Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Geo75

Σελίδες: 1234 ... 6
15
Βρε josua από που βγαίνει από τα γραφόμενα μου ότι επιθυμώ, περιμένω ή είμαι σίγουρος για το κουπόνι;
Απλά επισήμανα την κατεύθυνση που παίρνουν τα πράγματα στην εκπαίδευση και ζήτησα να κάνουμε μια συζήτηση πάνω σε αυτό. Με ενδιαφέρει σαν γονέας και σαν εκπαιδευτικός. Τόσο απλά.

Άποψη έχω φυσικά για το τι θέλω, αλλά δεν την έχω εκφράσει.

Στο πρώτο ποστ μου έγραψα "Καλησπέρα, βλέπω ότι κάποιος είχε ανοίξει παλαιότερα αυτό το θέμα με το εκπαιδευτικό κουπόνι. Οι πληροφορίες του άρθρου αυτού είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Εδώ και μια εβδομάδα έπεσε στην αντίληψή μου η "συνέχεια" της ιστορίας αυτής. Είναι ένα άρθρο του κ Δημήτρη Τσιριγώτη. Πιστεύω ότι εκεί πάει το πράγμα. Μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο ακόμα αλλά δεν το αποφεύγουμε. Στο άρθρο δίνει πάρα πολλά στοιχεία και λεπτομέρειες.

Τι άποψη έχετε;"

Από το παραπάνω βγάζεις συμπέρασμα ότι θέλω το κουπόνι, ότι δεν το θέλω ή ότι απλά με προβληματίζει και θέλω να δω εάν προβληματίζονται και άλλοι; Το ότι πιστεύω ότι στο τέλος, μετά από Χ χρόνια, θα πάμε σε ένα τέτοιο σύστημα δεν σημαίνει ότι το επιθυμώ...

16
josua γι αυτούς τους λόγους έκανα την αρχική ανάρτηση και στο καπάκι μου απάντησε ότι είναι ανεφάρμοστο κλπ κλπ. Ψάχνοντας το λίγο είδες που βρίσκεις και εσύ την "κατεύθυνση" που παίρνουν τα πράγματα!

Για εμένα ο Λοβέρδος θα είναι αυτός ο οποίος θα "κάνει έργο" προς την κατεύθυνση του κουπονιού.
Κάτσε μην δούμε καμία έκπληξη και δεν κάνει απλά έργο αλλά βάλει και θεμέλια στο θέμα...

Επίσης με το σύστημα του κουπονιού όλοι οι συνδικαλιστές θα βρουν καταφύγιο στις νέες θέσεις που θα ανοίξουν των ελεγκτών και συμβούλων (γιατί ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται απαραίτητα συνεχή επόπτευση) οπότε δεν θα μου κάνει εντύπωση εάν απλά όλοι αυτοί από τους οποίους περιμένεις "δράση" απλά δεν... δράσουν!   

17
greedo αναφέρθηκα στο ΣΥΡΙΖΑ γιατί, σύμφωνα και με τις τελευταίες εκλογές, είναι το μόνο κόμμα που μπορεί να ηγηθεί ενός καινούργιου σχηματισμού και να κάνει κυβέρνηση. Οπότε δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες ότι δεν αναφερόσουν στον ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη θες να φύγει η τωρινή κυβέρνηση! Τέλος πάντων, η ουσία της ερώτησης δεν αλλάζει και τόσο. Οπότε στην ερώτηση απλά αντικατέστησε το συγκεκριμένο κόμμα και βάλε ότι θέλεις! Σε ότι αφορά το «ελπίζουμε» δεν νομίζεις ότι είναι πολύ γενικό και κάπως αφηρημένο; Όπως και να έχει, συζήτηση να κάνουμε…

josua θα διαφωνήσω μαζί σου στο ότι επειδή μας καίει αυτήν την στιγμή το Α θέμα δεν θα ασχοληθούμε με το Β. Επίσης θα συμφωνήσω στο ότι το κουπόνι έχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με την μορφολογία και τις δυσπρόσιτες περιοχές κλπ. Την απάντηση στην δίνει ο panos2. Λύσεις υπάρχουν σε τέτοια προβλήματα. Τώρα, σχετικά με το εάν ο Έλληνας πολίτης θα εμπιστευτεί το νέο σύστημα… μου κάνει εντύπωση που θεωρείς ότι το σύνολο των γονέων θα ήταν αρνητικό! Εγώ, αντίθετα, πιστεύω ότι συντριπτικά ο μέσος Έλληνας όχι μόνον θα αγκαλιάσει ένα τέτοιο σύστημα αλλά θα ενθουσιαστεί κιόλας! Όχι μόνον θα χαρεί που θα έχει την επιλογή να πάει όπου θέλει (ακόμα και σε ιδιωτικό με λίγα λεφτά παραπάνω!) το παιδί του αλλά, πρόσεξε καλά αυτό που θα πω τώρα, θα τιμωρήσει και τον «τεμπέλη» εκπαιδευτικό του ΔΤ παίρνοντας το παιδί του από το «κακό» σχολείο, το οποίο με τέτοιες ενέργειες μπορεί στο τέλος να μπει λουκέτο  και να χάσει και την θέση του ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός. Βάζεις, δηλαδή, με το νέο σύστημα τον γονέα σε ισχυρότερη θέση από ότι ήταν παλαιότερα!

Panos2 ευχαριστώ για το πόστ σου. Πάντα μου άρεσε να διαβάζω απόψεις ανθρώπων που έχουν φύγει στο εξωτερικό και έχουν βιώσει αυτά για τα οποία συζητάμε από πρώτο χέρι. Συμφωνώ μαζί σου, όπως έγραψα και παραπάνω, ότι πολλοί γονείς θα πάρουν τα παιδιά τους να τα πάνε στα ιδιωτικά. Πολύ εύστοχη επίσης και η τελευταία σου παράγραφος. Αυτός είναι και ο λόγος που άνοιξα την συζήτηση σχετικά με το κουπόνι.

Έχεις δίκιο, δεν συντάσσεις εσύ την έκθεση. Περισσότερο σε εμπιστεύομαι από αυτούς που κυβερνάνε!

18
Καλησπέρα και πάλι, δηλαδή greedo πιστεύεις ότι με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα συμβεί κάτι τραγικά διαφορετικό στην εκπαίδευση; Από περιέργεια τι νομίζεις ότι θα κάνει η νέα κυβέρνηση αυτή στο εκπαιδευτικό σύστημα; Φαντάζομαι ότι μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα προωθήσει το κουπόνι, αλλά ίσως έχεις κάποια ιδέα και για το τι μπορεί να κάνει χοντρικά στην εκπαίδευση. Θα δώσει παραπάνω από το ΑΕΠ; Θα προσλάβει κι άλλους εκπαιδευτικούς; Θα αυξήσει την μισθό τους;

19
anemoni πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη σου ότι έρχονται τα "κουπόνια" στα σίγουρα! Το ίδιο λέει και ο greedo θεωρώντας το "πολύ σοβαρό" θέμα. Απλά μου έχει κάνει εντύπωση που ενώ λέτε ότι έρχονται τέτοια μέτρα, τα οποία αλλάζουν σαν πυρηνική βόμβα το τοπίο στην εκπαίδευση, δεν έχω δει κάποιο προβληματισμό σχετικά με το θέμα.

Είναι επίσης πασιφανές ότι για να συμβεί αυτό έπρεπε να γίνουν κάποια πράγματα πριν, καταγραφή δεδομένων και λειτουργεί του my school, έναρξη της αξιολόγησης κλπ, τα οποία το 2011 (το πρώτο άρθρο στην αρχή του πόστ αυτού) δεν είχαν γίνει ενώ σήμερα όλα αυτά τα βήματα έχουν γίνει η είναι θέμα ενός έτους να ολοκληρωθούν! Με άλλα λόγια, στο επίπεδο της οργάνωσης είναι έτοιμοι ή σχεδόν έτοιμοι. Μου έχει κάνει λοιπόν εντύπωση που δεν μιλάει κανένας γι αυτό το θέμα! Ελπίζω να καταλαβαίνουμε ότι σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο αλλάζουν ολοκληρωτικά πάρα πολλές πτυχές του επαγγέλματος με κυριότερα να είναι φυσικά ο τρόπος διορισμού, οι ώρες απασχόλησης, οι γενικότερες συνθήκες εργασίας και το μισθολογικό (προς το χειρότερο φαντάζομαι ΟΛΑ).

 

20
josua τι εννοείς να μην αναπαράγουμε το θέμα; Ο στρουθοκαμηλισμός δεν είναι λύση όταν πας να πάθεις κάτι.

Επίσης καταστροφολογία δεν είναι ακριβώς μιας και η ανάγκη για εκπαιδευτικούς θα συνεχίσει να υπάρχει, απλά θα αλλάξουν οι όροι παροχής των υπηρεσιών τους.

Αναφέρεις ότι δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία ευρωπαϊκή χώρα. Το άρθρο εμπεριέχει ψευδή στοιχεία;
"θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α."

Τέλος, τι σχέση έχει εάν τελειώνει η θητεία της τρέχουσας κυβέρνησης; Πρώτον έχουν άλλα δύο χρόνια μπροστά τους, δεύτερον μην είσαι σίγουρος επειδή έκανε μια διαφορά ο ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές ότι θα την επαναλάβει στις βουλευτικές, τρίτον και να βγει πρώτο κόμμα και πάλι θα πρέπει να συνεργαστεί με κάποιο κόμμα για να αναλάβει την εξουσία (με ποιο;). Εγώ σου λέω ότι θα βγει πρώτο κόμμα αλλά δεν θα καταφέρει να κάνει κυβέρνηση. Δεν νομίζω ότι θα γλυτώσουμε εύκολα από την ΝΔ και τα δεκανίκια της...

21
Καλησπέρα, βλέπω ότι κάποιος είχε ανοίξει παλαιότερα αυτό το θέμα με το εκπαιδευτικό κουπόνι. Οι πληροφορίες του άρθρου αυτού είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Εδώ και μια εβδομάδα έπεσε στην αντίληψή μου η "συνέχεια" της ιστορίας αυτής. Είναι ένα άρθρο του κ Δημήτρη Τσιριγώτη. Πιστεύω ότι εκεί πάει το πράγμα. Μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο ακόμα αλλά δεν το αποφεύγουμε. Στο άρθρο δίνει πάρα πολλά στοιχεία και λεπτομέρειες.

Τι άποψη έχετε;


"Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο


Όλα δείχνουν ότι το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία θα δοθεί με όπλο το εκπαιδευτικό κουπόνι (School voucher ) που συνδυάζεται με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τις οικογένειες των μαθητών. Στο τέλος του κειμένου θα σας πω μία ιστορία που θα μοιάζει με ιστορία συνωμοσίας .Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από τη στιγμή που αναφέρεται σε συνωμότες .Για εκείνους που συνωμοτούν εις βάρος της δωρεάν και δημόσιας παιδείας της χώρας.

Τι είναι το εκπαιδευτικό κουπόνι (voucher)

Το εκπαιδευτικό κουπόνι θα δίνεται στους γονείς κάθε παιδιού και θα αντιστοιχεί στα έξοδα της φοίτησής του για ένα έτος .Οι γονείς θα αναζητούν το καλύτερο σχολείο για το παιδί τους σε μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα περιέχει όλα τα στοιχεία των σχολείων της χώρας. Αν επιλέξουν ιδιωτικό σχολείο προφανώς θα πληρώνουν τη διαφορά .Στην αρχή κάθε εκπαιδευτικού έτους ο κάθε διευθυντής σχολείου θα πηγαίνει στην τράπεζα με τα κουπόνια που θα έχει καταφέρει να μαζέψει και θα τα εξαργυρώνει σε χρήματα. Με τα χρήματα αυτά θα πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου του (μισθοί εκπαιδευτικών , ρεύμα, νερό, τηλέφωνο ,κτιριακή συντήρηση ,πετρέλαιο , εξοπλισμός εποπτικών μέσων κ.α).Κοντολογίς το κάθε σχολείο θα έχει το δικό του budget  (ανάλογα με τον αριθμό των εγγραφών ) και με αυτό θα πρέπει να  καλύπτει όλα τα λειτουργικά έξοδα για ένα έτος, σα να ήταν μια αυτόνομη επιχείρηση.

Επειδή παρακάτω θα ακούσετε πράγματα εξωφρενικά που θα δυσκολεύεστε να πιστέψετε θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α. Επίσης αναρωτηθείτε πόσο δύσκολο ήταν πριν από 3-4 χρόνια να πιστέψετε κάποιες φωνές που μίλαγαν για αύξηση ωραρίου , για απολύσεις , για συγχώνευση σχολείων και για μείωση μισθών.

Θεωρία συνομωσίας ή πράξεις συνωμοτών

Ποιες είναι όμως οι αιτίες που η κυβέρνηση φαίνεται ότι μελετά πολύ σοβαρά την εφαρμογή του μοντέλου του εκπαιδευτικού  κουπονιού  ; Η απάντηση βρίσκεται στην παροιμία « με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»: Από τη μία θα δώσει ένα νέο κτύπημα στο κοινωνικό κράτος ( συρρίκνωση δημόσιας παιδείας) και από την άλλη θα ευνοήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα και τους αγαπημένους της «σχολάρχες»(δίνοντάς τους κρατική χρηματοδότηση αφού οι γονείς θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το voucher και στα ιδιωτικά σχολεία).

Α)  ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το κλειδί της όλης υπόθεσης είναι να μεταφέρει την ευθύνη για το ποια δημόσια σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν και ποια θα κλείσουν στους γονείς. Δίνοντας σε εκείνους το δικαίωμα επιλογής σχολείου ( χωρίς κανένα πλέον γεωγραφικό όριο που υπήρχε μέχρι σήμερα και που επέτρεπε στα παιδιά να φοιτούν μόνο σε σχολεία της περιοχής κατοικίας τους) ουσιαστικά θα τους βάζει να ψηφίζουν ποια σχολεία είναι καλά( πολλές επιλογές γονέων)  και ποια είναι κακά .Φυσικά τα κακά σχολεία θα λειτουργούν με χαμηλό ετήσιο budget και τελικά θα κλείνουν αφού δεν θα έχουν αρκετούς πελάτες. Ουσιαστικός λοιπόν στόχος είναι το κάθε σχολείο να λειτουργεί σα μια αυτόνομη επιχείρηση που το μέλλον της θα κρίνεται από τις πωλήσεις της (εγγραφές μαθητών).Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα ανήκουν σε ένα σχολείο που θα αναγκαστεί να κλείσει λόγω χαμηλής ζήτησης από τους γονείς το υπουργείο έχει φροντίσει να πάρει τα μέτρα του. Μέχρι σήμερα αυτοί οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονταν « υπεράριθμοι» και το υπουργείο παιδείας ήταν υποχρεωμένο να τους διασφαλίσει νέο σχολείο για να εργαστούν και μάλιστα κατά προτεραιότητα σε σχέση με άλλες χαρακτηρισμένες ομάδες ( από μετάθεση , διάθεση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, κλπ).Από εδώ και στο εξής αυτοί οι εκπαιδευτικοί απλά θα απολύονται αφού το υπουργείο παιδείας έχει σκοπό να νομοθετήσει την υπαγωγή των οργανικών θέσεων κατευθείαν στα σχολεία .Ήδη έχει εξαγγείλει ότι μέχρι τις αρχές του Ιουλίου του 2014 θα δοθεί οργανική θέση σε συγκεκριμένο σχολείο ,και μάλιστα χωρίς περιορισμό ωρών,  σε όλους τους εκπαιδευτικούς .Ας καταλάβουμε ότι αυτό είναι μόνο το «τυράκι της φάκας».

Βέβαια για να διευκολυνθεί  η εφαρμογή του εκπαιδευτικού  κουπονιού  έχει γίνει μια απίστευτη προετοιμασία από πλευράς του υπουργείου παιδείας.(αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση, σύστημα καταγραφής δεδομένων my school, σταθμισμένες εξετάσεις με τη χρήση τράπεζας θεμάτων).

 Με τι κριτήρια θα επιλέγουν οι γονείς το σχολείο που επιθυμούν για τα παιδιά τους;

Με βάση και τη διεθνή εμπειρία οι γονείς θα έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη βάση δεδομένων (σε αρκετά κράτη έχει την ονομασία my school ) με όλα τα σχολεία της χώρας (δημόσια και ιδιωτικά)που θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν τη σωστή επιλογή :

1)Στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου : Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μετρήσιμα προσόντα αφού θα έχουν περάσει από αξιολόγηση

2) Στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών : Θα παρέχονται στατιστικά αποτελέσματα από τις επιδόσεις των μαθητών(leaguetables)  και φυσικά επειδή πρέπει η κρίση των επιδόσεων να θεωρείται αντικειμενική και αξιόπιστη εδώ ¨κουμπώνει ¨η χρήση της τράπεζας θεμάτων .

3) Στοιχεία για την συνολική εικόνα του σχολείου ( εύρυθμη λειτουργία , εξεύρεση περισσότερων οικονομικών πόρων από χορηγούς και  δημοτικούς φορείς  , τα project , οι μειονότητες που φοιτούν στο σχολείο ,το συνολικό διαθέσιμο budget του σχολείου).Τα στοιχεία αυτά θα καταγράφονται κάθε έτος με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδος (ΑΕΕ).

Β)ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ,εδώ και λίγο καιρό, ζητούν επιτακτικά από την κυβέρνηση  κρατική χρηματοδότηση μέσω εκπαιδευτικών κουπονιών και φαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα θα τη λάβουν. Το υπουργείο παιδείας λοιπόν θα δίνει στους γονείς το δικαίωμα να επιλέξουν ( με τη χρήση του voucher) και ιδιωτικό σχολείο για το παιδί τους αρκεί να καλύπτουν τη διαφορά στα έξοδα φοίτησης . Φυσικά δεν θα είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση θα προωθήσει κρατική χρηματοδότηση σε ιδιωτικά συμφέροντα (τρανό παράδειγμα οι τράπεζες).Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα σώσει οικονομικά πολλούς σχολάρχες που λόγω της κρίσης έχουν τεράστια οικονομικά αδιέξοδα  αλλά θα χρησιμοποιήσει την μετατόπιση πολλών παιδιών από τα δημόσια στα ιδιωτικά σχολεία για να ελαττωθεί ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία και έτσι αυτά να οδηγούνται στη συγχώνευση ή στο κλείσιμο.

Με ποιες μεθόδους όμως στρώθηκε το έδαφος για την επέλαση των «σχολαρχών» ;

1)Η μελέτη του ΙΟΒΕ

Όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις προηγείται η λίπανση του εδάφους από μελέτες που αποδεικνύουν  αυτό που συμφέρει τους ενδιαφερόμενους . Στα μέσα του Φλεβάρη του 2014 έλαβε χώρα το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων στην Ελληνοαμερικανική  Ένωση. Ποιό ήταν το βασικό θέμα του συνεδρίου ; Το εκπαιδευτικό κουπόνι. Ποιοί άλλοι παραβρέθηκαν εκτός από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ; Οι υπουργοί Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος και  κ.Κεδίκογλου , ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Χατζηδάκης και Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης κ. Ρακιντζής .

Το  ΙΟΒΕ ( Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών ) είναι στην ουσία η «δεξαμενή σκέψης του ΣΕΒ (Σύλλογος Ελλήνων Βιομηχάνων)» .Μην ξεχνάμε ότι και ο κ. Στουρνάρας  που φέρεται να είναι ο συντάκτης των Μνημονίων είχε μακρά θητεία στη θέση του Γενικού Διευθυντή του  ΙΟΒΕ. Ποιά ήταν τα βασικά σημεία αυτής της έρευνας η οποία ,παρεμπιπτόντως αναφέρω,  διαβάστηκε στο  1ο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων ;

α) Στις 29  χώρες του ΟΟΣΑ  οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων είναι καλύτερες εκείνων των δημόσιων σχολείων και αυτό οφείλεται στην χρηματοδότηση των γονέων.

β) Σύμφωνα με  έκθεση του ΟΟΣΑ (2012)  ανάμεσα σε 29 χώρες-μέλη του, μόνο στην Ελλάδα και σε άλλες 2 χώρες δεν παρέχεται καθόλου κρατική χρηματοδότηση στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Θέτει, λοιπόν , επιτακτικά  το  ζήτημα της χορήγησης δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, για να μπορούν να φοιτούν μαθητές από όλα τα οικονομικά στρώματα και όχι μόνο από τα υψηλότερα έτσι ώστε να πραγματώνεται πιο ουσιωδώς η ισότητα ευκαιριών.

γ) Ότι πρέπει οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής σχολείου: είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού, ώστε με αυτό τον τρόπο να βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων.

2)Η ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο εργασίας.

Με την ψήφιση του τελευταίου πολυνομοσχεδίου οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια πλέον δεν υπάγονται στο υπουργείο παιδείας αλλά στο υπουργείο εργασίας .Πέραν από την άρση της εποπτείας του κράτους από τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μετατρέπονται πλέον σε απλούς ιδιωτικούς  υπαλλήλους. Έτσι ελευθερώνονται οι απολύσεις (θα ισχύει ότι αφορά τον ιδιωτικό τομέα) και καταργούνται όλες οι συμβάσεις εργασίας και αντικαθίστανται από ατομικές. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι με την απειλή της απόλυσης οι εργοδότες θα μπορούν κάθε χρόνο να επιβάλουν νέες συμβάσεις με χειρότερους όρους εργασίας. Τι όμως εξυπηρετεί μια τέτοια ενέργεια;

Δίνει το δικαίωμα στους «σχολάρχες» να μειώσουν τα έξοδά τους ( απόλυση παλαιότερων εκπαιδευτικών και πρόσληψη νέων και φθηνότερων) .Προσωπική μου άποψη είναι ότι με αυτό τον τρόπο οι  «σχολάρχες» μειώνοντας τα λειτουργικά τους έξοδα θα μπορούν να κάνουν καλύτερες τιμές στους γονείς ώστε το voucher να αρκεί και να μην απαιτείται από τους γονείς να καλύψουν καμία διαφορά από τη τσέπη τους. Έτσι με αυτό τον τρόπο οι εγγραφές των ιδιωτικών σχολείων θα εκτιναχθούν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός στο συνέδριο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων που αναφέρθηκε πιο πάνω τονίστηκαν και τα εξής : 5.000 τον χρόνο κοστίζει ένας μαθητής δημοσίου Γυμνασίου στο ελληνικό κράτος. 7000 ευρώ κατά μέσο όρο κοστίζει ο αντίστοιχος μαθητής του ιδιωτικού Γυμνασίου στους γονείς του .Είναι φανερό ότι η διαφορά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη .Σκεφθείτε λοιπόν τους γονείς που θα έχουν ένα κουπόνι στα χέρια τους και θα μπορούν να επιλέξουν και δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο .Τι λέτε ότι θα  επέλεγαν;

3) Η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και τα κοινωνικά στερεότυπα

Το υπουργείο παιδείας τα τελευταία χρόνια έχει φροντίσει να υποβαθμίσει τη δημόσια παιδεία , να αμαυρώσει την εικόνα των εκπαιδευτικών του δημοσίου και την εικόνα των δημόσιων σχολείων. Από την άλλη το υπουργείο ποντάρει στην αξιοποίηση των κοινωνικών στερεότυπων που επικρατούν : θεωρεί ότι τα μεσαία ή και κατώτερα στρώματα που ψάχνουν απελπισμένα να αναρριχηθούν ταξικά μέσω των παιδιών τους ,θα υποδεχτούν ως «μάννα εξ ουρανού» το εκπαιδευτικό κουπόνι που θα τους δίνει το δικαίωμα να γράψουν το παιδί τους  σε ένα καλό σχολείο της επιλογής τους.

Οι ολέθριες συνέπειες του voucher στις χώρες που εφαρμόστηκε

1)Στις ΗΠΑ και στην Αγγλία αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες που εφαρμόστηκε το voucher στην αρχή είχε θετική υποδοχή ,κυρίως από τους γονείς χαμηλών και μεσαίων οικονομικών στρωμάτων που θεωρούσαν ότι το παιδί τους άξιζε ενός καλύτερου σχολείου .Οι στατιστικές όμως μελέτες έδειξαν ότι η αλλαγή σχολείου όχι μόνο δεν προκάλεσε βελτίωση της επίδοσης των παιδιών αλλά σε πολλές περιπτώσεις είχαμε και αισθητή πτώση .Οπότε ο αρχικός ενθουσιασμός των γονέων έχει πλέον μετατραπεί σε πονοκέφαλο.

2)Πάρα πολλά σχολεία που δεν είχαν αρκετή ζήτηση από τους γονείς έκλεισαν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονταν σε αυτά απολύθηκαν.

3)Τα σχολεία μετατράπηκαν σε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις όπου έπρεπε να διασφαλίζουν τη φήμη τους για να συνεχίζουν να υπάρχουν αφήνοντας όμως στην άκρη τον ουσιώδη παιδαγωγικό τους ρόλο. Προετοίμαζαν τους μαθητές τους μόνο για τις εξετάσεις και έριχναν το βάρος σε μαθήματα που εξετάζονταν σε εθνικό επίπεδο (μαθηματικά ,γλώσσα) με αποτέλεσμα την πλημμελή εκπαίδευση τους σε όλα τα άλλα μαθήματα.

4)Στους  εκπαιδευτικούς  που έβλεπαν ότι το επαγγελματικό τους μέλλον εξαρτάται από το μέλλον της σχολικής μονάδας (φήμη, επιτυχίες, εγγραφές ) παρατηρήθηκε έξαρση του συνδρόμου της εργασιακής εξουθένωσης ( burn out syndrome),αφού υπερέβαλαν εαυτόν λόγω της ανασφάλειας και αναγκάζονταν να εργάζονται πολλές ώρες εκτός ωραρίου για να προετοιμάσουν τους μαθητές για εξετάσεις , μη παίρνοντας καμία ευχαρίστηση από την διδασκαλία τους.

5)Ενώ στην αρχή όπου εφαρμόστηκε το  voucher κάλυπτε το σύνολο της φοίτησης από ένα σημείο και μετά άρχισαν να μπαίνουν επιπλέον χρεώσεις στους γονείς με νέα «εκπαιδευτικά  προϊόντα» που προσέφερε το σχολείο στους μαθητές και που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο αρχικό πακέτο.

6)Ενώ οι υποστηρικτές του voucher μιλούσαν για πραγμάτωση της ισότητας ευκαιριών στην πραγματικότητα είχαμε μεγάλη όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Δημιουργήθηκε η κατηγορία των ανεπιθύμητων μαθητών που κανένα σχολείο δεν τους ήθελε γιατί θα αμαύρωναν τη φήμη του. Αδύναμοι μαθητές , μαθητές με μαθησιακά προβλήματα , μαθητές με οικογενειακά προβλήματα , παιδιά μεταναστών , ζωηροί μαθητές , παιδιά που ανήκουν σε μειονότητες θεωρήθηκαν προβλήματα του σχολείου και οι διευθυντές φρόντιζαν να απαλλαγούν από αυτούς είτε ελέγχοντας τις εγγραφές τους είτε εκμεταλλευόμενοι τις διατάξεις που ευνοούσαν κάτι τέτοιο.

To voucher είναι όπλο στα χέρια του νεοφιλελευθερισμού

Βασικός υποστηρικτής  του  εκπαιδευτικού  κουπονιού  (School voucher ) ήταν ο οικονομολόγος Μίλτον Φρίντμαν( θεμελιωτής του νεοφιλελεύθερου μοντέλου οικονομίας )  που ισχυριζόταν ότι  «το εκπαιδευτικό κουπόνι είναι ένα μέσο για να επιτευχθεί η μετάβαση από ένα κρατικό σύστημα σε ένα σύστημα της αγοράς». Η πρώτη που έτρεξε να εφαρμόσει το voucher στη χώρα της ήταν η  Μάργκαρετ Θάτσερ (της Αγγλίας) που ως γνωστόν ήταν φανατική θαυμάστρια του νεοφιλελευθερισμού και πιστή φίλη του Φρίντμαν.

Το voucher στην ουσία μετατρέπει τον γονέα σε καταναλωτή και το σχολείο σε προϊόν. Η εκπαίδευση από κοινωνικό αγαθό που αφορά όλους  μετατρέπεται σε ατομικό αγαθό . Το δημόσιο σχολείο όμως (όπως και όλα τα δημόσια αγαθά) ενισχύει το αίσθημα της λαϊκής ενότητας . Η συνέχειά του είναι συνυφασμένη με την ίδια την διατήρησης της δημοκρατίας. 

Το voucher είναι πολύ επικίνδυνο εργαλείο γιατί είναι ύπουλο και ξεγελάει τους γονείς για τις πραγματικές του προθέσεις. Ο νεοφιλελευθερισμός τους κλείνει το μάτι και τους λέει : « πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας , το παιδί σας αξίζει ένα καλύτερο σχολείο και εσείς αξίζετε ένα καλύτερο μέλλον». Προσπαθεί να τους πείσει ότι όλα γίνονται για το καλό των παιδιών τους. Οι γονείς  δύσκολα μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από όλα κρύβονται συμφέροντα που απλά χρειάζονται τη δική τους συναίνεση για να εξυπηρετηθούν .

Ο καπιταλισμός  ,με ακόμα άλλον έναν τρόπο, δείχνει το πιο τρομακτικό του πρόσωπο μέσα στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά μας. Στόχος του είναι να ενισχύσει τις ανισότητες ώστε η πλειονότητα των μαθητών να αποθαρρύνεται και να επιλέγει το δρόμο της κατάρτισης και της μαθητείας , αφού το σύστημα αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη από χέρια και όχι από μυαλά. Είναι προφανές ότι η  αντίσταση σε μια τέτοια επέλαση του νεοφιλελευθερισμού  και των συμφερόντων δεν μπορεί παρά να έχει πολιτική διάσταση.

Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός"

http://www.alfavita.gr/apopsin/%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF

22
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Γ' Φάση Αναπληρωτών ΠΕ60- 2013
« στις: Σεπτέμβριος 29, 2013, 12:25:01 πμ »
Αν και δεν θέλω να συνεχίσω το off-topic, απλά θα πω οτι αν υπάρχει κάποιος πολιτικός που θα έχει ως προτεραιότητα να υπηρετήσει το λαό και όχι άλλα συμφέροντα, είναι ευπρόσδεκτος! Τέτοιον μέχρι στιγμής δεν είδα, απλά υπάρχουν λύσεις της μορφής "το μη χείρον βέλτιστον"!

Αυτή είναι και εμένα η άποψη μου. Κλείνω λοιπόν το off-topic λέγοντας οτι δεν νομίζω να αλλάξει τίποτα με οποιαδήποτε κυβέρνηση γιατί δεν υπάρχει πολιτικός σαν τον απο πάνω. 

23
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Γ' Φάση Αναπληρωτών ΠΕ60- 2013
« στις: Σεπτέμβριος 28, 2013, 11:08:20 μμ »
Ε, να, το λέω ξεκάθαρα. Δε νομίζω ότι είναι όλοι ίδιοι.

ΟΚ, νομίζεις λοιπόν ότι με διαφορετική κυβέρνηση θα αλλάξουν οι προτεραιότητες...

Μάλιστα, αυτό είναι μια απάντηση συγκεκριμένη...

Ίσως το δούμε στο μέλλον αυτό εάν εννοείς τον ΣΥΡΙΖΑ (αυτόν που έχει πάρει τους ΠΑΣΟΚΟΥΣ οι οποίοι προφανώς μετανόησαν για τα λάθη του παρελθόντος). Εάν εννοείς για αυτούς που μπουζουριάσανε σήμερα... το αφήνω ασχολίαστο.

24
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Γ' Φάση Αναπληρωτών ΠΕ60- 2013
« στις: Σεπτέμβριος 28, 2013, 10:41:04 μμ »
Το θέμα είναι τι προτεραιότητες έχει μία κυβέρνηση. Ας αγοράσει μία φρεγάτα λιγότερη κι ας πάρει εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Ας μη χαρίσει τα χρέη στους Λάτσηδες, τους Βαρδινογιάννηδες και τους Μπόμπολες κι ας πάρει προσωπικό και φάρμακα στα νοσοκομεία.

Μάλιστα, δεν υπάρχει διαφωνία σε αυτό που γράφεις. Απλά αυτό δεν είναι απάντηση στην ερώτηση μου...

Εκτός εάν εννοείς ότι το άλλο (το οποιοδήποτε) πολιτικό σχήμα θα βάλει σαν προτεραιότητα την παιδεία... Εάν εννοείς κάτι τέτοιο γιατί δεν το λες ξεκάθαρα;

25
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Γ' Φάση Αναπληρωτών ΠΕ60- 2013
« στις: Σεπτέμβριος 28, 2013, 09:24:25 μμ »
Μπορεί κάποιος να μου λύσει μια απορία; Επειδή το έχω δει αρκετές φορές γραμμένο από πολλούς, τι εννοείται να είμαστε προσεχτικοί στην κάλπη;

Πιστεύει κανείς οτι με άλλο πολιτικό σχηματισμό θα τρέχουν οι φάσεις σωστά, θα διορισθούν εκπαιδευτικοί, θα αναβαθμιστεί η παιδεία κλπ κλπ;

Δεν υποστηρίζω την τρέχουσα κυβέρνηση, σκ@τ@ τα έχει κάνει.

26
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Β´ φάση αναπληρωτών(ΠΕ60)
« στις: Σεπτέμβριος 22, 2013, 10:54:32 μμ »
Ναι καλα, να το θυμασαι: η χωρα της τυχης, της συγκυριας, της αρπαχτης. Οι μονιμοι ετυχε και θα ζησουν μετρια και αξιοπρεπως με ολα τα δικαιωματα τους και οοολοι οι αλλοι θα πεθανουν στους δρομους.
Απο που νομιζεις οτι στηριζεται αυτη η κυβερνηση με οοολα αυτα τα τερατωδη που εχει κανει και ειναι ακομη πρωτη?
Μα φυσικα απο τους μονιμους που τρεμουν μη χασουν εστω και αυτα που παιρνουν
Γιατι οι μονιμες δεν κανουν απεργια? Μα φυσικα γιατι περνανε ακομη καλα
Το πραγμα εχει αρχισει και φαινεται ξεκαθαρα. Θα γινουν δυο κατηγοριες: οι μονιμοι και ολοι οι αλλοι. Ποιος θα φαει ποιον?

Αυτή ακριβώς είναι η αλήθεια. You nailed it που λένε και στο χωριό μου! Η αλήθεια είναι ότι ο μεγαλύτερος εχθρός αυτήν την στιγμή είναι οι μόνιμοι οι οποίοι ΔΕΝ ΑΠΕΡΓΟΥΝ για τα δικαιώματα των νεότερων συναδέλφων τους. Σκεφτείτε λίγο τους λόγους…

Όντος τρίζει η καρέκλα των μονίμων και επειδή δεν έχουν αντανακλαστικά θα πέσουν στην τεράστια φάκα που ονομάζεται πρόωρη συνταξιοδότηση. Με ότι αυτό θα συνεπάγεται αργότερα γι αυτούς (σύνταξη 500 ευρώ ενώ θα μπορούσαν να έχουν 1000 ευρώ σαν εν ενεργεία).

Βρε Markos ποιο θέμα; Αφού φέτος έχουν γίνει όλα μπάχαλο στην εκπαίδευση. Εσύ κοιτάς να το περιορίσεις μόνον στην Β Φάση ;D; Κάτσε να πει τις απόψεις της η αρένα μπας και φτάσουμε σε κάποια αποφόρτιση. Πολλοί είναι έτοιμοι για εγκεφαλικά επεισόδια εδώ μέσα!

27
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Β´ φάση αναπληρωτών(ΠΕ60)
« στις: Σεπτέμβριος 18, 2013, 02:20:10 μμ »
Μήπως να ανοίγαμε ένα θέμα: πρώτη φάση ΟΑΕΔιτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;   >:(

Σκέψου τώρα να έχουμε στο σχολείο άτομο μόνιμο το οποίο θα το παίζει αρχηγός με λιγότερα πτυχία από τον αναπληρωτή και τον ΟΑΕΔίτη και με τριπλάσιο (!) μισθό από τον τελευταίο. Το κλήμα θα είναι πάρα πολύ βαρύ φέτος.

Σκέψου επίσης σε δεύτερο χρόνο να ανακοινώσει τι υπουργείο 10.000 απολύσεις των ακριβών πλέον εκπαιδευτικών (μόνιμων) και να παρακαλάνε αυτοί τους αναπληρωτές και τους ΟΑΕΔ να απεργίσουν... "για το καλό της εκπαίδευσης".

Έχουμε να ζήσουμε ιστορικές στιγμές στο μέλλον...

 ::)   ::)

28
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Απ: Β´ φάση αναπληρωτών(ΠΕ60)
« στις: Σεπτέμβριος 18, 2013, 08:51:40 πμ »
Παιδιά για να κάνει απεργία κάποιος εκπαιδευτικός πρέπει, εκτός απο τους βάσιμους και ηθικά σωστούς λόγους, να μπορεί να την υποστηρίξει και οικονομικά... ή να μην μπορεί να την υποστηρίξει καθόλου! Εξηγώ αμέσως. Ο Δάσκαλος πχ θα πρέπει να έχει έναν ικανοποιητικό μισθό ο οποίος να του έχει δώσει περίσσευμα  και να μπορεί οικονομικά να αντεπεξέλθει σε 2-3 μήνες απεργίας ή να είναι τόσο χαμηλός ο μισθός (400 ευρω) που τον παίρνει δεν τον παίρνει πάλι σοβαρά προβλήματα θα έχει, δεν θα πληρώνει ΔΕΗ, τηλεφωνία, ενοίκιο, δόση, τέλη αυτοκινήτου κλπ, οπότε και δεν έχει και πολλά πράγματα να χάσει! Στα 1000 ευρώ περίπου που είναι ο μέσος μισθός βγαίνει ΟΡΙΑΚΑ οπότε και έχει να χάσει κάτι.

Εξελίσσετε σε παιχνίδι πόκερ το θέμα εκπαίδευση πλέον. Προσπαθούν να κρατήσουν μισθολογικά κάποιους στο 1000άρικο (μόνιμους), θα βάλουν απο την μπροστινή πόρτα κάποιους λίγους αναπληρωτές με 700-800 ευρώ και όλους τους υπόλοιπους απο την πίσω πόρτα με 400 ευρώ μισθό (θα πούμε και ευχαριστώ γιατί θα έχουμε ιατροφαρμακευτική κάλυψη μέσο του ΙΚΑ).

Οφείλω να πω και το άλλο. Πριν την πρώτη φάση έλεγα οτι θα πάρει 2000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΕΚΤΟΣ εάν γίνει κάτι τραγικό το οποίο θα αλλάξει την μορφή όλης της εκπαίδευσης. Ε, έγινε! Θα απορροφηθούν απο άλλον φορέα (ΟΑΕΔ) εκπαιδευτικοί με κάτω του μισού μισθό (σε σχέση με τους μόνιμους) θα αναλάβουν ολοήμερα ειδικότητες! κλπ κλπ. Από φέτος αλλάζει η όψη της εκπαίδευσης στο σύνολο και όποιος έχει λεφτά θα πάει το παιδί του σε ένα ιδιωτικό όχι γιατί παρέχει καλύτερη παιδεία αλλά απλά γιατί το δημόσιο δεν θα την παρέχει σχεδόν καθόλου!

Το πρόβλημα για εμένα προσωπικά δεν είναι ο μισθός των 400-500. Είναι η διαφοροποίηση του 400-900-1200 για την ίδια δουλειά! Απλά τραγικό...

Σελίδες: 1234 ... 6

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 687
Σύνολο: 688

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.