Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - apuleius

Σελίδες: 1 ... 262728
379
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 04, 2007, 04:52:47 μμ »
Αφού λοιπόν Rica έχεις τις δικές σου απαντήσεις και αμφισβητείς τόσο πολύ το κακό ΑΣΕΠ, κάνε μια ωραιότατη ένσταση!!Κανείς δε σου το απαγορεύει!Εγώ προσωπικά δεν θα αλλάξω σε μια στιγμή αυτά που ήδη ξέρω ούτε θα προσπαθήσω να κάνω το άσπρο μαύρο μόνο και μόνο επειδή έτσι μου κάπνισε ή επειδή πιθανότατα δε με βολεύει!!

380
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 04, 2007, 04:31:27 μμ »
Νομίζω Rica ότι δε γνωριζόμαστε προσωπικά ώστε να εκσφενδονίζεις έμμεσες ή και πιο άμεσες προσβολές εναντίον μου.Αν δέχομαι τις απαντήσεις του ΑΣΕΠ, δεν το κάνω επειδή πιστέυω στο θεό-ΑΣΕΠ, όπως ειρωνικά λες, αλλά επειδή αυτές ΕΙΝΑΙ οι ορθές απαντήσεις!!!!Και ξαναλέω, αναφέρομαι στα Αρχαία και στα Νέα, όχι στην Ιστορία.Στην Ιστορία οι ερωτήσεις ήταν όντως απίστευτες!!Στα Νεά και στα Αρχαία όμως αυτές ΕΙΝΑΙ

381
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 04, 2007, 02:41:43 μμ »
Το ότι βγαίνει ο κάθε άσχετος και δίνει απαντήσεις μετά το διαγωνισμό δεν είναι καμία απολύτως απόδειξη ότι τα θέματα ήταν διφορούμενα. Είναι δυο εντελώς άσχετα ζητήματα αυτά τα δύο. Τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται ότι όλοι αυτοί οι τελάληδες που βγαίνουν στην αγορά είναι απατεώνες.....
Να το δούμε όμως και διαφορετικά: οι επίσημες απαντήσεις που δόθηκαν, σηκώνουν την παραμικρή έστω αμφισβήτηση;;;;Κι αν ναι, ποιες είναι αυτές να τις μάθουμε κι εμείς!!!Έίναι π.χ. αμφίβολο το ότι ο Ηρόδοτος παραθέτει όλες τις εκδοχές χωρίς να επιλέγει;;;;Ή είναι αμφίβολο το περιεχόμενο των τραγωδιών του Σοφοκλή;;Τι άλλο θα σκαρφιστούμε για να κάνουμε κρεμαστάρια όσα δε φτάνουμε ;;Θα ξαναγράψουμε δηλαδή από την αρχή τις ιστορίες λογοτεχνίας;;
Όσο απάνθρωπο κι αν είναι αυτό το σύστημα εξετάσεων, πρέπει να το αποδεχτούμε για τον απλούστατο λόγο ότι με τις παρούσες συνθήκες (με τόσο μεγάλο όγκο δηλαδή φιλολόγων) πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος ξεδιαλέγματος!!!Αφού είμαστε τόσοι πολλοί πια και αφού το επιτρέψανε κάποιοι να γίνουμε τόσοι πολλοί, αναγκαστικά πρέπει να τεθούν κάποια αυστηρά κριτήρια!
Όσο για το αν ήταν λογικά τα θέματα, επιμένω ότι μόνο στην ιστορία οι απαιτήσεις ήταν παράλογες, ήταν δηλαδή πέραν των δυνατοτήτων μας. Στα Αρχαία και στα Νέα ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού τέτοιες ερωτήσεις. Φαίνεται όμως ότι και οι ίδιοι οι καθηγητές αρχίζουν να σκέφτονται με μαθητικό τρόπο......Όσο ευκολότερα, τόσο καλύτερα.....Είναι και αυτό από τα σημεία των καιρών......

382
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 04, 2007, 01:37:26 μμ »
Νομίζω, συνάδελφοι, ότι πρέπει να μπαίνουμε σε αυτό το φόρουμ όχι για να τσακωνόμαστε και να "μαλλιοτραβιόμαστε", αλλά για να ανταλλάσσουμε τις απόψεις μας και τις ανησυχίες μας, μιας και κανείς από τους πραγματικά αρμόδιους και υπεύθυνους δεν δέχεται να μας αφουγκραστεί. Ως εκ τούτου δεν πολυκαταλαβαίνω το κάπως εριστικό ύφος ορισμένων απαντήσεων......Ας είναι....
Σε όλα μου τα μηνύματα έβαλα το ρήμα "νομίζω" για να δείξω ότι είναι οι καθαρά προσωπικές μου εκτιμήσεις. Δε θέλω να επιβάλω τη γνώμη μου ούτε και να την προβάλω ως τη μόνη σωστή. Ίσα ίσα που εύχομαι να διαψευστώ!Απλά κρίνοντας κάποια δεδομένα του πρόσφατου διαγωνισμού βγάζω το συμπέρασμα ότι τα θέματα ήταν - το ξαναλέω - ευκολότερα από τα προηγούμενα (όχι γενικά και απόλυτα έυκολα) - εκτός κι αν έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει απόλυτο και τι σχετικό μέγεθος.......
Δε μπορώ να πάρω μια μία τις ερωτήσεις για να αποδείξω ότι ήταν ευκολότερα τα θέματα, γιατί αν αρχίσουμε να αναλύουμε μία μία τις ερωτήσεις, θα πρέπει να καθόμαστε όλη μέρα στον υπολογιστή και να κουβεντιάζουμε! Έχουμε κι άλλες δουλειές....
Για τις συγκεκριμένες όμως ερωτήσεις που συζητάμε, επιμένω ότι στα Νέα οι μόνες πραγματικά δύσκολες ήταν αυτή για το στίχο του Δάντη, η ερώτηση για τον τίτλο του άρθρου και η τελευταία ερώτηση (για τον ύμνο στην Ελευθερία του Σολωμού), ενώ στα Αρχαία από τα multiple choise αυτή για τις τραγωδίες του Σοφοκλή και για τους ομηρικούς ύμνους. Όσο για το ποιές είναι οι σωστές απαντήσεις, λυπάμαι που το λέω, αλλά εξαρτάται και από το πού ψάχνεις να τις βρεις! Για τους ομηρικούς ύμνους π.χ. τη γραμματολογία του Lesky να ανοίξεις κάτι θα βρεις!Αν κατεβάσω ένα κάρο αμφίβολης εγκυρότητας βιβλία, θα χαθώ!Έλεος!Για την ομοιότητα Ηλέκτρας καιι Χοηφόρων δεν καταλαβαίνω που υπάρχει η δυσκολία;Αφού και στις δύο τραγωδίες η Ηλέκτρα ΔΕΝ δολοφονεί την Κλυταιμήστρα!Μπορεί να συμμετέχει στο σχεδιασμό του εγκλήματος, αλλά ΔΕΝ δολοφονεί τη μάνα της!
Συμφωνώ ότι δε μπορούμε να ξέρουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Ούτε μηχανές είμαστε ούτε ιδιοφυίες (αν ήμασταν, δε θα δίναμε ΑΣΕΠ....). Από την άλλη όμως (υποτίθεται ότι) πρέπει να έχουμε και κάποιες πιο εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, ανώτερου δηλαδή και όχι απλά σχολικού επιπέδου!Δε μπορούμε π.χ. να διαμαρτυρόμαστε επειδή μας έβαλαν να αναγνωρίσουμε ένα στίχο του Ελύτη (που στο κάτω κάτω έκανε μπαμ!)!Δηλαδή αν ένας φιλόλογος δε μπορεί να το κάνει αυτό, ποιός θα το κάνει;;Ο φυσικός;;Ούτε θεωρώ πέραν των δυνατοτήτων μας το να μας ζητήσουν να γνωρίζουμε ποιού ποιητή ήταν τα Σατιρικά Γυμνάσματα!!Νομίζω ότι δεν έχουμε ακριβώς συνειδητοποιήσει τι ακριβώς σημαίνει το να είσαι φιλόλογος......
Το μόνο μάθημα στο οποίο παραδέχομαι ότι δε μπορούσαμε να ανταποκριθούμε με καμία δύναμη ήταν η Ιστορία (και φυσικά περιλαμβάνω σε μεγάλο βαθμό και τους Ιστορικούς....).
Όσο για το αν είμαι φιλόλογος, νομίζω ότι φαίνεται από το γεγονός ότι ασχολούμαι με αυτά τα ζητήματα......Δεν είναι αυτονόητο;


383
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 03, 2007, 08:40:17 μμ »
Συμφωνώ, suomaf, ότι είναι πολύ δύσκολη η ταυτόχρονη απομνημόνευση τόσο διαφορετικών πληροφοριών την οποία ζητούν από τους φιλολόγους. Μιλώντας, ωστόσο, επί των συγκεκριμένων θεμάτων του πρόσφατου διαγωνισμού και όχι γενικά και αόριστα, νομίζω ότι μπορούμε να πούμε πως αυτή η δυσκολία μειώθηκε όχι επειδή μειώθηκε η έκταση της ύλης ,αλλά επειδή ζητήθηκαν πιο στοιχειώδη και πιο βασικά πράγματα, πάντα βέβαια σε σύγκριση με άλλους διαγωνισμούς και όχι απόλυτα. Κατά τη γνώμη μου δεν έπρεπε να έχεις κατεβάσει τόμους και εγκυκλοπαίδειες για να ξέρεις ότι τα Σατιρικά Γυμνάσματα είναι έργο του Παλαμά. Πιθανότατα αυτό αναφέρεται ακόμα και στο βιογραφικό σημείωμα του ποιητή στα σχολικά εγχειρίδια. Όπως επίσης δε χρειάζεται τρομερή εξειδίκευση και εις βάθος μελέτη για να γνωρίζεις τι ήταν ο Βασιλικός. Μια οποιαδήποτε ιστορία νεοελληνικής λογοτεχνίας αρκούσε. Μόνο η ερώτηση για το στίχο του Δάντη, όπως ξαναέγραψα, απαιτούσε να έχεις ξεσκονίσει τα ποιήματα του Καβάφη, ενώ και η τελευταία ερώτηση ήταν κάπως δύσκολη.
Μόνο η ιστορία ήταν πραγματικά δύσκολη και απαιτούσε κυριολεκτικά να έχεις χαθεί μέσα σε τόμους βιβλίων!Και γι'αυτό θα είναι πολύ χαμηλοί οι βαθμοί των περισσότερων σε αυτό το μάθημα.Το ποσοστό, όμως, στο οποίο ο βαθμός της ιστορίας συμμετέχει στην διαμόρφωση του τελικού βαθμού δεν είναι τόσο καθοριστικό και μεγάλο ώστε να παρασύρει τις βάσεις προς τα κάτω. Αντίθετα αυτή η κακή επίδοση στην ιστορία θα αναπληρωθεί και, κατ'εμέ, θα υπερκεραστεί από τις επιδόσεις στα υπόλοιπα, κυρίως στα παιδαγωγικά και στα Νέα.
Ποιός έχεις δίκιο βέβαια θα το μάθουμε σύντομα (ας ελπίσουμε δηλαδή σύντομα.......)
Ίδωμεν!

384
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 03, 2007, 08:14:39 μμ »
Από τις συμπληρωματικές παρατηρήσεις σου, Ovidius, σχετικά με τη δυσκολία των Νέων μπορώ να δεχτώ μόνο αυτή για την ερώτηση που αφορούσε το στίχο του Δάντη στο ποίημα του Καβάφη. Όλες οι υπόλοιπες ερωτήσεις μπορούσαν πραγματικά να απαντηθούν μέσα από τα σχολικά βιβλία ή με μία πολύ επιφανειακή και πρόχειρη επανάληψη στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Είναι π.χ. τόσο δύσκολη η ερώτηση σχετικά με το πρώτο ιστορικό μυθιστόρημα; Λίγες βασικές γνώσεις να έχει κανείς το απαντάει, νομίζω, άνετα. Ή η ερώτηση για το στίχο του Ελύτη έκλεινε, νομίζω, το μάτι (λίγο από Ελύτη να ξέρεις και να έχεις ακούσει, η λέξη θάλασσα που υπήρχε στο στίχο σού έλεγε κάτι...). Αν έπρεπε να διαλέξω μια ακόμα κάπως δύσκολη ερώτηση ή ερώτησηπαγίδα, θα έλεγα ότι ήταν αυτή με την αναγνώριση του μέτρου. Κατά τ'άλλα μια μέτρια προετοιμασία αρκούσε....
Όσον αφορά τα Αρχαία, η ερώτηση πάνω στον Επιτάφιο ήταν, επαναλαμβάνω, απαιτητική, αλλά όχι τόσο σύνθετη όσο οι ερωτήσεις πάνω στην Πολιτεία του Πλάτωνα το 2005. Και σε αυτή την περίπτωση, αν παρατηρούσε κανείς προσεκτικά το κείμενο, θα εντόπιζε εύκολα νομίζω τα αριστοκρατικά στοιχεία στη δημοκρατία της Αθήνας (αρετή κλπ.) Μην ξεχνάς εξάλλου ότι απλά έκανα μια σύγκριση με τα θέματα του 2005, δεν ήθελα να δείξω ότι ήταν γενικά εύκολα.
Όσο για το πόσοι πιστεύω ότι θα γράψουν πάνω από 85, είμαι σίγουρος ότι θα είναι και πάλι τόσοι όσοι και το 2005, αν όχι περισσότεροι. Ο μεγάλος συνωστισμός άλλωστε πέφτει μεταξύ 72-3 και 78. Αν δεις τα αποτελέσματα και όλων των προηγούμενων διαγωνισμών, θα παρατηρήσεις ότι πάντα υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό σε μας τους φιλολόγους που γράφει πάνω απο 82-84. Μετά υπάρχει ένα μικρό κενό, και από το 78 και κάτω αρχίζουν τα....μπουλούκια!

385
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Οι βάσεις εισαγωγής
« στις: Ιούνιος 03, 2007, 04:23:45 μμ »
Παιδιά ας μη γελιόμαστε! Οι βάσεις όχι μόνο δε θα πέσουν, αλλά θα εκτιναχτούν προς τα πάνω!Για τον απλούστατο λόγο ότι τα φετινά θέματα, εξαιρουμένων αυτών της ιστορίας, ήταν πολύ ευκολότερα από αυτά του 2005.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά:
1) Στα Αρχαία: α) το άγνωστο ήταν επιεικώς γελοίο (η μόνη δυσκολία βρισκόταν στην ομαλή μετάφραση του συνεχούς πλάγιου λόγου με τα απαρέμφατα), β) η ερώτηση για τις τυπικές σκηνές στην Οδύσσεια ήταν πολύ ευκολότερη από την ερώτηση για τα λυρικά στοιχεία και τους λογότυπους που είχε τεθεί το 2005, γ) η τρίτη ερώτηση πάνω στον Επιτάφιο ήταν μεν απαιτητική, αλλά συγκριτικά με τις ερωτήσεις που είχαν τεθεί πάνω στην Πολιτεία το 2005 ήταν νομίζω πιο βατή, και δ) τα multiple choise, αν εξαιρέσουμε την ερώτηση για τους ομηρικούς ύμνους και για τις τραγωδίες του Σοφοκλή, νομίζω ότι ήταν πολύ ευκολότερα από το 2005 (θυμηθείτε μόνο εκείνη την κορυφαία και αλήστου μνήμης ερώτηση του 2005 "ποιός ήταν ο πρώτος αρχαίος έλληνας πεζογράφος;").
2) Στα Νέα: α) οι ερωτήσεις ιστορίας λογοτεχνίας (από 15 έως 30) ήταν πολύ ευκολότερες από αυτές του 2005  (θυμηθείτε μόνο εκείνο το ποίημα του Καρυωτάκη [Δελφική εορτή] που μας είχε ταλανίσει με 5 ολόκληρες ερωτήσεις), β) οι ερωτήσεις Νεοελληνικής Γλώσσας και Έκφρασης-΄Εκθεσης περιείχαν μόνο 2-3 παγίδες (π.χ. την ερώτηση με τον τίτλο του άρθρου ή την ερώτηση με το κείμενο του Γεωργουσόπουλου) και όποιος είχε διαβάσει απλώς τα σχολικά βιβλία έγραφε άνετα.
3) Στην Ιστορία ήταν ομολογουμένως απίστευτα τα θέματα..........Άρα no comments........
4) Στα Παιδαγωγικά θεωρώ ότι οι μισές ερωτήσεις όχι απλά ήταν βατές αλλά σου έκλειναν το μάτι!Έπρεπε ή να είσαι εντελώς άπειρος ή να ήσουνα αλλού την ώρα της εξέτασης για να μην τις απαντούσες!Το πιο ενδεικτικό κατ'εμέ της ευκολίας των θεμάτων ήταν ότι σε σχέση με το 2005 μπήκαν ελάχιστες πραγματικά ερωτήσης πάνω σε παιδαγωγική και διδακτική θεωρία (θεωρίες μάθησης, παιδαγωγούς, διδακτικές μεθόδους κ.τ.ό.).
5) Στη Διδακτική τα θέματα ήταν περίπου μια από τα ίδια (για να μην πω ευκολότερα στα Αρχαία) και οι επιδόσεις θα είναι όπως και στις προηγούμενες χρονιές κατά μέσο όρο πολύ καλές (δηλαδή πάνω από 70).

Δια ταύτα.........
Δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα να πέσουν οι βάσεις διορισμού. Υπολογίζω ότι θα ανέβουν γύρω στο 77, από 74,5 περίπου που ήταν το 2005. Μπορεί να ακούγομαι απαισιόδοξος, αλλά νομίζω ότι είμαι ρεαλιστής....Δυστυχώς στον κλάδο μας, παρότι η ύλη είναι και τεράστια και δυσεπισκόπητη, ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος από την ίδια τη.....φύση μας!Συμφωνώ με άλλους συναδέλφους στο ότι εμείς οι φιλόλογοι έχουμε μάθει και αντέχουμε να διαβάζουμε πολύ περισσότερο από όλους τούς άλλους εκπαιδευτικούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι πάνε καλά προετοιμασμένοι και.....συνωθούνται!Δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στα αποτελέσματα των επιτυχόντων του 2005: Ανάμεσα σε 1000 π.χ. επιτυχόντες οι διαφορές δεν ξεπερνούν τα 2 μόρια. Πατείς με πατώ σε......Και αυτός ο ανταγωνισμός θεωρώ ότι όσο περνούν τα χρόνια θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο λόγω της συνεχώς μεγαλύτερης δημοσιότητας που παίρνει αυτός ο διαγωνισμός και των συνεχώς αυξανόμενων πάσης φύσεως "βοηθημάτων" (φροντιστηρίων, βιβλίων κλπ.). Έχουμε συνεπώς πολύ ευνοϊκές προοπτικές........Ας όψονται οι κάθε κομματικής προέλευσης πολιτικάντηδες που δημιούργησαν αυτό το χάος! Αυτό όμως είναι άλλου παπά ευαγγέλιο!
Καλά αποτελέσματα σε όλους!

Σελίδες: 1 ... 262728

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160915
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 795
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 780
Σύνολο: 792

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.