Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - DioniG83

Σελίδες: 1234
15
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 30, 2016, 10:59:50 μμ »
Ευχαριστώ και πάλι  :)

16
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 30, 2016, 12:34:48 μμ »
Ευχαριστώ!

17
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 29, 2016, 11:26:07 μμ »
Άλλη ερώτηση. Το iratus στο κείμενο 3 τι είναι τελικά; Γιατί το ψηφιακό το λέει επιρρηματικο κατηγορούμενο του τρόπου, και αλλού το έχω δει αιτιολογική μετοχή, αλλά και επιρρηματικό κατηγορούμενο της αιτίας.

18
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 29, 2016, 11:09:10 μμ »
Θεωρώ πως είναι λάθος ως προς την απολυτότητα με την οποία διατυπώνεται. Έτσι, στο παράδειγμα του κειμένου 47, αν η εναντιωματική πρόταση μετατραπεί σε συνημμένη μετοχή, είναι όχι μόνο απόλυτα αποδεκτή αλλά, θα λέγαμε, και η "κανονική" μετατροπή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα ήταν αδύνατον να μετατραπεί σε απόλυτη αφαιρετική: Augustus canis super vestem earum deprehensis dissimulavit tamen eos vidisse, ιδιαίτερα αν υποθέσουμε πως ο συγγραφέας θέλει να δώσει έμφαση στη μετοχική έννοια· αλλά οι Λατίνοι προτιμούσαν, στις περιπτώσεις αυτές, την "κανονική" σύνταξη με συνημμένη μετοχή.

Ας πάρουμε ένα άλλο παράδειγμα, πιο διαφωτιστικό ίσως:

Postquam Caesar urbem cepit, eam delevit. Μας ζητείται μετατροπή της χρονικής πρότασης σε μετοχή.

Αρχικά παθητικοποιούμε τη χρονική πρόταση: postquam urbs a Caesare capta est·

στη συνέχεια μετατρέπουμε την πρόταση σε μετοχή, αφού πρώτα παρατηρήσουμε ότι το υποκείμενο της νέας πρότασης (urbs) περιέχεται στην κύρια πρόταση ως όρος της με τη μορφή αντωνυμίας (eam). Επομένως, σε ένα τυπικό λατινικό κείμενο η αντωνυμία θα παραχωρήσει τη θέση και την πτώση της στο ουσιαστικό (urbem), οπότε η μετοχή θα γίνει συνημμένη σ' αυτό: Caesar urbem captam delevit. Αν όμως κάποιος θέλει να δώσει έμφαση στη μετοχική έννοια, τότε μπορεί να κάνει τη μετοχή απόλυτη με την παρουσία της δεικτικής αντωνυμίας: Caesar urbe capta eam delevit. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν λ.χ. στον Καίσαρα, και δεν είναι λίγες.

Άλλωστε, είναι ήδη γνωστό από τα αρχαία Ελληνικά ότι μπορούμε να έχουμε απόλυτη γενική αντί συνημμένης μετοχής: Θουκυδ. ΙΙΙ, 13, 7 βοηθησάντων δὲ ὑμῶν προθύμως πόλιν τε προσλήψεσθε... (αντί: βοηθήσαντες ὑμεῖς).

Άρα μου λες πως και οι δύο μετατροπές είναι σωστές; Πάντως το κατάλαβα πολύ καλά με το παράδειγμα που χρησιμοποίησες! Σ'  ευχαριστώ πολύ!  :)

19
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 29, 2016, 03:02:05 μμ »
Διαφωνώ με τις λύσεις (α) και (β) ως προς την πτώση. Γιατί πάντα σε αφαιρετική; Αν το υποκ. της παθητικοποιημένης πρότασης περιέχεται στην κύρι ως όρος της, η μετοχή θα γίνει συνημμένη. Κλασικό παράδειγμα αυτό του κειμένου 47 με την εναντιωματική πρόταση etsi ... canos, η οποία θα παθητικοποιηθεί σε etsi cani ab Augusto super vestem earum deprehensi sunt. Επειδή όμως το υποκ. cani περιέχεται στην κύρια πρόταση υπό μορφή αντωνυμίας (eos), η μτχ. θα γίνει συνημμένη σε αιτιατική και το eos θα φύγει: Augustus canos super vestem earum deprehensos dissimulavit tamen vidisse. Φυσικά το ποιητικό αίτιο δεν θα δηλωθεί, γιατί τα δύο υποκείμενα (πριν την παθητικοποίηση) συμπίπτουν.

Με τη λογική αυτή στο παράδειγμα από το κείμενο 11 postquam ... complevit θα γίνει παθητικοποίηση: postquam XIV anni ab Hannibale in Italia completi sunt και στη συνέχεια η νέα αυτή πρόταση θα συμπτυχθεί σε απόλυτη αφαιρετική: XIV annis ab Hannibale in Italia completis. Πώς να γίνει συνημμένη; Αφού το υποκείμενο XIV anni της παθητικοποιημένης πρότασης δεν περιέχεται στην κύρια ως όρος της. Το ποιητικό αίτιο εδώ δηλώνεται, γιατι τα δύο υποκείμενα (πριν την παθητικοποίηση) δεν συμπίπτουν.

Sali, σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου. Κάπως το ξεκαθάρισα. Αν και απ'  ό,τι θυμάμαι όλες οι δευτερεύουσες προτάσεις που εκφέρονται με ενεργητικό παρακείμενο και υπερσυντέλικο των κειμένων εντός ύλης μετατρέπονται σε αφαιρετική απόλυτη μετοχη! Θεωρείς πως είναι διατυπωμένο λάθος; Το έχω δει γραμμένο και αλλού με τον ίδιο τρόπο. Και επαναλαμβάνω, γιατί τέτοιο μπέρδεμα στα λατινικά;

20
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 29, 2016, 01:35:17 πμ »
Συγγνώμη που το έγραψα σε μορφή παράθεσης. Απ'  ό,τι φαίνεται δεν μπορώ να το χειριστώ καλά. Ελπίζω να ξεχωρίζεις την απάντησή μου!

21
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 29, 2016, 01:03:44 πμ »
Καλησπέρα (και πάλι!)
Μπορείτε να με βοηθήσετε με τη σύμπτυξη της πρότασης;
   Postquam XIV annos in Italia complevit  ;
Άλλοι την κάνουν συνημμένη στο Hannibalem και άλλοι νόθη με υποκείμενο το annis.... (ενώ είναι αιτιατικητου χρόνου...)

Επίσης, στο κείμενο 3 το forma τι είναι συντακτικώς; Το έχω βρει ως αφαιρετική του εσωτερικού, του εξωτερικού αναγκαστικού αιτίου, σκέτο της αιτίας... και στο ψηφιακό το έχει ως αφαιρετική της αιτίας στο superba (ως ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός). Ειδικά στο τελευταίο, γιατί να αναφέρεται στο superba και όχι στο ρήμα;

Ευχαριστω εκ των προτέρων.

 Margr, το annos σε αυτή την πρόταση είναι αντικείμενο του complevit, γι'  αυτό και κατά την μετατροπή γίνεται υποκείμενο της μετοχής.
Εγώ πάντως εξακολουθώ να έχω την ίδια απορία με εσένα σχετικά με την κύρια πρόταση Tum terror Cassium concussit. H θεωρία από το study4exam λέει σχετικά με τη σύμτυξη πρότασης σε μετοχή:
"Αν το ρήμα της πρότασης βρίσκεται σε παρακείμενο ή υπερσυντέλικο ενεργητικής φωνής,
τότε, ανεξάρτητα από το αν το υποκείμενο του ρήματος της υπό μετατροπή πρότασης ταυτίζεται ή όχι με κάποιον από τους όρους του ρήματος της κύριας πρότασης, ακολουθούμε την εξής διαδικασία για τη μετατροπή της πρότασης σε μετοχή:

α. το (άμεσο) αντικείμενο του ρήματος που θέλουμε να τρέψουμε σε μετοχή γίνεται υποκείμενο της μετοχής (πάντα σε πτώση αφαιρετική)
β. το ρήμα (που θα είναι σε ενεργητικό παρακείμενο ή υπερσυντέλικο) τρέπεται σε μετοχή παρακειμένου (παθητικής φωνής) (σε πτώση αφαιρετική και έτσι ώστε να συμφωνεί με το υποκείμενό της)
γ. αν το ποιητικό αίτιο της μετοχής ταυτίζεται με το υποκείμενο του ρήματος της πρότασης, το παραλείπουμε. Στην αντίθετη περίπτωση, το δηλώνουμε κανονικά."
Και ρωτάω λοιπόν πάλι μετά από αυτά, γιατί γίνεται η μετοχη συνημμένη;;;; Αφού μετατρέπεται ο ενεργητικός παρακείμενος σε μετοχή παθητικού παρακειμένου δεν αλλάζει και η σύνταξη;;;; Είχα ξανακάνει την ίδια ερώτηση και πήρα την ίδια απάντηση με εσένα, αλλά μπορώ να πω δεν με ικανοποίησε. Κάποιος άλλος μπορεί να μας βοηθήσει;; Γιατί αυτά τα λατινικά είναι μπέρδεμα τελικά! Το κάθε βοήθημα δίνει και άλλη απάντηση κι αυτό εμένα προσωπικά με προβληματίζει!
Ευχαριστώ πολύ!

22
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 17, 2016, 11:11:21 μμ »
Το επίθετο iners στο κείμενο 15 σχηματίζει θετικό βαθμό επιρρήματος inerter ή inertiter;

23
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:34:12 μμ »
Κι εγώ νομίζω αδύνατο! Συγχαρητήρια πάντως για τις παρατηρήσεις σου!!! Φαίνεσαι παιδί που αγαπάει τη γνώση! Αν σ'  αρέσει πολύ να συνεχίσεις έτσι!

24
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:19:15 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα!

Σε κάποιους μαθητές μου η καθηγήτρια στο σχολείο έβαλε ετυμολογική άσκηση. Δηλαδή ζήτησε για τη λέξη donum να βρουν απο ποιο ρήμα προέρχεται της αρχαίας ελληνικής και να γράψουν μία παράγωγη της λατινικής, εκτός κειμένου. Επίσης ζητήθηκε μεταφορά από τα νέα ελληνικά στα λατινικά. Ξέρω πως τέτοιες ασκήσεις υπάρχουν μέσα το βιβλίο, αλλά ποτέ δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο στις πανελλήννιες. Εσείς τις διδάσκετε και τις ζητάτε στα διαγωνίσματα που βάζετε;

Υ.Γ.
Παντελή συγγνώμη, αλλά από βιασύνη έγραψα μέσα στο κείμενο σου. Ελπίζω να ειδες την απάντησή μου.

25
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:12:20 μμ »
Καλησπέρα σας,

είμαι μαθητής της τρίτης τάξης ΓΕΛ και παρακολουθώ την κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών. Προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι το προσφάτως αναρτηθέν διαγώνισμα Λατινικών στον ιστότοπο του study4exams περιλαμβάνει κείμενο εκτός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, συγκεκριμένα το κείμενο 32! Αντιλαμβάνεστε , πιστεύω, ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί σύγχγυση σχετικά με την ύλη. Η απο χθές αποσταλείσα ερώτηση μου στην οικεία ηλεκτρονική διεύθυνση δεν έτυχε απάντησης. Τι πιστεύετε ; Το πιθανότερο κατ'εμέ είναι ότι πρόκειται για λάθος εκ παραδρομής. Εντούτοις , εάν όντως είναι λάθος - που είναι και το πιο πιθανό - , πρεπει να το "κατεβάσουν". Σας παρακαλώ ενημερώστε με εάν γνωρίζετε κάτι παραπάνω ή εάν έχω κάνει εγώ κάποιο λάθος σε σχέση με την ύλη.

Παντελή καλησπέρα,

κι εγώ αυτό μόλις διαπίστωσα και γι΄ αυτό μπήκα στο forum! Τους έστειλα κι εγώ μήνυμα, Προφανώς και πρόκειται για λάθος. Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που κάνουν κάποια αστοχία.

Παντελής

26
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:59:27 πμ »
Στην περίπτωση που μεταβαίνουμε σε παθητική μετοχή παρακειμένου :

1. Το αντικείμενο του ρήματος μετατρέπεται σε υποκείμενο της παθητικής μετοχής.

2. Αν το υποκείμενο της μετοχής είναι όρος της κύριας πρότασης (στο παράδειγμα το πρώτο που έθεσες με το concussit είναι. Cassium και eum ταυτίζονται), τότε η μετοχή γίνεται συνημμένη και συμφωνεί με τον όρο αυτό σε γένος, αριθμό και πτώση. Στο 2ο που έθεσες δεν είναι και μετατρέπουμε τη μετοχή σε απόλυτη.

Σ΄ ευχαριστώ πολύ ;)

27
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:02:12 πμ »
Σύμφωνα με τη θεωρία, επειδή στη λατινική απουσιάζει η ενεργητική μτχ για το παρελθόν, κι επειδή εδώ θα τρέψω σε μτχ παθ. ΠΡΚ. δεν πρέπει αναγκαστικά να αλλάξω και τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική; Και αν το κάνω αυτό δεν τρέπεται και η μτχ. σε αφαιρετική απόλυτη;

π.χ. Quod ut praedones animadverterunt, abiectis armis ianuae appropinquaverunt.

Εδώ παρόλο που το υποκείμενο δευτ/σας και κύριας ταυτίζονται, μετατρέπω την πρόταση σε νόθη αφαιρετική απόλυτη μετοχή. Δηλαδή:

Quo animadverso, adiectis armis ianuae appropinquaverunt.

Και χωρίς μάλιστα να δηλώσω ποιητικό αίτιο, αφού ταυτίζεται με το υποκείμενο τηε κύριας!

28
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 10:19:45 πμ »
Γιατί δεν μετατρέπεται σε αφαιρετκή απόλυτη, αφού είναι μετοχή παρακειμένου; Δεν αλλάζουμε τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική όταν η πρόταση εκφέρεται με ρήμα ενεργητικού ΠΡΚ. /ΥΠΡΣ. και η μτχ τίθεται σε αφαιρετική μαζί με το υποκείμενό της;

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162190
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 681
Σύνολο: 692

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.089 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.