Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - primus inter pares

Σελίδες: 12345
29
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 27, 2016, 10:13:49 μμ »
Εδώ έχεις κύρια πρόταση επιθυμίας με ευχετική οριστική (ευχή ανεκπλήρωτη). Το οἷοί τ' εἶναι αντικ. του ὤφελον (ή μόνο το εἶναι και το οἷοι κατηγορούμενο). Το οἱ πολλοὶ υποκ. και του ρ. και του απαρεμφ. Το ἐξεργάζεσθαι αντικ. του οἷοί τ' εἶναι ή απαρ. της αναφοράς (ή του αποτελέσματος) από το οἷοι. Το κακὰ σύστοιχο αντικ. του ἐξεργάζεσθαι.

Ευχαριστώ πολύ!!!

30
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 27, 2016, 09:26:46 μμ »
Ει γαρ ωφελον οιοι τε ειναι οι πολλοι τα μεγιστα κακα εξεργαζεσθαι. Ποια είναι η αναλυτική σύνταξη της πρότασης;

31
Καλή τη πίστη και από ευγνωμοσύνη για το δώρο να εργάζεσαι στα ΣΔΕ, όπου κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να πληρώνουμε για να πηγαίνουμε εκεί, μπορείς να προσφέρεις δωρεάν τις 2 ώρες.

32
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 25, 2016, 08:09:40 πμ »
Μίλι μερσί  :)

33
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 24, 2016, 08:27:07 μμ »
Καλησπέρα:ήθελα να ρωτήσω το εξής: το ρήμα είναι ποικίλλω; Και στο τρίτο ενικό του παρατατικού κάνει ποίκιλλε;

34
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 24, 2016, 01:56:29 μμ »
ΠΛΑΤΩΝ
Πρωταγόρας (311a-312e)
Τί ἂν εἴποιμεν αὐτὸν εἶναι, ὦ Σώκρατες, ἢ ἐπιστάτην τοῦ ποιῆσαι δεινὸν λέγειν; ― Ἴσως ἄν, ἦν δ᾽ ἐγώ, ἀληθῆ λέγοιμεν, οὐ μέντοι ἱκανῶς γε· ἐρωτήσεως γὰρ ἔτι ἡ ἀπόκρισις ἡμῖν δεῖται, περὶ ὅτου ὁ σοφιστὴς δεινὸν ποιεῖ λέγειν·
Ποιεῖ=Ρήμα.
Ο σοφιστής=Υποκ.
Δεινόν=Κατηγ. στο σε που είναι αντικείμενο στο ρήμα.
Λέγειν=Απαρφ.αναφοράς στο δεινόν.
Περί ὅτου=εμπροθ.προσδ.αναφοράς.
Μτφ.Γιατί η απάντησή μας φέρνει και άλλη ερώτηση: πάνω σε τί ο σοφιστής σε κάνει επιδέξιο ομιλητή;



Είπα και γω.. Προφανώς ήταν τυπογραφικό λάθος! Ευχαριστώ πολύ!!!

35
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 24, 2016, 12:21:39 μμ »
Eρωτησεως ετι η αποκρισις ημων δειται, περι οτου ο σοφιστης δεινον ποιειν λεγειν.(= για ποιο δηλ. πραγμα ο σοφιστης κανει καποιον ικανο να μιλα. Ποια ειναι η σύνταξη στη δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική;Είναι οι πλάγιες ερωτηματικές απαρεμφατικές;...;;

36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 22, 2016, 01:38:57 μμ »
Το "δει" λειτουργεί απρόσωπα και το "πόνου" είναι αντικείμενο σ' αυτό.
Το πρόβλημα είναι η αιτιατική "με".

O Smyth περιγράφει το παράδειγμα ως εξής:
  • 1400. δεῖ μοί τινος means I have need of something. In place of the dative (1467) an accusative of the person is rarely allowed in poetry on the analogy of δεῖ with the infinitive (1985): ““οὐ πόνου πολλοῦ με δεῖ” I have need of no great toil” E. Hipp. 23 (often in E.). The thing needed is rarely put in the accusative: ““εἴ τι δέοι τῷ χορῷ” if the chorus need anything” Ant. 6.12 (here some regard τὶ as nominative). Cp. 1562.[/color]


    Με βάση το παραπάνω, δυο εκδοχές μπορώ να σκεφθώ για το "με":
    α) να το θεωρήσουμε αντικείμενο (άμεσο). Σ' αυτήν την περίπτωση το "δει" λειτουργεί ως ιδιόμορφο απρόσωπο, δηλ. δεν παίρνει υποκείμενο, γιατί ισοδυναμεί με το "ένδεια εστί".
    β) να εννοήσουμε κάποιο απαρέμφατο από τα συμφραζόμενα ως υποκείμενο του "δει", οπότε το "με" θα είναι υποκείμενο του απαρεμφάτου.

    Θα μπορούσαμε να πούμε, βέβαια, και ότι το "με" βρίσκεται σε αιτιατική αντί για δοτική προσωπική, αλλά μου μοιάζει λίγο σαν υπεκφυγή.
    Δεν ξέρω αν κάποιος άλλος σκέφτεται κάποια άλλη ανάλυση... ::)

    [/

    Ποιο απαρεμφατο θα μπορούσε να εννοηθεί;Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια!

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 22, 2016, 11:52:47 πμ »
Ποια είναι η αναλυτική σύνταξη στο: Ου πονου πολλου με δει; (=δε χρειαζεται να μπω σε μεγαλο κοπο)

38
Με φλιτ! :)  Δική μου εκπεφρασμένη γνώμη είναι η δημιουργία οργανικών στα ΣΔΕ και η ένταξή τους στον κρατικό προϋπολογισμό. Έτσι, μέσα από διαδικασίες ΑΣΕΠ θα προσληφθούν άνθρωποι που θα προστεθούν στη λίστα των ποδοσφαιριστών, των ηθοποιών κλπ που ισχυρίζονται ότι έκαναν δουλειά το χόμπυ τους.

39
Αν έχεις τεβε, ναι, νομίζω μπορείς να εργαστείς ως ωρομίσθιος στα ΣΔΕ. Θα πρέπει όμως να προσθέσεις καδ "εκπαιδευτικές υπηρεσίες" ώστε να μην πληρώνεις φπα.

40
Αττική, και από ό,τι έμαθα, ρωτήθηκε τηλεφωνικά αν είναι στο δημόσιο, και αφού απάντησε καταφατικά, μετακινήθηκε στο τέλος του πίνακα με μέιλ που της κοινοποιήθηκε. Δε νομίζω δηλαδή να βγουν νέοι πίνακες κατόπιν τούτου.

41
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 11:45:29 πμ »
Όταν λέμε ότι μια γενική "γενική της ιδιότητας" (απλή ή κατηγορηματική) σημαίνει ότι η ίδια η γενική δείχνει ιδιότητα. Στα παραδείγματα, λοιπόν, όπως το "δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού", η γενική "σοφού" δεν δείχνει ιδιότητα, έχει κάποια ιδιότητα.
Γι' αυτό και τα συντακτικά λένε ότι η γενική κατηγορηματική κτητική δείχνει τον κάτοχο ενός πράγματος ή μιας ιδιότητας, ενώ η γενική κατηγορηματική της ιδιότητας δείχνει μια ιδιότητα.

Παραθέτω και το σχετικό απόσπασμα από το συντακτικό του Smyth:

GENITIVE OF POSSESSION OR BELONGING (http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.04.0007%3Apart%3D4%3Achapter%3D42%3Asection%3D93%3Asubsection%3D83 )

Predicate Use.—The genitive may be connected with the noun it limits by means of a verb.
....................................................................
........................................................................
  • 1304. The genitive with εἰμί may denote the person whose nature, duty, custom, etc., it is to do that set forth in an infinitive subject of the verb: πενίαν φέρειν οὐ παντός, ἀλλ᾽ ἀνδρὸς σοφοῦ 'tis the sage, not every one, who can bear poverty Men. Sent. 463, ““δοκεῖ δικαίου τοῦτ᾽ εἶναι πολίτου” this seems to be the duty of a just citizen” D. 8.72, ““τῶν νι_κώντων ἐστὶ καὶ τὰ ἑαυτῶν σῴζειν καὶ τὰ τῶν ἡττωμένων λαμβάνειν” it is the custom of conquerors to keep what is their own and to take the possessions of the defeated” X. A. 3.2.39. [/color]
Νομίζω μας βοήθησες αρκετά!!! :)

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 11:22:02 πμ »
Θα προτιμούσα και τα δύο παραδείγματα ιδιότητας αλλά προφανώς είναι κτητική.

Και γώ το ίδιο! Μάλλον δε θέλει τόσο ψάξιμο πάντως.. Αφού ούτε αυτοί που τα γράφουν δεν ακολουθούν ενιαία γραμμή.

Σελίδες: 12345

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 880
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 983
Σύνολο: 985

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.