Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - MATH

Σελίδες: 12345 ... 11
29
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Πρόβλημα στην τάξη
« στις: Μάρτιος 18, 2009, 10:41:34 μμ »
α) Τα μικρά τμήματα είναι πάντα σημαντικός παράγοντας για να λειτουργεί καλά η τάξη.

β) Γενικά  , η δυνατή φωνή από το δάσκαλο δεν βοηθάει για την ησυχία . Φροντίστε να μιλάτε ... κυματιστά , κοιτώντας τους μαθητές στα μάτια .

γ) Αν το τμήμα τυχαίνει κάποια στιγμή να ζωηρεύει , υπαγορεύστε για δυο λεπτά κάτι και θα δείτε ότι θα ηρεμήσουν.Δοκιμάστε το.

δ) Ο ...δημοκρατικός δάσκαλος πάντα κουράζεται περισσότερο στην τάξη, διότι διστάζει να τιμωρήσει και προσπαθεί πάντα με την πειθώ .Αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό . Γι αυτό , μόλις οι μαθητές αρχίζουν να ξεφεύγουν , κάντε και κανα αυστηρό σχόλιο. Όχι με φωνές !

ε) Οι μαθητές σε ..ψυχολογούν από την πρώτη μέρα . Μόλις εξηγήσεις τους κανόνες , πρέπει να τους εφαρμόσεις αμέσως . Ακόμα και από την πρώτη ώρα που θα δεις κάτι που δεν σου αρέσει , να τους το ..κόψεις. Ο μαθητής που σε βλέπει με άνεση και σταθερό να επιβάλεις το παιγνίδι σου , σκύβει ήρεμα το κεφάλι και προσαρμόζεται.

στ) Δεν πρέπει κανένας να απογοητεύεται επειδή κάποιο τμήμα δεν του βγήκε καλό και κανει λίγη φασαρία . Δεν είναι καλό να είναι η τάξη και νεκροταφείο. Όταν έχεις βάλει μια άσκηση για λύση, πρέπει να ακούγεται κάτι, διότι οι μαθητές κοιτάζουν το διπλανό τους, συγκρίνουν τα αποτελέσματα κλπ. Στην ώρα της ιστορίας είναι αλλιώς . Αυτά τα μαθήματα είναι δύσκολα και θέλουν τρομερή προετοιμασία και ποικιλία για να διατηρείται το ενδιαφέρον ζωντανό όλη την ώρα.

 ζ) Μερικοί μαθητές κάνουν πηγαδάκια ! Τους τα χαλάς αμέσως ! Εδώ είναι που η στάση του συλλόγου , η κοινή αντίληψη για τους μαθητές, ο αυστηρός αλλά δίκαιος Διευθυντής κλπ παίζουν τρομερό ρόλο στην καλή λειτουργία ενός σχολείου .Επειδή έβλεπα ότι πολλοί συνάδελφοι γκρίνιαζαν ότι κάποια παιδιά μιλάνε συνέχεια, του είπα μια μέρα του διευθυντή : ''μόλις σου στείλουν μαθητή στο γραφείο, πρώτα διώξτον 1 μέρα και μετά πες του ότι μόλις γυρίσει να σου εξηγήσει τι έκανε !''  Και με άκουσε ευτυχώς. Τους το είπε και στην προσευχή:'' ...αν σας βγάλει καθηγητής από την τάξη , φεύγετε 1 μέρα ''.
 Με αυτό τον τρόπο και ο καθηγητής δεν τιμωρεί με το παραμικρό , αλλά και ο μαθητής προσέχει τη συμεριφορά του.Αν τύχεις σε σύλλογο που ο καθένας κοιτά να σώσει το τομάρι του και μια ομάδα καθηγητών γελά με τα ... παθήματα των άλλων, άλλαξε αμέσως σχολείο !

η) Να πω βέβαια ότι το σημερινό σχολείο με τους ρυθμούς που τρέχει  , με την πολλή ύλη , τα δύσκολα βιβλία , με τις διπλοβάρδιες των μαθητών σε φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες είναι ένα κακό σχολείο και ο μαθητής ψάχνει διέξοδο . Ο ρόλος μας είναι δύσκολος και πολυσύνθετος. Ούτε προβλέπονται όλα για να τα  ρυθμίζεις όπως θέλεις. Πολλές φορές είναι και να είσαι τυχερός : σε τι σύλλογο θα είσαι, τι διεθυντή θα έχεις , τι παιδιά θα συναντήσεις κλπ.

  Είναι φανερό ότι πρέπει να προσέχετε τη φωνή σας, τα νεύρα σας και τον εαυτό σας . Ειδικά οι γυναίκες ! Τα κουβεντιάζω με τις συναδέλφισες καθημερινά. Έχουν σπάσει τα νεύρα τους : φροντιστήρια, παιδιά , σχολείο , γονείς και τόσα άλλα. Προέχει να ζήσετε και να είστε καλά.
  Αυτά είναι λίγα από τα πολλά που θα ήθελα να σας πω . Όμως να ξέρετε ότι η πειθαρχία στην τάξη είναι κάτι που και μαθαίνεται , αλλά και πηγάζει από το δικό σας χαρακτήρα . Αν ως άτομα είστε ανεκτικά , πρέπει να γίνετα αυστηρά στην τάξη. Αν το ύφος σας είναι ..ψαρωτικό, τότε και ένα χαμογελάκι θα αρέσει στα παιδιά και θα σας αγαπάνε παραπάνω.
  Στόχος τους δασκάλου είναι να μπαίνει στην τάξη σοβαρός και να βγαίνει με χαμόγελο . Στα πρώτα μου χρόνια έμπαινα με χαμόγελο και έβγαινα κουρασμένος ! Προτιμώ το πρώτο ! Οι μαθητές εκμεταλλεύονται την καλοσύνη του καθηγητή και τον κουράζουν . Και ούτε το αναγνωριζουν όλοι, διότι το θεωρούν δικαίωμά τους. Τέλος πάντων,με το χρόνο θα βρείτε και οι νεότεροι τη σωστή συνταγή και θα απολαμβάνετε το μάθημα και τη δουλειά σας . Θα υπάρξουν και εξαιρέσεις .
 Αν η δουλειά μας ήταν εύκολη , δεν θα μας έδινε το κράτος 1200 ευρώ επίδομα ανθυγιεινής εργασίας !
    Μπάμπης   


30
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Υπάρχει λύση??
« στις: Μάρτιος 17, 2009, 10:35:12 μμ »
Συνάδελφοι,
 μόλις τώρα είδα το θέμα που συζητήσατε και προβληματίστηκα πάρα πολύ . Είναι περιττό να πω ότι οι απόψεις σας είναι θέσεις ευθύνης και δείχνουν παιδαγωγική αρτιότητα και υπευθυνότητα.
  Μου είναι λίγο δύσκολο να συνοψίσω τα συναισθήματα και τις σκέψεις που έκανα, όταν διάβαζα τα μηνύματα που στείλατε. Έχω συνοδέψει μαθητές Λυκείου αρκετές φορές και σε πενταήμερες αλλά και σε μικρότερης διάρκειας εκδρομές . Είναι γεγονός ότι η θέση του συνοδού είναι πολύ δύσκολη και η σχολική του πορεία κρέμμεται συχνά από μια λεπτή κλωστή .Το γεγονός αυτό με έκανε να συντάξω έναν κατάλογο ενεργειών - τον έχω στο σχολείο -  με ορισμένους κινδύνους(όσο μπορεί να είναι προβλέψιμοι) για να προστατεύω μαθητές και συνοδούς. Είδα με χαρά ότι μου τον ζητάνε όλοι οι συνάδελφοι κάθε φορά που πάνε εκδρομή και τον κουβεντιάζουν (δεν τον ανακοινώνουν απλά !) με τους μαθητές τους.Και μέχρι τώρα - δόξα τω Θεώ -  όλα πηγαίνουν καλά !(υπάρχουν πολλοί που με το Θεό δεν έχουν ιδιαίτερες σχέσεις , όπως εγώ , αλλά όταν επιστρέφουμε από εκδρομές και παραδίνουμε τους μαθητές στους γονείς τους , τουλάχιστον εξωτερικά υγιείς , όλοι δοξάζουμε το θεό ! Δυστυχώς εκεί έχουμε φτάσει !).
   Παλαιότερα είχαμε κουβεντιάσει ξανά σε αυτό το χώρο  για τους κινδύνους που διατρέχουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολικό περιβάλλον , μαζί και στις εκδρομές . Δεν θυμάμαι  ακριβώς τον τίτλο του θέματος, αλλά θα προσπαθήσω τελείως πρόχειιρα να πω και εδώ λίγα πράγματα , ενδεχομένως περιιττά για τους πιο παλιούς:

   α) Ο συνοδός καθηγητής(και κυρίως ο αρχηγός)  έχει σίγουρα ευθύνη και όταν αναλαμβάνει να συνοδεύσει εκδρομή πρέπει να κάνει οριμένα βασικά πράγματα :
   ι) Να εξασφαλίσει τις βεβαιώσεις των κηδεμόνων από τους ίδιους τους γονείς και όχι από τους μαθητές(να τις φέρουν στο σχολείο οι γονείς και όχι τα παιδιά ,  υπογραμμένες στο σπίτι). Αυτό είναι πολύ βασικό, διότι ο μαθητής έμμεσα αισθάνεται πιο υπεύθυνος  απέναντιτόσο  στο σχολείο όσο και στους γονείς του. Εκτός αυτού ''αναγκάζουμε '' και το γονιό να γνωρίσει τους συνοδούς , να μιλήσει μαζί τους αν χρειαστεί και να πει ίσως κάτι που έχει μεγάλη σημασία.
   ιι) Να πάρει και τους άλλους συνοδούς τρεις μέρες πριν την εκδρομή  , να συγκεντρώσει όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος  και να κουβεντιάσουν για την εκδρομή , τη συμπεριφορά στο ξενοδοχείο και σε όλους τους χώρους    , τους κινδύνους , τις σχέσεις τους με άλους μαθητές που θα συναντήσουν και όλα τα σχετικά ζητήματα.
  ιιι) Να αποκλείσουν πιθανόν από την εκδρομή μαθητές που έχουν δείξει ανάρμοστη συμπεριφορά στο σχολείο ή σε άλλες εκδηλώσεις. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι από την αρχή της χρονιάς ο σύλλογος έχει αποφασίσει και ο διευθυντής έχει ανακοινώσει σε όλα τα παιδιά ότι μαθητές που δημιουργούν προβλήματα αποκλείονται από τις σχολικές εκδρομές και τις αθλητικές ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες του σχολείου. Πιστέψτε με ότι υπάρχουν μαθητές που μόνο αυτή η εκδοχή(ή απειλή) τους αγγίζει !
    ιv) Να ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι αλκοόλ απογορεύεται ! Αυτό δεν σημαίνει ότι ο συνοδός δεν ξέρει ότι κάποιοι μαθητές θα πιουν κάτι , αλλά το κάνει  για να έχει αυτός τον πρώτο λόγο και να χειριστεί την κατάσταση όπως θέλει. Πέρυσι για παράδειγμα που πήγα τη Β΄Λυκείου στο Ναύπλιο, είπα στα γκαρσόν : μία μπύρα ανα τρία κορίτσια και ένα κρασί ανά 6 αγόρια ή 6 άτομα! Τέρμα, αλλιώς τους παίρνω και φεύγω !Έτσι και έγινε. Διότι δεν μπορείς  και να μην τους αφήσεις να πιουν κάτι , μια και μετά αυτοί θα προσπαθήσουν να πιουν στα δωμάτια και ίσως τα πράγματα πάνε χειρότερα .Έπιασα λοιπόν με το μάτι μου δυο νεαρούς που τα κάναν  πλακάκια με ένα γκαρσόν και τους πήγε ένα μπουκάλι κρυφά από μένα στο τραπέζι τους.Έβαλαν ένα ποτηράκι εμταξύ τους και αμέσως μετά πέρασα και τους είπα να κεράσουν το υπόλοιπο κρασί στους καθηγητές τους και στα άλλα παιδιά. Μόλις κατάλαβαν  ότι κοιτάζουμε τις παραγγελίες και δεν ... κοιμόμαστε ,σταμάτησαν τις ...προσπάθειες για λαθρεμπόριο οίνου !  
  v) Να φροντίσουν έγκαιρα να γνωρίσουν πια παιδιά  που έχουν προβλήματα (στο μέτρο του δυνατού), ποια παίρνουν φάρματα κλπ. Όλα είναι πιθανά σε μια ομάδα 50 ατόμων και πάνω .
  vi) Μετά  το παρόν θέμα που ανοίξατε  , θα συμπληρώσω τη λίστα μου και με  τις βιντεοσκοπήσεις στα δωμάτια και θα καταστήσω αποκλειστικά υπεύθυνους τους κατόχους τους κάθε δωματίου , ώστε να μην παρεκτρέπονται σε ανόητες σκηνοθεσίες κλπ, κάτι που είναι στη  φύση του εφήβου .
  
      Τέλος πάντων, οι συνοδοί έχουν ορισμένα πράγματα να κάνουν και με τους μαθητές και με τον οδηγό και με τους σερβοτόρους , τους μαγαζάτορες κλπ και δεν είναι απλά συνταξιδιώτες με τους μαθητές. Πρέπει διαρκώς να σκέφτονται, να παρατηρούν , να παρεμβαίνουν έγκαιρα , να ρωτάνε μαθητές και να μαθαίνουν ..νέα κλπ. Οι συνοδοί καλό είναι ακομα καλό να ξέρουν και τα ζευγαράκια , να τα μιλήσουν λίγο ωραία για να είναι προσεκτικά και διακριτικά στην εκδρομή  κλπ.Κανένας δεν επιτρέπεται να φέρει στον τόπο της εκδρομής τους αγαπημένους του(το κάνουν συχνά τα κορίτσια από την επαρχία!).  Φυσικά δεν μπορείς να τα προβλέψεις όλα , αλλά μερικά είναι εύκολο να τα κουβεντιάσεις και να τα αποφύγεις . Έχεις  επίσης τα τηλέφωνα όλων των μαθητών και των γονιών τους , τους έχεις αναλύσει τους κινδύνους από πισίνες, μπαλκόνια κλπ, έχεις ξακαθαρίσει ότι αν μαθητής φύγει χωρίς άδεια θα τιμωρηθεί , η ότι  χρήση μεταφορικών μέσων αποκλείεται κλπ.

    Αλλά όμως να μην φορτώνουμε στους συνοδούς καθηγητές κάθε βλακεία που μπορεί να επινοήσει μαθητής και να λέμε ότι δεν προέβλεψαν ή αδιαφόρησαν ! Προς θεού δηλαδή ! Κάπου η ευθύνη του καθηγητή σταματά! Δεν φτάνει δηλαδή που από χρέος για τη δουλειά του και από αγάπη για το μαθητή αναλαμβάνει να συνοδέψει τα παιδιά , να υποστεί τόση ταλαιπωρία, να τον φάει το ξενύχτι και η κάπνα, να του φύγουν τα αυτιά μέσα στο κλαμπ , να βάζει το κεφάλι του στη λαιμητόμο και τόσα ακόμα , έχουμε και απαιτήσεις από πάνω ;

   β) Για το περιστατικό που κουβεντιάσατε δεν έχω να πω τίποτα άλλο , παρά να εκφράσω και γω την απογοήτευσή μου για την κατάληξη που είχε το θέμα! Είναι αυτό που λένε ΄΄ξεφτύλα''. Οι μαθητές τιμωρήθηκαν λίγο - αυτό είναι σίγουρο, τουλάχιστον για τα μέτρα που βάζει το δικό μας  Λύκειο - και σίγουρα η ποινή εξηγήθηκε από το σύλλογο στους μαθητές για να βγουν και τα σχετικά διδάγματα. Προφανώς τα παιδιά πήραν το μήνυμα για την παρανομία που διέπραξαν ,  αλλά δεν άκουσα τι έκανε η συγκεκριμένη μάνα για να ... παρηγορήσει ή να αποκαταστήσει την τιμή του θιγόμενου μαθητή ! Επικράτησε και δω η λογική  '' ...ολα για την πάρτυ μας '' , κλείνοντας τα μάτια σε όλα τα άλλα !Και μόνο τους συνοδούς σκέφτηκε ότι φταίνε για να ζητήσει ευθύνη ! Ο κανακάρης της  νάναι καλά και με τα λεφτά μας κάνουμε  ό,τι θέλουμε !
 Αυτή είναι η άχρηστη χώρα που ζούμε και λυπάμαι πολύ , αν και ως πολίτης  έχω και γω ευθύνη για αυτό το χάλι .
  Αλλά δεν φταίει μόνο η μάνα, αλλά και η διάταξη του νόμου που θα έπρεπε να απογορεύει την αλλαγή σχολείου , αν ο μαθητής έχει τιμωρηθεί με  'μείωση' της διαγωγής !

   γ) Γενικά αυτές οι εκδρομές πρέπει να καταργηθούν ! Δεν προσφέρουν πια τίποτα ! Απολύτως τίποτα ! Με τα μέσα που διαθέτει σήμερα ο άνθρωπος και το δίκτυο , όλα θα μπορούσαν να γίνουν στην αίθουσα της τεχνολογίας : προβολές , ομιλίες κλπ . Νόημα έχουν μόνο μερικές μονοήμερες εκπαιδευτικές στις μικρότερες τάξεις, το πολύ μέχρι την Α΄Λυκείου , άντε και μερικά προγράμματα . Οι εκδρομές για τη Β΄και Γ΄Λυκείου είναι για ..ξεσάλωμα . Το βλέπω κάθε φορά που πηγαίνουμε . Αν κάνεις το λάθος μάλιστα και τους πεις ότι εδώ γεννήθηκε ο τάδε  ποιητής κλπ, είναι που θα ανοίξουν όλοι τα κινητά για να στείλουν μήνυμα. Η τέλεια αδιαφορία! Για πέντε παιδάκια που μπορείς να πεις κάτι  , δεν έχει νόημα να μπαίνουν τόσοι άνθρωποι , εννοώ τους συνοδούς , σε τόσο μεγάλο κίνδυνο . Αλλά το υπουργείο σιωπά, διότι τα συμφέροντα είναι μεγάλα ! Ούτε καν έναν οδηγό δεν συντάσσει με ορισμένες συστάσεις στους μαθητές, για να αποφευχτούν τουλάχιστον τα προβλέψιμα. Στουθοκαμηλισμός μέχρι το κόκκαλο!
  Αυτά ! Η ώρα πέρασε , κουράστηκα στην οθόνη. Εύχομαι σε όσους συνοδεύεται μαθητές να έρχεστε όλοι πίσω γεροί και ποτέ με λιγότερα άτομα από όσα ξεκινήσατε(αν η μοίρα σας το έχει να φέρετε και κανένα παραπάνω σε ..εμβρυακή μορφή, ας πάει στην ευχή ! Ας αναλάβει να το βαφτίσει ο σύλλογος !).Το ξαναείπα : όταν ξεκινάτε για συνοδοί , περάστε και από την εκκλησούλα. Κι ας μην πιστεύετε. Διότι αν γίνει κάτι στραβό, ακόμα και χωρίς σε τίποτα να φταίμε , όλοι θα είναι εναντίον μας .Ακόμα και ο ευτός μας θα λέει : ''καλά να πάθεις ! Τι ήθελες να συνοδέψεις !''
  Καλή τύχη λοιπόν σε αυτή την τόσο επικίνδυνη  ευθύνη του συνοδού , όποτε και να την αναλάβετε !
  Μπάμπης
    

31
Μια και από τα ραγισμένα κρύσταλλα της ψυχής κύλησαν δάκρυα, θα σας πω με τη σειρά μου μόνο αυτό : όταν αντίκρυσα τη μάνα μου ακίνητη και αμίλητη στο δωμάτιο που την είχαμε φέρει - δεν θα μου ξαναμιλούσε πια γιατί είχε για πάντα σβήσει -  έτρεξα κάπου παράμερα να κλάψω.Όχι γιατί πέθανε αλλά γιατί δεν είχα ποτέ ...προλάβει να της πω ένα απλό '' ευχαριστώ '' .Κι ήμουνα 45 χρόνια κοντά της  !

  Μπάμπης
Σε ανάλογη θέση βρέθηκα κι εγώ με τον πατέρα μου και αυτό που κατάλαβα Μath.. ήταν ότι όταν μας προσπερνά ο χρόνος και τα γεγονότα και δεν έχουμε "προλάβει" να τους πούμε πόσο τους αγαπάμε φεύγουν αυτοί "παρεξηγημένοι" και μένουμε εμείς πίσω με ένα παντοτινό κενό, ελλειμματικοί. Βλέπεις ούτε το "ευχαριστώ", ούτε το "σ' αγαπώ" είναι αυτονόητα, αλλά πολύ περισσότερο δεν καταθέτονται εφάπαξ..... είναι καθημερινά διεκδικούμενα και πρέπει και καθημερινά να τα δίνεις χωρίς οικονομία......

Είναι ακριβώς έτσι όπως το λες !
Σε μια ανάλογη περίπτωση που χάθηκε μια θεία μου(πέρυσι) , μαζευτήκαμε το απόγευμα , μετά τα δέοντα , τα δυο της παιδιά , οι γυναίκες τους, τα εγγόνια της που ήταν πάνω από 20 χρονών και μπορούσαν να καταλάβουν κάτι , να πούμε τον πόνο μας . Δεν ξέρω αλλά μόνο σε κάτι τέτοιες στιγμές οι άνθρωποι συναντιούνται αληθινά . Το μήνυμα που όλοι μας κρατήσαμε στο τέλος είναι ότι δεν έχουμε μάθει να συζητάμε , να ακούμε , να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και κυρίως να λέμε καμια φορά στους γονείς μας ένα ''σ'αγαπω '' - όπως σοφά το είπες ή ένα ευχαριστώ .
  Δεν έχει σημασία αν ο γονιός το χρειάζεται αυτό το ''σ'αγαπώ '' , ίσως και να μην το καταλάβει ποτέ , ίσως και να απορήσει γιατί του το λέμε (ειδικά οι γονείς που δεν ξέρουν πολλά ...γράμματα) , όμως πρέπει να το λέμε , γιατί καμιά φορά , όταν αποφασίζουμε να το πούμε , είναι ήδη πολύ αργά .
  Και τότε μια ενοχή  φωνάζει μέσα σου :'' είσαι αγνώμων , είναι άχρηστα όσα έμαθες ή σπούδασες , γιατί δεν έμαθες το πιο απλό ,το πιο ανθρώπινο : να πεις στη μάνα σου ένα ευχαριστώ , ένα σ'αγαπώ και ας μην σου έδειξε ποτέ ότι το θέλει ''.

            Αλλά με τους γονείς μας δυστυχώς τα θεωρούμε όλα δεδομένα, δεν τους  λέμε ποτέ τίποτα και όταν αναλογιζόμαστε τις θυσίες τους για μας ή πόσο γνήσια ήταν η αγάπη τους , έχουν φύγει από κοντά μας ! Και αυτή η λέξη ή η φράση που ανήκε σε αυτούς και δεν ειπώθηκε ποτέ από το στόμα μας , είναι μια μαχαιριά, ένα κενό που μένει πάντα κενό , ένα σημάδι κατάμαυρο στη θύμηση απάνω !
    Μπάμπης

32
Μια και από τα ραγισμένα κρύσταλλα της ψυχής κύλησαν δάκρυα, θα σας πω με τη σειρά μου μόνο αυτό : όταν αντίκρυσα τη μάνα μου ακίνητη και αμίλητη στο δωμάτιο που την είχαμε φέρει - δεν θα μου ξαναμιλούσε πια γιατί είχε για πάντα σβήσει -  έτρεξα κάπου παράμερα να κλάψω.Όχι γιατί πέθανε αλλά γιατί δεν είχα ποτέ ...προλάβει να της πω ένα απλό '' ευχαριστώ '' .Κι ήμουνα 45 χρόνια κοντά της  !

  Μπάμπης

33
Συμφωνώ εκτός της θέσης για την κατάργηση της βάσης του 10.
Εξυπηρετεί μόνο όσους έχουν για νοίκιασμα γκαρσονιέρες και δυάρια στις επαρχιακές πόλεις και κανέναν άλλο.

Παιδιά γεια σας !

 Δυστυχώς έλλειψα για καιρό λόγω υποχρεώσεων . Λοιπόν το 10 ως βάση δεν είναι άσχημο αλλά δεν είναι και δίκαιο. Πρώτα πρώτα θεσπίστηκε με ύποπτο τρόπο και μάλλον(άλλοι είναι σίγουροι γι αυτό) ήταν εξαργύρωση  επιταγής μετά τις εκλογές του 2004 .Θα έλεγα ότι πιο σωστό και δίκαιο είναι να υπήρχε μια ''βάση '' 10 σε δύο μόνο μαθήματα τα οποία θα όριζε ως βασικά η κάθε σχολή .
 Για παράδειγμα, ως μαθηματικός που είμαι , μου φαίνεται πιο παράλογο να γίνει μαθηματικός ένας που έγραψε 8 μαθηματικά ,10 φυσική και τελικά μπαίνει μαθηματικό τμήμα επειδή έγραψε γλώσσα 18 ,ΑΟΔΕ 20  ,  υπολογιστές 20 και βιολογία γενικής 20 παρά  να γίνει λογίστρια σε ΤΕΙ  μια δεσποινίδα  που έγραψε  μαθηματικά και  ΑΟΘ 12 , αλλά έγραψε 8 κατά μέσο όρο στα άλλα 5 μαθήματα( που τώρα  μένει έξω  λόγω βάσης 10 ).
 
   Κάθε πράγμα βελτιώνεται και είμαι σίγουρος ότι οφείλουμε να βρούμε μια καλύτερη λύση από αυτό το άοριστο , αυθαίρετο και ισοπεδωτικό 10 που σε τελευταία ανάλυση γιατί να μην είναι 11 , 12 , 13 ή 8 .Αλλά για το ότι χρειάζεται μια σωστή ''βάση - κριτήριο'', σε αυτή τουλάχιστον τη μορφή επιλογής , με βρίσκετε σύμφωνο !
    Μπάμπης

34
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Τί απαντάτε στα παιδιά?
« στις: Δεκέμβριος 14, 2008, 08:12:15 μμ »

Το συζήτησα με τους μαθητές μου της Β΄ Λυκείου την Πέμπτη. Και την Παρασκευή με όσους μαθητές είχαν απομείνει στο σχολείο. Με εξέπληξαν τα αντανακλαστικά τους και χάρηκα με το γεγονός ότι παίρνουν θέση απέναντι στην κατάσταση. Ότι δε βλέπουν τα πράγματα άσπρα ή μαύρα. Ότι αντιλαμβάνονται το ρόλο των πολιτικών και των δημοσιογράφων. Ότι αγωνιούν για το μέλλον τους και αμφισβητούν τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια και το σχολείο τα προετοιμάζουν γι αυτό. Η λαχτάρα τους να μιλήσουν, να εκφραστούν, να κάνουν διάλογο για την πραγματική ζωή, για τα θέματα που τους καίνε.
Δεν επιχείρησα να χειραγωγήσω την κουβέντα και ανέλαβα το ρόλο της συντονίστριας της κουβέντας και της εμψυχώτριας των πιο εσωστρεφών. Έκατσα στη θέση μου και τ' άκουγα. Δέχτηκα την αμφισβήτησή τους για το θεσμικό μου ρόλο. Χάρηκα που εκφράστηκαν ελεύθερα (και να δείτε σε πόσο καλά ελληνικά!) χωρίς το φόβο της παρεξήγησης και της αξιολόγησης. Και βγήκα από την τάξη με πολύ μεγαλύτερη εκτίμηση για τους εφήβους μου.

Η elytron ,  με το μήνυμα αυτό έθεσε το περίγραμμα της επκοινωνίας καθε εκπαιδευτικού με τους μαθητές του μέσα στην τάξη , όταν τίθενται σοβαρά κοινωνικά αλλά και άλλα θέματα για ανάλυση. Ο έφηβος έχει ανάγκη να εκφραστεί και όχι να χειραγωγηθεί .Θέλει να βγάλει προς τα έξω τον κόσμο του , τις απόψεις  , τις ιδέες του και συγχρόνως να ακούσει τις θέσεις των άλλων . Η στιγμιαία διαφωνία  και αντιπαράθεση με τους συμμαθητές του θα γίνει βαθμιαία , μέσα από εσωτερικές διεργασίες και από την  κατάλληλη επανατροφοδήτηση της συζήτησης από τον καθηγητή του ,αφορμή για αναθεώρηση , για ενίσχυση ή επανεξέταση των απόψεών του . Η διαδικασία αυτή θα τον οδηγήσει ήρεμα και ήπια στη υιοθέτηση υγιών και δημοκρατικών απόψεων , θα τον καταστήσουν πιο υπεύθυνο  και ανεκτικό στη διαφορετικότητα , πιο συγκροτημένο και πιο ισορροπημένο εσωτερικά.
   
     Εμείς που λίγο παλιότερα αναλύαμε σε αυτό εδώ το χώρο την κατάσταση στο σχολείο - κάτι τέτοιο γίνεται βέβαια πολύ συχνά από όλους εσάς καθημερινά -  , την ανεπάρκεια της εκπαιδευτικής πράξης και καταδεικνύαμε το αδιέξοδο που δημιουργεί αυτού του είδος σχολείο στους μαθητές μας, δεν εκπλαγήκαμε καθόλου από τον αυθόρμητο ξεσηκωμό τον παιδιών.Γι αυτό προσωπικά έννοιωσα μέσα μου περήφανος που  οι μαθητές μάς ξεπέρασαν  ,  ξεσκέπασαν τη δειλία μας , το βόλεμά μας  έστω, τη μικρότητά μας και βγήκαν στους δρόμους. Έκαναν αυτό που εμείς θα έπρεπε να έχουμε κάνει εδώ και χρόνια , αλλά η ευθυγραμμισμένη σκέψη και η ταύτισή μας με το κατεστημένο μας το αποτρέπουν: να βγούμε μια μέρα όλοι μαζί στους δρόμους, χωρίς σημαίες και συνθήματα και με τη σιωπή μας να διαμαρτυρηθούμε για το σκοτειινό και αβέβαιο μέλλον που ετοιμάζουμε στα παιδιά του λαού μας .Για την κακή παιδεία που τους παρέχουμε ως κοινωνία και για την καταστροφή του εσωτερικού τους κόσμου που συντελείται τόσο στο σχολείο, όσο και έξω από αυτό....

 Τώρα , στην τάξη , τη Δευτέρα κυρίως που μου δόθηκε η αφορμή να ακούσω μερικούς μαθητές, αρκέστηκα και γω να παρακολουθήσω τον έντονο διάλογο που αναπτύχθηκε. Μόνο σε μια μαθήτρια της Β΄Λυκείου που εξέφρασε την άποψη ότι '' κύριε , δεν έγινε και τίποτα , απλά ένας λιγότερος '' , απάντησα ότι αυτό θα μπορούσε  να το πει τόσο άνετα, μόνο αν το συγκεκριμένο παιδί ήταν το δικό της παιδί  και όχι το παιδί άλλης γυναίκας. Εκεί κάπως προβληματίστηκε και μαζί με την επίθεση που δέχτηκε από τις συμμαθήτριές της  έδειξε να το ξανασκέφτεται.
     Στο σύλλογο όλοι είμασταν με το κεφάλι σκυμένο , οι μαθητές στο προαύλιο απείχαν, κάποιοι θα θέλαμε να βγούμε να τους συγχαρούμε , αλλά τα ''πρέπει '' και οι διασταγμοί υπερίσχυσαν. Ένα αίσθημα ντροπής το διέκρινε κανείς σε όλα τα πρόσωπα .Την ώρα που καταχωρούσαμε απουσίες θάταν καλύτερα να μας είχε κοπεί το χέρι , κάτι σαν εξιλέωση δηλαδή. Εκείνη τη μέρα θα έπρεπε να μην είχε πάει κανένας μας στη δουλειά του, χωρίς απεργία , χωρίς καμία ενημέρωση ή συννενόηση.Σ'αυτό καταλήξαμε. Αλλά μείναμε για μια άλλη φορά πίσω από τα γεγονότα , αποδεικνύοντας ότι είμαστε ανίκανοι να οδηγήσουμε τη νεολαία και τους εαυτούς μας στο αληθινό πεδίο δημιουργίας της ιστορίας : στη διαμαρτυρία και τη διεκδίκηση, το διάλογο και την αναζήτηση της αλήθειας !
 
             Μπάμπης

35
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Καλη σχολικη χρονια!
« στις: Σεπτέμβριος 07, 2008, 08:25:13 μμ »
Μμμμ!
 Αγαπητές φίλες , τα χαμόγελά σας είναι πολύ ... αινιγματικά :)  και με τρομάζουν !Σκεφτείτε ότι ακόμα δεν ξεκινήσαμε ! Αλλά που θα πάει ! Θα σας πείσω σιγά σιγά  ότι το χαμόγελο  είναι ό,τι μας απέμεινε ως δάσκαλοι. Άντε και το πείσμα μαζί , μια και αυτό το μήνυμα μου στέλνετε ! Οργισμένα νειάτα δηλαδή . Αυτό είναι μια καλή ένδειξη...

  Ξανά , καλή και δημιουργική χρονιά !!!

36
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Καλη σχολικη χρονια!
« στις: Σεπτέμβριος 04, 2008, 09:10:55 μμ »
Καλή σχολική χρονιά και από μένα!

 Εύχομαι σε όλες και όλους σας να είστε γεροί και πάντα με χαμόγελο ! Το ξαναλέω : χαμογελάτε ! Στην τάξη, στο προαύλιο , στους γονείς , παντού.Αφού δεν μας προσέχουν παρά ελάχιστοι , εμείς θα τους χαρίζουμε χαμόγελο ! Στα παιδιά  επίσης αρέσει και σε μας ταιριάζει ! Το χαμόγελο είναι ευγένεια! Αιχμαλωτίζει και τον πιο περίεργο , τον πιο κακόβουλο . Έχουμε άλλους τρόπους να δείξουμε τη σοβαρότητά μας   ! Είμαστε  εκπαιδευτικοί και αυτό τα λέει όλα! 

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ !!!

 Μπάμπης

37
Είναι δύσκολη περίπτωση !
 Πρώτα πρώτα που να το δει ο βαθμολογητής . Έπειτα που να ξέρει ο βαθμολογητής ότι ο μαθητής δεν το έγραψε επειδή δεν πρόλαβε ή επειδή ο μαθητής δεν ήταν σίγουρος αν  αυτό που έγραψε εκεί ήταν σωστό !
 Το πρόχειρο το συμβουλευόμαστε μόνο όταν έχουμε αμφοβολίες για ορισμένες παραλλείψεις του μαθητή . Για παράδειγμα μας ...πετάει κάποιος την παράγωγο μιας  σχετικά πολύπλοκης συνάρτησης κατευθείαν και είναι σωστή . Αυτό είναι αδύνατο να το βρήκε με το μυαλό του. Πώς το βρήκε ; Το αντέγραψε ; Τότε κοιτάζω πίσω και το ψάχνω. Αν δω τον τρόπο που την βρήκε του δίνω όλα τα μόρια. Αν όχι , οι μονάδες χάνονται όλες (άντε να πάρει 1 , μη τύχει και έχουμε πέσει σε ιδιοφυία , αν και η συνολική εικόνα του γραπτού προδίδει το μαθητή ! ).Τέλος πάντων , υπάρχουν και εξαιρέσεις . Μια χρονιά ένας φίλος φυσικός είδε μια ολόσωστη λύση (στη φυσική) ..ξεχασμένη στο πρόχειρο (από καλό γραπτό). Φυσικά ο μαθητής στο καθαρό δεν είχε τίποτα σε αυτό το ερώτημα, ούτε μια λέξη , κάτι που φαίνονταν αδικαιολόγητο για την εικόνα του μαθητή. Κατάλαβε ότι ο μαθητής ξέχασε το ερώτημα να το καθαρογράψει . Με ρώτησε τη γνώμη του , επειδή ήμουνα συντονιστής στα μαθηματικά. Επειδή ακολουθούσαν και άλλα  ερωτήματα στο πρόχειρο , καταλά-βαμε ότι σίγουρα ο μαθητής το ξέχασε . Το είπαμε στο συντονιστή και κείνος συμφώνησε να του δοθούν  οι μονάδες. Φυσικά ο άλλος βαθμολογητής δεν το είδε (και καλά έκανε).Το γραπτό βγήκε στην αναβαθμολόγηση . Επειδή το περίμεναν αυτό , κλήθηκε και ο άλλος διορθωτής και  διορθωσε το γραπτό του. Έτσι το παιδί αυτό ευοήθηκε από την .. τύχη του , αλλά δίκαια.
  Λοιπόν , αυτό είναι μια εξαίρεση . Λύσεις στο πρόχειρο αγνοούνται . Μόνο στοιχεία αξιοποιούνται . Αυτό που κάναν οι συνάδελφοι φυσικοί ήταν μια πράξη που δείχνει πόσο συμπονάει ο δάσκαλος το μαθητή και πώς συμμετέχει  στον αγώνα του. Ήταν κάτι που μόνο ως περιστατικό έχει σημασία και δεν επιδέχεται σχόλια ή προεκτάσεις ή διδάγματα .Άλλοι μπορεί να χαρακτηρίσουν παράνομη την ενέργειά τους , αν και ξεχυλίζει από ανθρωπισμό και ευθύνη( είναι ίσως  σα να κλέβεις από ένα πλούσιο για να βοηθήσεις ένα φτωχό που πεθαίνει της πείνας ! Καλή πράξη αλλά τιμωρείται!).
 ΑΥτά !Νομίζω πως δεν πρόσθεσα κάτι  ουσιαστικό στα προηγούμενα μηνύματα , αλλά ήθελα να κουβεντιάσω λίγο μαζί σας και κυρίως  να πω δυο λόγια για να μάθουν οι συνάδελφοι που δεν έχουν διορθώσει σε πανελλαδικές πώς αντιμετωπίζεται το πρόχειρο !
 Μπάμπης
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧχχχ 

38
Ακούσατε σήμερα τις δηλώσεις του Στυλιανίδη για την αποσύνδεση του Λυκείου από τα Πανεπιστήμια, την αύξηση μίας τάξης στο Λύκειο, την εισαγωγή όλων στα Πανεπιστήμια και την αξιολόγησή τους εκεί?

Για τους εκπαιδευτικούς τί σημαίνουν αυτές οι αλλαγές? Μήπως, παραπάνω προσλήψεις και μείωση της παραπαιδείας?

 Kάθε Υπουργός Παιδείας θέλει να συζητούν για αυτόν και να ακούγεται το όνομά του ως Νέος Οραματιστής . Να δημιουργείται κατά κάποιο τρόπο ένας μύθος , κάτι σαν δέος ! Ειδικά όταν δεν σε υποχρεώνει κανένας να πραγματοποιήσεις αυτά που λες , τότε μπορείς να κάνεις δηλώσεις και να φέρνεις για κουβέντα αναφορές από τον Δελμούζο , από τον  Contorce  και όλους τους μεγάλους στοχαστές ή να προχωράς μπροστά από την εποχή σου.
....................................................................................
   Για το  Λύκειο των 4 ετών το έχουμε ακούσει εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον . Το ίδιο και  για το ολοήμερο Λύκειο  8 - 16 μμ.
  Τίποτα όμως δεν συζητείται σοβαρά . Τι να τις κάνουμε τις δηλώσεις ;
 Αν νομίζουν ότι είναι εφικτές , να τις κουβεντιάσουν , να τις μελετήσουν , να ρωτήσουν τους ανθρώπους της εκπαίδευσης και τα Πανεπιστήμια και αν δουν ότι μπορούν να τις υλοποιήσουν , ας το κάνουν...............
  Τώρα ,  για το Λύκειο 4 των ετών!
  Το κάναν νομίζω στην Ισπανία. Στη συνέχεια έχουν εξετάσεις . Δεν έχω ακούσει για ελεύθερη εισαγωγή στις σχολές μόνο με μία αίτηση. Στην Ελλάδα , αν δοθεί για πλάκα να δηλώσουν σχολές στα ΑΕΙ οι μαθητές , μια και η εισαγωγή είναι ελεύθερη , από τους 70 000 υποψήφιους (+ ΕπΑΛ + ΕΣΠΕΡΙΝΑ) , οι 65 000 θα δηλώσουν Ιατρική Αθηνών ( είναι το όνειρο των μαμάδων και των γιαγιάδων ), και οι υπόλοιπο ΕΜΠ και ΣΣΑΣ . Όλη η Ελλάδα θα νομίσει ότι  αποτελείται από ιδιοφυίες  !!!
  Ποιος θα τους συνεφέρει όλους αυτούς ; Μα φυσικά οι εξετάσεις που θα κάνουν τα ίδια τα τμήματα . Ποιος θα βαθμόλογήσει τα γραπτά αυτά ; Προφανώς οι  ίδιοι οι πανεπιστημιακοί . Νομίζετε ότι θα συσταθούν επιτροπές βαθμολογικών κέντρων και θεμάτων ή τέτοια παρόμοια ; Σας έχω για έξυπνους ανθρώπους ! Εκεί να δείτε διαπλοκή και αλισβερίσι που θα πέσει  !
 Αλλά δεν είναι μόνο αυτό : Πόσοι από τους μαθητές που αποφοιτούν είναι σε στοιχειώδες επίπεδο να παρακολουθήσουν ανώτατες σχολές ;
 Εδώ , άλλοι γράφουν 18000 μόρια και δυσκολεύονται. Φανταστείτε αυτούς που γράφουν 10 000 - 12 000!
 Θα πέσουν λοιπόν πάλι , όλοι αυτοί στα φροντιστήρια προετοιμασίας. Αλλά , αντί να διδιάσκονται  παράγωγο , θα διδάσκονται διαφορικές εξισώσεις.Ακόμα χειρότερα δηλαδή . Το μόνο πρόβλημα για τα φροντιστήρια είναι ότι θα αναγκαστούν να φτιάξουν άλλες σημειώσεις !
  Υπάρχουν πολλά ακόμα αξεπέρασατα προβλήματα , αλλά δεν έχω χρόνο να σας τα εκθέσω. Για το θέμα αυτό δεν θα έπρεπε να αφιερώσω ούτε ένα δευτερόλεπτο. Δεν θάπρεπε καν να το ακούσω . Δεν έχει νόημα ! Όμως επειδή αγωνιάτε για το μέλλον  , και το δικό σας αλλά και της πατρίδας , έγραψα δυο πρόχειρα λόγια  για το ..καλό που λένε.
 Όλα αυτά είναι για την ώρα ανεδαφικές  και ουτοπικές αοριστολογίες ! Στερούνται κάθε λογικής .
   Αλλά πίσω από κάθε δήλωση πολιτικού κάτι κρύβεται . Κάποια σκοπιμότητα . Θα μας την φανερώσει γρήγορα ο χρόνος. Υπομονή!
 Μπάμπης
ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧχ

39
Αν η κατάσταση έφτασε σε αυτό το χάλι , είναι γιατί εμείς (οι μεγαλύτεροι) πάψαμε να μιλάμε και να χτυπάμε το άδικο , κάθε φορά που το αντιλαμβανόμασταν ! Η μεγάλη οπισθοδρόμηση για πολλά πράγματα , όπως και αυτό , συνέβη στην πατρίδα μετά από τη ηλίθιο σύνθημα του 1982 :
 '' Ο λαός στην εξουσία ''
 Πραγματικά , όλοι μας πιστέψαμε (είμασταν τότε  22 - 23 χρονών) ότι με τον ... σοσιαλισμό στην κυβέρνηση δεν χρειάζονταν πια να παλεύει κανείς για τίποτα , διότι εκεί ψηλά κάποιοι που διέπονταν από τα σοσιαλιστικά ιδεώδη , θα φρόντιζαν να εξαλειφθούν όλες οι αδικίες και στη χώρα θα ανέτειλλε η αξιοκρατία και  η δικαιοσύνη. Αυτή μας η αποστροφή(ή σιωπή)  προς τα κοινά σε συνδυασμό με την επικράτηση των κομματικών και καιροσκοπικών στοιχείων  είχε ως αποτέλεσμα να θεσπιστούν μελάλες και άδικες ρυθμίσεις ή διατάγματα  (βλέπε μόρια για ανάγκες υπηρεσίας , κάτι που αποτελεί την μεγαλύτερη παπαρολογία του συνδικαλιστικού παραλογισμού ) και που δυστυχώς θα το πληρώσουν οι νέοι συνάδελφοι, μια και δε βλέπω την ηγεσία να αντιλαμβάνεται το μέγεθος αυτής της βλακείας , αφού εξυπηρετεί τα  ρουσφετολογικά συμφέροντα  και των ιδίων.
 Τέλος πάντων , ο μόνος τρόπος για να αλλάξει κάτι είναι να φωνάζουμε προς κάθε κατεύθυνση και να δείχνουμε αυτή την τρανταχτή ανισότητα , όπως και κάθε άλλη αδικία και να απαιτούμε , όπως μπορεί ο καθένας , να εξαλειφθεί .Γενικά ως λαός ανεχόμαστε την αδικία σε πολλά πράγματα , ενώ είμαστε έτοιμοι να ξεσηκωθούμε για ανοησίες και παραλογισμούς (ταυτότητες , εκκλησιαστική περιουσία , χρέη ποδοσφαιρικών σωματείων κλπ). Αλλά αυτό πρέπει να αλλάξει και θα αλλάξει .
Σε λίγα χρόνια οι μισθωτοί θα αποτελούν την πιο εξαθλιωμένη κοινωνική ομάδα με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς.
 Αλλά τότε , τι  στο διάβολο , θα αρχίσουν οι υπάλληλοι να μιλούν και να διεκδικούν. Μόνο έτσι είναι δυνατόν κάποιος να ακούσει.Αν ακούσει βέβαια και δε χρειαστεί να ξεχυθούν εκατομμύρια ανθρώπων στους δρόμους. Λυπάμαι μόνο γιατί έχω παιδί και δεν ξέρω αν θα μπορέσει να ζήσει έστω μια μέρα με γαλήνη και αισιοδοξία σε αυτή τη χώρα. Γιατί τη νέα γενιά τη φορτώσαμε με αβάσταχτα χρέη και πρέπει κάποια στιγμή να ζητήσουμε από αυτήν τουλάχιστον μια συγνώμη. Αλλά δε βλέπω κανέναν να συνειδητοποιεί το κακό που έχει γίνει.
  Μπάμπης 

40
Διαβάζοντας αυτά τα τρομερά  και ωραία λόγια ( αν τα έλεγε κάποιος που είχε σκοπό να τα πραγματοποιήσει , θα τον χειροκροτούσα χωρίς δισταγμό) , δεν μπορώ παρά να σκεφτώ τα εξής :

   α) Ή του τα γράφουν άλλοι , οπότε τα λέει χωρίς να καταλαβαίνει το μέγεθος των νοημάτων  και τη σημασίας τους  , οπότε  μένουν λόγια του αέρα,
    β) Ή τα σκέφεται μεν ο ίδιος , ξέρει την αλήθεια για τη σημασία της παιδείας  , ξέρει το δρόμο για την ανάκαμψη της πατρίδας  , αλλά τα λέει  ως πολιτικός για να παραπλανήσει  ή να εντυπωσιάσει  το λαό , μια και όλοι βλέπουν( και ξέρουν βέβαια)  ότι δεν πρόκειται να γίνει τίποτα προς την κατεύθυνση αυτή.
 Κάθε εκδοχή είναο το ίδιο  απογοητευτική .
Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω κάτι εναντίον των υπουργών ως άτομα , αλλά κρίνω τη συμπεριφορά και τη στάση τους απέναντι στα προβλήματα της παιδείας , στους μαθητές , τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.Καμιά φορά μάλιστα τους συμπαραστέκομαι , όταν βλέπω πόσο απογοητευτικά σκέφτονται και πράττουν οι συμπολίτες μας ,  μικροί και μεγάλοι , και λέω μέσα μου ότι  παίρνουν  από τους πολιτικούς αυτό που τους αξίζει  :(. Αλλά έτσι δεν αλλάζει τίποτα. ΑΥτός που αναλαμβάνει  ένα ηγετικό ρόλο  πρέπει να πιστεύει σε αυτό που κάνει , να θέλει και να μπορεί να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο.Να πορεύεται όμως λέγοντας την αλήθεια !
Αλλά ας μην προχωρήσω  άλλο ...Πέρασε και η ώρα.
 
Μπάμπης   

41
Δεν είχα διαβάσει μέχρι τώρα δηλώσεις του υπουργού , αλλά αυτή η τελευταία περί φροντιστηρίων κλπ πρέπει να είναι η χειρότερη από αυτές που έκανε ή που θα κάνει στο μέλλον. Είμαι σίγουρος ότι αυτό το ξέρει και ο ίδιος , αλλά αυτή η δήλωση κρύβει μεγάλη κοροϊδία , μικροπολιτική , φαρισαϊσμό και υποκρισία προς όλους . Φοβάμαι πώς εμπαίζει και τους διορισμένους και τους φροντιστές.  Νόμιμους και μη!
 Δεν θα το αναλύσω περισσότερο . Για τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα τα έχουμε άναπτύξει σε βάθος σε παλαιότερα μηνύματα.
 Στους φίλους φροντιστές το έχω πει και άλλη φορά
  : το καλό δημόσιο σχολείο θα τους εξασφαλίζει συνεχή εργασία και θα τους καθιστά σοβαρό τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος. Το εξαθλιωμένο δημόσιο σχολείο  θα δρα ως υπνωτικό : όλοι θα κοιμούνται ευτυχισμένοι , τα παιδιά θα περνάνε τις τάξεις , βαθμάρες χωρίς αντίκρυσμα θα φτάνουν στα σπίτια , οι γονείς μέσα στον οικονομικό μαρασμό  θα βλέπουν τα παιδιά τους να συνεχίζουν χωρίς κανείς να τους ενοχλεί και να προχωράνε τις τάξεις  χωρίς να ανοίγουν βιβλίο θα πιστεύουν πως όλα πάνε καλά κλπ.Τι το χρειάζεται το φροντιστήριο τότε το παιδί ; Όταν μάλιστα γίνει το ιδιωτικό πανεπιστήμιο , σιγά να μην πληρώνει  ο έχων 60 ευρώ ιδιαίτερο ή 300 ευρώ ομαδικό , τη στιγμή που από το ιδιωτικό σχολείο θα το γράψει κατευθείαν  στη σχολή που θέλει ! Άντε ψάξε μετά εσύ να βρεις μαθητές  για το φροντιστήριο ή για  ιδιαίτερα , αν  είσαι στο δημόσιο(και όχι μόνο).
 Το φροντιστήριο έχει να κάνει με σοβαρή και αθεράπευτη παθογένεια της ελληνικής οικογένειας και όχι μόνο . Αν δεν είναι έτσι ,  γιατί  πχ το 1960 τα φροντιστήρια ήταν πιο απαραίτητα από ότι σήμερα για να πετύχει κάποιος στα ΑΕΙ ; Και μην πει κανένας ότι το τότε σχολείο έχει καμιά σχέση με το σημερινό ;
  Λοιπόν , ο υπουργός έχει  άλλα στο πίσω μέρος του μυαλού του . Μην παρασύρεστε από τα λόγια του και βιαστείτε να τον χειροκροτήσετε ή να τον υποτιμήσετε .Αν είχε στο μυαλό του πραγματικά το ιδανικό σχολείο , θα ξεκινούσε κάπως έτσι :

  '' φαντάζομαι ένα σχολείο που οι μαθητές κάτω από ένα νέο θεσμικό πλαίσιο , βαθειά σχεδιασμένο και ανθρωποκεντρικά προσανατολισμένο , με σύγχρονα παιδαγωγικά βιβλία και όχι όπως τα περισσότερα εκτρώματα του σήμερα - έτσι τα χαρακτηρίζουν  όλοι σχεδόν  οι δάσκαλοι και  οι καθηγητές - , με προσεκτικά επιλεγμένους εκπαιδευτικούς , με διαρκή θεσμοθετημένη υποχρεωτική και τακτική επιμόρφωση , με πλατιά κοινωνικά αποδεκτή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου όλων των βαθμίδων και με ουσιαστική αναβάθμιση της αμοιβής του δασκάλου  που με τα σημερινά δεδομένα θα ξεκινούσε από ελάχιστο μισθό 2500 ευρώ , θα ξεκινούσε το πρωϊ στις 8 και θα παρέδιδε τους μαθητές στις 5 το απόγευμα στους γονείς τους απαλαγμένους από κάθε ανάγκη για συμπληρωματική παροχή γνώσης ..... ''

  Αλλά αφού  ακούτε να μιλάει ακόμα , όπως και τόσοι προηγούμενοι  υπουργοί, για παραπαιδεία κλπ , τότε το μέλλον είναι για όλη την παιδεία ζοφερό . Μακάρι αυτή τη φορά να κάνω λάθος , γιατί μέχρι τώρα στα 25 χρόνια που παρακολουθώ την παιδεία , και ως φροντιστής και ως διορισμένος , δεν έπεσα ποτέ έξω . Θα μου πείτε :'' πρέπει να είναι κανένας πολύ βλάκας για να πέσει έξω στις εκτιμήσεις  του περί της παιδείας στη χώρα μας με αυτά τα εξωφρενικά που ακούει ''.
   Δυστυχώς έτσι είναι και δε σας αδικώ !
 
Μπάμπης

42
Καλημέρα !
 Είναι 6:50 το πρωϊ και πριν πάω σχολείο ετοίμασα μια άσκηση γεωμετρίας για ένα μαθηματικό φορουμ. Πριν κλείσω τελειώς τον υπολογιστή, είπα να πάρω και λίγη ... δόση από το άλλο φόρουμ , δηλαδή αυτό , και έπεσα στην κουβεντούλα σας !Αν και είναι διάλογος σχεδόν αποκλειστικά μεταξύ γυναικών , θα ήθελα να πω  κάτι :
  α) σε όλους τους χώρους εργασίας γίνονται - και έτσι είναι το σωστό -  διευκολύνσεις. Αν πχ μια γυναίκα έχει 3 παιδιά και είναι μόνη της , δεν είναι κακό να πάει μια ώρα αργότερα στο σχολείο.Αν μια νέα/ος συνάδελφος έχει άρρωστους γονείς , δεν είναι κακό να φεύγει μια μέρα στο 3-ωρο για να πάει να τους γράψει τα φάρμακα.
  β) αυτό που δημιουργεί τις αντιπαλότητες στους συλλόγους είναι η έλλειψη διαλόγου και οι προκλητικές υπερβολές στις διευκολύνσεις.
  γ) απένταντι στις υποχρεώσεις του σχολείου έχουν νέοι και παλιοί τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα.
  δ) σε κάθε τομέα η κάθε ηλικία εργαζομένων μπορεί να βοηθήσει το ίδιο καλά κάνοντας παραχωρήσεις σε κάποιους που έχουν πραγματική ανάγκη , χωρίς αυτό να συνιστά αδικία.Δηλαδή αν δουλεύει κάποια σε supermarket  είναι απόλυτα δίκαιο να τη βάλει ο τμηματάρχης να κουβαλάει στον 5 μήνα εγκυμοσύνης κιβώτια γάλα των 30 κιλών , όταν εκεί δουλεύουν και 2 άνδρες 30 χρονών ; Η απάντηση είναι φανερή.
   Για να κλείσω :
   Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μένουν σχολείο από τις 8 έως τις 2 . Ανεξάρτητα από το πόσες ώρες μάθημα έχουν. Λιγότερες ώρες παραμονής  να έχουν μόνο οι δια του νόμου δικαιούχοι(πχ μητέρες ανήλικων , συνάδελφοι με άνω των 20 χρόνων υπηρεσία κλπ). Αυτό θα βοηθήσει και το σχολείο και τους συναδέλφους. Επιτέλους το σχολείο πρέπει να γίνει χώρος γνώσης και εργασίας και όχι κέντρο διευκόλυνσης υπαλλήλων ή πάρεργο ορισμένων.Και όσοι έχουμε παιδιά να απαιτήσουμε από την πολιτεία να μας έχει σταθμούς να τα αφήνουμε.Έχει χρέος να το κάνει !!!

 Το γεγονός ότι στα γραφεία του συλλόγου δεν υπάρχουν ούτε οι καρέκλες για να μείνει όλος ο σύλλογος , είναι βέβαια μια άλλη θλιβερή πραγματικότητα που δείχνει το χάλι της εκπαίδευσης. Δε μιλάμε για αίθουσα βιβλιοθήκης - μελέτης , ώστε ο δάσκαλος που θα μείνει στο σχολείο να προετοιμαστεί για την άλλη μέρα κλπ . Αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο ζήτημα.Ο δάσκαλος είναι δάσκαλος και πρέπει να κάνει όλες τις δουλειές του στο σχολείο : από τις 8 μέχρι τις 2. Και να είστε σίγουροι ότι με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσει  και περισσότερη αίγλη στην κοινή γνώμη και μεγαλύτερη επαγγελματική συνείδηση.
 Φεύγω τώρα! Αν και μπαίνουμε μέσα στις 8:20 φροντίζω να είμαι σχεδόν πάντα στο σχολείο στις 8 παρά τέταρτο.Πιστέψτε με ότι είναι ωραίο πράγμα να πηγαίνεις νωρίς στη δουλειά !
 
    Καλή δύναμη σε όλες και όλους σας !!!

 Μπάμπης
 
  Και μην ξεχνάτε στο σχολείο να ζητάτε από τους διευθυντές σας να διορθώνεται κάθε τι που βλέπετε στραβό ! Μόνο έτσι θα αλλάξει κάτι !
 

Σελίδες: 12345 ... 11

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162166
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 760
Σύνολο: 771

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.