1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Το νέο νομοσχέδιο
« στις: Απριλίου 17, 2010, 05:01:21 am »
Επιτέλους τα πράγματα έχουν πάρει το δρόμο τους. Είναι πλέον ξεκάθαρα τα σενάρια για το διορισμό των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο.
Το ιδανικό σενάριο (ισχύει μόνο για αυτόν που τώρα η υπουργός κατατάσσει πρώτο – το σημερινό μαθητή).
Αν κάποιος επιμένει να γίνει εκπαιδευτικός και είναι 18 ετών (δίνει δηλαδή πανελλήνιες το Μάιο) τότε θα πρέπει αφού τελειώσει τη σχολή του (4 έτη) να κάνει κάποιο μεταπτυχιακό αρχικά (2 έτη) και ακολούθως ένα διδακτορικό (3-4 έτη) για να μπορεί να πεί ότι έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του και δεν θα υστερεί έναντι των άλλων εκπαιδευτικών (όχι όσον αφορά στις γνώσεις, αλλά στη μοριοδότησή του). Στη συνέχεια θα πρέπει να πάρει το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Αυτό ίσως σημαίνει ότι θα δώσει 6-8 μαθήματα και θα ξοδέψει σε χρόνο περίπου 1 έτος. Αν δεν έχει κουραστεί με αυτό, θα διαβάσει άλλα 1-2 έτη για να δώσει ΑΣΕΠ. Αυτό αυτομάτως, αν είναι τυχερός θα τον κατατάξει σε έναν πίνακα. Αν είναι ακόμη πιο τυχερός θα μπει στους λίγους προνομοιούχους που θα ονομαστούν «αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο». Δουλεύοντας με απολαβές των 300 ευρώ το μήνα για 5 έτη, θα προσαυξήσει κατά λίγα μόρια τη βαθμολογία του, αλλά επειδή δεν θα είναι ικανοποιητική, θα αναγκασθεί να ξαναδώσει ΑΣΕΠ για να βελτιώσει τη θέση του. Αν είναι υπερβολικά τυχερός, θα πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις του πίνακα, και αφού κατά τα γνωστα θα δουλέψει ως «αναπληρωτής με μειωμένο ωράριο» για άλλα 3-4 χρόνια θα φτάσει η μαγική στιγμή που θα διοριστεί ως «δόκιμος εκπαιδευτικός». Στη θέση αυτή θα μείνει για 2 έτη απολαμβάνοντας το αστρονομικό για τα δεδομένα του ποσό των 1000 ευρώ, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του «μέντορά» του, που θα αξιολογεί κάθε του κίνηση στην τάξη. Αν είναι πάλι τυχερός τότε θα διορισθεί μόνιμος εκπαιδευτικός σε σχολείο. Αν πούμε ότι πέρασε με την πρώτη στο πανεπιστήμιο το άθροισμα κάνει:
18+4+2+4+1+2+5+4+2= 42
Τότε είναι που θα αρχίσει να σκέφτεται τη σύνταξή του η οποία για να δοθεί στο 65-70% του μισθού του, θα πρέπει να δουλέψει περίπου 38 έτη. Άρα θα δουλεύει ως τα 80.
Το παραπάνω μοντέλο είναι ιδανικό αλλά προϋποθέτει πολύ τύχη και κρύβει κάποιες παγίδες. Αρχικά θα πρέπει η Ελλάδα να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες και να μην χρειασθεί να ενεργοποιηθεί το πακέτο στήριξης με πιθανή εμπλοκή του ΔΝΤ, γιατί οι διορισμοί θα μειωνόταν δραματικά (από 0 μέχρι λίγες δεκάδες για κλάδους όπως οι ΠΕ02), πράγμα που θα τον καθυστερούσε για τουλάχιστον 10-15 έτη(τόσο υπολογίζεται ότι θα διαρκήσει το Πρόγραμμα Σταθερότητας υπό την εποπτία του ΔΝΤ), φθάνοντας στην ηλικία των 52-57 ετών. Αυτό όμως μάλλον είναι δύσκολο να μην συμβεί και αν υπολογίσουμε και τα χρόνια που θα πρέπει να εργασθεί για να κατοχυρώσει συνταξιοδοτικά διακιώματα (+38 έτη) θα πρέπει να δουλεύει ως τα 90 με 97. Με τα σημερινά δεδομένα που ο μέσος όρος ζωής είναι περίπου 81 έτη, η εξέλιξη αυτή θα είναι ιδιαίτερα δυσάρεστη γιατί του υπολείπονται περίπου 9-17 έτη για να τελειώσει τη δουλειά που αναλαμβάνει και να συνεισφέρει και αυτός στο Ελληνικό Κράτος πριν τελειώσει τη ζωή του. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η υγεία του θα είναι ακλόνητη και οι αισθήσεις θα διατηρούνται σε εγρήγορση για να καταφέρνει να ξεφεύγει από τις σκανταλιές των μαθητών του 2080, κάποιες από τις οποίες θα υπονομεύουν την ίδια του τη ζωή (π.χ. τράβηγμα του ουροκαθετήρα, παιχνίδια με τη συσκευή παροχής οξυγόνου κλπ).
Τα υπόλοιπα σενάρια
Αφορούν όλους τους ήδη αποφοιτήσαντες δεν είναι τόσο ευνοϊκά. Στην πραγματικότητα δεν υφίστανται. Όσοι σήμερα είναι κάποιας ηλικίας, έστω πάνω από 22, δεν έχουν σχεδόν καμία πιθανότητα, είναι πιο πιθανό να πιάσουν το Τζόκερ (το οποίο τελευταία μοιράζει τρελά κέρδη) χωρίς να έχουν παίξει ποτέ τους.
Η απόφαση που πρέπει να παρθεί είναι μία. Πρέπει να προστατέψετε αυτόν το μαθητή από το τραγικό λάθος που πάει να κάνει. Απεργείστε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! Μην του επιτρέψετε αργότερα να σας κατηγορεί για ανευθυνότητα και αδιαφορία. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ: ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ
Το ιδανικό σενάριο (ισχύει μόνο για αυτόν που τώρα η υπουργός κατατάσσει πρώτο – το σημερινό μαθητή).
Αν κάποιος επιμένει να γίνει εκπαιδευτικός και είναι 18 ετών (δίνει δηλαδή πανελλήνιες το Μάιο) τότε θα πρέπει αφού τελειώσει τη σχολή του (4 έτη) να κάνει κάποιο μεταπτυχιακό αρχικά (2 έτη) και ακολούθως ένα διδακτορικό (3-4 έτη) για να μπορεί να πεί ότι έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του και δεν θα υστερεί έναντι των άλλων εκπαιδευτικών (όχι όσον αφορά στις γνώσεις, αλλά στη μοριοδότησή του). Στη συνέχεια θα πρέπει να πάρει το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Αυτό ίσως σημαίνει ότι θα δώσει 6-8 μαθήματα και θα ξοδέψει σε χρόνο περίπου 1 έτος. Αν δεν έχει κουραστεί με αυτό, θα διαβάσει άλλα 1-2 έτη για να δώσει ΑΣΕΠ. Αυτό αυτομάτως, αν είναι τυχερός θα τον κατατάξει σε έναν πίνακα. Αν είναι ακόμη πιο τυχερός θα μπει στους λίγους προνομοιούχους που θα ονομαστούν «αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο». Δουλεύοντας με απολαβές των 300 ευρώ το μήνα για 5 έτη, θα προσαυξήσει κατά λίγα μόρια τη βαθμολογία του, αλλά επειδή δεν θα είναι ικανοποιητική, θα αναγκασθεί να ξαναδώσει ΑΣΕΠ για να βελτιώσει τη θέση του. Αν είναι υπερβολικά τυχερός, θα πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις του πίνακα, και αφού κατά τα γνωστα θα δουλέψει ως «αναπληρωτής με μειωμένο ωράριο» για άλλα 3-4 χρόνια θα φτάσει η μαγική στιγμή που θα διοριστεί ως «δόκιμος εκπαιδευτικός». Στη θέση αυτή θα μείνει για 2 έτη απολαμβάνοντας το αστρονομικό για τα δεδομένα του ποσό των 1000 ευρώ, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του «μέντορά» του, που θα αξιολογεί κάθε του κίνηση στην τάξη. Αν είναι πάλι τυχερός τότε θα διορισθεί μόνιμος εκπαιδευτικός σε σχολείο. Αν πούμε ότι πέρασε με την πρώτη στο πανεπιστήμιο το άθροισμα κάνει:
18+4+2+4+1+2+5+4+2= 42
Τότε είναι που θα αρχίσει να σκέφτεται τη σύνταξή του η οποία για να δοθεί στο 65-70% του μισθού του, θα πρέπει να δουλέψει περίπου 38 έτη. Άρα θα δουλεύει ως τα 80.
Το παραπάνω μοντέλο είναι ιδανικό αλλά προϋποθέτει πολύ τύχη και κρύβει κάποιες παγίδες. Αρχικά θα πρέπει η Ελλάδα να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες και να μην χρειασθεί να ενεργοποιηθεί το πακέτο στήριξης με πιθανή εμπλοκή του ΔΝΤ, γιατί οι διορισμοί θα μειωνόταν δραματικά (από 0 μέχρι λίγες δεκάδες για κλάδους όπως οι ΠΕ02), πράγμα που θα τον καθυστερούσε για τουλάχιστον 10-15 έτη(τόσο υπολογίζεται ότι θα διαρκήσει το Πρόγραμμα Σταθερότητας υπό την εποπτία του ΔΝΤ), φθάνοντας στην ηλικία των 52-57 ετών. Αυτό όμως μάλλον είναι δύσκολο να μην συμβεί και αν υπολογίσουμε και τα χρόνια που θα πρέπει να εργασθεί για να κατοχυρώσει συνταξιοδοτικά διακιώματα (+38 έτη) θα πρέπει να δουλεύει ως τα 90 με 97. Με τα σημερινά δεδομένα που ο μέσος όρος ζωής είναι περίπου 81 έτη, η εξέλιξη αυτή θα είναι ιδιαίτερα δυσάρεστη γιατί του υπολείπονται περίπου 9-17 έτη για να τελειώσει τη δουλειά που αναλαμβάνει και να συνεισφέρει και αυτός στο Ελληνικό Κράτος πριν τελειώσει τη ζωή του. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η υγεία του θα είναι ακλόνητη και οι αισθήσεις θα διατηρούνται σε εγρήγορση για να καταφέρνει να ξεφεύγει από τις σκανταλιές των μαθητών του 2080, κάποιες από τις οποίες θα υπονομεύουν την ίδια του τη ζωή (π.χ. τράβηγμα του ουροκαθετήρα, παιχνίδια με τη συσκευή παροχής οξυγόνου κλπ).
Τα υπόλοιπα σενάρια
Αφορούν όλους τους ήδη αποφοιτήσαντες δεν είναι τόσο ευνοϊκά. Στην πραγματικότητα δεν υφίστανται. Όσοι σήμερα είναι κάποιας ηλικίας, έστω πάνω από 22, δεν έχουν σχεδόν καμία πιθανότητα, είναι πιο πιθανό να πιάσουν το Τζόκερ (το οποίο τελευταία μοιράζει τρελά κέρδη) χωρίς να έχουν παίξει ποτέ τους.
Η απόφαση που πρέπει να παρθεί είναι μία. Πρέπει να προστατέψετε αυτόν το μαθητή από το τραγικό λάθος που πάει να κάνει. Απεργείστε στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! Μην του επιτρέψετε αργότερα να σας κατηγορεί για ανευθυνότητα και αδιαφορία. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ: ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ