Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - nebula

Σελίδες: 12345 ... 23
29
Παιδιά, από το χωρίο "Ορώ γαρ πολλούς μεν ιδιώτας, οι πάνυ πολλά έχοντες χρήματα ούτω πένεσθαι ηγούνται ώστε πάντα μεν πόνον, πάντα δε κίνδυνον υποδύονται", η αναφορική πρόταση τι είδους είναι; ονοματική, προσδιοριστική, επιρρηματική; Και ποιος συγκεκριμένα ο συντακτικός της ρόλος;; Ευχαριστώ!!

προσδιοριστική στο ιδιώτας....

Τι είδους προσδιοριστική; Συγκεκριμένα;;

Δευτερεύουσα ονοματική αναφορική πρόταση, προσδιοριστική στο ιδιώτας.

30
Δηλαδή δηλώνεται υποκειμενικότητα και στις δύο περιπτώσεις, είτε διατηρηθεί είτε όχι; Δεν εκφράζεται βεβαιότητα, όταν διατηρείται η έγκλιση και δεν χρησιμοποιηθεί η ευκτική του πλαγίου λόγου;;

Σαφώς μπορεί να τονίζεται η βεβαιότητα όσων παρατίθενται. Αυτό εξαρτάται από το περικείμενο. Δεν υπάρχει μία στάνταρ εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε.

31

Ευχαριστώ! Μα όταν κάτι θεωρείται υποκειμενικό και βρισκόμαστε ταυτόχρονα σε πλάγιο λόγο, χρησιμοποιείται η ευκτική του πλαγίου λόγου..; Όταν τονίζεται ως βέβαιο, διατηρείται η υπόθεση.

Σχετικά με το υποκειμενικό, ίσως να το διατύπωσα λάθος. Η χρήση της ευκτικής του πλαγίου λόγου, ύστερα από εξάρτηση από ιστορικό χρόνο, έχει να κάνει με τη δήλωση της υποκειμενικότητας του λέγοντος (του συγγραφέα) ως προς τα λόγια ή τα γεγονότα που παραθέτει. Αν διατηρηθεί η έγκλιση, παρόλο που έχουμε 'ιστορική εξάρτηση', σημαίνει ότι τονίζεται η υποκειμενικότητα των λεγομένων του Υ του ρήματος εξάρτησης (όχι δηλαδή του συγγραφέα).

32
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Θα ήθελα να ρωτήσω: στην απόδοση της αόριστης επανάληψης στο παρελθόν, έχουμε δυνητική οριστική, κυρίως αορίστου; Επίσης, το επαναληπτικό αν μπορεί και να παραλείπεται;
Τέλος, στην υπόθεση των υποθετικών πλάγιων λόγων, ύστερα από ιστορικό χρόνο, το εαν, αν, ην + υποτακτική μετατρέπεται σε ει + ευκτική. Μπορεί όμως και να διατηρείται; Και πώς το ερμηνεύουμε αυτό; Ότι δεν δηλώνεται υποκειμενική κρίση;
Ευχαριστώ!

Η υπόθεση ενδέχεται να παραμένει αμετάβλητη, παρόλο που εξαρτάται από ιστορικό χρόνο, είτε για λόγους έμφασης είτε γιατί τονίζεται κάτι ως βέβαιο ή άλλες φορές υποκειμενικό.

Σχετικά με την αόριστη επανάληψη στο παρελθόν, αν θυμαμαι καλά, στην απόδοση μπορούμε να έχουμε οριστική αορίστου (συνήθως με ἄν) ή οριστική παρατατικού (συνήθως χωρίς το ἄν).

33
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 12, 2011, 01:38:01 μμ »
Παρατηρήσεις για το θέμα της Γλώσσας στις Πανελλήνιες από τον Νίκο Σαραντάκο:
http://sarantakos.wordpress.com/2011/05/12/panellinies/

34
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 12, 2011, 11:10:43 πμ »
Σίγουρα δεν είναι η "καθαρή" διαίρεση που διδάσκουμε. Η βάση της, δηλαδή, είναι ασαφής, κατ' εμέ.
Αυτό που επίσης παρατηρώ είναι μια μορφή αντίθεσης. Ο Μανδραβέλης αναφέρει την άποψη (την γκρίνια) και μετά την ανασκευάζει, αντιπαρατίθεται.

35
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 12, 2011, 10:47:34 πμ »
Δεν νομίζω πως έχει κατακλείδα το κείμενο (των ημερήσιων). Και γω διαίρεση και παραδείγματα θα έλεγα ως προς τους τρόπους ανάπτυξης.

36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 10, 2011, 05:50:42 μμ »
Καλησπέρα, μια ερωτηση γιατι δεν μπορω να βγαλω ακρη: Αν ζητηθει η συνεκτικοτητα ή η συνοχη τι πρεπει να γραψουμε; Αν και για τη συνοχη εχω καταλαβει πως ειναι η διαρθρωτικες λεξεις, επαναληψεις κτλ για τη συνεκτικοτητα (και για την αλληλουχια) εχω μια συγχυση. Καθε βοηθεια δεκτη!

H συνεκτικότητα έχει να κάνει με την αλληλουχία του κειμένου σε επίπεδο νοήματος και περιεχομένου. Αν έχει επιτευχθεί η συνοχή (που αφορά καθαρά τη μορφή του κειμένου: λεξικές σχέσεις, αναφορά, δείξη, συνδετικά κ.λπ.), έχει επιτευχθεί και η συνεκτικότητα. Απλά η τελευταία σχετίζεται περισσότερο με τη σχέση και τη μετάβαση από το ένα νοημα στο άλλο (π.χ. εδώ κοιτάμε για λογικά σφάλματα, άλματα στην επιχειρηματολογία κ.λπ.), αλλά και τη σχέση του καθε κομματιού με το περικείμενό του και τα ζητούμενα. Είναι αυτό που λέμε, αν το κείμενο είναι δεμένο. :-)
Ελπίζω να βοήθησα! :)

Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! Είναι δηλ ουσιαστικά οι νοηματικές σχέσεις;

Ναι, κάπως έτσι. :-)

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 09, 2011, 04:20:55 μμ »
Καλησπέρα, μια ερωτηση γιατι δεν μπορω να βγαλω ακρη: Αν ζητηθει η συνεκτικοτητα ή η συνοχη τι πρεπει να γραψουμε; Αν και για τη συνοχη εχω καταλαβει πως ειναι η διαρθρωτικες λεξεις, επαναληψεις κτλ για τη συνεκτικοτητα (και για την αλληλουχια) εχω μια συγχυση. Καθε βοηθεια δεκτη!

H συνεκτικότητα έχει να κάνει με την αλληλουχία του κειμένου σε επίπεδο νοήματος και περιεχομένου. Αν έχει επιτευχθεί η συνοχή (που αφορά καθαρά τη μορφή του κειμένου: λεξικές σχέσεις, αναφορά, δείξη, συνδετικά κ.λπ.), έχει επιτευχθεί και η συνεκτικότητα. Απλά η τελευταία σχετίζεται περισσότερο με τη σχέση και τη μετάβαση από το ένα νοημα στο άλλο (π.χ. εδώ κοιτάμε για λογικά σφάλματα, άλματα στην επιχειρηματολογία κ.λπ.), αλλά και τη σχέση του καθε κομματιού με το περικείμενό του και τα ζητούμενα. Είναι αυτό που λέμε, αν το κείμενο είναι δεμένο. :-)
Ελπίζω να βοήθησα! :)

38
Και αυτό https://survey.qualtrics.com ίσως να σου φανεί χρήσιμο. Προσωπικά, δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα, έχω κάνει απλά ένα δοκιμαστικό.

39
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 07, 2011, 03:12:47 μμ »
Συνάδελφοι χρειάζομαι για ακόμα μία φορά τη βοήθειά σας! Στο κείμενο 36 (Γ' Λυκείου) υπάρχει το γερουνδιακό του σκοπού spectandum. Οι τρόποι εκφοράς του σκοπού για την περίπτωση αυτή είναι οι παρακάτω;

1. Ille se praebuit eis ut spectarent in scamno assidens apud focum et ex ligneo catillo cenans.
2.  - // - qui spectarent - // - .
3. - // - spectatum in scamno assidentem ... cenantem.
4.  - // - spectandi causa in scamno assidentis ... cenantis.
5. - // - ad spectandum ... assidentem ... cenantem.
1.  .... assidentem...cenantem   (οι μτχ αφορουν το αντικειμενο  se )
4. spectandi  sui  causa  (...νομιζω)
5. ad se spectandum

4. spectandi eius causa/ gratia.
5. ad eum spectandum.

40
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Δεκέμβριος 28, 2010, 11:42:21 μμ »
Εντάξει, βρε παιδιά, δεν λέμε κιόλας να βάζουμε 20 ασκήσεις εμπεδωσης για την εκφορά του σκοπού π.χ. ή τα της παθ. περιφραστικής συζυγίας κ.ο.κ.! Αλλά το να κάνεις μαζί με το παιδί (μιλάω κυρίως για ιδιαίτερα) κάποιες παραπάνω προτάσεις εφαρμογής του φαινομένου, δεν πειράζει. Προσωπικά, το θεωρώ θεμιτό. Το παιδί τρίβεται και όταν θα πετύχει σε επόμενο κείμενο το φαινόμενο, θα το αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά, θα 'ναι πιο οικείο. Προσωπική άποψη. :-)

41
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Δεκέμβριος 27, 2010, 11:36:45 μμ »
Ευχαριστώ και πάλι! Το τελικό απαρέμφατο σίγουρα έχει απο πολλές αποψεις δουλειά.

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Δεκέμβριος 27, 2010, 11:29:20 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Πάντα με προβλημάτιζε το ad/in + ουσιαστικό. Αν θυμάμαι καλά το σχολικό την αναφέρει, άσχετα αν δεν είναι πάντα εφικτό να γίνει τέτοιου είδους αντικατάσταση.

Σελίδες: 12345 ... 23

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 731
Σύνολο: 733

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.065 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.