57
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 18, 2015, 11:55:48 πμ »Eγώ πάντως βλέπω συνδυασμό μεθόδων:
α) αίτιο- αποτέλεσμα (η καταγραφή μνημείων-συστηματικότερη διαχείριση αυτού του πλούτου)
β) διαίρεση στην παρενθετική (τα μνημεία: α) τα γνωστά και β) τα εντοπισμένα αλλά μη ερευνημένα)
γ) παραδείγματα (δεδομένα μνημείων: ιστορία, χαρακτηριστικά, κατάσταση κλπ)
Γεια χαρά έπειτα από καιρό apri...
![Smiley :)](https://www.pde.gr/Smileys/default/smiley.gif)
Και γιατί δεν είναι και πάλι διαίρεση, αλλά παραδείγματα; Και στα δύο επεξηγεί το ποσοδεικτικό "όλα", πρώτα μέσα σε παυλες, έπειτα με το "δηλαδή"...
Το "αίτιο-αποτέλεσμα" το υποψιάζομαι κι εγώ ως πιθανή απάντηση...
Αλλά υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα εδώ. Ο τρόπος ανάπτυξης είναι η νοηματική σχέση της ανάπτυξης με τη θεματική πρόταση, ή τμημάτων της ανάπτυξης μεταξύ τους (εξου και η ονομασία "τρόπος ανάπτυξης παραγράφου"). Εδώ ποια είναι η θεματική πρόταση και ποια η "ανάπτυξη" της παραγράφου;
EDIT: σχετικά με την ύπαρξη διαιρετικής βάσης, να έχουμε υπόψιν μας ότι άλλο το πώς πρέπει να είναι δομημένη, για να είναι άψογη, μια παράγραφος ή ένα οποιοδήποτε κειμενικό τμήμα που αναπτύσσεται με διαίρεση, και άλλο το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Στο σχολικό εγχειρίδιο (αναφέρομαι σε αυτό της Β΄Λυκείου) εξηγείται ο σωστός τρόπος για τη χρήση της διαίρεσης (χρήση διαιρετικής βάσης, χρήση ενιαίας διαιρετικής βάσης, τέλεια διαίρεση κλπ. κλπ.) Αυτό δεν σημαίνει επουδενί ότι όπου υπάρχει διαίρεση πρέπει να εντοπίζονται όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.... Και μια απλή απαρίθμηση στοιχείων είναι συχνά κατ' ουσίαν διαίρεση.