29
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Πρόβλημα στην τάξη
« στις: Μάρτιος 18, 2009, 10:41:34 μμ »
α) Τα μικρά τμήματα είναι πάντα σημαντικός παράγοντας για να λειτουργεί καλά η τάξη.
β) Γενικά , η δυνατή φωνή από το δάσκαλο δεν βοηθάει για την ησυχία . Φροντίστε να μιλάτε ... κυματιστά , κοιτώντας τους μαθητές στα μάτια .
γ) Αν το τμήμα τυχαίνει κάποια στιγμή να ζωηρεύει , υπαγορεύστε για δυο λεπτά κάτι και θα δείτε ότι θα ηρεμήσουν.Δοκιμάστε το.
δ) Ο ...δημοκρατικός δάσκαλος πάντα κουράζεται περισσότερο στην τάξη, διότι διστάζει να τιμωρήσει και προσπαθεί πάντα με την πειθώ .Αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό . Γι αυτό , μόλις οι μαθητές αρχίζουν να ξεφεύγουν , κάντε και κανα αυστηρό σχόλιο. Όχι με φωνές !
ε) Οι μαθητές σε ..ψυχολογούν από την πρώτη μέρα . Μόλις εξηγήσεις τους κανόνες , πρέπει να τους εφαρμόσεις αμέσως . Ακόμα και από την πρώτη ώρα που θα δεις κάτι που δεν σου αρέσει , να τους το ..κόψεις. Ο μαθητής που σε βλέπει με άνεση και σταθερό να επιβάλεις το παιγνίδι σου , σκύβει ήρεμα το κεφάλι και προσαρμόζεται.
στ) Δεν πρέπει κανένας να απογοητεύεται επειδή κάποιο τμήμα δεν του βγήκε καλό και κανει λίγη φασαρία . Δεν είναι καλό να είναι η τάξη και νεκροταφείο. Όταν έχεις βάλει μια άσκηση για λύση, πρέπει να ακούγεται κάτι, διότι οι μαθητές κοιτάζουν το διπλανό τους, συγκρίνουν τα αποτελέσματα κλπ. Στην ώρα της ιστορίας είναι αλλιώς . Αυτά τα μαθήματα είναι δύσκολα και θέλουν τρομερή προετοιμασία και ποικιλία για να διατηρείται το ενδιαφέρον ζωντανό όλη την ώρα.
ζ) Μερικοί μαθητές κάνουν πηγαδάκια ! Τους τα χαλάς αμέσως ! Εδώ είναι που η στάση του συλλόγου , η κοινή αντίληψη για τους μαθητές, ο αυστηρός αλλά δίκαιος Διευθυντής κλπ παίζουν τρομερό ρόλο στην καλή λειτουργία ενός σχολείου .Επειδή έβλεπα ότι πολλοί συνάδελφοι γκρίνιαζαν ότι κάποια παιδιά μιλάνε συνέχεια, του είπα μια μέρα του διευθυντή : ''μόλις σου στείλουν μαθητή στο γραφείο, πρώτα διώξτον 1 μέρα και μετά πες του ότι μόλις γυρίσει να σου εξηγήσει τι έκανε !'' Και με άκουσε ευτυχώς. Τους το είπε και στην προσευχή:'' ...αν σας βγάλει καθηγητής από την τάξη , φεύγετε 1 μέρα ''.
Με αυτό τον τρόπο και ο καθηγητής δεν τιμωρεί με το παραμικρό , αλλά και ο μαθητής προσέχει τη συμεριφορά του.Αν τύχεις σε σύλλογο που ο καθένας κοιτά να σώσει το τομάρι του και μια ομάδα καθηγητών γελά με τα ... παθήματα των άλλων, άλλαξε αμέσως σχολείο !
η) Να πω βέβαια ότι το σημερινό σχολείο με τους ρυθμούς που τρέχει , με την πολλή ύλη , τα δύσκολα βιβλία , με τις διπλοβάρδιες των μαθητών σε φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες είναι ένα κακό σχολείο και ο μαθητής ψάχνει διέξοδο . Ο ρόλος μας είναι δύσκολος και πολυσύνθετος. Ούτε προβλέπονται όλα για να τα ρυθμίζεις όπως θέλεις. Πολλές φορές είναι και να είσαι τυχερός : σε τι σύλλογο θα είσαι, τι διεθυντή θα έχεις , τι παιδιά θα συναντήσεις κλπ.
Είναι φανερό ότι πρέπει να προσέχετε τη φωνή σας, τα νεύρα σας και τον εαυτό σας . Ειδικά οι γυναίκες ! Τα κουβεντιάζω με τις συναδέλφισες καθημερινά. Έχουν σπάσει τα νεύρα τους : φροντιστήρια, παιδιά , σχολείο , γονείς και τόσα άλλα. Προέχει να ζήσετε και να είστε καλά.
Αυτά είναι λίγα από τα πολλά που θα ήθελα να σας πω . Όμως να ξέρετε ότι η πειθαρχία στην τάξη είναι κάτι που και μαθαίνεται , αλλά και πηγάζει από το δικό σας χαρακτήρα . Αν ως άτομα είστε ανεκτικά , πρέπει να γίνετα αυστηρά στην τάξη. Αν το ύφος σας είναι ..ψαρωτικό, τότε και ένα χαμογελάκι θα αρέσει στα παιδιά και θα σας αγαπάνε παραπάνω.
Στόχος τους δασκάλου είναι να μπαίνει στην τάξη σοβαρός και να βγαίνει με χαμόγελο . Στα πρώτα μου χρόνια έμπαινα με χαμόγελο και έβγαινα κουρασμένος ! Προτιμώ το πρώτο ! Οι μαθητές εκμεταλλεύονται την καλοσύνη του καθηγητή και τον κουράζουν . Και ούτε το αναγνωριζουν όλοι, διότι το θεωρούν δικαίωμά τους. Τέλος πάντων,με το χρόνο θα βρείτε και οι νεότεροι τη σωστή συνταγή και θα απολαμβάνετε το μάθημα και τη δουλειά σας . Θα υπάρξουν και εξαιρέσεις .
Αν η δουλειά μας ήταν εύκολη , δεν θα μας έδινε το κράτος 1200 ευρώ επίδομα ανθυγιεινής εργασίας !
Μπάμπης
β) Γενικά , η δυνατή φωνή από το δάσκαλο δεν βοηθάει για την ησυχία . Φροντίστε να μιλάτε ... κυματιστά , κοιτώντας τους μαθητές στα μάτια .
γ) Αν το τμήμα τυχαίνει κάποια στιγμή να ζωηρεύει , υπαγορεύστε για δυο λεπτά κάτι και θα δείτε ότι θα ηρεμήσουν.Δοκιμάστε το.
δ) Ο ...δημοκρατικός δάσκαλος πάντα κουράζεται περισσότερο στην τάξη, διότι διστάζει να τιμωρήσει και προσπαθεί πάντα με την πειθώ .Αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό . Γι αυτό , μόλις οι μαθητές αρχίζουν να ξεφεύγουν , κάντε και κανα αυστηρό σχόλιο. Όχι με φωνές !
ε) Οι μαθητές σε ..ψυχολογούν από την πρώτη μέρα . Μόλις εξηγήσεις τους κανόνες , πρέπει να τους εφαρμόσεις αμέσως . Ακόμα και από την πρώτη ώρα που θα δεις κάτι που δεν σου αρέσει , να τους το ..κόψεις. Ο μαθητής που σε βλέπει με άνεση και σταθερό να επιβάλεις το παιγνίδι σου , σκύβει ήρεμα το κεφάλι και προσαρμόζεται.
στ) Δεν πρέπει κανένας να απογοητεύεται επειδή κάποιο τμήμα δεν του βγήκε καλό και κανει λίγη φασαρία . Δεν είναι καλό να είναι η τάξη και νεκροταφείο. Όταν έχεις βάλει μια άσκηση για λύση, πρέπει να ακούγεται κάτι, διότι οι μαθητές κοιτάζουν το διπλανό τους, συγκρίνουν τα αποτελέσματα κλπ. Στην ώρα της ιστορίας είναι αλλιώς . Αυτά τα μαθήματα είναι δύσκολα και θέλουν τρομερή προετοιμασία και ποικιλία για να διατηρείται το ενδιαφέρον ζωντανό όλη την ώρα.
ζ) Μερικοί μαθητές κάνουν πηγαδάκια ! Τους τα χαλάς αμέσως ! Εδώ είναι που η στάση του συλλόγου , η κοινή αντίληψη για τους μαθητές, ο αυστηρός αλλά δίκαιος Διευθυντής κλπ παίζουν τρομερό ρόλο στην καλή λειτουργία ενός σχολείου .Επειδή έβλεπα ότι πολλοί συνάδελφοι γκρίνιαζαν ότι κάποια παιδιά μιλάνε συνέχεια, του είπα μια μέρα του διευθυντή : ''μόλις σου στείλουν μαθητή στο γραφείο, πρώτα διώξτον 1 μέρα και μετά πες του ότι μόλις γυρίσει να σου εξηγήσει τι έκανε !'' Και με άκουσε ευτυχώς. Τους το είπε και στην προσευχή:'' ...αν σας βγάλει καθηγητής από την τάξη , φεύγετε 1 μέρα ''.
Με αυτό τον τρόπο και ο καθηγητής δεν τιμωρεί με το παραμικρό , αλλά και ο μαθητής προσέχει τη συμεριφορά του.Αν τύχεις σε σύλλογο που ο καθένας κοιτά να σώσει το τομάρι του και μια ομάδα καθηγητών γελά με τα ... παθήματα των άλλων, άλλαξε αμέσως σχολείο !
η) Να πω βέβαια ότι το σημερινό σχολείο με τους ρυθμούς που τρέχει , με την πολλή ύλη , τα δύσκολα βιβλία , με τις διπλοβάρδιες των μαθητών σε φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες είναι ένα κακό σχολείο και ο μαθητής ψάχνει διέξοδο . Ο ρόλος μας είναι δύσκολος και πολυσύνθετος. Ούτε προβλέπονται όλα για να τα ρυθμίζεις όπως θέλεις. Πολλές φορές είναι και να είσαι τυχερός : σε τι σύλλογο θα είσαι, τι διεθυντή θα έχεις , τι παιδιά θα συναντήσεις κλπ.
Είναι φανερό ότι πρέπει να προσέχετε τη φωνή σας, τα νεύρα σας και τον εαυτό σας . Ειδικά οι γυναίκες ! Τα κουβεντιάζω με τις συναδέλφισες καθημερινά. Έχουν σπάσει τα νεύρα τους : φροντιστήρια, παιδιά , σχολείο , γονείς και τόσα άλλα. Προέχει να ζήσετε και να είστε καλά.
Αυτά είναι λίγα από τα πολλά που θα ήθελα να σας πω . Όμως να ξέρετε ότι η πειθαρχία στην τάξη είναι κάτι που και μαθαίνεται , αλλά και πηγάζει από το δικό σας χαρακτήρα . Αν ως άτομα είστε ανεκτικά , πρέπει να γίνετα αυστηρά στην τάξη. Αν το ύφος σας είναι ..ψαρωτικό, τότε και ένα χαμογελάκι θα αρέσει στα παιδιά και θα σας αγαπάνε παραπάνω.
Στόχος τους δασκάλου είναι να μπαίνει στην τάξη σοβαρός και να βγαίνει με χαμόγελο . Στα πρώτα μου χρόνια έμπαινα με χαμόγελο και έβγαινα κουρασμένος ! Προτιμώ το πρώτο ! Οι μαθητές εκμεταλλεύονται την καλοσύνη του καθηγητή και τον κουράζουν . Και ούτε το αναγνωριζουν όλοι, διότι το θεωρούν δικαίωμά τους. Τέλος πάντων,με το χρόνο θα βρείτε και οι νεότεροι τη σωστή συνταγή και θα απολαμβάνετε το μάθημα και τη δουλειά σας . Θα υπάρξουν και εξαιρέσεις .
Αν η δουλειά μας ήταν εύκολη , δεν θα μας έδινε το κράτος 1200 ευρώ επίδομα ανθυγιεινής εργασίας !
Μπάμπης