15
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: Στάση/Συμπεριφορά/Προβλήματα στα ιδιαίτερα
« στις: Ιανουάριος 22, 2015, 08:10:12 πμ »Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη αν το έχεις ήδη αναφέρει... αλλά αυτά που γράφεις με προβληματίζουν ως πιθανή μαθησιακή δυσκολία.
Listening άριστο κατανοεί και μιλά έστω με απλοϊκό λεξιλόγιο τη γλώσσα. Αλλά γραπτή άσκηση και δεν βγάζεις νόημα...
Μήπως το παιδί έχει δυσλεξία; Έχεις δει ποτέ γραπτό του στα ελληνικά; Έστω μια μικρή παράγραφο ανάπτυξης;
Μας έλεγε πρόσφατα πανεπιστημιακός σε ημερίδα για μαθησιακές δυσκολίες, ότι ειδικά η δυσλεξία φαίνεται στις ξένες γλώσσες πιο έντονα.
Ναι, έχει δυσλεξία. Δυστυχώς, μου το είπε η μητέρα μετά το 1ο μάθημα ότι "έχει λίγη δυσλεξία" και ότι η αδερφή του "λίγη διάσπαση προσοχής". Εγώ αιφνιδιάστηκα γιατί κανονικά στο ιδιαίτερο αποφεύγω περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών γιατί, όπως έχω ξαναπεί στο forum, πιστεύω ότι πρέπει να απευθύνονται μόνο σε ειδικούς, καθηγητές εξειδικευμένους στα μαθησιακά. Η πλάκα είναι ότι η μικρή του αδερφή έχει πρόοδο, γιατί έχει συμπαθήσει το μάθημα και διαβάζει και μάλιστα μόνη της, αλλά δυσκολευόταν ακόμα στην ορθογραφία και ό,τι και να δοκίμαζα δεν υπήρχε αισθητή πρόοδος στην ορθογραφία. Ρωτάω τη μητέρα της "έχει δυσλεξία και η μικρή;" και μου λέει "α ναι, έχει λίγη αλλά δεν έχουμε χαρτί διάγνωσης". Ένα-ένα τα ανακαλύπτω κι εγώ.
Kyra_daskala δεδομένης της δυσλεξίας, τι θα μπορούσα να κάνω γι'αυτό το παιδί; Οι γονείς του περιμένουν να αρχίσει να γράφει καλές εκθέσεις ανάλογες του επιπέδου και να δώσει Lower του χρόνου, και το παιδί δε γράφει τίποτα.. 3 μήνες έχει γράψει μόνο 2 εκθέσεις και 1-2 παραγραφούλες γιατί δεν τις έκανε ως homework και τις κάναμε μαζί στο μάθημα.