Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - harac

Σελίδες: 1234
29
Από αυτόν το σύνδεσμο μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν αρχαίες Ελληνικές τραγωδίες:

πηγή: www.enallaktikos.gr

http://www.enallaktikos.gr/ar17949el-dwrean-katevaste-eleythera-oles-tis-arxaies-ellinikes-tragwdies.html

30
Στις ιστοσελίδες των παρακάτω μουσείων και εκδοτικών οίκων, μπορείτε να δείτε πολλές δωρεάν εικόνες από έργα τέχνης.

πηγή: Alfavita

"Τα τελευταία χρόνια πολλά μουσεία τέχνης έχουν αποφασίσει να δώσουν στο κοινό τις συλλογές τους αναρτώντας στο διαδίκτυο τα αριστουργήματα που εκθέτουν στις αίθουσές τους.
Επίσης διαθέτουν ιντερνετικά και καταλόγους όπως και βιβλία οπότε όποιος ενδιαφέρεται μπορεί από οποιοδήποτε σημείο να διαβάσει κάτι που τον ενδιαφέρει.
Το ίδιο κάνουν και οι βιβλιοθήκες και οι εκδοτικοί οίκοι των ξένων πανεπιστημίων.
Πιο κάτω θα δείτε πολλές διευθύνσεις οι οποίες είναι πηγές για την τέχνη και όχι μόνο.
Πάρτε πληροφορίες, κατεβάστε εικόνες, μάθετε για καλλιτέχνες, περιηγηθείτε σε μουσεία, ελάτε πιο κοντά στην τέχνη.

επιμέλεια: alfavita.gr

Βιβλία τέχνης

    Download 395 Art Catalogs from The Metropolitan Museum of Art

    Free: The Guggenheim Puts 99 Modern Art Books Online

    Download Over 250 Free Art Books From the Getty Museum

Εικόνες τέχνης

    The British Library Puts 1,000,000 Images into the Public Domain, Making Them Free to Reuse & Remix

    40,000 Artworks from 250 Museums, Now Viewable for Free at Google Art Project

    The Rijksmuseum Puts 125,000 Dutch Masterpieces Online, and Lets You Remix Its Art

    The National Gallery Makes 25,000 Images of Artwork Freely Available Online

    LA County Museum Makes 20,000 Artistic Images Available for Free Download

    The Getty Puts 4600 Art Images Into the Public Domain

    New Robert Rauschenberg Digital Collection Lets You Download Free High-Res Images of the Artist’s Work

    Download 100,000+ Images From The History of Medicine, All Free Courtesy of The Wellcome Library

Πανεπιστημιακές εκδόσεις

    Read 700 Free eBooks Made Available by the University of California Press

    A New Free eBook Every Month from the University of Chicago Press

 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7#ixzz3ih0pCt1b
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook"

31
Ίσως ξετρυπώσετε κάτι που σας ενδιαφέρει. Δυστυχώς δεν ανοίγουν όλοι οι σύνδεσμοι. Το κακό με πολλές ψηφιακές βιβλιοθήκες, ειδικά σε πανεπιστήμια, είναι οτι απλώς σου παρέχουν τη δυνατότητα μέσω διαδικτύου, να δεις αν το βιβλίο που σε ενδιαφέρει βρίσκεται εκεί, ή ποιά βιβλια υπάρχουν σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Αν όμως θες να το διαβάσεις πρέπει να πας επι τόπου στη βιβλιοθήκη. Πάλι καλά που υπάρχει και το ΕΚΤ,  για όσους θέλουν να κατεβάσουν διατριβές (τουλάχιστον σε μερικές γίνεται).

πηγή: Alfavita

http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BE%CE%B5%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82

32
Πλατφόρμα " ΑΙΣΩΠΟΣ"

"Στις 8 Ιουλίου άνοιξε η πλατφόρμα ''ΑΙΣΩΠΟΣ" προς όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Είναι μια πλατφόρμα όπου οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, θέση κλπ., β/θμιας, α/θμιας, ιδιωτικής εκπαίδευσης, συνταξιούχος κ.α., μπορεί να δημιουργήσει και υποβάλλει ένα δικό του σχέδιο με διδακτικά σενάρια πάνω στο γνωστικό αντικείμενο και την ενότητα που τον ενδιαφέρει. (Φάση 3, Υποέργο 3.1 του ΥΠΟΠΑΙΘ και του ΙΕΠ).

Η πλατφόρμα διαθέτει διαδραστικά ψηφιακά εργαλεία σχετικά απλά στη χρήση, ενώ υπάρχει ηλεκτρονική υποστήριξη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τεχνικά κ.α. προβλήματα.
Η φάση εφαρμογής των σεναρίων στη τάξη προς το παρόν έχει αφαιρεθεί από το Έργο- (μάλλον επειδή δεν έχουμε επαρκή υποδομή και δεν απαιτείται εφαρμογή του σε κανονικές συνθήκες!)
Θα βραβευτούν όμως 2000 σενάρια μέσα στο σχολικό έτος 2015-2016,- ενώ το έργο του εκπαιδευτικού αν αξιολογηθεί ότι πληρεί τις προδιαγραφές, θα μείνει στη πλατφόρμα για πάντα! (Ο "Αίσωπος" θα συνδεθεί με το Φωτόδεντρο κ.α. εφαρμογές).
Όσοι δεν επιθυμείτε να υποβάλλετε δικό σας σενάριο, μπορείτε να δείτε σενάρια άλλων που έχουν υποβληθεί ως "δειγματικά" στα γνωστικά αντικείμενα που σας ενδιαφέρουν και να εμπλουτίσετε τη διδασκαλία σας, ή να πάρετε ιδέες."


Ίσως έχει ενδιαφέρον να δει κανείς μερικά ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια, για να πάρει ιδέες. Τώρα για το τι παίζει με τις υποβολές σεναρίων, δεν ξέρω. Όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα μικρό καλάθι ;)

Μπορείτε να δείτε περισσότερα στον ιστότοπο του ΙΕΠ:

 http://aesop.iep.edu.gr/


33
Εδώ μπορείτε να δείτε 40 δωρεάν εκπαιδευτικές ιστοσελίδες από Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, με μαθήματα, εφαρμογές κλπ.

Πηγή: www.socialpolicy.gr

http://socialpolicy.gr/2014/09/40-%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82.html

34
Σχολικά μαθήματα / Δωρεάν e-books για ελληνικά μουσεία
« στις: Μάρτιος 28, 2015, 01:38:47 πμ »

Σε αυτό τον σύνδεσμο της Ηλεκτρονικής Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Λάτση, μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε δωρεάν e-books για ελληνικά μουσεία όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, των Δελφών, του Ηρακλείου, της Θεσσαλονίκης κλπ:

http://www.latsis-foundation.org/default.asp?pid=92&la=1&libID=1&bID=5

37
Σχολική ζώνη / Ημερολόγιο μίας φιλολόγου
« στις: Δεκέμβριος 22, 2014, 02:09:17 μμ »
Νομίζω ότι μας ενδιαφέρει όλους:

Ημερολόγιο μίας φιλολόγου

" Η ώρα είναι περίπου 8 το πρωί. Διασχίζω το προαύλιο, προχωρώντας για το γραφείο. Παιδιά στην αυλή, άλλα όρθια, άλλα καθισμένα στο τοιχάκι της εισόδου περιμένουν τους φίλους και συμμαθητές τους να έρθουν, κάποιοι με σκυμμένο το κεφάλι διαβάζουν, αποκομμένοι από το πρωινό τοπίο του σχολείου. Κάποιο διαγώνισμα, σκέφτομαι. Στο γραφείο άλλοι τρέχουν να βγάλουν φωτοτυπίες, πρόσθετο υλικό για μελέτη ή τα διαγωνίσματα της πρώτης ώρας, κάποιοι σχολιάζουν την επικαιρότητα, αθλητική ή πολιτική, με ύφος ζωηρό.
Η πρωινή συγκέντρωση, προσευχή και ανακοινώσεις. Τα παιδιά με υπομονή ακούνε. Πρόσωπα άτονα, χέρια στις τσέπες, πλάτες φορτωμένες με βιβλία. Η πρώτη ώρα στην Τρίτη Λυκείου, Αρχαία Κατεύθυνσης. Πρόσωπα κουρασμένα από το διάβασμα, τους αδυσώπητους ρυθμούς στο κυνήγι της επιτυχίας, αγωνία, άγχος, κούραση, φόβος αν θα τα καταφέρουν, σημειώνουν, ρωτούν… Κάποιοι άλλοι, εκεί στη συνοικία των πίσω θρανίων, νιώθουν ότι έχουν χάσει «το τρένο» της εκπαιδευτικής επιτυχίας• το όνειρο των σπουδών χάθηκε γι’ αυτούς σε κάποιο σημείο της εκπαιδευτικής ζωής τους. Πιο αδιάφοροι, βαριούνται, αδημονούν να χτυπήσει το κουδούνι, νιώθουν πως ό, τι συμβαίνει δεν τους αφορά. Μόλις χτυπήσει, πετάγονται έξω. Κι όμως σε αυτά τα παιδιά, τους «αδιάφορους» μαθητές, κρύβονται δημιουργικά μυαλά, ευφυΐα, ευαισθησία και αγωνίες, που το εκπαιδευτικό σύστημα αγνοεί, καθώς μόνο η ακαδημαϊκή αριστεία μετράει. Αυτά τα παιδιά όμως είναι η αληθινή πρόκληση για τον δάσκαλο…
Την επόμενη ώρα, Γλώσσα στη Γ΄ Λυκείου Στόχος διπλός για μένα: από τη μια οι Πανελλήνιες, και από την άλλη ένας διαρκής αγώνας για γλωσσική καλλιέργεια που δεν μια εξωτερική εικόνα επάρκειας και κοινωνικής καταξίωσης. Η γλώσσα είναι όργανο επιβολής, η εμβάθυνση σ’ αυτή οδηγεί σε αποκωδικοποίηση των κρυμμένων μηνυμάτων, τους λέω. Μέσα από τη γλώσσα πετυχαίνω στόχους, αλλά και αποκαλύπτω τους στόχους των άλλων, επιμένω. Ωστόσο, το είδωλο των Πανελληνίων στέκει τρομακτικό μπροστά τους, ακυρώνοντας κάθε άλλη προσέγγιση. Δεν το βάζω κάτω. Βασική παιδαγωγική αρχή: τίποτα δεν πάει χαμένο. Κάποια στιγμή θα τα ξανασκεφτούν όσα έχουν ακούσει.
Αργότερα, Αρχαία Ελληνικά στην Α΄ Λυκείου. Τάξη αδύναμη, παιδιά μεταναστών και φτωχών ελληνικών οικογενειών. Και η δυνατότητά μου να τους να κάνω επαναλήψεις, να καλύψω βασικά κενά περιορίζεται. Η τράπεζα θεμάτων κρέμεται πάνω από τα κεφάλια μας. Η ύλη πρέπει να βγει. Τι κι αν διαμαρτυρηθήκαμε, μέσω των συμβούλων μας, ότι η πίεση της ύλης ελαχιστοποιεί, αν όχι εξαφανίζει, τη δυνατότητα του δασκάλου να κάνει το μάθημα που ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της τάξης του, στοχεύοντας σε μια σταδιακή ανάπτυξη του επιπέδου των μαθητών του; Όλα ορίζονται κεντρικά, και για όσους δεν τα καταφέρουν το περιθώριο τους π Έτσι χάνεται πια για όλο το Λύκειο το στοίχημα της πραγματικής γνώσης, της ουσιαστικής καλλιέργειας, της επαφής με τις τέχνες, τον αθλητισμό, την επιστήμη. Τράπεζα Θεμάτων. Ο τρόμος του Λυκείου. Η ακύρωση της πραγματικής παιδείας. Ο απόλυτος προσανατολισμός στις εξετάσεις. Όλα περιστρέφονται γύρω από αυτές. Η αγωνία να τα έχουμε πει όλα, να έχουμε προετοιμάσει τους μαθητές για τις εξετάσεις. Το καρκίνωμα της Τρίτης Λυκείου απλώθηκε σε όλο το Λύκειο. Όλα πρέπει να είναι μετρήσιμα και αντικειμενικά. Το στοίχημα της γνώσης, του αγώνα για καλλιέργεια, χάνεται. Δεν πρόκειται για παράπλευρη απώλεια, αλλά για κεντρική επιλογή. Η γνώση ως όρος, ως πρόταγμα ζωής μετατρέπεται σε δεξιότητα, λέξη πολύ αγαπητή στα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Στην κενή ώρα που έχω, προσπαθώ να λύσω τα τεχνικά προβλήματα, για να δείξω στα παιδιά ένα βίντεο με την ιστορία του σπηλαίου στην Πολιτεία του Πλάτωνα. Όλα δύσκολα. Να βρεθεί ελεύθερη η μοναδική αίθουσα που διατίθεται. Να ψάξω για πολύμπριζο. Θα φέρω δικό μου. Να θυμηθώ να φέρω δικά μου ηχεία και λάπτοπ. Οι νέες τεχνολογίες, που τόσο προβάλλει το Υπουργείο με βραβεία άριστων εκπαιδευτικών πρακτικών, είναι μακριά από το δημόσιο σχολείο, που αγωνιά αν έχει χαρτί για τις φωτοτυπίες και μετρά τις κιμωλίες, μήπως και δε φτάσουν. Η οικονομική κρίση, η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων αφήνει κι εδώ το αποτύπωμά της.
Οι ώρες περνούν. Στο γραφείο κάποιοι συνάδελφοι, στο κενό τους, βοηθούν μαθητές τους, εξηγούν απορίες, καλύπτουν κενά. Το δημόσιο σχολείο αγωνίζεται, προσπαθεί μέσα στις αδυναμίες και τις πληγές του να βοηθήσει τους μαθητές του, όσο κι αν βάλλεται και απαξιώνεται. Οι εκπαιδευτικοί πλήττονται από την κρίση, όπως όλοι οι εργαζόμενοι. Έγνοιες, κυρίως οικονομικές, δάνεια που δεν μπορούν να πληρωθούν, παιδιά άνεργα, πίεση που δεν αντέχεται. Άνθρωποι που καταβάλλονται, κάποιες στιγμές σκυθρωποί και παραδομένοι στις σκέψεις τους, όμως αγωνίζονται να τα αφήσουν αυτά πίσω τους και να λειτουργήσουν όσο καλύτερα μπορούν ως δάσκαλοι και ως άνθρωποι. Κάποιοι μαθητές μας πλησιάζουν, μας λένε τις αγωνίες, τους φόβους αλλά και τις δυσκολίες τους, οικογενειακές, οικονομικές, προσωπικές. Λόγια συμπαράστασης, ενίσχυσης και δεύτερες σκέψεις, μήπως μπορεί το πρόβλημα του παιδιού να λυθεί με δραστικότερη παρέμβαση από φορείς ή τον Σύλλογο των καθηγητών.
Σε μια εποχή που οι μαθητές μας αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα, κυρίως οικονομικά, με γονείς συχνά άνεργους, με δυσκολία ακόμη και για να εξασφαλιστεί το καθημερινό φαγητό (στο λύκειο όπου δουλεύω, όλοι οι μαθητές, πέρυσι, είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα σίτισης), το χαμόγελο έχει φύγει, οι εκπαιδευτικές προοπτικές ψαλιδίζονται, οι επιλογές στενεύουν. Ολοένα και περισσότερα παιδιά, όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους, επιλέγουν σχολές μόνο στην Αθήνα, άσχετες με τα όνειρα και τις επιθυμίες τους. Η οικονομική κρίση ορίζει το παρόν και το μέλλον τους.
Η μέρα τελειώνει. Μαζεύω βιβλία, σημειώσεις, διαγωνίσματα και τα βάζω στην τσάντα μου. Έχω κρατήσει σημειώσεις τι μου ζήτησαν κάποιοι μαθητές να φέρω, τι πρόσθετο υλικό, τι δεν κατάλαβαν και χρειάζονται ασκήσεις για να το εμπεδώσουν.
Κάθε βράδυ, επί είκοσι τρία χρόνια φτιάχνω την τσάντα μου για την επόμενη μέρα στο σχολείο, σα μαθήτρια• μια άλλη μαθήτρια. Αλλά έτσι είναι, σκέφτομαι, η καθημερινότητα του σχολείου δεν είναι ρουτίνα, όπως ίσως σκέφτονται πολλοί. Δοκιμάζει βεβαιότητες, ανασύρει κρυμμένες δυνάμεις, βάζει σε έναν συνεχή και επίπονο αυτοέλεγχο τον εκπαιδευτικό, όμως του χαρίζει και απίστευτες συγκινήσεις. Του δίνει τη δυνατότητα να βρίσκεται με εφήβους, να κερδίζει από τη ζωντάνια και τη σκέψη τους. Και ενώ ως εργασιακός χώρος το δημόσιο σχολείο είναι υποβαθμισμένο, από την πλευρά του ανθρώπινου δυναμικού είναι ένα εργασιακό περιβάλλον με πολλούς εξαιρετικούς συναδέλφους, δασκάλους και επιστήμονες με καλλιέργεια και ήθος. Κάθε μέρα που θητεύω κοντά σ’ αυτούς και τους μαθητές μου νιώθω ότι είναι μια μέρα κερδισμένη μέρα στη ζωή μου.
Η Γιάννα Μπακάλη είναι φιλόλογος»
 
Πηγή : Alfavita,  enthemata.gr

 http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%C2%ABk%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CF%8E-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%C2%BB-h-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%82#ixzz3MctflYz7



38
Μύθοι και αλήθειες  για τη ζωή των εκπαιδευτικών στα δυσπρόσιτα:
Για τα μικρά  δυσπρόσιτα λέγονται πολλές αλήθειες ,αλλά κυκλοφορούν και πολλοί μύθοι.  Καταθέτω ορισμένα στερεότυπα:

•   Γνωρίζεσαι ευκολότερα  με τους συναδέλφους  και  βρίσκεις ευκολότερα παρέες από ότι σε ένα μεγάλο μέρος
•   Υπάρχει μεγαλύτερη αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη μεταξύ συναδέλφων γιατί οι δυσκολίες ενώνουν τους ανθρώπους
•   Ο χειμώνας είναι χάλια
•   Αν δεν έχεις παρέες, ο καιρός δεν περνά με τίποτα
•   Οι διευθυντές των μικρών  σχολείων δείχνουν μεγαλύτερη κατανόηση και ευελιξία  σε σχέση με αυτούς που διευθύνουν  μεγάλα σχολεία, γιατί οι απαιτήσεις είναι μικρότερες.
•   Οι μαθητές είναι περισσότερο πρόθυμοι και συνεργάσιμοι

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Αν θέλετε,  θα είχε ενδιαφέρον να καταθέσετε τις εμπειρίες σας.

39
Στη Β΄Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-15,  καταργούνται τα μαθήματα επιλογής  του Ελεύθερου και Γραμμικου Σχεδίου από το νέο ΑΠΣ., παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του υπουργού ότι τίποτα δεν θα άλλαζε για αυτή τη χρονιά. Έτσι τα παιδιά που δίνουν σε συγκεκριμένες σχολές όπως Αρχιτεκτονική, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ΤΕΙ Γραφικών Τεχνών και άλλες όπου το μάθημα εξετάζεται, κατευθύνονται πλεον υποχρεωτικά στα φροντιστήρια.
 Ακόμα μία αδικία σε βάρος των μαθητών που περιορίζει σε σημαντικό βαθμό τις επιλογές τους.

40
Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων κάνει το ετήσιο Πανελλαδικό Συνέδριό της στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, (Πειραιώς 256) στις 2 έως 6 Σεπτεμβρίου 2014, ώρες 09.00-13.00 και 15.00-20.00.
Θεματικές ενότητες:

1. Οι εξελίξεις στη Γενική Παιδεία και την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση
2. Εικαστικά θέματα
3. Νέες τεχνολογίες στην καλλιτεχνική εκπαίδευση
4. Λειτουργία εργαστηρίων εικαστικών, παιδαγωγικών, πολυμέσων

Γιά περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ:

https://www.facebook.com/enoshkkm/timeline

 

41
Σας παραθέτω ολόκληρη την ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων του Γυμνασίου με Λ/Τ Τήλου, που έπεσε στην αντίληψή μου, για περιστατικό που συνέβη πριν λίγες ημέρες μέσα στο συγκεκριμένο σχολείο.

«Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε μάρτυρες μιας όλο και πιο έντονης αντιδραστικής κατάστασης μέσα στο δημόσιο σχολείο. Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης στις σχολικές επιτροπές, η μη έγκυρη πρόσληψη καθηγητών, οι απολύσεις εκπαιδευτικών αλλά και οι βιαστικές και χωρίς πρόγραμμα αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα (πχ. Τράπεζα θεμάτων) έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την απαξίωση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού.
Ενός εκπαιδευτικού που θα πρέπει να αντιλαμβάνεται τη διδακτική μαθησιακή διαδικασία ως ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων και ως τέτοια να τη μεταδίδει στους μαθητές του. Σε όλη αυτή τη διαδικασία θα έχει να «αντιμετωπίσει» το Σχολικό Σύμβουλο, αλλά και το Διευθυντή, οι οποίοι θα τον εποπτεύουν και θα τον ελέγχουν καθορίζοντας τη βαθμολογική του και επαγγελματική του εξέλιξη.
Επί πλέον υποβαθμίζεται και ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου με το "Νέο Σχολείο "αφαιρούνται αρμοδιότητες από αυτόν και μεταφέρονται στον Διευθυντή του Σχολείου. Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η πρόσφατη, σχετική με την αυτοαξιολόγηση εγκύκλιος, του Υπ. Παιδείας που εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή να ορίσει ομάδες εργασίας, ακυρώνοντας ουσιαστικά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Ήδη με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο η αυτοαξιολόγηση αλλά και η εξωτερική αξιολόγηση του σχολείου και κατά συνέπεια η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έχουν συνδεθεί μεταξύ τους.
Χαρακτηριστική είναι η παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 3879/10:"Στην αρχή της δημοτικής θητείας το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει τους τρόπους διαβούλευσης για την εκπόνηση του τοπικού προγράμματος υποστήριξης της εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης και τους τρόπους διασφάλισης της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας κατά την εφαρμογή του. Στις διαδικασίες αυτές συμμετέχουν τα όργανα της σχολικής κοινότητας (Σχολικά Συμβούλια, Σχολικές Επιτροπές, Σύλλογοι Γονέων) και οι φορείς παροχής υπηρεσιών δια βίου μάθησης που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 8. Κατά την εκπόνηση του τοπικού προγράμματος υποστήριξης της εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης λαμβάνονται υπόψη οι εκθέσεις αξιολόγησης και τα προγράμματα δράσης που προβλέπονται στο άρθρο 32 του ν. 3848/2010".
Προάγγελο για του τι πρόκειται να ακολουθήσει αποτέλεσε η αιφνίδια είσοδος στο Γυμνάσιο με Λ/Τ Τήλου της Δημάρχου και μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου με σκοπό τη διακοπή της διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου ώστε οι μαθητές να παρευρεθούν σε τοπικό αγώνα ποδοσφαίρου παρά την έντονη αντίθεση που εξέφρασε ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου με Λ/Τ Τήλου καταδικάζει την ενέργεια αυτή θεωρώντας πως ο ίδιος και ο Διευθυντής είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και καλεί την τοπική ΕΛΜΕ να πάρει θέση.
Στα δύσκολα που έρχονται ο αγώνας μας θα πρέπει να είναι συλλογικός για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου, η περαιτέρω υποβάθμιση του οποίου θα εντείνει παρόμοιες καταστάσεις».

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Μέχρι που μπορεί να φτάσει η εμπλοκή του Δήμου στη λειτουργία ενός σχολείου; Με πρόφαση την αξιολόγηση τι άλλο θα δούμε ακόμα; Γνωρίζετε αν έχουν συμβεί και άλλα περιστατικά με την ίδια νοοτροπία;

42
Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων πραγματοποιεί απο 3-7 Σεπτεμβρίου 2013 το ετήσιο Πανελλαδικό της Συνέδριο στην Αθήνα. Αυτή την φορά γίνεται στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Φιλήμονα και Τσόχα, στους Αμπελοκήπους πίσω απο το γήπεδο του ΠΑΟ. Η είσοδος στις εισηγήσεις είναι ελεύθερη για όλους. Στα εργαστήρια προηγούνται τα μέλη της Ένωσης. Περισσότερα θα βρείτε στι site της Ένωσης:

WWW.art-teachers.com

Το καλό είναι πως ακούγονται απόψεις και απο άλλους κλάδους, όπως απο τους μουσικούς και τους θεατρολόγους και θα οργανωθούν και κάποιες κοινές δράσεις.


 

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161389
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 555
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 482
Σύνολο: 492

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.12 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.