Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - kyanos68

Σελίδες: 1
1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Νέο Σχολείο.
« στις: Ιούλιος 13, 2010, 09:40:57 μμ »
Καλησπέρα σας,είμαι σύζυγος εκπαιδευτικού[δασκάλας]και την χρονιά που πέρασε μπήκα στο σύλλογο γονέων του σχολείου μας.Θα ήθελα την γνώμη σας για ενα κείμενο που έχω σκοπό να μοιράσω στους γονείς την νεα σχολική χρονιά.


Ανοιχτή επιστολή στους γονείς

Αγαπητέ γονιέ
Τις μέρες αυτές από την κυβέρνηση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο».
Αυτό το σχολείο παραπλανητικά το ονομάζουν «νέο», «καινοτόμο», «ανοιχτό στην κοινωνία», «πράσινο σχολείο», κτλ. Για να «το περάσουν», προωθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800 πιλοτικά-ολοήμερα Δημοτικά.
Τα πράγματα είναι απλά:
Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που θα ικανοποιεί το σύνολο των μορφωτικών αναγκών όλων των παιδιών.
•   Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει…κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας; Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα; Είναι σα να λένε…«Όποιος μπορεί ας προχωρήσει»!
•   Ένα σχολείο που τα παιδιά μας θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες.
•   Ένα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει τα σχολεία στους δήμους; Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε χαΐρι; Πληρώνουμε υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων.
•   Ένα σχολείο που ο νόμος του κέρδους δεν θα έχει θέση μέσα σε αυτό και στη σχέση του μαθητή με το δάσκαλο. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»; Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου;
•   Ένα σχολείο όπου ο μαθητής απ’ την αρχή θα οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα. Πόσο φυσιολογικό και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο είναι, την ώρα που ο μαθητής της Α΄ δημοτικού προσπαθεί να μάθει τη μητρική του γλώσσα, την ώρα που ακόμα δε γνωρίζει την αλφαβήτα της μητρικής του γλώσσας, να μαθαίνει ταυτόχρονα και ξένη γλώσσα;
•   Ένα σχολείο που το παιδί θα έχει χρόνο για να παίξει. Ποιος «παιδαγωγός» λέει ότι το παιδί της Πρώτης και της Δευτέρας είναι σε θέση να μένει στο σχολείο απ’ τις 7 μέχρι τις 4 ή έστω απ’ τις 8 μέχρι τις 2;
•   Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις για να το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α΄ δημοτικού; Εμείς κυνηγάμε τα παιδιά μας στο σπίτι για να κλείσουν το κομπιούτερ και να ανοίξουν κανένα βιβλίο. Πρέπει απ’ την πρώτη δημοτικού να τα μάθουμε να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη; Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτυχθούν κανονικά ψυχικά και σωματικά.
•   Να αποσυρθούν οι Υπουργικές Αποφάσεις για τα 800  Ολοήμερα  Δημοτικά  Σχολεία  με  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα.
•   Δεκαπέντε ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, με αιφνιδιαστικές υπουργικές αποφάσεις, ορίζει 800 σχολεία ως Ολοήμερα  Δημοτικά  Σχολεία  με  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα.
•   Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί μια αυταρχική εκτροπή από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Καμιά προετοιμασία ή προεργασία δεν υπήρξε σε αυτά τα σχολεία, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο. Αντίθετα, η όλη μεθόδευση έμεινε επτασφράγιστο μυστικό. Αγνοείται και απαξιώνεται για μια ακόμα φορά η άποψη των εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονεων όπως αυτή εκφράστηκε από τα συλλογικά τους όργανα αλλά και από συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
•   Με νέα διευκρινιστική εγκύκλιο(3-6-2010), το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι τα 800 ολοήμερα «σε καμία  περίπτωση   δεν  σχετίζονται  με  τη  λειτουργία  των  Πιλοτικών Ολοήμερων  Σχολείων, τα  οποία   θα  λειτουργήσουν  από  το  σχολικό  έτος  2011-12». Ποια όμως είναι η διαφορά ανάμεσα στα Πιλοτικά Ολοήμερα και τα 800 Ολοήμερα ; Μήπως ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν ή μήπως ετοιμάζουν νέες αιφνιδιαστικές κινήσεις ; Εάν το Υπουργείο επιθυμεί να λειτουργήσει με όρους διαφάνειας γιατί δεν μας ενημερώνει ποια σχολεία προτάθηκαν να γίνουν Πιλοτικά και ποια από αυτά αποδέχτηκαν την πρόταση ;
•   Οι λόγοι για τους οποίους διαφωνούμε με τα 800 σχολεία, κωδικοποιούνται στα παρακάτω δώδεκα σημεία :
•   1. Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – είναι παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες. Έχει ήδη αποτύχει στις μεγάλες τάξεις. Στις μικρές δημιουργεί μόνο κινδύνους.
•   2. Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.
•   3. Οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή θα μετατρέψουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.
•   4. Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν  τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής.
•   5. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή.
•   6. Η εναλλαγή  5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη θα υπονομεύσει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις.
•   7. Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν θα μένει στο σχολείο. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή θα αρχίζει πολύ πιο αργά και θα επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά.
•   8. Στην προαιρετική ζώνη, η περιθωριοποίηση της μελέτης, θα της στερήσει τη (μέχρι σήμερα) σημαντικότερη χρησιμότητα της, οδηγώντας την σε μαρασμό.
•   9. Όσο το δημόσιο σχολείο παραμένει φτηνό, δεν θα καταφέρνει να ανταγωνιστεί τα φροντιστήρια, γι’ αυτό και οι υποσχέσεις για καταπολέμηση της παραπαιδείας δεν θα έχουν κανένα πρακτικό αντίκρισμα.
•   10. Ο πιλοτικός χαρακτήρας του προγράμματος δεν συμβαδίζει ούτε με τη μεγάλη έκταση του ούτε με την υποχρεωτική συμμετοχή σ’ αυτό. Αυτή η ανακολουθία δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες ότι τα σχολεία αυτά θα διατηρήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τις ιδιαιτερότητες τους και θα θεσμοθετήσουν την ύπαρξη πολλών ταχυτήτων στο δημόσιο σχολείο.
•   11.  Ο αιφνιδιασμός όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τις υπουργικές ανακοινώσεις, λίγες μέρες πριν τη λήξη  του σχολικού έτους,  βαθαίνει την έλλειψη εμπιστοσύνης  προς το υπουργείο.
•   12. Το υπουργείο δεν μπορεί βέβαια να περιμένει ότι θα καλύψουμε τυχόν κενά των σχολείων αυτών με υπερωριακή εργασία.
•   Με βάση τα παραπάνω :
•    Προχωρούμε σε ενημέρωση των γονέων  με την έκδοση ανοιχτής επιστολής για το ζήτημα.
•    Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και να πάρει θέση στο ζήτημα. Απαιτούμε την απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για τα «800  Ολοήμερα  Δημοτικά  Σχολεία  με  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα».

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 767
Σύνολο: 778

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.