1
Εργασιακά / Απόφαση συμπλήρωσης ωραρίου με αναδρομική ισχύ;
« στις: Οκτώβριος 02, 2024, 07:53:11 μμ »
Συγνώμη για το "σεντόνι", ακολουθεί μία αληθινή ιστορία.
1) Ο εκπαιδευτικός Γιώργος ανήκει σε κλάδο-ειδικότητα κοινή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
2) Λίγο καιρό μετά την τοποθέτησή του στο σχολείο του (Λύκειο), δέχεται τηλεφώνημα από γραφείο της Διεύθυνσης Εκπαίδεyσης που υπηρετεί, που τον καλεί για συμπλήρωση ωραρίου σε δημοτικό σχολείο της περιοχής. Ο Γιώργος περίμενε ότι θα συμπλήρωνε το ωράριό του στην Πρωτοβάθμια, αλλά όχι με προφορική εντολή. Ζητάει την απόφαση γραπτά, και δέχεται διαβεβαιώσεις ότι θα εκδοθεί σε λίγες μέρες. Καλή τη πίστει, αποφασίζει να παρουσιαστεί και να ξεκινήσει στο δημοτικό, αφού μάλιστα το ίδιο έκαναν και άλλοι συνάδελφοί του.
3) Στο δημοτικό σχολείο ο Γιώργος υπογράφει ανάληψη υπηρεσίας, με το πεδίο "Απόφαση διάθεσης/τοποθέτησης" να είναι κενό.
4) Περνούν οι μέρες, ο Γιώργος συνεχίζει τη διδασκαλία στο δημοτικό, χωρίς κανένα νεότερο για γραπτή απόφαση, που θα έβγαινε "σε λίγες μέρες".
5) Μετά από δύο μήνες, η διεύθυντρια του δημοτικού ενημερώνει τον Γιώργο ότι "φαίνεται" πλέον στο myschool του σχολείου. Χωρίς γραπτή απόφαση συμπλήρωσης ωραρίου, ακόμη.
6) Μετά από άλλους δύο μήνες, εκδίδεται η σχετική απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αναφέρει: "τοποθετούμε στα παρακάτω σχολεία για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου τους εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. που αναφέρονται παρακάτω, από ανάληψή τους στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες και μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους". Οι ημερομηνίες ανάληψης που αναφέρονταν στην απόφαση είχαν όλες προγενέστερη ημερομηνία, την ημέρα υπογραφής ανάληψης υπηρεσίας στα σχολεία.
Με άλλα λόγια, η απόφαση της συμπλήρωσης ωραρίου στην πρωτοβάθμια λειτουργούσε αναδρομικά, και όχι από την ημέρα έκδοσής της.
Οι απορίες του Γιώργου είναι:
- είναι νόμιμη η παραπάνω διαδικασία;
- θα μπορούσε ο Γιώργος να είχε αρνηθεί την αρχική προφορική εντολή;
1) Ο εκπαιδευτικός Γιώργος ανήκει σε κλάδο-ειδικότητα κοινή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
2) Λίγο καιρό μετά την τοποθέτησή του στο σχολείο του (Λύκειο), δέχεται τηλεφώνημα από γραφείο της Διεύθυνσης Εκπαίδεyσης που υπηρετεί, που τον καλεί για συμπλήρωση ωραρίου σε δημοτικό σχολείο της περιοχής. Ο Γιώργος περίμενε ότι θα συμπλήρωνε το ωράριό του στην Πρωτοβάθμια, αλλά όχι με προφορική εντολή. Ζητάει την απόφαση γραπτά, και δέχεται διαβεβαιώσεις ότι θα εκδοθεί σε λίγες μέρες. Καλή τη πίστει, αποφασίζει να παρουσιαστεί και να ξεκινήσει στο δημοτικό, αφού μάλιστα το ίδιο έκαναν και άλλοι συνάδελφοί του.
3) Στο δημοτικό σχολείο ο Γιώργος υπογράφει ανάληψη υπηρεσίας, με το πεδίο "Απόφαση διάθεσης/τοποθέτησης" να είναι κενό.
4) Περνούν οι μέρες, ο Γιώργος συνεχίζει τη διδασκαλία στο δημοτικό, χωρίς κανένα νεότερο για γραπτή απόφαση, που θα έβγαινε "σε λίγες μέρες".
5) Μετά από δύο μήνες, η διεύθυντρια του δημοτικού ενημερώνει τον Γιώργο ότι "φαίνεται" πλέον στο myschool του σχολείου. Χωρίς γραπτή απόφαση συμπλήρωσης ωραρίου, ακόμη.
6) Μετά από άλλους δύο μήνες, εκδίδεται η σχετική απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αναφέρει: "τοποθετούμε στα παρακάτω σχολεία για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου τους εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. που αναφέρονται παρακάτω, από ανάληψή τους στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες και μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους". Οι ημερομηνίες ανάληψης που αναφέρονταν στην απόφαση είχαν όλες προγενέστερη ημερομηνία, την ημέρα υπογραφής ανάληψης υπηρεσίας στα σχολεία.
Με άλλα λόγια, η απόφαση της συμπλήρωσης ωραρίου στην πρωτοβάθμια λειτουργούσε αναδρομικά, και όχι από την ημέρα έκδοσής της.
Οι απορίες του Γιώργου είναι:
- είναι νόμιμη η παραπάνω διαδικασία;
- θα μπορούσε ο Γιώργος να είχε αρνηθεί την αρχική προφορική εντολή;