197
ΙΕΚ-ΚΕΚ / Απ: Δημόσια ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)
« στις: Σεπτέμβριος 18, 2016, 01:25:15 πμ »θα ηθελα κατα την γνώμμη σου επειδή βλέπω έχεις γνώμμη, να μου πείς πως κατανοείς τις δομές μη τυπικής εκπαιδευσης και τις δομές τυπικής και την χρησιμότητα τους. Αν θες απαντάς .
Η γνώμη μου είναι ότι δεν θα έπρεπε να χωρίζεται η εκπαίδευση σε "τυπική" και "άτυπη", πραγματικά δεν έχω κατανοήσει όσα χρόνια βρίσκομαι στο χώρο αυτό γιατί γίνεται η διάκριση αυτή. Από την εμπειρία μου στα ΔΙΕΚ μπορώ να πω ότι υπάρχουν καθηγητές και μαθητές 2 ταχυτήτων, από "σαβούρες" μέχρι άρτιους εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα μπορούσαν να σταθούν σε ένα Πανεπιστήμιο. Δυστυχώς συμβαίνει το εξής παράδοξο για μένα, ενώ όπως έχεις γράψει πολλές φορές τα ΙΕΚ υποτιμούνται και ουσιαστικά υποβαθμίζονται, αποτελούν ως ένα βαθμό τόπους όπου μπορούν να διδάξουν εκπαιδευτικοί με υψηλά προσόντα, κυρίως γιατί τους δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Αντίθετα η "κραταιά" δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θεωρείται "Τυπική" θεωρεί άχρηστη την κατοχή μεταπτυχιακών και γενικά ανώτερων τίτλων και επαγγελματικής εμπειρίας, λαμβάνοντας υπόψη το χρόνο κτίσης του βασικού πτυχίου (ούτε καν το βαθμό), και την παιδαγωγική επάρκεια όπου απαιτείται...με αυτό το σύστημα όμως εδώ και δεκαετίες έχει κλειστή την πόρτα σε χιλιάδες αξιόλογους και προσοντούχους ανθρώπους, που μπορούν να δώσουν περισσότερα πράγματα στους μαθητές. Οι "σαβούρες" που δυστυχώς τυγχάνει να είναι μόνιμοι (υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις), όχι μόνο δεν δίνουν το κάτι παραπάνω στα παιδιά, αλλά τρώνε και τη μπουκιά από το στόμα των άλλων διδάσκοντας και στη "Μη τυπική" εκπαίδευση. Ελπίζω να έγιναν κατανοητά όσα έγραψα. Η πιο σωστή λύση είναι ο συνδυασμός του Λυκείου μαι των ΙΕΚ σε κάτι πιο οργανωμένο και ανώτερο, ενταγμένο στην κανονική εκπαίδευση, με την κατάργηση των υπαρχόντων κριτηρίων επιλογής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση...κάτι ψηλά πήγε να κάνει φέτος ο Φίλης στο θέμα της επιλογής και έπεσαν να τον φάνε οι συνδικαλιστές και δυστυχώς οι παλιοί αναπληρωτές που χρόνια τώρα καπαρώνουν εξαιτίας των μορίων τους και των καλών εποχών τις ίδιες θέσεις, αφήνοντας μόνιμα τους άλλους στην απ' έξω...