Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - No, not really.

Σελίδες: 1
1
Άλλα μαθήματα /
« στις: Ιουνίου 08, 2011, 10:05:31 am »
Γεια σας!
Ο γιος μου τελειώνει την Γ Γυμνασίου. Στη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γερμανικά) είχαν μείνει πίσω στο σχολείο του. Συγκεκριμένα, έκαναν φέτος από το βιβλίο της προηγούμενης τάξης (

2
Η απολυταρχία της μετριότητας

Του Θαναση Δριτσα*

Πολλοί σύγχρονοι επιστήμονες και ερευνητές σε παγκόσμιο επίπεδο προβληματίζονται γύρω από τη δυνατότητα την οποία δίνει το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα σε δημιουργικές προσωπικότητες να αναλάβουν ηγετικές θέσεις στην επιστημονική κοινότητα και την πανεπιστημιακή ιεραρχία. Δυστυχώς πρόσφατες παρατηρήσεις και στατιστικές δείχνουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα τείνει να απορρίψει χαρισματικά παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, φαντασία και πρωτότυπη σκέψη, ενώ αντίθετα τείνει να αναπαράγει μετριότητες με προγνώσιμα όρια επιδόσεων και εύκολη προσαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο ψυχολόγος Bruce Charlton εκδότης του πρωτοποριακού περιοδικού «Ιατρικές Υποθέσεις» (http://medicalhypotheses.blogspot.com/) υποστηρίζει σε σχετικά πρόσφατο άρθρο του ότι υπάρχει έλλειμμα δημιουργικής σκέψης στη σύγχρονη επιστήμη διότι το ακαδημαϊκό κατεστημένο και η τυποποίηση των πανεπιστημιακών σπουδών δίνει δυνατότητα για ανέλιξη στην πανεπιστημιακή ιεραρχία σε μέτρια μυαλά που όμως εργάζονται με πειθαρχία και ευσυνειδησία, είναι πειθήνια στην ιεραρχία και επιπλέον ευχάριστα και κοινωνικότερα σε σχέση με τις μοναχικές αλλοπαρμένες μεγαλοφυΐες. Ο Bruce Charlton υποστηρίζει τη χρήση του δείκτη νοημοσύνης (IQ) για την επιλογή εκείνων των ατόμων που θεωρητικά είναι ικανά να παράγουν πρωτοποριακές ιδέες και αποδεικνύει ότι τα άτομα υψηλού IQ απομονώνονται από το εκπαιδευτικό σύστημα επειδή πολύ συχνά έχουν αντικοινωνικές τάσεις και επιπλέον δεν πειθαρχούν στα δεδομένα της ιεραρχίας. Ακόμη ο καθηγητής Sir Ken Robinson, γνωστός για τις επιστημονικές μελέτες και τις διαλέξεις του πάνω στη σχέση της δημιουργικότητας με την εκπαιδευτική διαδικασία, έχει καταλήξει ότι η σχολική εκπαίδευση δεν βοηθά καθόλου στην προαγωγή των δημιουργικών παιδιών στις επιστήμες και τις τέχνες (βλ. στο Διαδίκτυο www.ted.com/talks/ken robinson). Ο Sir Ken Robinson πιστεύει ότι τα εκπαιδευτικά στερεότυπα της τιμωρίας του «λάθους» οδηγούν σε αποκλεισμό της δημιουργικής φαντασίας και εμποδίζουν τους γονείς να αποδεχθούν ότι τα παιδιά τους θα είναι ευτυχισμένα και δημιουργικά αν ακολουθήσουν αληθινές κλίσεις που δεν ανταποκρίνονται στα κοινωνικά στερεότυπα της επιτυχημένης καριέρας (βλ. καθηγητής πανεπιστημίου, γιατρός, δικηγόρος κ.λπ).

3
Σχολικά μαθήματα / Απ: μείωση ύλης
« στις: Ιουνίου 09, 2010, 02:36:51 pm »
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

ΜΕ ΘΕΜΑ:

ΓΙΑΤΙ;;;
ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
(Αμφιθέατρο Αντώνη Τρίτση)

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 & Ώρα 18:15 – 22:00

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
18:15 Προσέλευση Κοινού

18:30 Χαιρετισμοί Εκπροσώπων Φορέων

19:00-19:15 Φιλντίσης Παναγιώτης, Καθηγητής

4
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Μουσική_temp03
« στις: Ιουνίου 07, 2010, 07:39:15 pm »
Tony Joe White - Rainy Night in Georgia

Ο άνθρωπος δεν είναι απλά cool...είναι sub zero.

http://www.youtube.com/watch?v=OAY7HhWpy_4
 

5
Η ιδέα των έξτρα ασκήσεων είναι φυσικά πολύ καλή, σίγουρα όμως ένας μαθητής που μπορεί και που
θέλει να "φύγει μπροστά" χρειάζεται μια πιο συνολική αντιμετώπιση. Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή?
Το να μπορούσε να "πηδήξει" (skip) τάξεις, σ' ένα σύστημα όπως το ελληνικό σε τι θα βοηθούσε και
με ποιο τρόπο? 

Όσο για τη διαθεματικότητα, βοηθάει πραγματικά σ' αυτές τις περιπτώσεις?
Μένω με την εντύπωση ότι οι μαθητές αυτοί μάλλον την περαιτέρω εξειδίκευση/εμβάθυνση αποζητούν
κι έχουν ανάγκη, παρά τη σύνδεση των ενδιαφερόντων τους με άλλα παράλληλα. Επίσης, καθώς είναι
παιδιά με υψηλή ευφυϊα, συχνά έχουν κάνει ήδη τη σύνδεση και γνωρίζουν από πριν το διαθεματικό περιεχόμενο. Η δε υπόλοιπη τάξη μένει να βαριέται, καθώς θεωρεί μια τέτοια αναζήτηση ως άνευ λόγου ("εκτός ύλης", "δεν εξετάζεται", κτλ).

Και κάτι ακόμα. Διστάζω, γιατί δε θέλω να παρεξηγηθούν τα λεγόμενά μου, αλλά θα το επιχειρήσω:
Το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί τοποθετούνται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην ίδια κατηγορία
με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δεν είναι ενδεικτικό της πολιτικής που ακολουθείται απέναντί τους?
Προς Θεού, δεν υπαινίσσομαι κάτι υπεροπτικό απέναντι προς μαθητές που παλεύουν με το όποιο τους πρόβλημα. Μην παρεξηγηθώ!

Δεν έχετε όμως την αίσθηση πως η καθημερινή πρακτική του σχολείου αφήνει εντελώς απ' έξω τους
εξαιρετικούς μαθητές? Μοιάζει το σχολείο να έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τον μέτριο μαθητή κι όχι τον
προχωρημένο - ας τους ονομάσω προχωρημένους, γιατί η λέξη "χαρισματικοί" ηχεί στ' αυτιά μου
άσχημα, τόσο για τους ίδιους (η κλίση τους υπάρχει, το αποτέλεσμα της όμως το κερδίζουν με
απίστευτη δουλειά και δεν τους χαρίζεται διόλου), όσο και για τους υπόλοιπους (όλα τα παιδιά έχουν
κάποιο χάρισμα, μικρό ή μεγάλο).

Οι μαθητές αυτοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, φεύγουν για το εξωτερικό και δεν γυρίζουν πίσω.
Η διαρροή επιστημόνων, άλλωστε, αναφέρεται ως μείζον πρόβλημα της Ελλάδας και στο έντυπο του
Υπουργείου Παιδείας για το "νέο σχολείο". Δε θα 'πρεπε να βρούμε τρόπους να τους κρατήσουμε εδώ?
Πώς θα πάμε μπροστά, διώχνοντας τους καλύτερους? Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτούμε τρόπους
ώστε να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντά τους και να ακονίσουν την κλίση τους?




 


6
Χαίρομαι ιδιαίτερα που υπάρχει αυτή η συζήτηση και συμφωνώ αρκετά με όλους.

Ξέρετε, έχω δει επανειλημμένα στο PDE σχόλια και συζητήσεις για κακούς μαθητές.
Μαθητές αδιάφορους, αντιδραστικούς,ακόμα και παραβατικούς, καθώς και τρόπους αντιμετώπισής τους.

Καλά όλ' αυτά. Επιτρέψτε μου όμως να ρωτήσω τώρα και το αντίστροφο:
Πώς θα αντιμετωπίζατε την περίπτωση ενός ιδιαίτερα ΚΑΛΟΥ μαθητή?
Ένα παιδί π.χ. που είναι άριστο και στο χαρακτήρα και στα μαθήματα,
παρουσιάζοντας όμως ιδιαίτερη κλίση σε ένα από αυτά.
Ίσως η απορία ακούγεται απλοϊκή κι εύκολη στην απάντησή της, προκύπτουν όμως μερικές δυσκολίες.

Ο μαθητής που παρουσιάζεται στο άρθρο της Καθημερινής έχει, όπως γράφεται, διακρίσεις σε διαγωνισμούς μαθηματικών. Αυτό προϋποθέτει ειδική εμβάθυνση στην ύλη της τάξης του, αλλά και εκτεταμένη γνώση από την ύλη επόμενων τάξεων. Με δυο λόγια, μαθητές τέτοιου είδους έχουν φύγει πολύ μπροστά στο μάθημα του ενδιαφέροντός τους.

Πώς διδάσκεται λοιπόν ένας τέτοιος τύπος μαθητή?
Εννοώ αν και με ποιο τρόπο μπορεί ένας μαθητής που βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο να διδαχθεί οτιδήποτε πάνω στο αντικείμενό του μέσα στην αίθουσα, ώστε το σχολείο να έχει ουσιαστική συμβολή στη μετέπειτα πορεία του.

Ποια πιστεύετε πως είναι η ενδεδειγμένη στάση ενός καθηγητή απέναντί του?

Και τι είδους πρόβλεψη υπάρχει ή θα μπορούσε να υπάρχει γι' αυτά τα παιδιά στην καθημερινή πρακτική του σχολείου στη χώρα μας?














8
Για τη Μαθηματική Εταιρεία δείτε επίσης:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_01/06/2010_402991


10
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Δελτίο Τύπου - Διαμαρτυρία

Ολοκληρώθηκε η 27η

11
Σχολικά μαθήματα / Απ: μείωση ύλης
« στις: Μαΐου 28, 2010, 10:02:39 am »
Τι έγινε; Κουράστηκαν τα καμάρια μας;;; Η πληροφορική, φωτισμένοι κύριοι του υπουργείου και το να παίζεις παιχνίδια στο διαδίκτυο δεν είναι το ίδιο πράγμα. Τα μαθηματικά είναι το πρόβλημα;;; Μήπως η φυσική, η χημεία, η βιολογία; Ε, τότε να τα καταργήσουμε τελείως! Σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου, οι θετικές επιστήμες αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της εκπαίδευσης. Οι άνθρωποι που αριστεύουν και διακρίνονται σ’ αυτές χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης και επιβράβευσης. Μέσα από αυτό το δυναμικό διαμορφώνεται η πανεπιστημιακή κοινότητα, αναπτύσσεται η έρευνα κι εξαπλώνεται η φήμη της ίδιας της χώρας. Στην αρχαιόπληκτη Ελλάδα όμως, μας διακατέχει μια διάθεση πρωτοπορίας! Εμπρός λοιπόν, όλοι πίσω ολοταχώς! Εμπρός όλοι μαζί για το καλό του μέτριου μαθητή! Πλήρης επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας. Πάμε όλοι ξέγνοιαστοι για freddo, δεν τρέχει τίποτα, με καμμιά ωρίτσα ιδιαιτεράκι της τελευταίας στιγμής, κάνα καλό σκονάκι (βλ. Πανελλήνιες στη Ρόδο) ή και κάνα χρυσοπληρωμένο κονέ να ξέρουμε τι θα πέσει (βλ. διαρροή Ι

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 636
Σύνολο: 636

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.056 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.