Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - thanphis

Σελίδες: 1234
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Σεπτεμβρίου 20, 2011, 12:39:14 am »
Θέλω να παρακαλέσω κάποιον να γράψει το συλλογισμό του 2004, αν είναι δυνατό και τη σχετική ερώτηση που είχαν θέσει στις πανελλήνιες, γιατί παρά τις προσπάθειές μου δεν μπόρεσα να τον βρώ στο διαδίκτυο (δεν τα καταφέρνω δυστυχώς και τόσο καλά με το ίντερνετ). Και τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.

-Στην ypernoyli, [έχω βρει έναν πρακτικό κανόνα για να μην μπερδεύονται τα παιδιά, μετά από ψάξιμο. Όσον αφορά έναν συλλογισμό, να μεταγράφουν αυτόν στο πρόχειρο με τη σωστή σειρά (1η προκείμενη... συμπέρασμα μετά) και στη συνέχεια να τον χαρακτηρίζουν. Όμως, στις παραγράφους και στα κείμενα, να κοιτάνε απλώς αν ξεκινάει από το γενικό κλπ., δηλαδή να μην ασχολούνται καθόλου με την πορεία σκέψης. Στηρίχτηκα κυρίως σε κάποιες οδηγίες που είχαν αποσταλεί σε διορθωτές και σε απαντήσεις στο θέμα (του 2004;) για την παράγραφο] =
- θα πω ότι ως προς τον συλλογισμό ο τρόπος είναι άριστος, γιατί τον χρησιμοποιώ πολλές φορές για ''να δω τι γίνεται''. Αποσυμφορείς τον συλλογισμό από τα περιττά, επεξηγήσεις κλπ, που δεν συμμετέχουν στη κατασκευή του, και κρατάς μόνο τις προκείμενες και το συμπέρασμα. Αρκεί βέβαια οι μαθητές να αποκτήσουν την ικανότητα να ξεχωρίσουν τις προκείμενες και το συμπέρασμα από τα περιττά. Εξάλλου μάλλον έτσι εργάστηκε και ο μέγας Αριστοτέλης. Πήρε από ένα μικροκείμενο τις προτάσεις που ονόμασε προκείμενες, πήρε και το συμπέρασμα θασυνεχίσω   


http://www.pde.gr/index.php?topic=21073.28 (μόλις  δύο σελίδες πριν...)

http://www.youtube.com/watch?v=wd9-r-eql9c (κρατάω το ρεφρέν)

http://www.youtube.com/watch?v=rch7K7qPCdk (αφαιρώ τα εθνικιστικά υπονοούμενα και κρατώ τη ... μεστή ομιλία και τα έγκυρα επιχειρήματα του ομιλητή).

Ομολογώ την ήττα μου, την αποτυχία μου ως δασκάλου,  και αποσύρομαι οριστικά από το forum... με ένα ανέκδοτο:

"Στο Nightmares of Eminent Persons ο Μπ. Ράσελ φαντάζεται έναν ιδιαίτερο χώρο στην κόλαση που προορίζεται για εκείνους τους φιλοσόφους που προσπάθησαν να ανατρέψουν τα πορίσματα του Hume σχετικά με την επαγωγή. Σε ένα απόλυτα ταιριαστό Δαντικό contrapasso, ο Ράσελ περιγράφει τους φιλοσόφους αυτούς να συνεχίζουν να κάνουν επαγωγικούς συμπερασμούς, τους οποίους πάντοτε ανατρέπει η επόμενη περίπτωση που παρατηρούν. Όταν αποκαμωμένοι συμπεραίνουν, επαγωγικά, ότι η επαγωγή είναι αναξιόπιστη, τότε οι συμπερασμοί τους γίνονται βάσιμοι, μέχρι αυτοί να ξαναπιστέψουν στην αξιοπιστία της επαγωγής, οπότε και το μαρτύριο ξαναρχίζει..."


http://www.youtube.com/watch?v=cQhHvfBTH1o (not only two times..)

Χάρηκα για τη συνεργασία και τις γόνιμες (;) συζητήσεις...

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Σεπτεμβρίου 12, 2011, 09:57:39 pm »
Αφελής ρητορική ερώτηση: διάβασες τίποτε από όσα έχουν γραφεί παραπάνω;

"συνάδελφε" οι ειρωνείες να λείπουν.... αν δεν έχεις διάθεση να δώσεις μια απάντηση μισής σειράς, δεν είναι ανάγκη να ασχολείσαι με τις απορίες του καθενός

Στη θεωρία των συλλογισμών απαντήσεις με μισή σειρά δε δίνονται εύκολα. Γιατί, αν δεν κατάλαβες το παράδειγμα με τους αγενείς Γάλλους (και δεν είναι μόνο οι Γάλλοι...) δε θα καταλάβεις και το παράδειγμα με το μεγαλύτερο βαθμό στην Ιστορία, το παράδειγμα με τη μαύρη γάτα και το παράδειγμα με τους αντιπάλους του

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Σεπτεμβρίου 12, 2011, 09:04:17 am »
Αφελής ρητορική ερώτηση: διάβασες τίποτε από όσα έχουν γραφεί παραπάνω;

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Αυγούστου 07, 2011, 10:04:38 pm »
Να σε ποιες απλές χρηστικές μεθόδους κατέληξα και κοινοποιώ στους μαθητές μου, επισημαίνοντάς τους πως πρόκειται για εμπειρικούς, "μπακάλικους" κανόνες, που δεν μπορούν να τους επικαλεστούν επισήμως. Έφτασα ως εδώ, συνδυάζοντας τη θεωρία του σχολικού βιβλίου και όσα μελέτησα κατά καιρούς. Επαναλαμβάνω  πως δεν μπορώ να εγκαταλείψω τη γραμμή του σχολικού βιβλίου, για τους λόγους που ήδη ανέπτυξα. Γνωρίζω πως  οι παρακάτω "κανόνες" δε συνάδουν με την επιστημονική ορθότητα, αλλά λειτουργούν σε "οριακές" καταστάσεις, όταν ο μαθητής ζορίζεται να καταλήξει σε μία απάντηση:

ΕΙΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥ

1. Οι παραγωγικοί συλλογισμοί μπορεί να είναι είτε κατηγορικοί είτε υποθετικοί είτε διαζευκτικοί, ενώ οι επαγωγικοί ΜΟΝΟ κατηγορικοί, λόγω της φύσης / δομής των υποθετικών - διαζευκτικών (στην πρώτη προκείμενη ξεκινούν από δύο δεδομένα και στο συμπέρασμα καταλήγουν σε ένα).

2. Οι παραγωγικοί αποτελούνται ΜΟΝΟ από δύο προκείμενες, όπου περιλαμβάνονται ο Μέσος Όρος, το Υποκείμενο - Κατηγορούμενο / Υπόθεση - Απόδοση / Α ή

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Αυγούστου 06, 2011, 11:11:01 pm »
1. Πού συμφωνούμε:

α) συμφωνούμε πως η θεωρία των σχολικών βιβλίων "Έκθεση - Έκφραση" Α΄ & Γ΄ Λυκείου, όσον αφορά τους συλλογισμούς, είναι ξεπερασμένη και αντιεπιστημονική, σε σχέση με τα κριτήρια που καθορίζουν ποιος είναι παραγωγικός και ποιος επαγωγικός.
β) συμφωνούμε πως η πορεία γενικό - ειδικό και τούμπαλιν δεν είναι αξιόπιστο κριτήριο για το χαρακτηρισμό των συλλογισμών.
γ) συμφωνούμε πως επαγωγικοί είναι οι συλλογισμοί που δε δίνουν απόλυτη βεβαιότητα. (Αλήθεια, αφού θεωρείς την παράγραφο του 20ού αιώνα παραγωγικό συμπερασμό, μπορείς να αποδείξεις την ορθότητά του είτε μέσω του προτασιακού λογισμού και τη βοήθεια των αληθοτιμών είτε μέσω της Μπουλιανής Άλγεβρας είτε μέσω των διαγραμμάτων του Venn, για να δεχτώ και εγώ, επιτέλους, την άποψή σου;)
δ) συμφωνούμε στην ανάγκη να διορθωθούν τα σχολικά βιβλία ή (αυτή είναι αυθαίρετη δική μου προέκταση) να αφαιρεθεί επιτέλους η θεωρία των συλλογισμών, που και δε βοηθά τους κατά συρροή παπαγάλους μαθητές να κατακτήσουν βασικές αρχές Λογικής, ξεγυμνώνει φιλολόγους που "δεν το έχουν", εκθέτει τις επιτροπές που εισηγούνται τα θέματα, αχρηστεύει χρήσιμα -κατά τα άλλα- βοηθήματα που προσεγγίζουν αφελώς / δογματικά / νηπιακά τη θεωρία των συλλογισμών.
Μια ελπίδα μού δημιουργήθηκε όταν είδα πως στο σχέδιο για το Νέο Λύκειο, καθορίστηκε στη Γ΄ Λυκείου το μάθημα της Λογικής, αλλά Κύριος οίδε ποιος θα αναλάβει εργολαβία τη συγγραφή του  σχολικού βιβλίου, ποιος θα το διδάξει, πώς θα εξεταστεί κ.ο.κ.
Η προσέγγισή σου για την ανάγκη νέοι καθηγητές και άριστοι φοιτητές να συμμετάσχουν σε μία προσπάθεια αναμόρφωσης της θεωρίας (αλλά και πράξης) ειλικρινά με συγκινεί, αλλά, δυστυχώς, είναι ρομαντική και ουτοπική… Στην Ελλάδα ζούμε…. Να σου θυμίσω τα κριτήρια αξιολόγησης του ΚΕΜΕ, που είναι γεμάτα λάθη και δηλώνουν την ασχετοσύνη όσων υμέτερων τα έγραψαν; Και πως είχαν θεοποιηθεί τα πρώτα χρόνια από τους συναδέλφους, ελλείψει άλλου βοηθητικού υλικού;

2. Πού διαφωνούμε:
α) Στο συλλογισμό του 20ού αιώνα.
β) Στο πώς οργανώνεται ένα επιχείρημα στο γραπτό λόγο και πώς στον προφορικό, και αν, τελικά, ό,τι γράφουμε ή λέμε είναι προσπάθεια πειθούς με τη χρήση επιχειρημάτων ή απλή περιγραφή. Αν πω «πέρασα υπέροχα το καλοκαίρι», εννοείται πως σκέφτηκα νωρίτερα τις συνθήκες εκείνες που συνηγορούν στο να καταλήξω πως το καλοκαίρι μου ήταν υπέροχο, ανεξάρτητα αν φανερώσω ή αν δε θέλω να φανερώσω τα τεκμήριά μου. Αν, όμως, η γυναίκα μου με ρωτήσει πώς πέρασα το πρωινό μου και εγώ  απαριθμήσω μια σειρά από αδιάφορα γεγονότα, χωρίς να βγάλω ένα συμπέρασμα (πέρασα υπέροχα, πιεστικά, ανιαρά, αγχωτικά, νευρικά κ.ο.κ.), τότε είμαι λιγάκι επιφυλακτικός για το αν προσπαθώ να πείσω με ένα επιχείρημα. Η αφήγηση ενός μάρτυρα στο δικαστήριο μπορεί να είναι περιγραφή, όμως η αφήγησή του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τεκμήριο από την πολιτική αγωγή / υπεράσπιση. Ο μάρτυρας αφηγείται, οι άλλοι επιχειρηματολογούν.
γ) στην προσέγγισή σου για το κείμενο του Ανδρόνικου και, συνακόλουθα, του 20ού αι., ότι, δηλαδή, έχουμε μια σειρά από συμπεράσματα, χωρίς προκείμενες. Κοίτα το παρακάτω απόσπασμα από το σχολικό βιβλίο Ιστορίας Δέσμης του

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Αυγούστου 05, 2011, 10:44:22 pm »
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ: Υπάρχουν δευτερεύοντα φαινόμενα στον ‘πραγματικό’ λόγο που δεν τα έχει εντοπίσει η Λογική . Ένα φαινόμενο είναι ότι παραθέτουμε πολλές φορές ένα συμπέρασμα ή περισσότερα, χωρίς αποδεικτικές. Γιατί υποθέτουμε ότι ο δέκτης του λόγου μας θα τα αποδεχτεί ως αληθή και σύμφωνα με την πραγματικότητα. Έτσι, ο Μανόλης Ανδρόνικος γράφει στον πρόλογο του δοκιμίου του ‘η προστασία του περιβάλλοντος’ την εξής πολλαπλή παράγραφο «η αλόγιστη καταστροφή του φυσικού χώρου. . έχει προχωρήσει  . . με ρυθμό επικίνδυνο/ την ίδια στιγμή συντελείται και η καταστροφή . . των μνημείων/ εταιρείες και άτομα προσπαθούν . .  να πείσουν . . για την ανάγκη και την υποχρέωση που έχουμε  να . . προφυλάξουμε το φυσικό περιβάλλον και τα ιστορικά μας μνημεία/ η πρόθεση ορθή και επαινετή (σ. σ.: αλλά δεν πρέπει να παραμείνει στα λόγια, παρά να αναζητηθούν οι αιτίες και ανατραπούν από τη ρίζα τους)».
    - Στην παράγραφο αυτή έχουμε μια σειρά από συμπεράσματα χωρίς να αναφέρονται για κανένα οι προκείμενες που το υποστηρίζουν και το στοιχειοθετούν.

Το απλοποιώ: ένας συλλογισμός μπορεί να χτιστεί κλιμακωτά: χρησιμοποιώ μία προκείμενη, καταλήγω σε ένα συμπέρασμα, αυτό με τη σειρά του χρησιμεύει ως προκείμενη για ένα δεύτερο συμπέρασμα, και το δεύτερο συμπέρασμα ως προκείμενη για ένα τρίτο συμπέρασμα κ.ο.κ. Επιπλέον, σε ένα συλλογισμό παραλείπονται προκείμενες ως ευκόλως εννοούμενες π.χ.: "Ο Σωκράτης είναι θνητός, επειδή είναι άνθρωπος", που είναι παραγωγικός συλλογισμός, γιατί ξεκινά από την παραδοχή ότι όλοι οι άνθρωποι είναι θνητοί. Άλλος παραγωγικός; Αυτό που λέει η μαμά στο γιο: "Διάβαζε, τρίτη Λυκείου είσαι!" Εδώ προφανώς παραλείπεται η γενική προκείμενη "Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου οφείλουν να διαβάζουν".  Από την άλλη, διαβάζουμε ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΕΣ παραγράφους, στις οποίες κάποιος διηγείται πώς πέρασε το καλοκαίρι, χωρίς να συμπεραίνει, έστω και έμμεσα ότι πέρασε καλά, άσχημα, κ.λπ. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υφίσταται τρόπος πειθούς, άρα ούτε και συλλογισμός.


   -Το ίδιο συμβαίνει και με το κείμενο για τον εικοστό αιώνα. Αποτελείται από μια πολλαπλή παράγραφο με συμπεράσματα χωρίς αποδεικτικές για κανένα από αυτά. Τα συμπεράσματα είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, αλλά ταυτόχρονα και σχετικά μεταξύ τους και όχι άσχετα, γιατί κινούνται όλα γύρω από το ίδιο νήμα. Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να ψάξουμε να βρούμε ποιο είναι το συμπέρασμα και ποιες οι προκείμενες που το υποστηρίζουν.

Θωρώ την άποψή σου αυθαίρετη. Εξάλλου, το ότι "κινούνται γύρω από το ίδιο νήμα", δε σημαίνει πως κάπου αποσκοπούν; Πού; Στο να αποδείξουν ότι ο 20ός δικαίως χαρακτηρίζεται αιώνας αλλαγών ή ότι βρισκόμαστε μπροστά σε προκλήσεις; Ή τίποτε από τα δύο;

Από τη στιγμή που ζητούσαν τη συλλογιστική πορεία, προτείνεις κάποιον άλλο τρόπο, ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΟΣ ΣΕ ΟΣΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Αυγούστου 03, 2011, 11:14:00 pm »
Χωρίς να θέλω να κουράσω με μακροσκελείς αναλύσεις, μερικές παρατηρήσεις:

Έχοντας την τύχη και τη χαρά την περίοδο 1986 -1992 να είμαι ένας από τους τυχερούς φοιτητές / ακροατές και αργότερα ευτυχής συνομιλητής του Φίλιππου Καργόπουλου, τολμώ να πω πως γνωρίζω ικανοποιητικά τα της Λογικής. Φυσικά, το κορυφαίο του βιβλίο για την Επιστήμη της Λογικής δεν είναι το "Πρόβλημα της Επαγωγικής Λογικής" αλλά η "Εισαγωγή στη Συμβολική Λογική" (εκδόσεις

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιουλίου 05, 2011, 01:23:56 pm »
Σωστά, αν και στον ορισμό των τεκμηρίων το σχολικό βιβλίο εντάσσει και την αυθεντία, άρα τη θεωρεί και μέσο πειθούς...

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιουλίου 05, 2011, 11:16:07 am »
Ουσιαστικά η αυθεντία - και πάντα κατά την υποκειμενική μου γνώμη - είναι μέσο πειθούς και όχι τρόπος. Προσπαθώντας, δηλαδή, να επιχειρηματολογήσω, ενισχύω τη συλλογιστική μου πορεία με τη γνώμη, θέση, άποψη ενός ειδικού, ενός αξιόπιστου προσώπου, μιας προσωπικότητας, μιας αυθεντίας. Ακόμη και όταν οι απόψεις της αυθεντίας αναπτύσσονται σε ολόκληρη παράγραφο, θεωρούνται τεκμήριο σε μια συλλογιστική πορεία που καλύπτει ολόκληρο το κείμενο.

Παρ' όλα αυτά, σε θέματα πανελλαδικών εξετάσεων ζητήθηκε από τους μαθητές να εντοπίσουν τον τρόπο πειθούς, που ήταν η αυθεντία (θεωρήθηκε δεδομένο), π.χ. Ντοστογιέφσκι, Ελύτης, αν και χρησιμοποιήθηκαν από το συγγραφέα για να ενισχύσει τη δική του επιχειρηματολογία.

Οπότε, αν ζητούν γενικά και αόριστα τον τρόπο και τα μέσα πειθούς, τότε αναφερόμαστε στη λογική, και την αυθεντία τη "βαφτίζουμε" μέσο. Αν διατυπωθεί με τη λογική "τι κάνει νιαου νιαου στα κεραμίδια", τότε τα πράγματα απλοποιούνται. Η παραπάνω άποψη, βέβαια, δε βασίζεται σε κάποια επίσημη, παγιωμένη οδηγία, αλλά είναι αυθαίρετη, δική μου προσέγγιση του, ούτως ή άλλως, προβληματικού σημείου της σχολικής θεωρίας...

10
Πανελλήνιες / Απ: Πανελλήνιες 2011
« στις: Ιουνίου 22, 2011, 12:06:22 am »
σε περίπτωση αναβαθμολόγησης στις εξετάσεις των Πανελληνίων, ως τελικός βαθμός του γραπτού  υπολογίζεται  ο μέσος όρος της βαθμολογίας των δύο μεγαλύτερων βαθμών

π.χ

Α: 90

11
Σκόρπιες, άτακτες, ανοργάνωτες, συνειρμικές σκέψεις:

Κατ' αρχάς ξεκινώ με μία παραδοχή: η σχέση μου με τα Λατινικά είναι όμοια με αυτή ενός καταναλωτή που πιάνει στα χέρια του ένα εγχειρίδιο οδηγιών γραμμένο στα κινέζικα...

Από όσα άκουσα, μου φαίνεται πιο ορθή η χρήση του παρακειμένου, γιατί συνάδει με το σχολικό βιβλίο και την ακολουθία χρόνων. Επαναλαμβάνω ότι δεν είναι  γνώμη που μπορώ να τη στηρίξω, είμαι άσχετος. Αν εμείς δεν μπορούμε να απαντήσουμε και τρέχουμε σε δέκα συντακτικά ελληνικά και ξένα, πώς θα απαντήσει ο μαθητής; Ποιο είναι το σημείο αναφοράς γι' αυτόν, αν όχι το σχολικό βιβλίο;

Είμαι μέλος στο pde.gr περίπου ένα χρόνο, και όσα έχω γράψει αφορούν τη Νεοελληνική Γλώσσα, αφού αυτό είναι το μάθημα που διδάσκω από το 1992, μαζί με την Ιστορία Δέσμης και, αργότερα, Κατεύθυνσης.

Παρατήρησα πως πολλά μέλη γράφουν είτε για να ρωτήσουν - μάθουν (απόλυτα λογικό και κατανοητό) είτε για να συνεισφέρουν με τις γνώσεις τους. Η κατάσταση αρχίζει να ξεφεύγει όταν τα κείμενα έχουν στόχο τη δημιουργία κλίματος (να δεχθούν και τις δύο απαντήσεις, γιατί έτσι με συμφέρει), την υπεράσπιση προσωπικών θέσεων που δε βασίζονται σε τεκμηριωμένες απόψεις, την κάλυψη λαθών, την αναζήτηση άλλοθι. Ταυτόχρονα, ξεπηδούν και οι "εμπιστευτικές" πληροφορίες, το "Ράδιο Αρβύλα", η επιλεκτική και, ακόμα χειρότερα, η μυθοπλαστική καταγραφή "ειδήσεων".

Αν δε μας αρέσει η απάντηση του Υπουργείου είτε τη δεχόμαστε και ψάχνουμε τι πήγε λάθος σε αυτά που διδάσκουμε είτε τεκμηριωμένα καταθέτουμε τις θέσεις μας, όχι εδώ, αλλά στους αρμόδιους φορείς. Το να προσπαθούμε να πείσουμε το συνομιλητή μας ισχυρίζομαι ότι δεν έχει πρακτική αξία, απλώς τονώνει το ΕΓΩ μας και τη ματαιοδοξία μας.

Επιχειρήματα της μορφής "έτσι το γράφει το Χ βοήθημα, αλλιώς το είπε το Υ φροντιστήριο" δεν έχουν ιδιαίτερη αποδεικτική αξία. Ποιος γράφει τα σχολικά βοηθήματα; Πόσες φορές ανακυκλώνουν το ίδιο υλικό; Ποια βοηθήματα περιλαμβάνουν πρωτότυπη έρευνα; Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι συγγραφείς από τους εκδοτικούς οίκους; Από την άλλη, και ειπώθηκε πολύ εύστοχα από άλλο μέλος, ποιος εργάζεται στα φροντιστήρια; Υπερ-καθηγητές; Όλοι τα ξέρουν όλα; Να αναφέρω και την αυθεντία του ... διορθωτή; (νέος τρόπος ... πειθούς) Είμαι διορθωτής, λέει ο άλλος, άρα έχω δίκαιο.

Παραμονές εξετάσεων εξακολουθώ να άγχομαι, όχι βέβαια όπως οι μαθητές μου. Τα δίδαξα όλα; Τα δίδαξα σωστά; Τους προετοίμασα για ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΟ ΚΑΙ ΑΠΙΘΑΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑ; Η απάντηση που δίνω είναι αρνητική και κάθε χρόνο υπόσχομαι στον εαυτό μου να βελτιώσω κάποια σημεία της διδασκαλίας μου. Και την επόμενη χρονιά βρίσκω αδυναμίες και ανακαλύπτω νέες προκλήσεις. Το να προβλέπω θέματα, το να εκνευρίζομαι γιατί ξαναβάλανε ίδια ή παρόμοια θέματα ή γιατί ζήτησαν το εύκολο, που ακυρώνει τη δουλειά μου, ή την επουσιώδη λεπτομέρεια, που μου ξέφυγε, δε με τιμά ως εκπαιδευτικό.


Ζητώ συγνώμη προκαταβολικά για το μέγεθος, το ύφος και την παρανοϊκή δομή του κειμένου μου. Οι μαθητές μετά τις εξετάσεις αποφορτίζονται στα μπουζούκια. Εγώ αποφορτίστηκα διαφορετικά...

Υ.Γ. Κάθε συνειρμική ταύτιση των σκυλάδικων με το pde.gr αποτελεί αναλογικό συλλογισμό, που, ως γνωστόν, είναι άκυρος....

12
ΕΛΕΟΣ...ΠΑΛΙ ΤΟ 30????????????????????????

Γιατί; Είναι εκτός ύλης;

13
30, 49

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Συλλογισμοί
« στις: Μαΐου 15, 2011, 12:22:04 am »
Συζητούσα σήμερα με εμπειρότατο συνάδελφο και πολύτιμο φίλο, διορθωτή στις εξετάσεις από το 1994 για τα θέματα και τις απαντήσεις στο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας.
Η συζήτηση ξέφυγε από τα φετινά θέματα, και γύρισε στο διαχρονικό "βάσανο" των φιλολόγων, τους συλλογισμούς. Μου ανέφερε, λοιπόν, πως λίγες μέρες πριν αυτός και μερικοί ακόμη συνάδελφοι επιτέθηκαν φραστικά σε έναν από τους κατεξοχήν υπεύθυνους για την κατάσταση που επικρατεί στον κύκλο μας, όσον αφορά τους συλλογισμούς. Αυτός ο κύριος (φυσικά, δεν αναφέρω όνομα, εκδοτικό οίκο και πόλη) στα βοηθήματά του χαρακτηρίζει συλλήβδην τους συλλογισμούς που ξεκινούν με κάτι γενικό, ανεξάρτητα αν αυτό είναι το συμπέρασμα, παραγωγικούς. Έτσι, οι νέοι αλλά και οι παλιοί συνάδελφοι είτε επειδή, ως φιλόλογοι, δε φημίζονται για τη μαθηματική τους σκέψη είτε γιατί προτιμούν την ευκολία του έτοιμου είτε επειδή το σχολικό βιβλίο αφήνει αναπάντητα ερωτήματα είτε για άλλους λόγους ακολουθούν την "πεπατημένη" που προτείνει. Το αποτέλεσμα είναι να γράφονται δεκάδες σελίδες που ανακυκλώνουν παρόμοια επιχειρήματα, να ανταλλάσσονται επιχειρήματα της μορφής "στο τάδε βοήθημα έτσι το δίνει", ο καθένας να μεταφέρει αυτό που κατάλαβε, αυτό που εικάζει, αυτό που τον βολεύει, και ο φαύλος κύκλος να διευρύνεται.
Όσα αναφέρει ο Δ. Τσαμαρδίνος είναι σωστά, θα μπορούσα να συμπληρώσω πολλά περισσότερα, αλλά το δυστύχημα είναι πως το σχολικό βιβλίο ορίζει τους συλλογισμούς με την ξεπερασμένη, πια, λογική του "από το γενικότερο στο ειδικότερο" και τούμπαλιν. Επομένως, και εμείς, για το φόβο των Ιουδαίων, ακολουθούμε τα όσα αντι-επιστημονικά καταγράφονται σε αυτό.
Το πολύ απλό που θα μπορούσε να γίνει είναι να καταργηθούν οι συλλογισμοί από την εξεταστέα ύλη και να ησυχάσουμε όλοι...

Κλείνω, προσωρινά, γιατί ξέρω ότι δεν τελειώνουμε έτσι εύκολα, με ένα κείμενο - σχόλιο του Φ.

Σελίδες: 1234

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182827
  • Σύνολο θεμάτων: 19475
  • Σε σύνδεση σήμερα: 802
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 510
Σύνολο: 528

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.