Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Ο άνθρωπος του κάβου

Σελίδες: 12345
29
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 05, 2017, 02:25:02 μμ »
Καλημέρα. Το ίδιο πέρασα ακριβώς την προηγούμενη χρονιά και θα σου αναφέρω το πρόσφατο παράδειγμα( είχα αρκετές χρονιές από ένα παιδί στο Επαλ). Έχω χαλάσει το στομάχι μου με το άγχος. Αλλά στο προκειμενο,πραγματικά το λίγο είναι πολύ. Οι δύο μου μαθητές σε Επαλ,έγραψαν καλά. Η κοπέλα μάλιστα πέρασε μάρκετινγκ λόγω του μαθήματος της έκθεσης που ήταν το πιο υψηλό βαθμολογικα. Και οι δύο υστερούσαν σε κατανόηση κειμένου και ορθογραφία-επιχειρηματολογια.
Ευτυχώς τα έκανα όλα σε σημείο αηδίας και το λίγο που έγραψαν ήταν πολύ για το τόσο χαμηλό επίπεδο όλων.  Ένα παράδειγμα σύγχρονο: Σ ένα μάθημα στο Νηπιαγωγών το επίπεδο ήταν τόσο χαμηλό( δεν διάβασαν καθόλου διότι είχε μεγάλη ύλη)που ένα λάθος που έκανα η καθηγήτρια δεν το μέτρησε καθόλου και πήρα 10 αντί 9. Φαντάσου!!! Άρα το επίπεδο μετρά,όπως και στην ιστορία γενικής στις πανελλήνιες. Έκανα λάθη αλλά το είχαν δηλώσει ελάχιστοι και υπήρξε επιεικια. Φυσικά πρέπει να γράψουν κάτι. Δηλαδή το 11-12 που μου έγραφαν, στις πανελλήνιες μέτρησε ως 15 και16. Ελπιζω να σε διαφωτισα ή να μειωσα λίγο το άγχος σου. Επιμονή στις ασκήσεις και σταθερότητα σε περίληψη -έκθεση. Τα βασικά. Δηλαδή να υπάρχει νόημα σε όσα γράφουν.
Θεοδώρα, ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες! Τα θέματα τα εξαντλήσαμε μέχρι αηδίας και εκτός από το υλικό που του έδινα σε κάθε θέμα, διαβάζαμε μαζί και δοκίμια πάνω στο αντίστοιχο θέμα. Κριτήριο επίσης του έδινα σε κάθε θέμα, αλλά κάποιες φορές δεν τα έκανε όλα. Μεγάλη δυσκολία στην περίληψη και στη σύνθεση προλόγου. Τις περισσότερες φορές ήταν απλοϊκός. Θεωρείτε ότι τα μαθήματα μέχρι τελευταία στιγμή (μία, δύο ημέρες πριν) έχουν να προσφέρουν κάτι ή όχι; Είναι καλύτερο το παιδί να αφοσιωθεί στο προσωπικό διάβασμά του αυτές τις ημέρες;

30
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 04, 2017, 10:58:41 μμ »
Ουφφφ.Το συνάντησα στο Επαλ και γω.Νομιζω ότι λύση είναι να κάνετε πολλά κείμενα και να γράφει περίληψη. Συνώνυμα και αντωνυμα βοηθούν.Καθε θέμα θα το συζητάτε και θα το αναλύεις σε σημείο αηδίας.Θα αναλύεις για καιρό και το κείμενο της περίληψης.Μην αγχώνεσαι.Ευτυχως στο Επαλ το λίγο είναι πολύ για τους διορθωτες.Το χάος επικρατεί σε επίπεδο.Προσωπικη πείρα.
Πραγματικά το λίγο είναι πολύ για τους διορθωτές; Έχω μαθητή ΕΠΑΛ και ώρες ώρες απογοητεύομαι τόσο πολύ... Το επίπεδο είναι χαμηλό. Από χιλιάδες ορθογραφικά λάθη μέχρι έλλειψη κατανόησης κειμένου... Έχω γίνει ερείπιο από το άγχος.

31
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 03, 2017, 11:19:41 πμ »
Και γω πιστεύω πως θα μπορούσε να μπει ως θέμα κάτι <<κουφό>>, όπως τροχαία ατυχήματα.

32
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 03, 2017, 11:15:49 πμ »
Συνάδελφοι, καλημέρα! Πραγματικά θα σκάσουμε! Το άγχος που νιώθω είναι απερίγραπτο... Ας φθάσει η Τρίτη να τελειώνει πια αυτή η ιστορία! Κι ας ελπίσουμε να τελειώσει αναίμακτα.

33
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 18, 2017, 10:18:20 μμ »
Νομίζω πως θέματα προτεινόμενα είναι η ειρήνη-πόλεμος, η μετανάστευση, η μαζοποιηση, μόδα-κατανάλωση και εθελοντισμός. Αλλά πάλι είναι όλα πιθανά. Ακόμα και η ανυπαρξία της αγάπης, χα χα χα.... ;)
Ναι, ξέχασα να προσθέσω τη μαζοποίηση/αλλοτρίωση και την ειρήνη. Αλλά αυτά αποτελούν προσωπικές επιλογές. Τι να έχουν άραγε στο μυαλό τους;

34
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 18, 2017, 02:34:32 μμ »
Φτάνοντας σιγά σιγά στο τέλος, σε ποια θέματα πιστεύετε πως θα ήταν καλό να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση;
Καλησπέρα συνάδελφοι! Θεωρώ πως κάθε θέμα είναι εξίσου πιθανό να τεθεί. Ωστόσο, μου αρέσουν πολύ τα εξής: βία, εθελοντισμός, εκπαίδευση, φυσικό περιβάλλον, κρίση ηθικών αξιών, γλώσσα, ιδιώτευση του σύγχρονου ανθρώπου, επιστήμη, τέχνη, ΜΜΕ, τεχνικός πολιτισμός.

35
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 02:29:40 μμ »
Δεν γίνεται να έχεις προεξαγγελτική παράθεση σε έναν όρο και αυτός ο όρος να είναι επεξήγηση στην προεξαγγελτική παράθεση.

Η επεξήγηση είναι ένα προαιρετικό στοιχείο. Είτε υπάρχει είτε όχι, ο όρος που επεξηγεί έχει έναν συγκεκριμένο συντακτικό ρόλο.
π.χ Ο καθηγητής (ο κ. Γ.Χ) μας μίλησε. (ο καθηγητής είναι το υποκείμενο ανεξάρτητα από την παρουσία της επεξήγησης)

Στο κείμενο, αν η συμπερασματική είναι επεξήγηση και την αφαιρέσεις, πώς θα παραμείνει προεξαγγελτική παράθεση η αναφορική;

Επίσης, η επεξήγηση αποτελεί μια εναλλακτική εκδοχή του όρου που επεξηγεί. Δηλ. αν έλειπε ο όρος ("ο καθηγητής" στην παραπάνω πρόταση), θα έπαιζε τον συντακτικό του ρόλο (δηλ. θα ήταν το υποκείμενο στην παραπάνω πρόταση).

Αν λοιπόν η συμπερασματική πρόταση λειτουργεί ως επεξήγηση στην αναφορική, τότε αποτελεί εναλλακτική εκδοχή της και θα μπορούσε να παίζει τον ρόλο της, αν έλειπε. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί όμως αν θεωρήσουμε ότι η αναφορική είναι προεξαγγελτική παράθεση στη συμπερασματική. Γι' αυτό δεν στέκει ως συντακτικό σενάριο.
Στο συντακτικό του Αναγνωστόπουλου αναφέρεται το συγκεκριμένο παράδειγμα και η συμπερασματική λειτουργεί ως επεξήγηση στο ἐργωδέσταστον και στο τοῦτο.

36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 12:19:28 μμ »
εἰ δέ ποτε κληθεὶς ἐθελήσειεν ἐπὶ δεῖπνον ἐλθεῖν, ὃ τοῖς πλείστοις ἐργωδέστατόν ἐστιν, ὥστε φυλάξασθαι τὸ ὑπὲρ τὸν κόρον ἐμπίμπλασθαι, τοῦτο ῥᾳδίως πάνυ ἐφυλάττετο:
το   ὃ τοῖς πλείστοις ἐργωδέστατόν ἐστιν μπορεί να είναι προεξαγγελτική παράθεση στην κύρια; Νοηματικά μόνο έτσι μου βγαίνει.
Επίσης, νοηματικά θα ήθελα στην θέση της συμπερασματικής ένα απαρέμφατο ως επεξήγηση στο ὃ . Η συμπερασματική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του αποτελέσματος ή του σκοπού δεν μου «κολλάει» πουθενά. Θα μπορούσε εδώ η συμπερασματική να έχει κάποια άλλη λειτουργία;

διαίτῃ δὲ τήν τε ψυχὴν ἐπαίδευσε καὶ τὸ σῶμα ᾗ χρώμενος ἄν τις, εἰ μή τι δαιμόνιον εἴη, θαρραλέως καὶ ἀσφαλῶς διάγοι καὶ οὐκ ἂν ἀπορήσειε τοσαύτης δαπάνης:
η υποθετική πρόταση προφανώς λειτουργεί περιοριστικά  («αν βέβαια δεν είναι κάποιο δαιμόνιο» στον υποθετικό λόγο  που έχει ως υπόθεση το χρώμενος. Τι εννοεί όμως και πώς πρέπει να μεταφραστεί το δαιμόνιον;
Η μετάφραση που δίνεται στη θεματογραφία είναι η εξής: Άσκησε και την ψυχή και το σώμα του με τέτοιο τρόπο ζωής, που αν εφάρμοζε κάποιος θα μπορούσε, αν δεν συνἐβαινε κάτι θεϊκό/υπερφυσικό, να περάσει τη ζωή του με θάρρος και ασφάλεια και δεν θα στερούνταν μια τόσο μικρή δαπάνη.

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 06, 2017, 12:07:27 μμ »
εἰ δέ ποτε κληθεὶς ἐθελήσειεν ἐπὶ δεῖπνον ἐλθεῖν, ὃ τοῖς πλείστοις ἐργωδέστατόν ἐστιν, ὥστε φυλάξασθαι τὸ ὑπὲρ τὸν κόρον ἐμπίμπλασθαι, τοῦτο ῥᾳδίως πάνυ ἐφυλάττετο:
το   ὃ τοῖς πλείστοις ἐργωδέστατόν ἐστιν μπορεί να είναι προεξαγγελτική παράθεση στην κύρια; Νοηματικά μόνο έτσι μου βγαίνει.
Σύμφωνα με μια θεματογραφία από Μεταίχμιο, στην οποία υπάρχει το απόσπασμα, είναι προεξαγγελτική παράθεση στο περιεχόμενο της συμπερασματικής πρότασης που ακολουθεί.
Επίσης, νοηματικά θα ήθελα στην θέση της συμπερασματικής ένα απαρέμφατο ως επεξήγηση στο ὃ . Η συμπερασματική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του αποτελέσματος ή του σκοπού δεν μου «κολλάει» πουθενά. Θα μπορούσε εδώ η συμπερασματική να έχει κάποια άλλη λειτουργία;
Η συμπερασματική εδώ λειτουργεί ως επεξήγηση στην αναφορική ὅ τοῖς πλείστοις ἐργωδέστατόν ἐστιν.
Και υποστηρίζονται και μεταφραστικά: Όσες φορές στο παρελθόν θέλησε να πάει σε δείπνο, έπειτα από πρόσκληση, εκείνο που για τους περισσότερους είναι πάρα πολύ δύσκολο, να προφυλαχθούν δηλαδή να μην παραγεμίσουν το στομάχι τους, απ' αυτό εκείνος προφυλαγόταν πολύ εύκολα.


διαίτῃ δὲ τήν τε ψυχὴν ἐπαίδευσε καὶ τὸ σῶμα ᾗ χρώμενος ἄν τις, εἰ μή τι δαιμόνιον εἴη, θαρραλέως καὶ ἀσφαλῶς διάγοι καὶ οὐκ ἂν ἀπορήσειε τοσαύτης δαπάνης:
η υποθετική πρόταση προφανώς λειτουργεί περιοριστικά  («αν βέβαια δεν είναι κάποιο δαιμόνιο» στον υποθετικό λόγο  που έχει ως υπόθεση το χρώμενος. Τι εννοεί όμως και πώς πρέπει να μεταφραστεί το δαιμόνιον;

38
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 04, 2017, 11:12:00 πμ »
Όταν υπάρχει ήδη επιρρηματικός προσδιορισμός της αιτίας, είναι αρκετό να λέμε ότι η αιτιολογική πρόταση λειτουργεί ως επεξήγηση σε αυτόν.

Για την περίπτωση που η αιτιολογική λειτουργεί ως υποκείμενο δεν ξέρω ποιο είναι το σωστό, αλλά δεν συνηθίζεται να λέμε κάτι άλλο για την συντακτική της θέση εκτός του ότι έχει θέση υποκειμένου στην απρόσωπη έκφραση.
Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε!

39
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 03, 2017, 11:29:10 πμ »
Καλημέρα συνάδελφοι! Διαβάζοντας για τις αιτιολογικές προτάσεις παρατήρησα πως όσες εισάγονται με τον σύνδεσμο ει και εξαρτώνται από τις απρόσωπες εκφράσεις θαυμαστόν εστι, δεινόν εστι κ.λπ. είναι υποκείμενα στην εκάστοτε απρόσωπη έκφραση. Επίσης, όταν στην κύρια υπάρχει εμπρόθετος προσδιορισμός της αιτίας και η αιτιολογική εισάγεται με τον σύνδεσμο ότι, θα λειτουργεί ως επεξήγηση στον προσδιορισμό αυτό. Στην ανάλυση λοιπόν της αιτιολογικής πρότασης θα γράφουμε μόνο ότι λειτουργεί ως υποκείμενο/επεξήγηση αντίστοιχα και δεν αναφέρουμε ότι λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός της αιτίας όπως στις υπόλοιπες αιτιολογικές προτάσεις;

40
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 17, 2017, 12:31:24 πμ »
H κατάσταση πάντως έχει αρχίσει να αλλάζει.

Η διαρθρωτική λέξη "πάντως", εδώ τι θεωρείτε ότι εκφράζει: συμπέρασμα; αντίθεση; κάτι άλλο; δεν είμαι σίγουρη. εσείς τι λέτε;
Θεωρώ πως δηλώνει αντίθεση. Μπορεί, νομίζω, να αντικατασταθεί κάλλιστα κι από το ωστόσο.

41
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιανουάριος 09, 2017, 05:57:16 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι! Καλή χρονιά! Πότε περίπου τελειώνετε την ύλη της έκθεσης;

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Δεκέμβριος 16, 2016, 01:21:25 πμ »
Έχω μια ερώτηση: γνωρίζετε το βιβλίο λόγος και πειθω της Βασιλικης Ζαννη από εκδόσεις Σιδερη;Ποια η γνώμη σας;
Συνάδελφοι θα με ενδιέφερε κι εμένα η άποψή σας για το συγκεκριμένο βιβλίο. Αν γνωρίζετε κάτι...

Σελίδες: 12345

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 808
Σύνολο: 815

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.