Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ΜαρίαΝ

Σελίδες: 1234
29
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ
« στις: Ιούνιος 19, 2023, 03:37:08 μμ »

Ναι, όταν πρωτοσχολείσαι με τη Γλωσσολογία, αισθάνεσαι ότι ξεκλειδώνεις έναν καινούργιο κόσμο όχι μόνο λόγω της νέας ορολογίας, αλλά γιατί μαθαίνεις άλλη οπτική για τα πράγματα.
Με λίγη προσπάθεια θα τα καταφέρεις. Μην ανησυχείς.  :)

Eυχαριστώ πολύ  :) ❤️🙏🙏

30
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ
« στις: Ιούνιος 19, 2023, 02:05:37 μμ »
Κατ' αρχάς, να σου πω πως δεν λες κοτσάνες. Απλώς, κι εγώ δεν μπορώ να ξέρω εκ προοιμίου ποιους όρους αγνοείς και ποιους όχι. Το κακό με κάποια μεταπτυχιακά είναι ότι βάζουν συνοπτικά ύλη που στα προπτυχιακά γίνεται σε πολλά εξάμηνα. Αυτό το μάθημα με τα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πώς να αφομοιώσει όμως κάποιος τόσους όρους μαζεμένους, αν δεν τους έχει ξαναδεί; Μη νομίζεις ότι φταις εσύ, λοιπόν, που δεν καταλαβαίνεις.


Σε σχέση με αυτά που ρωτάς:

Εξωγλωσσική πραγματικότητα είναι η πραγματικότητα εκτός της γλώσσας. Πχ το λεξικό μορφημα "γατ-" σχετίζεται με το ζώο "γάτα" στην εξωγλωσσική πραγματικότητα.

Αντίθετα, το άρθρο "οι"  εκφράζει σημασίες που το συσχετίζουν γραμματικά με άλλα γλωσσικά στοιχεία: αρσενικό ή θηλυκό γένος, πληθυντικό αριθμό.

Τα προσφύματα είναι μορφήματα που ενώνονται με τη ρίζα της λέξης κατά την κλίση ή την παραγωγή νέας λέξης. Ανάλογα με τη θέση που μπαίνει κάθε πρόσφυμα σε σχέση με τη ρίζα (πριν, μέσα, μετά) το ονομάζουμε
πρόθημα (ξε-πλένω) ή ένθημα (αναλα-μ-βάνω) ή επίθημα (μαν-ούλ-α). Και η κατάληξη είναι επίθημα, γιατί μπαίνει μετά το θέμα.

Τώρα σε σχέση με το "από"....
Οι αρχαίες προθέσεις ήταν ελεύθερα μορφήματα (ή έστω αυτό που λένε κάποιοι "ελευθερώσιμα", καθώς άλλοτε λειτουργούσαν αυτόνομα στο λόγο και άλλοτε δεσμευμένα ως α' συνθετικά λέξεων).

Στα νέα ελληνικά τα τελευταία χρόνια οι αρχαίες προθέσεις θεωρούνται δεσμευμένα μορφήματα και συγκεκριμένα προθήματα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή λέξεων. Και ο λόγος είναι ότι αυτόνομα εμφανίζονται πια μόνο σε λόγιες τυποποιημένες εκφράσεις (πχ εκ του σύνεγγυς) και όχι σε αυθόρμητες λαϊκές εκφράσεις.

Το "από" είναι αλήθεια πως αποτελεί εξαίρεση, γιατί είναι ίσως η μόνη αρχαία πρόθεση που λειτουργεί και σε λαϊκές εκφράσεις. Παρ' όλα αυτά, είθισται να το βάζουν στο ίδιο τσουβάλι με τις υπόλοιπες προθέσεις και έτσι τις λέξεις με αυτό τις θεωρούν παράγωγες και όχι σύνθετες.

Σίγουρα πάντως στη λέξη "αποκληρος" το "από" είναι δεσμευμένο, γιατί έχει ενωθεί με άλλα.

ΥΓ. Μπορεί να σου φαίνονται λίγο περίεργα ή ασαφή όλα αυτά. Αλλά μη νομίζεις ότι γενικά στη Γλωσσολογία υπάρχει σε όλα τα θέματα μία άποψη και μάλιστα τελεσίδικη. Είναι μια επιστήμη σε εξέλιξη, όπως και οι υπόλοιπες.
Μπορεί οι σχολικές γραμματικές να αφήνουν για ευνόητους λόγους την ψευδαίσθηση ότι όλα είναι ξεκαθαρισμένα, αλλά δεν είναι. Αν αρχίσεις να πιάνεις διάφορες περιπτώσεις και να τις εξετάζεις, διαπιστώνεις ότι οι κανόνες και οι ορισμοί δεν βοηθάνε πάντα ή σηκώνουν συζήτηση. Αυτό ισχύει και για τα νέα και για τα αρχαία ελληνικά.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια! μελετάω τις πληροφορίες που μου έδωσες και προσπαθώ να συντονιστώ στο πνεύμα του μαθήματος...θελει χρόνο βέβαια...σα να ξεκλειδώνω ένα καινουργιο κόσμο apri, ακομα και οι λέξεις σε αυτο το μαθημα σαν να έχουν μια αμφισημία...

31
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ
« στις: Ιούνιος 18, 2023, 11:05:53 μμ »
Αν θυμάμαι καλώς, το βιβλίο ''επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης'' της Παυλίδου θα σε διαφωτίσει.
Δες και αυτό.https://eclass.duth.gr/modules/document/file.php/KOM04500/1.%20%CE%9C%CE%9F%CE%A1%CE%A6%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%94%CE%95%CE%99%CE%93%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A3%CE%A7%CE%95%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3.pdf

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολυ θα το ψαξω μπας και...

32
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ
« στις: Ιούνιος 18, 2023, 11:03:57 μμ »
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ apri! Είναι όμως σα να ακουω ξενη γλωσσα...απορώ κι εγώ με τον εαυτο μου...δεν καταλαβαινω τιποτα ΤΙΠΟΤΑ. Καθε προταση έχει αγνωστους ορους και το χανω τελειως, Στο μνμ σου δεν καταλαβαινω τα εξης:
εξωγλωσσική πραγματικότητα, ενδογλωσσική σχέση, προσφύματα,προθήματα, ενθήματα, επιθήματα ή γιατί το απο-κληρ-ος έχει το "απο" δεσμευμενο , αφου το "απο" στεκεται μονο του στο λογο οποτε συμφωνα με ο,τι λες παραπάνω πρέπει να ειναι ελευθερο
Συγγνώμη αν ρωταω κοτσανες...αλλά ειναι ενδεικτικό του πόσο πίσω είμαι :'(...ναι στο ιντερνετ ψαχνω καιρο τωρα αλλα...ματαια δε καταλαβαινω...πολυ αγνωστη συγκεντρωμενη ορολογια
Υπάρχουν διάφορα είδη μορφημάτων με βάση τη σημασία και με βάση τη μορφή.

Με βάση τη σημασία:

Λεξικά μορφήματα είναι αυτά που περιέχουν λεξική σημασία (χοντρικά, αυτό που συνήθως αποκαλούμε "ρίζα" της λέξης) και σχετίζονται με την εξωγλωσσική πραγματικότητα, ενώ γραμματικά είναι αυτά που εκφράζουν γραμματικές σημασίες, δηλ ενδογλωσσικές σχέσεις, όπως γένος, πτώση, γραμματική κατηγορία, χρόνο, χρονική σχέση, φωνή, έγκλιση, πρόσωπο κλπ (π.χ προσφύματα, άρθρα, σύνδεσμοι, προθέσεις).

Περαιτέρω, κάποια γραμματικά μορφήματα διακρίνονται στα παραγωγικά που είναι τα διάφορα προσφύματα που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας λέξης (δηλ. προθήματα, ενθήματα, επιθήματα) και τα κλιτικά που είναι αυτά που μπαίνουν στο τέλος της λέξης και συνιστούν την κατάληξη.


Με βάση τη μορφή:

Διακρίνονται στα ελεύθερα (εφόσον μπορούν να σταθούν αυτόνομα στο λόγο (πχ πριν, αλλά) και σε δεσμευμένα (εφόσον εμφανίζονται πάντα ενωμένα με άλλα πχ από-κληρ-ος).

Για όλα αυτά μπορείς να βρεις πληροφορίες σε βιβλία Μορφολογίας ή σε βιβλία Γενικής Γλωσσολογίας που έχουν σχετικό κεφάλαιο.
Μπορείς να ψάξεις και στο internet βέβαια.

33
Φιλολογικά μαθήματα / ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ
« στις: Ιούνιος 18, 2023, 08:04:26 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα
Κάνω ενα ΜΠΣ και σε ενα απ τα μαθήματα εχει στοιχεια Γλωσσολογίας. τι γινεται με τα μορφηματα; περα απο οτι ειναι η μικροτερη σημασιολογικη μοναδα δε εχω καταλάβει τπτ αλλο. τι να διαβασω για να ξεχωρίσω καποια πραγματα;γιατι αλλοτε φερει νοημα το μορφημα κ αλλοτε οχι; τι μπερδεμα... παρακαλω οποιος μπορει να βοηθησει!

34
Σε ευχαριστω πολυ, που μπήκες στον κοπο να μου απαντησεις συνάδελφε :)αν και ηταν διαφορετικο το πνεύμα της ερώτησης, δηλ η κριτική μου ηταν για παραλείψεις στο συγκεκριμενο σύγγραμμα...και για τις ασαφειες στη βιβλιογραφια σχετικα με τις Μαθησιακες Δυσκολιες...ευχαριστώ πάρα πολύ ομως!!!  Απάντησε η Πάτυ, κάτι τέτοιο ζητούσα!
 
Πάντως, επειδή δεν αναφέρονται στους Παντελιάδη - Μπότσου, δεν πάει να πει πως δεν είναι καταγεγραμμένες αλλού. Σου παραθέτω ένα απόσπασμα:

Σύμφωνα με τους Γεωργιάδη, Κουρκούτα, Καλύβα (2007) "... τα άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι άτομα με σοβαρές δυσκολίες μάθησης και προβλήματα προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, πνευματικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών, αλλά και κοινωνικών προβλημάτων. ’τομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες έχουν συνήθως δυσκολίες όπως:
- γνωστική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα,
- κυρίως προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες),
- ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),
- σοβαρά νευρολογικά,
- προβλήματα υγείας,
- διαταραχές στην ομιλία και τη γλώσσα,
- μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία,
- σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες,
- αυτισμό, και
- άλλες διαταραχές της ανάπτυξης.
Οι μαθητές που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές, πρέπει να λαμβάνουν ειδική εκπαιδευτική μεταχείριση και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό από την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τεχνική εκπαίδευση. Το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα. "


Πηγή:
Γεωργιάδη, Μ., Κουρκούτας, Η., & Καλύβα, Ε. (2007). Η συνεκπαίδευση (inclusion) στην Ευρώπη. Η Πρωτοβάθ΅ια Εκπαίδευση και οι Προκλήσεις της Εποχής ΅ας, 17-20.

Σύνδεσμος:
https://specialeducation.gr/specialedu/wp-content/uploads/2020/11/inclusion.pdf


Όπως παρατηρείς, δεν αναφερόμαστε πλέον σε "Μαθησιακές δυσκολίες" αλλά σε "Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες". Κατ' εμέ, είναι σημειολογικά προτιμότερο γιατί, άλλη χροιά έχουν οι "δυσκολίες" και άλλη οι "ανάγκες".

Ελπίζω να το βρεις χρήσιμο!  :D

35
ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!!
Nαι συγχέονται οι όροι, και δυστυχώς πολλοί συγγραφείς δεν το έχουν ούτε και οι ίδιοι ξεκαθαρίσει από ό,τι βλέπω!!!
Σας ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!! Να είστε καλά!

36
Συνάδελφοι καλησπέρα σας παρακαλώ όποιος μπορεί ας βοηθήσει...
Αν έχει κάποιος υπόψιν του το παρακάτω βιβλίο, θα του ήμουν ευγνώμων γιατί έχω κολλήσει και μεθαύριο δίνω.
 Στο Παντελιάδου- Μπότσας "Μαθησιακές δυσκολίες, βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά" του 2007, αναφέρονται δυσκολίες σε γραπτό και προφορικό λόγο χωρίς συγκεκριμένη αναφορά στους όρους δυσλεξία, δυσγραφία, δυσορθογραφία,δυσαριθμησία, κλπ. αυτό με μπερδεύει. Μηπως κάποιος που το έχει διαβάσει μπορεί να πει για ποιο λόγο παραλείπει την αναφορά αυτών των βασικών όρων; αναφέρεται σε κάτι άλλο ρε παιδιά; Συγγνώμη, οι μαθησιακές δυσκολίες σε γραπτό λόγο αυτές που λέω πιο πάνω δεν είναι;με έπιασε πανικός ή τον εκαψα τον εγκεφαλο;;;Ευχαριστώ προκαταβολικά!!!!!!

37
Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών / Μεταφορά ωραρίου
« στις: Μάιος 30, 2023, 12:29:08 πμ »
Καλησπέρα παιδιά. Τι ισχύει για τη μεταφορά ωραρίου σε γιορτές; Τη συγκεκριμένη μέρα το τμήμα δε λειτουργεί καθόλου το πρωί γιατί μεταφέρεται η λειτουργία του το απόγευμα;

38
Γυμνάσιο / microsoft office word
« στις: Μάιος 15, 2023, 06:26:03 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Ξέρετε που μπορω να βρω οικονομικα το word;

39
Αποσπάσεις / Απ: Aποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ
« στις: Απρίλιος 17, 2023, 07:26:39 μμ »
Να έχεις υπόψη σου ότι υπάρχουν κι οι αμοιβαίες μεταθέσεις εντός.
σε υπερευχαριστώ ...φανταζομαι αυτη η δυνατοτητα θα ειναι στην ιδια εγκυκλιο...και πως γινεται; βαζεις αγγελια στη διευθυνση;

40
Αποσπάσεις / Απ: Aποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ
« στις: Απρίλιος 17, 2023, 04:19:37 μμ »
trust no one
ευχαριστω πολυ πραγματικά !

41
Αποσπάσεις / Απ: Aποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ
« στις: Απρίλιος 17, 2023, 03:53:40 μμ »
 kapoioskapoukapote και vama σας ευχαριστώ πολυ.
και κατι ακομα...Οι μεταθεσεις εντος νομου ολοκληρωθηκαν; θελω να πω είναι ξεχωριστή διαδικασια απο τις υπολοιπες μεταθεσεις; Και παλι ευχαριστω!

42
Αποσπάσεις / Απ: Aποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ
« στις: Απρίλιος 17, 2023, 12:05:22 μμ »
Καλημέρα συναδελφοι και χρόνια πολλά!
(Επειδη δεν εχω προσβαση στην εγκυκλιο αυτη τη στιγμή).
 Η εγκύκλιος αποσπάσεων που λήγει αυριο αφορά αποκλειστικά τις αποσπάσεις εκτός νομού;
Αποσπάσεις εντός νομού ξερουμε πότε ξεκινούν;
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162183
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 731
Σύνολο: 741

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.