Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - spk

Σελίδες: 12345
15
Όσο για τους γνωστούς-άγνωστους ραντεβού σε επόμενο θέμα που θα ξεφτιλιστεί και θα χάσει την ουσία του.
Λυπάμαι αλλά αδυνατώ να ψάχνω 5 σελίδες για να βρω μήνυμα σχετικό με το topic.
Κάποιοι, τους λείπει η τάξη και αγορεύουν όπου βρουν.
Ουσία σε ένα ευνομούμενο, δημοκρατικό κράτος με διαφανείς θεσμούς είναι να θέτουν τα κριτήρια για υπηρεσιακές μεταβολές ανεξάρτητες αρχές, δίχως μεσολάβηση τοπικών παραγόντων επιρροής ή συντεχνιών. Ουσία είναι το γεγονός ότι κάποιοι δεν υπηρέτησαν στις οργανικές τους, έπαιρναν συνέχεια αποσπάσεις στους τόπους συμφερόντων τους αλλά και τα μόρια των οργανικών τους θέσεων μέχρι πρότινος. Και αυτοί θα προηγηθούν έναντι πολλών άλλων στις μετατάξεις, (ασχέτως αν μοριοδοτείται ο τρόπος πρόσληψης). Εργαζόμαστε σε ένα από τα δύο υπουργεία με τους περισσότερους υπαλλήλους, οπότε δυστυχώς το πελατειακό κράτος έχει άμεση σχέση με τον κλάδο μας. Αν γίνονταν σωστά οι διορισμοί και οι κατανομές προσωπικού διαχρονικά δε θα φτάναμε στο σήμερα των υποχρεωτικών μετατάξεων, για κανέναν μας.

16
Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω και θα σε καληνυχτίσω. Έχω διαμαρτυρηθεί άπειρες φορές με όλα όσα λες και με πολύ περισσότερα στη ζωή μου, αλλά όπως καταλαβαίνεις αν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο ναι μεν θα αποκαταστήσει αδικίες αλλά εμένα κυριολεκτικά με καταστρέφει χωρίς να φταίω. Ναι, έχεις δίκιο για πολλά αλλά δεν προτίθεμαι να θυσιαστώ για κάτι που μπορεί να είναι ηθικό όπως λες αλλά κατά τη γνώμη μου το να μετρά ο τρόπος διορισμού για τέτοια θέματα είναι εντελώς ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ.
Το μόνο αντισυνταγματικό είναι ο διορισμός υπαλλήλου ως μόνιμου ή αορίστου χρόνου, κατόπιν μετατροπής παλαιότερων συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, χωρίς τη μεσολάβηση ανεξάρτητης αρχής για τη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού ή τη θέσπιση κριτηρίων κατάταξης. Αυτό από τη στιγμή που συστάθηκε το ΑΣΕΠ (όχι όταν υπήρχε μόνο η επετηρίδα) και ενσωματώθηκε ο όρος αυτός στο Σύνταγμα της Ελλάδας.

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουμε πλέον όλοι. Απλώς αν βρεθεί π.χ. ένας ΑΣΕΠίτης δ.υ. ο οποίος εργάζεται μακριά από το σπίτι του πληρώνοντας εκεί ενοίκιο με ταυτόχρονο στεγαστικό δάνειο στον τόπο συμφερόντων του, το οποίο αδυνατεί να αποπληρώσει και νομοθετηθούν πλειστηριασμοί α' κατοικίας...προβλέπω δικαστήρια με αναφορές σε αντισυνταγματικές μονιμοποιήσεις συμβασιούχων ιδιωτικού δικαίου (αν ήταν πιο κοντά στον τόπο του ίσως έμενε στο σπίτι που έχει το στεγαστικό, δε θα πλήρωνε ενοίκιο και άρα θα αποπλήρωνε το δάνειο του). Είναι να μην αρχίσουν τέτοιες ή παρόμοιες δικαστικές υποθέσεις (χωρίς να στρέφονται κατ' ανάγκη εναντίον συναδέλφων).

ΥΓ. Δεν είναι απαραίτητο να είναι διαγωνισμός. Υπήρχαν άλλωστε και οι διορισμοί κατά προτεραιότητα με μοριοδότηση τυπικών προσόντων, πάντοτε όμως με θέσπιση κριτηρίων και επίβλεψη της όλης διαδικασίας αποκλειστικά από το ΑΣΕΠ, κατά παραγγελία των φορέων που ζητούσαν προσωπικό.

17
PA αρα με την ίδια λογική σε οποιαδήποτε διαδικασία, αν δηλαδή διεκδικήσω κάποια θέση, πρέπει να μαι πάντα πίσω από κάποιον επιτυχόντα του ασεπ!
Το ενδεχόμενο να αξιολογηθούν από ανεξάρτητη αρχή όσοι διορισμένοι δεν έχουν αξιολογηθεί ήδη (στην εκπαίδευση και στο δημόσιο γενικότερα) και αν πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα να είναι και μπροστά από παλαιότερους διοριστέους του ΑΣΕΠ είναι παράλογο; Και με την ανεξάρτητη αρχή ως επιχείρημα στη συνέχεια να βγει όλος ο υπαλληλικός κόσμος που θα έχει πετύχει σε αξιολόγηση της να πει στην κοινωνία: όπως αντιλαμβάνεστε είμαστε όλοι, έστω στο ελάχιστο, ικανοί να βρισκόμαστε στις θέσεις μας και δεν περισσεύει κανείς, δεν ανεχόμαστε πλέον καμία μομφή για κανέναν. Αυτό όμως δε μπορούμε να βγούμε να το πούμε τώρα.

18
Να σας ενημερώσω ότι επίκειται συνάντηση του συλλόγου ΑΣΕΠιτών με το Υπουργείο για να μπει κι ο ΑΣΕΠ ως κριτήριο στις μετατάξεις. Δε γίνεται το ΥΠΑΙΘ να έχει άλλους κανόνες από το υπόλοιπο κράτος.
Μιλώντας για κανόνες, επειδή προβλέπω βροχή από σχόλια χωρίς νομικές αναφορές, να παραθέσω ορισμένους κανόνες του κράτους. Ο μόνος νόμος που εναρμονίζεται σωστά με το Σύνταγμα και το Νόμο 1566/1985 για την εκπαίδευση είναι αυτός του 2010, όπου αναφέρει ότι οι διορισμοί θα γίνονται μόνο μέσω ανεξάρτητης αρχής (ΑΣΕΠ) και οι προσλήψεις αναπληρωτών από πίνακες του ΑΣΕΠ (αιτήσεων για διορισμό), νόμος που δεν πρόκειται βέβαια να εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη όσο δε γίνεται νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ.

Σύνταγμα της Ελλάδας
3 ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: Οργάνωση και λειτουργίες της Πολιτείας -> 3.6 ΤΜΗΜΑ ΣΤ': Διοίκηση -> 3.6.2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: Υπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης -> Άρθρο 103 ->
7. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει.
8. Νόμος ορίζει τους όρους, και τη χρονική διάρκεια των σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, για την κάλυψη είτε οργανικών θέσεων και πέραν των προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 είτε πρόσκαιρων είτε απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών κατά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2. Νόμος ορίζει επίσης τα καθήκοντα που μπορεί να ασκεί το προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου. Απαγορεύεται η από το νόμο μονιμοποίηση προσωπικού που υπάγεται στο πρώτο εδάφιο ή η μετατροπή των συμβάσεών του σε αορίστου χρόνου.

Νόμος 1566/1985
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε' -> ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ -> Άρθρο 17 Προσωρινοί αναπληρωτές. ->
1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από τα σχολεία εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και αν υπάρχουν άλλες έκτακτες ανάγκες λειτουργίας των σχολείων, οι οποίες δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου από αυτούς που υπέβαλαν αίτηση διορισμού σε θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών.

ΥΓ1. Αν οι πανελλαδικές ήταν όπως οι διορισμοί εκπαιδευτικών, ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών θα έμπαινε στα πανεπιστήμια επειδή θα είχε κάνει τη Γ λυκείου 3 ή 4 χρονιές λόγω εμπειρίας, χωρίς να δώσει εξετάσεις. Το υπόλοιπο ποσοστό, των εισακτέων μέσω εξετάσεων δε θα ήταν απαραίτητα καλύτερο, θα είχε όμως αποδεδειγμένα ένα μίνιμουμ επίπεδο καταλληλότητας για σπουδές στην τριτοβάθμια.
ΥΓ2. Για μένα, καλός εκπαιδευτικός, από τη στιγμή που δεν κάνουμε κατάρτιση σε ενήλικες αλλά διαπαιδαγωγούμε ανήλικους και πλάθουμε συνειδήσεις, είναι και ο νομοταγής πολίτης που τηρεί σωστά το Σύνταγμα. Γιατί πέρα από το ηθικό είναι και το νόμιμο. Καλός δεν είναι όποιος διορίστηκε χωρίς ορθή τήρηση του Συντάγματος και θα κληθεί αύριο μεθαύριο να διδάξει Πολιτειακή Παιδεία. Τέτοια ώρα τέτοια λόγια θα μου πείτε. Καλός είναι αυτός που αποδέχεται τα λάθη του και προσπαθεί να βελτιωθεί. Αν λοιπόν σφάλω κάπου, εδώ είμαστε για διάλογο, στη βάση επιχειρημάτων και γεγονότων (όχι προσωπικών χαρακτηρισμών).

19
Και μια ακόμη απορία... όλα αυτά που θα δηλώσουμε για τα μόριά μας ποιός και πότε θα τα ελέγξει;; Πώς θα είναι σίγουρο ότι εγώ όντως δικαιούμαι π.χ. τα μόρια της εντοπιότητας και πως τα μόριά μου είναι σωστά;
Δε χρειάζεται να ελεγχθούν όλες οι αιτήσεις εξαρχής. Θα ελεγχθούν φαντάζομαι μόνο για όσους πάρουν μετάταξη, πριν την έναρξη των νέων τους καθηκόντων. Αν διαπιστωθεί οτιδήποτε μεμπτό θα συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, με ότι αυτό συνεπάγεται για πιθανή διαθεσιμότητα - απόλυση στις μέρες μας (άλλο που δε θέλουν). Σε αυτή την περίπτωση θα κληθούν στις νέες θέσεις επιλαχόντες από τους αξιολογικούς πίνακες, των οποίων τα μόρια θα ελεχθούν πριν αναλάβουν καθήκοντα κ.ο.κ. Έλεγχος επιβάλλεται μόνο σε όσους ωφελούνται για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν παρατυπίες και να καταλογιστούν ευθύνες, όχι σε όλους.

Τέτοιου είδους έλεγχοι μπορούν να γίνουν είτε αυτεπάγγελτα από τις υπηρεσίες όπως περιέγραψα παραπάνω είτε κατόπιν αιτήσεων / ενστάσεων συναδέλφων που έχουν / αποκτούν έννομο συμφέρον και θεωρούν ότι οι αξιολογικοί πίνακες που τους αφορούν δεν είναι σωστοί. Συνιστώ λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή σε όλους. Ανακρίβειες είτε εκ παραδρομής είτε για άλλους λόγους δε θα δικαιολογηθούν εκ των υστέρων σε καμία περίπτωση, όταν υπάρχει ειδική αναφορά στην εγκύκλιο για πειθαρχικές συνέπειες. Συμπληρώνοντας τα στοιχεία ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, αναλαμβάνει και την ευθύνη. Αν τα συμπλήρωναν στις διευθύνσεις τότε σε περιπτώσεις ανακρίβειας οι ευθύνες θα καταλογίζονταν σε αυτές.

20
Παράθεση από: perastikos_kav στις Σήμερα στις 05:05:26 μμ
Παράθεση
    Μπήκα κι εγώ και πειραματίστηκα και χωρίς να μέμφομαι τους συναδέλφους (αυτοί έκαναν ο,τι καλύτερο μπορούσαν σε τόσο σύντομα διάστημα) το σύστημα είναι αστείο. Διαλέγω μόνος μου Διεύθυνση που ανήκω οργανικά λες και δεν είναι γνωστό στο υπουργείο αυτό. Επίσης για τα μόρια, χιλιάδες από εμάς έχουμε κάνει αίτηση μετάθεσης, βελτίωσης, οριστικής τοποθέτησης κλπ, όπου καταχωρήθηκαν τα μόρια μας, δεν μπορούσε να είναι προσυμπληρωμένα;
Πολύ σωστά. Το σύστημα έπρεπε να εμφανίζει ήδη συμπληρωμένα πολλά στοιχεία και να σε ρωτά αν τα αποδέχεσαι ως ακριβή. Αν υπήρχαν κατάλληλοι, καταρτισμένοι προγραμματιστές (πληροφορικοί) και όχι απλοί χρήστες εφαρμογών του Υ.ΠΑΙ.Θ (διαφόρων ειδικοτήτων) σε κάθε διοικητική δομή του υπουργείου (ΔΔΕ,ΠΔΕ,ΙΕΚ κλπ) για την πανελλαδική ενοποίηση όλων των καταχωρημένων στοιχείων (μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως) τότε θα ήταν ίσως καλύτερα τα πράγματα. Όπως γίνεται για παράδειγμα σε τράπεζες όπου τόσο κεντρικά (Αθήνα) όσο και αποκεντρωμένα (καταστήματα και ΑΤΜ) υπάρχουν όλα τα στοιχεία ηλεκτρονικά και σε πλήρη αντιστοιχία. Ποτέ δε σου ζητάνε σε τραπεζικό ή εμπορικό κατάστημα στοιχεία για να κάνεις μία οικονομική συναλλαγή (όπου διακυβεύονται χρήματα) που έχεις καταθέσει ήδη μια φορά. Μόνο έλεγχο ταυτοπροσωπίας κάνουν (χωρίς να σε στέλνουν για αυτό εκεί που καταχώρησες αρχικά τα στοιχεία σου). Χρειάζονται και άλλες ειδικότητες φυσικά στη διοίκηση, αλλά για διαφορετικά καθήκοντα (π.χ. οικονομικά).

Παράθεση από: perastikos_kav στις Σήμερα στις 05:05:26 μμ
Παράθεση
    Φοβάμαι πως οι ασάφειες είναι συνειδητές για να μπορέσει το υπουργείο και τα κυβερνητικά πολιτικά γραφεία να πουλήσουν εξυπηρετήσεις και εκδουλεύσεις, εκλογές έρχονται. Οι άνθρωποι καταρρέουν πολιτικά, "θετικά" ρουσφέτια δεν μπορούν να κάνουν (διορισμούς, μεταθέσεις αποσπάσεις) πλέον το ρουσφέτι είναι να σε γλιτώσουν από την καταστροφή.
Σωστά. Απλά δεν θέλουν να παραδεχθούν την κακοδιαχείριση, τις πολιτικές σκοπιμότητες και τις πελατειακές σχέσεις που μας έφεραν εδώ. Συγχρόνως, επιθυμούν να συντηρήσουν όνειρα και ελπίδες σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, τόσο διορισμένους για μετατάξεις / αποσπάσεις όσο και αδιόριστους για προσλήψεις αναπληρωτών. Από αυτούς, μικρό ποσοστό θα προσληφθούν ως αναπληρωτές ή θα μεταταχθούν. Αν δεν πουλήσεις όνειρα όμως σε πλατιές μάζες από θέση κυβερνητικής ισχύος, ψήφοι δεν έρχονται. Το αν θα αποδειχθούν βέβαια κενό γράμμα στο 93% των περιπτώσεων είναι άλλο θέμα (5000 μετατάξεις σε σύνολο 77.000 βθμιας - αντίστοιχα προσλήψεις αναπληρωτών). Φανταστείτε να εκκρεμούν χιλιάδες αιτήσεις μετάταξης διορισμένων, πρόσληψης αδιόριστων ως αναπληρωτές και μέσα σε αυτό το κλίμα να προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές, αμέσως μετά τις γερμανικές το Σεπτέμβρη, παγώνοντας ίσως τις όποιες υπηρεσιακές μεταβολές όπως το 2009 και συντηρώντας έτσι τις ελπίδες σε όλους. Η περιβόητη ανακοίνωση περί πρωτογενούς πλεονάσματος για να χτίσει "success story" στη χώρα με τη μεγαλύτερη ανεργία στην Ευρώπη ίσως δεν είναι τυχαία. Αν σταματήσω να πληρώνω 100.000 υπαλλήλους, απολύοντας τους, και απαιτήσω συγχρόνως αυξημένους φόρους από αυτούς πετυχαίνω κ γω πλεονάσματα χωρίς να είμαι οικονομολόγος. Απλά τότε θα μοιάζω με Αφρική, όχι με Σκανδιναβία - κι ας έχω και σουηδική κορόνα για νόμισμα.

Μόλις πριν λίγο με ενημέρωσαν για το εξής. Αφού η ασφάλεια είναι πλημμελής σκέφτονται κάποιοι, μάλλον πρόκειται περί σχεδίου από διευθύνσεις και σχολεία να περάσουν όλους τους συναδέλφους τους προκειμένου να μπουκώσει το σύστημα και να ακυρώσουν τις μετατάξεις. Τα στοιχεία αυτά άλλωστε υπάρχουν στις καταστάσεις μισθοδοσίας όλων μας. Φανταστείτε εκτοντάδες ή χιλιάδες μαιμού αιτήσεις στο σύστημα. Θα γίνει μην πω τι.
Έτσι φτάσαμε ως εδώ. Αντί να διορθώνουμε λάθη ή ατέλειες, αντιπροτείνοντας ορθές πρακτικές με δικές μας πρωτοβουλίες, προτιμάμε να ακυρώνουμε οτιδήποτε.

Κάποια πράγματα εκτιμώ ότι είναι ξεκάθαρα.
1. Με έλεγχο ταυτοπροσωπίας πρόβλημα ασφάλειας δεν υπάρχει. Στοιχεία για τον καθένα μπορεί να βρει κανείς νόμιμα με πολλούς τρόπους. Δυστυχώς, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. αυτό το πρόβλημα.
2. Οι μετατάξεις γίνονται σε πανελλαδική κλίμακα. Δεν έχει οριστεί πουθενά κάτι διαφορετικό, ούτε σε εγκύκλιο ούτε στο εγχειρίδιο χρήσης του συστήματος. Επιβεβαιώνεται από υπαλλήλους στο Υ.ΠΑΙ.Θ., τους οποίους εμπιστεύομαι περισσότερο από τοπικούς αιρετούς ή διοικητικούς. Εξάλλου παρόμοιες υπηρεσιακές μεταβολές γίνονταν πάντοτε πανελλαδικά. Εφόσον δεν καλυφθούν οι θέσεις όπως ορίζονται στους πίνακες, θεωρώ ότι θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μεταθέσεις (σε επίπεδο νομού, περιφέρειας κλπ), ξεπαγώνοντας το σχετικό ΠΔ (εκτός κι αν παγώσουν λόγω εκλογών).

21
Προσπαθώντας να κατανοήσω τα ακατανόητα μετά από προσωπικές εκτιμήσεις - υπολογισμούς (αφού διάβασα άπειρα μηνύματα σας).

(1) Πλεονάσματα βθμιας: 6027.
(2) Μετατάξεις εκπαιδευτικών βθμιας ως διοικητικοί υπάλληλοι σε φορείς ΥΠΑΙ.Θ. : 302 έγιναν ήδη από όσους εξαιρέθηκαν της διαθεσιμότητας τον Ιούλιο και έπονται άλλες 837 με βάση το χθεσινό πλέον δελτίο τύπου. Σύνολο 1139.
(3) Μετατάξεις εκπαιδευτικών βθμιας στην αθμια: 945 εθελοντικές (νομίζω θα γίνουν) και έπονται άλλες 3875 σύμφωνα με το ίδιο δελτίο τύπου. Σύνολο 4820 (κοντά στο 4.933 που γράφεται εδώ και καιρό).
(4) Οι αποσπάσεις σε φορείς εφεξής θα είναι πολύ περιορισμένες λόγω του (2).
(5) Οι προσλήψεις αναπληρωτών στην αθμια θα είναι εφεξής πολύ περιορισμένες λόγω του (3). Έχω γράψει εδώ και καιρό ειδικά για αυτό το θέμα ότι το ΕΣΠΑ έχει χρονικό ορίζοντα 2007-2013.
(6) Συνυπολογίζοντας τις θέσεις για 945 εθελοντικές μετατάξεις και 4712 για υποχρεωτικές (άθροισμα 5657), οι τελικοί πλεονάζοντες στη βθμια δεν είναι πολλοί, με εξαίρεση, ίσως, δύο ειδικότητες. Ωστόσο, θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε πόσοι εκπαιδευτικοί ανά ειδικότητα βρίσκονται στο όριο θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος και πόσοι υπέβαλαν φέτος αιτήσεις συνταξιοδότησης. Καθώς ακόμα και αν μια ειδικότητα εμφανίζει προσωρινά Χ πλεονάσματα, αν συνταξιοδοτηθούν το 2014 Χ εκπαιδευτικοί της ειδικότητας οι πλεονάζοντες θα μπορούσαν (με ή χωρίς ενδιάμεση διαθεσιμότητα, υποχρεωτικές μεταθέσεις, μετατάξεις κλπ) να καταλάβουν αντίστοιχες θέσεις, αποφεύγοντας έτσι τις απολύσεις.
(7) Αισθάνεστε ότι δίνετε εξετάσεις κατανόησης κειμένου διαβάζοντας το δελτίο τύπου; Σωστά, καθώς ο ιστότοπος που θα δέχεται τις αιτήσεις μετάταξης είχε μέχρι πρότινος στοιχεία που σχετίζονται με τις πανελλαδικές (τίτλο κ.α.).
(8) Αν ήμουν ο ΥΠ.Δ.Μ.Η.Δ. και αξιολογούσα την απόδοση ή θα έθετα σε διαθεσιμότητα τον Υ.ΠΑΙ.Θ. για προχειρότητα ή θα του έδινα μπόνους για επίτευξη στόχων όπως 'αιφθνιδιασμός μέσα στο 15αυγουστο'.
(9) Ηλεκτρονική διακυβέρνηση σημαίνει να δικτυώνεις όλους τους φορείς και μετά να απαιτείς έλεγχο ταυτοπροσωπίας μόνο στη ΔΔΕ οργανικής. Όχι σε οποιαδήποτε ΔΔΕ, όχι στο πλησιέστερο ΚΕΠ/Α.Τ. και χωρίς κάλυψη οδοιπορικών εξόδων μετάβασης - επιστροφής καθώς οι μισθοί είναι ιδιαίτερα υψηλοί και δεν υπάρχει πρόβλημα για κανέναν.
(10) Οι μεταθέσεις γίνονται εντός νομού ή πανελλαδικά; Οι μετατάξεις; Οι αποσπάσεις; Γιατί να γίνουν εντός νομού/περιφέρειας μόνο αυτές οι μετακινήσεις επιλεκτικά; Γιατί να μη δοθούν ίσες ευκαιρίες μετακίνησης σε όλους τους συναδέλφους, με εθελοντική αίτηση και κάλυψη κενών υποχρεωτικά σε β φάση μόνο από όσους δε συμπληρώνουν ωράριο; Έστω δύο συνάδελφοι με ίδια μόρια μακριά από τον τόπο τους πριν από Χ χρόνια. Ο ένας κάνει αίτηση και παίρνει μετάθεση σε νομό κοντά στο σπίτι του, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι εκεί θα παίρνει λιγότερα μόρια με ότι αυτό σημαίνει για νέα μετακίνηση του στο μέλλον. Ο άλλος δεν κάνει προσδοκώντας να το πράξει αργότερα για να πλησιάσει περισσότερο στον τόπο του με μία μετακίνηση, γνωρίζοντας επίσης το ίδιο καθεστώς μοριοδότησης. Σήμερα, ανοίγει νέα θέση στον τόπο και των δύο. Και η συζήτηση ξεκινά, για το νόμιμο και το ηθικό, ενώ η απάντηση είναι μάλλον προφανής.
(11) Αυτοί που καταργούν την πληροφορική στο λύκειο, βγάζουν μια μέρα μια εγκύκλιο και θεωρούν αυτονόητο ότι την επόμενη θα υπάρχει ένα πληροφοριακό σύστημα που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της. Αντίστοιχα, όταν κάνουν ανακοινοποιήσεις στο ορθό θεωρούν βέβαιο ότι σε χρόνο μηδέν θα έχει προσαρμοστεί το πληροφοριακό σύστημα στις νέες απαιτήσεις. Αυτά θα συμβαίνουν όσο εξακολουθεί να θεωρείται η πληροφορική απλή δεξιότητα και όχι επιστήμη ισάξια με τις υπόλοιπες. Πραγματικοί ήρωες, όσοι εργάζονται αυτές τις μέρες σε διάφορες θέσεις στις ΔΔΕ, περιφέρειες, τμήματα πληροφοριακών συστημάτων του υπουργείου. Ότι δεν έκαναν 40 χρόνια τώρα, θέλουν να γίνει μέσα σε ένα μήνα - χωρίς καν να δώσουν σωστές και σαφείς κατευθύνσεις.
(12) Οι θέσεις που αντιστοιχούν σε κάθε περιφέρεια εμπεριέχουν δύο στοιχεία κατά τη γνώμη μου. Αφενός κάθε περιφέρεια θέλει να δείξει προς τα έξω ότι διαχειρίζεται σωστά το προσωπικό που διαθέτει (σχεδόν ίσα κενά πλεονάσματα) και αφετέρου οι θέσεις στους φορείς φαντάζουν φωτογραφικές. Όταν διατυμπανίζουν στα ΜΜΕ ότι δημιουργούν νέα οργανογράμματα δομών στα υπουργεία και αντίστοιχα περιγράμματα θέσεων για κάθε διοικητική δομή, με ποια λοιπόν κριτήρια συστήνουν θέσεις ΠΕΧΧ και όχι ΠΕΨΨ σε φορείς; Σε ένα πολιτισμένο και οργανωμένο κράτος θα έλεγαν: σε κάθε ΔΔΕ πρέπει να υπάρχουν με τα νέα οργανογράμματα Χ διοικητικοί υπάλληλοι. Από αυτούς τόσοι της Α ειδικότητας, τόσοι της Β ειδικότητας, τόσοι της Γ ειδικότητας. Όλα αυτά αν όντως έκαναν αξιολόγηση πρώτα των αποφάσεων τους και νοιάζονταν έπειτα πραγματικά για την απόδοση των δημόσιων υπηρεσιών και των υφισταμένων. Αλλά μας έφαγαν οι ψηφοθηρικές σκοπιμότητες. Αν είχαν παραδεχτεί την κακοδιαχείριση προσωπικού που έκαναν επί δεκαετίες θα λειτουργούσαν αλλιώς: α) διοικητικές θέσεις σε ΔΔΕ/περιφέρειες στη βάση νέων οργανογραμμάτων και εργασιακών καθηκόντων, και β) δυνατότητα μετατάξεων εναπομείναντων υπεράριθμων εκπαιδευτικών ως διοικητικοί και σε μη εκπαιδευτικούς φορείς (π.χ. σε προσωποπαγείς θέσεις εκτός Υ.ΠΑΙ.Θ.), όπου εκεί οι εκπαιδευτικοί ως υπάλληλοι με αυξημένα προσόντα θα εκτόπιζαν πολλούς άλλους φωτογραφικά διορισμένους.

22
Γεγονότα με χρονολογική σειρά:

1998, Ελλάδα - Μέχρι τότε οι διορισμοί εκπαιδευτικών γίνονταν μέσω της επετηρίδας, ενός αδιάβλητου συστήματος πρόσληψης πανελλαδικής εμβέλειας. Υπήρχε διαφάνεια στην πρόσληψη, ωστόσο έλειπε η αξιολόγηση του υπόβαθρου των νεοπροσληφθέντων. Προτείνεται ο ΑΣΕΠ προς αντικατάσταση της επετηρίδας (διαφάνεια και αξιολόγηση συγχρόνως).

1999, ΗΠΑ - Οι εθνικές ενώσεις εκπαιδευτικών καθώς και το εθνικό συμβούλιο πιστοποίησης της εκπαίδευσης (προετοιμασίας) των εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ αναγνωρίζουν τη σημασία και τη συμβολή των προτάσεων του Lee Shulman. O Lee Shulman, πρότεινε ήδη από το 1986 τη θεωρία PCK. Σύμφωνα με αυτή, ένας εκπαιδευτικός πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζει το γνωστικό του αντικείμενο (Content Knowledge), να έχει γενικές παιδαγωγικές γνώσεις (Pedagogy Knowledge) και να είναι επαρκής στη διδακτική του αντικειμένου του (Pedagogical Content Knowledge). Το έργο του σε αυτό τον τομέα έτυχε ευρείας αποδοχής διεθνώς, γεγονός που αποδεικνύεται από τις περισσότερες από 20.000 άμεσες ή έμμεσες επιστημονικές αναφορές στο PCK που πρότεινε ο ίδιος. Στις ΗΠΑ, έγινε καθηγητής μεταπτυχιακών στο παιδαγωγικό του Stanford, πρόεδρος εθνικών ιδρυμάτων και ενώσεων σχετικών με την εκπαιδευτική έρευνα και κατέχει σημαντικά βραβεία για τη συνεισφορά του. Σε άλλες χώρες, καθιερώθηκαν συστήματα εισαγωγικών εξετάσεων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ή μεταπτυχιακές σπουδές ως απαραίτητο προσόν διορισμού. Όταν αναφερόμαστε σε Content/Subject Knowledge μιλάμε πάντοτε για σπουδές πάνω στο γνωστικό αντικείμενο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (βλ. διορισμένοι πληροφορικοί με σεμινάρια πριν την καθιέρωση του ΑΣΕΠ).

1998-2010, Ελλάδα - Οι διορισμοί εκπαιδευτικών γίνονται πλέον μέσω πινάκων προϋπηρεσίας και γραπτών εξετάσεων ΑΣΕΠ. Οι εξετάσεις αξιολογούν τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς στη βάση του PCK, ενός θεμελιωμένου πλαισίου αποδεκτού σε διεθνές επίπεδο. Αξιολογείται η γνώση του γνωστικού αντικειμένου, η γενική παιδαγωγική και η ειδική διδακτική, το τρίπτυχο δηλαδή του PCK. Ωστόσο, οι διορισμοί δε γίνονται εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ. Εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη προϋπηρεσία πιέζουν ώστε να υπάρχει και άλλος τρόπος διορισμού - με βασικό κριτήριο την προϋπηρεσία. Οι συνδικαλιστές κυβερνητικών παρατάξεων, αλλά και διάφοροι παρατρεχάμενοι μέχρι και πολιτικοί βρίσκουν σε αυτή την πίεση πεδίο δόξας ώστε να συνεχίσουν τις εξυπηρετήσεις κάθε είδους (ΠΔΣ, Σιβιτανείδιος, Εκκλησιαστικά κ.α.) με αντάλλαγμα ψήφους για τη διαιώνιση της εξουσίας τους και του υπάρχοντος συστήματος. Οι ΟΛΜΕ της εποχής και οι ίδιοι οι (αναπληρωτές, διορισμένοι) εκπαιδευτικοί δεν πιέζουν έναν καθολικό ΑΣΕΠ. Προκύπτει τελικά το 60% ΑΣΕΠ 40% Πίνακες το οποίο δεν εφαρμόζεται ποτέ στην πράξη, καθώς πάντοντε προσλαμβάνονται περισσότεροι από τους πίνακες (εξάντληση διοριστέων ΑΣΕΠ, 30μηνο, 24μηνο κλπ).

2010, Ελλάδα - Προωθούνται πολλές αλλαγές στην εκπαίδευση, εν μέσω μνημονίων και κρίσης. Μεταξύ αυτών, υπάρχουν και δύο θετικές: (α) η μοριοδότηση απόσπασης θα εξαρτάται πλέον από τον τόπο της υπηρεσίας, όχι της οργανικής (χωρίς ωστόσο αναδρομική ισχύ όπως έγινε π.χ. με την αύξηση των μορίων μετάθεσης από 2 σε 2,5 για κάθε έτος προϋπηρεσίας ή διαχωρισμό του υπολογισμού των μορίων απόσπασης σε προ 2010 και μετά 2010), β) καθιέρωση του ΑΣΕΠ ως μοναδικού τρόπου διορισμού. Στο μεν (α) η σιωπή της φίλα προσκείμενης κυβερνητικά ΟΛΜΕ ήταν εκκωφαντική, καθώς ήταν όλοι δικοί τους όσοι είχαν μαζέψει προνομιακά μόρια με αποσπάσεις, στο μεν (β) το κλείσιμο των παραθύρων στους διορισμούς και η καθιέρωση ενός ορθού τρόπου δεν είχε ιδιαίτερο νόημα πια. Το κλείσιμο των παραθύρων έπρεπε να γίνει ήδη το 1998-2000 άπαξ και δια παντός, όχι το 2010 που τώρα πια κανείς δεν ξέρει αν θα γίνει νέος ΑΣΕΠ πριν το 2020. Αξιοκρατικός τρόπος που δεν εφαρμόζεται είναι δώρο άδωρο, στάχτη στα μάτια.

2010-2013, Ελλάδα - Οι αλλαγές στην εκπαίδευση είναι ραγδαίες. Συγχωνεύσεις σχολείων, αυξήσεις ωραρίου, ιδέες για υποχρεωτικές μεταθέσεις, μειώσεις μισθών. Σε όλες ζημιωμένοι βγαίνουν κυρίως οι νέοι, καθώς απώτερος, μακροπρόθεσμος πολιτικός στόχος είναι σε βάθος χρόνου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί κακοπληρωμένοι, με ελαστικές σχέσεις εργασίας και ελάχιστα δικαιώματα. Οι παλαιότεροι, με μικρότερες αναλογικά μειώσεις μισθών, "οργανικές" σε σχολεία, μικρές αυξήσεις ωραρίου κλπ δεν αντιδρούν ιδαίτερα. Δεν αναλογίζονται βέβαια ότι αν κάποιο από τα παιδιά τους αύριο μεθαύριο στρεφόταν στην εκπαίδευση όπως αυτοί θα είχε μεσαιωνικά εργασιακά δικαιώματα.

2013 καλοκαίρι, Ελλάδα - Αφού κοίμησαν τους παλαιότερους συναδέλφους με τρικ όπως 12ετία για υποχρεωτικές μεταθέσεις, 2ωρη αύξηση ωραρίου για όλους (ο Μ.Ο. ωρών διδασκαλίας στη Β'θμια στην Ευρώπη είναι σταθερός στις 20-21 ώρες από την ημέρα πρόσληψης ως την ημέρα συνταξιοδότησης - πλην Ελλάδας, Κύπρου και Πορτογαλίας που μειώνεται σταδιακά - σελ.13) αποφασίζουν πλέον στις διαθεσιμότητες να ασχοληθούν κατά προτεραιότητα με αυτούς. Στόχος να δουν την έξοδο κυρίως παλιοί συνάδελφοι με σχετικά καλές συνθήκες και δικαιώματα εργασίας και να παραμείνουν οι νεότεροι με μεσαιωνικές συνθήκες και δικαιώματα, αλλά και πιστοποιημένοι από ΑΣΕΠ. Βήμα-βήμα οι αλλαγές, πότε κοιμίζοντας τους μεν και πότε τους δε.

Οι φιλοκυβερνητικές παρατάξεις σιωπούν και συναινούν, προτείνοντας που και που μονοήμερες απεργίες ή απεργίες διαρκείας σε άκαιρες στιγμές τις οποίες δεν κηρύσσουν ποτέ. Οι αντικυβερνητικές παρατάξεις λένε συνήθως όχι σε όλα, χωρίς αντιπροτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Όλες μαζί προτάσσουν προς τα έξω, προς το υπουργείο, τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη κλαδικά αιτήματα (μισθοί, ωράριο, όχι στις απολύσεις κλπ), ενώ τα αιτήματα τους θα έπρεπε να είναι πρώτα από όλα αιτήματα γονέων που έχουν παιδιά σε σχολεία, αιτήματα ατόμων που έχουν ξαδέλφια, ανήψια κλπ σε σχολεία και θέλουν αυτά να τύχουν καλύτερης μόρφωσης. Αποτυγχάνοντας να πάρουν τους γονείς, τους συγγενείς των μαθητών με το μέρος τους η κατάσταση δε βελτιώνεται. Δεν λες ποτέ όχι στις απολύσεις Δ.Υ. στην κοινή γνώμη και το 1.500.000 ανέργων που δεν έχουν φαγητό ή ρεύμα ή πετρέλαιο ή ίντερνετ. Λες 20 μαθητές στην τάξη και 2 καθηγητές στα εργαστήρια, πλήθος μαθημάτων επιλογής βασισμένα στα ενδιαφέροντα τις κλίσεις των μαθητών και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, σύγχρονες υποδομές κλπ απευθυνόμενος κυρίως σε αυτούς και όχι στο υπουργείο, ώστε το παιδί του ανέργου που δεν έχει χρήματα να πληρώσει ιδιωτικά σχολεία, ΙΕΚ, κολέγια, πανεπιστήμια να τύχει καλής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο για να έχει καλύτερες προοπτικές στο μέλλον. Ζητάς λοιπόν όλα αυτά ώστε ο μαθητής που θα τελειώνει το σχολείο να μην προστίθεται στο 1.500.000. Πάρε μαζί σου τους ανέργους, τους γονείς, τους μαθητές και τους συγγενείς τους και τότε και μόνο τότε έχεις ελπίδα να μην προστεθείς και εσύ στο 1.500.000, αλλά και να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο σε αυτόν τον τόπο. Αν μάλιστα παραθέσεις και επιχειρήματα για το που θα βρεθούν τα χρήματα για όλα αυτά τότε έχεις κερδίσει το παιχνίδι. Κάνουμε λοιπόν την αυτοκριτική μας για το παρελθόν, τελειώνουμε με την εσωστρέφεια και απευθυνόμαστε στους γονείς και τους μαθητές μας και όχι στους υπουργούς και τους παρατρεχάμενους τους - όσο υπάρχει ακόμα χρόνος.

ΥΓ1. Αν είχε εφαρμοστεί καθολικά ο ΑΣΕΠ για τους διορισμούς από το 1998 μέχρι σήμερα τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα για τον κλάδο μας. Δε θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι υπάρχουν ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί, καθώς όλοι θα είχαν κριθεί από γραπτές εξετάσεις. Ούτε τους δανειστές δε θα έπαιρνε να ζητήσουν απολύσεις εκπαιδευτικών, αλλά θα έπρεπε να αναζητηθούν όλοι από τα υπόλοιπα υπουργεία, ειδικά όταν τίθεται ο "σκληρός" ΑΣΕΠ το πιο βασικό κριτήριο για την ένταξη σε διαθεσιμότητα. Το πολύ πολύ να είχαμε υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλους φορείς.

ΥΓ2. Η ΟΛΜΕ, οι κυβερνήσεις κλπ δεν είναι κάτι άοριστο. Είναι σχηματισμοί ανθρώπων που κάποιοι από εμάς τους αναδείξαμε τις δεκαετίες που πέρασαν. Οι πρόεδροι τους δεν είχαν κληρονομικά δικαιώματα, εκλεγμένοι από εμάς ήταν. Ας μην ρίχνουμε το φταίξιμο σε αυτούς για να νιώθουμε ανακούφιση πετώντας αλλού τις ευθύνες. Τα λάθη μας πληρώνουμε. Όσο δεν κάνουμε την αυτοκριτική μας δεν πρόκειται να ξημερώσει κάτι καλύτερο. Όταν αλλάξουμε στάση εμείς, θα αλλάξει και η ευρύτερη αντιμετώπιση της κατάστασης.

23
Για να βγάλει σε διαθεσιμότητα πρέπει να έχει υπεράριθμους.

Αν έχει 1200 οργανικές  στην επικράτεια και οι 200 είναι υπεράριθμοι καταργεί τις 200 οργανικές (με υπουργική απόφαση μόνο). Μετά αναλαμβάνουν τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ να βρουν τους υπεράριθμους.

Αν κατάλαβες όποιος δεν έχει οργανική και είναι υπεράριθμος την πάτησε.

Ο τρόπος διορισμού μετράει αφού βγείς σε διαθεσιμότητα.

Πάρε κανένα τηλ στα ΠΥΣΔΕ ή στο υπουργείο.
1. Οι νόμοι, οι υπουργικές αποφάσεις, τα προεδρικά διατάγματα, οι εγκύκλιοι κλπ καθορίζουν το τι ισχύει νομικά κάθε στιγμή, όχι οι υπάλληλοι υπηρεσιών ή οι αιρετοί σε συμβούλια. Οι τελευταίοι μπορεί να μην είναι πάντοτε επαρκώς ενημερωμένοι για διάφορους λόγους.
2. Το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις δεν έχει νομική ισχύ. Προτάθηκε αλλά δεν έχει επικυρωθεί επίσημα.
3. Ο νόμος για τις διαθεσιμότητες και η σχετική υπουργική απόφαση (2 Αυγούστου) έχουν νομική ισχύ. Ψηφίστηκαν από τη βουλή, υπογράφηκαν από τον υπουργό, δημοσιεύτηκαν επίσημα (ΦΕΚ, αριθμός πρωτοκόλλου, διαύγεια κλπ).
4. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας, άλλο η προ Ιουλίου 2013 εποχή και άλλο η μετά τον Αύγουστο 2013 εποχή.
5. Μερικές καταργήσεις οργανικών εντός ενός κλάδου δεν μπορούσαν να γίνουν πριν ψηφιστεί ο νόμος του Ιουλίου και καθοριστούν τα κριτήρια αξιολόγησης με υπουργική απόφαση, για αυτό επιλέχθηκαν οριζόντια η ΕΡΤ, οι τομείς των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, οι σχολικοί φύλακες και οι δημοτικοί αστυνόμοι. Μόνο καταργήσεις φορέων, οργανισμών και κλάδων μπορούσαν να αποφασίσουν ως τότε (βλ. άρθρα του Patreas).
6. Με το νόμο 4172/2013 περί διαθεσιμότητας και την επακόλουθη υπουργική απόφαση του ΥΔΜΗΔ περί αξιολόγησης ατομικών προσόντων μπορούν πλέον να επιλέγουν και μεμονωμένα άτομα. Σας παραπέμπω για περισσότερα στην υπουργική απόφαση (σελίδες 1-3, 6-7) και το σχετικό νόμο (άρθρο 90).
7. Τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ θα αναφέρουν απλώς αριθμό πλεοναζόντων στο υπουργείο ανά ειδικότητα. Το υπουργείο θα συγκεντρώνει τα αριθμητικά πλεονάσματα των κλάδων από τις κατά τόπους διευθύνσεις και θα προχωρά στη σύνταξη πινάκων φθίνουσας ονομαστικής κατάταξης όλων των υπαλλήλων, όπως ορίζει η απόφαση του ΥΔΜΗΔ (μοριοδότηση). Οι τελευταίοι της κατάταξης αυτής θα τίθενται σε διαθεσιμότητα. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.

http://www.ydmed.gov.gr/?p=5593
http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B%CE%A9%CE%A1%CE%A7-5%CE%A6%CE%9F

24
Απαντώντας στις ερωτήσεις όλων μας, το μοντέλο που προσπαθούν να στήσουν έχει ως εξής κατά τη γνώμη μου:

Έστω ότι η Ελλάδα έχει μόνο 2 περιφέρειες Α και Β. Χρειάζεται 1000 εκπαιδευτικούς ΠΕΧΧ σε όλη τη χώρα και έχει 1200 διορισμένους στις Α και Β. Μετά από πανελλαδική αξιολόγηση των 1200 ΠΕΧΧ σύμφωνα με τη μοριοδότηση του Υπ.Διοικ.Μεταρρύθμισης, εντάσσονται σε διαθεσιμότητα οι 200. Οι 200 θα βρεθούν κατά βάση από τους διορισμένους με πίνακες ή επετηρίδα. Οι διορισμένοι με ΑΣΕΠ δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα. Απομένουν τότε 1000, όσοι δηλαδή χρειάζονται για να καλύψουν τις περιφέρειες Α και Β.

Μπορεί όμως η Α περιφέρεια να χρειάζεται 600 και η Β 400 ΠΕΧΧ, αλλά μετά τις διαθεσιμότητες η Α να έχει 500 και η Β 500. Σε αυτή την περίπτωση γίνονται υποχρεωτικές μεταθέσεις των 100 από τη Β στην Α, σύμφωνα με το ΠΔ του Υπ.Παιδείας. Είτε τις ονομάσουν υποχρεωτικές μεταθέσεις είτε διαφορετικά η διαδικασία θα είναι παρόμοια. Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις επηρεάζουν κυρίως τους διορισμένους με ΑΣΕΠ καθώς έχουν τα λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας (και ίσως βρίσκονται στη διάθεση χωρίς οργανική με 12 ώρες), τόσο σε σχέση με τους εναπομείναντες διορισμένους με επετηρίδα όσο και σε σχέση με τους διορισμένους με πίνακες.

Θα προσπαθήσει δηλαδή το υπουργείο παιδείας να θέσει εκτός συστήματος όσους διορίστηκαν παλιότερα εκτός ΑΣΕΠ και έχουν σήμερα τα λιγότερα προσόντα συγκρίνοντας τους κυρίως με αντίστοιχους συναδέλφους. Σε επόμενο στάδιο θα μεταθέτει/μετατάσσει υποχρεωτικά κυρίως τους διορισμένους μέσω ΑΣΕΠ εφόσον πλεονάζουν στην περιοχή τους, διατηρώντας σε αυτές τις περιοχές τους διορισμένους εκτός ΑΣΕΠ με αυξημένα προσόντα.

Εν ολίγοις, διορίστηκες παλιά εκτός ΑΣΕΠ και δεν έχεις σήμερα αυξημένα πιστοποιημένα προσόντα (μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.α.); Αυξημένος κίνδυνος για διαθεσιμότητα. Διορίστηκες μέσω ΑΣΕΠ και έχεις λίγα χρόνια προϋπηρεσίας; Αυξημένος κίνδυνος για υποχρεωτική μετάταξη/μετάθεση. Διορίστηκες εκτός ΑΣΕΠ αλλά έχεις σήμερα αυξημένα πιστοποιημένα προσόντα ή μέσω ΑΣΕΠ αλλά έχεις πλέον πολλά χρόνια προϋπηρεσίας; Μάλλον δεν κινδυνεύεις ιδιαίτερα, μέχρι νεοτέρας.

Έστω 3 εκπαιδευτικοί ΠΕΧΧ στην περιφέρεια Α. Οι δύο σε σχολείο με οργανική και ο ένας στη διάθεση της περιφέρειας. Με το τοπίο που διαμορφώνουν, αν η ειδικότητα ΠΕΧΧ πλεονάζει πανελλαδικά και ένας από τους τρεις πρέπει να βγει στη διαθεσιμότητα, φεύγει κατά προτεραιότητα όποιος δεν διορίστηκε με ΑΣΕΠ - ανεξάρτητα αν είχε οργανική σε σχολείο ή ήταν στη διάθεση. Απομένουν δύο εκπαιδευτικοί ΠΕΧΧ στην περιφέρεια. Αν πλεονάζει κάποιος από τους 2 στην περιφέρεια, φεύγει με υποχρεωτική μετάθεση σε άλλη περιφέρεια αυτός που δεν έχει οργανική με 12 ώρες ή δεν έχει 12ετή υπηρεσία.

Όσοι α) διορίστηκαν με ΑΣΕΠ, β) έχουν οργανική με πολλές ώρες, γ) έχουν 13 έτη προϋπηρεσία, και συγχρόνως είναι βέβαιοι ότι δεν πρόκειται δ) να καταργηθεί ο κλάδος τους, ε) να αλλάξει ο τύπος ("Νέου") σχολείου στο οποίο διδάσκουν, στ) να καταργηθεί το μάθημα τους σε αυτόν τον τύπο σχολείου ή να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας του, ζ) να συγχωνευτεί το σχολείο τους με άλλο όμορο, η) να διευρυνθούν οι αναθέσεις μαθημάτων, αυτοί μπορούν να αισθάνονται απολύτως ήσυχοι σήμερα. Για μεγαλύτερη σιγουριά στο μέλλον, προτείνεται ένα διδακτορικό σε συνδυασμό με οικογένεια με τέσσερα ανήλικα παιδιά εκ των οποίων τουλάχιστον ένα μέλος ΑΜΕΑ. Αλλά και πάλι αν έχουν ένα στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας και μπει νέος όρος σε προσεχές μνημόνιο για αναστολή πλειστηριασμών κανείς δεν αποκλείει τον εξαναγκασμό τους σε "υποχρεωτική μετάθεση" προς εύρεση νέας στέγης.

ΥΓ1. Όλα αυτά ξεκίνησαν βέβαια με το συμφωνημένο μνημόνιο με την τρόικα που αναφέρεται ρητά σε διαθεσιμότητες και απολύσεις συνολικά στο δημόσιο με αριθμούς. Ωστόσο, στο μνημόνιο δεν αναφέρονται ποσοστώσεις αποχωρήσεων ανά υπουργείο-φορέα. Συνεπώς, οι αριθμοί απολύσεων ανά υπουργείο και η αύξηση ωραρίου αποτελούν ελληνικές προτάσεις και αποφάσεις εκτός μνημονιακών όρων.
ΥΓ2. Έχουμε πολλούς καθηγητές ανά μαθητή σε σχέση με την Ευρώπη. Πόσα μικρά κατοικήσιμα νησιά έχουν οι χώρες αυτές; Βγάλτε εκτός τα νησιωτικά σχολεία, υπολογίστε ξανά την αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή στην Ελλάδα και ελάτε μετά να συζητήσουμε για το πόσοι πλεονάζουν. Κανένα δελτίο τύπου ότι ανέπτυξε τέτοια επχειρήματα το Υπ.Παιδείας στις συζητήσεις με την τρόικα υπάρχει;

25
Κάπως off topic, αλλά πρέπει να το πω: μήπως θα έπρεπε οι πολύτεκνοι να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από την πολιτεία και όχι με ευνοϊκούς διορισμούς? Εξηγούμαι: γενναίες φορολογικές απαλλαγές, γενναία επιδόματα τέκνων και άλλα. Και πάντα όλα αυτά με εισοδηματικά κριτήρια!
Κοινωνική μέριμνα οικογενειών και πολυτέκνων στην ΕΕ (προνομιακός διορισμός στην εκπαίδευση και εξαίρεση από διαθεσιμότητα ή κοινωνικά επιδόματα;). Η Γερμανία και η Αυστρία δεν είναι δύο τυχαίες χώρες. Είναι δύο από τις χώρες που μας δανείζουν και έχουν υψηλή πιστοληπτική ικανότητα. Είναι δηλαδή δύο χώρες που δανείζονται πάμφθηνα από τις αγορές και την ΕΚΤ και δανείζουν έπειτα την Ελλάδα με υψηλότερο επιτόκιο (έχουν ίδιο νόμισμα με εμάς, αλλά καλύτερες οικονομίες). Αν λάβουμε υπόψη τη διαφορά επιτοκίων και το κοινό νόμισμα δεν υπάρχει περίπτωση να τις πλησιάσουμε ποτέ σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας (εκτός κι αν υπάρξει ευρωομόλογο με κοινό επιτόκιο για όλη την ΕΕ). Τι κάνουν τα χρήματα που κερδίζουν από τους τόκους της Ελλάδας, της Ισπανίας κ.α.; Πόσα χρήματα παίρνουν οι οικογένειες και οι άνεργοι (απολυμένοι) εκεί;

Γερμανία:
Επίδομα τέκνου
Το επίδομα τέκνου ανέρχεται στα 184 ευρώ για τα πρώτα δύο παιδιά, στα 190 ευρώ για το τρίτο παιδί και στα 215 ευρώ για το τέταρτο και τα επόμενα παιδιά.

Τακτική παροχή ανεργίας
Το  ύψος  των  παροχών  εξαρτάται  από  τον  μισθό  σας,  τη  φορολογική  κλίμακα  που αναγράφεται στη φορολογική σας καρτέλα και από το εάν έχετε ή όχι παιδιά. Για  τον υπολογισμό της παροχής λαμβάνεται υπόψη το μέσο ημερομίσθιο  κατά τον τελευταίο χρόνο. Η παροχή μπορεί να φτάσει κατ' ανώτατο όριο τα 5.500 ευρώ τον μήνα στα παλαιά ομόσπονδα κράτη και τα 4.800 ευρώ τον μήνα στα νέα ομόσπονδα κράτη.
Οι δικαιούχοι με παιδιά λαμβάνουν το 67% των καθαρών αποδοχών, ενώ οι δικαιούχοι χωρίς παιδιά το 60% των καθαρών αποδοχών. Η  διάρκεια  των  παροχών  εξαρτάται  από  την  περίοδο  εισφορών  και  την  ηλικία  με μέγιστη διάρκεια τους 24 μήνες.

http://ec.europa.eu/employment_social/empl_portal/SSRinEU/Your%20social%20security%20rights%20in%20Germany_el.pdf

Αυστρία:
Επίδομα τέκνου
Το  επίδομα  τέκνου  ανέρχεται  σε  105,40  ευρώ  το  μήνα  ανά  τέκνο.  Το  ποσό  αυτό αυξάνεται  με  την  ηλικία  του  τέκνου:  στην  ηλικία  των  3  ετών  στα  112,70  ευρώ,  στην ηλικία των 10 ετών στα 130,90 ευρώ και στην ηλικία 19 ετών στα 152,70 ευρώ).
Από  την  1η  Ιανουαρίου  2008,  το  μηνιαίο  συνολικό  ποσό  των  επιδομάτων  τέκνου αυξήθηκε κατά 12,80 ευρώ για δύο τέκνα, 47,80 ευρώ  για τρία τέκνα, 97,80 ευρώ για τέσσερα τέκνα και 50,00 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο.

Παροχές ανεργίας
Οι παροχές ανεργίας υπολογίζονται βάσει των μέσων αποδοχών του τελευταίου πλήρους ημερολογιακού έτους με ορισμένο ανώτατο όριο (4.230 ευρώ το μήνα). Οι ειδικές πληρωμές  (13ος και 14ος μισθός) λαμβάνονται υπόψη  κατ’αναλογία. Το βασικό ποσό αντιστοιχεί στο 55 % του ημερησίου καθαρού εισοδήματος με ορισμένη διακύμανση  (ανάλογα με το εάν καταβάλλονται οικογενειακά επιδόματα).
http://ec.europa.eu/employment_social/empl_portal/SSRinEU/Your%20social%20security%20rights%20in%20Austria_el.pdf

ΥΓ. 13ος και 14ος μισθός στην Αυστρία του 2012; Μόνο η Ελλάδα δεν υποτίθεται ότι είχε 13ο και 14ο μισθό;

26
Τελικά τι έχει γίνει με την δεύτερη ώρα στα γυμνάσια; Γιατί η ΠΕΚΑΠ δεν επιδιώκει στην τρίτη γυμνάσιου να δίνεται πιστοποιητικό τύπου ecdl; Παλιότερα λέγανε οι super duper πληροφορικοί (αυτοί που τώρα συνωστίζονται – σφάζονται για μια θέση στο δημοτικό) ότι δεν είναι αντάξιο της ειδικότητας μας. Ισχύει και τώρα αυτή η αντίληψη;
Είναι πολλά τα λεφτά... Αντί να απαιτήσουν οι 1.500.000 άνεργοι να το κάνει αυτό η πολιτεία μέσα από τα σχολεία για να βοηθηθούν οι οικογένειες τους, τα ρίχνουν στους καθηγητές επηρεασμένοι από τα ΜΜΕ. Η ΠΕΚΑΠ είναι όπως και η ΟΛΜΕ πολύ κατώτερη των περιστάσεων.

Τι καλύτερο για την ελληνική οικογένεια, να μην χρειάζεται να πληρώνει φροντιστήρια για πληροφορική αλλά ακόμα και για αγγλικά ή γαλλικά – γερμανικά. Ποιος θα έλεγε όχι σε κάτι τέτοιο; Γιατί δεν το επικοινωνούμε προς τα έξω; Και ας το κάνουμε καλύτερο και από ecdl. Ακόμα βαθύτερες γνώσεις. Όχι μόνο κειμενογράφος και υπολογιστικά φύλλα. Τόσα χρόνια σε δημοτικά και γυμνάσια, μπορούμε να καταφέρουμε θαύματα.
Η ανάπτυξη στην Ελλάδα θα έρθει όταν απολυθούν οι καθηγητές πληροφορικής και ξένων γλωσσών στα σχολεία. Πώς; Έχοντας 1.500.000 ανέργους, τα παιδιά αυτών δε μπορούν να πηγαίνουν σε φροντιστήρια ή σεμινάρια για πληροφορική και ξένες γλώσσες. Με χιλιάδες νέους να μη μπορούν να αποκτήσουν χρήσιμες δεξιότητες θα πάμε μπροστά. Εκτός κι αν το κράτος έχει σκοπό να διαλύσει τη δημόσια εκπαίδευση για να επιδοτεί τη συμμετοχή μαθητών σε ιδιωτικά φροντιστήρια και σχολές ή να απολύσει τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για να τους χρησιμοποιεί ως ωρομίσθιους. Αν έχουν τέτοια πρόθεση να βγουν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες πρωθυπουργός και υπουργοί να το πουν ευθέως χωρίς non paper στους 1.500.000 ανέργους, αρκετοί εκ των οποίων ενδέχεται να είναι και γονείς, και στους 150.000 εκπαιδευτικούς. Και να προσέλθουν 11 Σεπτέμβρη σε σχολεία για να το ανακοινώσουν μέσω ζωντανής σύνδεσης, όχι μέσα Ιουλίου.

Στο τεχνολογικό λύκειο αλήθεια πάμε με καμιά πρόταση; Πάλι προγραμματισμός – δίκτυα; Καμιά καινούργια – φρέσκια ιδέα; Καμιά δημιουργία ιστοσελίδας, επεξεργασία εικόνας, πολυμέσα, εφαρμογές για κινητά, παιχνίδια; Βέβαια ποιος θα τα διδάξει αυτά; Ο θεολόγος σεμιναριούχος;
Να πάμε με προτάσεις λοιπόν. Να διδάσκουν πληροφορική σε ένα πραγματικά αναβαθμισμένο τεχνολογικό λύκειο μόνο όσοι κατέχουν αυξημένα προσόντα (τουλάχιστον βασικό πτυχίο). Να συνδυαστεί ο τομέας πληροφορικής με το project, ώστε με τη συμμετοχή ικανών συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων να υλοποιούνται διαθεματικά έργα με στόχευση την ανάπτυξη εφαρμογών: α) ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και β) δία βίου μάθησης. Αντί να υπερτιμολογούμε έργα που δίνονται σε ιδιώτες για την α) αναβάθμιση του δημοσίου και β) την επιμόρφωση γονέων/ενηλίκων να γίνεται σχετική δουλειά στα σχολεία. Να παράγουν δηλαδή οι μαθητές πληροφορικής ενός σύγχρονου τεχνολογικού λυκείου, υπό την καθοδήγηση ενός ικανού σε γνώσεις, διδακτικές μεθόδους και διαχείριση έργων καθηγητή πληροφορικής καινοτόμες ιδέες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και υλικό εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Όταν θα λαμβάνει ένας τέτοιος μαθητής πτυχίο πληροφορικής από το τεχνολογικό λύκειο να έχει εκτός από τους βαθμούς στο βιογραφικό του και αναφορές στα έργα στα οποία έχει συμμετάσχει κατά τη φοίτηση του, με περιγραφή καθηκόντων - αρμοδιοτήτων σε αυτά. Όλα αυτά απαιτούν όμως μακροχρόνιο σχεδιασμό, προγραμματισμό, όραμα, πλάνο, βούληση, πίστη στη δημόσια εκπαίδευση, αξιοκρατική αξιολόγηση και εκ βάθρων αλλαγές σε αναλυτικά προγράμματα κλπ. Και όχι ράβε-ξήλωνε, πειραματισμούς και οριζόντιες ρυθμίσεις με το που αλλάζει ένας υπουργός, ακόμα και της ίδιας κυβέρνησης. Απαιτούν επίσης καθηγητές με υψηλό επίπεδο και αφιέρωση αρκετών ωρών για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων (η αύξηση ωραρίου προφανώς δε βοηθάει). Φυσικά και καλύτερους μισθούς για να μην εξαναγκάζονται σε δεύτερη απασχόληση. Στη Φινλανδία τα ιδιωτικά σχολεία είναι ελάχιστα και από όσα γνωρίζω δεν καταβάλλονται δίδακτρα (εκεί η κατοχή μεταπτυχιακού είναι βασικό προαπαιτούμενο για το διορισμό εκπαιδευτικού, πόσο μάλλον το βασικό πτυχίο στο αντικείμενο). Τέλος, για τα καλύτερα έργα να προβλέπεται ηθική βράβευση των συμμετεχόντων, χρηματικά έπαθλα ενίσχυσης των προσπαθειών, υποτροφίες αριστείας, εκπροσώπηση σε διεθνείς διοργανώσεις και κίνητρα ανάπτυξης της νεανικής επιχειρηματικότητας. Πολλές από τις πρόσφατες καινοτομίες διεθνώς οφείλονται σε μαθητές και φοιτητές πληροφορικής. Πρότυπα για τη νεολαία μας να αποτελούν η αριστεία και η συνεργασία για την επίτευξη κοινού σκοπού αντί του ανταγωνισμού των πανελλαδικών. Η αριστεία και η συνεργασία πρέπει πρώτα να επιτευχθεί στους εκπαιδευτικούς για να μεταδοθεί μετά στους μαθητές. Τότε να είσαστε βέβαιοι ότι θα έρθουν με το μέρος μας τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τους.

Τουλάχιστον η πιστοποίηση για τα γυμνάσια ας ξεκινήσει άμεσα. Το 100% των μαθητών, των οικογενειών θα τη στηρίξει. Αφού η ΟΛΜΕ επιλέγει Φωτόπουλους, Μπαλασόπουλους και ΕΡΤ για συμμάχους, εμείς ας επιλέξουμε την κοινωνία έτσι για αλλαγή.
Όταν πάψει το συνδικαλιστικό μας όργανο, το οποίο εμείς αναδεικνύουμε, να υπερασπίζεται τις ΔΕΚΟ των αμφιλεγόμενης αξιοκρατίας προσλήψεων επειδή απλά και μόνο υπάρχουν σε αυτές δημόσιοι υπάλληλοι θα μπορούμε να αρχίσουμε να μιλάμε για άλλο επίπεδο στην εκπαίδευση. Υπόψη δε μπορείς να αξιολογήσεις εκπαιδευτικό με μόνο κριτήριο π.χ. το πώς τα πήγαν οι μαθητές του στις πανελλαδικές. Γιατί δε λαμβάνεις υπόψη το αρχικό επίπεδο των μαθητών που παρέλαβε στην αρχή της χρονιάς και τα κενά που είχαν, το γενικό κλίμα - πολιτική του εκάστοτε σχολείου, το πότε παρουσιάστηκε και ξεκίνησε να διδάσκει και πολλά άλλα. Η αξιολόγηση πρέπει να περιλαμβάνει χρονικά ορόσημα όπου θα μετράται η πρόοδος η μη του μαθητικού δυναμικού, των εκπαιδευτικών, των σχολικών μονάδων, των διευθύνσεων, των περιφερειών και του υπουργείου. Όταν δεν υπάρχει πρόοδος σε μεμονωμένες περιπτώσεις ενός επιπέδου οι ευθύνες θα βαραίνουν αυτές τις περιπτώσεις. Όταν δεν υπάρχει γενική πρόοδος σε ένα επίπεδο οι ευθύνες θα βαραίνουν το ανώτερο επίπεδο. Τη στιγμή που μιλάμε πάντως δεν υπάρχει γενική πρόοδος οπότε μαντέψτε ποιους βαραίνουν οι ευθύνες.

Αλλά και να μην το έχουν καταφέρει. Κανένα πρόβλημα. Προς θεού. Ο μόνιμος δημόσιος υπάλληλος είναι κάτι ιερό. Δεν πρέπει να αξιολογείται. Μόνο να πληρώνεται.
Νομίζω ότι ήδη απάντησα εν μέρει. Ο υπάλληλος βεβαίως και να αξιολογείται. Με διαφανείς διαδικασίες, ανοιχτές στον οποιονδήποτε πολίτη, αξιοκρατικά κριτήρια πανελλαδικής εμβέλειας από ανεξάρτητες αρχές και όχι τοπικούς φορείς και εφόσον κρίνεται ανεπαρκής 2-3 φορές να απομακρύνεται (για να έχει περιθώριο λάθους ή βελτίωσης στο ενδιάμεσο διάστημα). Αν πάλι κρίνεται πολύ καλός να επιβραβεύεται και οικονομικά και βαθμολογικά. Χωρίς οριζόντια μέτρα - περικοπές, ξαφνικούς θανάτους ολόκληρων κλάδων και τα συναφή. Σημείωση: όταν λέμε υπάλληλο εννοούμε και το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα στελέχη της διοίκησης.

27
Με τέτοια εργασιακή αβεβαιότητα, άντε να κάνεις οικογένεια! Δύσκολο τόλμημα, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση!
Η ερώτηση "είσαι διαθέσιμος/η", προς αποφυγή μελλοντικών παρεξηγήσεων, θα πρέπει να συμπληρώνεται εφεξής με την κατάλληλη διευκρίνιση αν αφορά την προοπτική οικογένειας ή την τρέχουσα επαγγελματική κατάσταση.

28
Μια ερώτηση. η επιστράτευση έχει λήξει? Συνάδελφος αποσπασμένος στο υπουργείο, μου είπε ότι ο υπουργός δεν έχει υπογράψει την απόφαση. Τι ισχύει?

Η απόφαση έχει βγει ήδη σε ΦΕΚ (ΦΕΚ 1635 Β/2-7-2013)
http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEaosRGzKxO6XdtvSoClrL8Tq6rbLkT5HQliYHTRwL0-OJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Mmc8Qdb8ZfRJqZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtXdg1PNLKuQqJrd4rksPL1FWZfSC5S8Zb4_TQqP2ysXi
Αρα ειμαστε ακομα επιστρατευμένοι αφου ο υπουργός δεν έχει υπογράψει ακόμα την απόφαση αν και σύμφωνα με το φεκ είναι εξουσιοδοτημένος.

Πρόταση για τροποποίηση λήμματος στη Βικίπαιδεια:
Ελλάδα: η χώρα στην οποία μπορεί να είσαι επιστρατευμένος για παροχή υπηρεσιών τη στιγμή που μαθαίνεις ότι βγαίνεις σε διαθεσιμότητα γιατί πλεονάζεις.

Σελίδες: 12345

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160951
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 30
Επισκέπτες: 464
Σύνολο: 494

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.