15
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 30, 2016, 10:59:50 μμ »
Ευχαριστώ και πάλι
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 15
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 30, 2016, 10:59:50 μμ »
Ευχαριστώ και πάλι
17
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 29, 2016, 11:26:07 μμ »
Άλλη ερώτηση. Το iratus στο κείμενο 3 τι είναι τελικά; Γιατί το ψηφιακό το λέει επιρρηματικο κατηγορούμενο του τρόπου, και αλλού το έχω δει αιτιολογική μετοχή, αλλά και επιρρηματικό κατηγορούμενο της αιτίας.
18
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 29, 2016, 11:09:10 μμ »Θεωρώ πως είναι λάθος ως προς την απολυτότητα με την οποία διατυπώνεται. Έτσι, στο παράδειγμα του κειμένου 47, αν η εναντιωματική πρόταση μετατραπεί σε συνημμένη μετοχή, είναι όχι μόνο απόλυτα αποδεκτή αλλά, θα λέγαμε, και η "κανονική" μετατροπή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα ήταν αδύνατον να μετατραπεί σε απόλυτη αφαιρετική: Augustus canis super vestem earum deprehensis dissimulavit tamen eos vidisse, ιδιαίτερα αν υποθέσουμε πως ο συγγραφέας θέλει να δώσει έμφαση στη μετοχική έννοια· αλλά οι Λατίνοι προτιμούσαν, στις περιπτώσεις αυτές, την "κανονική" σύνταξη με συνημμένη μετοχή. Άρα μου λες πως και οι δύο μετατροπές είναι σωστές; Πάντως το κατάλαβα πολύ καλά με το παράδειγμα που χρησιμοποίησες! Σ' ευχαριστώ πολύ! 19
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 29, 2016, 03:02:05 μμ »Διαφωνώ με τις λύσεις (α) και (β) ως προς την πτώση. Γιατί πάντα σε αφαιρετική; Αν το υποκ. της παθητικοποιημένης πρότασης περιέχεται στην κύρι ως όρος της, η μετοχή θα γίνει συνημμένη. Κλασικό παράδειγμα αυτό του κειμένου 47 με την εναντιωματική πρόταση etsi ... canos, η οποία θα παθητικοποιηθεί σε etsi cani ab Augusto super vestem earum deprehensi sunt. Επειδή όμως το υποκ. cani περιέχεται στην κύρια πρόταση υπό μορφή αντωνυμίας (eos), η μτχ. θα γίνει συνημμένη σε αιτιατική και το eos θα φύγει: Augustus canos super vestem earum deprehensos dissimulavit tamen vidisse. Φυσικά το ποιητικό αίτιο δεν θα δηλωθεί, γιατί τα δύο υποκείμενα (πριν την παθητικοποίηση) συμπίπτουν. Sali, σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου. Κάπως το ξεκαθάρισα. Αν και απ' ό,τι θυμάμαι όλες οι δευτερεύουσες προτάσεις που εκφέρονται με ενεργητικό παρακείμενο και υπερσυντέλικο των κειμένων εντός ύλης μετατρέπονται σε αφαιρετική απόλυτη μετοχη! Θεωρείς πως είναι διατυπωμένο λάθος; Το έχω δει γραμμένο και αλλού με τον ίδιο τρόπο. Και επαναλαμβάνω, γιατί τέτοιο μπέρδεμα στα λατινικά; 20
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 29, 2016, 01:35:17 πμ »
Συγγνώμη που το έγραψα σε μορφή παράθεσης. Απ' ό,τι φαίνεται δεν μπορώ να το χειριστώ καλά. Ελπίζω να ξεχωρίζεις την απάντησή μου!
21
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 29, 2016, 01:03:44 πμ »Καλησπέρα (και πάλι!) 22
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μάρτιος 17, 2016, 11:11:21 μμ »
Το επίθετο iners στο κείμενο 15 σχηματίζει θετικό βαθμό επιρρήματος inerter ή inertiter;
23
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:34:12 μμ »
Κι εγώ νομίζω αδύνατο! Συγχαρητήρια πάντως για τις παρατηρήσεις σου!!! Φαίνεσαι παιδί που αγαπάει τη γνώση! Αν σ' αρέσει πολύ να συνεχίσεις έτσι!
24
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:19:15 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα!
Σε κάποιους μαθητές μου η καθηγήτρια στο σχολείο έβαλε ετυμολογική άσκηση. Δηλαδή ζήτησε για τη λέξη donum να βρουν απο ποιο ρήμα προέρχεται της αρχαίας ελληνικής και να γράψουν μία παράγωγη της λατινικής, εκτός κειμένου. Επίσης ζητήθηκε μεταφορά από τα νέα ελληνικά στα λατινικά. Ξέρω πως τέτοιες ασκήσεις υπάρχουν μέσα το βιβλίο, αλλά ποτέ δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο στις πανελλήννιες. Εσείς τις διδάσκετε και τις ζητάτε στα διαγωνίσματα που βάζετε; Υ.Γ. Παντελή συγγνώμη, αλλά από βιασύνη έγραψα μέσα στο κείμενο σου. Ελπίζω να ειδες την απάντησή μου. 25
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:12:20 μμ »Καλησπέρα σας, 26
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:59:27 πμ »Στην περίπτωση που μεταβαίνουμε σε παθητική μετοχή παρακειμένου : Σ΄ ευχαριστώ πολύ 27
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:02:12 πμ »
Σύμφωνα με τη θεωρία, επειδή στη λατινική απουσιάζει η ενεργητική μτχ για το παρελθόν, κι επειδή εδώ θα τρέψω σε μτχ παθ. ΠΡΚ. δεν πρέπει αναγκαστικά να αλλάξω και τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική; Και αν το κάνω αυτό δεν τρέπεται και η μτχ. σε αφαιρετική απόλυτη;
π.χ. Quod ut praedones animadverterunt, abiectis armis ianuae appropinquaverunt. Εδώ παρόλο που το υποκείμενο δευτ/σας και κύριας ταυτίζονται, μετατρέπω την πρόταση σε νόθη αφαιρετική απόλυτη μετοχή. Δηλαδή: Quo animadverso, adiectis armis ianuae appropinquaverunt. Και χωρίς μάλιστα να δηλώσω ποιητικό αίτιο, αφού ταυτίζεται με το υποκείμενο τηε κύριας! 28
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 10:19:45 πμ »
Γιατί δεν μετατρέπεται σε αφαιρετκή απόλυτη, αφού είναι μετοχή παρακειμένου; Δεν αλλάζουμε τη σύνταξη από ενεργητική σε παθητική όταν η πρόταση εκφέρεται με ρήμα ενεργητικού ΠΡΚ. /ΥΠΡΣ. και η μτχ τίθεται σε αφαιρετική μαζί με το υποκείμενό της;
|