29
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« στις: Δεκέμβριος 14, 2013, 12:44:23 μμ »
Μήνυμα συναδέλφου που έφθασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του ΠΑ.Σ.Α.Φ
Ερωτήματα προς τον Υπουργό Παιδείας
Γιατί, κύριε Υπουργέ, ενώ θέλετε να εφαρμόσετε τον «σκληρό ΑΣΕΠ» στους μόνιμους εκπαιδευτικούς για να τους αξιολογήσετε, δεν αξιολογείτε με τον ίδιο τρόπο και τους αναπληρωτές, δίνοντας προτεραιότητα στους πίνακες σε όσους τον διαθέτουν; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, για να καταρτίσετε πίνακες αναπληρωτών (η έννοια δούλος είναι παρωχημένη) απαιτήσατε τη διεξαγωγή γραπτών εξετάσεων, ενώ την ίδια στιγμή δεν ζητάτε από όσους απασχολούνται στη δημόσια εκπαίδευση, αν δεν έχουν περάσει από αντίστοιχη διαδικασία, να αξιολογηθούν με ανάλογο τρόπο; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε, Υπουργέ, κρατάτε κλειδωμένους τους πίνακες των αναπληρωτών, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπετε σε ορισμένους να μπαινοβγαίνουν ανά πάσα στιγμή σε αυτούς; Δεν ξέρετε ότι όταν κλειδώνει μία πόρτα, δεν μπορεί κανείς να την περάσει παρά μόνο όποιος έχει στην κατοχή του το κλειδί; (υπάρχει βέβαια και η περίπτωση της παραβίασης, όπως περίτρανα αποδεικνύετε). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, δείχνετε το κοινωνικό σας πρόσωπο σε ορισμένες κατηγορίες συνανθρώπων μας και τους προτάσσετε με κάθε ευκαιρία; Γιατί τελικά στις προσλήψεις να έχουν προτεραιότητα οι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.τ.λ. και όχι όσοι έχουν δύο παιδιά, όσοι μεγαλώνουν μόνοι τους ένα παιδί ή όσοι απλά δεν μπορούν να κάνουν, και σίγουρα όχι από επιλογή τους; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, δείχνετε εύνοια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την ίδια στιγμή πολεμάτε μέχρις εσχάτων τη Δευτεροβάθμια; Γιατί προβήκατε σε απολύσεις συναδέλφων και σε άλλες πρακτικές στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, (όπως επέκταση β΄ αναθέσεων ή αντίστοιχα άρση αναθέσεων μαθημάτων σε συγκεριμένους κλάδους, αύξηση ωραρίου ή αύξηση μαθητών σε κάθε τμήμα), ενώ δεν κάνατε κάτι αντίστοιχο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; Μήπως θεωρείτε ότι η εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών τελειώνει στο Δημοτικό; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, μέσα από την εφαρμογή των β΄ αναθέσεων και της ανάθεσης υπερωριών πολεμάτε συγκεκριμένους κλάδους, για να εξυπηρετήσετε άλλους; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, διατείνεστε ότι σε ορισμένους κλάδους υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί και ενώ βρίσκετε τρόπους να καλύψετε το υποχρεωτικό τους ωράριο (μετατάξεις, β΄ αναθέσεις), προσλαμβάνετε ταυτόχρονα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, ενώ ξέρετε εξ αρχής ότι είναι αδύνατον να καλυφθούν τα όποια κενά, αντί να απαιτήσετε χρήματα για την εκπαίδευση των παιδιών μας, χρησιμοποιείτε τελικά χρήματα άλλων (ΕΣΠΑ), για να τα καλύψετε; Μήπως γιατί το ξένο είναι πάντα καλύτερο; Κι αφού τελικά μπορείτε μόνο έτσι, γιατί δεν εντάσσετε εξ αρχής τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο ΕΣΠΑ, πριν προβείτε σε άλλες πρακτικές που αίρουν αδικίες μεταξύ των κλάδων, αλλά χρησιμοποιείτε το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που σας παραχωρούν για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, λειτουργεί ήδη το ολοήμερο σχολείο και άλλες πιθανές δράσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ καθυστερείτε να ανακοινώσετε την Ενισχυτική Διδασκαλία που αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Πότε περιμένετε, κύριε Υπουργέ, να εφαρμόσετε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και να ενισχύσετε μ’ αυτόν τον τρόπο τους οικονομικά ασθενείς μαθητές; Μετά το πέρας της σχολικής χρονιάς; (ίσως τελικά αυτό να έχετε στο μυαλό σας, εντατικά μαθήματα το καλοκαίρι, ώστε να είναι προετοιμασμένοι κατάλληλα για την επόμενη χρονιά, για να μη χάνετε κι εσείς το χρόνο σας με ανούσια πράγματα κάθε χρονιά). Και γιατί στα προγράμματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, ενώ στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής ωρομίσθιοι ή μειωμένου ωραρίου; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί ξαφνικά, κύριε Υπουργέ, δείχνετε τέτοια ευαισθησία για την Ειδική Αγωγή; Κι αν πράγματι συμβαίνει αυτό, σας είπε κανείς ότι οι μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές θεραπεύονται με την είσοδο αυτών των παιδιών στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο; Γιατί υπάρχει δυσανάλογη κατανομή στις προσλήψεις ανάμεσα στις δύο βαθμίδες; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, αφού υπάρχουν τελικά τόσες ανάγκες στην Ειδική Αγωγή (επιτρέψτε μου να έχω ορισμένες αμφιβολίες πάνω σε αυτό) δεν διορίζετε μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, αλλά επιτρέπετε στον καθένα να ασχολείται με ένα τόσο σημαντικό θέμα; Μήπως γιατί τελικά δεν έχετε στη διάθεσή σας αυτό το προσωπικό; (ρητορική ερώτηση). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, αντιμετωπίζετε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ως έρμαια σας, τους οποίους προσλαμβάνετε όποτε, εάν και όπου εσείς θέλετε; Σας είπε ποτέ κανείς ότι πρόκειται για εργαζόμενους πολίτες δεύτερης κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα, αλλά μόνο με υποχρεώσεις; (αν και μεταξύ μας στα δημόσια σχολεία έτσι αντιμετωπίζονται σε αρκετές περιπτώσεις από τους μόνιμους συναδέρφους τους, τους οποίους εσείς φαινομενικά υποστηρίζετε και διαφυλάσσετε). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί κύριε Υπουργέ, επιτρέψατε να μετατραπούν τα Πανεπιστήμια σε εμπόλεμες ζώνες, χωρίς να δείχνετε τον παραμικρό σεβασμό τόσο στους καθηγητές, όσο και στους ίδιους τους φοιτητές και τις οικογένειες τους, τις οποίες εσείς ο ίδιος έχετε ήδη εξαθλιώσει οικονομικά; Τι επιδιώκετε με τη στάση σας; Μήπως και την ηθική τους εξαθλίωση; Και γιατί μετατοπίζετε την ευθύνη στους άλλους, ενώ ξέρετε πολύ καλά ότι εσείς ο ίδιος με τις ακραίες ενέργειες σας πυροδοτήσατε την κατάσταση; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, θεωρήσατε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ήταν αυτοί που έκαναν τόση μεγάλη ζημιά στην οικονομία του κράτους και γι’ αυτό έπρεπε να απομακρυνθούν; Μήπως γιατί απλά ήταν ο εύκολος στόχος; Γιατί τελικά τους θυμάστε μόνο όποτε σας βολεύει;
Γιατί, κύριε Υπουργέ, συμπεριφέρεστε κατά αυτόν τον τρόπο σε άξιους εκπαιδευτικούς, που κόπιασαν περισσότερο από όσο εσείς υπολογίζετε, που πρόσφεραν στο δημόσιο σχολείο (μεταξύ μας πάλι πολλές φορές περισσότερο από κάποιους που το υπηρετούν για πολλά χρόνια) και αγαπούσαν πραγματικά τη δουλειά τους, παρέχοντας τους για ορισμένο χρονικό διάστημα πενιχρά επιδόματα ή εισοδήματα μέσα από θέσεις που τους προσφέρετε( βλ. ενισχυτική διδασκαλία - αν και όποτε γίνει) για να τους χρυσώσετε το χάπι;
Έτσι, κύριε Υπουργέ, καταδικάσατε πολλούς από εμάς στην ανεργία, ίσως όχι μόνο για φέτος, αλλά για πολύ περισσότερο. Να θυμάστε, όμως, ότι πολύ σύντομα, πιθανόν να γίνετε κι εσείς ένας από εμάς…Με τη διαφορά ότι εμείς θα συνεχίζουμε, έστω και τώρα, να χαίρουμε της εκτίμησης πολλών συμπολιτών μας, αρκετών συναδέρφων μας, αλλά προπάντων των ίδιων των μαθητών μας...
Μία πρώην αναπληρώτρια φιλόλογος εκπαιδευτικός, Α.Μ
Ερωτήματα προς τον Υπουργό Παιδείας
Γιατί, κύριε Υπουργέ, ενώ θέλετε να εφαρμόσετε τον «σκληρό ΑΣΕΠ» στους μόνιμους εκπαιδευτικούς για να τους αξιολογήσετε, δεν αξιολογείτε με τον ίδιο τρόπο και τους αναπληρωτές, δίνοντας προτεραιότητα στους πίνακες σε όσους τον διαθέτουν; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, για να καταρτίσετε πίνακες αναπληρωτών (η έννοια δούλος είναι παρωχημένη) απαιτήσατε τη διεξαγωγή γραπτών εξετάσεων, ενώ την ίδια στιγμή δεν ζητάτε από όσους απασχολούνται στη δημόσια εκπαίδευση, αν δεν έχουν περάσει από αντίστοιχη διαδικασία, να αξιολογηθούν με ανάλογο τρόπο; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε, Υπουργέ, κρατάτε κλειδωμένους τους πίνακες των αναπληρωτών, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπετε σε ορισμένους να μπαινοβγαίνουν ανά πάσα στιγμή σε αυτούς; Δεν ξέρετε ότι όταν κλειδώνει μία πόρτα, δεν μπορεί κανείς να την περάσει παρά μόνο όποιος έχει στην κατοχή του το κλειδί; (υπάρχει βέβαια και η περίπτωση της παραβίασης, όπως περίτρανα αποδεικνύετε). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, δείχνετε το κοινωνικό σας πρόσωπο σε ορισμένες κατηγορίες συνανθρώπων μας και τους προτάσσετε με κάθε ευκαιρία; Γιατί τελικά στις προσλήψεις να έχουν προτεραιότητα οι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.τ.λ. και όχι όσοι έχουν δύο παιδιά, όσοι μεγαλώνουν μόνοι τους ένα παιδί ή όσοι απλά δεν μπορούν να κάνουν, και σίγουρα όχι από επιλογή τους; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, δείχνετε εύνοια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την ίδια στιγμή πολεμάτε μέχρις εσχάτων τη Δευτεροβάθμια; Γιατί προβήκατε σε απολύσεις συναδέλφων και σε άλλες πρακτικές στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, (όπως επέκταση β΄ αναθέσεων ή αντίστοιχα άρση αναθέσεων μαθημάτων σε συγκεριμένους κλάδους, αύξηση ωραρίου ή αύξηση μαθητών σε κάθε τμήμα), ενώ δεν κάνατε κάτι αντίστοιχο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; Μήπως θεωρείτε ότι η εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών τελειώνει στο Δημοτικό; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, μέσα από την εφαρμογή των β΄ αναθέσεων και της ανάθεσης υπερωριών πολεμάτε συγκεκριμένους κλάδους, για να εξυπηρετήσετε άλλους; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, διατείνεστε ότι σε ορισμένους κλάδους υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί και ενώ βρίσκετε τρόπους να καλύψετε το υποχρεωτικό τους ωράριο (μετατάξεις, β΄ αναθέσεις), προσλαμβάνετε ταυτόχρονα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, ενώ ξέρετε εξ αρχής ότι είναι αδύνατον να καλυφθούν τα όποια κενά, αντί να απαιτήσετε χρήματα για την εκπαίδευση των παιδιών μας, χρησιμοποιείτε τελικά χρήματα άλλων (ΕΣΠΑ), για να τα καλύψετε; Μήπως γιατί το ξένο είναι πάντα καλύτερο; Κι αφού τελικά μπορείτε μόνο έτσι, γιατί δεν εντάσσετε εξ αρχής τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο ΕΣΠΑ, πριν προβείτε σε άλλες πρακτικές που αίρουν αδικίες μεταξύ των κλάδων, αλλά χρησιμοποιείτε το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που σας παραχωρούν για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, λειτουργεί ήδη το ολοήμερο σχολείο και άλλες πιθανές δράσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ καθυστερείτε να ανακοινώσετε την Ενισχυτική Διδασκαλία που αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Πότε περιμένετε, κύριε Υπουργέ, να εφαρμόσετε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και να ενισχύσετε μ’ αυτόν τον τρόπο τους οικονομικά ασθενείς μαθητές; Μετά το πέρας της σχολικής χρονιάς; (ίσως τελικά αυτό να έχετε στο μυαλό σας, εντατικά μαθήματα το καλοκαίρι, ώστε να είναι προετοιμασμένοι κατάλληλα για την επόμενη χρονιά, για να μη χάνετε κι εσείς το χρόνο σας με ανούσια πράγματα κάθε χρονιά). Και γιατί στα προγράμματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, ενώ στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής ωρομίσθιοι ή μειωμένου ωραρίου; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί ξαφνικά, κύριε Υπουργέ, δείχνετε τέτοια ευαισθησία για την Ειδική Αγωγή; Κι αν πράγματι συμβαίνει αυτό, σας είπε κανείς ότι οι μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές θεραπεύονται με την είσοδο αυτών των παιδιών στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο; Γιατί υπάρχει δυσανάλογη κατανομή στις προσλήψεις ανάμεσα στις δύο βαθμίδες; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, αφού υπάρχουν τελικά τόσες ανάγκες στην Ειδική Αγωγή (επιτρέψτε μου να έχω ορισμένες αμφιβολίες πάνω σε αυτό) δεν διορίζετε μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, αλλά επιτρέπετε στον καθένα να ασχολείται με ένα τόσο σημαντικό θέμα; Μήπως γιατί τελικά δεν έχετε στη διάθεσή σας αυτό το προσωπικό; (ρητορική ερώτηση). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, αντιμετωπίζετε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ως έρμαια σας, τους οποίους προσλαμβάνετε όποτε, εάν και όπου εσείς θέλετε; Σας είπε ποτέ κανείς ότι πρόκειται για εργαζόμενους πολίτες δεύτερης κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα, αλλά μόνο με υποχρεώσεις; (αν και μεταξύ μας στα δημόσια σχολεία έτσι αντιμετωπίζονται σε αρκετές περιπτώσεις από τους μόνιμους συναδέρφους τους, τους οποίους εσείς φαινομενικά υποστηρίζετε και διαφυλάσσετε). Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί κύριε Υπουργέ, επιτρέψατε να μετατραπούν τα Πανεπιστήμια σε εμπόλεμες ζώνες, χωρίς να δείχνετε τον παραμικρό σεβασμό τόσο στους καθηγητές, όσο και στους ίδιους τους φοιτητές και τις οικογένειες τους, τις οποίες εσείς ο ίδιος έχετε ήδη εξαθλιώσει οικονομικά; Τι επιδιώκετε με τη στάση σας; Μήπως και την ηθική τους εξαθλίωση; Και γιατί μετατοπίζετε την ευθύνη στους άλλους, ενώ ξέρετε πολύ καλά ότι εσείς ο ίδιος με τις ακραίες ενέργειες σας πυροδοτήσατε την κατάσταση; Δύο μέτρα και δύο σταθμά…
Γιατί, κύριε Υπουργέ, θεωρήσατε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ήταν αυτοί που έκαναν τόση μεγάλη ζημιά στην οικονομία του κράτους και γι’ αυτό έπρεπε να απομακρυνθούν; Μήπως γιατί απλά ήταν ο εύκολος στόχος; Γιατί τελικά τους θυμάστε μόνο όποτε σας βολεύει;
Γιατί, κύριε Υπουργέ, συμπεριφέρεστε κατά αυτόν τον τρόπο σε άξιους εκπαιδευτικούς, που κόπιασαν περισσότερο από όσο εσείς υπολογίζετε, που πρόσφεραν στο δημόσιο σχολείο (μεταξύ μας πάλι πολλές φορές περισσότερο από κάποιους που το υπηρετούν για πολλά χρόνια) και αγαπούσαν πραγματικά τη δουλειά τους, παρέχοντας τους για ορισμένο χρονικό διάστημα πενιχρά επιδόματα ή εισοδήματα μέσα από θέσεις που τους προσφέρετε( βλ. ενισχυτική διδασκαλία - αν και όποτε γίνει) για να τους χρυσώσετε το χάπι;
Έτσι, κύριε Υπουργέ, καταδικάσατε πολλούς από εμάς στην ανεργία, ίσως όχι μόνο για φέτος, αλλά για πολύ περισσότερο. Να θυμάστε, όμως, ότι πολύ σύντομα, πιθανόν να γίνετε κι εσείς ένας από εμάς…Με τη διαφορά ότι εμείς θα συνεχίζουμε, έστω και τώρα, να χαίρουμε της εκτίμησης πολλών συμπολιτών μας, αρκετών συναδέρφων μας, αλλά προπάντων των ίδιων των μαθητών μας...
Μία πρώην αναπληρώτρια φιλόλογος εκπαιδευτικός, Α.Μ