Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Cogito ergo sum

Σελίδες: 12
1
...

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά
« στις: Αυγούστου 26, 2011, 05:49:17 pm »
+ έχετε ακουστά τις εκδόσεις Χατζηθωμά;

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά
« στις: Αυγούστου 26, 2011, 03:06:57 pm »
Χρειάζομαι για άλλη μια φορά τις συμβουλές σας! ;D
Για τα ρητορικά κείμενα μού έχουν προτείνει βοηθήματα από Μεταίχμιο, ΕΟΣΚ και Ζήτη. Δυστυχώς, μολονότι επισκέφθηκα μεγάλα βιβλιοπωλεία, δεν υπήρχε δυνατότητα σύγκρισης των παραπάνω λόγω ελλείψεων :-\.  Τι θα επιλέγατε εσείς μεταξύ αυτών (ή και εκτός αυτών);
Προσωπικά, μεγαλύτερη βαρύτητα δίνω στα προσεγμένα ερμηνευτικά σχόλια, στοιχείο που εκλείπει από πολλά βοηθήματα.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση
« στις: Αυγούστου 25, 2011, 03:49:20 pm »
Τι γνώμη έχετε για το παρακάτω βοήθημα του Μεταιχμίου;
http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?ProductId=63769
Προσωπικά χρησιμοποιώ το βιβλίο έκθεσης του Λούλου για κριτήρια αξιολόγησης και τον "Κοινό Νου" που αναφέρθηκε, για πηγή άντλησης ιδεών.
Το βιβλίο από τις εκδόσεις Μεταίχμιο που σας παρέθεσα, διανέμεται δωρεάν με την αγορά κάποιων άλλων βιβλίων του εκδοτικού οίκου. Αξίζει;

5
Σχολικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 23, 2011, 11:16:11 pm »
μαλλον το μπερδευεις με το"εξωτερικο" αναγκαστικο αιτιο στα λατινικα  ;D
  :-X:-[ :P

Παράθεση
Προσεξε τη διαφορά:
το τελικο αιτιο διακρινεται απο το αναγκαστικο, αφου το αναγκαστικο προηγειται χρονικα της ενεργειας του ρηματος, ενω το τελικο ακολουθει.
Ευχαριστώ πολύ για τη διευκρίνιση. Η αλήθεια είναι πως ούτε καν είχα υπόψη μου τη διάκριση μεταξύ των δύο! ::)
Καλή σας νύχτα! :)

6
Σχολικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 23, 2011, 10:34:08 pm »
Άρα είναι γενικόλογο να μιλήσει κανείς για επιρρηματικό προσδιορισμό της αιτίας;

Αν δε σας κάνει κόπο, μπορείτε να γράψετε και για το τελικό αίτιο; Έψαξα στο συντακτικό αλλά δε βρήκα σχετική αναφορά. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων! :) :)

7
Σχολικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 23, 2011, 09:41:07 pm »
Να ρωτήσω κάτι. Έστω ότι υπάρχει μία δευτερεύουσα επιρρηματική αιτιολογική πρόταση. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο χαρακτηρισμό της ως επιρρηματικό προσδιορισμό της αιτίας και επιρρηματικό προσδιορισμό του αναγκαστικού αιτίου; Στα Λατινικά υπάρχουν συγκεκριμένες προθέσεις, αλλά στα αρχαία;

8
Apri έχετε απόλυτο δίκιο. Και βέβαια το υποκείμενο του απαρεμφατου πρέπει να τεθεί σε αιτιατικη λόγω ετεροπροσωπιας ( :-[)! Έχοντας ως βάση το παράδειγμα της απρόσωπης σύνταξης που και εσείς αναφέρατε θεώρησα το "σοφιστων" απλό κατηγορούμενο (με τη μετοχη σε γενικη).
Εξακολουθώ όμως να προβληματιζομαι. Στη μετάφραση έχει προτιμηθεί η διατύπωση "κάποιοι απο αυτοί που προσποιούνται ότι ειναι σοφιστες". Όπως και να ´χει, καταλήγουμε στο ότι το απαρεμφατο είναι αντικείμενο της μετοχής "προσποιουμένων" και έχει ως υποκείμενο την αιτιατικη που εξάγουμε απο τη μετοχή, λόγω ετεροπροσωπιας.

9
Χαίρομαι πολυ που οι απορίες γίνονται αφορμή ανταλλαγής απόψεων.
Μάλιστα με προλάβατε γιατί θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη σας αναφορικά με τις δεικτικες αντωνυμιες ουτος, οδε και εκεινος ως επιθετικοί προσδιορισμού ακόμα και σε εναρθρο ουσιαστικό, καθώς υπάρχουν διαφωνιες (προσωπικά επιθετικούς τους χαρακτηρίζω γιατί νοηματικα αντιπαραβαλλεται το ουσιαστικό απο τα αλλα όμοια του με αυτές τις αντωνυμιες). Θα το ψάξω... :D
Έρχομαι λοιπόν με νέες ερωτήσεις (ελπίζοντας να μη γίνομαι κουραστική...):
Κείμενο Ισοκρατους, περί της αντιδοσεως. 220-221 (θεματογραφια

10
Ήσασταν κατατοπιστικότατη. Ευχαριστω πολυ για τις απαντήσεις. :)  Εφόσον μάλιστα υπάρχει η ανταπόκριση, θα επανέλθω. :D Ειδικά στο συντακτικό ειναι σημαντικό να υπάρχει μία πηγή έγκυρων απόψεων, ιδίως όταν οι γνώμες διίστανται και ο μαθητής δεν ξέρει πού να στραφεί.

11
Έχετε δίκιο για τα συμφραζομενα. Παραθέτω: "Μετά δε ταυτα ου πολλαις ημεραις υστερον(...). Μετ' ολιγων δε τούτων Δωριευς ο Διαγορου εκ Ρόδου εις Ελλησποντον εισέπλει αρχομενου χειμωνος τέτταρσι και δέκα ναυσιν άμα ημέρα (δοτ)." Ο εμπροθετος ειναι του χρόνου αφού τα γεγονότα παρατίθενται με μία χρονική σειρα (έπρεπε να τα έχω γράψει εξ´ αρχής). Γί αυτο μάλλον γράφουν για γενικη συγκριτική κατ´ αναλογία με το υστερον. Μετα απο λίγο= ύστερα. Τουλάχιστον έτσι το κατάλαβα.

12
Καλησπέρα σας! Αυτές τις μέρες ασχολούμαι με ορισμένα άγνωστα κείμενα κι έχω συγκεντρώσει ορισμένες απορίες, ελπίζοντας να με βοηθήσετε. :D
Και ξεκινώ... :P
- Λυκούργου Κατά Λεωκρατους, 149-150: Γράφεται "και δυοιν καδισκοιν κειμενοιν τον μεν προδοσιας, τον δε σωτηριας ειναι" Ο

13
Φροντιστήρια / Απ: Πρόβλημα με φροντιστήριο
« στις: Ιουνίου 16, 2011, 01:17:55 pm »
Σας ευχαριστώ πολυ για τις συμβουλές! Τελικά θα κάνω ιδιαίτερα! :D :D
Ας ελπίσουμε να πανε όλα καλά... :)

14
Φροντιστήρια / Απ: Πρόβλημα με φροντιστήριο
« στις: Ιουνίου 16, 2011, 12:44:21 pm »
Γνωρίζω ότι είναι νωρίς, όπως φαντάζομαι πως με κάποιους ταιριαζουμε και με κάποιους όχι. Εφόσον δε με διευκολύνει ο τρόπος διδασκαλίας του συγκεκριμένου τώρα, γιατί να συμβεί αυτο αργότερα; Αυτός είναι ο τρόπος του. Θα ήθελα να σταθώ και σε δύο σημεία που αναφερθηκαν. Όντως 3 ώρες είναι μικρό χρονικό διάστημα αλλα καθένας έχει διαφορετικό στυλ διδασκαλίας. Δεν ήταν τόσο οι ερωτήσεις αλλά το ύφος του μαθήματος που με προβλημάτισε. Εν ολίγοις η παράδοση (να σημειώσω δε πως ίδια γνώμη σχηματίστηκε και στους άλλους μαθητες με τους οποίους συζήτησα). Όσο για τις πανελλήνιες, πράγματι δεν είναι προετοιμασία για τη NASA, αλλά περιμένω κάποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση να κατανοεί την αγωνία ενός μαθητή να περάσει στη σχολή που θέλει. Καλώς ή κακώς σε αυτή τη χώρα το επαγγελματικό σου μέλλον απο αυτές τις εξετάσεις κρίνεται. Όταν μαλιστα η σχολή είναι υψηλοβαθμη και οι απαιτήσεις πολλές, θες να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που σε κάνουν να νιώθεις ασφάλεια. Όλος ο ζήλος και η αγωνία μου λοιπόν έχουν κάποια βάση.

Και επειδή δε μου αρέσει να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, δεν ακυρωνω ούτε τους ανθρώπους, ούτε το έργο, τις σπουδές και τη δουλειά τους. Προφανώς όμως, σε αυτή την περίοδο (που για εμένα είναι σημαντική) προσπαθώ για το καλύτερο. Όσο για τα ιδιαίτερα, μάλλον προς τα εκει θα στραφώ.:)

ΥΓ: Δεν είχα ποτε την ψευδαίσθηση πως σε ένα τμήμα φροντιστηρίου θα βρισκόμασταν όλοι στο ίδιο επίπεδο. Περίμενα και καλύτερους και χειρότερους από εμένα. Οι διάφορες όμως κρίνω πως δεν πρέπει να είναι μεγάλες γιατί έτσι επιβαρύνονται όλοι.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182830
  • Σύνολο θεμάτων: 19475
  • Σε σύνδεση σήμερα: 802
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 427
Σύνολο: 446

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.