Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - daniel

Σελίδες: 12
15
Αντιγράφω από Alfavita. Οι υπογραμμίσεις δικές μου:


"Δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη και του Κοινοτάρχη Ηρακλειάς κ. Θ. Γαβαλά μετά την επίσκεψη  στο σχολείο της Ηρακλειάς Κυκλάδων


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Κύριε Υπουργέ είμαστε εδώ, σε ένα απομακρυσμένο νησί, στην Ηρακλειά. Ήρθατε εδώ να επισκεφτείτε το σχολείο. Είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας οι επισκέψεις σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σήμερα κάναμε τον αγιασμό στην Ηρακλειά, ένα απομακρυσμένο νησί 150 κατοίκων, όπου φοιτούν 11 παιδάκια. Το ένα μάλιστα πηγαίνει και στο Γυμνάσιο.

                        Εδώ υπάρχουν 6 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ανήκουν και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μοιράσαμε στα παιδιά τα βιβλία τους και μερικά δώρα, προκειμένου να στείλουμε σε όλη την Ελλάδα ένα μήνυμα:«ότι όλα τα παιδάκια, όλα τα ελληνόπουλα, όπου και αν βρίσκονται, και στο πιο απομακρυσμένο άκρο της χώρας, έχουν ίσες ευκαιρίες για μόρφωση».

                        Εμείς κάνουμε το καθήκον μας. Φροντίζουμε οι εκπαιδευτικοί να είναι εκεί που πρέπει, την ώρα που πρέπει, τα βιβλία να είναι στα χέρια των παιδιών τώρα που αρχίζουν τα σχολεία και παράλληλα χρηματοδοτούμε και την ανακατασκευή κτιρίων για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις μιας σύγχρονης σχολικής στέγης, που θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των Ελλήνων, όπου κι αν βρίσκονται.

                        Θεωρώ ότι είναι χρέος της πολιτείας να ανταποκρίνεται σε αυτές της τις υποχρεώσεις, δημιουργώντας ίσες ευκαιρίες για μόρφωση. Είναι χρέος, το οποίο το κάνουμε πραγματικότητα καθημερινά.

Θ. ΓΑΒΑΛΑΣ: Για την Κοινότητα Ηρακλειάς είναι μία ιστορική στιγμή, γιατί πρώτη φορά στα χρονικά, από καταβολής Ηρακλειάς, έρχεται εδώ, στο νησί μας Υπουργός Παιδείας.

                        Είναι ιστορική η στιγμή και μέσω του Υπουργού Παιδείας, ευχαριστώ την Κυβέρνηση για ό,τι έχει πράξει για την παιδεία των παιδιών, των λίγων παιδιών της Ηρακλειάς και ευχαριστούμε πάρα πολύ για όλα όσα έγιναν και του ευχόμαστε υγεία, για να μπορεί να προκόψει η ελληνική παιδεία."


Aσχολίαστο. Ή μαλλον ας μας πει ο υπουργός ή ο κοινοτάρχης (αν και δεν ειναι θέμα του), πόσα "φαντάσματα" είναι τοποθετημένα στην Ηρακλειά πχ για να μην πω για άλλες "Ηρακλειές"...

16
Η Κοινότητα του PDE / Θρησκεία και Εκπαίδευση
« στις: Σεπτέμβριος 07, 2008, 06:48:32 μμ »

Παραθέτω ένα νηφάλιο όσο και ανοιχτόμυαλο (κατά τη γνώμη μου) άρθρο του Γιώργου Σταματόπουλου από την "Ελευθεροτυπία" της 30/08/08, τροφή για σκέψη πάνω σ' ένα θέμα που μας αφορά:

"Θρησκεία και εκπαίδευση


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ

Να παραμείνει υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, επιμένει η Ιερά Σύνοδος. Αλλά μάλλον επιμένει μόνη της. Οι θρησκεύοντες (και όχι θρησκευόμενοι) δεν φαίνονται και τόσο ενοχλημένοι από την αναμενόμενη κατάργησή τους· οι πλείστοι μάλλον αδιαφορούν. Ματαιοπονούν οι ιεροσυνοδίτες. Για τη μαζική παγκόσμια κουλτούρα δεν υπάρχει πλέον θεός και ας φουντώνουν ανά την υφήλιο, ας πληθύνονται οι θρησκευτικές οργανώσεις και αιρέσεις. Είναι πολιτικά τα αίτια της εμφάνισης τούτων των αιρέσεων και όχι η πίστη αυτή καθ' εαυτήν. Η εφεύρεση του θεού ήταν μία αναγκαία διανοητική «πράξη» για να καλυφθεί η μικρότητα του νου του ανθρώπου, για να μη νιώθει μετέωρος και ανοήμων μέσα στο χάος του σύμπαντος, της ίδιας της ύπαρξής του, για να πατήσει σ' ένα γερό θεμέλιο. Ο θεός είναι κάτι που δεν μπορείς να ερευνήσεις βαθύτερα, άρα «καθαρίζεις» και με τη μικρότητα και με τους περιορισμούς της διάνοιας. Στην εξελικτική πορεία ο θεός αποδείχτηκε ένα νεφελώδες θεμέλιο, μετά δε την επισήμανση του Νίτσε ότι ο θεός είναι νεκρός, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουμε χρείαν, πλέον, μεταφυσικών θεμελίων. Η αλήθεια είναι ότι πασχίσαμε να αντικαταστήσουμε τον θεό ή να ανακαλύψουμε εναλλακτικές μορφές του. Αλλοτε τον είπαμε Πνεύμα, άλλοτε Λογική, Ιστορία, Εξουσία, Βούληση, Επιθυμία, Ελευθερία κ.λπ. Ολες αυτές τις έννοιες τις θεωρήσαμε απόλυτες αξίες στις οποίες θα μπορούσαμε να στηριχτούμε. Ολες αυτές οι έννοιες είναι θαυμάσιοι εγγυητές κοινωνικής σταθερότητας, πράυνση της υπαρξιακής αγωνίας-φόβου, αλλά, ενίοτε αντιστρατεύονται τα συμφέροντα του καθενός. Οταν μπαίνει το ερώτημα-δίλημμα σε πιστούς και απίστους «πίστη ή χρήμα;», τότε η πίστη πάει στον αγύριστο...

Το γεγονός όμως και μόνο ότι υπάρχουν πάνω από μία θρησκείες, ότι οι ηγέτες των θρησκειών έχουν βάψει με αίμα αθώων τα χέρια τους, ότι έχουν προκαλέσει τους πιο στυγερούς και βάρβαρους πολέμους στην ανθρωπότητα, αρκεί για να αποδειχτεί ότι οι ιεροσυνοδίτες γι' άλλους λόγους ανησυχούν και όχι για την απώλεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των νεοελληνοπαίδων. Διαβασμένοι και καλοσπουδαγμένοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να πείσουν όταν κηρύσσουν κάτι (κάποιον;) αόρατο και αναπόδεικτο. Εάν υπήρχε θεός δεν θα ήταν τόσο αφελής ή απερίσκεπτα μεγαλόκαρδος ώστε να επιτρέψει στον κόσμο να λειτουργήσει ελεύθερα και τελικά να τον αποπέμψει!

Βεβαίως είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο άνθρωπος από τις απαρχές του συναθροίστηκε και θρησκευτικά και ότι οι θρησκευτικές δοξασίες έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των κοινωνιών και τη δημιουργία ακόμη και πολιτικών θεσμών. Αυτό, ναι, οφείλουν να το διδάσκουν οι κοινωνιολόγοι κυρίως. Διότι η θρησκεία είναι κοινωνικό φαινόμενο. Μια «ήπια» θρησκεία, δημοκρατική κι ευρύχωρη, θα είχε ενδιαφέρον να διδάσκεται εντούτοις. Μία θρησκεία όμως που θα ιχνηλατούσε το άγνωστο, την ταραχή του πλαγκτού, τις διονυσιακές υπερβάσεις, το ψυχοδιανοητικό φτερούγισμα. Και όχι αυτές που επικρατούν και ενδυναμώνουν τον φονταμενταλισμό και ο οποίος οδηγεί σε ακραία εγκλήματα. Εχω συναντήσει «πιστούς», κατά μία βαθιά έννοια, που είναι υπέροχοι άνθρωποι κοινωνικοοντολογικά, πολιτικά, ιδεολογικά και άλλους που δηλώνουν επηρμένα άθεοι και είναι απλώς σαχλαμαράκηδες.Η διδασκαλία ας γίνει μ' έναν πιο ανθρώπινο τρόπο. Διότι η απόλυτη διαγραφή ισοδυναμεί με πνευματικό έγκλημα, δηλοί εγκληματικό (εκπαιδευτικό) πνεύμα.

                                                                                                   
                                                                                                      Γ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ stamg@enet.gr
                                                                                                          ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/08/2008
"


17
Η Κοινότητα του PDE / Πέντε και πολλές είναι..
« στις: Ιούνιος 04, 2008, 12:38:29 πμ »

Από τη στήλη του Παντελή Μπουκάλα "Υποθέσεις" στην "Καθημερινή της Κυριακής" 1/6/08 παραθέτω μέσα σε άλλα που σχολιάζει, τα παρακάτω (τελευταίο κομμάτι του άρθρου του).. Έχει άδικο;;  :-\

Ορίστε:


" (...) Πενήντα μονάδες θα δρέψουν οι μαθητές που θα αριστεύσουν στα ερωτήματα τα σχετικά με το σεφερικό κείμενο, πενήντα κι αν απαντήσουν «σωστά» στο εξής θέμα: «Ο Δήμος σας διοργανώνει μια εκδήλωση με θέμα την παράδοση. Ως εκπρόσωπος της μαθητικής σας κοινότητας αναλάβατε τη σύνταξη ενός κειμένου που θα εκφωνηθεί στην εκδήλωση. Σ’ αυτό να αναφέρετε τις αιτίες για τις οποίες πολλοί νέοι σήμερα έχουν απομακρυνθεί από την παράδοση και να προτείνετε τρόπους επανασύνδεσής τους με αυτήν». Μάλιστα. Τηρώντας πιστά το έθιμο, η εξεταστική επιτροπή υπαγορεύει στους μαθητές τι είναι το «σωστό» και πώς πρέπει να απαντήσουν, αν θέλουν να τα πάνε καλά. Η υπαγόρευση γίνεται με δύο τρόπους. Πρώτα πρώτα οι μαθητές αναγκάζονται να αυτοσκηνοθετηθούν, να φορέσουν γραβάτα, να κάψουν τα πολλά μαλλιά ή να τα σουλουπώσουν αν τα έχουν άτακτα, γιατί αλλιώς πώς θα μιλήσουν σε «εκδήλωση του Δήμου»; Μπροστά στους επίσημους πρέπει να ντυθούν επίσημα και να βάλουν γραβάτα και στη γλώσσα τους, για να φαίνεται κι αυτή επίσημη. Υστερα, πρέπει οπωσδήποτε να δεχτούν σαν δεδομένο ότι, πρώτον, η παράδοση είναι μία και μόνη και μόνο καλή και, δεύτερον, ότι «πολλοί νέοι έχουν απομακρυνθεί», άρα χρειάζονται κάτι σαν σωφρονισμό και «επανασύνδεση».

Ας ζητούσαν από τα παιδιά να γράψουν απλώς τι νιώθουν και τι σκέφτονται, όχι τι ΟΦΕΙΛΟΥΝ να νιώσουν και τι ΠΡΕΠΕΙ να σκέφτονται για να είναι εθνικώς ορθά. Αλλά τότε είναι πιθανό ότι θα εισέπρατταν και απαντήσεις «αντικανονικές», «ανορθόδοξες», που κάποιοι εθνοφύλακες θα τις χαρακτήριζαν ανθελληνικές και αντιχριστιανικές. Εφόσον η παράδοση προτείνεται ευθύς εξαρχής ως αγαθή, τι βαθμό θα έβαζε άραγε ένας εξεταστής, ακολουθώντας τις υπουργικές οδηγίες και ερμηνεύοντας το πνεύμα του θέματος, σε έναν μαθητή που θα έγραφε ότι «παράδοση» είναι και η προίκα, και ο ποικιλότροπος αποκλεισμός των γυναικών, και η βέργα ή ο χάρακας, και η ομοιόμορφη ενδυμασία των μαθητών, α, και το ρουσφέτι, και το μέσον ή βύσμα, και η μαγκιά, και οι «μακριοί σταυροί» της υποκρισίας κ.ο.κ., άρα υπάρχει λόγος «απομάκρυνσης»; Ποιες πενήντα μονάδες θα διεκδικούσε με μια τέτοια απάντηση; Πέντε και πολλές είναι."

                                                                                                                                                                                                                         

18
Η Κοινότητα του PDE / Οταν σαλτάρισε ο «Τίγρης»..
« στις: Μάιος 30, 2008, 01:02:17 μμ »

Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε..
Ημέρα μνήμης η Τρίτη που μας πέρασε, της δολοφονίας Λαμπράκη..
Για να μαθαίνουμε από ποιούς και πως γραφεται η ιστορία, (γιατί τελευταία κάποιοι φροντίζοντας για την υστεροφημία τους διαστρεβλώνουν τα γεγονότα και "ξαναγράφουν" την ιστορία όπως τους βολεύει..)

Αντιγράφω από την πένα του Ρουμελιώτη:


"Οταν σαλτάρισε ο «Τίγρης»...

Με τον ΑΝΔΡΕΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ

ΜΙΛΑΕΙ με πάθος για την ειρήνη και τη δημοκρατία. Στη συγκέντρωση. Στη Σαλονίκη. Το κεφάλι του είναι ματωμένο. Τον χτύπησε με ρόπαλο ένας παρακρατικός. Στα γύρω πεζοδρόμια ένστολοι αστυνομικοί, ασφαλίτες και παρακρατικοί προπηλακίζουν όποιον προσπαθεί στην αίθουσα να μπει.

Η συγκέντρωση τελειώνει. Περπατάει προς το ξενοδοχείο. Η αστυνομία κλείνει την έξοδο και απαγορεύει στον κόσμο να βγει απ' την αίθουσα. Αποκλείει τους γύρω δρόμους. Παρ' όλα αυτά ένα τρίκυκλο με ιλιγγιώδη ταχύτητα εμφανίζεται απ' το πουθενά, τον χτυπά και τον ρίχνει στο έδαφος. Οι αστυνομικοί δεν κινούνται να συλλάβουν τον οδηγό, ούτε να βοηθήσουν τον αιμόφυρτο ειρηνιστή.

ΜΟΝΟ ο «Τίγρης», ένας πλασιέ Σαλονικιός, αντιδρά αστραπιαία. Σαλτάρει εν κινήσει στην καρότσα του τρίκυκλου, εξουδετερώνει μετά από σκληρή πάλη τον άλλο επιβάτη και ακινητοποιεί τον οδηγό. Με υπόδειξη των περαστικών ένας αστυνομικός, που δεν γνωρίζει τι είχε προηγηθεί, τους συλλαμβάνει.

Η αστυνομία και η κυβέρνηση μιλούν για τροχαίο. Η κηδεία μετατρέπεται σε διαδήλωση μισού εκατομμυρίου ανθρώπων. Ο νεαρός ανακριτής αψηφώντας τις πιέσεις απαγγέλλει κατηγορίες εναντίον ανώτατων αξιωματικών της χωροφυλακής. Μετά από μερικές δεκαετίες, αυτός ο νεαρός εισαγγελέας θα γίνει Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

ΟΙ φυσικοί αυτουργοί καταδικάζονται σε φυλάκιση πολυετή. Η κυβέρνηση πέφτει. «Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;» διερωτάται ο πρωθυπουργός πριν εγκαταλείψει την πολιτική και φύγει για το Παρίσι. Χιλιάδες νέοι ιδρύουν τη Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη, με πρώτο γραμματέα τον μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ σήμερα 45 χρόνια απ' τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη. Δεν είναι έτσι απλά του Κώστα του Γαβρά μια παλιά κινηματογραφική ιστορία που -με πρωταγωνιστές τον Ιβ Μοντάν, τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν και την Ειρήνη Παπά- έκανε το «Ζ», το βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού, ταινία. Είναι κορυφαία στιγμή στη Νεοελληνική Ιστορία και κάπως έτσι θα 'πρεπε να διδάσκεται στα σχολεία. Σε ειδικό μάθημα για τη Δημοκρατία.

ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ, λένε, για τους νέους, τα ιδανικά, οι αξίες, οι ιδέες, τα σύμβολα. Δεν συμφωνώ! Εχουμε παράδειγμα τον Γρηγόρη Λαμπράκη, έναν αθλητή που κράτησε 23 χρόνια το πανελλήνιο ρεκόρ στο μήκος και βγήκε 10 φορές βαλκανιονίκης. Απ' όλους τον πιο αγαπητό· τον γιατρό. Που πιτσιρικάς πολέμησε τους ναζί, που ίδρυσε την Ενωση Ελλήνων Αθλητών, διοργάνωσε αγώνες και απ' τα έσοδα ενίσχυε τα λαϊκά συσσίτια.

ΑΠ' τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία αυτόν τον τύπο θεωρώ ίνδαλμα! Οργάνωσε την πορεία ειρήνης απ' τον Μαραθώνα στην Αθήνα και τον δολοφόνησαν στη Σαλονίκη για τις ιδέες του. Αμα ήξερες κάποιον καλύτερο, θα 'πρεπε να μου το 'χεις πει, να 'γραφα για 'κείνον σήμερα...

ΥΓ.: Διάβασα το σχετικό μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη «Πολύ βούτυρο στο τομάρι του σκύλου» (εκδόσεις «Κέδρος»). Αξίζει. Από ταλέντο ξεχειλίζει.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/05/2008"


19

Αν αυτό δεν είναι (συγκαλυμένη;) σύγχρονη δουλοκτητική κοινωνία που δίνει τους νέους της τροφή στις επιχειρήσεις τα χρόνια που θα 'πρεπε να σπουδάζουν, τότε τι είναι;;

Αντιγράφω από την "Ελευθεροτυπία" της Τεταρτης 28/05/08



Το κράτος πληρώνει 680 ευρώ για να στείλει μαθητές στη...φάμπρικα


Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕΓΑ

Ως δωρεάν εργατική δύναμη στις επιχειρήσεις θα... προσφέρονται οι ανήλικοι που (θα) εγκαταλείπουν το σχολείο, ενώ ορισμένα κυβερνητικά μέτρα οδηγούν ακόμη και σε αύξηση της μαθητικής διαρροής.

Αυτό το μέλλον επιφυλάσσει η κυβέρνηση στη νέα γενιά, όπως αποτυπώνεται σε νέο πρόγραμμα ( ; ) του ΟΑΕΔ, που περιλαμβάνει σχέδιο βίαιης ένταξης στην αγορά εργασίας των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο. Και μάλιστα με ανταγωνιστικά προς το σχολείο μέτρα, όπως οι υποτιθέμενοι δελεαστικοί όροι αμοιβής, έστω για 5 μήνες, και η επίφαση του τίτλου «σπουδών» στην Πληροφορική. Αντί για μια δεύτερη ευκαιρία εκπαίδευσης προσφέρεται στους νέους «Μια Αρχή - Μια Ευκαιρία» (ως δωρεάν εργατική δύναμη), όπως τιτλοφορείται αυτή η «δράση»).

Το «πρόγραμμα» του ΟΑΕΔ, που ανακοίνωσε διθυραμβικά η Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, προβλέπει εργασία για τους ανηλίκους, από 16 ετών, με βασικό μισθό ανειδίκευτου εργάτη (681 ευρώ) συν ασφαλιστική κάλυψη και με πλήρες ωράριο, ενάντια στις προβλέψεις των διεθνών οργανισμών και της εργατικής νομοθεσίας. «Απαγορεύεται και η νυχτερινή εργασία», τονίζει ο καθηγητής Αλ. Μητρόπουλος. Ολα αυτά πληρωμένα από τον ΟΑΕΔ, χωρίς καμία υποχρέωση του επιχειρηματία. Ούτε συμμετοχή στο έμμεσο ή άμεσο εργατικό κόστος ούτε πρόβλεψη για παράταση της απασχόλησης μετά τον επιδοτούμενο χρόνο (ολιγόμηνο).

Με... δέλεαρ την (συνολική) αμοιβή των 3.000 ευρώ (καθαρά το πεντάμηνο), ο νέος στην κρίσιμη ηλικία των 17 ή 18 ετών θα είναι άνεργος, ανειδίκευτος, εκτός εκπαιδευτικού συστήματος.

Το «πρόγραμμα» απευθύνεται σε 40.000 νέους άνεργους 16 έως 25 ετών. Εκτός από την επιδοτούμενη απασχόλησή του, ο μαθητής του Λυκείου έχει και άλλα... κίνητρα να εγκαταλείψει το σχολείο, όπως «εκπαίδευση» 100 ωρών στην Πληροφορική, χωρίς στοιχειώδη γνώση ξένης γλώσσας ή σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού, χωρίς τυπικά προσόντα, αφού θα έχει εγκαταλείψει το σχολείο.

Η κυβέρνηση, με το πρόσχημα της προσφοράς μιας ευκαιρίας... απασχολησιμότητας, εντείνει με (οικονομικά) κίνητρα το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, χωρίς αναφορά στις πραγματικές αιτίες εγκατάλειψης του σχολείου (φτώχεια, επαγγελματικά αδιέξοδα πτυχιούχων κ.ά.). Ακόμη και αυτή η απασχολησιμότητα δεν συνδυάζεται με μέτρα κατάρτισης, ώστε ο νέος να γίνει, τουλάχιστον, ειδικευμένος εργάτης.

Η κ. Πετραλιά επικαλέστηκε την ανεργία των νέων (η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια), αλλά σκοπίμως αναφέρθηκε στις ηλικίες 16 έως 24, αποκρύπτοντας ότι η ίδια τάση ισχύει μέχρι τα 29 και 30 έτη. Μάλιστα αυθαίρετα το «πρόγραμμα» διακόπτεται στα 25 έτη, όταν ο νέος αποκτά το πτυχίο του.

Την ώρα που «αποδυναμώνονται οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, το πρόγραμμα δεν απαντά στα οξυμένα προβλήματα των οικογενειών», αναφέρει η αρμόδια συντονίστρια του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου.

«Οι νέοι και οι νέες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στη μόρφωση, που πρέπει να είναι υποχρεωτική έως τα 18 τους χρόνια», σχολιάζει το ΚΚΕ.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 28/05/2008



20
Η Κοινότητα του PDE / Στη Μιράντα...
« στις: Μάιος 03, 2008, 02:58:17 πμ »

Η μακροβιότερη στήλη στην Ελληνική δημοσιογραφία, το "Ράδιο Ε" (17 χρόνια συνεχόμενα) και από τις αγαπημένες μου (έχω σχεδόν μεγαλώσει μαζί της..), ανήκει στον "αιρετικό" ωραίο τρελλάρα και αλλά πολύ υγιειούς στις απόψεις του, Ανδρέα Ρουμελιώτη..

Παραθέτω το καθημερινό του πόνημα από την "Ελευθεροτυπία" της Τετάρτης 30/04/08...
Ας το σκεφτούμε λίγο όλοι κι ας γίνουν οδηγοί στη ζωή μας οι θυσίες όσων προηγήθηκαν από μας για καλύτερη ζωή..

Απλά να θυμόμαστε ότι τίποτα δε χαρίζεται, μόνο κατακτιέται με πολύ κόπο και αγώνα και όχι μόνο αξίζει να το διαφυλάμε αλλά και να διεκδικούμε με περισσότερο σθένος...

Τιμή στους κοινωνικούς αγωνιστές..



"Εδώ Ράδιο "Ε"

Στη Μιράντα...

Με τον ΑΝΔΡΕΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ

ΣΕ μένα το οφείλεις, Μιράντα μωρό μου, που κυκλοφορείς αβασάνιστα με μια αλυσιδίτσα στον αστράγαλο χρυσή. Και κάνει να δείχνουν ακόμη πιο σέξι τα μακριά, καλλίγραμμα ποδαράκια σου, στο Πούντα Μπιτς και στης Πάρου τη Χρυσή Ακτή.

Η προ-γιαγιά σου, που 'χε τ' όνομά σου, φορούσε κι εκείνη μια αλυσιδίτσα στο πόδι της, που δεν ήταν όμως, καρδούλα μου, σαν τη δική σου χρυσή. Αλλά σκουριασμένη, με μια βαριά σιδερένια μπάλα δεμένη· να δραπετεύσει να μην μπορεί.

ΣΚΛΑΒΑ ήταν, μωρό μου, Μιράντα, η προ-γιαγιά σου η καλή. Μην το ξεχάσεις ποτέ αυτό, γιατί, με χίλιους δυο τρόπους -να 'χεις το νου σου- κάποια στιγμή θα προσπαθήσουν να σου αφαιρέσουν και σένα την αλυσιδίτσα τη χρυσή και να σου φορέσουν την άλλη, την παραδοσιακή.

ΜΕΓΑΛΗ ευγνωμοσύνη μού οφείλεις Μιράντα μου. Αν όχι σε μένα απαραιτήτως, που στα μαρτυράω, τουλάχιστον στ' αδέλφια μου, που σκοτώθηκαν για την πάρτη σου στο Σικάγο, για να μπορείς εσύ να φοράς αυτή την αλυσιδίτσα τη χρυσή. Μεγάλη δουλάρα θα 'σουν αγάπη μου, αν δεν είχαν ξεσηκωθεί τ' αδέλφια μου εκεί.

ΤΟΝ πρώτο που πρέπει να ευγνωμονείς, λουλουδάκι μου, είναι τον Αλμπερτ Πάρσονς, τον αναρχοσυνδικαλιστή. Που με τη Λούσι τη γυναίκα του και τα επτά παιδιά τους μαζί, ήταν εκείνη την Πρωτομαγιά του 1886, στην πορεία, στο Σικάγο, η κεφαλή. Τον Σπις, τον Πάρσονς, τον Φίσερ και τον Εγκελ, που τραγουδώντας τη «Μασσαλιώτιδα» ανέβηκαν στην αγχόνη· και προπάντων μην αγνοείς αυτόν τον κούκλο, τον Λούις Λινγκ που αυτοκτόνησε στο κελί λίγο πριν απαγχονιστεί.

ΕΜΑΘΑ πως τελευταία με διαβάζεις κάθε μέρα γιατί: «έχω φάση φοβερή». Αυτό το σημείωμά μου ίσως κάπου-κάποτε σου χρειαστεί. Το ότι δουλεύεις 8 ώρες και όχι απ' το πρωί ώς το βράδυ το οφείλεις στον Αουγκουστ Σπις. Τα ελεύθερα γουικέντ στην Αράχοβα στον Σάμουελ Φίλντεν. Το βιβλιάριο υγείας που 'βγαλες στον Μίκαελ Σβαμπ. Κάθε φορά που πας χωρίς να πληρώσεις εξτρά στο γιατρό μπορείς να λες: «Μίκαελ σ' ευχαριστώ»!

ΓΙΑ να δικαιούσαι κι εσύ άδεια καλοκαιρινή και να ξεσαλώνεις στο Σούπερ Παραντάιζ και στη Χρυσή Ακτή το κανόνισαν (άσχετο!) κάτι καπνεργάτες Σαλονικιοί. Στη διασταύρωση Εγνατίας και Βενιζέλου, τον Μάη του '36, έπεσαν για πάρτη σου απ' τις σφαίρες της αστυνομίας, νεκροί.

ΤΟ ότι το παίζεις free, το χρωστάς σε διακόσιους παιδαράδες που έστησαν στο απόσπασμα οι Γερμανοί, στο σκοπευτήριο στην Καισαριανή. Την άδεια εγκυμοσύνης, όταν, με το καλό, κάνεις παιδί, σ' εκείνον τον Οσκαρ Νίμπι, τον αναρχοσυνδικαλιστή. Και την ελπίδα ότι δεν θα ζήσεις μες στην άγνοια και στον φόβο μια ζωή σκυφτή, στην εξέγερση του Μάη, τη φοιτητική.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/04/2008"


Απλά προσυπογράφω...


21
Η Κοινότητα του PDE / Εναν Μόκους θέλουμε και εδώ!...
« στις: Μάρτιος 05, 2008, 12:29:38 μμ »

Δεν ξέρω αν επιτρέπεται από τους διαχειριστές του PDE να δημοσιεύσω κάτι σαν αυτό, ωστόσο μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον και ήθελα να το παραθέσω μόνο και μόνο για να μην πάψουμε να ελπίζουμε στους ανθρώπους και τις αλλαγές τους...
Οι σκέψεις και τα σχόλια δικά σας..

Το αντιγράφω από την Ελευθεροτυπία της 3/3/08 και τη στήλη "Πρόσωπα και προσωπεία" του Χρήστου Μιχαηλίδη:

"Εναν Μόκους θέλουμε και εδώ!...


Ο ΑΝΤΑΝΑΣ ΜΟΚΟΥΣ ΣΙΒΙΚΑΣ, 56 ετών, Κολομβιανός μαθηματικός και φιλόσοφος, με καταγωγή από τη Λιθουανία. Το 1993, παραιτήθηκε από καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Κολομβίας και έθεσε υποψηφιότητα, επιτυχώς, για δήμαρχος της Μπογκοτά. Υπηρέτησε την πόλη του για 2 θητείες, μέχρι το 2004, και πέτυχε, σε πολύ μεγάλο βαθμό, αυτό που λέμε όλοι ότι πρέπει να γίνει αλλά δεν ξέρουμε πώς, όταν συναπαντάμε κάτι στραβό στην κοινωνία μας και αναρωτιόμαστε πώς να το διοθρώσουμε: άλλαξε τη νοοτροπία των συμπολιτών του!

ΜΕ την εφευρετικότητα ενός ακαδημαϊκού, ο Αντάνας Μόκους κατάφερε να μετατρέψει την Μπογκοτά σε «μία πειραματική τάξη 6,5 εκατομμυρίων... μαθητών». Μιλάμε για μια πόλη που, μέχρι να την «αναλάβει» αυτός, ήταν πνιγμένη στο έγκλημα, στο καυσαέριο, στο άναρχο κυκλοφοριακό σύστημα, στην ανεξέλεγκτη διαφθορά, στην επιθετική συμπεριφορά του ενός πολίτη προς τον άλλον, στα σκουπίδια και στη βρώμα -αν κάτι σας θυμίζουν όλ' αυτά.

Ο ΚΟΣΜΟΣ, μέσα από τον θυμό και την απογοήτευσή του, διψούσε για μιαν αλλαγή. Λαχταρούσε να 'ρθουν καλύτερες μέρες στη ζωή του. Ηλπιζε σε έναν ηγέτη που θα είχε όραμα, θάρρος και φαντασία. Ο Μόκους «έπεσε» στη ζωή τους σαν δώρο εξ ουρανού. Στα αμφιθέατρα του πανεπιστημίου είχε τη φήμη «εκκεντρικού καθηγητή», που επικοινωνούσε και δίδασκε τους φοιτητές του με σύμβολα, χιούμορ και μεταφορές. Τις ίδιες μεθόδους, αλλά πολύ πιο «τραβηγμένες» απ' ό,τι μέσα στα αμφιθέατρα, εφάρμοσε στους δρόμους της Μπογκοτά.

ΠΡΟΣΕΛΑΒΕ 420 μίμους για να ελέγχουν εκείνοι την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης και την επικίνδυνη οδήγηση, αφού επί χρόνια η Τροχαία και η Αστυνομία αποδείχθηκαν ανύπαρκτες και διεφθαρμένες. Οι μίμοι, σταματώντας τους παρανομούντες οδηγούς και με διάφορα χιουμοριστικά «κόλπα», γκριμάτσες, χειρονομίες, μικρές ταμπελίτσες που έγραφαν «τώρα, γιατί το έκανες αυτό, μεγάλε;», κατάφεραν και τους έκαναν, σιγά σιγά, προσεκτικότερους. Η φιλοσοφική προσέγγιση του Μόκους ήταν ότι «το κόσμιο κράξιμο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το όποιο πρόστιμο», το οποίο, βεβαίως, έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι κατάφεραν να «σβήσουν».

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ «Βραδιά Γυναικών» και ζήτησε απ' όλους τους άνδρες να μείνουν στο σπίτι να περιποιηθούν τα παιδιά. Περισσότερες από 700.000 γυναίκες βγήκαν έξω στις 3 τέτοιες βραδιές που διοργάνωσε γι' αυτές. Οταν προέκυψε σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας, ο Μόκους εμφανίστηκε σε τηλεοπτικό σποτ κάνοντας ντους, κλείνοντας το νερό την ώρα που σαπούνιζε το σώμα του και ζητώντας έπειτα από τον κόσμο να κάνει το ίδιο.

ΖΗΤΗΣΕ, ακόμα, από τους συμπολίτες του να πληρώσουν, όσοι ήθελαν, ένα επιπλέον 10% εθελοντικού φόρου, ώστε να φτιάξει με τα χρήματα αυτά κέντρα ημέρας για τα παιδιά εργαζόμενων μητέρων, να βελτιώσει τα κέντρα υγείας κ.λπ. Ο κόσμος τον εμπιστευόταν. Ηξερε ότι δεν ήταν λαμόγιο. Τον είδε να ξηλώνει απ' όλες τις δημοτικές υπηρεσίες τους αργόσχολους και όχι καθαρούς υπαλλήλους, και να εμποδίζει τους δημοτικούς συμβούλους άλλων παρατάξεων να διορίσουν τους δικούς τους ανθρώπους. Ετσι, 63.000 άνθρωποι έσπευσαν να ενισχύσουν αυτό το ταμείο «εθελοντικής φορολογίας».

Ο ΜΟΚΟΥΣ προέτρεψε ακόμα τους συμπολίτες του να τον ενημερώνουν όποτε συναντούσαν έναν καλό και έντιμο ταξιτζή. Ετσι, φτιάχτηκε μια λίστα 150 οδηγών ταξί, τους οποίους ο δήμαρχος φώναξε και άκουσε από αυτούς συμβουλές και προτάσεις για το πώς να βελτιωθεί η συμπεριφορά και των υπολοίπων. Τους ονόμασε «Ιππότες της Ζέβρας» και εφάρμοσε αμέσως όσα του πρότειναν, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το μυστικό του ήταν ότι παρέκαμψε το, επίσης, διεφθαρμένο και άχρηστο συνδικάτο των (και) εκεί ταξιτζήδων.

Ο ΜΟΚΟΥΣ δεν είναι «μια γραφική περίπτωση», όπως ίσως σπεύσουν να πουν ορισμένοι. Οι μέθοδοί του στηρίζονται σε συγκεκριμένες αρχές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις σχετικά με το πώς να κερδίσεις την εκτίμηση των μαζών, πώς να εμφυσήσεις σε αυτούς τις αρχές της αξιοπρέπειας, την εντιμότητα κ.λπ., και πώς να βρίσκεις τη χρυσή τομή μεταξύ «επίσημων και μη επίσημων κανόνων» στη ζωή. Στην ιστοσελίδα http://www.hno.harvarrd.edu/gazette/2004/03.11.01-mockus.html. υπάρχει, στο περιοδικό Harvard University Gazette, ένα εξαιρετικό σημείωμα της Μαρίας Κριστίνα Καμπαλέρο, που είναι από την Μπογκοτά και ήταν υπότροφος στο Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ."


22
Η Κοινότητα του PDE / Του οκταώρου οι πεσόντες...
« στις: Φεβρουάριος 27, 2008, 03:37:05 πμ »

Από τη στήλη του Μιχάλη Λεάνη στην εφημερίδα Sportday της 26/02/08 μια άποψη αναγνώστη του, την οποία δημοσιεύει αυτούσια..
Τα όποια σχόλιά σας ευπρόσδεκτα..


"Του οκταώρου οι πεσόντες ηδονίζονται με τσόντες!"


Οκτώ ώρες δουλειά, μιάμιση ώρα να πας και να 'ρθεις στη δουλειά, οκτώ ώρες ύπνος, δύο ώρες για φαγητό, μία ώρα για καθαριότητα και φροντίδα του σώματος, μία ώρα για περπάτημα ή γυμναστική, μιάμιση ώρα για να δεις τηλεόραση και μία ώρα για διάφορες άλλες υποχρεώσεις, μας κάνουν σύνολο 24 ώρες. Δηλαδή ένας υγιής εργαζόμενος, χωρίς παιδιά, χωρίς άλλες υποχρεώσεις, είναι σχεδόν βέβαιο ότι μετά βίας θα βρει χρόνο για να διαβάσει ένα βιβλίο, να ακούσει προσεκτικά ένα δίσκο κλασικής μουσικής ή να ενημερωθεί απ' την εφημερίδα του. Ολα αυτά συνήθως τα μεταθέτει στο Σαββατοκύριακο, μαζί με όποιας μορφής διασκέδαση, εκδρομή ή απόλαυση μιας συναυλίας ή ενός θεατρικού έργου (που κι αυτά δεν συνιστούν πάντα πνευματική απόλαυση).

Να τη, λοιπόν, η ζωή ενός μικρομεσαίου αστού. Ενός θετικού γενικά προσώπου, που δεν μπεκροπίνει, δεν χάνει τις ώρες του στα καφενεία και στις συζητήσεις, που δεν αναρωτιέται γιατί ο Μπέκετ, ο Σκαλκώτας, ο Στάινμπεργκ και ο Ρίλκε έγραψαν αυτά που έγραψαν, που ποτέ του δεν θα διαβάσει Πλάτωνα, Αριστοτέλη ή Σαρτρ!

Αυτός ο πληροφορημένος άνθρωπος θα σταθεί με απορία μπρος στις κατασκευές των σημερινών εικαστικών σε κάποιο μουσείο ή γκαλερί, θα πάει πιθανώς σε μια παράσταση χοροθεάτρου, θα δει οπωσδήποτε μια ταινία τον μήνα, αλλά δεν θα έχει ποτέ χρόνο και διάθεση να ζήσει ή να συζητήσει σε βάθος τις εντυπώσεις του.

Οταν με το πέρασμα του χρόνου θα αποκτήσει παιδιά, άρρωστους γονείς, βαρετή σχέση, περιττά κιλά, εξοχικό και τα σχετικά γκάτζετ, τότε είναι σίγουρο πως κάθε σκέψη για το ποιος είναι και τι κάνει πάει περίπατο και ο φιλαράκος μας μεταλλάσσεται στον αδιάφορο μέτριο ανθρωπάκο, τον συμπαθή εκείνον δημοκράτη που είναι συμβιβασμένος με τη μετριότητα και την ανημπόρια του.

Ετσι, αναπαράγονται η μελαγχολία που κυριαρχεί στις δυτικές κοινωνίες, ο προστατευτικός πέπλος του καρτεσιανικού καθωσπρεπισμού και η ηθική μέση άποψη. Οποιος έχει χρόνο για φλερτ, για έρωτα, για ποτό, για καφενεία, διάβασμα ή χάζεμα, για παρέα και κουβέντα, εκλαμβάνεται σαν ιδιόρρυθμος ή ψώνιο. Η παραχώρηση χρόνου σε μη παραγωγικές (οικονομικά επωφελείς) δραστηριότητες ή η προσπάθεια να ξεφύγει από την ιδιώτευση (από την ηλιθιότητα, όπως πιστεύει ο Θουκυδίδης, στην οποία ξεπέφτει ο άνθρωπος που αρνείται να είναι πολίτης και που οι Γάλλοι ονομάζουν idiot) θεωρείται ύποπτη. Το σύνθημα σε πολυκατοικία του Παγκρατίου έλεγε ότι "του οκταώρου οι πεσόντες ηδονίζονται με τσόντες". Το "πεσόντες" μάς το δείχνει καλά. Δεν είναι οι άνθρωποι κατ' ανάγκην κακοί. Πεσόντες είναι οι περισσότεροι. Θύματα της αδυναμίας τους. Ισως και να μην άξιζαν καλύτερη ζωή. Τι να το κάνει ολόκληρο ελεύθερο οκτάωρο ο άδειος;

Εγώ κλαίω αυτόν που το θέλει και δεν το έχει. Κάποιοι είναι ασυμβίβαστοι, τρελοί και ονειροπόλοι. Κάποιοι θέλουν να ζουν την κάθε μέρα με θάμβος! Οι πεσόντες μπορεί και να θέλουν να είναι πεσόντες. Γι' αυτό κι εγώ θα έγραφα στον τοίχο: "Τόλμα να πάρεις τον χρόνο που γουστάρεις"!.


23
Συνάδελφοι παραθέτω ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας  "Έθνος" 03/02/08, ενδεικτικό της φίμωσης των προοδευτικών φωνών με έργο και υπόσταση που οραματίζονται και εργάζονται σκληρά για ένα καλύτερο μέλλον, από ένα συντηρητικό, αμοραλιστικό και εν τέλει μισαλλόδοξο κράτος που αρνείται να παρακολουθήσει και να αφουγκραστεί τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας κολλημένο σε στερεότυπα, νομικίστικες τυπολατρείες (όποτε το συμφέρει) και χομεϊνισμούς δείχνοντας σαφώς ότι το τελευταίο που το ενδιαφέρει είναι η παιδεία και η βελτίωση της ζωής των πολιτών του.

Το να σε παύουν ακριβώς γιατί κάνεις ευσυνείδητα εκείνο που θεωρείς προσφορά και λειτούργημα στην κοινωνία μάλλον είναι παγκόσμια πρωτοτυπία (σε "δημοκρατικό" κράτος). Τα σχόλια δικά σας.

Το ρεπορτάζ:



"Εδιωξαν την... αιρετική διευθύντρια, επανέφεραν το «Πάτερ Ημών» και κατάργησαν τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας και επιμόρφωσης στους μετανάστες γονείς
 
Δεξιάς... παρούσης πάσα πρωτοτυπία παυσάτω στο ελληνικό σχολείο. Με αυτό το σλόγκαν φαίνεται ότι πορεύονται και οι γαλάζιοι διευθυντές που ανέλαβαν την «αναμόρφωση» των σχολείων μας.
Η τάξη επανήλθε στο 132o Δημοτικό της Γκράβας μόλις απομακρύνθηκε η... αιρετική διευθύντρια Στέλλα Πρωτονοτάριου.
 
Στο σχολείο που το 72% των μαθητών είναι παιδιά μεταναστών, η διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας σταμάτησε, τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους γονείς τους καταργήθηκαν, ενώ το «Πάτερ Ημών» επανήλθε ως πρωινή προσευχή, απαλλάσσοντας τους μαθητές από τους στίχους του Ρίτσου που πρόσκαιρα το είχαν αντικαταστήσει για να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους.

 Οι προθέσεις άλλωστε του νέου διευθυντή που αντικατέστησε τη Στέλλα Πρωτονοταρίου μετά τις κρίσεις για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ήταν σαφείς από την πρώτη του μέρα στο σχολείο: «έχω μάθει ότι ήρθα στα Ζωνιανά της εκπαίδευσης και ότι δεν θα περάσω καλά.

Εργο εννέα χρόνων
Αφήστε τα όλα και πάμε έξω για το "Πάτερ Ημών"», είπε στους δασκάλους που εμβρόντητοι καταλάβαιναν πως ό,τι είχαν με προσωπικό κόπο και μεράκι καταφέρει κοντά 9 χρόνια, θα καταστρεφόταν μέσα σε λίγες μέρες.

Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές μιλούν για πολιτική δίωξη της πρώην διευθύντριας που στόχο είχε να ανακόψει κάθε δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του 132ου δημοτικού. Κι ενώ το σχολείο είχε επανειλημμένως διακριθεί και τιμηθεί για τις καινοτόμες δράσεις του -ακόμη και φοιτητές από το πανεπιστήμιο του Μπρίστολ το είχαν επισκεφθεί για να δουν τις καινοτόμες δράσεις των δασκάλων του- η πρώην διευθύντριά του έλαβε κατά τις πρόσφατες κρίσεις (με προσωπική συνέντευξη) τη χαμηλότερη βαθμολογία των εν ενεργεία διευθυντών και... διορίστηκε πάλι διευθύντρια στο ακριβώς απέναντι σχολείο!

Τα τελευταία 9 χρόνια οι δάσκαλοι του 132ου οργάνωσαν μαθήματα ελληνικών για τους γονείς που δεν ήξεραν ελληνικά, φροντιστήρια της μητρικής γλώσσας των μαθητών από άλλες χώρες και ενέταξαν το σχολείο σε πλήθος προγραμμάτων επιμόρφωσης. Κι όλα αυτά με προσωπική εθελοντική προσπάθεια και εργασία. Τα πάντα όμως τελείωσαν από την πρώτη μέρα που ο νέος διευθυντής ανέλαβε καθήκοντα, ξαναφέρνοντας το σχολείο στο... ακριβές ωρολογιακό του πρόγραμμα.

«Η πολιτική και οι πρακτικές που εφαρμόζονταν στο σχολείο ενόχλησαν απ ό,τι φαίνεται διπλά κάποιους κύκλους του υπουργείου από τη μία, γιατί ήταν αντίθετες με τις αναχρονιστικές αντιλήψεις τους, και από την άλλη γιατί παράγονταν με διάλογο και πειραματισμό μέσα στο σχολείο και όχι στα γραφεία τους», λένε στο «Εθνος της Κυριακής» οι δάσκαλοι του 132ου σχολείου.

Επερωτήσεις στη Βουλή
Το θέμα έχει φτάσει και στη Βουλή, με επερωτήσεις που κατέθεσαν ο Νάσος Αλευράς και η Αννα Διαμαντοπούλου από το ΠΑΣΟΚ και ο Φώτης Κουβέλης από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο υφ. Παιδείας, Α. Λυκουρέντζος, πάντως, σε δημόσια τοποθέτησή του δήλωσε πως «δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός να αυθαιρετεί. Εδώ είμαστε για να τηρούμε τους νόμους».

Αντι προσευχής

"Καλέ θεούλη εμείς είμαστε καλά. Κάνε εσύ καλέ θεούλη, να' χουν όλα τα παιδάκια ένα ποταμάκι γάλα, μπόλικα αστεράκια, μπόλικα τραγούδια.."

Με το «πρωινό άστρο» του Γιάννη Ρίτσου ξεκινούσαν τη μέρα τους οι μαθητές του 132ου Δημοτικού Σχολείου, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους. Με το ποίημα αυτό ο σύλλογος δασκάλων του σχολείου αντικατέστησε πριν από ενάμιση χρόνο το «Πάτερ Ημών» της πρωινής προσευχής.

«Δικαίωμα συμμετοχής στην πρωινή προσευχή έχουν όλα τα παιδιά του σχολείου», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» η Στέλλα Πρωτονοτάριου. «Για τον λόγο αυτό βρήκαμε τη λύση του ποιήματος-προσευχής και μετά άλλα παιδιά έκαναν τον σταυρό τους και άλλα όχι.

Ελάχιστοι γονείς αντέδρασαν, οι υπόλοιποι είχαν εμπιστοσύνη στο σχολείο τους. Μόνο ένας ιερέας τηλεφώνησε στη διευθύντρια και την απείλησε ότι θα την καταγγείλει στην Ιερά Σύνοδο», μας λέει. «Εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε τα στοιχεία των θρησκειών που μας ενώνουν, όχι που μας χωρίζουν».

Χάνεται ένα πολυπολιτισμικό πείραμα στην Γκράβα
Φαινόμενα αυταρχισμού και μισαλλοδοξίας καταγγέλλει η ΔΟΕ

«Το τελευταίο διάστημα», όπως έχουμε καταγγείλει, «καταγράφεται στην εκπαίδευση με την ευθύνη των οργάνων της διοίκησης και την κάλυψη του ΥΠΕΠΘ έξαρση των φαινομένων αυταρχισμού και διώξεων, τρομοκράτησης, μισαλλοδοξίας και ρεβανσισμού κατά συναδέλφων.

Σε συνδυασμό, δε, με όσα εξελίσσονται στο 132ο Δημοτικό Σχολείο εγείρονται σοβαρά ζητήματα για τον πολιτικό προσανατολισμό και την ιδεολογική κατεύθυνση της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, στα οποία δεν πρόκειται να μείνουμε απαθείς», καταγγέλλει η ΔΟΕ.

Οι καινοτομίες του 132ου Δημοτικού που σταμάτησαν:

Μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς.
Εκδοση σχολικών ανακοινώσεων σε τρεις γλώσσες.
Επιμόρφωση των γονέων.
Διδασκαλία μητρικής γλώσσας.
Παραγωγή κιν/φικών ταινιών (Α' βραβείο Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας).
Το σχολείο βραβεύτηκε το 2003 από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.
Προγράμματα για την υγεία, το περιβάλλον, την πρόληψη των ναρκωτικών κ.ά.


ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ
"

24
Η Κοινότητα του PDE / Κοινωνία ή βαρβαρότητα;
« στις: Ιανουάριος 19, 2008, 04:58:12 μμ »
Αντιγράφω από την "Ελευθεροτυπία" 18/01/08 κάτι εξαιρετικά επίκαιρο που αφορά όλους μας, και το θέτω προς σκέψη, αφορμή για σχόλια, παρατηρήσεις πάνω στην ορθότητα ή όχι των απόψεων (του άρθρου) και ότι άλλο μπορεί να επισημάνει ο καθένας μας με αφορμή το παρόν. Οι υπογραμμίσεις και τα έντονα, δικά μου:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ από 40 επιστήμονες


Κοινωνία ή βαρβαρότητα;

«Η σημερινή κατάσταση μπορεί να οδηγήσει στο να είμαστε οι βάρβαροι του αύριο. Πλάσματα και σχέσεις ψυχρές, ωμές, πραγμοποιημένες, σκληρές και άνομες. Ενας εμφύλιος πόλεμος όλων εναντίον όλων. Το δίλημμα που έχουμε μπροστά μας είναι: ανθρώπινη κοινωνία ή βαρβαρότητα. Ολο και πιο συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας τραγικά γεγονότα της καθημερινής ζωής, η παρουσίαση της βίας είναι επίσης όλο και πιο συχνή. Ο τρόπος που χειρίζονται αυτά τα συμβάντα ορισμένα από τα ΜΜΕ δεν είναι κεραυνός εν αιθρία».

Αυτά τονίζουν με επιστολή τους στην «Ε» 40 επιστήμονες, ψυχίατροι, παιδοψυχίατροι, ψυχολόγοι, λογοπαιδικοί, οι οποίοι εξηγούν πώς βλάπτουν οι καταστάσεις που αναφέρουν.

1 Βομβαρδίζουν, στην κυριολεξία, τον ψυχισμό με εικόνες, πληροφορίες, αισθήσεις οι οποίες είναι και πρόωρες και υπέρογκης μάζας, για τις δυνατότητες επεξεργασίας και απορρόφησής τους από τα παιδιά και τους εφήβους. Η εικόνα του κόσμου που δημιουργείται είναι ότι δεν είναι ασφαλής, ότι είναι, εξ ορισμού, επικίνδυνος και βλαπτικός, ότι χρειάζεται να θωρακιστεί κανείς σαν σκαντζόχοιρος, να είναι έτοιμος για πόλεμο κι όχι για συνεργασία και αγάπη.

2 Υποβάλλουν την ιδέα ότι ανάμεσα στον χώρο της απόλυτης ελευθερίας, δηλαδή στις επιθυμίες και τη φαντασία μας, από τη μία, και τη δυνατότητα και το επιτρεπτό της υλοποίησης, από την άλλη, δεν υπάρχει διαφορά. Το μήνυμα είναι: «Μπορούμε να έχουμε και μας οφείλονται τα πάντα. Το να υλοποιήσει κανείς και την πιο αντικοινωνική και απάνθρωπη ιδέα του είναι δικαίωμά του. Θέλω, άρα δικαιούμαι». Πράγμα που σε ασυνείδητο, αλλά και σε συνειδητό, επίπεδο μεταφράζεται ως παντοδυναμία των επιθυμιών μας.

Σε μια τέτοια περιρρέουσα ατμόσφαιρα γιατί να εκπλήσσονται κάποιοι -υποκριτικά;- με τις πράξεις βίας καθώς και με τη διάδοσή τους;

3 Μέσω της δημόσιας έκθεσης του ιδιωτικού πόνου παρεμποδίζονται οι διαδικασίες του φυσιολογικού πένθους. Το πένθος έχει ανάγκη από μοίρασμα, από ανθρώπους που συμπάσχουν, από ένα ζεστό, οικείο περιβάλλον με σεβασμό και αλληλεγγύη. Το άτομο χρειάζεται να δώσει στον εαυτό του χρόνο και «ψυχικό χώρο» για να βιώσει και να επεξεργαστεί. Είναι αδύνατον να το μοιραστεί κανείς πραγματικά με χιλιάδες τηλεθεατές και αναγνώστες. Η δημόσια έκθεση και η εμπορική και ηδονοβλεπτική εκμετάλλευση που υφίσταται το άτομο, το μόνο που «πετυχαίνουν», εκτός από ένα 15λεπτο «προσωπικής δόξας» και την ψευδαίσθηση ότι μοιραζόμαστε κάτι, είναι: παρεμποδίζουν τις φυσιολογικές διαδικασίες του πένθους και απλά εκτονώνουν και απωθούν τον πόνο με συνέπεια τη συσσώρευση παθογόνων στοιχείων στον ψυχισμό.

Οι παραπάνω επιπτώσεις δεν αφορούν μόνο τους ανηλίκους. Τα καθημερινά μικρά και μεγάλα πλήγματα σε συνειδητό και ασυνείδητο επίπεδο, του ναρκισσιστικού προστατευτικού πλέγματος, «σπάνε» την αντοχή και τη συνοχή του ψυχισμού και ενσταλάζουν ανασφάλεια και λογικές παντοδυναμίας και ανομίας και στους ενηλίκους.

Το ότι τα φαινόμενα αυτά γνωρίζουν έξαρση τα τελευταία 10-15 χρόνια δεν σημαίνει ότι παλιότερα υπήρχε η «παλιά, καλή, αγγελική» Ελλάδα, χωρίς βία και διαστροφικές καταστάσεις. Η «παραδοσιακή» οικογένεια, η οποία ευτυχώς αρχίζει να απομυθοποιείται, εμπεριέκλειε στον τρόπο δόμησης και λειτουργίας της τρομακτική βία. Ισως αυτή η βία να ήταν πιο θερμόαιμη και παθιασμένη από τη σημερινή, η οποία μοιάζει να είναι πιο ψυχρή, «ανατομική» α-συναισθηματική, αλλά πάντως ήταν υπαρκτή. Και ιδιαίτερα απέναντι στις γυναίκες και τα παιδιά. Ακόμη, η «παραδοσιακή» κοινωνία με τη λογική της φάρας και του κλειστού κύκλου των «δικών μας» υπέτασσε, επί ποινή εξοστρακισμού, τις ατομικές επιθυμίες και τη διαφορετικότητα. Το ότι αυτό το σύστημα ανταποκρινόταν, ώς ένα βαθμό, στις ανάγκες της εποχής και αντανακλούσε το επίπεδο συνείδησης της κοινωνίας, δεν αναιρεί το γεγονός ότι συμπίεζε και τραυμάτιζε ψυχολογικά τους ανθρώπους.

Ετσι, στην αναζήτηση λύσης στα σημερινά ζητήματα θα ήταν λάθος να επιθυμούμε την επιστροφή σ' ένα «αγνό» παρελθόν. Αυτό, εξάλλου, δεν υπήρξε ποτέ. Είναι μια παρελθοντολάγνα φαντασίωση.

Ενας μεγάλος αριθμός γονιών, που δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, είναι αναγκασμένος να λειτουργήσει έτσι λόγω της οικονομικής ανέχειας, όπως επίσης και λόγω των ανεπαρκειών του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα υπερφορτωμένα προγράμματα δεν είναι πάντα αποτέλεσμα του μικροαστισμού των γονιών. Είναι απόλυτο και αυθαίρετο να τοποθετούνται όλοι οι γονείς σε μια κατηγορία. Το φαινόμενο έχει πολλαπλές όψεις.

Ακόμη, ένα χαρακτηριστικό άγχος πολλών σημερινών γονιών είναι το να μην επαναλάβουν τα δεσποτικά, καταπιεστικά στοιχεία του παρελθόντος. Και αυτό είναι αξιόλογο στοιχείο ανέλιξης των συνειδήσεων. Ομως κάτω από το βάρος αυτού του άγχους, μέσα σε συνθήκες που προάγουν την έλλειψη ορίων, η κατάσταση ορισμένες φορές εκτινάσσεται στο άλλο άκρο. Δηλαδή, στο να μην τίθενται όρια. Αυτή η κατάσταση φυσικά σε ένα πρώτο επίπεδο και «βολεύει» και αρέσει στα παιδιά. Ομως, τελικά, αφήνει το παιδί χωρίς αίσθηση ορίων και ως εκ τούτου δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας. Το παιδί δεν μπορεί να δημιουργήσει από μόνο του όρια, εσωτερικό πλαίσιο. Αυτό είναι έργο των γονιών (και της κοινωνίας). Το παιδί, σιγά σιγά, τα ενσωματώνει και μεγαλώνοντας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει από μόνο του. Επιπλέον, η έλλειψη ορίων συμβάλλει στην εγκαθίδρυση της λογικής της παραβατικότητας.

Παράλληλα, στο θέμα που συζητάμε, η ευθύνη και η συμμετοχή του κάθε πολίτη είναι σημαντική. Μπορούμε να κλείσουμε την τηλεόραση. Να πούμε όχι στις καταναλωτικές απαιτήσεις των παιδιών, να αρνηθούμε να εκθέσουμε τον πόνο μας.

Οι πρακτικές που αναφέραμε παραπάνω είναι διαστρεβλωμένος, παθολογικός ναρκισσισμός. (Τέτοιες πρακτικές υπήρχαν και σε προηγούμενες εποχές αλλά πιο συγκαλυμμένα και περισσότερο «εν οίκω» παρά «εν δήμω» απ' ό,τι σήμερα). Εκφάνσεις αυτών των πρακτικών αποτελούν: η έκθεση-επίδειξη της βίας και του ανθρώπινου πόνου με ψυχαγωγικό σκοπό και ηδονοβλεπτικό τρόπο, η παρουσίαση των σωμάτων με πορνογραφικό τρόπο και η χρήση τους σαν άψυχα αντικείμενα, η δημόσια επίδειξη της ιδιωτικής ζωής και των γαργαλιστικών στιγμών της, η επίδειξη του πλούτου και της χλιδής, η ατιμωρησία των «ισχυρών».

Ο φυσιολογικός ναρκισσισμός

Αυτό το γενικότερο πνεύμα και οι επιμέρους λογικές και πρακτικές βάλλουν και διαρρηγνύουν τη σφαίρα του φυσιολογικού ναρκισσισμού, δηλαδή το θεμελιακό επίπεδο οργάνωσης του ψυχισμού των ατόμων. Ως φυσιολογικός ναρκισσισμός εννοείται μια επαρκώς ανθεκτική και ευλύγιστη οργάνωση του ψυχισμού. Αυτός παρέχει στο άτομο ένα κατ' αρχάς αίσθημα ασφάλειας μέσα και μαζί με τον κόσμο, εσωτερικής ζεστασιάς, αντοχής στις ματαιώσεις, ικανότητα έκφρασης πλούσιων συναισθημάτων, λογικής επεξεργασίας και ανοίγματος στους άλλους. Επίσης, βάλλουν την κοινωνική συνοχή, τα θεμέλια της κοινωνικής συγκρότησης. Δηλαδή τον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό αλληλεγγύης, ανθρωπιάς, σεβασμού και ευνομίας ώστε να υπάρχει κοινωνία ανθρώπων. Το ότι υπάρχει ηδονή και απόλαυση στις συγκεκριμένες πρακτικές είναι αδιαμφισβήτητο. Ομως αυτή η -«στιγμιαία»- ηδονή και η απόλαυση προέρχονται από καταστάσεις που χρησιμοποιούν τον άλλο και τον εαυτό ως «πράγμα», τον πόνο ως πηγή.

Την επιστολή υπογράφουν οι: Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος, καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Χριστίνα Αθανασιάδη, Αθηνά Φραγκούλη, Γιώργος Καλύβης, Ευγενία Παράσχη, λογοπεδικοί, Αλβέρτος Αντζελ, αναισθησιολόγος, Γιάννης Αλεξανιάν, καρδιολόγος, Ελένη Αποστολάκου, Ολγα Κοσμοπούλου, παθολόγοι, Ναγια Βαρτζελή, πνευμονολόγος, Γιώργος Βελονάκης, γιατρός, Εφη Γέρου, Πόπη Καλαμπόγια, Εβελίνα Ζεΐκου, Χρήστος Κρυσιλας, Μαρίνα Μαγκλαρη, Κριστίνε Μερκλ, Νατάσα Παναγιωτοπούλου, Μαρία Πλατή, Μένη Σιώκου, Δάφνη Σταματογιάννη, Παναγιώτα Φίτσιου, Κώστας Φύσσας, ψυχολόγοι, Μάκης Γιάρκας, Μιχάλης Δικαιάκος, Θοδωρής Διονυσόπουλος, Τάκης Θεοδωρόπουλος, Προκόπης Λάλος, Κατερίνα Μάτσα, Μαρία Μανωλικάκη, Θόδωρος Μεγαλοοικονόμου, Μάρθα Μπουρνιά, Γιώργος Νικολαΐδης, Δημήτρης Οικονομίδης, Γιάννης Τριανταφύλλου, ψυχίατροι, Χρήστος Παπανδρέου, επιμελητής δομών Πρόνοιας, Πάνος Παπανικολάου, νευροχειρουργός, Ελένη Πλέσια, αναισθησιολόγος, Αγγελική Φωτεινού, εργοθεραπεύτρια.


25
Αφορμή για να ανοίξω θέμα δόθηκε από το θέμα με τις παρελάσεις , αλλά προς Θεου, μην το πάτε εκεί ή μην το δείτε στενα.. Ξέρω ότι μπορει να εχει ξανασυζητηθει το θέμα (ή παρόμοιο) αλλά θα μ' ενδιέφερε να μάθω τι υπάρχει στο κεφάλι των συναδελφων μου όταν σκεφτονται περι σχολείου και μαθητών και πως οραματίζονται οι ίδιοι τη μορφωση (εκ του "δίνω μορφή σε κάτι άμορφο") που θέλουν να δώσουν στους μαθητές τους και κατ' επεκταση τι είδους πολιτισμό και κοινωνία θέλουν να "μεταφέρουν" στο μέλλον..

Θα παραθέσω πχ μια αποστροφή του λόγου μου από άλλη κουβέντα για να ξεκινήσω:

Παράθεση
Δε με ενδιαφέρει σαν εκπαιδευτικό να προσηλυτίσω κανέναν, ούτε να τον κάνω να πιστέψει.. Με ενδιαφέρει να τον μάθω να μελετά, να αμφισβητει και να ψάχνει συνέχεια για την αλήθεια.. Γιατί η αλήθεια και το δίκαιο δεν έχουν ούτε πατρίδα, ούτε Θεό..

Πιστεύει κανείς συνάδελφος ότι ο ρόλος του δεν είναι να κάνει ένα νέο άνθρωπο να πιστέψει σώνει και καλά σε κάτι, να τον προσηλυτίσει, αλλά να τον μάθει να ψάχνει και να αναζητει, να είναι ανησυχος και φιλομαθής, να αναθεωρει τον εαυτό του χωρίς να φοβάται, να αμφισβητεί και να μη φανατίζεται, να βάζει τον εαυτό του και στα παπούτσια του ..Τούρκου για παράδειγμα, ώστε να βλέπει σφαιρικά ένα ζητημα;;
Ότι έτσι θα είναι πιο χρήσιμος και στη χώρα του και στην κοινωνία;

Ή οτι ο ρόλος του είναι του θεματοφύλακα (και μόνο αυτός) των "κληρονομημένων" και η παράδοσή τους στην επόμενη γενιά; Ότι δεν έχει νόημα ο νέος ανθρωπος να μπαίνει σε άλλες ατραπούς σκέψης (μιας και θα χάσει για παράδειγμα πολύτιμο χρόνο από τις σπουδές του ή άλλο), για να συνεχίσει και να διαφυλάξει ένα τρόπο και ένα επίπεδο ζωής ήδη κατεκτημένο και σίγουρο;

Δηλαδή δημιουργούμε ανθρώπους με κριτικό πνεύμα (που πχ θα μελετήσουν, θα συλλογιστούν και θα ξεδιαλέξουν τι θα κρατήσουν, τι θα τροποποιήσουν και τι θα αφήσουν από τα μεχρι τώρα κεκτημένα - τρόπο ζωής, έθιμα, θρησκεία, γλώσσα κλπ - σε μια κοινωνία του μέλλοντος) με οποιοδήποτε τίμημα, ή "άξιους (αλλά ίσως "στείρους" και "κλειστούς" με την έννοια της δουλικής αντιγραφής αυτών των κεκτημένων) συνεχιστές-συντηρητές" αυτών και μόνο;

Ποιος είναι πιο χρησιμος στην κοινωνία μας;..στην εποχή μας;;.. στην ανθρωπότητα;;  ???  ???

Χοντρα-χοντρα το λεω για να γινω κατανοητος και σίγουρα είναι και άλλα που δεν έχω γράψει - το πράγμα δεν είναι άσπρο ή μαύρο - αλλά με ενδιαφέρει να δώσω το έναυσμα για μια δημιουργική, εποικοδομητική συζήτηση γύρω από το θέμα μεταξύ των μελών του forum..

Παρακαλώ σε ήπιους τόνους και χωρίς διάθεση τόνωσης του εγώ μας από κανένα..Το "συγνώμη" όπου φταίμε δείχνει μεγαλείο ψυχής και όχι αδυναμία..

Κουβεντιάζουμε με επιχειρήματα και όχι με συναισθηματισμούς και νοσταλγικές διαθέσεις...  ;)
Στην τελική για τα παιδιά μας σκεφτόμαστε και το μέλλον τους , όχι για μας..    ;)



26
Μεταθέσεις / Μεταθέσεις 2008
« στις: Οκτώβριος 11, 2007, 11:54:41 πμ »
Ξέρει κανείς τι παίζει με τα σχολεία της Θάσου;;  ::) Και γενικά με τη Θάσο, διαμονή, κάτοικοι, συνθήκες κλπ
Ή με Ξάνθη (β',γ');;  :-\
Θέλω πληροφορίες σχετικά "φρέσκες" μιας κι έρχεται περίοδος μεταθέσεων..  :o
Ευχαριστώ εκ των προτέρων τους ευγενείς που θ' ασχοληθούν..  ;)

27
Λέω να αναφέρουμε εδώ τα κενά που έχουμε στα σχολεία μας και τις ελλείψεις (ακόμα) σε ειδικότητες.. Όλο και σε κάποιους χρειάζεται, (ωρομίσθιους, αναπληρωτές κλπ)..
Στο γυμνάσιο-λύκειο Τήλου δεν έχουν στείλει ακόμα (ή έχουν στείλει οργανικά αλλά κάποιοι από αυτούς είναι βύσματα και προσπαθούν να "κόψουν" τη μετάθεση ή να πάρουν απόσπαση μιας και συμφέρει μοριακά), καθηγητές αγγλικών ΠΕ06 και γυμναστικής ΠΕ011.
Σημειωτέον γυμναστή είναι η δεύτερη χρονιά που δεν έχουμε.  ???

28
Η Κοινότητα του PDE / ΠΕ08 και ΠΕ16: Η απουσία από τα forum
« στις: Αύγουστος 17, 2007, 02:53:08 πμ »

Δεν ξέρω αν είναι ιδέα μου, αλλά δεν έχω βρει συνάδελφο εικαστικής αγωγής ούτε για δείγμα στον κυβερνοχώρο, ούτε μουσικό (εκτός από ελάχιστους)..
Τι γίνεται, είμαστε τόσο λίγοι ή είμαστε τεχνοφοβικοί;;;;
:-\

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 725
Σύνολο: 730

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.