

12
Θα συμφωνήσω με Syllas....

Πολλές ημερομηνίες είναι διφορούμενες ή καλύτερα "προβληματικές"....
Στο Wilcken, τον οποίο αναφέρεις, υπάρχει υποσέλιδη σημείωση  που επισημαίνει αυτό ακριβώς το πρόβλημα, δηλαδή τη χρονολόγηση πολλών γεγονότων και ειδικά της Πεντηκονταετίας.

13
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: κάλλιο αργά παρά ποτέ..
« στις: Δεκέμβριος 16, 2008, 04:26:34 μμ »
Πάντως προφητικό .....(?!) το topic της grooog.....

Το "κάλλιο αργά παρά ποτέ"  έγινε " κάλλιο αργότερα... και πότε....?"

14
Σχετικά με το τι ερωτήσεις μας περιμένουν φέτος στην ιστορία ουδεμία πρόβλεψη μπορεί να γίνει , αν και  οι ερωτήσεις του προηγούμενου διαγωνισμού δείχνουν τις διαθέσεις τους......

Για τις ρωτήσεις σε διάφορα προτεινόμενα test ουδέν σχόλιο, όπως ουδέν σχόλιο και  για ορισμένες απαντήσεις που δίνονται ως σωστές.....
Στο test, για το οποίο έγινε λόγος προηγουμένως,  ποιος "εγκέφαλος"  σκέφτηκε την ερώτηση (5η αν δε κάνω λάθος) για το ποιες πόλεις δεν εντοπίζονται στη Σικελία...? !

Σελίδες: 123 ... 6

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 742
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 727
Σύνολο: 742

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.