Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - MATH

Σελίδες: 1234 ... 11
15
Χαίρομαι διότι .... ξεθαρρέψατε και σήμερα μου στείλατε αρκετά μηνύματα για το βιβλίο :). Έχω όμως ακόμα περιθώριο για τουλάχιστον άλλους τόσα !  Συνεννοήθηκα με τον εκδότη και μου έδωσε το πράσινο φως για να ανεβάσω τον αριθμό των αντιτύπων .
 Από τη νέα εβδομάδα , να περάσετε να το πάρετε . Αν κάποιος έχει στείλει μήνυμα και δεν του έχω απαντήσει , να μου ξαναγράψει. Μπορεί να μην το έλαβα .

 Καλό βράδυ - Μπάμπης

 

16
Το άρθρο έχει μερικά σωστά στοιχεία, αλλά δεν είναι ολοκληρωμένο, για να αποτελέσει έρευνα.
 Από όσα μπόρεσα να καταλάβω στη ζωή μου ,  έχω καταλήξει στο εξής ΑΞΙΩΜΑ :

  Τίποτα δεν είναι από μόνο του ικανό για να μας οδηγήσει στη δημιουργία  μια ουσιαστικής παιδείας  !
 Ούτε μόνο οι καλοί δάσκαλοι, ούτε η καλή χρηματοδότηση , ούτε τα καλά βιβλία, ούτε η αυστηρή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ούτε ..., ούτε ... τίποτα για να έχεις καλή εκπαίδευση και σωστά προϊόντα από το εκπαιδευτικό σου σύστημα !Χρειάζονται όλα μαζί αλλά και κάτι άλλο πολύ σημαντικό : να έχεις την κοινωνία σου σωστά προσανατολισμένη και να δίνεις στους ανθρώπους σωστά πρότυπα , όραμμα και αξίες !
 Αυτά έχει δείξει η ιστορία ! Η ακμή και η παρακμή των κοινωνιών συμπαρασύρει αντίστοιχα προς τα πάνω ή προς τα κάτω  και την παιδεία. Και όταν για διάφορους λόγους οι κοινωνίες σφίζουν από νέες ιδέες, προσδοκίες και αισιοδοξία , τότε αναδεικνύεται συγχρόνως και η δύναμη της παιδείας.

     Το να προσπαθεί να βρει κάποιος κατάλληλα εκπαιδευτικά μοντέλα για να σώσει τη διαρκώς φθίνουσα -σε όλα τα επίπεδα- κοινωνία  του είναι μεν κατανοητό και θεμιτό, δεν θα αποφέρει όμως ΠΟΤΕ τα αποτελέσματα που θα έχει  ένα μοντέλο σε μια κοινωνία που είναι δίκαιη και έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το χρήμα ή το κέρδος.

   Ο αγώνας λοιπόν για σωστή παιδεία και καλύτερο κόσμο - εκεί νομίζω ότι στοχεύουμε -  δεν τελειώνει με την πρόσληψη καλών και καταρτισμέων δασκάλων, όπως ισχυρίζεται η έρευνα  , αλλά από εκεί ακριβώς αρχίζει !

  Σας αγαπώ όλους - Μπάμπης

17
Καλησπέρα παιδιά ! Ωραίο θέμα βάλατε και όπως βλέπω ...θα ξενυχτήσω μέχρι να διορθώσω τα γραπτά του διαγωνισμού στα μαθηματικά(Ε'  και ΣΤ'  Δημοτικού )στην Εύβοια. Λοιπόν :
   α) Το ότι θα αντιδράσουν οι συνδικαλιστές είναι βέβαιο, αλλά όχι μέχρι πτώσεως του τελευταίου !Η αιτία της αντίδρασης θα είναι η ανεργία στον κλάδο και όχι η ουσία μιας τέτοιας απόφασης.

   β) Με ένα τέτοιο μέτρο θα βρουν τη χαρά τους πάρα πολλοί δάσκαλοι. Αυτό έχει διάφορες εξηγήσεις , αλλά θα πάρω την πιο ανθρώπινη : δεν είναι άραγε και ο δάσκαλος  επιφορτισμένος με ατέλειωτη διδακτέα ύλη  , με τα τόσο δυσνόητα και απαιτητικά σχολικά βιβλία ;

   γ) Πάμε τώρα στο πιο σημαντικό : μπορεί κανένας να διαβεβαιώσει ότι πχ τα μαθηματικά στο δημοτικό θα διδαχτούν καλύτερα από μαθηματικούς σε σχέση με τους δασκάλους ; Και στο γυμνάσιο μαθηματικοί διδάσκουν το μάθημα - που ξέρουν μαθηματικά -  , αλλά οι πιο πολλοί μαθητές τρέμουν ή μισούν το μάθημα, διότι το μάθημα δεν διδάσκεται σωστά.Πιθανόν κάτι ανάλογο να συμβεί και με τα γλωσσικά μαθήματα.

   δ) Σε αρκετές χώρες το δημοτικό τελειώνει στην Ε' ! Ακολουθούν 4 τάξεις γυμνάσιο και 4 λύκειο. Αυτό μάλλον δεν μπορεί να ξεκινήσει στη χώρα μας , διότι δεν υπάρχουν υποδομές , ούτε θα υπάρξουν εύκολα.

   ε) Να πω κάτι και ως μαθηματικός : Ο μαθηματικός, όπως τελειώνει το σημερινό πανεπιστήμιο, δεν μπορεί να διδάξει στο Δημοτικό !
 Τα μαθηματικά διδάσκονται σε υψηλό, σχεδόν μεταπτυχιακό επίπεδο στο πανεπιστήμιο  και έτσι οδηγούν  το μυαλό του φοιτητή σε μια ανώτερη βαθμίδα , έστω και αν αυτός δεν το καταλαβαίνει ! Αυτό έχει ως συνέπεια να βρίσκεται από άποψη επικοινωνίας μακρυά από τον ψυχικό κόσμο του παιδιού των 6-11 ετών.Δεν είναι άραγε αυτό  το πιο αρνητικο σημείο για την αποτελεσματική διδασκαλία;

   στ) Για να κλείσω : κατά την ταπεινή μου άποψη αυτό που χρειαζόμαστε στο Δημοτικό είναι να προσλαμβάνουμε και να πλάθουμε καλούς δασκάλους.Ούτε μαθηματικούς , ούτε φιλολόγους , ούτε τίποτα άλλο !. Οκαλός δάσκαλος εν μέρει γεννιέται και κατά ένα άλλο μεγάλο μέρος γίνεται.Αν τα βιβλία γίνουν πιο απλά και διδακτικά(κάτι που γίνεται σε μία νύχτα!) , αν οι δάσκαλοι ξεκινούν να διδάσκουν από μικρότερες τάξεις  - όχι  υποχρεωτικά από την  Α΄ -και μάλιστα για ένα χρόνο ή εξάμηνο δεν μπουν σε τάξη , αλλά παρακολουθούν το μάθημα πιο έμπειρων δασκάλων , αν επιμορφώνονται σε τακτικά διαστήματα , αν έχουν καλά καταρτισμένους και πολλούς σχολικούς συμβούλους(πχ ένα σχολικό σύμβουλο ανά 10 σχολεία) , αν έχουν καλύτερη αμοιβή(πάντα θα το λέω αυτό και θα επιμένω - το γιατί να το κουβεντιάσουμε σε άλλο χώρο) και κάποια άλλα πράγματα - να μην σας κουράζω  , τότε το δημοτικό θα μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα και θα επιτελεί στο ακέραιο το ρόλο του.
   Για το αν το Δημοτικό θα είναι 6 ή 5 ή 4  χρόνια, αυτό ας το αποφασίσουν άλλοι . Αλλά  τη διδασκαλία σε αυτό το σχολείο που θα το λένε ΔΗΜΟΤΙΚΟ, όσα χρόνια και να είναι , πρέπει να την κάνουν ΔΑΣΚΑΛΟΙ ! Ο δάσκαλος είναι -για αυτό που διδάσκει- επαρκής επιστήμονας, παιδαγωγός και άνθρωπος. Δεν χρειάζεται καμία άλλη εξειδίκευση. Αρκεί να αποφοιτά από ένα καλό Πανεπιστήμιο , να αγαπάει τα παιδιά και  τη δουλειά του , να γνωρίζει  την αξία αυτού που κάνει και προσφέρει, να είναι υπεύθυνος και να περιβάλλεται από την κοινωνία που ζει με φροντίδα και αναγνώριση.
   Τα άλλα ζητήματα είναι δευτερεύοντα και λύνονται πολύ εύκολα.
   
 Αυτές είναι μερικές πολύ πρόχειρες σκέψεις που κατάφερα να αρθρώσω.
   
                     Καλό βράδυ - Μπάμπης

18
Σας ευχαριστώ , αλλά γιατί τόσες ....ντροπές και δισταγμοί ;

      Μόνο λίγοι έχουν μέχρι στιγμής δηλώσει ότι θα ήθελαν ένα αντίτυπο τιμητικά :(.Μάλλον πρέπει να χαίρομαι που έχετε λεφτά και θέλετε να το πληρώσετε :) , αλλά...εδώ δεν πρόκειται για σχέση χρημάτων αλλά φιλίας και αγάπης.Το καταλαβαίνετε ότι σας πειράζω , αλλά σοβαρολογώ !   
      Λοιπόν , στελτε μου με μήνυμα στο stergiu@otenet.gr το όνομά σας και να περάσετε σε λίγες μέρες να πάρετε το βιβλίο. Δεν έχει σημασία η ειδικότητα ,ούτε αν είστε διορισμένοι , παντρεμένοι , ερωτευμένοι ή (απο)γοητευμένοι ! Κι αν είστε πολύ μακρυά , θα σας το στείλω με το ταχυδρομείο !Αν μάλιστα σκέφτεστε τον Ιούλιο - Αύγουστο να περάσετε  από τη Λίμνη πλαστήρα-εκεί  είναι το χωριό μου - γράψτε μου να πάρω μερικά τεύχη μαζί μου και να σας τα δώσω...Δε μπορεί ,δε μπορεί , κάπου θα συναντηθούμε !
 
     Α! Και  αν γνωρίζετε κάποιο παδάκι ... φτωχαδάκι , αλβανάκι, προσφυγάκι , αλητάκι , μπατιράκι ... κλπ , που είναι σπίρτο στα μαθηματικά , να μου γράψετε για να πάρετε ένα ακόμα να του το δώσετε δωρεάν !
  Παιδιά, δεν το εξήγησα μάλλον καλά : αφού δεν μπορώ να σας κεράσω έναν καφέ , μια και μερικοί μένετε σε διάφορες πόλεις ,αρκετά μακρυά μου, προτιμώ να σας στείλω ένα βιβλίο. Κατανοώ βέβαια ότι θα προτιμούσατε τον καφέ - και γω το ίδιο - αλλά αυτό γίνεται και άλλη φορά.Η Ελλάδα είναι μικρή.

  Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα από αύριο !

 Μπάμπης

19
 Αγαπητοί φίλοι,
 
   Σε ένα περισυνό μήνυμα είχα υποσχεθεί στους δασκάλους αλλά και σε φίλους της λέσχης ότι θα τους χαρίσω , αν βγει, ένα βιβλιαράκι με μαθηματικά προβλήματα για μαθητές της ΣΤ΄που έχουν ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά ή παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς.

     Λοιπόν αυτό το βιβλίο εκδόθηκε πριν μια βδομάδα. Έχει τίτλο '' Προκλήσεις στα Μαθηματικά '' με υπότιτλο '' Για Διαγωνισμούς ''.
   Μου πήρε δυο χρόνια να το φτιάξω και θεώρησα ότι δεν θα έβλαπτε να το εκδώσω, μια και σε αυτό συμπεριέλαβα την εμπειρία που απέκτησα στην επιτροπή θεμάτων για το Διαγωνισμό παιδιών του Δημοτικού που κάνουμε ως μαθηματική εταιρεία εδώ και χρόνια στην Εύβοια(Δείτε στο  www.emepne.gr ) . To δημοτικό  και τα παιδιά των '' middle schools) , αυτών της Ε΄ ,  ΣΤ ΄Δημοτικού και των δύο πρώτων τάξεων του Γυμνασίου δηλαδή) είναι κάπως παραμελημένα στη χώρα μας  σε ότι αφορά τους διαγωνισμούς και τις ευκαιρίες να ανακαλύψουν το ταλέντο τους.Τώρα τελευταία και κυρίως στα μαθηματικά κάτι γίνεται με τον διαγωνισμό Καγκουρό και τους διαγωνισμούς των παραρτημάτων της ΕΜΕ.
     Η βιβλιογραφία είναι πλούσια και για τα παιδιά αυτά δίνεται μεγάλη προσοχή σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες . Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο , μια και οι ηλικίες αυτές είναι οι πιο γόνιμες για να βάλεις τις βάσεις σε κάθι τι το δημιουργικό. Το διαδίκτυο έχει ολόκληρες αποκλειστικές ιστοσελίδες που φιλοξενούν διαγωνισμούς, μαθήματα, προβλήματα και πλούσιο υλικό.
    Λοιπόν, σκέφτομαι να πω στον εκδότη να μου δώσει την ευκαιρία να δώσω τιμητικά από ένα τεύχος στα 20-30 πρώτα μέλη - ενδιαφερόμενους του κλαμπ PDE.Νοιώθω ότι το χρωστάω αλλά κυρίως ότι το αξίζετε. Όσοι θέλετε ,ας  μου στείλετε μήνυμα στο stergiu@otenet.gr  με ψευδώνυμο ή όπως θέλετε. Θα μαζέψω τα ονόματα σε ένα φύλλο, θα τα δώσω στην εκδότη, θα σας ενημερώσω εδώ πότε θα σταλεί η κατάσταση και θα περνάτε από το σχετικό ββιλιοπωλείο που θα αναφέρω για να το παίρνετε δωρεάν.
      Δε σας κρύβω ότι ντρέπομαι  πολύ μια και μπορεί να θεωρήσει κάποιος ότι κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας και προβάλλω  ένα βιβλίο μου ( είναι περίπου το 30 - στό βιβλίο που έχω φτιάξει , οπότε δεν έχω πια αυτή την ... τρέλλα της δόξας) , κάτι  που είναι τελείως έξω από τις προθέσεις μου , αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Δεν βάζω για το λόγο αυτό όνομα συγγραφέα και εκδότη .Όσοι τυχαίνει να με ξέρουν , ελπίζω να μη με παρεξηγήσουν .Αν κρίνουν οι διαχειριστές ότι το μήνυμα αυτό ξεφεύγει των κανόνων του κλαμπ, ας το διαγράψουν. Δε θα με πειράξει .

      Περιμένω τα μηνύματά σας και δε θέλω ....δισταγμούς. Το βιβλίο το έγραψα για τους δασκάλους που έχουν μεράκι  και αυτοί είναι που θα το χαρούν στην τάξη με τους μαθητές τους, όταν τους το επιτρέπει ο χρόνος. (Τον εκδότη και το βιβλιοπωλείο στην Αθήνα , απ'όπου θα παίρνετε  το βιβλίο ,  θα το ανακοινώσω στο καθένα χωριστά με pm. Όσοι είστε στην επαρχία, μπορείτε να πείτε σε κάποιο φίλο σας να το πάρει για σας).

           Μπάμπης

20
.....................

Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. 

Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.

Έτσι είναι-δε νομίζω να διαφωνεί κανένας -  και γιαυτό δεν θέλουμε να πάει προς τα εκεί η εκπαίδευση , ούτε καν να αρχίσουν τέτοιες συζητήσεις σε πολιτικούς κύκλους . Όπως όμως έγραψε και η elanna,τίποτα δεν μπορεί να είναι απόλυτα αταξικό  ή ουδέτερο στην εκπαίδευση , όσο καλή πρόθεση και να έχει κάποιος . Πέρυσι που διορθώσαμε στη Χαλκίδα ξανά γραπτά από την ανατολική Αττική - μέσα σε αυτά ήταν και τα γραπτά από τα κολλέγια , Αρσάκειο, Βαρβάκειο , τα γνωστά καλά ιδιωτικά κλπ -  έγινε αμέσως αισθητή η μέση  ανωτερότητα  των γραπτών .Δεν εύρισκες γραπτό με υπογραφή στην πρώτη σελίδα, κάτι που το βλέπαμε τις χρονιές που είχαμε γραπτά από εργατικές περιοχές ή τις δυτικές συνοικίες. Ίσες λοιπόν ευκαιρίες στους μαθητές δεν υπάρχουν . Αυτό είναι μόνο μια θεωρητική διατύπωση.Επιπλέον το κακό σχολείο είναι υπέρ των ανώτερων στρωμμάτων.
 
    Σε αυτή τη φάση και περίοδο η κουβέντα πρέπει να εστιαστεί  στο πώς θα στηθεί ένα πιο ζωντανό και ευχάριστο σχολείο, καλό όμως και σοβαρό  , που θα δίνει επιλογές , μορφωτικά και γνωστικά εφόδια στα παιδιά , θα λαμβάνει υπόψιν την εποχή μας , δεν θα τα αποκόπτει από το συνολικό κοινωνικό γίγνεσθαι και θα καλλιεργεί σωστά αισθητήρια κλπ. Τα ξέρετε αυτά καλύτερα από μένα. Μένει το ερώτημα πώς θα γίνει αυτό το σχολείο και ποιες προτερειότητες θα δοθούν.Διότι αυτοί που θα πάρουν τις αποφάσεις ούτε θα μας ρωτήσουν αλλά και δεν σκέφτονται όπως εμείς . Άλλα είναι τα κριτήρια που θα θέσουν.
   
 Το θέμα που ανοίξατε και συζητήσαμε είναι πολύ καλό και πάντα επίκαιρο.Δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο . Χαίρομαι που έχω συναδέλφους , όπως εσείς ,  που στοχάζονται για την παιδεία και το μέλλον των παιδιών της πατρίδας μας .Ελπίζω να μπορέσω να βρω -και στο μήνα που έρχεται -χρόνο για να για να απολαύσω τις τόσο ωραίες τοποθετήσεις σας  σε τόσο σημαντικά ζητήματα.
 
   Νάστε καλά -  Μπάμπης

 

21
Οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των μαθητών με κριτήρια όπως, απόδοση, ευφυϊα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ, είναι απλώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και μου κάνει τρομερή εντύπωση πως έχουν ήδη γραφεί 5 σελίδες στο topic, με απόψεις συναδέλφων, οι οποίοι προσπαθούν να βρούν την "χρυσή τομή".
..................................................................................


Δεν αφορά εμένα, μια και ήμουνα απολύτως σαφής από το πρώτο κιόλας μήνυμα ότι διαφωνώ με τους διαχωρισμούς σε επίπεδα για όλα τα μαθήματα και κυρίως μέχρι το Λύκειο , αλλά αφείλω για την οικονομία της κουβέντας να πω ότι :
   
 α) Την κατηγοριοποίηση με βάση το εισόδημα,την ευφυία ,την  ικανότητα κλπ  δεν θυμάμαι να την πρότεινε κανένας . Πιθανόν να εκφράστηκε κάποιος προβληματισμός για πιθανά οφέλη στην περίπτωση του διαχωρισμού με βάση την επίδοση, αλλά απαντήθηκε ότι η επίδοση αλλάζει από μέρα σε μέρα ή δάσκαλο σε δάσκαλο και δεν μπορεί να επιβληθεί στο μαθητή ως κάτι μόνιμο. Ωστόσο ο προβληματισμός βοηθάει το διάλογο και δεν αποτελεί τίποτα το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ(λέξη που δεν χρησιμοποιείται σε διάλογο , όσο και να διαφωνεί κανένας με τον συνομιλητή του).

  β) Οι κατευθύνσεις στην Β΄η Γ'  Λυκείου δεν είναι  μερικός διαχωρισμός ; Προφανώς είναι και καλά κάνει και είναι . Τα μουσικά, αθλητικά κλπ σχολεία δεν είναι διαχωρισμός ;Δεν πάνε εκεί οι μαθητές που είναι πιο ''καλοί '' στη μουσική ή την αθλητισμό ;  Φυσικά και είναι. Είναι  '' .... τομή '' , όχι ίσως   '' χρυσή τομή '', μια και ούτε και γω ξέρω πως είναι αυτή. Επομένως την πολιτεία την ενδιαφέρει και αυτός ο τομέας , αλλά δεν μπορεί να προχωρήσει με σωστά βήματα και σε άλλες καινοτομίες, διότι πρέπει ... να πληρώσει και τέτοια διάθεση δεν υπάρχει.

 γ) Μια παιδεία και ένα σχολείο που ξεκινά από το Δημοτικό και τελειώνει στην Γ ΄Λυκείου, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις κλίσεις , τις ιδιαιτερότητες , τις αδυναμίες ή τα χαρίσματα των μαθητών είναι μια κακή παιδεία, μια ισωπεδωτική , κουρελισμένη και αναποτελεσματική παιδεία που κυρίως στερεί τη γνώση από τους μαθητές των λαϊκών κυρίως οικογενειών και στρωμάτων.(Τα έχω γράψει αυτά σε άλλα μηνύματα προς συντρόφους -πολιτικά εννοώ - που δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι είναι αριστερή άποψη για την παιδεία και επιμένουν σε αναχρονιστικές αντιλήψεις που δεν τις εφάρμοσαν ούτε σοσιαλιστές , ούτε άλλοι  - αν υπήρξαν άλλοι !).

 Θωρώ πως στο μέλλον ένα καλό σχολείο, πέρα από τα άλλα , θα είναι αυτό που θα  δίνει στο μαθητή δυνατότητες επιλογής και δεν θα του επιβάλει τα πάντα .Αναφέρομαι για το γυμνάσιο και πάνω.Για παράδειγμα , επιλογή είναι  να μπορεί να μαθαίνει περισσότερα μαθηματικά ή φυσική ή αρχαία ή μουσική  , αν σε αυτούς τους τομείς έχει περισσότερο ταλλέντο ή διάθεση ακόμα.Και αυτό με τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα σπουδών μιας δίωρης ζώνης που θα είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη . Ο βασικός όμως άξονας των μαθημάτων - ας τα πω ''  γενικής παιδείας '' - πρέπει να γίνεται με κριτήριο διαχωρισμού σε τμήματα  μόνο την απόλυτη αλφαβητική σειρά, όπως γίνεται σήμερα(αν και έντεχνα μερικά σχολεία την καταστρατηγούν).Αυτή τη θέση μου την εξήγησα στο πρώτο μήνυμα. Αν ωστόσο προκύψουν νέα στοιχεία που πείθουν για κάτι καλύτερο, είμαι έτοιμος να το ξανασκεφτώ.
                        Μπάμπης

 

 

22
Έχεις δίκιο Μπάμπη. Διαφωνώ μόνο σε ένα. ...........................
 Στα παιδιά όμως που τα καταφέρνουν θα έπρεπε να ψάξω πολύ ποιο ενδιαφέρουσες και περισσότερες ασκήσεις, που να εμβαθύνουν αλλά και να καλλιεργούν την κριτική σκέψη.. ................
 Τότε πιστεύω πως η κούραση θα ήταν μεγαλύτερη. Επιπλέον τα παιδιά θα είχαν μεγαλύτερες απαιτήσεις από εσένα. Με το τωρινό σύστημα εγώ προσωπικά δεν μπορώ να καλύψω τους μαθητές που βρίσκονται στα άκρα.. ................

 Μμμ! Μου ξέφυγε αυτό ! Όταν κάποιος είναι στα πρώτα χρόνια της σχολικής του δράσης , όντως έχεις κάποιο άγχος και με τον αδύνατο και με τον πολύ καλό μαθητή και νοιώθει πιο σίγουρος με τα μεσαία τμήματα. Αυτό φυσικά αφορά το επίπεδο των γνώσεων που θέλει να αναπτύξει και να μεταδώσει.Όταν όμως συμπληρώσει 10 χρόνια διδασκαλίας με μελέτη και προετοιμασία βλέπει ότι τα τμήματα που έχουν ή άριστους μαθητές ή πολύ μέτριους δεν τον κουράζουν καθόλου και κάνει ευχάριστο μάθημα.
    Θα δεις και συ με τον καιρό ότι το να βρεις  τα ωραία ή δύσκολα ή πρωτότυπα θέματα για ένα καλό τμήμα είναι το ευκολότερο και συγχρόνως το πιο ευχάριστο  πράγμα και για αυτούς και για σένα. Το δύσκολο είναι όταν έχεις μαθητές όλων των επιπέδων και πρέπει να φροντίσεις να έχεις να δώσεις σε όλους κάτι. Πρέπει να έχεις στο μυαλό σου  κάθε στιγμή να κάνεις μια ερώτηση για να  την απαντήσουν οι μέτριοι. Την κάνεις με μόνο σκοπό να δώσεις την ευκαιρία να σηκώσει χέρι όλο το τμήμα και να την απαντήσει πιθανόν ο πιο μέτριος μαθητής. Την επόμενη ερώτηση τη σχεδιάζεις  έντεχνα ώστε να την απαντήσουν οι καλοί. Όμως κάποια στιγμούλα πάλι πρέπει να κανεις μια ερωτησούλα για να την απαντήσουν μόνο δυο τρεις , οι άριστοι ! Έτσι έχουν όλοι απαντήσει σε κάτι και όλοι είναι ευχαριστημένοι .Και η διαδιδασία αυτή αρχίζει πάλι από την αρχή ! Όμως αυτή η διαδικασία σε θέλει σε εγρήγορση , προϋποθέτει καλή προετοιμασία , θέλει να ξέρεις τους μαθητές σου καλυτερα από τον εαυτό σου , πρέπει να στριφοφυρίζεις μέσα στην τάξη , να βλέπεις πάνω από τα τετράδια την προσπάθεια, να την καθοδηγείς , να την ενθαρρύνεις, πρέπει να είσαι μια σβούρα(κυρίως για μας τους μαθηματικούς ! ).
    Με τα πιο ομοιόμορφα τμήματα και ειδικά με τα λεγόμενα καλά(πχ της θετικής) το μόνο που χρειάζεσαι μετά από μερικά χρόνια εμπειρίας  στην πλάτη είναι να έχεις όρεξη ! Αρκεί μισή ώρα το πολύ προετοιμασία. Τα άλλα σου τα φτιάχνουν οι μαθητές ! Άσε που με το ενδιαφέρον που δείχνουν σε αναγκάζουν να σκέφεσαι νέα πράγματα, να σε βελτιώνουν διδακτικά και να φεύγεις στο τέλος πιο καλός από ό,τι ήσουν πριν μπεις στην τάξη !
   Δύσκολη τάξη είναι η ανομοιογενής . Με αυτή δεν είσαι ποτέ ευχαριστημένος , όσο και να έχεις προετοιμαστεί . Καμία μέθοδος δεν επιτυγχάνει απόλυτα ! Επειδή αυτά τα τμήματα είναι ο κανόνας στην πατρίδα μας - και θα είναι  για πολλά χρόνια ακόμα - γι αυτό η δουλειά μας είναι δύσκολη και μάλλον θα γίνεται διαρκώς δυσκολότερη.
   Δεν έχω δίκαιο μετά να φωνάζω και να διαλαλώ ότι για να καλυτερέψει ο κόσμος μας χρειάζεται να φροντίσουμε τους δασκάλους  ; Πώς θα γίνει η παιδεία καλύτερη όταν οι συνθήκες δυσκολεύουν , τα παιδιά είναι πιο ανήσυχα στη συμπεριφορά , οι γονείς  είναι αδιάφοροι , η κοινή γνώμη είναι μάλλον εναντίον μας (φταίμε και μεις για αυτό!) και  οι κυβερνήσεις δίνουν στον εκπαιδευτικό ψίχουλα ;
     
    Διότι είναι αδύνατο με 1200 ευρώ να έχεις δάσκαλο που να είναι τέλειος στο γνωστικό κομμάτι , άριστος παιδαγωγός , να γνωρίζει ψυχολογία και ειδική αγωγή , να είναι και μουσικός , να κάνει και θεατρική ομάδα ,να κάνει ωραίες σχολικές εκδηλώσεις ,  να συντονίζει προγράμματα , να ξέρει δυο ξένες γλώσσες για να συνοδεύει τα παιδιά στο εξωτερικό , να έχεις μερικές βασικές ιατρικές γνώσεις για τις πρώτες βοήθειες, να έχει διαρκώς όρεξη,να ξέρει υπολογιστές και δύο πακέτα cabri  ή  sketchpad   για τη γεωμετρία , να παρακολουθεί τι γίνεται στον κόσμο , να βλέπει και πέντε θεατρικές παραστάσεις το χειμώνα ,να συνοδεύει τους μαθητές στις πολυήμερες εκδρομές, να φυλάει θαλαμοφύλακας όλη νύχτα στους διαδρόμους μήπως και - άντε να μην το πω ! - ,  να είναι χαμογελαστός, α! να είναι και ευπρεπώς ντυμένος και να φοράει διαφορετικά ρούχα κάθε μέρα , προφανώς να μην πηγαίνει σχολείο με παλιό αυτοκίνητο και να συζητά με ευγένεια και ζήλο με τους γονείς όταν έρχονται σχολείο. Αυτός ο εκπαιδευτικός των 1200 ευρώ δεν είναι άνθρωπος αλλά υπεράνθρωπος . Αλλά υπεράνθρωποι δεν υπάρχουν και αν υπάρχουν , αξίζουν κάτι παραπάνω κυρίως όμως αγάπη και αναγνώριση !

                  Μπάμπης

23
Μπάμπη, χαίρομαι κάθε φορά που διαβάζω μήνυμά σου! :D Από τις πιό υγιείς & ισορροπημένες φωνές στο φόρουμ..Να γράφεις πιό συχνά..
Μιά φίλη μου, έχει ένα κοριτσάκι Β'Δημοτικού. Το κοριτσάκι έβλεπε "ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ" στο MEGA. Είδε τους 2 άντρες να φιλιούνται και ρώτησε τη μαμά της..Εκείνη της απάντησε, ότι όταν 2 άντρες ή 2 γυναίκες φιλιούνται, αυτό δεν είναι φυσιολογικό..Με προβλημάτισε η απάντησή της..Εσείς τί θα λέγατε?

Μια καλή απάντηση δόθηκε ήδη !Σίγουρα υπάρχουν και άλλες απαντήσεις !

 Όμως μια καλή απάντηση δεν ταιριάζει πάντα στην ίδια ερώτηση, διότι εξαρτάται από το ποιος είναι αυτός που κάνει την ερώτηση , σε ποιον την κάνει  , πότε την κάνει και όλη την ατμόσφαιρα κάτω από την οποία έχει γίνει η ερώτηση. Το βασικότερο είναι να παρακουθήσει κανείς αν το παιδί που πήρε την απάντηση δείχνει ικανοποιημένο ή συνεχίζει ...να κόβει βόλτες γύρω από τη μαμά και να περιμένει κάτι ακόμα.
    Η μαμά αυτή -για την οποία  γράφεις -  σίγουρα βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Μπορεί να μην απάντησε  τίποτα και αυτό να είναι από μόνο του μια ...καλή απάντηση !
  Διότι υπάρχουν και ερωτήσεις που δεν αξίζει να απαντηθούν - κάνεις έντεχνα ότι δεν άκουσες και το συζητάς , αν το κρίνεις απαραίτητο ,  με το παιδί μια άλλη στιγμούλα που το έχεις σκεφτεί καλά.Αλλά ο αιφνιδιασμός είναι η μισή μάχη !
 
    Το δύσκολο ωστόσο είναι τι θα πεις ,όταν αποφασίσεις να απαντήσεις και κυρίως όταν το παιδί δεν καταλαβαίνει !Γενικά δεν χρειάζονται μεγάλες απαντήσεις , αλλά σοβαρές και πειστικές. Τα παιδιά μένουν συνήθως ευχαριστημένα από το γεγονός και μόνο ότι πήραν απάντηση και ας μην την καταλαβαίνουν. Το ότι δεν κατάλαβαν την απάντηση δεν το προσάπτουν στο γονιό αλλά στον εαυτό τους , διότι ξέρουν ότι δεν μπορούν να τα καταλάβουν όλα !Βλέπω την κόρη μου σε αυτές τις περιπτώσεις να απαντά με ένα ''μμμ'' και να συνεχίζει να παίζει .
   Τα παιδιά συχνά ρωτάνε μόνο γιατι πρέπει να ρωτήσουν ή διότι κάτι δεν το βλέπουν συχνά, είτε διότι , όπως εδώ , είδαν κάτι που ..αλλιώς το είχαν συνηθίσει.Το πόσο καλή είναι η απάντηση δεν είναι συχνά το ουσιατικό . Πάντως η χειρότερη απάντηση είναι αυτή : '' όταν μεγαλώσεις , θα σου πω κλπ '', διότι είναι σαν το λες : είσαι χαζό και δεν θα καταλάβεις ό,τι και να σου πω.Στο παιδί ταιριάζουν απαντήσεις που θα έδινες αν εξεταζόσουν προφορικά σε μια μεταπτυχιακή διατριβή ! Απαντάς όσο πιο καλά μπορείς και ...κάνεις το σταυρό σου !
   Μπάμπης

24
MATH χαίρομε που συμφωνείς. Για το (α) να σου πω πως σίγουρα συνάντησες, είναι στατιστικά βέβαιο. Μέχρι να φτάσουν το Λύκειο έχουν καταφέρει και προσαρμόζονται πολύ καλύτερα. Αν διδάσκεις πολλά χρόνια, στατιστικά είναι βέβαιο πως συνάντησες εκτός και αν το ήξεραν και φυσικά και εσύ δεν το κατάλαβες. Στο β-γ γράφεις πως είναι θέμα καθηγητή, γι' αυτό λέω και εγώ πως τα παιδιά αυτά χρειάζονται ξεχωριστούς καθηγητές. Τους καλύτερους θα έλεγα. Για τα υπόλοιπα που γράφεις, πιστεύω πως θα έπρεπε να υπάρχει και συναίνεση του μαθητή-κηδεμόνα, αφού πρώτα τους εξηγήσουμε τα οφέλη αλλά και τα μειονεκτήματα αν πάει σε τελείως διαφορετικό τμήμα. Το πρόβλημα δεν ειναι για μένα αν πάει από το πρώτο στο δεύτερο, ή από το δεύτερο στο τρίτο, αλλά από το τρίτο στο πρώτο και αντίστροφα. Όσον αφορά για το ότι οι γνώσεις είναι άχρηστες θα συμφωνήσω μαζί σου. Αρκεί να δει κάποιος το "Είσαι ποιο έξυπνος από ένα 10χρονο;" Και θα καταλάβεις τι σαβούρα δίνουμε στα παιδάκια, και το πόσο γρήγορα αυτή η σαβούρα ξεχνιέται. Όμως κάτι μένει.. μένει ένας ποιο "δυνατός εγκέφαλος". Αυτά όμως είναι εκτός θέματος και ίσως θα μπορούσαμε να τα συζητήσουμε σε ένα άλλο θέμα.

        Αφού είσαι και μαθηματικός :) , σίγουρα συμφωνούμε και σε τούτο : αν κάπου χρειάζεται διαχωρισμός τμημάτων , αυτά είναι τα μαθηματικά !Είναι το πιο δύσκολο μάθημα , σε περιεχόμενο και διδασκαλία, στηρίζεται μόνο στη λογική και καθόλου στο συναίσθημα, πολύ λίγο στην εμπειρία και επιπλέον θέλει αλυσσιδωτή εκμάθηση των εννοιών.Αν έχεις χάσει το προηγούμενο είναι σχεδόν αδύνατον να μπεις στο νόημα στο νέο μάθημα, αν δεν στο εξηγήσει κάποιος .
   Γι αυτό είδες ότι δεν είμαι εξαρχής εναντίον των διαχωρισμών και των κλίσεων(την ισοπέδωση τη θεωρώ χειρότερη !) .Ο διαχωρισμός  αξίζει να γίνεται μόνο σε λίγα μαθήματα και κυρίως στις μεγάλες τάξεις  και φυσικά στα παιδιά που όντως έχουν μαθησιακό πρόβλημα.
     Έχεις όμως απόλυτο δίκαιο σε αυτό : αν περιορίσουμε  το θέμα στο δίπολο : διδάσκω - μαθαίνω ,τότε ο διαχωρισμός σε επίπεδα είναι η τέλεια μέθοδος.Και μένα θα μου άρεσε , αλλά και σε ποιον  δεν θα άρεσε ! Όπμως  ευτυχώς ο ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο η γνώση. Επειδή μάλιστα οι άλλοι τομείς είναι πιο σημαντικοί , γι αυτό θεωρώ πως αξίζει να είναι η δουλειά μας -έστω σε ανομοιόμορφα τμήματα - πιο δύσκολη και κοπιαστική , αλλά η προσφορά μας προς  όλα τα παιδιά πιο μεγάλη.
   
                                 Μπάμπης

25

μήπως το μάθημα σεξουαλικής αγωγής πρέπει κατ΄αρχήν να διδαχθεί στους γονείς;

++++++++++++++++++++
[/quote]

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ

       Αυτή η ωραία άποψη δεν θα ήθελα να περάσει απαρατήρητη. Εϊχα πριν από καναδυο χρόνια ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα και είχα κάνει παρόμοιες σκέψεις. Τώρα πια είμαι σίγουρος ότι πρέπει ως κοινωνία να περάσουμε σε μια άλλη βαθμίδα ενημέρωσης και  υπευθυνότητας.Πιο συγκεκριμένα θα έλεγα ότι όταν ένα ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί και βγάζει την άδεια κλπ , θα πρέπει να ενημερώνεται για αυτό που αποφάσισε να κάνει και να μην είναι η πραξη του μόνο απομίμηση της απόφασης άλλων.
       Έτσι , θα έπρεπε ίσως το αρμόδιο τμήμα του  Υπουργείου Υγείας να εκδώσει ένα  βιβλίο με θέμα τον γάμο , την οικογένεια, τα παιδιά και την ερωτική ζωή ενός ζευγαριού μέσα στο γάμο , να αναλύσει το ρόλο της αγάπης και της επικοινωνίας στο ζευγάρι , να περιγράφει μέσα  από αληθινές μαρτυρίες άλλων ζευγαριών ορισμένα συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται στα ζευγάρια και πως αντιμετωπίζονται και πλήθος άλλων πραγμάτων.
      Μαζί με το βιβλίο αυτό μπορεί να δίνεται και μια σειρά από DVD κλειδωμένα(με κωδικό πχ την ημερομηνία γάμου του ζευγαριού) στο οποίο να αναλύονται όλα αυτά που μπορεί και οφείλει ένας γονιός να πει στα παιδιά του στην πρώτη ηλικία(μέχρι ίσως τα 6 του χρόνια). Δεν πρέπει πχ να ξέρει ένας γονιός τι θα πει στο παιδάκι του όταν αυτό δει στην τηλεόραση ή σε ένα περιοδικό δυο ανθρώπους να φιλιούνται και τον ρωτήσει ; Υπάρχουν πολλά τέτοια ερωτήματα και πράγματα στα οποία  οι γονείς, όταν ξέρουν , μπορούν να δώσουν απλές και εύστοχες απαντήσεις στα παιδιά τους, ώστε και την περιέργειά τους να ικανοποιήσουν και να τους προετοιμάσουν να δεχτούν απαντήσεις σε πιο δύσκολα ερωτήματα που θα ακολουθήσουν.
      Στα DVD μπορούν να υπάρχουν και ...πιο τολμηρά θέματα που το ζευγάρι πρέπει να γνωρίζει. Διότι είναι σίγουρο ότι το ζευγάρι θα τα ψάξει και μόνο του μέσα από κακής και διαστροφικής ποιότητας προϊόντα . Γιατί λοιπόν να το αφήνουμε( το ζευγάρι)  στο έλεος των κάθε είδους επικίνδυνων εμπόρων και να μην το ενημερώσουμε ως πολιτεία  , συμβάλλοντας  έτσι στην οικοδόμηση μιας πιο συμπαγούς , ελεύθερης , δημιουργικής ( άντε να πω και πιο Χριστιανικής - με την ευρεία έννοια)  οικογένειας;
    Διότι έχει αποδειχθεί πως ό,τι αφήνεται στην τύχη, θα φέρει προβλήματα που δεν ξεπερνιούνται.Την οικογένεια λοιπόν οφείλουμε να την προστατέψουμε όχι με απαγορευτικά συνθήματα και άλλους αφορισμούς ηθικολόγων και κινδυνολόγων αλλά με ενημέρωση και φροντίδα, ώστε να τα βγάλει πέρα στη δύσκολη μορφή που έχει πάρει η κοινωνία με τις κρίσεις , τις αντιφάσεις και τις ανισότητες.

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ

      Διάβασα προσεκτικά όλα τα νέα μηνύματα και χαίρομαι διότι ο διάλογος πήρα έναν πιο καλό δρόμο.Θα παρακολουθήσω μέχρι τέλους  και με το δέοντα σεβασμό την επιχειρηματολογία.Σε αυτή τη φάση θα πω μόνο αυτό που δυστυχώς μου ξέφυγε να το αναφέρω στο πρώτο μου μήνυμα :

  Αν καταφέρουμε ως κοινωνία να δώσουμε απόλυτα πειστικές απαντήσεις στα ερωτήματα των παιδιών και των εφήβων  πάνω στο θέμα που συζητάμε, τότε ένα από τα οφέλη  που αναμένουμε  είναι ότι οι έφηβοι θα μεταθέσουν σημαντικά προς τα μπρος(για μεγαλύτερη ηλικία δηλαδή και μετά τα 18 ) την ολοκλήρωση των σχέσεών τους.

  Αυτό θα έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, μια και από βιολογική άποψη οι νέοι θα αντιλαμβάνονται τη σημασία αυτού που κάνουν αλλά και διότι  ο ψυχικός τους κόσμος θα είναι πιο ώριμος  και πιο ανθεκτικός.
 
     Δεν νομίζω να υπάρχει συνετός άνθροωπος που να πιστεύει ότι ένα παιδί των 14 -16 χρόνων μπορεί να έχει ισορροπημένη και πλήρη ερωτική ζωή , πέρα από τα ηθικά και μη ζητήματα που ανακύπτουν. Και όμως ,αυτή είναι η πιο επικίνδυνη ηλικία ! Πολλά παιδιά και κυρίως κορίτσια (αυτά έχουν περισσότερες ευκαιρίες, αφού πολλοί τα βλέπουν ως σκεύη ηδονής και μόνο , αλλά και επειδή βιολογικά ωριμάζουν γρηγορότερα) ξεκινούν τις ερωτικές αναζητήσεις από μίμηση , επίδραση της τηλεόρασης , της μουσικής που ακούν , αλλά και από διάθεση να αποδείξουν  ότι έχουν μεγαλώσει και μπορούν να διαχειριστούν το σώμα τους.
   
      Είμαι σε επαρχιακό σχολείο και φοβάμαι - το ομολογώ - τους βλάκες, αλλά  θα μου άρεσε να πάρω μια χρονιά ένα πρόγραμμα υγείας , να συντάξω ένα σχετικό ανώνυμο βέβαια ερωτηματολόγιο και να ανιχνεύσω την ηλικία και τη μορφή της ...πρώτης φοράς. Πιστεύω όμως τέτοια έρευνα να έχουν κάνει τα πανεπιστήμια ή άλλα αρμόδια κέντρα, οπότε πρέπει να ψάξω για στοιχεία.

(Για τα άλλα ζητήματα ''περί παρθενίας''  μέχρι το γάμο  , αποχής μετά το γάμο κλπ, θα με συγχωρήσετε που δε θα πω τίποτα.Άλλη φορά αυτά! Όμως , να μη μας ξεφεύγει η διαπίστωση ότι την εποχή που επιβάλλονταν η παρθενία(ιερή και μη) στους πιστούς, οι άνθρωποι στα 16 - 20 χρόνια τους είχαν το πρώτο παιδί και δεν ξέρω αν προλάβαιναν να νοιώσουν την εγκράτεια και τα παρόμοια.Σήμερα οι περισσότεροι κάνουν το πρώτο τους παιδί μετά τα 30 και πολλοί μετά τα 35. ''..Νουν '' έχετε και καταλαβαίνετε ! .Αλλά αυτά καλύτερα να πείτε μεταξύ σας , μια και είστε , ως νέοι , ηλικιακά τουλάχιστον  πιο κοντά στους εφήβους και τους ... νέους !
 
   Χρόνια πολλά για αύριο και μακάρι η πατρίδα να πάρει σε όλα τα ζητήματα τις αποφάσεις που ταιριάζουν και για τους νέους και για τους πολίτες της  !
 
Μπάμπης

26
Συνάδελφοι , φρονώ πως δεν έχει νόημα να κρίνουμε  αρνητικά ο ένας τον άλλον αλλά να σχολιάζουμε τις απόψεις και μόνο. Άλλωστε δεν εχουμε τίποτα να χωρίσουμε και όλους μάς ενώνει ένα κοινός στόχος : να προοσεγγίσουμε την αλήθεια και να σχηματίσουμε μια όσο γίνεται  πιο ολοκληρωμένη άποψη .
 Το θέμα Χριστιανισμός, σεξουαλική ηθική , μοναχισμός , αγαμία(κάθε φύσεως) είναι άλλα σοβαρά ζητήματα που αξίζει να αναλυθούν σε άλλο πεδίο. Στο συγκεκριμένο εδάφιο που ανοίξατε το καλύτερο είναι να επικεντρωθούμε σε τούτο : μπορεί το σχολείο να συνεισφέρει σε αυτό που λέμε  ερωτική ζωή του εφήβου ή σεξουαλική αγωγή γενικότερα; Και με πιο τρόπο ; Διότι το ζήτημα είναι δύσκολο. Φαντάσου κάτι να μη γίνει σωστά και να ...πλακώσουν Καρατζαφέρηδες , Λούκες και χιλιάδες άλλοι με τα κατσαρόλια και να φωνάζουν στους δρόμους ''κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας '' ! Θα πάμε 100 χρόνια πίσω. Υπάρχει σκοταδισμός σε επικίνδυνο βαθμό στη χώρα μας και μη νομίζετε ότι δεν είμαστε θεοκρατική κοινωνία. Είμαστε όσο δεν μπορείτε να καταλάβετε, διότι είστε επικεντρωμένοι στην επιστήμη και τη γνώση και δεν μπορείτε να έχετε επαφή με αυτή τη μερίδα του λαού.
  Λοιπόν , κάθε βήμα πρέπει να γίνει με πολύ προσοχή και αφού πρώτα πείσουμε και τον πιο απλό πολίτη ότι από μια τέτοια προσπάθεια η κοινωνία μας θα έχει μεγάλο όφελος και τα παιδιά μας θα ζούνε καλύτερα και στην προσωπική αλλά και στην οικογενειακή τους ζωή. Πρέπει να πείσουμε και τον κλήρο ότι η γνώση πάνω στον έρωτα και τη βιολογική δομή του ατόμου θα μειώσει τα διαζύγια, μια και οι άνθρωποι θα συνάπτουν σταθερές σχέσεις , που δεν θα ξεκινούν και θα τελειώνουν στο σεξ , αλλά που θα ξεκινούν από τον έρωτα, θα εμπεριέχουν το σεξ(άρα την τεκνοποίηση και τη χαρά της ζωής) και θα περιβάλλονται από αγάπη, επικοινωνία και σεβασμό.
   Σε μια τέτοια λοιπόν προοπτική πρέπει να βοηθήσει η τέχνη , οι διανοούμενοι , οι επιστήμονες και οι εκπαιδευτικοί . Νομίζω ότι κατά βάθος όλοι συμφωνούν. Τους τρομάζει βέβαια ο όρος '' σεξουαλική αγωγή'' . Αν ήταν ένας άλλος τίτλος, ελάχιστοι θα διαφωνούσαν . Στην Ελλάδα και στους συντηρητικούς λεγόμενους κύκλους ο όρος '' σεξουαλικός '' τρομάζει και προκαλεί αντίδραση.
   Αυτά για τώρα . Δεν θα παρέμβω ,μέχρι να εκφράσετε ελεύθερα τις σκέψεις σας . Μην ξεχνάμε ότι είμαστε μια παρέα και πως η επικοινωνία είναι μεγάλο αγαθό. Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε μεταξύ μας σε όλα, είναι όμως απαραίτητο να δεχόμαστε ο ένας τον άλλο και να τον ακούμε με υπομονή!
   Μπάμπης

ΣΧΟΛΙΟ

Μέχρι να γράψω το μήνυμα υπήρξε και άλλη συμμετοχή. Βλέπετε λοιπόν πόση προσοχή θέλει το όλο εγχείρημα. Δεν ξέρω τι έχουν  κάνει οι άλλες χώρες στο θέμα αυτό και ποια συμπεράσματα έχουν βγάλει.
    Όσο εγκληματική είναι η σιωπή για ένα τόσο καυτό ζήτημα, άλλο τόσο είναι και η προχειρότητα . Εδώ χρειάζεται να γίνουν έρευνες, να γραφούν άρθρα, βιβλία, τραγούδια και μόνο στο τέλος να παρθούν αποφάσεις . Δεν είναι μόνο να αποφασίσει το υπουργείο.
 Και ο επίλογος :
  Μου έλεγε μια μαθήτρια πριν μερικά χρόνια ότι η θεολόγος τους είπε σε σχετικό μάθημα :
  '' δύο φορές έχω αμαρτήσει στη ζωή μου : όταν έκανα τα δύο παιδιά μου '' !
  Δεν σχολιάζω τα λόγια της , αλλά αυτή η άποψη  είναι το ίδιο επικίνδυνη με την θεοποίηση του σεξ και του σεξισμού , κάτι που γίνεται στην εποχή μας.

27
Συνάδελφοι, πρόκειται για ζήτημα πρώτης προτεραιότητας στο σχολείο και την κοινωνία . Δεν ξέρω γιατί η κουβέντα ξεκίνησε λίγο μουδιασμένα και κάπως αρνητικά.Σημασία θα είχε να ανιχνεύσουμε το θέμα και όχι απλά να ανακοινώσουμε τη γνώμη μας  . Ομολογώ πως για το θέμα αυτό με ενδιαφέρουν πάρα πολύ οι απόψεις σας. Για αρχή θα πω αυτά που μέχρι τώρα έχω ως πυξίδα στις σκέψεις μου :

 α) Ο όρος ''σεξουαλική αγωγή '' δεν σημαίνει '' οδηγίες για σεξ και πως γίνεται η σεξουαλική πράξη ''αλλά το σύνολο των επιστημονικών απόψεων που σχετίζονται με τα ερωτήματα : '' τι είναι τα ανθρώπινα συναισθήματα ,οι σχέσεις των δύο φύλλων , τι είναι αυτό που δημιουργεί και συντηρεί την οικογένεια ,  ποια είναι τα έστικτα και ο ρόλος τους στη βιολογική εξέλιξη του ανθρώπου , τι είναι το σώμα , ποιες είναι οι ανάγκες του και  ποιες οι υποχρεώσεις μας για να παραμένει υγειές και να αποτελεί το κέντρο της ευτυχίας και της χαράς της ζωής κλπ '' .
  β) Η ιστορία δείχνει με τον πιο απλό και πειστικό τρόπο ότι όλα τα συστήματα ή καθεστώτα που κατέληξαν σε τυραννικά και απάνθρωπα είχαν ως βάση την ερωτική καταπίεση και την επιβολή σκληρής έως δολοφονικής σεξουαλικής αγωγής.
  γ) Από τον Freud αλλά και τους σύγχρονους ψυχολόγους μαθαίνουμε ότι η απώθηση ή η κατάπνιξη των ερωτικών επιθυμιών (υπάρχουν και άλλοι όροι για αυτό το ζήτημα) ευθύνονται για τα πλείστα προβλήματα της ψυχικής υγείας.
  δ) Καμιά πρόοδος δεν έχει αποτέλεσμα - ούτε είναι καν πρόοδος -  , αν δεν έχει ως στόχο να φέρει τα δύο φύλλα ουσιαστικά κοντά , να άρει τις προκαταλήψεις και να απαλείψει την εχθρότητα ανάμεσά τους .
   ε) Δεν μπορεί καν να υπάρξει  ερωτική συνάντηση ανάμεσα στα δύο φύλλα, αν υπάρχει άγνοια και διαστροφή. Οι αντιλήψεις του ότι '' οι  άνδρες θέλουν από τις γυναίκες μόνο ένα πράγμα'' ή ότι '' οι γυναίκες είναι όλες πόρνες - αντίληψη που ενστερνίζονται οι περισσότεροι άνδρες για τις γυναίκες -εκτός από τη μάνα τους και την την αδερφή τους ''  αλλά και πολλά άλλα τέτοια, εξωφρενικά  για την εποχή μας  , δημιουργούν τρομερά προβλήματα στους ανθρώπους και συχνά τους οδηγούν στο έγκλημα.
   στ) Χωρίς σωστή διαχείρηση των ερωτικών συναισθημάτων  και επιθυμιών του, ο άνθρωπος κινδυνεύει να μη γνωρίσει ποτέ την απόλυτη χαρά, την απόλαυση και τη μαγεία της ζωής.Δεν είναι τυχαίο που άνθρωποι που δεν απολαμβάνουν την ερωτική ζωή , εκφράζουν συχνά  επιθετική συμπεριφορά και δεν αποδίδουν στην εργασία τους , κυρίως όταν αυτή στηρίζεται στην ομαδικότητα και τη συνεργασία.
  Με αυτές τις διαπιστώσεις στο μυαλό μου, θα ήθελα να ακούσω τις σκέψεις σας. Μπορεί  το σχολείο και με ποιο τρόπο να παρέμβει ενημερωτικά ή ουσιαστικά και σε ποιες βαθμίδες για να βάλει το ζήτημα αυτό σε μια σωστή, υγιή βάση ;
   Αλλά και οι αποψεις της Χριστιανικής ηθικής θα είχε ενδιαφέρον να ακουστούν . Μπορούν ακόμα να παρουσιαστούν και βιβλία που σας έκαναν εντύπωση και συνετέλεσαν στο να να αποκτήσετε για το θέμα μια σφαιρική άποψη.

    Ο χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος , αλλά σε αυτό το ζήτημα θα προσπαθήσω να βρω και να προσθέσω κάτι .
 ( Πάντως , για όσους δεν κάνουν σε Λύκεια, να ενημερώσω ότι τα παιδιά και κυρίως τα κορίτσια είναι ..πολύ μπροστά από τους φόβους μερικών πουριτανών και ανόητων που φοβούνται μήπως τα παιδιά τους το ρίξουν... στο σεξ , μόλις τους μιλήσεις για αυτό. Σχεδόν όλα έχουν ολοκληρωμένες σχέσεις με ''αγόρια'' 19 -30  και δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα να κουβεντιάσουν για κάθε ζήτημα. Πρόβλημα για σοβαρό διάλογο έχουν μόνο τα αγόρια που και για αυτά αξίζει να αφιερώσουμε κάποιες σκέψεις για τη δύσκολη θέση που βρίσκονται. Και για να δείτε με ευχάριστο τρόπο πως αντιδρούν τα κορίτσια , θα σας ένα διάλογο με μαθήτρια της Γ΄Λυκείου στην τάξη(θετική με 7 κορίτσια και ένα αγόρι):
  - Μπάμπης : '' παιδιά είστε όλοι καλά ; Πώς περασε το Σαββατοκύριακό σας ''
 - Μαθητές :'' χάλια κύριε ! Είχαμε πολύ διάβασμα, αφήστε τα !
 - Μπάμπης '' Εσύ Νατάσα τι έχεις ; Μου φαίνεσαι λίγο χλωμή και άκεφη !''
 - Νατάσα :'' Κύριε , με πονάει το κεφάλι μου και έχω και μια ενόχληση μέσα μου  ''
 - Μπάμπης , με ελαφρό χαμόγελο και κοίταγμα προς την τάξη :
   '' Μμμμ ! Νατάσα έχεις επισκεφτεί γυναικολόγο τελευταία ; ''
 Τα παιδιά ξεσπάν σε γέλια και η μαθήτρια μου απαντά γελώντας : '' Κύριε όχι ! Μην ανησυχείτε ! Δεν είναι από αυτό !
 Λοιπόν, τα παιδιά , ειδικά της Γ'  είναι έτοιμα αλλά και έχουν ανάγκη  την  υπεύθυνη ενημέρωση. Αυριο βγαίνουν στο στίβο της ζωής και θα φτιάξουν οικογένειες. Ποιος όμως θα την κάνει την ενημέρωση ; Μπορεί το σχολείο ; Πρέπει ίσως να γίνει με μορφή διαλέξεων από ειδικούς φτάνει ίσως να τους δώσουμε ένα βιβλιαράκι και ένα DVD και να το διαβάζουν μόνοι τους ή πρέπει να εισαχθεί μάθημε ενός τετραμήνου ; Ποιος θα διδάξει αυτά τα στοιχεία  ; Πάντως απόψεις του στιλ '' μήπως τα παιδιά ζητήσουν και πρακτική εξάσκηση και άλλες τέτοιες μοναδικές σε μέγεθος βλακείες και ανοησίες ,καλό είναι να μην ακουστούν , εδώ τουλάχιστο. Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη από το πώς θα κάνουν εξάσκηση , διότι έχουν ό,τι θέλουν και όποτε το θέλουν . Μάλλον εμείς οι ''μεγάλοι '' έχουμε το πρόβλήμα και φαρισσαίζουμε ! Διότι τρομάζω στην ιδέα ότι όλα αυτά που τελειώνουν το Λύκειο θα σχηματίσουν άποψη για αυτά τα πρωταρχικά ζητήματα εντελώς τυχαία και από τους πιο ακατάλληλους ανθρώπους. Οι συνέπειες είναι τρομερές και το δάκρυ δεν στερεύει με τίποτα. Τα βλέπετε και μόνοι σας στις reallity εκμπομπές. Όλα ξεκινουν από την άγνοια !)

  Μπάμπης Στεργίου


28
Ομολογώ ότι διάβασα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στα μηνύματά σας . Δυστυχώς , μέσα στο τρέξιμο της επιβίωσης δεν μπόρεσα μέχρι τώρα να σχηματίσω  για το θέμα αυτό άποψη που να βασίζεται σε έρευνα και θεωρητική αναζήτηση. Επομένως ό,τι πω είναι κάτι ανάμεσα σε ..μπαρούφα και ασχετοσύνη. Ας πω όμως κάτι , έστω και τόσο ..υψηλής στάθμης :
  α) Η εμπειρία μου είναι από μαθητές  Γενικού Λυκείου , οπότε μαθητές με πραγματική μαθησιακή δυσκολία δεν συνάντησα.Διδάσκω μαθηματικά.
  β) Συχνά , θέλοντας να πειραματιστώ  - με τον εαυτό μου κυρίως -  έδινα στους μαθητές προβλήματα έξω από το σχολικό τυποποιημένο πνεύμα , όπως σπαζοκεφαλιές , μαθηματικά παιγνίδια ή θέματα διαγωνισμών από ΗΠΑ, Καναδά. Λοιπόν, ένοιωσα και γω έκπληξη όταν είδα ότι μαθητές που δεν έλυναν καθημερινά ούτε την πιο απλή άσκηση, σε τέτοια προβλήματα(χωρίς το άγχος της εξέτασης ή της βαθμολογίας) ήταν πιο γρήγοροι από τους  ''καλούς '' και ''επιμελείς '' μαθητές.
   γ) Από τότε που διαπίστωσα τα παραπάνω, προσπαθούσα να κάνω μόνο την εαυτό μου καλύτερο και πιο ελκυστικό στο μάθημα και έδινα κατά κάποιο τρόπο συγχωροχάρτι στους μαθητές που αδιαφορούσαν. Πιο πολύ το εκλάμβανα ως δικό μου πρόβλημα παρά των μαθητών , αν και θεωρητικά ξέρω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.
  δ) Είναι γεγονός ότι πολλές φορές θα ήθελα στο τμήμα πιο ομοιόμορφη κατανομή ενδιαφέροντος (σκόπιμα δεν λέω ικανότητας ή επίδοσης) για να δω τον κόπο μου να πιάνει τόπο και να καρποφορεί.Διότι όταν βλέπεις στα 100 παιδιά της Γ΄λυκείου τα 50 να μην πιάνουν το 10 σε 6 μαθήματα, δεν νοιώθεις και ..ευτυχιμένος !Δεν μπορείς πάντα να συμβιβάζεσαι με τη σκέψη ότι '' εγώ έκανα ό,τι μπορούσα, αλλά εκείνα δεν ήθελαν ''. Ο δάσκαλος είναι σαν τον ηθοποιό : παίζει , τα δίνει όλα στη σκηνή και στο τέλος η αμοιβή του είναι το χειροκρότημα. Σε μας  αμοιβή είναι η επιτυχία σε μια σχολή (χωρίς να σημαίνει ότι αυτό είναι σωστό σε όλες τις περιπτώσεις ). Αλλά σπάνια θα παραδεχτείς κάποιον ότι είναι καλός πχ μαθηματικός, αν οι μαθητές του αποτυγχάνουν κατά 50% ! 
  ε) Για τον χωρισμό σε επίπεδα δεν έχω αποκρυσταλλωμένη άποψη. Για τις ξένες γλώσσες γίνεται διαχωρισμός στα Γυμνάσια(νομίζω !) , αλλά δεν έχω κουβεντιάσει με τους συναδέλφους να μου πουν πως λειτουργεί αυτό το πράγμα. Σίγουρα  στο γνωστικό τομέα η εντύπωση θα είναι θετική  .

   στ) Είναι δύσκολο να βάλεις κριτήρια επιλογής. Υπάρχουν μέτριοι μαθητές σε ικανότητα που αποδίδουν καλά  και μαθητές σαίνια που σε απελπίζουν  !Δεν νομίζω ότι στο Λύκειο ο διαχωρισμός θα δημιουργούσε ψυχολογικές παρενέργειες στους μαθητές, αλλά θα δημιουργούσε σίγουρα τρέλλα  στις μαμάδες που τρέχουν στο σχολείο και σου παραπονιούνται όχι γιατί έβαλες στην κόρη τους 20 αλλά γιατί έβαλες και σε άλλους , αφού εκείνοι δεν είναι τόσο καλοί μαθητές  !
 ζ) Είναι άλλο πράγμα ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες και άλλο ο μαθητής που αδρανεί , που αποκλίνει ή δεν αποδίδει  σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Ο πρώτος θέλει σίγουρα στήριξη. Τα ξέρετε αυτά καλύτερα από μένα, δεν λέω τίποτα άλλο.Για τους άλλους ,πάντα θα γίνεται κουβέντα, διότι σε τελευταία ανάλυση αυτοί αποτελούν το επίκεντρο όλων των ερευνών και προσπαθειών σε όλες τις χώρες. Αν έμπαιναν σε επίπεδα , οι περισσότεροι  θα '' σώζονταν'' , άλλοι θα γινονταν ίσως χειρότεροι , αν και δεν βλέπω το λόγο γιατί να γίνονταν χειρότεροι. Στο δικό μου το μάθημα θα γίνονταν σίγουρα καλύτεροι , αρκεί να μην ήμουν εγώ αυτός που θα τους είχε κατατάξει σε αυτό το επίπεδο , αλλά ίσως ένα κατάλληλο τεστ  , ώστε να μην θεωρούν ότι ο δάσκαλος τους ..υποβίβασε.
   η) Τείνω να πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά μαθήματα , τα περισσότερα , στα οποία οι μαθητές πρέπει να είναι όλοι μαζί . Είναι αυτονόητο ότι στα μαθήματα αυτά πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας , τα σχολικά βιβλία και ο μορφωτικός τους στόχος . Φυσικά πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα(το πολύ 20-22).
  θ) Ο τρόπος που λειτουργούν και τα άλλη είδη σχολείων(ΕΠΑΛ κλπ) μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο για την παρεχόμενη παιδεία. Δυστυχώς μιλάμε μόνο για τα γενικά λύκεια και αφήνουμε το ΕΠΑΛ στην άκρη, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει εντελώς το αντίθετο.Σήμερα ,  ήδη εμείς οι εκπαιδευτικοί όταν περνάμε μπροστά από ΕΠΑΛ την ώρα που σχολάνε οι μαθητές  , βλέπουμε αυτά τα παιδιά ως παιδιά δεύτερης κατηγορίας .Εδώ η προφητεία επαληθεύεται ! Όχι μόνο γιατί τα βλέπουμε εμείς έτσι , αλλά διότι τα σχολεία αυτά είναι εγκατελειμένα ! Αλλά σας ρωτάω: αν στα γενικά λύκεια οι οικογένειες δεν ξόδευαν τόσα χρήματα στα μαθήματα(κάθε είδους) και οι μαθητές είχαν την ίδια άποψη για το σχολείο τους , δεν θα ήταν πιο αξιοθρήνητη η κατάσταση στα γενικά λύκεια  από ότι στα ΕΠΑΛ;
   ι) Το τσουβάλιασμα δεν είναι καλό.Στα γενικά λύκεια υπάρχουν μαθητές που θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι σε επίδοση. Δεν είναι όμως είτε διότι δεν θέλουν, είτε διότι δεν μπορούμε να τους πείσουμε γιατί πρέπει να γίνουν  καλύτεροι ,είτε διότι το σχολείο , όπως λειτουργεί , δεν τους συγκινεί. Το σημερινό σχολείο συνθλίβει τον έφηβο. Και συνθλίβει περισσότερο τον ελεύθερο και τον σκεπτόμενο έφηβο . Έχω δει πολλές φορές ότι οι άριστοι μαθητές δεν είναι οι πιο ...υγιείς έφηβοι. Συχνά αυτοί είναι αιχμάλωτοι των γονιών τους, των περιουσιών τους, είναι γεμάτοι ανασφάλεια, τρέμουν στην αποτυχία(και με το 19 κλαίνε !).Το βλέπω και μέσα στους συλλόγους καθηγητών με τους εαυτούς μας: είμαστε άτολμοι , δεν μπορούμε να συννεοηθούμε , βγάζουμε άθλια στοιχεία από το χαρακτήρα μας και συχνά αναρωτιέμαι : '' μα έχουμε τελειώσει πανεπιστήμιο ;Είμαστε δάσκαλοι ; '' .Να μη σας θυμίσω τη μέρα που σκοτώθηκε ο Αλέξης : οι μαθητές δεν μπήκαν μέσα και μεις είμασταν όλοι στις αίθουσες για να βάλουμε απουσίες !Τελείως βόδια ! Οι μαθητές βγήκαν στους δρόμους και μεις κοιμόμαστε ! Ευτυχώς που οι μαθητές μάς ξεπέρασαν και μας άνοιξαν τα μάτια! Διότι εκείνη τη μέρα πρώτοι από όλους στους δρόμους θάπρεπε να είμασταν εμείς , οι δάσκαλοί τους !για να τους δείξουμε ότι αυτά που τους διδάσκουμε  τα πιστεύουμε. Τους απογοητεύσαμε όμως και σκέφτομαι ότι μάλλον είναι πολύ ευγενικοί μαζί μας που δεν μας το πετάνε κατάμουτρα στην κάθε ευκαιρία !'
   θ) Από τα σημερινά παιδιά δεν λείπουν οι γνώσεις ! Ούτε από την κοινωνία ! Λέτε  η κρίση στην οικονομία να οφείλεται στην έλλειψη γνώσης  και όχι στην απληστία και την αλλαζονία των πλουσίων και των γνωστικών, τεχνοκρατών και μη ; Νομίζει κανένας ότι αν οι άνθρωποι ήξεραν  ένα θεώρημα παραπάνω ή τους αρχικούς χρόνους σε δύο ακομα ρήματα , θα ήταν καλύτερος ο κόσμος ή οι άνθρωποι πιο ευτυχισμένοι ; ΟΧΙ !
   ι) Αφού είναι έτσι, ο διαχωρισμός σε επίπεδα  - σε αυτή τη φάση  - είμαι σίγουρος ότι δεν θα προσδώσει τίποτα στους μαθητές, πέρα από λίγες άχρηστες γνώσεις .Δεν θα οφελήσει σε τίποτα τον  κόσμο ολόκληρο !  Μπορεί ίσως να τον κανει και χειρότερο . Τις αξίες μπορούμε να τις δώσουμε και μέσα σε αυτό το ανομοιόμορφο σχήμα. Αλλά όχι με αυτο το σχολείο, το μονότονο , το εξαντλητικό, το άχρωμο , το απάνθρωπο. Όχι με αυτό το σχολείο και τις προτεραιότητες που θέτει.
  Αν επιχειρήσουμε να αλλάξουμε το σχολείο και δούμε ότι και με μια νέα αντίληψη , όπως την έχουμε οι περισσότεροι στο μυαλό μας , οι μαθητές συνεχίσουν να απέχουν από τη μόρφωση με τον ίδιο προκλητικό τρόπο που το κάνουν σήμερα ,  τότε θα είμαι έτοιμος να δεχτώ ότι ο διαχωρισμός σε επίπεδα ,  σε όλα τα μαθήματα ,  είναι η μόνη λύση. Αλλά μέχρι τότε έχουμε να παλαίψουμε για το άλλο σχολείο που ονειρευόμαστε .
   Μπάμπης

Σελίδες: 1234 ... 11

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162169
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 805
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 773
Σύνολο: 795

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.