1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Η νέα τροπολογία ΥΠΕΠΘ
« στις: Ιουλίου 29, 2009, 12:59:29 pm »
Πριν λίγες μέρες αποκαταστάθηκε μία μεγάλη αδικία την οποία είχαν υποστεί για τόσα χρόνια (από το 2003 που ήμασταν οι πρώτοι απόφοιτοι ως 2009) οι απόφοιτοι του τμήματος Διδακτικής Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων.
Ήμουν πρωτοετής φοιτητής του τμήματος και μας έλεγαν ότι πρόκειται για τμήμα παιδαγωγικό ώστε να μπορούμε να εκπαιδεύσουμε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της πληροφορικής.
Μετά από τέσσερα χρόνια πηγαίνοντας να κάνω τα χαρτιά μου ως αναπληρωτής διαπιστώνω ότι εκείνο το παιδαγωγικό τμήμα, που μου έλεγαν στα 18 μου, δεν έχει αναγνωρισμένη παιδαγωγική επάρκεια. Ρωτάω την υπάλληλο τι σημαίνει αυτό; Και μου απαντά ότι πρώτα οι θέσεις καλύπτονται από αυτούς που έχουν παιδαγωγική επάρκεια και ότι μείνει, αν μείνει, από εσάς που δεν έχετε. Σχολιάζω, δηλαδή ότι μείνει σε εμάς παρά το γεγονός που έχουμε παρακολουθήσει τόσα μαθήματα παιδαγωγικών και παρά το γεγονός ότι το 1999 μας προόριζαν ως εκπαιδευτικούς.
Εγώ πια είμαι διορισμένος από το 2006, βέβαια σε μια θέση που απέμεινε από αυτούς που είχαν την παιδαγωγική επάρκεια (λίγοι βέβαια τότε). Οπότε όπως καταλαβαίνετε τώρα δεν κυνηγώ να «καβαλήσω» κάποιον όπως αναφέρετε εδώ μέσα αφού δεν ανήκω πια στους πίνακες.
Έρχεται μετά από 10 χρόνια το παιδαγωγικό ινστιτούτο και καταλαβαίνει πια (μετά από αγώνες μας) ότι το τμήμα είναι παιδαγωγικό. Και ρωτάω το εξής: Για το ότι αργοπόρησε το Π.Ι για την παιδαγωγική μας επάρκεια δεν μας αδικεί; Δεν μας αδικεί που τόσα χρόνια καλύπτουμε ως μόνιμοι ή ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι θέσεις που περισσεύουν από αυτούς που έχουν παιδαγωγική επάρκεια την οποία εδώ και 10 χρόνια το τμήμα μας τη δικαιούται; Τώρα που πια το τμήμα άλλαξε όνομα γυρνάει το Π.Ι και λέει ναι τη δικαιούστε. Και λέω εγώ γιατί τώρα και όχι τότε; Γιατί συμφοιτητές μου εδώ και τόσα χρόνια να μην μπορούν να επιλέξουν θέση και όχι να παίρνουν ότι μένει;
Τώρα όσον αφορά τους απόφοιτους των υπόλοιπων σχολών ΠΕ19 και ΠΕ20 καταλαβαίνω το λόγο που αντιδρούν. Ίσως και εγώ έτσι να αντιδρούσα στη θέση τους. Αλλά πρώτα πρέπει να μαθαίνουμε το ιστορικό της σχολής και μετά να το σχολιάζουμε. Πριν στείλετε τα email σε εφημερίδες και τηλεοράσεις καλό είναι να πάτε στο τμήμα της σχολής (ΔΤΨΣ) να μάθετε για το τι ακριβώς πρόκειται. Αν αυτά που θα σας πουν δεν σας ικανοποιούν κάντε ότι σκέφτεστε.
Η δικιά μου γνώμη είναι πάντως πως από τη στιγμή που το μαθηματικό, το φυσικό και κάποια άλλα τμήματα έχουν από κανένα ως και 2 παιδαγωγικά μαθήματα, θα πρέπει και τα τμήματα ΠΕ19 και ΠΕ20 να έχουν και αυτά την παιδαγωγική επάρκεια.
Και έλεος:
για να γίνει κάποιος καθηγητής πρέπει να έχει μεταπτυχιακό AND 2 γλώσσες AND άριστα στο πτυχίο που στην ουσία με 33 μόρια που ήθελε η ΑΣΠΑΙΤΕ φέτος προϋποθέτουν όλα αυτά.
Ήμουν πρωτοετής φοιτητής του τμήματος και μας έλεγαν ότι πρόκειται για τμήμα παιδαγωγικό ώστε να μπορούμε να εκπαιδεύσουμε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της πληροφορικής.
Μετά από τέσσερα χρόνια πηγαίνοντας να κάνω τα χαρτιά μου ως αναπληρωτής διαπιστώνω ότι εκείνο το παιδαγωγικό τμήμα, που μου έλεγαν στα 18 μου, δεν έχει αναγνωρισμένη παιδαγωγική επάρκεια. Ρωτάω την υπάλληλο τι σημαίνει αυτό; Και μου απαντά ότι πρώτα οι θέσεις καλύπτονται από αυτούς που έχουν παιδαγωγική επάρκεια και ότι μείνει, αν μείνει, από εσάς που δεν έχετε. Σχολιάζω, δηλαδή ότι μείνει σε εμάς παρά το γεγονός που έχουμε παρακολουθήσει τόσα μαθήματα παιδαγωγικών και παρά το γεγονός ότι το 1999 μας προόριζαν ως εκπαιδευτικούς.
Εγώ πια είμαι διορισμένος από το 2006, βέβαια σε μια θέση που απέμεινε από αυτούς που είχαν την παιδαγωγική επάρκεια (λίγοι βέβαια τότε). Οπότε όπως καταλαβαίνετε τώρα δεν κυνηγώ να «καβαλήσω» κάποιον όπως αναφέρετε εδώ μέσα αφού δεν ανήκω πια στους πίνακες.
Έρχεται μετά από 10 χρόνια το παιδαγωγικό ινστιτούτο και καταλαβαίνει πια (μετά από αγώνες μας) ότι το τμήμα είναι παιδαγωγικό. Και ρωτάω το εξής: Για το ότι αργοπόρησε το Π.Ι για την παιδαγωγική μας επάρκεια δεν μας αδικεί; Δεν μας αδικεί που τόσα χρόνια καλύπτουμε ως μόνιμοι ή ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι θέσεις που περισσεύουν από αυτούς που έχουν παιδαγωγική επάρκεια την οποία εδώ και 10 χρόνια το τμήμα μας τη δικαιούται; Τώρα που πια το τμήμα άλλαξε όνομα γυρνάει το Π.Ι και λέει ναι τη δικαιούστε. Και λέω εγώ γιατί τώρα και όχι τότε; Γιατί συμφοιτητές μου εδώ και τόσα χρόνια να μην μπορούν να επιλέξουν θέση και όχι να παίρνουν ότι μένει;
Τώρα όσον αφορά τους απόφοιτους των υπόλοιπων σχολών ΠΕ19 και ΠΕ20 καταλαβαίνω το λόγο που αντιδρούν. Ίσως και εγώ έτσι να αντιδρούσα στη θέση τους. Αλλά πρώτα πρέπει να μαθαίνουμε το ιστορικό της σχολής και μετά να το σχολιάζουμε. Πριν στείλετε τα email σε εφημερίδες και τηλεοράσεις καλό είναι να πάτε στο τμήμα της σχολής (ΔΤΨΣ) να μάθετε για το τι ακριβώς πρόκειται. Αν αυτά που θα σας πουν δεν σας ικανοποιούν κάντε ότι σκέφτεστε.
Η δικιά μου γνώμη είναι πάντως πως από τη στιγμή που το μαθηματικό, το φυσικό και κάποια άλλα τμήματα έχουν από κανένα ως και 2 παιδαγωγικά μαθήματα, θα πρέπει και τα τμήματα ΠΕ19 και ΠΕ20 να έχουν και αυτά την παιδαγωγική επάρκεια.
Και έλεος:
για να γίνει κάποιος καθηγητής πρέπει να έχει μεταπτυχιακό AND 2 γλώσσες AND άριστα στο πτυχίο που στην ουσία με 33 μόρια που ήθελε η ΑΣΠΑΙΤΕ φέτος προϋποθέτουν όλα αυτά.