1
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: H γνώση του Θρησκευτικού φαινομένου σε ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο
« στις: Οκτωβρίου 31, 2008, 11:21:50 am »
Η ιδιοπροσωπία του Ελληνισμού δεν είναι άλλη από την Ορθοδοξία. Από εκεί θα ξεκινήσουμε, συνάδελφοι, στο σχολείο για να διδάξουμε στη συνέχεια και τις άλλες θρησκείες. Δεν μπορεί ένα παιδάκι του Δημοτικού να διδαχτεί ξαφνικά Ινδουϊσμό. Είναι λάθος από παιδαγωγικής απόψεως. Ξεκινάμε από το γνωστό, από το οικείο, από τον εαυτό μας, και μετά γνωρίζουμε τον υπόλοιπο κόσμο. Γι' αυτό το λόγο το μάθημα δεν μπορεί να είναι Θρησκειολογία, δεν μπορεί να είναι "ουδέτερο", όπως υποστηρίζουν αρκετοί συνάδελφοι. Τι θα πει ουδέτερο; Τι θα πει πιο επιστημονικό; Αλλά από την άλλη, το μάθημα δεν μπορεί να είναι κατήχηση. Τα της Εκκλησίας τη Εκκλησία και τα του μαθήματος τω μαθήματι. Το μάθημα, κατά την άποψή μου, πρέπει να παραμείνει ως προς το όνομα Θρησκευτικά και χρειάζεται να βελτιωθεί ως προς το περιεχόμενο, όπως το απαιτούν οι καιροί. Γιατί μαζί με τους καιρούς εξελίσσεται, βέβαια, και η θρησκεία μας. Όλες οι θρησκείες εξελίσσονται, πατούν πάνω στην Παράδοσή τους και προχωρούν παραπέρα.
Πιστεύω ότι στα καινούρια βιβλία του Γυμνασίου έχει γίνει αρκετή δουλειά προς αυτήν την κατεύθυνση. Καιρός να γίνει κάτι αντίστοιχο και στο Λύκειο. Όχι, βέβαια, ότι όποιος θέλει να δουλέψει σοβαρά δεν μπορεί λόγω των βιβλίων. Άσχετα με το τρόπο που είναι γραμμένα τα βιβλία του Λυκείου, και εκεί είναι περισσότερο η ένστασή μου, τα θέματα που πραγματεύονται μπορούν να αξιοποιηθούν θετικά από τον διδάσκοντα. Θέματα όπως η Δικαιοσύνη, η Παράδοση, ο Ανθρωπισμός, ο Φανατισμός (
Πιστεύω ότι στα καινούρια βιβλία του Γυμνασίου έχει γίνει αρκετή δουλειά προς αυτήν την κατεύθυνση. Καιρός να γίνει κάτι αντίστοιχο και στο Λύκειο. Όχι, βέβαια, ότι όποιος θέλει να δουλέψει σοβαρά δεν μπορεί λόγω των βιβλίων. Άσχετα με το τρόπο που είναι γραμμένα τα βιβλία του Λυκείου, και εκεί είναι περισσότερο η ένστασή μου, τα θέματα που πραγματεύονται μπορούν να αξιοποιηθούν θετικά από τον διδάσκοντα. Θέματα όπως η Δικαιοσύνη, η Παράδοση, ο Ανθρωπισμός, ο Φανατισμός (