1
Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών / Απ: ΠΕ03 - Πόσο πιστεύετε ότι γράψατε στο γνωστικό;
« στις: Μαΐου 26, 2009, 03:27:13 pm »
Παιδια ειμαι καινουριος στο φορουμ αλλα παρακολουθώ αρκετο καιρο τις συζητησεις που γίνονται εδώ...πιστεύω ότι γίνεται πραγματικά μία πολύ καλή προσπάθεια επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων για πράγματα τα οποία μας αφορούν... Εγώ έδωσα φέτος δεύτερη φορά στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και μπορώ να πω ότι με δυσκόλεψαν περισσότερο από αυτά του προηγούμενου διαγωνισμού στο γνωστικό. Πρέπει όμως κατα την αποψή μου να ορίσουμε τι σημαίνει δύσκολα-εύκολα θέματα με την έννοια του κρητιρίου αξιολόγησης δηλαδή με το τι πραγματικά ζητάμε από έναν "ικανό" μαθηματικό. Κατά τη γνώμη μου η παραπάνω διαφωνίες δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία όταν δε μπορούμε να καθορίσουμε τι είναι αυτό που πρέπει να καθιστά εύκολα ή δύσκολα τα θέματα, δηλαδή "ικανός" ή "μη ικανός" μαθηματικός.
Με αφετηρία τις παραπάνω σκέψεις θέλω να εκφράσω την προσωπική μου γνώμη πάνω στο τι πρέπει να εξετάζεται στο γνωστικό του ΑΣΕΠ, εξάλλου κάτι αντίστοιχο δε γίνεται και όταν φτιάχνουμε ένα σχέδιο διαδασκαλίας? Δε πρέπει δηλαδή πρώτα να έχουμε ορίσει τους διαδικτικούς στόχους πριν δημιουργήσουμε τα θέματα αξιολόγησεις για να ξέρουμε τι πραγματικά εξετάζουμε? Προσωπικά λοιπόν πιστεύω ότι το κριτήριο αξιολόγησης για ένα μαθηματικό θα πρέπει να είναι κυρίως η ικανότητα εφαρμογής και σύνθεσης μαθηματικών εννοιών και όχι η ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων και των τύπων, όπου συνήθως δίνονται πολλές φορές έτοιμοι με προφανή σκοπό (αν είναι ποτέ δυνατόν) να δοκιμάζεσαι κατά πόσο γρήγορα μπορείς να κάνεις τις αντικαταστάσεις και στη συνέχεια τις πράξεις.. Εγώ για την ακρίβεια έχω χάσει μονάδες στο τελευταίο διαγωνισμό επείδη δε πρόλαβα να εκτελέσω τις πράξεις. Ακόμα είναι απαράδεκτο επί 4 ώρες, οι οποίες εντέλει δε είναι αρκετές, να κάνεις μηχανικές πράξεις για να δείξεις ότι είσαι "καλός" μαθηματικός.
Με αφετηρία τις παραπάνω σκέψεις θέλω να εκφράσω την προσωπική μου γνώμη πάνω στο τι πρέπει να εξετάζεται στο γνωστικό του ΑΣΕΠ, εξάλλου κάτι αντίστοιχο δε γίνεται και όταν φτιάχνουμε ένα σχέδιο διαδασκαλίας? Δε πρέπει δηλαδή πρώτα να έχουμε ορίσει τους διαδικτικούς στόχους πριν δημιουργήσουμε τα θέματα αξιολόγησεις για να ξέρουμε τι πραγματικά εξετάζουμε? Προσωπικά λοιπόν πιστεύω ότι το κριτήριο αξιολόγησης για ένα μαθηματικό θα πρέπει να είναι κυρίως η ικανότητα εφαρμογής και σύνθεσης μαθηματικών εννοιών και όχι η ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων και των τύπων, όπου συνήθως δίνονται πολλές φορές έτοιμοι με προφανή σκοπό (αν είναι ποτέ δυνατόν) να δοκιμάζεσαι κατά πόσο γρήγορα μπορείς να κάνεις τις αντικαταστάσεις και στη συνέχεια τις πράξεις.. Εγώ για την ακρίβεια έχω χάσει μονάδες στο τελευταίο διαγωνισμό επείδη δε πρόλαβα να εκτελέσω τις πράξεις. Ακόμα είναι απαράδεκτο επί 4 ώρες, οι οποίες εντέλει δε είναι αρκετές, να κάνεις μηχανικές πράξεις για να δείξεις ότι είσαι "καλός" μαθηματικός.