Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - παιδεία13

Σελίδες: 12
15
Νομίζω, apri, ότι όταν λέμε ότι "ό,τι έσπειραν θερίζουν" και αναφερόμαστε στα παιδιά και τους γονείς τους, κάτι χάνουμε από το ζήτημα. Δεν είναι, δηλαδή, στον πυρήνα του θέματος το ότι τα παιδιά δεν ασχολούνται με μαθήματα που δεν τους εξασφαλίζουν την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, αυτό είναι γνωστό και είναι σε γενικές γραμμές μια παθολογία του Λυκείου. Είναι, όμως, ζήτημα ότι η Υφυπουργός παιδείας αποφασίζει να μην υπάρχει καν το γνωστικό αυτό αντικείμενο στη Γενική Παιδεία, ως κομμάτι του προγράμματος σπουδών του Λυκείου.

Μιλάμε για την κατάργηση της παροχής από το κράτος της βασικής γνώσης που έχει ανάγκη κάθε πολίτης, προκειμένου να μπορεί να καταλαβαίνει τί συμβαίνει γύρω του. Φυσικά δέχομαι τον αντίλογο ότι τα παιδιά που αποφοίτησαν πριν το 2000 δεν έπαθαν και κάτι (που δεν έμαθαν ποτέ βασικούς θεσμούς), ας σκεφτούμε όμως αν θέλουμε να στερήσουμε απο τα παιδιά που αντικειμενικά είχαν "καλύτερη μοίρα" , το βασικό αυτό εργαλείο κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως πολύ σωστά επισήμανε και η marinadim. Και κυρίως, γιατί; Έπειτα, άλλη σημασία είχε η ευρωπαική και διεθνής έννομη τάξη πριν 15 χρόνια και άλλη τώρα. Σήμερα δεν νοείται ευρωπαίος πολίτης που να μην γνωρίζει τί είναι Οδηγία, Κανονισμός, Ευρωπαικό κοινοβούλιο, Ευρωπαική Επιτροπή, ούτε πολίτης που να μην ξέρει τί είναι το ΔΝΤ, τί είναι ο ΟΗΕ, η Παγκόσμια τράπεζα, τί είναι όλοι αυτοί που εκδίδουν αποφάσεις και δεσμεύουν τον πολίτη από τη Γαύδο ως τη Φλώρινα.

Επιπλέον, Green, η άνοδος της ακροδεξιάς και του φασισμού στη χώρα δεν θα μπορούσε να εμποδισθεί από ένα μονόωρο μάθημα, ούτε γενικά από τη δημόσια εκπαίδευση και μόνον. Το φαινόμενο αυτό κατά τη γνώμη μου  οφείλεται σε περισσότερους παράγοντες (ψυχολογικούς, συναισθηματικούς, αλλά και πολιτικούς) που εκφεύγουν κατά πολύ του ζητήματος που μας ενδιαφέρει εδώ. Η αφαίρεση του μαθήματος από τη Γενική Παιδεία, σίγουρα πάντως ευνοεί την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του πληθυσμού αυτού, καθότι παιδιά που ενδεχομένως μεγαλώνουν σε περιβάλλον με μη-δημοκρατικές αξίες και δη φασιστικές ή ακροδεξιές, από κανένα αξιόπιστο φορέα δεν θα ακούσουν τί σημαίνει δημοκρατία, ποιές είναι οι δημοκρατικές αρχές, πώς εφαρμόζονται και πώς καταστρατηγούνται, πώς γίνεται διάλογος και πώς διαφωνείς με επιχειρήματα.

Αύριο, όποιοι αισθάνονται ότι τους αφορά, για τους εαυτούς τους, για τα παιδιά τους, για τους συγκοινωνούς τους μπορούν να συμμετάσχουν στην παρακάτω κίνηση για την άσκηση θεσμικής πίεσης να ανακληθεί η εν λόγω ΥΑ:


Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 37 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 24/4/2012

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ»

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι το μάθημα «Πολιτική και Δίκαιο» πρέπει να είναι υποχρεωτικό και όχι επιλογής. Για το λόγο αυτό ζητάμε να μην γίνει καμία αλλαγή στα ωρολόγια προγράμματα της Β Λυκείου και να αποσυρθεί η σχετική υπουργική απόφαση.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην κινητοποίηση των συναδέλφων την Πέμπτη, 26/4 στις 13.00 έξω από το Υπουργείο Παιδείας και για τη διευκόλυνση συμμετοχής τους, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει 2ωρη στάση εργασίας την ίδια μέρα (12 - 14.00 και 14.00 – 16.00).

16
Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχουν βαρετά μαθήματα. Υπάρχουν βαρετοί τρόποι διδασκαλίας, βαρετοί καθηγητές και βαρετά βιβλία. Αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετικό ζήτημα από την ύπαρξη του μαθήματος αυτού καθεαυτού στη Γενική Παιδεία. Άλλωστε, όπως σωστά ειπώθηκε, το μάθημα δεν καταργείται διότι δεν προσελκύει το ενδιαφέρον των παιδιών. Πολλοί καθηγητές ΠΕ13 (αλλά δυστυχώς όχι η πλειοψηφία αυτών) μπορούν εύκολα να διαψεύσουν τον ισχυρισμό αυτό, αφού με τη δουλειά τους εμψυχώνουν τα παιδιά να συμμετέχουν σε αγώνες επιχειρηματολογίας, σε θεσμούς όπως η Βουλή των Εφήβων, οργανώνουν εκδρομές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και προωθούν τη μαθητική πρωτοβουλία για ζητήματα που αφορούν την τοπική κοινωνία (π.χ. σχολική ανακύκλωση, λήψη συνέντευξης Βουλευτή, δημοσίευσή της στη σχολική εφημερίδα).

Στα δικά μου χρόνια, η ώρα του παιδιού ήταν η Οικιακή Οικονομία. Το "ζώα-φυτά-πράγματα" είχε πάει σύννεφο... Δεν έχει καταργηθεί εδώ και τόσα χρόνια, και καλώς, αλλά βλέπουμε ότι ευλόγως δεν είναι κριτήριο ύπαρξης ενός μαθήματος ή όχι το αν τα παιδιά παρακολουθούν, συμμετέχουν, ασχολούνται. Αυτό, άλλωστε, εν πολλοίς εξαρτάται και από τον διδάσκοντα.

Κλείνοντας, θέλω να πω ότι το μάθημα "κοινωνική και πολιτική αγωγή" που διδάσκεται στο γυμνάσιο είναι σαφώς διαφορετικό από το "πολιτική και δίκαιο" που διδάσκεται  στο λύκειο. Η κοινωνική και πολιτική αγωγή έχει σκοπό να εμπεδώσει γνώσεις που αποκτήθηκαν στην α'βάθμια εκπαίδευση (όπου υπάρχει και αντίστοιχο μάθημα) και να εντάξει τα παιδιά σε ένα πρώτο προβληματισμό για την κοινωνία γύρω μας, ενθαρρύνοντας την εξωστρέφεια της προσωπικότητάς τους, δεδομένου και του σταδίου γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών στην ηλικία αυτή. Γι' αυτό και στο προαναφερθέν μάθημα συζητούνται ζητήματα όπως η κυκλοφοριακή αγωγή, αθλητισμός και βία, φτώχεια και ανεργία κ.λπ.

Δεν έχει σχέση δηλ. με την πιο στοχοθετημένη και συγκεκριμένη γνώση που προσφέρει το μάθημα του λυκείου "Πολιτική και Δίκαιο". Με το μάθημα αυτό, στα παιδιά προτείνονται και συζητούνται πλέον τρόποι θεμιτής πολιτικής δράσης, διδάσκονται οι βασικές αρχές λειτουργίας της πολιτείας εντός της οποίας ζουν, μαθαίνουν πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις εντός της Ε.Ε., μαθαίνουν τί σημαίνει κράτος δικαίου, τί είναι τα ατομικά, τα κοινωνικά και  τα πολιτικά δικαιώματα κ.ά., θέματα δηλαδή που καθιστούν αναγκαία την σχετική πνευματική ωριμότητα των παιδιών και για το λόγο αυτό τα παιδιά της Β' λυκείου είναι οι ιδανικοί αποδέκτες της εν λόγω -πιο απαιτητικής- ύλης. Έπειτα, όπως είναι γνωστό, στα 18 ψηφίζουμε και, άρα, μια καλή επισκόπηση του συστήματος πολιτειακών και νομικών θεσμών στα 16-17 είναι απολύτως απαραίτητη, προκειμένου να ασκήσουν οι νέοι ενήλικες το ενεργητικό εκλογικό τους δικαίωμα (δεδομένου ότι το ασκούν χρησιμοποιώντας τη διανοία τους και όχι άλλου προσώπου). Συνεπώς, το μάθημα "Πολιτική και Δίκαιο" είναι ποιοτικά διαφορετικό από το "Κοινωνική και πολιτική αγωγή" και δεν θα πρέπει να τα συγχέεουμε. Είναι διαφορετική η ύλη και διαφορετικός ο εκπαιδευτικός στόχος.

17
Με την Υ.Α. που δημοσιεύθηκε από την κ. Χριστοφιλοπούλου στις 02/04/2012 αποσπάστηκε το μάθημα "Πολιτική και Δίκαιο" από τη Γενική Παιδεία του Ενιαίου Λυκείου, όπου και διδάσκεται εδώ και πάνω από δέκα έτη (έστω και αν πριν το 2009 ονομαζόταν "Εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς θεσμούς") και εντάχθηκε στην Θεωρητική κατ/νση κατ' επιλογή έναντι των Αρχών Φιλοσοφίας. Με το μάθημα αυτό δινόταν η ευκαιρία τους μαθητές και εν δυνάμει ενεργούς πολίτες να γνωρίσουν τί σημαίνει Κράτος, Λαός, Ευρωπαική Ένωση, Διεθνής έννομη τάξη και τί σχέση έχουν όλα αυτά με το Σύνταγμα. Μάθαιναν, επίσης, τί είδους πολιτεύματα υπάρχουν, τις βάσεις οργάνωσης του πολιτεύματός μας, πώς μπορούν να συμμετέχουν σε μια κοινωνία πολιτών, μάθαιναν να σέβονται τη διαφορετικότητα και να αναπτύσσουν το μη μισαλλόδοξο διάλογο.

Είναι επιπλέον γνωστό ότι ελεύθερος πολίτης δεν μπορεί να είναι ο ημιμαθής, ο βυθισμένος σε άγνοια για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Κατά συνέπεια, ο ανελεύθερος δεν μπορεί να είναι υπεύθυνος των πράξεων και των παραλείψεών του, διότι δεν γνώριζε και, έτσι, δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.

Είναι γεγονός ότι πλέον δεν θα έχουν όλα τα παιδιά που φοιτούν στο Ενιαίο Λύκειο τη δυνατότητα να παιδευτούν πολιτικά, να γνωρίσουν -έστω και ακροθιγώς- το πλαίσιο θεσμών που θα περιβάλλει δια βίου όλη τους την εν κράτος ζωή, κάθε τους δραστηριότητα, κάθε τους συναλλαγή με άλλους κοινωνούς. Τη δυνατότητα αυτή θα την έχουν μόνο όσοι ακολουθήσουν θεωρητικές επιστήμες και μάλιστα αν αποφασίσουν να θυσιάσουν τις "Αρχές Φιλοσοφίας".

Πέραν του ότι η αφαίρεση ενός μαθήματος που είναι εκ φύσεως Γενικής Παιδείας απο τον κορμό μαθημάτων που την αποτελούν είναι πράξη παράλογη, η συγκεκριμένη είναι και παράνομη και δη αντισυνταγματική. Γιατί το Σύνταγμα επιβάλει στο κράτος να παρέχει εκπαίδευση που να "διαπλάθει ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες".

Η ιδιότητα του πολίτη ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ, δεν κληρονομείται ούτε εκποιείται. Πώς θα μιλάμε σε λίγα χρόνια για πολίτες, αφού ποτέ κανείς δεν θα τους μάθει τί σημαίνει να είσαι πολίτης; Ποιός θεσμός αν όχι το σχολείο θα δώσει το έναυσμα στα παιδιά να δημιουργήσουν τη δική τους πολιτική ταυτότητα; Το κόμμα; Η οικογένεια; Η τηλεόραση;

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162183
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 714
Σύνολο: 725

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.074 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.