Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - penthesileia24

Σελίδες: 123
29
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: ερωτηση για ιδιαιτερο
« στις: Σεπτέμβριος 16, 2007, 05:31:59 μμ »
ευχαριστώ πολύ παιδιά, θα το έχω υπόψη μου... ;)

30
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: ερωτηση για ιδιαιτερο
« στις: Σεπτέμβριος 11, 2007, 09:56:51 μμ »
παιδιά, από λεξικό ανωμάλων ρημάτων τι προτείνετε;;;

εγώ έχω υπόψη μου το λεξικό του Γεωργοπαπαδάκου, πολύ καλό κατά τη γνώμη μου, για τους αρχικούς χρόνους κάθε ρήματος και για τις ανωμαλίες που τυχόν παρουσιάζει, ωστόσο ως μαθήτρια, όσο το χρησιμοποιούσα και δεν ήμουν πολύ εξοικειωμένη με την αρχαία ελληνική, μου δημιουργούσε αμφιβολίες ως προς την κλίση κάποιων χρόνων, ή εγκλίσεων κάποιων ρημάτων. ωστόσο, τώρα ως εκπαιδευτικός το θεωρώ ένα πολύ εύχρηστο λεξικο...αλλά πιστεύω πως οι μαθητές μπορεί να δυσκολεύονται στο χειρισμό του ή στην κατανόηση κάποιων ιδιοτυπιών ορισμένων ρημάτων και ότι μπορεί να χρειάζονται κάτι πιο αναλυτικό, για να έχουν ένα μπούσουλα, τουλάχιστον για αρχή....είδα κάποια λεξικά στο εμπόριο, τώρα δε θυμάμαι, τις εκδόσεις τους, και κάποια από αυτά είχαν ολόκληρους πίνακες με αρκετά ανώμαλα ρήματα, στους οποίους έκλιναν όλο το ρήμα από την αρχή ως το τέλος. όμως και αυτό πιστεύω ότι δε βοηθάει τους μαθητές να σκεφτούν και να προβληματιστούν πάνω στην κλίση των ρημάτων και να εφαρμόσουν τις γραμματικές τους γνώσεις πάνω στο κάθε ρήμα....

δεν ξέρω τι να κάνω..............μήπως έχετε κάτι υπόψη σας που να είναι λίγο πιο αναλυτικό από του Γεωργοπαπαδάκου, αλλά όχι στον βαθμό που σας περιέγραψα πιο πάνω;;;

ευχαριστώ ;)

31
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Νεοελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
« στις: Σεπτέμβριος 05, 2007, 09:54:26 μμ »
Αγαπητή Lara, σωστό το ερώτημα που έθεσες για μένα και ο προβληματισμός που αυτό συνεπάγεται....

πρόκειται απλά για το Συντακτικό φαινόμενο της έλξης του αναφορικού. Γενικά μια αναφορική αντωνυμία θα πρέπει να συμφωνεί με τον όρο που προσδιορίζει σε γένος, αριθμό και πτώση. Ωστόσο η πτώση της ρυθμίζεται και από τη σύνταξη της πρότασης στην οποία ανήκει. Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα...
θα χρησιμοποιήσω το ίδιο παράδειγμα που έθεσες: ''ευχαριστώ όλους όσοι παραβρεθήκατε στην αποψινή συγκέντρωση''. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η αναφορική αντωνυμία ''όσοι'', προσδιορίζει βέβαια το ''όλους'' (το ''όλοι'' αλήθεια τι θεωρείται στη Νέα Ελληνική: επιμεριστική αντωνυμία κατά το αρχαίο παντες ή απλώς επίθετο;;;), αλλά ταυτόχρονα επέχει θέση Υποκείμενου του ρήματος της πρότασης στην οποία ανήκει, του ρήματος δηλαδή ''παραβρεθήκατε''. Επομένως, το ''όσοι'' στην πρόταση αυτή λειτουργεί συντακτικά σωστά ως Υποκείμενο του ρήματος, δηλώντας σε ονομαστική πτώση το πρόσωπο που ενεργεί....

Ωστόσο η αναφορική αντωνυμία μπορεί να επέχει και θέση αντικειμένου στο ρήμα της πρότασης στην οποία ανήκει. Έτσι αντί για ονομαστική τίθεται σε πτώση αιτιατική. π.χ: '' Θέλω να συμπαρασταθώ σε όλους όσους αγνόησε η κυβερνητική πολιτική''. Εδώ το ''όσους'' τίθεται σε αιτιατική γιατί αποτελεί το αντικείμενο του ρήματος ''αγνόησε''.


Ως εδώ όλα καλά πιστεύω....Το θέμα είναι, ότι πολλές φορές η αναφορική αντωνυμία δεν ακολουθεί την ''ενδεδειγμένη'' σύνταξή της σε σχέση με τον όρο της πρότασης στον οποίο αναφέρεται, αλλά ''έλκεται'' από έναν άλλο όρο στον οποίο επίσης αναφέρεται....
και αυτό καλείται το φαινόμενο ''της έλξης του αναφορικού''. Όπως στο παράδειγμα που έθεσες ''Ευχαριστώ όλους όσους παραβρεθήκατε..'' Εδώ η αναφορική αντωνυμία ''οσοι'' έλκεται απο το ''όλους (εσάς)'', που βρίσκεται σε αιτιατική γιατί επέχει θέση αντικειμένου στο ρήμα ''ευχαριστώ''   και έτσι υιοθετεί την πτώση της, ενώ κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται σε ονομαστική ως Υποκείμενο του ρήματος ''παραβρεθήκατε''.......

Το ερώτημά μου εμένα....είναι γιατί θα πρέπει να θεωρείται λάθος Συντακτικά το να λέμε ''Ευχαριστώ όλους όσους με βοήθησαν'', εφόσον η έλξη του αναφορικού είναι ένα Συντακτικά αναγνωρισμένο φαινόμενο....μία αναγνωρισμένη και χαριτωμένη κατά τη γνώμη μου ''παρασπονδία'' της αναφορικής αντωνυμίας ;;;;;;....Άλλωστε με τη χρήση και την επιλογή τέτοιων Συντακτικών υπερβάσεων (όπως συμβαίνει και με την ποίηση) διαμορφώνεται το προσωπικό ύφος.... Γιατί να μην μπορούμε να κάνουμε αυτό το όμορφο και αναγνωρισμένο σφάλμα στον καθημερινό μας λόγο;;; Και αξίζει να διερωτηθούμε, πιστεύω, αν πρόκειται όντως για σφάλμα και δικαίως θεωρείται ως τέτοιο, καθώς φαίνεται να αναγνωρίζεται και ως ένα από τα σχήματα λόγου [όπως π.χ η αναστροφή (=η συντακτικώς ορθή θέση των λέξεων παραβιάζεται),ή το ανακόλουθο (=συντακτική ασυμφωνία ορισμένων λέξεων), κ.α], που εναπόκεινται στην προσωπική εκτίμηση του καθενός, λογοτέχνη ή μη, αν θα τα χρησιμοποιήσει στο λόγο του.. ???

Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο όλων όσων διαβασαν αυτό το μήνυμα!!!! χεχεχε  ;)


32
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: ΑΡΧΑΙΑ - ΕΚΘΕΣΗ
« στις: Αύγουστος 28, 2007, 07:56:37 μμ »
Με συγχωρείτε για το ορθογραφικό που μου ξεφυγε..................  :-\

Και διορθώνω....


Ποια θεωρείτΕΕΕΕΕΕΕΕΕ τα καταλληλότερα;;;;

33
Μαθήματα κατ'οίκον / Απ: ΑΡΧΑΙΑ - ΕΚΘΕΣΗ
« στις: Αύγουστος 28, 2007, 07:50:44 μμ »
καλησπέρα σέ όλους................

θα ήθελα να ρωτήσω, αγαπητοί συνάδελφοι, αν  προτείνετε σε μαθητές σας Β λυκείου κάποιο βοήθημα Συντακτικού και Γραμματικής Αρχαίας Ελληνικής  (πέραν των σχολικών εγχειριδίων) και κάποιο λεξικό ανωμάλων ρημάτων;;;

Αν ναι θα ήθελα πολύ να μάθω τη γνώμη σας για το ποια θεωρείται τα καταλληλότερα από όσα κυκλοφορούν στο εμπόριο...

εγώ έχω υπόψη μου τη Γραμματική του Πασχαλίδη (εκδ. ΖΗΤΗ), που περιλαμβάνει και λεξικό ανωμάλων ρημάτων και ασκήσεις για κάθε διδακτική ενότητα, το Συντακτικό Ασωνίτη και αναγνωστοπουλου (βιβλιοεκδοτική αναστασάκη) και το λεξικό ανωμάλων ρημάτων του Γεωργοπαπαδάκου...αυτά μας τα είχε προτείνει η καθηγήτριά μου στο φροντιστήριο στη Β λυκείου..(πριν 7 χρόνια δηλαδή)..

ωστόσο θα ήθελα να μάθω τις δικές σας προτάσεις, αν έχετε δουλέψει με κάποια από αυτά και αν πιστεύετε ότι ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες τόσο τις δικές σας, ως εκπαιδευτικοί, όσο και των μαθητών σας, ή αν γνωρίζετε κάποια πιο πρόσφατα, που σας ικανοποιούν περισσότερο....

Ευχαριστώ


34
Παιδιά, ευχαριστώ πάρα πολύ....Συγνώμη που δεν απάντησα αυτές τις μέρες, αλλά συν το ότι ο χρόνος μου είναι λιγοστός λόγω δουλειάς, από τη μέρα που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του ασεπ παρακολουθώ διακαώς τα θέματα που έχουν να κάνουν με το διαγωνισμό και τον τρόπο βαθμολόγησης, καθώς θεωρώ ότι αδικήθηκα, όπως και πολλοί άλλοι απ' ότι φαίνεται...

Δεν πρόλαβα να ελέγξω ξανά στον pathfinder αν γίνονται δεκτοί οι κωδικοί μου, αλλά μόλις το κάνω θα σας ενημερώσω...Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.....Αν παρόλα αυτά δεν γίνονται δεκτοί, θα ξανακάνω εγγραφή και θα σας αποστείλω νέες σημειώσεις...που ούτως ή άλλως θα το έκανα, απλά με κουράζει η ιδέα της επανεγγραφής...Ευχαριστώ και πάλι!!!


Υ.Γ: Απ' ότι θυμάμαι κάποιοι απο εσάς διορίστηκαν!!!! Θερμά συγχαρητήρια!!!! Εύχομαι κάθε επιτυχία στο εκπαιδευτικό σας έργο και σε ό,τι άλλο επιδιώξετε να πραγματοποιηθεί....

Σε όλους τους άλλους εύχομαι να μπορούμε να εξακολουθούμε να ελπίζουμε σε μια αντικειμενικότερη αξιολόγηση και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας..Τι να γίνει ρε παιδιά;;; Κάποιοι πρέπει να μείνουν απέξω με δεδομένη την υπάρχουσα αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών της χώρας αυτής!!!

35
αγαπητοί συνάδελφοι........

παρακολουθώ τις συζητήσεις σας καιρό τωρα, όσοναφορά τις εξελίξεις στο θεμα του ασεπ, και ομολογώ πως περιμένω κι εγω με αδημονία την ημερα των αποτελεσμάτων!!! χθες αποφασισα να γινω και εγω μέλος του φορουμ και πιο συγκεκριμένα μελος και στο club filologikon, καθότι η νέα χρονια αρχίζει, ο διορισμός μου φαίνεται λίγο χλωμός μετά την παράθεση των post σας για ανοδο της βάσης και έτσι θέλησα να βρω υποστήριξη, αλλα και να συνδράμω και εγω με τη λιγοστή μου εως τωρα εμπειρία στην τράπεζα ανταλλαγής υλικού διδασκαλίας..σκοπεύω να ασχοληθώ με ιδιαίτερα σε περίπτωση που δεν διοριστώ.. ενθουσιάστηκα με την ιδέα ότι θα είναι δυνατό να μοιραζόμαστε οτι έχει καταφέρει ο καθένας στο θέμα των σημειώσεων, να υπάρχει μια αλληλεγγύη και μια αλληλοσυμπαράσταση, έτσι ώστε να μην επωμίζεται μόνος του ο καθένας αυτή τη δύσκολη, απαιτητική και χρονοβόρα δουλειά.......ειλικρινά πιστεύω οτι θα βοηθηθώ αλλα και θα βοηθήσω με οτι καταφέρνω να παράγω στα πλαίσια αυτής της διαδικασίας...

παρόλα αυτά, πάνω στο γενικό ενθουσιασμό μου, και ενώ κατάφερα να γίνω μέλος και να έχω προσβαση στις υπηρεσίες του club, μέτα την αποστολή των αρχείων στους διαχειριστές και την εγγραφή μου, σήμερα διαπιστώνω πως τα στοιχεία μου (ο κωδικός πρόσβασης ή το όνομα χρήστη δεν γίνονται δεκτα)..το προβλημα είναι οτι είμαι 99% βεβαία ότι τα θυμαμαι σωστά (καθώς χθες το βράδυ, όπως σας προανέφερα, έκανα την εγγραφή)..δεν έχω ιδέα τι μπορεί να συμβαίνει...μήπως κάποιος μπορεί να με βοηθήσει??? δεν θέλω να κάνω καινούρια εγγραφή και το κυριότερο είναι ότι δεν έχω στείλει εναλλακτικό e-mail ώστε να επανακτήσω τον κωδικό μου..βέβαια, έστειλα μήνυμα απο το site για τεχνική βοήθεια πάνω στο πρόβλημα...ελπίζω αυτο να βοηθήσει...δεν ξέρω με κούρασε πολύ  η όλη διαδικασία γιατί χρειάστηκε να επαληθέυσω τα στοιχεία μου πολλές φορές για να επιβεβαιωθώ ότι δεν κάνω κάπου λάθος....

παρακαλώ, οποιος μπορεί ας βοηθήσει... :-\

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 791
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 626
Σύνολο: 639

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.